Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šinkanzen poprvé dojel na ostrov Hokkaidó, řítil se rychlostí až 260 km/h

Legendární japonský rychlovlak šinkanzen v sobotu poprvé za svou dlouhou existenci dopravil cestující až na severojaponský ostrov Hokkaidó. Vzdálenost 863 kilometrů z Tokia na ostrov urazila elegantní souprava aerodynamických tvarů podle agentury AFP za čtyři hodiny při rychlosti až 260 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50a28r34e98k 39Š88i74m70o11n 2744497368908

Mno, Osobně vlastně souhlasím s tím, že ČR VRT nepotřebuje - pokud by ovšem byla izolovaným ostrovem s velikostí takovou jako má. Ani Británie (ostrov jen o něco větší než ČR) s VRT moc nespěchá, přitom vlastně z železničního pohledu už ostrovem pár let není.

ČR VRT potřebuje k tomu, aby fungovala jako plnohodnotný člen vyspělé Evropy. Půlmilionová a větší města mají být spojena tratěmi, kde se jezdí aspoň 250 km/h. I Rusko se zmohlo na rychlotrať mezi Petrohradem a Moskvou (a to tam ještě nemají dálnici), jezdí tam s vozy testovanými na -50°C. A to nemluvím o Francii, Německu nebo Španělsku.

0/−2
28.3.2016 1:11

P28e63t87r 87S14u17c38h81ý 1478179284576

Nevim proč si nekdo stěžuje, že to není i u nás .... Víte co by to znamenalo? Kolem podobných trati je oplocený koridor,aby se do kolejiste nemohl dostat nahodnyclovek nebo zvěř, takže ve výsledku to krajinu rozdělí, a kvuli každé silnici,která to bude křížit nepotřeba most. To nemluvim o tom,že v Česku to není potřeba .

+2/−9
27.3.2016 0:03

R35u98d82o53l88f 13R80u42b20e78š 3939745801574

Aha, není potřeba... To byste taky mohl říct, že auta nejsou potřeba, dřív stačili osli, číst a psát je vlastně taky zbytečný, učení bolí, pro spoustu lidí je to zbytečně vyhozenej čas a stejně už všechno důležitý bylo vymyšleno.

+4/0
27.3.2016 0:29

R20a77d83e79k 55J21a84n72a94t76a 9245626514392

a) VRT rozděluje krajinu méně než dálnice. Je totiž užší a nevytváří trvalý hluk, takže se ji zvěř tolik nebojí a snáz ji přejde ji po mostě nebo podchodem

b) v ČR potřeba jsou. Rychlé tratě by zvýšily podíl železnice na přepravě (dnes 8%) a tím přispěla k úsporám energie i času lidí. Z mnoa míst by se začalo běžně jezdit do Prahy do práce denně a kvalifikovaní lidé by se nemuseli do té Prahy stěhovat.

+8/0
27.3.2016 1:18

P64a72v12e20l 15V51a14v89ř91í27n 6224711682932

4 hodiny? Pche - to je toho! Však je to s bídou přes půl země (Japonska)! U nás jezdíme skoro přes celou zemi (Praha-Ostrava) za 3!!!

+9/−2
26.3.2016 22:04

P79e48t68r 23M16a56r96š59o97u67n 5605168716616

R^;-D jo, taky interpretace dat

+1/0
26.3.2016 22:07

P13a15v38e36l 60V50a77v46ř75í82n 6684381522292

Jinou možnost než kreativní interpretaci vidím jen nějakou defenestraci.

0/0
26.3.2016 22:12

J85i66r67k83a 52D90v92o55ř17á11k 4555940423148

V jednom ale máte v té legraci pravdu. Hokkaidó je spíš takový vystrkov, takže tenhle šinkansen není to nejrychlejší, co se na železnici dá potkat. Rychlost "až" 260 km/h už pár desetiletí není ohromující.

+2/0
30.3.2016 9:30

P74e44t58r 98P79r52o86t85i87v85í20n27s25k43ý 6717850534779

My zase stavíme 30 pár kilometrů dálnice, to nemá nikdo na světě R^

+3/−2
26.3.2016 20:03

P13e77t73r 41P10r76o63t79i68v56í97n37s79k64ý 6177720704419

...30 let...

0/0
26.3.2016 20:03

T33o69m58á10š 42M10o77r80a72v34č74í58k 3837306563775

Ale má, to byste se divil.

0/0
26.3.2016 21:21

M91i64c40h43a44l 81P44o98h82o39ř86e60l15s55k20ý 1516710405615

Wiki píše toto ... Tunel Seikan s délkou 53,85 km (z toho 23,3 km pod mořským dnem) a podmořskou hloubkou okolo 100 m je nejdelším tunelem na světě. Jeho podmořská část, dlouhá 23,3 km je ale až druhá nejdelší, za podmořskou částí Eurotuneludlouhou 37,9 km (s celkovou délkou tunelu 50,5 kilometrů) pod Lamanšským průlivem. Je ovšem také mnohem hlubší - až 240 m pod hladinou a asi 100 m pode dnem moře - oproti 75 metrům pod hladinou u Eurotunelu. Samou délkou budou oba překonány v roce 2016 novým Gotthardským úpatním tunelem s 57 km délky (a maximální mocností nadloží 2 300 m).

+2/0
26.3.2016 19:55
Foto

J82a28c12h44y72m 62B28r13z38e14z19i72n76a 6799129722523

No vida, gratuluju, to my nakupujeme 30 let ojeté lokomotivy a v Brně nakonec ani to nádraží mít nebudem...

+2/−2
26.3.2016 19:42

L42i37b95o50r 34F58i26l13á22k 3270755273243

Vy tam nemáte nádraží?8-o

+1/0
26.3.2016 19:53

P32e86t52r 67M72a58r88š29o66u79n 5265778166936

ne, mají jen zatáčku na Vídeň....

opravdu to je ostuda to "nádraží"...

+2/0
26.3.2016 22:06

O73n65d19r79e13j 81S66i18d43o43n 6214586681842

V Brne nasrazi je, prestoze diky zamerne absenci investic pro ostudu. Prilis mnoho vlivnych lidi ma nakoupene pozemky zcela mimo centrum a proto ze hledaji nesmyslne duvody proc nadrazi presunout. To je cele.

+5/0
26.3.2016 20:38

M41a60r45e51k 85K23o80l31m29a19n 5166524837331

Je to krásné občas vidět, že někdo někde dělá věci dobře a bez podvodů.

Podlední dobou tady v Evropě jsou samé negativní zprávy. Japoncům fandím, protože si nenechají do svých věcí moc kecat a radši makaj.

+1/0
26.3.2016 19:39

T75o56m79á72š 28M64o52r46a13v46č72í44k 3577236523195

No nevím, zrovna ten níže často citovaný tunel provázela spousta skandálů. Od výrazného předražení až po to, že byl zaplaven oceánem. To my jsme měli ve Stromovce štěstí, žádná voda tam téměř není.

+1/0
26.3.2016 21:29

J56i24n89d13ř86i16c44h 73Č91í92ž22e51k 9450102736599

Z článku nevyplývá, že vše bylo dobře a bez podvodů.

+2/0
27.3.2016 11:36

V97l43a42s85t63i48m40i14l 42Š94t56e97c78h50e65r 4671776200614

Tohle u nás nikdy nebude.Tedy dokud budou existovat ČD.Poslední dobou mám tu čest vidět,jak se v tomto podniku pracuje.Tedy pracuje,spíše krátí pracovní doba,někdy se i spí v kanceláři v pracovní době,nebo klábosí mezi kolegy co bude kdo dělat o víkendu.Rv

0/−9
26.3.2016 19:21

L90i61b79o45r 69F22i16l79á34k 3510105113123

Ne nadarmo se nádražákům říká pelešáci.;-)

0/−3
26.3.2016 19:26
Foto

M72i22c46h24a80l 65S55m18í83t84k70a 8914584453936

Co maj CD spolecneho s vystavbou trati? Asi Vam nic nerika spolecnost SZDC.

+15/0
26.3.2016 19:45

K51a36r54e72l 34Ř48e81h96á27č96e71k 9732560671152

Co mají ČD společného s výstavbou tratí? Mimochodem zrovna ČD mohou začít jezdit rychlostí 230 km/h klidně hned, soupravy na to mají. Zde je problém v politicích a v SŽDC. Docela by mě zajímalo, že víte jak to u ČD funguje, ale jednoduchou informaci kdo je správcem infrastruktury nevíte. Jestli vy tak trochu nelžete.

+8/0
27.3.2016 6:04

M62a42r92e54k 35Š66i13m51o85n 2214647528178

Jasně, ČD není majitelem infrastruktury, to se jí hodí, že se o to nemusí starat a ještě to pronajímat všelijakým Jančurům, ale o peníze za nádražní budovy, na které se při dělení provozu a infrastruktury zapomnělo, to si říct nezapomene. Jen aby bylo z čeho pokrývat neefektivitu.

Ale přiznávám, že to bývalo horší.

0/−2
28.3.2016 1:06

I76v19a53n 21H76o21l37a97s 5957367758637

> peníze za nádražní budovy, na které se při dělení provozu a infrastruktury zapomnělo

Nezapomnělo. Ty nádražní budovy si ČD při tvorbě zákona vyřvaly, aby tím podle vlastního mímění mohly komplikovat život konkurenci. A když se zjistilo, že to moc smysl nemá, tak honem začaly brčet, jak je to pro ně nevýhodné, a že majetek, který dostaly vložený do státí a. s., musí prodat státnímu podniku na těžký prachy.

0/0
28.3.2016 20:49

P89e24t28r 26K19a91h97a49n78e32k 2377974138195

Sinkanzen je skvely, ackoli drahy. Petisetkilometrova trasa stala v prepoctu pres 3000 czk. Ale jezdi to spolehlive a porad, ve spicce snad co 20 min.

0/0
26.3.2016 19:04

P37e47t84r 68K60a69h94a73n30e18k 2527604968445

...a tech 300 km/h si clovek ani neuvedomi.

0/0
26.3.2016 19:05

O40n17d66r15e27j 90S44i51d84o34n 6764296661122

500km za 3000 Kc vam prijde moc?

+1/0
26.3.2016 20:40

R38a54d80e54k 17J66a83n88a22t36a 9745166674262

No je to 6 Kč na km, tj. dražší než benzín do auta. Ovšem taky je to mnohem lepší než jízda autem. Navíc se v Japonsku dají pořídit různé síťové jízdenky, které cestování vlakem hodně zlevňují.

0/0
27.3.2016 1:21

L92u20k72a57s 94C62o19d71r 6648322800221

Mne to prijde celkem dost. Pred chvili jsem zrovna kupoval tady v Cine listek na CRH z Wuhanu do Sanghaje (cca 900 km) a stal me cca 1500 czk, protoze jsem bral prvni tridu. Kdybych chtel jet druhou tridou, tak zaplatim kolem tisicovky. Komfort i jizdni rychlosti jsou srovnatelne.

+1/0
27.3.2016 6:26

J74i84r62k60a 91D41v12o91ř45á75k 4365960523408

Platy a ceny v Číně a v Japonsku jsou samozřejmě dost jinde.

0/0
30.3.2016 10:38

J60i50r93k39a 39D20v32o28ř58á74k 4605280333138

Co 20 minut? Rychlá Nozomi jezdí každých 10 minut a do toho se motá navíc občas ještě pomalejší Hikari a Kodama. Je to ale trochu jiná trať než ta z článku.

0/0
30.3.2016 9:37

L92i66b88o57r 73F94i90l97á36k 3610445433133

Čumák to má pořádnej, to tam taky jezdí polský kamiony?

+1/0
26.3.2016 18:59

P75e80t27r 82M74e15s64s11n68e76r 1354925691897

To je kvůli aerodynamice a hluku, protože bez čumáku by to dělalo obrovské rány při vjezdu do tunelu, kterých je na trati spousta v obydlených oblastech.

+2/0
26.3.2016 19:49

T55o36m87a98s 73S17l97u98k77a 8861770332576

119 miliard korun za superrychlý vlak mezi ostrovy oddělenými oceánem? Žabaři. Naše minulá vláda postavila za podobný prachy neviditelný tunel až do Vatikánu. Na co vlaky, když si platíme to duchhovno.

+9/−6
26.3.2016 18:53

D48a61v24i41d 94Š94a17f56r47á41n90e84k 5237684117333

Nic proti japonským vlakům, ale ten čumák tam není doopravdy potřeba. Nejrychleší evropské vlaky současnosti se pohybují výrazně vyšší rychlostí než Šinkanzen, přesto vypadají docela normálně.

0/−16
26.3.2016 18:44

M88i63c64h14a15e44l 71H47a62m70a 1352144752123

Teda doufam, ze si Vas prispevek ti Japonci prectou :D

+7/0
26.3.2016 18:50

T39o14m51á57š 25M48o53r45a39v96č62í43k 3187946953235

1) Na které evropské trase je vlak rychlejší

2) Na které evropské trase je vlak výrazně rychlejší. Šinkanzen jezdí s cestujícími až 320 km/h

+4/−3
26.3.2016 18:57

T60o48m96á74š 88M33o23r28a52v13č89í75k 3787346693125

Odkdy se fakta zase mínusují? To je nějaká ideologie? V Evropě jezdí rychlovlaky až 320 km/h, v Japonsku až 320 km/h. Který je tedy v běžném provozu rychlejší, respektive výrazně rychlejší?

+1/0
26.3.2016 21:24

T79o44m11á86š 42M64o52r62a78v53č33í67k 3517706363765

Šinkanzen 320 km/h: https://www.youtube.com/watch?v=sZuIejGRRW8

TGV 320 km/h: https://www.youtube.com/watch?v=pW-x6fVfYGM

0/0
26.3.2016 21:32

M51i48l20a86n 17K11o23r16d89í33k 1144227580773

Asi nevite vubec nic o aerodinamice. Oni maji vsude sami tunel. Proto ten tvar.

+6/0
26.3.2016 22:36

T65o15m37á60š 62M72o92r18a79v94č94í43k 3947446983555

Ano to je hlavní důvod, šinkansen je specifický svou aerodynamikou kvůli geomorfologii - tunelům, častým zatáčkám (Šinkanzen radius 2500, TGV 4000); kapacitou a podvozkem kvůli demografii. Na druhou stranu je více nestabilní při rychlostech, které TGV dosáhl při rekordní jízdě 576 km/h, proto se o něco takového Japonci ani nepokoušejí. Ono to ale ani není třeba, jak v Evropě, tak v Japonsku je maximálka 320 km/h a to oba dva vlaky v pohodě zvládají.

+4/0
26.3.2016 23:08

M76a80r76t22i34n 39R24u81z93i78c31k94a 1952198606407

Ono to TGV taky bylo specialne pro ten rychlostni rekord upraveno, bylo zvyseno napeti v troleji, zkracena souprava, zvetsen prumer kol, upravena trat a vybran primy usek trati... bezna souprava TGV takove rychlosti dosahnout nemuze...

Kdo vi, jestli by shinkansen pri podobnych upravach nedosahl podobne rychlosti, ale japonci se venuji, co se tyce zvyseni rychlosti, novemu maglevu v useku Tokio-Osaka s cca 500km/h...

0/0
27.3.2016 14:26

T13o11m86á28š 39M90o18r62a83v42č68í25k 3907726153775

Třeba ano, ale pokud se bavíme jen o aerodynamice, tak je na tom při těchto rychlostech lépe TGV. Francouzi nemuseli řešit problém častých tunelů jako Japonci.

0/0
27.3.2016 16:08

J16i44r55k33a 45D45v52o36ř90á54k 4655830503978

Maglevy jsou dost jiná kategorie dopravního prostředku. Ale u "obyčejné" vysokorychlostní železnice je teď na dohled překonání 400 km/h pro běžný provoz.

0/0
30.3.2016 10:37

J22i69r43k64a 40D92v57o80ř25á85k 4725230383918

Čínské vlaky ale v pohodě zvládají 380 km/h. Ovšem pokud by se vyplatilo s nima takovou rychlostí pravidelně jezdit, a kdyby se někdo nebál, že to zabezpečení nezvládne. Takže snad ("dočasně"?) přestali i s pravidelným provozem 350 km/h.

0/0
30.3.2016 9:44
Foto

D70a97l89i30b72o53r 87B61a63r36t93o66š 5574600377849

možná že by bylo pro EU a Evropu nejlepší začít stavět Transrapid....spousty pracovních míst, vysoká rychlost a tak dále----

https://de.wikipedia.org/wiki/Magnetschwebebahn

0/0
26.3.2016 18:09

M34i33l21o85s30l97a80v 36D42v21o29r35a28k 4696608317162

Pekna prace. A zatimco se v Japonsku, vedle sinkanzenu bezne jezdicich 240 km/h, uspesne testuji Maglevy presahujici 600 km/h, v Cechach se spekuluje, jestli ma cenu zvysovat rychlost hlavnich tepen na 160 km/h. Nema. Protoze 160 km/h je absurdni. [>-]

+12/−7
26.3.2016 18:01

V60o65j91t63a 44P21r96o19s59e16c17k69y 6728440965539

160 se normalne jezdi vlaken v CR

+13/−1
26.3.2016 18:08

L40a61d48i12s52l70a71v 27H63r87ů61z33a 8621426920756

Ono se o tom diskutuje? A dokonce se shodli na tom, že nemá, jo? Tak to asi ty téměř hotové koridory na 160 budou teď bourat, že? A co teprve ty vysokorychlostní tratě, to bude asi taky nějaká pomluva. Ještě, že mi to tu pan Dvořák vysvětlil.

0/0
26.3.2016 18:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.