Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová vlaková bitva. RegioJet zlevnil o pětinu. Hysterie, říká Leo Express

Cestující na hlavní železniční trase mezi Prahou a Ostravou si mohou užívat dalšího kola bitvy tří dopravců o jejich přízeň. Zatím poslední dva výstřely přichází od obou soukromých dopravců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H21a38n50a 72Š46m86a72l74i63n98s42k63á 1500547349177

NEVÍM PROČ SE NĚKDO NEZAJÍMÁ O MÉNĚ LUKRATIVNÍ TRATĚ,,A LIDÍ TU JEZDÍ KVANTA,,PRAHA - České Budějovice...Plzeń-Česká Budějovice- Brno,to je spoj pouze pro odvážné,,,skoro 7 hodin bez zázení v podobě bufetu,,,nejhorší WC v republice,,,na jih se stále zapomíná o silniční dopravě nemluvě již vůbec,,,neustále výluky,,,to je vždy o zdraví,,,,,tak páni dopravci vezměte černé i žluté soupravy a zkuste se prosadit i na jiné trati než,, sólokapra,, Praha-Ostrava,,,,také platíme

turista Hanula

0/0
2.5.2016 15:34

V98i33l25é88m 73P78e83t77r98á41š 2951807907

K LeoExpressu - jezdil jsem 1,5 roku denně a změna od 1. dubna přinesla:

1. zdražení tarifu na mé trase

2. zrušení 20% slevy pro pravidelné zákazníky

3. nefunkční systém, měsíc tvrdí, že do 14 dnů bude fungovat, tomuto termínu musí zákazník věřit první i třicátý den

4. klamavou reklamu o slevách pro pravidelné cestovatele - je to lež, skutečná sleva neodpovídá reklamě a zdaleka nedosahuje úrovně před 1.4. Klamavá reklama by měla být porušením zákona???

5. neexistující pravidla pro slevový systém, infolinka nezná informace, odkazuje na 7 odpovědí FAQ, které nic neřeší - nejde snad také o porušení zákona, když neexistují závazné podmínky?

6. zrušení bonusu za dobití 1000Kč

7. Arogance, se kterou od 1.4. zavedli tykání zákazníkovi i v mailech, i když by se měli uctivě omlouvat.

Každé z těchto tvrzení je doložitelné a ověřitelné. A k tomu si člověk přečte jejich prohlášení, že zlevnili a zvýhodňují pravidelné cestující - na zblití. Po ujetí 20tis. km sbohem. Kdysi jsem si myslel, že ČD jsou ztělesněním toho nejhoršího, co se dá zažít, ale zkušenosti mě vyléčily. Hrůza ČD se drobnými krůčky zlepšuje, LeoExpress udělal obrovský skok opačným směrem.

0/0
30.4.2016 20:53

V34l51a53d97a 50M75u61s83i56l 9550196278503

Tak by mne zajimalo...

Jestli ty IN karty co vydavaji dfrahy plati tak pro Regio

0/0
7.4.2016 11:31

J53i24ř80í 77D35o29u32b63r70a25v40s79k15ý 6872232616980

samozřejmě že neplatí, proč by měli? Jejich nákupem zaplatíte ČD proč by vám za to měl dávat Regio slevu ? To by nedávalo žádný smysl. :-)

0/0
28.6.2016 14:43

F75r31a12n60t71i25š12e80k 19M57a57t63ě14j26č32e74k 7593572873801

tak toho hňupa vidíte, nejprve podá na ČD oznámení, že jezdí podnákladové ceny. A pak ještě zlevní. No není to hňup.

+3/−1
7.4.2016 0:00

M22i98c32h30a43l 78Š59e30v14č51í67k 8943646514

A jak to s tím souvisí?

0/0
9.4.2016 14:18

J84a21r84o12s14l26a71v 90D55r22o59z70d 6563399580567

Klasika, dokud je něco státní, je to drahé, i tak prodělečné, a navíc nahouby. Jakmile se do toho dostane konkurenční boj, vydělá stát (místo aby dotoval svého molocha, utrží daně od soukromníků) i zákazníci (levnější a kvalitnější zboží/služby).

Fascinuje mne, že ještě ve 21. století takhle základní věc tolik lidí nechápe.

0/−3
6.4.2016 19:44

J81i45r38k44a 27D42v31o59ř59á25k 4795590743778

Jenže vy nechápete onen drobný detail, že u těch soukromníků jde o prodělečné, podnákladové ceny, kdežto Č jsou cca na nule.

Opravdu nevím jak zákazníci vydělají na tom, až se ti soukromnící utopí v prodělku vzájemné cenové války.

0/0
8.4.2016 16:54

J42i10ř74í 63D78o93u16b12r69a24v20s94k16ý 6572512336470

nebuďte naivní, ti soukromníci to mají mnohem lépe přesně spočítané nez vy do toho vůbec můžete vidět ... resp. jen hádat. Určitě nebude ani jančura ani leoš jezdit za ceny které by pro ně znamenali bankrot o to nemějte obavu :-)

0/0
28.6.2016 14:42

P70a42v93e37l 45H18a69l49b82i50c84h 6709942216419

Mě zase přijde vtipné, že tu spousta diskutujících nadává, že se mu něco nelíbí, nemá to LCD televizi a tak dále. Ale to, že velká část (ne-li většina) republiky musí jezdit s ČD, kde není ani ta pitomá elektrická zástrčka (a to jezdím v rekonstruovaných vozech), to si vůbec neuvědomují. Buďte rádi za to, jak můžete jezdit směr Ostrava, ostatní oproti vám jezdí jak v pravěku. !!

+4/−3
6.4.2016 10:23

J39i42ř98í 94D77o42u26b56r16a80v58s49k20ý 6392602456480

to je bohužel pravda, ale je to celkem přirozené. Železniční dopravu se vyplácí provozovat na exponovaných spojích, ne mezi horními a dolními kotěhůlkami, na to jsou autobousové spoje ... Tady v minulosti vznikla jistá anomálie kdy železnice zasahuje prakticky do každé veničky, a výsledkem je že takovým vlakem ČD který se mezi nimi drkocá jede dohromady pět lidí, z nichž každý má svůj osobní vagon :-) Tohle se časem srovná ... ale určitě bych nečekal že stejný komfort se hned objeví i na méně výnosných tratích, to by přece nedávalo smysl. Dopravci tam stojí spíš před otázkou zda je už nezrušit, ne před otázkou zda je modernizovat ... české dráhy v tomot ohledu motivuje fakt že co nezaplatí cestující zaplatí stát takže si na své přijdou, ale je to samozřejmě zoufale neekonomické.

0/0
28.6.2016 14:50

P30e73t11r 32Z54w59i71k66i80r35s42c85h 7465615857729

Leo expres může jít do "kytiček".Patří mu to.Nestaví ani v Havířově.

+1/−2
5.4.2016 22:02

J35i34r20i 46M19a93t14a70t46k25o 4948290603629

Jestli to takhle pujde dal tak za chvily budem jezdit do Ostravy za bura :-)

+1/−1
5.4.2016 21:37

J68i33r10k73a 40D43v75o92ř18á68k 4965720333828

Ne. Jestli to takhle půjde dál, za chvíli do Ostravy žádní soukromníci jezdit nebudou.

0/0
8.4.2016 16:56
Foto

H53o89n35z54a 26T62r73u76s73i71n23a 9950620640236

Cenová válka je nejhorší způsob konkurence. Není na něm nic přínosného ani pro dopravce, ani zákazníky. Bylo by pro všechny daleko příjemnější, kdyby si konkurovali kvalitou. R^

+3/−8
5.4.2016 15:20

J59a54k10u29b 65Š40a22f34a82n92d62a 7725607921751

Takže kdyby třeba všechna auta stála 1M ale byla by kvalitní tak byste byl spokojen?

+2/0
5.4.2016 16:54

V69o26j85t44ě73c73h 90B21l74a70ž37e23j 7176460983

Máte pravdu, já už jsem několik let strašně nas.anej, že do Prahy jezdím za 150,-- ... ;-D

+5/0
5.4.2016 20:09

J63i68ř13í 78D22o16u41b58r73a37v53s69k69ý 6242142376900

To jste si tedy naběhl .... i ten nejhloupější cestující musí nutně vidět ve snižování cen jízdenek pozitiva. Ale jsem si jistý že mnozí by i popadli transparenty a vyrazili lehnout si před vlaky dopravců (třeba vedení ČD)

0/0
28.6.2016 14:53

R83o21s98t61i13s85l94a95v 73V20á36c54h73a28l 2465638557795

Spočítejte kolik stálo pendolino (kdo ho platil , připadně došla nějaká dotace , kdežto i jančura i leo to lepili ze svého ) tak možná bude pedolino pohodlnější .Ale nikdo neodpáře jančurovi , že autobusovou dopravu dost změnil .A mění i vlakovou ( dráhy na to dost s...ral.. Před rokem jsem jel autobusem do Trutnova (nejezdí tam Jančura) a to byly osmdesátý jako vyšitý.

+6/−3
5.4.2016 12:07

P55e35t61r 38N17e65c46h72a38n41i25c26k83ý 7313116668980

Jančura začne jezdit do Trutnova od 18.4.

0/0
5.4.2016 12:37

V12a18c18l79a57v 14H26a19j29e46k 3626109279

Pendolino hradily ČD ze svého a žádné dotace na to nedostaly.

+4/0
5.4.2016 12:51

M26a25r94t94i66n 73M44a13i65k73s10n73a78r 3384583108802

Ehm?

+2/−1
5.4.2016 13:12

J94o39s57e44f 24K61a87r79f52í26k 7532585586610

Položka pendolíno a dotace v jednom řádku nenajdete;-)

+1/−1
5.4.2016 13:16

J30i63ř19í 93D61o25u66b15r85a71v13s45k44ý 6722752906390

ze svého, vy myslíte spíš z kapesného z české a euro kasy :-) že ?

0/0
28.6.2016 14:54
Foto

H26o44n49z18a 13T10r45u31s84i46n60a 9510220550336

Taky nemusí jezdit do každé vesnice kde je zastávka na rozdíl od českých drah...

+4/−1
5.4.2016 15:17

J23a57k55u24b 29Š75a38f46a71n10d76a 7415777191751

Nikdo tam nemusí jezdit. Je to na dohodě.

+1/−2
5.4.2016 16:53

M26a75r16e81k 80M82a67l31ý 1132288681850

Jezdí tam, kde jezdí lidi, kde se mu to vyplatí, nabídka - poptávka.

+1/0
6.4.2016 10:32

V58a25c30l83a10v 34H52a93j32e26k 3526769819

U dopravy v závazku staví na zsastávkách a jezdí trasy dle smlouvy s objednavatelem.

0/0
7.4.2016 8:06

M69a30r29t41i73n 63K73a30r18á15s82e42k 9458393568168

CD nemaji zadne specialni zavazky navic oproti Jancurovi nebo Leu...

0/−5
6.4.2016 11:00

V75a74c40l61a54v 35H27a12j24e27k 3256569359

Jezdí-li v závazku ta mají závazky dle uzavřené smlouvy s objednavatelem. Tedy i to, kde budou vlaky zastavovat.

0/0
7.4.2016 8:03

M75a90r33t22i59n 63K40a89r48á43s96e48k 9538833618568

No tak jiste, ale to je jejich zavazek na zaklade smlouvy, za ktery dostanou zaplaceno a jednou za cas vzdy jednaji o cenach, neni to zadny zavazek ktery by mely CD nejak implicitne dany a znevyhodnoval je tak proti soukromnikum

0/0
7.4.2016 8:08

V63á90c29l69a60v 85K85a94m70í16r 9932887671866

Nechci se hádat,ale opravdu to leo lepil ze svého?Ne z toho,co mu půjčil tatínek?

+2/0
5.4.2016 21:08

J48i45ř70í 15D89o88u35b17r68a47v32s93k26ý 6212102706150

Nechte si to bulvární tlachání, máte pocit že by měl někdo prošetřovat zda mají ve financování prsty otcové a pokud ano okamžitě udělit sankci ?? Ne, tak jaký má smysl s tímhle tématem vůbec začínat ?

0/0
28.6.2016 14:58

M91i30c63h69a43l 63V10i71t83e71k 2623601720762

Tady to vypada jak klub fanousku Ceskych drah. Nikdo vas prece nenuti jet LE nebo RJ. Ala kazdy soudny clovek musi snad uznat ze sluzby neporovnatelne....

+3/−4
5.4.2016 11:20

P44e29t42r 48N18e79c66h45a26n84i57c11k39ý 7443536278480

To není úplně pravda. Díky vyřvané liberalizaci bylo zrušeno mnoho okrajových spojů, takže pak je nutné použít soukromníka, pokud vůbec jede

+2/0
5.4.2016 12:38

P72e75t89r 82J88a96r80o56c25h 7160443565358

Které konkrétně? A proč myslíte, že to bylo kvůli liberalizaci?

0/0
5.4.2016 13:42

P34e44t83r 75N68e42c52h44a64n51i72c52k22ý 7823136968470

Třeba bývalý Moravan o půl deváté večer z Prahy, teď je na výběr buď brzy Regiojet neb opozdě Regiojet se Slovakií. Chybí Excelsior úplně, Chybí ranní spoje z Ostravy jako Beskyd celodenně, ne jen v neděli. Bylo to řečeno, že je spoj provozován na obchodní riziko a proto se jeho provoz nevyplatí, jenže tím jezdilo třeba 100 lidí, ale to nestačilo.

+1/0
5.4.2016 13:45

J24a23n 82N42e28š16p54o38r 4716528516652

Soudný člověče Vítku, srovnávejte služby pouze na jediné trati a u jedné kategorie vlaků.

0/0
5.4.2016 21:30

J28o82s84e88f 10K77u22b54e14š 9195185429714

"Jako první dopravce přestává diskriminovat rodiny se třemi dětmi do šesti let: dosud dopravci uznávají zdarma jen jedno dítě na každého dospělého, Leo Express nabízí zdarma přepravu až tří děti s dvěma dospělými"

A ty zlé České dráhy nabízí 2 děti zdarma na jednoho dospělého... Tedy 4 děti na 2... Ale chybí kafé... :D

+22/0
4.4.2016 13:20

J13i43ř46í 48D33o54u18b13r13a33v41s58k86ý 6202312116430

no výborně, pro rodiny se dvěma dětmi by tedy mohly být výhodnější, pro všechny ostatní ne....

0/0
28.6.2016 15:00

J50i35ř97í 15D92o97u31b86r92a10v27s18k46ý 6452102386370

čtyřmi ... bohužel tu nejde opravit přízpěvek. Nejsem si jistý zda tohle bude pro ČD velká konkurenční výhoda.

0/0
28.6.2016 15:01

J19o97s21e65f 68V19l14t27a93v37s76k84y 3965545801943

Jizdenka na vlak z Prahy do Vidne stoji, kdyz ji koupite den pred odjezdem, 55 € (1485 Kc). Jizdenka Praha-Ostrava se prodava pod 200 korun. Zajimave.

+1/−4
4.4.2016 11:44

M26i98r86o41s38l62a17v 48Z42i40k56m86u26n19d 6328232507508

Na tom není nic zajímavého. Jízdné v Rakousku je násobně dražší, jízdenka na 2 km stojí přes 2 €, v tuzemsku je základní jízdné na 2 km beze slev 11 Kč ...

+4/0
4.4.2016 12:20

R73a30d72e15k 40J37a85n49a34t87a 9265686984712

Ovšem stačí tu jízdnenku do Vídně v e-shopu koupit pár dní předem a hned je to 19 € (524 Kč).

Důvod je jednoduchý. Základní cena je vysoká zejména kvůli ÖBB. Jízdné po rakouském území je prostě vysoké, skoro 7 Kč/km. Na "akci" 19 EUR jsou ochotni přistoupit, ale nechat ČD tuto akci prodávat těsně před odjezdem nechtějí.

Protože jak Rakušané, tak japonští, korejští a čínští turisté (kteří tu hodně cestují a typicky kupují jízdenku před odjezdem) nemají s cenou 55 € žádný problém.

+8/0
4.4.2016 13:15

J50o32s48e90f 29K42u21b20e20š 9795365169124

V zahraničí naprosto běžné, že je jízdné na jiných trasách rozdílné...

+1/0
4.4.2016 13:21

V64a84c62l80a88v 68H86a31j67e54k 3756349669

Že by to ten Masaryk s Benešem a Štefánikem tenkrát zvorali s tou samostatnou republikou 8-o

0/−2
4.4.2016 14:35

J68i33r31k78a 62D92v16o67ř69á57k 4205600713278

Masaryk předtím ani samostatný stát nechtěl, jen autonomní. V té době už ale moc možností stejně neměli. Kdo to zvoral byl Franz Josef. Ten Karel I. už to napravit nestačil. Tak skončil jeden z pokusů o sjednocení Evropy. Ani první ani poslední.

0/0
8.4.2016 17:11

V11o81j10t39ě92c29h 26B16l22a27ž85e60j 7836450903

Nebo je dobré si koupit lístek do Břeclavi a z Břeclavi do Vídně na ten samý vlak... pár stovek tak ušetříte

0/0
5.4.2016 20:11

J60a63n 60N68e61š87p45o84r 4536208136832

Ale to by se muselo přemýšlet, a ne to hodit do IDOSu, a brát to jako slovo boží..

0/0
5.4.2016 21:32

V32e12r90o55n22i29k20a 76Š70k94v36á73r52o65v39á 5391110626556

Až pojedu já, tady pátek odpoledne, nebo neděle večer, tak cena bude u všech dopravců kolem 300Kč, tudíž válka neválka, na tom jako zákazník nevyděám.

+1/0
4.4.2016 11:27







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.