Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový model Tesly jde na dračku. Za tři dny si ho objednalo 276 tisíc lidí

Výrobce elektromobilů Tesla Motors dodal na trhy v prvních třech měsících roku 14 820 vozů. To bylo sice o polovinu více než loni, ale zároveň méně, než si firma naplánovala. Tesla má velké ambice. Pomoci by měl nový vůz Model 3. Automobilka za tři dny získala 276 tisíc předobjednávek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J34a78n 23K57o30l70e60n81k13o 3310963595251

taky se vam to video seka? takovy cukavy to je...

0/0
11.4.2016 13:46

L22u62k33á68š 71O88m36á71č51k15a 5171474301546

Ne.

0/0
16.4.2016 11:32

L43u30k74a43s 88B90u79c14h83t85a 8849840694717

Jen tak dál. Tímto si za pár let přečteme že áčka prodali víc elektromobilů než spalovacích aut. Dávám tomu 5 let.

0/0
9.4.2016 10:14

K27a34r29e91l 54B20l30á17h44a 1785376901529

Pokud se povede ta auta vyrobit v relativně krátkém čase, mohlo by to zapůsobit další posun při rozšiřování tohoto typu pohonu.

Asi by také bylo dobré podpořit pohon na plyn a dál hledat další možnosti pro pohon.

0/0
8.4.2016 10:14

J44o82s73e16f 19N10o26v27a61k 5378862176678

Nějaký dostupnější auto pro lidi s příjmem kolem 50 tisíc čistýho by neměli?

0/0
6.4.2016 16:01

L45u18k77á47š 83O86m28á63č53k26a 5841244921196

Musíš prostě přidat. S tvým platem by bylo auto za 2 miliony ekonomická sebevražda. Neměli.

+1/0
6.4.2016 16:52

J33o36s84e94f 16N97o48v44a31k 5198782746848

Víc už mi to nejde. Škoda. Jezdí se v tom aspoň dobře? :-)

0/0
6.4.2016 18:01

L53u54k65á95š 42O84m85á73č21k38a 5961944491716

Všechno jde. ;-) Jezdí se v tom slušně, má to neskutečné zrychlení, až na ty šíleně tvrdé sedačky. Takový interiér BMW 6 za podobné peníze je naprosto jiná liga.

0/0
6.4.2016 18:03

L87u89k65á88š 90O26m89á91č90k75a 5421794181296

Teslu mám rok. Nabíjím ji doma z klasické 3fázové zásuvky naprosto bez problémů. Jezdím prakticky zadarmo (za 5 let budu auto určitě měnit), záruka 8 let včetně baterií. Co se týče technologie, jsem fanda nových věcí, což je důvod proč jsem si Teslu pořídil, prostě mě baví zkoušet nové věci. Interiér Tesly je dle mého názoru naopak katastrofální. Ovládací páčky a tlačítka z Mercedesu. Katastrofální slícování plastových dílů. Plastové prahy jako ve Fábii. Televize místo komfortních tlačítek - za jízdy hrabat na dotykový displej je z mého pohledu velmi nebezpečné a nekomfortní. Mám ji ale rád, oproti 335i to jede jako blázen.

+4/0
6.4.2016 9:51
Foto

J10a86n 67K67o19l11e74n19k86o 3300523395161

fakt jezdite zadarmo? jakoze elektrina vas nic nestoji a teslu vam dali zadarmo? nebo si jen neumite spocitat realne provozni naklady s ohledem na vysi vstupni investice k poctu najetych kilometru? to ze se do toho neleje olej prece neznamena ze to nema zadne provozni naklady ne?

0/−2
11.4.2016 13:55

L44u22k96á86š 10O65m36á59č53k65a 5301864581936

Někdo si koupí auto za 3 miliony a leje to toho benzín v ceně 7,- Kč za 1 km (a to nemluvím o servisu), někdo si koupí pro radost Teslu za podobné peníze a ten benzín řešit nemusí. :-) A o tom jsem psal. Po zaplacení ceny Tesly (tak jako zaplacení ostatních aut) jezdím zadarmo (což samozřejmě není hlavní účel nákupu Tesly, prostě mě to auto baví).

0/0
16.4.2016 11:32

L60u62k88á63š 61O75m66á73č34k69a 5391844481956

To jsou tady v diskusi zase dramata milovníků tédéíček. ;-D

+1/−1
6.4.2016 9:46

L13i44b45o61r 19K54ř79u92p88a41l23a 3815683558308

myslím jste první co tu tdi vzpomněl

+1/0
6.4.2016 13:44

A79n60t17o23n55í96n 66S89v63o48b70o86d37a 3574253279392

Nesnáším TDI, ale baví mne přesvědčování fandů elektromobilů, jak jsou výhodné . Já zase bojuji za plynové, ekonomicky lépe zdůvodnitelné. Na fóru bylo několik plynařů, zase vedle :-)

0/0
6.4.2016 15:07

L79u50k30á83š 35O48m48á80č69k10a 5321474921966

Tady ale nikdo netvrdí, že je to zázrak výhodnosti. Představ si, že někdo si pořizuje automobil, protože CHCE. Protože ho baví technologické novinky. Tak jako třeba já. Nemusím jezdit k benzince (trávit tam čas). Nemusím řešit nákladný servis (brzdy, výměny olejů, atd). Zkrátka jen jezdím a v garáži když vystupuji z auta, připojím auto do zástrčky. Vyjíždím tedy vždy s plnou nádrží. Když cestuji daleko (což je autem tak jednou za půl roku), zastavím se na rychlonabíječce a kávě na 30 minut, kde mi auto ZDARMA nabijí. Mám Teslu zkrátka rád (i když se mi její interiér nelíbí a nepříjde mi ani ergonomický).

0/0
6.4.2016 16:51

A27n13t32o58n34í40n 82S33v15o77b55o97d69a 3834923659412

celý život mne provází nejmodernější technologie, tak se mně zdá Tesla jako obyčejná věc, spotřebka. Frekvenční měniče jsme nasazovali již dávno, moderní elektrické pohony se převzaly z průmyslu.Průmyslové stroje stály desítky milionů běžně, ale měly v sobě to nejmodernější, Tesla je sbírkou běžných technologií, ale pro fandy pěkná hračka :-)

0/−2
6.4.2016 17:03

L26u95k52á88š 14O10m62á54č21k67a 5421854961446

To není můj problém, že ti Tesla připadá jako obyčejná věc, spotřebka. ;-D Já s ní prostě moc rád jezdím, jede to jako blázen. ;-D

+2/0
6.4.2016 17:21

M51a69r50t52i82n 14V97o89k86o56u56n 9458523383376

to nemuzete myslet vazne, ze ne? tesla je proti tem ostatnim autum jako sinkanzen vedle parni lokomotivy

+1/0
6.4.2016 23:54
Foto

J77a64n 87K13o68l16e51n49k18o 3230133695131

to si vedle jak ta jedle. teda vzato z pohledu mnozstvi technologickych novinek... ono totiz na elektromotoru a baterkach nic tak prevratnyho a hitech neni... jo to bezne auta s motorem a prevodovku.... tam je tech technologii mnohem vice nez v nejaky tesle.

ale uznavam, ucinnost, vykon i kroutici moment u dobre udelaneho elektromotoru to je jine kafe...

0/0
11.4.2016 13:53

A22l72e49s 46K18r42a13m37p28o41l 9193614427350

Můžeš mi napsat víc detailů, třeba kolik to dojede na nabití, jak se to chová v zimě nebo když zapneš klimu. Jak velký problém je najít nabíjecí stanici.To brzdí jen elektromagnetem, že neřešíš brzdové destičky? Jak je to s povinným ručením atd. Co se na tom provádí za pravidelný servis, tedy jestli vůbec nějaký. Dík

0/0
24.5.2016 21:28

P19e95t41r 68Z56a33s27k43o13č54i81l 2375382108299

Tesla sídlí ve Fremontu (máte tam teď "ve Freemontu").

0/0
6.4.2016 7:47

R42a39d79e43k 93N77e23u16m19a36n19n 5342102588335

ten článek je až směšný

vyrobí 16000 aut za 3 měsíce, trojčlenkou tedy zaokrouhleně 5000 měsíčně a mají objednávky na 276000 aut ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/−1
6.4.2016 0:53

P77e51t35r 79H42o53f76e53r55e45k 9852782695943

Ford take kdysi vyrobil sve prvni auto, pak dve, tri, atd... Dnes vyrabi miliony a o poradniku zakazniku zaplatich 1K dolaru 2 roky napred si muze nechat jenom zdat... Kdyz Ford zacinal vyrabet auta, tak ho 276K zakazniku nepobidlo...

+3/0
6.4.2016 6:53

L64u79k14á13š 17O85m11á39č27k47a 5561944891326

Více infantilních grafických symbolů = více cool?

+1/0
6.4.2016 9:44

A42l46e97s 26K83r78a75m40p11o57l 9663754647850

No stačí se podívat na Gatese jak prodával svoje programy. Prodal je za velký peníze, psal je přes emulátor na sálovém počítači a ještě v letadle k zákazníkovi je doprogramovával. Prodával vizi, za kterou dostal zaplaceno a snažil se ji pak naplnit. Jakmile má předobjednávku na 276 tis aut tak peníze na rozjezd najde.

0/0
24.5.2016 21:32

M33a96r17t98i53n 21K54a56r15á31s91e71k 9318483338878

No rekl bych ze masovy zajem i v chudsich zemich vyvolaji az levna mala elektricka auta (primestkse auto ani ve spalovaci verzi prakticky nikdy nepojede nejakou dlouhou trasu a EV omezeni tam prakticky vubec nevadi) ... honba za zvysovani dojezdu mi prijde tak trochu zbytecna, na dlouhe cesty mi to stejne prijde diskomfortni (a i takova spicka jako tesla model S neda ani blbou trasu Ova Praha - na to je fakt lepsi obyc spalovak)

0/0
5.4.2016 21:06

J33a47k63u54b 21F18e47i68f93a89r 7289339776569

Tesla je jediný eletromobil současnosti, o kterém bych byl ochoten uvažovat.

Model S je však dražší než jsem ochoten za druhé auto zaplatit. Uvidíme, kolik bude v Evropě a ČR stát Model3.

+3/0
5.4.2016 15:00

M46a40r30t25i15n 29B39a57r51t77e76k 5857411761343

Stejně. Jenom musíte započítat DPH. V USA se uvádění ceny bez daní. Takže po započtení DPH a nějaké importní náklady se dá očekávat cena něco málo přes milión korun v základu. TO je jako Audi A4 s rozumnou motorizací.

0/0
5.4.2016 15:04

P21a57v37e16l 23K34u29t22i20l 9740246593489

Jak se jmenuje firemní síť čerpacích stanic, které mají zákazníci Audi v ceně vozu? Nějak si teď honem nemohu vzpomenout.

+2/−2
5.4.2016 15:36
Foto

M14i62c91h31a77l 57N83a60j50m15a42n 7149573746940

Kolik má tesla těch čerpacích stanic v ČR?

+3/0
5.4.2016 15:39

P84a76v35e75l 69K44u81t42i90l 9260636323279

Momentálně se staví dvě, jedna je na Slovensku.

+1/−1
5.4.2016 15:43
Foto

M28i20c50h90a68l 90N53a87j84m55a17n 7839913726690

A není to trošku málo?

PS: Můžete mi osvětlit jako odborník na elektromobily ekonomiku jejich provozu? Dík

+3/0
5.4.2016 15:46

P51a93v12e65l 58K33u36t43i49l 9470886133319

Jistě mohu. Dříve jsem za naftu měsíčně platil více, než dám nyní za splátku úvěru. První servis po 30.000 km mě stál 1.600 a né 11.000 jako po 20tkm u dieselové dodávky.

+2/−2
5.4.2016 15:52
Foto

M30i11c14h23a35l 66N42a40j64m51a44n 7659313176980

Nechápete, nebo nechcete chápat. Tak tedy jasná otázky:

1. Kolik jsou celkové náklady na 1 km u vašeho elektromobilu (počítejte životnost 5 let)?

2. Kolik z z těchto nákladů na 1 km jsou náklady na energie (prosím vynechte argument, že se dá někde nabíjet "zadarmo" ,uvažujte reálné ceny energií) ?

+4/0
5.4.2016 15:55

M30a27r91t77i71n 21K89a96r24á97s72e93k 9908753118528

Jen pro zajimavost proc pocitate u elektromobilu zivotnost 5 let? Nejrizikovejsi klicova cast je baterka a tam u novejsich EV zacina byt standard 8 leta zaruka (tzn minialne tech 10 to vydrzi, jinak by si takovou zaruku nelajzli).

+4/−2
5.4.2016 16:11
Foto

M78i87c31h67a83l 51N93a57j34m40a39n 7859513666980

Beru to jako příklad, já třeba měním auto po 4-5 letech.

+2/0
5.4.2016 16:30

J37o25s37e22f 31V55a21l41a 9190393143883

zkuste zauvazovat. Zaruka se nikdy neposkytuje na opotrebeni, ale na poruchu. Tzn pokud baterie shori nebo treba praskne. V zaruce asi neni, ze baterie po 5 letech nesmi mit mene nez treba 30% puvodni kapacity. Pokud to tam maji, bud vyrabeji zazraky na pockani nebo neocekavaji, ze za 5 let budou jeste existovat. Jediny akumulator, ktery mi vydrzel vice nez 6 let pri denni pouzivani, je v iPhonu 3G z roku 2008

0/−6
5.4.2016 18:06

M24a62r72t50i63n 63K98a64r77á10s48e25k 9788333448528

Zaruka samozrejme kryje i ztratu kapacity (vetsinou ze nepoklesne pod 80%)

+5/0
5.4.2016 18:45

J40o81s13e54f 57V98a44l77a 9630633783963

neni to uplne pravda. Renault Zoe dava zaruku, ze kapacita akumulatoru nepoklesne pod 75 % v zarucni dobe. Tesla sice dava zaruku 8 let, ale o zadne hranici vykonu se nezminuje, cili sousto pro pravniky......Jinak ADAC meril opotrebeni akumulatoru (LiIon) u Mitsubishi - 17% vykonu rocne

+1/0
5.4.2016 19:33

P67a55v21e37l 79K61u78t93i61l 9890746323529

U tesly ze statistik vypliva 4% v prvním roce a pote cca 1% rocne. Spousta lidi si ale neuvedomuje, ze baterie se 80% kapacity je sice v aute problém, ale není na vyhozeni. Uplatni se třeba v domácích solárních systémech. Třeba nissan ji myslim za 50% ceny odkoupí.

+2/0
5.4.2016 20:33

M11a30r37t75i21n 42K97a20r67á10s37e35k 9588413258278

Jinak akumulator v telefonu a v aute je neco dost jineho ze, jak zpracovanim tak vyuzitim.

Mimochodem kapacitni baterky jsou v autech uz nejakou dobu v hybridech, a treba v priusu se nestava ze ta baterka kipla nebo ztratila kapacitu (ani ty ultrastare a z dnesniho pohldku archaicke niklove baterky)

0/0
5.4.2016 18:56

P94a85v10e83l 11K96u32t87i21l 9440276533499

Vy nechcete chápat

1, Proč bych počítal životnost pět let? Kolik Vyjde Vám, když to spočítáte při životnosti 1 rok? To je přesně o tom, počítám, jak se mi to hodí, aby výsledek byl "silný argument" Budu počítat kolik jsem zaplatil za elektriku a vydělím to najetými kilometry. A sakra, od té doby co doma nabíjím auto platím za elektriku míň. Nesnažte se přijít na to, jak je to možné...

2, Ano, půlku spotřeby natankuju zadarmo, Vy by jste asi kolem benzínky kde rozdávají naftu jen projel, že... Ne, naopak by jste mi tu tvrdil, že tankujete jen tam. Takže ne, nebudu vynechávat relevantní data.

+5/−1
5.4.2016 17:09
Foto

M50i17c79h12a56l 77N17a11j52m30a80n 7859103556830

Dobře dejte sem hlavně nějaký výpočet, třeba na 2, 3 roky nebo klidně na 8, 10 let. Hlavně něco konkrétního napište! Mne nedělá problém si na své auto udělat výpočet nákladů na 1 km klidně na půl roku, ale trošku to ztrácí smysl. 5 let jsem napsal proto, že já za pět let mám najeto cca 220 tis. km a to auto měním po té době měním.

+1/0
5.4.2016 19:30

P12a31v30e62l 76K66u13t73i48l 9500146973489

Cele je to o tom, že já počítám náklady z toho, co skutečně platím a né z něčeho co předpokládám. U elektromobilu po 250.000 poprvé měníte brzdové destičky. a né celé auto.

+2/−1
5.4.2016 20:26
Foto

M64i76c25h53a70l 76N58a29j54m55a84n 7469193926430

Tak opět nic.....

Napište třeba náklady na jeden km jsou 0,523 kč/km a z toho je 0,163 kč/km náklady na el. energii.

Ano elektromobil má běžně životnost přes 500 tis, km, že?

+2/−1
5.4.2016 20:39

L79u13k25á96š 75O14m18á23č95k90a 5721344471426

Přesně tak. R^

+1/0
6.4.2016 9:54

M41a61r51t79i67n 45K75a15r36á25s32e95k 9638563748458

Takova trochu odpoved ve stylu "nic vam nereknu ale mam pravdu" ne?

+1/0
5.4.2016 16:50

A25n66t72o69n93í45n 34S16v31o44b56o62d28a 3624963529212

Ještě se nepochlubil, že garančku absolvoval ve svém krajském městě :-)

0/0
5.4.2016 16:58

P85a23v92e42l 66K50u57t67i73l 9750986733799

Udělejte si kolem Prahy a kolem Humpolce kružnici o poloměru 500km a odpovězte si, jestli je to málo nebo ne.

0/0
5.4.2016 16:03
Foto

M49i61c47h60a74l 16N60a76j48m94a36n 7459583336880

Nojo, ale každý nebydlí v Praze nebo v Humpolci, třeba pro Ostraváky nebo Českobudějovičáky je to trošku "z ruky"....

+1/0
5.4.2016 16:06







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.