Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Největší průšvih autoprůmyslu: účet za smrtící airbagy dosáhne půl bilionu

Japonský dodavatel Takata odhaduje náklady na svolávání milionů vozů kvůli potenciálně závadným nafukovačům airbagů od této firmy až na 2,7 bilionu jenů (575 miliard Kč). S odvoláním na nejmenovaný zdroj to napsala agentura Bloomberg. Akcie firmy se po zprávě propadly o pětinu na historické minimum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T45o98m85á53š 74Ž72i24t62n15ý 6961310101191

Stačí to přejmenovat ze záchranného systému na systém euthanasie řidiče a je po problému.

0/0
7.4.2016 8:56

J13i13ř79í 67K94r18u79t76i62l 2780414900548

Ještě levněji, ještě levnějc a nakonec zbude jen nápis. Airbag.

0/0
30.3.2016 15:13

J88o38s31e47f 78V75a86l16a 9740523203593

uz se tesim, az nekdo zazaluje treba vyrobce energetickych tycinek za umyslne poskozovani zdravi.

0/0
30.3.2016 15:09

J75o86s39e27f 94Š86o89l92t15e18s 8374598650953

To by mě zajímalo, co by se stalo, kdyby se prodejci čestně rozhodli, že jim podobné riziko dodávky na trh, kde hrozí šílené pokuty nestojí za to, a prostě úplně přestali dodávat a to všichni. To by bylo najednou povyku.

0/−1
30.3.2016 14:20

T34o67m79á68š 46G16ü22r82t27l34e33r 3837595518348

V automotive odvětví jsou takové potencionální zisky, že když se jeden dodavatel na to vykašle, nahradí ho jiní. Právě díky těm obrovským pokutám je bezpečnost tam kde je, a podobné incidenty jsou vzhledem k celkovému množství vyrobených aut ojedinělé.

0/0
30.3.2016 14:35

L32u95k37á37š 57M44a41l92v46i44n82s53k10y 2618834293928

Zpovykanost, nic jiného. Kvůli pár desítkám mrtvých vyhodit částku ekvivalentní půlce státního rozpočtu ČR.

Chyby se prostě stávají, firma by měla zaplatit nějakou citelnou pokutu (kromě toho ztratí renomé) a šmytec.

Beztak to stejně nakonec zaplatí zákazníci, protože ty náklady spojené se svoláváním se budou muset někde rozpoustit, nesjpíše v cenách budoucích airbagů.

+2/−2
30.3.2016 14:04

T86o22m79á62š 47G94ü83r72t52l63e13r 3217925708138

Takže se to má prostě nechat být a koukat, jak to zabíjí další desítky lidí? 8-o

+2/0
30.3.2016 14:32

M40a50r80t85i40n 31K38a47r88á36s86e31k 9128323678818

Jasne ze ne, ale takove zplodiny z tech aut zabijou radove vice lidi nez airbag...

0/0
30.3.2016 14:56

V65i50k14t89o71r 39Š54e69d58i42v53ý 8836901770886

Kdyby to opravdu byly nanejvýš desítky lidí po celém světě, šlo by o racionální postup.

0/0
30.3.2016 15:07

J35o50s22e50f 69V21a12l43a 9610653823413

je to sice mozna na prvni pohled neprilis humanni, ale proti "ucinkum" vyrobku jako jsou cigarety nebo alkohol je nejakych par desitek mrtvych naprosty pakatel. Jeste bych pridal treba cukr, nejlepe vysokokaloricke napoje (limonady :cola, fanta atd a pivo) To bychom se napocitali do statisicu mrtvych za rok

+1/0
30.3.2016 15:07

T72o21m18á61š 70G29ü94r31t55l52e65r 3227685208368

Cigarety, alkohol, cukr atd. do sebe liju sám - svobodná volba každého. Auto si opravdu nekupuju s tím, že mě při normální bezpečné jízdě "zastřelí" airbag.

0/0
30.3.2016 16:55

J26i81ř88í 84V62o96n57d96r94á60č20e26k 5226534470704

Tak kde jsou ti, co mi včera dlouze psali pod článkem o čínských šuntech, že Japonci jsou špice, kterým se nic nestane?

+5/−1
30.3.2016 13:00

J37i15ř55í 22S95c46h34w90a23c71h 8828674798976

existence šuntů jiného původu nic na čínských šuntech nemění....

0/0
30.3.2016 20:30
Foto

F55i38l10i10p 75G26a78j76d97o77s74i63k 8202656204190

AFFECTED VEHICLES (total U.S.-market number in parentheses, if known):

Acura: 2002–2003, 2009–2014 TL; 2003 CL; 2003–2006 MDX; 2005–2012 Acura RL; 2007–2016 RDX; 2010–2013 ZDX; 2013–2016 ILX

Audi (approximately 170,000): 2006–2013 A3; 2006–2009 A4 cabriolet; 2009–2012 Q5; 2010–2011 A5 cabriolet; 2015 Q5

BMW (approximately 1,605,000): 2000–2011 3-series sedan; 2000–2012 3-series wagon; 2002–2013 3-series coupe and convertible; 2001–2013 M3 coupe and convertible; 2002–2003 5-series and M5; 2003–2004, 2007–2013 X5; 2007–2010 X3; 2008–2013 1-series coupe and convertible; 2008–2011 M3 sedan; 2008–2014 X6; 2013–2015 X1

Buick: 2015 LaCrosse

Cadillac: 2015 XTS

Chevrolet (510,454, including Buick, Cadillac, GMC, Saab, and Saturn): 2007–2008 Chevrolet Silverado HD; 2015 Camaro, Equinox, Malibu

Chrysler: 2005–2010 Chrysler 300; 2006–2007 Crossfire; 2007–2008 Aspen

Daimler: 2006–2008 Dodge Sprinter 2500 and 3500; 2007–2014 Freightliner Sprinter 2500 and 3500

Dodge/Ram (approximately 5.64 million, including Chrysler, not including Daimler-built Sprinter): 2003–2008 Dodge Ram 1500; 2005–2010 Charger and Magnum; 2005–2011 Dakota; 2004–2008 Durango; 2003–2009 Ram 2500 and 3500; 2008–2010 Challenger, Ram 4500, and Ram 5500

+3/0
30.3.2016 13:00
Foto

F77i18l11i14p 94G83a62j64d23o29s45i63k 8922496354740

Ford (1,509,535): 2004–2006 Ranger; 2005–2006 GT; 2005–2014 Mustang

GMC: 2007–2008 GMC Sierra HD; 2015 Terrain

Honda (approximately 8.51 million, including Acura): 2001–2007 Accord (four-cylinder); 2001–2002 Accord (V-6); 2001–2005 Civic; 2002–2011, 2016 CR-V; 2002–2004 Odyssey; 2003–2005 Civic Hybrid; 2003–2011 Element; 2003–2008 Pilot; 2006–2014 Ridgeline; 2009–2014 Fit; 2010–2014 FCX Clarity; 2010–2014 Insight; 2011–2015 CR-Z

Infiniti: 2001–2004 Infiniti I30/I35; 2002–2003 Infiniti QX4; 2003–2005 Infiniti FX35/FX45; 2006 Infiniti M35/M45

Lexus: 2002–2010 SC430

Mazda (approximately 500,000): 2003–2008 Mazda 6; 2006–2007 Mazdaspeed 6; 2004–2008 Mazda RX-8; 2004 MPV; 2004–2006 B-series

Mercedes-Benz (approximately 847,627, including Daimler): 2005–2011 C-class (excluding C55 AMG but including 2009–2011 C63 AMG); 2007–2008 SLK-class; 2007–2014 Sprinter; 2009–2012 GL-class; 2009–2011 M-class, 2009–2012 R-class; 2010–2011 E-class sedan, wagon, coupe, and convertible; 2010–2012 GLK-class; 2011–2014 SLS AMG coupe and roadster

Mitsubishi (104,994): 2004–2006 Lancer and Lancer Evolution; 2006–2009 Raider

Nissan (approximately 1,091,000, including Infiniti): 2001–2003 Maxima; 2002–2004 Pathfinder; 2002–2006 Nissan Sentra

+2/0
30.3.2016 13:00
Foto

F39i25l61i63p 87G21a53j71d53o57s38i57k 8442316824240

Pontiac (approximately 300,000): 2003–2007 Vibe

Saab: 2003–2011 9-3; 2005 9-2X; 2010–2011 9-5

Saturn: 2008–2009 Astra

Subaru (approximately 80,000): 2003–2005 Baja, Legacy, Outback; 2004–2005 Impreza, Impreza WRX, Impreza WRX STI

Toyota (approximately 3,113,000, including Lexus): 2002–2007 Toyota Sequoia; 2003–2008 Corolla and Corolla Matrix; 2003–2006 Tundra; 2004–2005 RAV4

Volkswagen (680,000): 2006–2010, 2012–2014 Passat; 2009–2014 CC; 2010–2014 Jetta SportWagen and Golf; 2012–2014 Eos; 2015 Tiguan

+3/0
30.3.2016 13:00

M34i12r61e14k 58G77a93j60e53r 5471456619960

Takze se to netyka zadneho ze tri aut, ktera jsem v poslednich 18 letech vlastnil. Hned jsem klidnejsi.

0/0
30.3.2016 15:16

M43a22r14t37i48n87a 79K49l57a55b89e96č57k42o50v36á 5338160

díky za přehled :)

+2/−1
30.3.2016 14:02

P78e97t61r 49D68u47c73h69á80č47e67k 6128449733173

Nezačínál podobně Clancyho román Čestný dluh?

0/0
30.3.2016 11:37

P19e56t23r 26H53e16r81m93a 5438834541153

Tam šlo o vadné nádrže.

0/0
30.3.2016 15:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.