- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mno, Osobně vlastně souhlasím s tím, že ČR VRT nepotřebuje - pokud by ovšem byla izolovaným ostrovem s velikostí takovou jako má. Ani Británie (ostrov jen o něco větší než ČR) s VRT moc nespěchá, přitom vlastně z železničního pohledu už ostrovem pár let není.
ČR VRT potřebuje k tomu, aby fungovala jako plnohodnotný člen vyspělé Evropy. Půlmilionová a větší města mají být spojena tratěmi, kde se jezdí aspoň 250 km/h. I Rusko se zmohlo na rychlotrať mezi Petrohradem a Moskvou (a to tam ještě nemají dálnici), jezdí tam s vozy testovanými na -50°C. A to nemluvím o Francii, Německu nebo Španělsku.
Nevim proč si nekdo stěžuje, že to není i u nás .... Víte co by to znamenalo? Kolem podobných trati je oplocený koridor,aby se do kolejiste nemohl dostat nahodnyclovek nebo zvěř, takže ve výsledku to krajinu rozdělí, a kvuli každé silnici,která to bude křížit nepotřeba most. To nemluvim o tom,že v Česku to není potřeba .
Aha, není potřeba... To byste taky mohl říct, že auta nejsou potřeba, dřív stačili osli, číst a psát je vlastně taky zbytečný, učení bolí, pro spoustu lidí je to zbytečně vyhozenej čas a stejně už všechno důležitý bylo vymyšleno.
4 hodiny? Pche - to je toho! Však je to s bídou přes půl země (Japonska)! U nás jezdíme skoro přes celou zemi (Praha-Ostrava) za 3!!!
My zase stavíme 30 pár kilometrů dálnice, to nemá nikdo na světě
Wiki píše toto ... Tunel Seikan s délkou 53,85 km (z toho 23,3 km pod mořským dnem) a podmořskou hloubkou okolo 100 m je nejdelším tunelem na světě. Jeho podmořská část, dlouhá 23,3 km je ale až druhá nejdelší, za podmořskou částí Eurotuneludlouhou 37,9 km (s celkovou délkou tunelu 50,5 kilometrů) pod Lamanšským průlivem. Je ovšem také mnohem hlubší - až 240 m pod hladinou a asi 100 m pode dnem moře - oproti 75 metrům pod hladinou u Eurotunelu. Samou délkou budou oba překonány v roce 2016 novým Gotthardským úpatním tunelem s 57 km délky (a maximální mocností nadloží 2 300 m).
No vida, gratuluju, to my nakupujeme 30 let ojeté lokomotivy a v Brně nakonec ani to nádraží mít nebudem...
Je to krásné občas vidět, že někdo někde dělá věci dobře a bez podvodů.
Podlední dobou tady v Evropě jsou samé negativní zprávy. Japoncům fandím, protože si nenechají do svých věcí moc kecat a radši makaj.
No nevím, zrovna ten níže často citovaný tunel provázela spousta skandálů. Od výrazného předražení až po to, že byl zaplaven oceánem. To my jsme měli ve Stromovce štěstí, žádná voda tam téměř není.
Tohle u nás nikdy nebude.Tedy dokud budou existovat ČD.Poslední dobou mám tu čest vidět,jak se v tomto podniku pracuje.Tedy pracuje,spíše krátí pracovní doba,někdy se i spí v kanceláři v pracovní době,nebo klábosí mezi kolegy co bude kdo dělat o víkendu.
Ne nadarmo se nádražákům říká pelešáci.
Sinkanzen je skvely, ackoli drahy. Petisetkilometrova trasa stala v prepoctu pres 3000 czk. Ale jezdi to spolehlive a porad, ve spicce snad co 20 min.
...a tech 300 km/h si clovek ani neuvedomi.
Čumák to má pořádnej, to tam taky jezdí polský kamiony?
To je kvůli aerodynamice a hluku, protože bez čumáku by to dělalo obrovské rány při vjezdu do tunelu, kterých je na trati spousta v obydlených oblastech.