Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší průšvih autoprůmyslu: účet za smrtící airbagy dosáhne půl bilionu

Japonský dodavatel Takata odhaduje náklady na svolávání milionů vozů kvůli potenciálně závadným nafukovačům airbagů od této firmy až na 2,7 bilionu jenů (575 miliard Kč). S odvoláním na nejmenovaný zdroj to napsala agentura Bloomberg. Akcie firmy se po zprávě propadly o pětinu na historické minimum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T35o64m81á76š 72Ž18i42t64n33ý 6791470241211

Stačí to přejmenovat ze záchranného systému na systém euthanasie řidiče a je po problému.

0/0
7.4.2016 8:56

J13i96ř11í 42K87r61u40t14i10l 2570254200508

Ještě levněji, ještě levnějc a nakonec zbude jen nápis. Airbag.

0/0
30.3.2016 15:13

J95o82s17e14f 25V74a92l17a 9160673933733

uz se tesim, az nekdo zazaluje treba vyrobce energetickych tycinek za umyslne poskozovani zdravi.

0/0
30.3.2016 15:09

J26o66s71e18f 31Š72o48l49t97e60s 8884248860243

To by mě zajímalo, co by se stalo, kdyby se prodejci čestně rozhodli, že jim podobné riziko dodávky na trh, kde hrozí šílené pokuty nestojí za to, a prostě úplně přestali dodávat a to všichni. To by bylo najednou povyku.

0/−1
30.3.2016 14:20

T98o30m64á34š 60G61ü66r46t81l26e74r 3327485288948

V automotive odvětví jsou takové potencionální zisky, že když se jeden dodavatel na to vykašle, nahradí ho jiní. Právě díky těm obrovským pokutám je bezpečnost tam kde je, a podobné incidenty jsou vzhledem k celkovému množství vyrobených aut ojedinělé.

0/0
30.3.2016 14:35

L90u43k47á24š 83M72a87l42v85i16n88s77k56y 2438184533368

Zpovykanost, nic jiného. Kvůli pár desítkám mrtvých vyhodit částku ekvivalentní půlce státního rozpočtu ČR.

Chyby se prostě stávají, firma by měla zaplatit nějakou citelnou pokutu (kromě toho ztratí renomé) a šmytec.

Beztak to stejně nakonec zaplatí zákazníci, protože ty náklady spojené se svoláváním se budou muset někde rozpoustit, nesjpíše v cenách budoucích airbagů.

+2/−2
30.3.2016 14:04

T59o15m92á17š 47G39ü48r25t16l58e30r 3887915568498

Takže se to má prostě nechat být a koukat, jak to zabíjí další desítky lidí? 8-o

+2/0
30.3.2016 14:32

M98a30r12t69i55n 75K71a39r35á42s31e48k 9538723888888

Jasne ze ne, ale takove zplodiny z tech aut zabijou radove vice lidi nez airbag...

0/0
30.3.2016 14:56

V48i17k31t95o88r 22Š12e82d95i18v74ý 8686651380226

Kdyby to opravdu byly nanejvýš desítky lidí po celém světě, šlo by o racionální postup.

0/0
30.3.2016 15:07

J95o24s42e37f 57V22a15l82a 9790833433623

je to sice mozna na prvni pohled neprilis humanni, ale proti "ucinkum" vyrobku jako jsou cigarety nebo alkohol je nejakych par desitek mrtvych naprosty pakatel. Jeste bych pridal treba cukr, nejlepe vysokokaloricke napoje (limonady :cola, fanta atd a pivo) To bychom se napocitali do statisicu mrtvych za rok

+1/0
30.3.2016 15:07

T80o14m17á10š 70G43ü69r40t50l83e34r 3537205178108

Cigarety, alkohol, cukr atd. do sebe liju sám - svobodná volba každého. Auto si opravdu nekupuju s tím, že mě při normální bezpečné jízdě "zastřelí" airbag.

0/0
30.3.2016 16:55

J58i67ř95í 70V69o13n19d52r39á40č60e41k 5356124470254

Tak kde jsou ti, co mi včera dlouze psali pod článkem o čínských šuntech, že Japonci jsou špice, kterým se nic nestane?

+5/−1
30.3.2016 13:00

J14i78ř49í 12S90c10h74w97a32c68h 8808544398176

existence šuntů jiného původu nic na čínských šuntech nemění....

0/0
30.3.2016 20:30
Foto

F83i46l15i15p 96G31a26j46d91o21s11i96k 8562406124190

AFFECTED VEHICLES (total U.S.-market number in parentheses, if known):

Acura: 2002–2003, 2009–2014 TL; 2003 CL; 2003–2006 MDX; 2005–2012 Acura RL; 2007–2016 RDX; 2010–2013 ZDX; 2013–2016 ILX

Audi (approximately 170,000): 2006–2013 A3; 2006–2009 A4 cabriolet; 2009–2012 Q5; 2010–2011 A5 cabriolet; 2015 Q5

BMW (approximately 1,605,000): 2000–2011 3-series sedan; 2000–2012 3-series wagon; 2002–2013 3-series coupe and convertible; 2001–2013 M3 coupe and convertible; 2002–2003 5-series and M5; 2003–2004, 2007–2013 X5; 2007–2010 X3; 2008–2013 1-series coupe and convertible; 2008–2011 M3 sedan; 2008–2014 X6; 2013–2015 X1

Buick: 2015 LaCrosse

Cadillac: 2015 XTS

Chevrolet (510,454, including Buick, Cadillac, GMC, Saab, and Saturn): 2007–2008 Chevrolet Silverado HD; 2015 Camaro, Equinox, Malibu

Chrysler: 2005–2010 Chrysler 300; 2006–2007 Crossfire; 2007–2008 Aspen

Daimler: 2006–2008 Dodge Sprinter 2500 and 3500; 2007–2014 Freightliner Sprinter 2500 and 3500

Dodge/Ram (approximately 5.64 million, including Chrysler, not including Daimler-built Sprinter): 2003–2008 Dodge Ram 1500; 2005–2010 Charger and Magnum; 2005–2011 Dakota; 2004–2008 Durango; 2003–2009 Ram 2500 and 3500; 2008–2010 Challenger, Ram 4500, and Ram 5500

+3/0
30.3.2016 13:00
Foto

F98i25l81i85p 37G16a37j60d82o67s66i31k 8722466434380

Ford (1,509,535): 2004–2006 Ranger; 2005–2006 GT; 2005–2014 Mustang

GMC: 2007–2008 GMC Sierra HD; 2015 Terrain

Honda (approximately 8.51 million, including Acura): 2001–2007 Accord (four-cylinder); 2001–2002 Accord (V-6); 2001–2005 Civic; 2002–2011, 2016 CR-V; 2002–2004 Odyssey; 2003–2005 Civic Hybrid; 2003–2011 Element; 2003–2008 Pilot; 2006–2014 Ridgeline; 2009–2014 Fit; 2010–2014 FCX Clarity; 2010–2014 Insight; 2011–2015 CR-Z

Infiniti: 2001–2004 Infiniti I30/I35; 2002–2003 Infiniti QX4; 2003–2005 Infiniti FX35/FX45; 2006 Infiniti M35/M45

Lexus: 2002–2010 SC430

Mazda (approximately 500,000): 2003–2008 Mazda 6; 2006–2007 Mazdaspeed 6; 2004–2008 Mazda RX-8; 2004 MPV; 2004–2006 B-series

Mercedes-Benz (approximately 847,627, including Daimler): 2005–2011 C-class (excluding C55 AMG but including 2009–2011 C63 AMG); 2007–2008 SLK-class; 2007–2014 Sprinter; 2009–2012 GL-class; 2009–2011 M-class, 2009–2012 R-class; 2010–2011 E-class sedan, wagon, coupe, and convertible; 2010–2012 GLK-class; 2011–2014 SLS AMG coupe and roadster

Mitsubishi (104,994): 2004–2006 Lancer and Lancer Evolution; 2006–2009 Raider

Nissan (approximately 1,091,000, including Infiniti): 2001–2003 Maxima; 2002–2004 Pathfinder; 2002–2006 Nissan Sentra

+2/0
30.3.2016 13:00
Foto

F97i10l32i75p 93G29a96j50d93o87s42i56k 8902886134270

Pontiac (approximately 300,000): 2003–2007 Vibe

Saab: 2003–2011 9-3; 2005 9-2X; 2010–2011 9-5

Saturn: 2008–2009 Astra

Subaru (approximately 80,000): 2003–2005 Baja, Legacy, Outback; 2004–2005 Impreza, Impreza WRX, Impreza WRX STI

Toyota (approximately 3,113,000, including Lexus): 2002–2007 Toyota Sequoia; 2003–2008 Corolla and Corolla Matrix; 2003–2006 Tundra; 2004–2005 RAV4

Volkswagen (680,000): 2006–2010, 2012–2014 Passat; 2009–2014 CC; 2010–2014 Jetta SportWagen and Golf; 2012–2014 Eos; 2015 Tiguan

+3/0
30.3.2016 13:00

M66i29r59e80k 38G57a30j55e40r 5761536239620

Takze se to netyka zadneho ze tri aut, ktera jsem v poslednich 18 letech vlastnil. Hned jsem klidnejsi.

0/0
30.3.2016 15:16

M59a24r29t73i66n68a 58K40l79a42b15e94č83k45o43v27á 5948130

díky za přehled :)

+2/−1
30.3.2016 14:02

P91e77t63r 14D15u26c83h56á68č51e12k 6308629513523

Nezačínál podobně Clancyho román Čestný dluh?

0/0
30.3.2016 11:37

P23e57t82r 21H89e87r77m21a 5528524411193

Tam šlo o vadné nádrže.

0/0
30.3.2016 15:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.