Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová vlaková bitva. RegioJet zlevnil o pětinu. Hysterie, říká Leo Express

Cestující na hlavní železniční trase mezi Prahou a Ostravou si mohou užívat dalšího kola bitvy tří dopravců o jejich přízeň. Zatím poslední dva výstřely přichází od obou soukromých dopravců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H41a36n11a 93Š67m96a85l72i97n65s70k92á 1880187419107

NEVÍM PROČ SE NĚKDO NEZAJÍMÁ O MÉNĚ LUKRATIVNÍ TRATĚ,,A LIDÍ TU JEZDÍ KVANTA,,PRAHA - České Budějovice...Plzeń-Česká Budějovice- Brno,to je spoj pouze pro odvážné,,,skoro 7 hodin bez zázení v podobě bufetu,,,nejhorší WC v republice,,,na jih se stále zapomíná o silniční dopravě nemluvě již vůbec,,,neustále výluky,,,to je vždy o zdraví,,,,,tak páni dopravci vezměte černé i žluté soupravy a zkuste se prosadit i na jiné trati než,, sólokapra,, Praha-Ostrava,,,,také platíme

turista Hanula

0/0
2.5.2016 15:34

V81i71l43é65m 66P78e35t10r39á44š 2521127537

K LeoExpressu - jezdil jsem 1,5 roku denně a změna od 1. dubna přinesla:

1. zdražení tarifu na mé trase

2. zrušení 20% slevy pro pravidelné zákazníky

3. nefunkční systém, měsíc tvrdí, že do 14 dnů bude fungovat, tomuto termínu musí zákazník věřit první i třicátý den

4. klamavou reklamu o slevách pro pravidelné cestovatele - je to lež, skutečná sleva neodpovídá reklamě a zdaleka nedosahuje úrovně před 1.4. Klamavá reklama by měla být porušením zákona???

5. neexistující pravidla pro slevový systém, infolinka nezná informace, odkazuje na 7 odpovědí FAQ, které nic neřeší - nejde snad také o porušení zákona, když neexistují závazné podmínky?

6. zrušení bonusu za dobití 1000Kč

7. Arogance, se kterou od 1.4. zavedli tykání zákazníkovi i v mailech, i když by se měli uctivě omlouvat.

Každé z těchto tvrzení je doložitelné a ověřitelné. A k tomu si člověk přečte jejich prohlášení, že zlevnili a zvýhodňují pravidelné cestující - na zblití. Po ujetí 20tis. km sbohem. Kdysi jsem si myslel, že ČD jsou ztělesněním toho nejhoršího, co se dá zažít, ale zkušenosti mě vyléčily. Hrůza ČD se drobnými krůčky zlepšuje, LeoExpress udělal obrovský skok opačným směrem.

0/0
30.4.2016 20:53

V64l85a94d61a 11M11u63s33i54l 9830286388173

Tak by mne zajimalo...

Jestli ty IN karty co vydavaji dfrahy plati tak pro Regio

0/0
7.4.2016 11:31

J44i58ř79í 93D18o42u49b80r12a84v57s15k31ý 6642392286580

samozřejmě že neplatí, proč by měli? Jejich nákupem zaplatíte ČD proč by vám za to měl dávat Regio slevu ? To by nedávalo žádný smysl. :-)

0/0
28.6.2016 14:43

F36r88a92n38t69i56š23e61k 31M65a76t66ě85j95č90e44k 7943102503441

tak toho hňupa vidíte, nejprve podá na ČD oznámení, že jezdí podnákladové ceny. A pak ještě zlevní. No není to hňup.

+3/−1
7.4.2016 0:00

M98i66c32h35a48l 62Š10e47v56č78í46k 8333146954

A jak to s tím souvisí?

0/0
9.4.2016 14:18

J56a39r45o78s74l12a66v 41D85r75o71z23d 6263889660707

Klasika, dokud je něco státní, je to drahé, i tak prodělečné, a navíc nahouby. Jakmile se do toho dostane konkurenční boj, vydělá stát (místo aby dotoval svého molocha, utrží daně od soukromníků) i zákazníci (levnější a kvalitnější zboží/služby).

Fascinuje mne, že ještě ve 21. století takhle základní věc tolik lidí nechápe.

0/−3
6.4.2016 19:44

J36i63r88k82a 59D68v66o66ř89á17k 4555750153518

Jenže vy nechápete onen drobný detail, že u těch soukromníků jde o prodělečné, podnákladové ceny, kdežto Č jsou cca na nule.

Opravdu nevím jak zákazníci vydělají na tom, až se ti soukromnící utopí v prodělku vzájemné cenové války.

0/0
8.4.2016 16:54

J29i53ř62í 89D48o60u97b25r35a48v77s67k80ý 6552622346450

nebuďte naivní, ti soukromníci to mají mnohem lépe přesně spočítané nez vy do toho vůbec můžete vidět ... resp. jen hádat. Určitě nebude ani jančura ani leoš jezdit za ceny které by pro ně znamenali bankrot o to nemějte obavu :-)

0/0
28.6.2016 14:42

P21a79v84e52l 81H44a30l45b87i72c78h 6889662556899

Mě zase přijde vtipné, že tu spousta diskutujících nadává, že se mu něco nelíbí, nemá to LCD televizi a tak dále. Ale to, že velká část (ne-li většina) republiky musí jezdit s ČD, kde není ani ta pitomá elektrická zástrčka (a to jezdím v rekonstruovaných vozech), to si vůbec neuvědomují. Buďte rádi za to, jak můžete jezdit směr Ostrava, ostatní oproti vám jezdí jak v pravěku. !!

+4/−3
6.4.2016 10:23

J35i43ř56í 28D60o36u49b15r71a20v37s49k15ý 6902872206130

to je bohužel pravda, ale je to celkem přirozené. Železniční dopravu se vyplácí provozovat na exponovaných spojích, ne mezi horními a dolními kotěhůlkami, na to jsou autobousové spoje ... Tady v minulosti vznikla jistá anomálie kdy železnice zasahuje prakticky do každé veničky, a výsledkem je že takovým vlakem ČD který se mezi nimi drkocá jede dohromady pět lidí, z nichž každý má svůj osobní vagon :-) Tohle se časem srovná ... ale určitě bych nečekal že stejný komfort se hned objeví i na méně výnosných tratích, to by přece nedávalo smysl. Dopravci tam stojí spíš před otázkou zda je už nezrušit, ne před otázkou zda je modernizovat ... české dráhy v tomot ohledu motivuje fakt že co nezaplatí cestující zaplatí stát takže si na své přijdou, ale je to samozřejmě zoufale neekonomické.

0/0
28.6.2016 14:50

P65e70t44r 94Z30w98i46k18i42r53s60c87h 7295365687919

Leo expres může jít do "kytiček".Patří mu to.Nestaví ani v Havířově.

+1/−2
5.4.2016 22:02

J86i42r46i 98M43a72t19a70t74k22o 4418540933259

Jestli to takhle pujde dal tak za chvily budem jezdit do Ostravy za bura :-)

+1/−1
5.4.2016 21:37

J54i98r61k74a 33D94v21o94ř14á43k 4195200283818

Ne. Jestli to takhle půjde dál, za chvíli do Ostravy žádní soukromníci jezdit nebudou.

0/0
8.4.2016 16:56
Foto

H88o26n52z83a 67T57r27u58s50i21n68a 9910610720296

Cenová válka je nejhorší způsob konkurence. Není na něm nic přínosného ani pro dopravce, ani zákazníky. Bylo by pro všechny daleko příjemnější, kdyby si konkurovali kvalitou. R^

+3/−8
5.4.2016 15:20

J17a66k91u23b 27Š98a60f36a54n12d72a 7805917371121

Takže kdyby třeba všechna auta stála 1M ale byla by kvalitní tak byste byl spokojen?

+2/0
5.4.2016 16:54

V88o33j54t36ě81c58h 69B56l85a46ž96e94j 7586500153

Máte pravdu, já už jsem několik let strašně nas.anej, že do Prahy jezdím za 150,-- ... ;-D

+5/0
5.4.2016 20:09

J41i42ř48í 74D95o76u27b96r11a82v37s89k96ý 6812932766340

To jste si tedy naběhl .... i ten nejhloupější cestující musí nutně vidět ve snižování cen jízdenek pozitiva. Ale jsem si jistý že mnozí by i popadli transparenty a vyrazili lehnout si před vlaky dopravců (třeba vedení ČD)

0/0
28.6.2016 14:53

R30o47s31t45i46s35l89a70v 47V19á15c76h29a13l 2125858487705

Spočítejte kolik stálo pendolino (kdo ho platil , připadně došla nějaká dotace , kdežto i jančura i leo to lepili ze svého ) tak možná bude pedolino pohodlnější .Ale nikdo neodpáře jančurovi , že autobusovou dopravu dost změnil .A mění i vlakovou ( dráhy na to dost s...ral.. Před rokem jsem jel autobusem do Trutnova (nejezdí tam Jančura) a to byly osmdesátý jako vyšitý.

+6/−3
5.4.2016 12:07

P40e42t27r 40N35e71c36h53a52n53i68c71k74ý 7903696718730

Jančura začne jezdit do Trutnova od 18.4.

0/0
5.4.2016 12:37

V20a28c68l93a17v 57H13a58j66e21k 3296809799

Pendolino hradily ČD ze svého a žádné dotace na to nedostaly.

+4/0
5.4.2016 12:51

M35a13r58t21i63n 44M17a89i21k58s19n92a81r 3454123748442

Ehm?

+2/−1
5.4.2016 13:12

J23o16s56e38f 91K66a79r75f32í83k 7232815686590

Položka pendolíno a dotace v jednom řádku nenajdete;-)

+1/−1
5.4.2016 13:16

J16i71ř71í 28D64o23u63b36r35a64v83s97k68ý 6592112356210

ze svého, vy myslíte spíš z kapesného z české a euro kasy :-) že ?

0/0
28.6.2016 14:54
Foto

H11o83n32z97a 23T34r51u42s46i78n44a 9410590930176

Taky nemusí jezdit do každé vesnice kde je zastávka na rozdíl od českých drah...

+4/−1
5.4.2016 15:17

J52a98k13u30b 19Š27a47f61a79n85d80a 7915537921961

Nikdo tam nemusí jezdit. Je to na dohodě.

+1/−2
5.4.2016 16:53

M29a74r95e72k 21M97a46l61ý 1922478301840

Jezdí tam, kde jezdí lidi, kde se mu to vyplatí, nabídka - poptávka.

+1/0
6.4.2016 10:32

V27a44c28l93a74v 69H76a55j69e55k 3806259939

U dopravy v závazku staví na zsastávkách a jezdí trasy dle smlouvy s objednavatelem.

0/0
7.4.2016 8:06

M63a32r51t21i41n 42K97a49r48á58s69e45k 9868813198168

CD nemaji zadne specialni zavazky navic oproti Jancurovi nebo Leu...

0/−5
6.4.2016 11:00

V46a20c81l87a41v 29H26a61j91e16k 3316769479

Jezdí-li v závazku ta mají závazky dle uzavřené smlouvy s objednavatelem. Tedy i to, kde budou vlaky zastavovat.

0/0
7.4.2016 8:03

M37a73r93t79i77n 57K74a93r50á60s15e32k 9458783858588

No tak jiste, ale to je jejich zavazek na zaklade smlouvy, za ktery dostanou zaplaceno a jednou za cas vzdy jednaji o cenach, neni to zadny zavazek ktery by mely CD nejak implicitne dany a znevyhodnoval je tak proti soukromnikum

0/0
7.4.2016 8:08

V58á87c87l66a48v 33K45a97m37í61r 9442157891296

Nechci se hádat,ale opravdu to leo lepil ze svého?Ne z toho,co mu půjčil tatínek?

+2/0
5.4.2016 21:08

J35i21ř30í 12D21o83u75b64r18a34v43s21k95ý 6582762656950

Nechte si to bulvární tlachání, máte pocit že by měl někdo prošetřovat zda mají ve financování prsty otcové a pokud ano okamžitě udělit sankci ?? Ne, tak jaký má smysl s tímhle tématem vůbec začínat ?

0/0
28.6.2016 14:58

M50i40c12h42a27l 42V20i97t14e37k 2943521250232

Tady to vypada jak klub fanousku Ceskych drah. Nikdo vas prece nenuti jet LE nebo RJ. Ala kazdy soudny clovek musi snad uznat ze sluzby neporovnatelne....

+3/−4
5.4.2016 11:20

P69e14t31r 35N92e11c42h66a11n82i93c78k62ý 7323366368850

To není úplně pravda. Díky vyřvané liberalizaci bylo zrušeno mnoho okrajových spojů, takže pak je nutné použít soukromníka, pokud vůbec jede

+2/0
5.4.2016 12:38

P30e70t65r 92J74a86r85o17c77h 7200133175568

Které konkrétně? A proč myslíte, že to bylo kvůli liberalizaci?

0/0
5.4.2016 13:42

P79e21t92r 21N73e17c74h33a82n63i62c82k38ý 7293476488790

Třeba bývalý Moravan o půl deváté večer z Prahy, teď je na výběr buď brzy Regiojet neb opozdě Regiojet se Slovakií. Chybí Excelsior úplně, Chybí ranní spoje z Ostravy jako Beskyd celodenně, ne jen v neděli. Bylo to řečeno, že je spoj provozován na obchodní riziko a proto se jeho provoz nevyplatí, jenže tím jezdilo třeba 100 lidí, ale to nestačilo.

+1/0
5.4.2016 13:45

J86a71n 76N51e73š81p59o29r 4946268446272

Soudný člověče Vítku, srovnávejte služby pouze na jediné trati a u jedné kategorie vlaků.

0/0
5.4.2016 21:30

J25o90s39e59f 54K12u81b85e51š 9575295619614

"Jako první dopravce přestává diskriminovat rodiny se třemi dětmi do šesti let: dosud dopravci uznávají zdarma jen jedno dítě na každého dospělého, Leo Express nabízí zdarma přepravu až tří děti s dvěma dospělými"

A ty zlé České dráhy nabízí 2 děti zdarma na jednoho dospělého... Tedy 4 děti na 2... Ale chybí kafé... :D

+22/0
4.4.2016 13:20

J47i17ř13í 20D45o66u47b67r96a32v41s39k14ý 6152392426910

no výborně, pro rodiny se dvěma dětmi by tedy mohly být výhodnější, pro všechny ostatní ne....

0/0
28.6.2016 15:00

J77i89ř39í 15D67o72u33b32r83a27v65s62k38ý 6382512246880

čtyřmi ... bohužel tu nejde opravit přízpěvek. Nejsem si jistý zda tohle bude pro ČD velká konkurenční výhoda.

0/0
28.6.2016 15:01

J36o73s55e18f 59V58l95t58a27v67s96k29y 3495955521523

Jizdenka na vlak z Prahy do Vidne stoji, kdyz ji koupite den pred odjezdem, 55 € (1485 Kc). Jizdenka Praha-Ostrava se prodava pod 200 korun. Zajimave.

+1/−4
4.4.2016 11:44

M59i79r38o32s56l78a44v 79Z86i60k49m81u15n68d 6928882257258

Na tom není nic zajímavého. Jízdné v Rakousku je násobně dražší, jízdenka na 2 km stojí přes 2 €, v tuzemsku je základní jízdné na 2 km beze slev 11 Kč ...

+4/0
4.4.2016 12:20

R77a64d86e82k 28J41a43n56a49t14a 9355136444302

Ovšem stačí tu jízdnenku do Vídně v e-shopu koupit pár dní předem a hned je to 19 € (524 Kč).

Důvod je jednoduchý. Základní cena je vysoká zejména kvůli ÖBB. Jízdné po rakouském území je prostě vysoké, skoro 7 Kč/km. Na "akci" 19 EUR jsou ochotni přistoupit, ale nechat ČD tuto akci prodávat těsně před odjezdem nechtějí.

Protože jak Rakušané, tak japonští, korejští a čínští turisté (kteří tu hodně cestují a typicky kupují jízdenku před odjezdem) nemají s cenou 55 € žádný problém.

+8/0
4.4.2016 13:15

J22o19s78e58f 23K91u42b56e39š 9755315979194

V zahraničí naprosto běžné, že je jízdné na jiných trasách rozdílné...

+1/0
4.4.2016 13:21

V23a52c58l73a18v 14H33a27j86e65k 3756609969

Že by to ten Masaryk s Benešem a Štefánikem tenkrát zvorali s tou samostatnou republikou 8-o

0/−2
4.4.2016 14:35

J87i98r39k39a 54D83v26o29ř69á95k 4895440753328

Masaryk předtím ani samostatný stát nechtěl, jen autonomní. V té době už ale moc možností stejně neměli. Kdo to zvoral byl Franz Josef. Ten Karel I. už to napravit nestačil. Tak skončil jeden z pokusů o sjednocení Evropy. Ani první ani poslední.

0/0
8.4.2016 17:11

V82o30j34t20ě60c29h 32B29l13a90ž39e27j 7976200123

Nebo je dobré si koupit lístek do Břeclavi a z Břeclavi do Vídně na ten samý vlak... pár stovek tak ušetříte

0/0
5.4.2016 20:11

J34a53n 12N97e26š13p42o27r 4106318476812

Ale to by se muselo přemýšlet, a ne to hodit do IDOSu, a brát to jako slovo boží..

0/0
5.4.2016 21:32

V88e53r56o67n39i42k80a 50Š96k62v54á25r40o74v67á 5951480986376

Až pojedu já, tady pátek odpoledne, nebo neděle večer, tak cena bude u všech dopravců kolem 300Kč, tudíž válka neválka, na tom jako zákazník nevyděám.

+1/0
4.4.2016 11:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.