Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žluté autobusy začínají zajíždět i do vesnic, Jančura jich už má přes 200

Po třech letech spouští největší tuzemský autobusový dopravce s komerčními autobusy další vnitrostátní linku. Nově spojí Prahu s Trutnovem. Na další nové trase do Znojma navíc začne firma obsluhovat i venkov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O96n84d50ř87e51j 70D43v31o63ř63á47k 1854358797582

Z delších cest autobusem mám fobii, začnou mě bolet nohy, chytat křeče a co pak... utrpení! Pokud to jde, tak radši vlakem, klidně i oklikou.

+3/−2
5.4.2016 22:14

J38i21ř26í 31H61u84d13e66c 4512171919862

S Jančurou ani zadarmo.

+6/−5
5.4.2016 7:54

M54i75r69o87s57l76a46v 90Z42i94k35m30u47n36d 6878232317518

Opět je to celé o tom, že v Česku se mnozí dopravní odporníci odvolávají na kvalitu a systém veřejné dopravy ve Švýcarsku jako dokonalém modelu země s vyspělou tržní ekonomikou, ale zapomínají na to, že o takové tvrdé regulaci veřejné dopravy, resp. podnikání ve veřejné dopravě si mohou zdejší (tj. čeští) podnikatelé nechat jen zdát ...

Páni Jančura nebo Novotný by si jak v autobusové, tak železniční dopravě ve Švýcarsku ani nevrzli, pokud by nejezdili podle švýcarských not = jezdit za stanovené jízdné podle jízdních řádů které určuje objednavatel dopravy ... a ještě by o to museli soutěžit s ostatními dopravci ...

Dálková silniční doprava ve Švýcarsku v principu neexistuje, autobusy tvoří hustou síť navazujících spojů tam, kam nevedou koleje ... Ročně jde do veřejné dopravy cca 7 mld CHF, cca 175 mld Kč (v přepočtu) ...

+13/−1
5.4.2016 7:51

L13u74c56i32a26n 40P66a41p47a19z93i28a97n 5794597821885

Švýcarsko náš vzor!

0/0
11.4.2016 10:44

K54a93r74e88l 18F88i87l25i43p 3848945830350

Začnu jednou věcí bydlím v Praze, nicméně se pohybuji dost mimo Prahu. Mne by zajímala jedna věc kde bydlíte vy všichni co tu píšete o tom jak je fajn, že Jančura zastavuje v velkých městech a v podstatě jsou Vám ti lidé co jsou po cestě kde nezastaví ukradení. Sorry, ale jste tu pak jeden sobec vedle druhého. Zajímal by mne Váš názor když by jste měli pak jet z menšího města třebas do HK s dítětěm do nemocnice a jelo Vám to místo 6x denně 2x denně. Prostě vykousáváním lepšího pak místní doprava jde dolů a navíc doplácíme všichni z daní na tu horší dopravu kterou Jančura nikdy dělat nebude. Takže nemám nic proti názoru chceš jezdit Praha - Liberec OK, ale zastavíš po cestě v MB, Bakově a Benátkách klidně každý 4 spoj nikdo by jej nenutil každý spoj, ale prostě určitý počet. Proč by si jeho dopravu nemohli užít i lidé co bydlí po trase jeho spojů?

+7/−6
5.4.2016 3:47

J95i89ř44í 98P14l27a40v32s59k38ý 9300266391369

proc by SOUKROMA firma, tedy podnikatelsky subjekt zalozeny striktne za ucelem maximalizace zisku, mela delat cokoliv "pro lidi" ? pokud se to ekonomicky vyplati, pak klidne v tech vesnicich zastavi, pokud nikoliv, pak maji vesnicane docela obycejne smulu. soukroma firma tady neni od toho, aby suplovala dopravni obsluznost ... respektive pokud to od ni stat vyzaduje, necht si za to priplati. pozadovat od kohokoliv, aby delal neco navic, jenom tak, zadarmo, ciste proto, ze "lid si to zada" patri mozna tak nekam do komunismu, ale ne do civilizovane spolecnosti.

+7/−2
5.4.2016 6:36

M96i23r95e54k 70Z63á47v42o29d55n62ý 7932857670168

A proč to píšete? O tom ten příspěvek vůbec není. Je o sobeckosti místních diskutérů, nikoliv o tom, kde má Jančurá. zastavovat.

0/−1
5.4.2016 12:52

J82i54ř70í 56P22l22a13v83s97k75ý 9410516651949

na sobeckosti, tedy uprednostnovani vlastnich zajmu nad zajmy ostatnich, je snad neco spatneho ?

+2/0
5.4.2016 13:53

R64a54d71e77k 61J89a11n46a40t34a 9305866624702

Ano. Člověk je společenský druh a navzájem si pomáháme.

Ostatně váš názor sdílí jen cca 2%-3% lidí - ti, co volí Svobodné.

0/−5
5.4.2016 14:33

D87u46š19a41n 71D25i76t82r58i69c27h 3248936393969

Kdyby to tak bylo, tak funguje socialismus, ale ono to tak není.

0/0
6.4.2016 0:48

J78i38ř21í 80P47l63a11v89s26k33ý 9770146451249

pomahame tem, na kterych nam zalezi ... ostatni jsou bud konkurence, nebo jenom docela obycejne krovi.

0/0
6.4.2016 8:59

J46i36n34d59ř42i95c61h 65Š10k79o50p28e81k 4945121600475

přesně tak, to je důvod, proč soukromníci jsou relativně rychle v zisku. Protože si vyberou pár ziskových úseků a na nich "podnikají"

Pokud by měli jezdit celý kraj, zajišťovat kompletní obslužnost tak jako to dělají ty špatný ČSAD, budou ekonomicky někde úplně jinde

+2/−1
5.4.2016 8:29

J95i71ř49í 60P95l18a16v25s17k85ý 9560926171939

soukromnici neposkytuji zadnou "verejnou sluzbu", ale prostou prepravu osob z mista a do mista b ... jestli nahodou nechce odvezt jeste taky nekdo z mista c, to uz soukromnika jezdiciho na vlastni podnikatelske riziko nezajima, a uprimne receno me nenapada jediny duvod, proc by ho to zajimat melo.

+1/0
5.4.2016 8:59

J20i41n67d22ř42i91c64h 60Š43k45o23p37e41k 4405281800165

já to uvedl jen v tom smyslu, že porovnávat úspěch soukromníků jezdících na pár lukrativních tratích spolu s dopravci jezdící komplet obslužnost není zrovna moc vhodné

+2/0
5.4.2016 9:18

J87i64ř85í 80Z42ý94k63a 9509273281430

já to beru tak, že když bydlím v nějaké díře, tak to mělo pozitivní vliv na cenu nemovitosti, ale negativní na dopravní obslužnost (těch mínusů a plusů bude celá řada). Nemůžu tedy chtít, aby mi do nějaké Horní dolní přijel Jančura s nejmodernějším busem a odvezl mě do sousední vesnice za 15Kč, případně do Francie, nebo když se rozvzpomenu, tak do Švédska. Je to můj boj, že se musím dopravit do nějakého většího uzlu, kde si pak mohu vybrat jestli pojedu vlakem, lepším busem, nebo to dokodrcám ve staré Karose.

+4/0
5.4.2016 9:10

M35i19r14e71k 91Z84á39v86o23d81n68ý 7672827440388

Proč by to mělo mít negativní vliv na dopravní obslužnost. Naopak je na kraji, aby tuto obslužnost zajistil. A pokud by se to Jančurovi vyplatilo i na komerční riziko, není důvod ho zatracovat, naopak je potřeba tyto snahy podpořit. Všichni nemohou bydlet v Praze a pro ty, co tam nebydlí, je potřeba zajistit rozumné služby.

0/0
5.4.2016 12:54

J14i47ř67í 76P74l95a35v78s68k37ý 9310226771459

proc by vam nekdo mel sponzoroivat levnejsi cestu do prace, nebo za doktorem ? proste cesta z horni dolni do cerne jamy nebude stat deset korun, protoze za ty penize to nikdo jezdit nebude, ale treba pade, a za takove penize uz se treba nejaky dopravce najde.

0/0
5.4.2016 13:57

K14a71r24e73l 30F35i33l40i50p 3448555100410

Mne to nijak nenadchlo rád si připlatím za komfort na Praha Brno tedy volím railjet v BS nebo 1 třídu. Na Ova Pendolino klidně v 2 třídě nebo BS v LE. Věc názoru.

+6/0
5.4.2016 3:20

A67l33e28n96a 12P45o14k90o25r82n50á 9528466106398

Proč tady někteří nadávají na pana Jančuru? Je to podnikatel a nikdo mu nemůže upřít, že do ČR přivedl kulturu cestování nesrovnatelnou se stavem "před Jančurou". Jeli jste někdy např. na trase Praha - Most s firmou Kavka? Autobusový středověk!!! V zimě se netopí, lidé sedí v bude v bundách a čepicích, zavazadlový prostor se otvírat nebude, řidiči se nechce vystupovat... Když se ozvete, řidič / majitel firmy / jeho žena jsou sprostí až hanba. Oproti tomu Jančura (díky, že jezdí na této trase) je luxus a nevím, proč bych mu neměla dát vydělat. A srovnání na trase Praha - Brno? Bus 2 a půl hodiny, s kreditovou jízdenkou 165kč, vlak minimálně 2 a půl hodiny (ale také o hodinu víc) a 261kč a více dle typu vlaku. I když raději jezdím vlakem, na této trase nemá bus konkurenci. Pěkný den všem.

+6/−2
5.4.2016 13:27

M45a43r70t72i60n 50H19a20n53z92a61l 8198149729965

261 a více? Promiňte, ale když si umíte koulit jízdenku na eshopu regiojetu, proč to neumíte i u čd? Nebo se prostě nehodí přiznat, že se dá jízdenka s inkartou pořídit už za 159,-?

+1/0
5.4.2016 17:06

A32l31e74n64a 66P54o49k40o28r75n73á 9538876886738

Cenu 261kč za rychlík (263 za vlaky vyšší třídy) mi nabídl web Českých drah, když jsem si chtěla "koulit" jízdenku. In karta je placená, při příležitostných cestách se nevyplatí, zatímco kreditní jízdenka u Jančury je zdarma. Nepřekrucujte fakta, příspěvěk si po sobě přečtěte, než ho zveřejníte. Nicméně nebudu se hádat o cenu jízdenek při tom kterém slevovém programu. Téma článku a můj příspěvěk se týkal jiného tématu.

0/0
6.4.2016 12:24

R31a83d35e92k 94J16a73n81a48t89a 9585236734132

Na trase Praha-Brno jede vlak každou hodinu, přesně stejně dlouho jako bus (2:30), přesto, že musí jet oklikou. Jezdí tu jeden z nejmodernějších klasických vlaků v Evropě (railjet od Siemensu). Tj. naprosto nesrovnatelné s busem.

Cena (bez inkarty) v e-shopu je 190 až 200 Kč, na pokladně 210 Kč. Nevím, jak jste přišel na 261 Kč.

0/0
5.4.2016 19:34

A50l36e98n28a 28P59o28k77o81r42n83á 9948136516958

Přečtěte si prosím mou reakci na předchozí příspěvěk. Student Agency / Regio Jet má také nejmodernější autobusy. A ne všechny vlakové spoje jsou obsluhovány těmito moderními vlaky...

0/0
6.4.2016 12:27

A86l96e30n31a 79P71o77k83o21r77n89á 9578486356738

Pardon, to měl být samostatný příspěvěk, ne reakce na Váš příspěvěk.

0/0
5.4.2016 13:29

T18o41m75a36s 77N49o74v35o69t38n54y 1531124916185

Jinak je škoda, že v článku chybí informace, že v autobusech nebude uvažovaná "první třída", prý to cestující nechtějí dle vyjádření SA. Musel jsem se o tom dočíst u konkurence. Když už se píše o těch nových i8 a nových linkách ;-)

0/0
4.4.2016 20:35

P98a13t31r85i61k 92E38g90e93r 2418710529871

Autobusy SA jezdím každý rok 2x z Prahy do Brna někdy i jinam, ale to už soukromě. Škoda, že autobusy nejezdí do Ústí n./L. cena 165 Kč je příjemná s tím servisem. RegioJet jsem jel do Pardubic a také super :-).

+1/0
4.4.2016 19:40

V50ě38r11a 79B51e17n33o52v29á 9759730553

Myslím, že lidé z venkova budoíu spokojeni, že mají častější spojení do města za nákupem, neboť v malých obcích nejsou prodejny potravin, pošta, o službách se nedá ani hovořit, ale důležité je, že z dotací jsou postaveny a udržovány různé sportovní areály, dětské hřiště, kulturní stánky, i když chybí chodníky, silnice i odpady vody.

+1/−3
4.4.2016 16:47

J22a70n 59D92v34o28ř75á90k 4123772863367

No zrovna v obcích bez prodejny potravin Jančura rozhodně stavět nebude...

+11/0
4.4.2016 17:36

K62a73r80e79l 49F80i94l15i96p 3858845400360

Zapomeňte. Píšete o zastaveních které jsou pro pana Jančuru naprosto nezajímavé.

+2/0
5.4.2016 3:29

V74i11k93t67o65r 79N36á56r39o48ž31n77ý 3979692228

Koukám zase klasické podnikání po "Jančurovsku".

Zavedeme linku Praha-Trutnov , nejraději pouze s jednou zastávkou v Hradci. Dostaneme se na jízdní dobu někde kolem 2:10-2:20 , tudíž budeme o nějakých 20 minut rychlejší , než stávající bus na této trase. Abychom na této trase přežili , musíme dostat do svých busů všechny cestující z vlaků a dalších konkurenčních busů , jedoucích na této trase. Takže se budeme kasat a prezentovat jak jsme super úspěšní...a co po nás zůstane ? Ztrátovější systém vlaků Praha-Trutnov , který buď stát zařízne anebo bude muset přihazovat více , aby jej udržel na živu. Ztrátovější ostatní busy na této trase , pro které platí totéž. Buď skončí , anebo budou muset být více dotovány. Tady je to však o tom , že busy na trase obsluhují města typu Hořice či Miletín. A pokud by došlo je zrušení stávajících spojů , bude se lidem v těchto městech opět žít o něco hůře. Kladu si otázku , zda takové podnikání je v zájmu společnosti. Co pro společnost přináší ?? Dopravní systém totálně "rozbagrovaný" postavený pouze na tom , že lidé cestují mezi většími městy.

+20/−18
4.4.2016 15:14

J95i61ř84í 71P51l74a26v77s36k53ý 9120476791689

u fecgh marxu, kdo kdy rekl, ze soukrome podnikani ma byt v nejakem "zajmu verejnosti" ? JEDINYM ucelem a duvodem existence libovolne soukrome firmy je prosta maximalizace zisku ... nikoliv to, aby lojza z horni dolni mel levnejsi cestu do mesta, nebo aby franta mel levnejsi chleba.

+10/−2
4.4.2016 15:26

V58i35k85t28o65r 58N26á80r32o46ž97n59ý 3789322348

Veřejná doprava osob je hlavně systémová záležitost. Stát má páky soukromé podnikání v některých oblastech regulovat a dělá to i v oblastech , kde by dle mého názoru neměl. Tady je však ta regulace na místě. Apropo...díky této lince Jančura například zaplatí na daních o 100.000 Kč více , ale ministerstvo potažmo kraje zaplatí třeba o milion více , neboť veřejná správa se musí postarat o napojení všech míst na dopravní - síťový systém. Co je potom z globálního hlediska lepší ?

+10/−6
4.4.2016 15:32

M58a11r50e21k 81M18a44l10ý 1222888601570

Tomu nerozumím...

"Apropo...díky této lince Jančura například zaplatí na daních o 100.000 Kč více , ale ministerstvo potažmo kraje zaplatí třeba o milion více "

To myslíte tak, že kraj zaplatí o milion víc jenom proto, že tam jezdí Jančura? Nebo jak jste to myslel?

+2/−2
4.4.2016 15:39

V32i67k24t62o41r 56N87á79r22o44ž58n42ý 3209952258

Jestliže máte dnešní bus Praha-Trutnov , který obslouží i menší města v Královehradeckém kraji a tento spoj se horko těžko uživí , se poté , co začne jezdit Jančura propadne do ztráty (část cestujících přejde k Jančurovi). Tuto ztrátu buď někdo (kraj) zatáhne anebo se spoj zruší. Pokud se spoj zruší , lidé v městech na trase , kteří už tak mají bídný život jej budou mít ještě bídnější....

+5/−2
4.4.2016 15:51

J39i48ř73í 91K95v93ě53š 1763516612361

Ze systémového hlediska hlavně není nutné, aby spoj Praha - Trutnov obsluhoval nějaká menší sídla po cestě. Systémové hledisko ideálně vypadá tak, že dálková doprava, což je v našich podmínkách i trasa Praha - Trutnov, spojuje pouze větší sídla na trase, protože čím míň zastávek, tím kratší doba jízdy. Spojení menších měst a vesnic s těmi většími pak zajišťuje doprava příměstská. Ideálně všechno v pravidelných intervalech a tak, aby to na sebe navazovalo s minimální čekací dobou na přestup. Dnešní model, kdy jede přímý spoj do Prahy z kdejaké vesnice, ovšem často tak, že jede akorát v úterý a v dubnu, je dobrý akorát tak na to, aby se představitelé kraje a představitelé nějakého vybraného dopravce mohli vzájemně plácat po ramenou, že spojují s Prahou celý kraj, z hlediska praktického využití ale bývá naprosto k ničemu.

Podotýkám, že nevím, jak moc se to týká Hradeckého kraje, já mám větší zkušenost s tím Karlovarským.

+10/−2
4.4.2016 16:14
Foto

J96a59n 24V34a73l39a15l11í93k 6226179820656

To jako z toho menšího města pak mají jet do Trutnova aby mohli jet do Prahy měli dražší jízdu?

+1/−3
4.4.2016 17:27

J12i90n52d21ř23i52c18h 11H85r92d15l60i47č96k64a 4636784909714

Zaplaťte jim klidně náklady, ale nechtějte to po jiných. Každá adresa má své výhody i nevýhody.

0/0
4.4.2016 17:42

T11o14m58a38s 65N87o70v29o37t19n11y 1121314656175

Jistě. Ve vlaku taky nejezdíte, když nemáte přímý spoj? Říká se tomu přestup, to neznáte?

+2/−1
4.4.2016 20:22

J88i15ř50í 41P62l98a52v35s21k65ý 9180726361419

to jako ma vesnicanum levnejsi cestu do prahy sponzorovat jancura ze svych vlastnich penez ?

+1/0
5.4.2016 6:39

O49t46t24o 31P45o81s61p53í61š85i33l 4524335807918

Tak co kdybyste se prvně podíval, jak to na té relaci Praha - Trutnov dnes vypadá co do linkového vedení a kudy ten bus jede (přes jaké obce a po jakých silnicích), když už máte potřebu to komentovat, hmm?

0/0
4.4.2016 20:41

J83i90n83d94ř39i18c59h 22H47r37d72l57i78č47k71a 4576244449864

Kraj chce obsluhovat i menší sídla, kraj to tedy zaplatí. Naprosto logické a férové. Pro cestující na přímé lince Praha - Trutnov to bude rychlejší i lacinější.

+5/−2
4.4.2016 16:57

K86a71r86e79l 84F82i55l44i52p 3638175200740

Ano přesně tak to myslel a bohužel má pravdu. Pokud Jančura stáhne z místních linek lidi tak tyto bude muset dopaltit stát, protože i ti Lojzové jak se tu někdo "pěkně" vyjádřil o našich spoluobčanech z měnších měst a vesnic potřebují dostat někam za prací do školy atd. a tak vlastně pana Jančuru zasponzorujeme z našich daní. Pokud by zastavil i na menších městech tak i možná vydělá něco navíc. Jenže on potřebuje co nejméně zastávek a co nejdelší trasu = víc peněz. O to tu jde, ale na úkor těch místních kterým pak i v horším případě zruší další z už tak mála spojů.

+1/0
5.4.2016 3:28

J71i42ř36í 73P33l77a95v33s89k33ý 9760936721339

kvizova otazka: zajimaji jancuru vice ti vesnicane, kteri se nemaji jak dostat do prace ci k doktorovi, nebo spise docela obycejna maximalizace zisku ? ja bych svoji praci take mohl delat tak, aby z toho "lidi neco meli" ... ale protoze jsem hamizna, egoisticka svine, pracuji tak, by z toho neco mel platici klient.

+1/−1
5.4.2016 6:42

M81a16r88e38k 19M18a46l92ý 1292968201970

Jak stáhne lidi z místních linek, když tedy jezdí jenom velká města a v těch vesnicích (kde ti lidé jsou a potřebují se z nich dostat) vůbec nestojí?

+1/0
5.4.2016 7:58

P21e83t72r 16N58i39v27n96i85c45k20ý 3972334455477

Jasně, stát je ten nejlepší hospodář, nejlépe ví, kde by kolik mělo jen autobusů (samozřejmě těch "státních"), kde by mělo kolik jet vlaků (samozřemě jen pod hlavičkou ČD). A ty podnikající kapitalisty, kteří nabízí lepší kvalitu za dobrou cenu, ty rozhodně nechceme, aby se nám do toho státního plánování jakkoli pletli.

+5/−2
4.4.2016 15:45

V63i96k48t20o85r 22N59á73r38o62ž35n97ý 3119382778

To není pod nějakou hlavičkou státních dopravců...nicméně nějaká regulace v tomto odvětví by být měla. A jsem pro výběrová řízení , ale zásadně odmítám chaos , který tady vzniká....

+3/−5
4.4.2016 15:52

M23a39r63e34k 65M22a59l82ý 1742468761740

Žádný chaos nevzniká. Kraj má objednanou nějakou dopravní obslužnost, leckdy i tam, kde je to ztrátové a platí to z rozpočtu kraje. Pokud nejste spokojený, obraťte se na kraj.

Soukromý subjekt podniká nezávisle, provozuje trasy za účelem zisku jako doplněk k těm, co objednává kraj. Nebo byste chtěl, aby autobusovou dopravu zabezpečoval jenom kraj? No děkuji, nechci.

+3/−1
4.4.2016 16:12

V47i45k94t90o15r 72N69á81r95o80ž86n34ý 3859612198

Chaos vzniká.Jednotlivé spoje by měly být integrovány a cílem a snahou státu by mělo být vytvoření integrovaného systému na republikové bázi.

+2/−2
4.4.2016 16:16

T43o53m33a40s 25N68o18v32o80t44n97y 1791354136245

A co budete integrovat a proč?

0/−1
4.4.2016 20:26

J73i72ř19í 47P22l37a43v70s30k34ý 9400556811429

snahou statu mozna ... proc by to melo byt i snahou soukromych firem, jezdicich na vlastni podnikatelske riziko ?

+1/−1
5.4.2016 6:43







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.