Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový model Tesly jde na dračku. Za tři dny si ho objednalo 276 tisíc lidí

Výrobce elektromobilů Tesla Motors dodal na trhy v prvních třech měsících roku 14 820 vozů. To bylo sice o polovinu více než loni, ale zároveň méně, než si firma naplánovala. Tesla má velké ambice. Pomoci by měl nový vůz Model 3. Automobilka za tři dny získala 276 tisíc předobjednávek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J76a38n 61K29o80l97e62n33k21o 3960333535521

taky se vam to video seka? takovy cukavy to je...

0/0
11.4.2016 13:46

L53u35k37á15š 88O66m90á41č31k45a 5191974531606

Ne.

0/0
16.4.2016 11:32

L31u52k68a87s 51B21u75c32h96t63a 8189260224587

Jen tak dál. Tímto si za pár let přečteme že áčka prodali víc elektromobilů než spalovacích aut. Dávám tomu 5 let.

0/0
9.4.2016 10:14

K33a24r79e98l 17B50l36á70h71a 1975126551759

Pokud se povede ta auta vyrobit v relativně krátkém čase, mohlo by to zapůsobit další posun při rozšiřování tohoto typu pohonu.

Asi by také bylo dobré podpořit pohon na plyn a dál hledat další možnosti pro pohon.

0/0
8.4.2016 10:14

J38o55s91e51f 31N36o47v41a79k 5528192816418

Nějaký dostupnější auto pro lidi s příjmem kolem 50 tisíc čistýho by neměli?

0/0
6.4.2016 16:01

L75u30k37á73š 95O71m53á41č17k16a 5651194901136

Musíš prostě přidat. S tvým platem by bylo auto za 2 miliony ekonomická sebevražda. Neměli.

+1/0
6.4.2016 16:52

J33o59s79e69f 84N94o45v46a76k 5158212856898

Víc už mi to nejde. Škoda. Jezdí se v tom aspoň dobře? :-)

0/0
6.4.2016 18:01

L74u26k52á71š 69O27m75á73č16k42a 5971114401116

Všechno jde. ;-) Jezdí se v tom slušně, má to neskutečné zrychlení, až na ty šíleně tvrdé sedačky. Takový interiér BMW 6 za podobné peníze je naprosto jiná liga.

0/0
6.4.2016 18:03

L43u30k48á35š 41O40m32á23č80k98a 5811334851946

Teslu mám rok. Nabíjím ji doma z klasické 3fázové zásuvky naprosto bez problémů. Jezdím prakticky zadarmo (za 5 let budu auto určitě měnit), záruka 8 let včetně baterií. Co se týče technologie, jsem fanda nových věcí, což je důvod proč jsem si Teslu pořídil, prostě mě baví zkoušet nové věci. Interiér Tesly je dle mého názoru naopak katastrofální. Ovládací páčky a tlačítka z Mercedesu. Katastrofální slícování plastových dílů. Plastové prahy jako ve Fábii. Televize místo komfortních tlačítek - za jízdy hrabat na dotykový displej je z mého pohledu velmi nebezpečné a nekomfortní. Mám ji ale rád, oproti 335i to jede jako blázen.

+4/0
6.4.2016 9:51
Foto

J39a52n 32K62o20l80e78n24k64o 3440953915241

fakt jezdite zadarmo? jakoze elektrina vas nic nestoji a teslu vam dali zadarmo? nebo si jen neumite spocitat realne provozni naklady s ohledem na vysi vstupni investice k poctu najetych kilometru? to ze se do toho neleje olej prece neznamena ze to nema zadne provozni naklady ne?

0/−2
11.4.2016 13:55

L39u26k27á81š 68O53m93á12č25k37a 5781784551666

Někdo si koupí auto za 3 miliony a leje to toho benzín v ceně 7,- Kč za 1 km (a to nemluvím o servisu), někdo si koupí pro radost Teslu za podobné peníze a ten benzín řešit nemusí. :-) A o tom jsem psal. Po zaplacení ceny Tesly (tak jako zaplacení ostatních aut) jezdím zadarmo (což samozřejmě není hlavní účel nákupu Tesly, prostě mě to auto baví).

0/0
16.4.2016 11:32

L61u45k52á88š 45O41m79á44č62k19a 5451904581326

To jsou tady v diskusi zase dramata milovníků tédéíček. ;-D

+1/−1
6.4.2016 9:46

L28i65b14o39r 49K25ř92u95p63a27l23a 3795913918238

myslím jste první co tu tdi vzpomněl

+1/0
6.4.2016 13:44

A25n53t82o63n24í26n 78S21v54o59b60o43d93a 3634183469762

Nesnáším TDI, ale baví mne přesvědčování fandů elektromobilů, jak jsou výhodné . Já zase bojuji za plynové, ekonomicky lépe zdůvodnitelné. Na fóru bylo několik plynařů, zase vedle :-)

0/0
6.4.2016 15:07

L93u70k82á59š 33O49m38á40č72k64a 5801354741656

Tady ale nikdo netvrdí, že je to zázrak výhodnosti. Představ si, že někdo si pořizuje automobil, protože CHCE. Protože ho baví technologické novinky. Tak jako třeba já. Nemusím jezdit k benzince (trávit tam čas). Nemusím řešit nákladný servis (brzdy, výměny olejů, atd). Zkrátka jen jezdím a v garáži když vystupuji z auta, připojím auto do zástrčky. Vyjíždím tedy vždy s plnou nádrží. Když cestuji daleko (což je autem tak jednou za půl roku), zastavím se na rychlonabíječce a kávě na 30 minut, kde mi auto ZDARMA nabijí. Mám Teslu zkrátka rád (i když se mi její interiér nelíbí a nepříjde mi ani ergonomický).

0/0
6.4.2016 16:51

A48n87t31o47n65í61n 37S44v15o48b54o59d79a 3884803979422

celý život mne provází nejmodernější technologie, tak se mně zdá Tesla jako obyčejná věc, spotřebka. Frekvenční měniče jsme nasazovali již dávno, moderní elektrické pohony se převzaly z průmyslu.Průmyslové stroje stály desítky milionů běžně, ale měly v sobě to nejmodernější, Tesla je sbírkou běžných technologií, ale pro fandy pěkná hračka :-)

0/−2
6.4.2016 17:03

L54u79k46á84š 30O19m62á91č14k53a 5321504611966

To není můj problém, že ti Tesla připadá jako obyčejná věc, spotřebka. ;-D Já s ní prostě moc rád jezdím, jede to jako blázen. ;-D

+2/0
6.4.2016 17:21

M84a78r92t21i55n 72V25o51k83o49u59n 9658433153726

to nemuzete myslet vazne, ze ne? tesla je proti tem ostatnim autum jako sinkanzen vedle parni lokomotivy

+1/0
6.4.2016 23:54
Foto

J68a49n 59K73o31l35e54n38k80o 3280783675551

to si vedle jak ta jedle. teda vzato z pohledu mnozstvi technologickych novinek... ono totiz na elektromotoru a baterkach nic tak prevratnyho a hitech neni... jo to bezne auta s motorem a prevodovku.... tam je tech technologii mnohem vice nez v nejaky tesle.

ale uznavam, ucinnost, vykon i kroutici moment u dobre udelaneho elektromotoru to je jine kafe...

0/0
11.4.2016 13:53

A61l18e14s 92K52r51a68m79p85o77l 9343354267130

Můžeš mi napsat víc detailů, třeba kolik to dojede na nabití, jak se to chová v zimě nebo když zapneš klimu. Jak velký problém je najít nabíjecí stanici.To brzdí jen elektromagnetem, že neřešíš brzdové destičky? Jak je to s povinným ručením atd. Co se na tom provádí za pravidelný servis, tedy jestli vůbec nějaký. Dík

0/0
24.5.2016 21:28

P95e96t34r 63Z74a57s28k44o13č72i75l 2405702408509

Tesla sídlí ve Fremontu (máte tam teď "ve Freemontu").

0/0
6.4.2016 7:47

R22a91d76e15k 69N89e74u44m65a22n91n 5462922828715

ten článek je až směšný

vyrobí 16000 aut za 3 měsíce, trojčlenkou tedy zaokrouhleně 5000 měsíčně a mají objednávky na 276000 aut ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/−1
6.4.2016 0:53

P34e48t14r 32H58o41f55e63r14e20k 9372262145403

Ford take kdysi vyrobil sve prvni auto, pak dve, tri, atd... Dnes vyrabi miliony a o poradniku zakazniku zaplatich 1K dolaru 2 roky napred si muze nechat jenom zdat... Kdyz Ford zacinal vyrabet auta, tak ho 276K zakazniku nepobidlo...

+3/0
6.4.2016 6:53

L26u22k79á37š 39O73m84á56č30k56a 5221304611686

Více infantilních grafických symbolů = více cool?

+1/0
6.4.2016 9:44

A50l81e20s 35K60r41a48m37p35o47l 9813184657370

No stačí se podívat na Gatese jak prodával svoje programy. Prodal je za velký peníze, psal je přes emulátor na sálovém počítači a ještě v letadle k zákazníkovi je doprogramovával. Prodával vizi, za kterou dostal zaplaceno a snažil se ji pak naplnit. Jakmile má předobjednávku na 276 tis aut tak peníze na rozjezd najde.

0/0
24.5.2016 21:32

M72a93r42t73i69n 14K48a10r22á18s62e19k 9858763288578

No rekl bych ze masovy zajem i v chudsich zemich vyvolaji az levna mala elektricka auta (primestkse auto ani ve spalovaci verzi prakticky nikdy nepojede nejakou dlouhou trasu a EV omezeni tam prakticky vubec nevadi) ... honba za zvysovani dojezdu mi prijde tak trochu zbytecna, na dlouhe cesty mi to stejne prijde diskomfortni (a i takova spicka jako tesla model S neda ani blbou trasu Ova Praha - na to je fakt lepsi obyc spalovak)

0/0
5.4.2016 21:06

J20a37k78u86b 22F31e98i11f64a71r 7919889866419

Tesla je jediný eletromobil současnosti, o kterém bych byl ochoten uvažovat.

Model S je však dražší než jsem ochoten za druhé auto zaplatit. Uvidíme, kolik bude v Evropě a ČR stát Model3.

+3/0
5.4.2016 15:00

M55a30r17t56i82n 35B23a48r59t57e29k 5507681121723

Stejně. Jenom musíte započítat DPH. V USA se uvádění ceny bez daní. Takže po započtení DPH a nějaké importní náklady se dá očekávat cena něco málo přes milión korun v základu. TO je jako Audi A4 s rozumnou motorizací.

0/0
5.4.2016 15:04

P51a55v70e19l 76K37u54t39i77l 9250516943409

Jak se jmenuje firemní síť čerpacích stanic, které mají zákazníci Audi v ceně vozu? Nějak si teď honem nemohu vzpomenout.

+2/−2
5.4.2016 15:36
Foto

M18i97c22h59a23l 80N61a41j11m38a93n 7919443716760

Kolik má tesla těch čerpacích stanic v ČR?

+3/0
5.4.2016 15:39

P31a67v71e61l 96K38u23t26i31l 9780196143119

Momentálně se staví dvě, jedna je na Slovensku.

+1/−1
5.4.2016 15:43
Foto

M90i38c41h41a40l 82N39a61j45m68a36n 7879493406490

A není to trošku málo?

PS: Můžete mi osvětlit jako odborník na elektromobily ekonomiku jejich provozu? Dík

+3/0
5.4.2016 15:46

P26a76v27e42l 64K77u17t20i52l 9880976113939

Jistě mohu. Dříve jsem za naftu měsíčně platil více, než dám nyní za splátku úvěru. První servis po 30.000 km mě stál 1.600 a né 11.000 jako po 20tkm u dieselové dodávky.

+2/−2
5.4.2016 15:52
Foto

M80i90c80h14a76l 60N49a71j96m61a61n 7609413246850

Nechápete, nebo nechcete chápat. Tak tedy jasná otázky:

1. Kolik jsou celkové náklady na 1 km u vašeho elektromobilu (počítejte životnost 5 let)?

2. Kolik z z těchto nákladů na 1 km jsou náklady na energie (prosím vynechte argument, že se dá někde nabíjet "zadarmo" ,uvažujte reálné ceny energií) ?

+4/0
5.4.2016 15:55

M98a44r73t56i97n 72K98a53r61á76s48e33k 9838283888528

Jen pro zajimavost proc pocitate u elektromobilu zivotnost 5 let? Nejrizikovejsi klicova cast je baterka a tam u novejsich EV zacina byt standard 8 leta zaruka (tzn minialne tech 10 to vydrzi, jinak by si takovou zaruku nelajzli).

+4/−2
5.4.2016 16:11
Foto

M42i81c45h80a54l 87N32a21j87m90a76n 7299253656800

Beru to jako příklad, já třeba měním auto po 4-5 letech.

+2/0
5.4.2016 16:30

J32o62s31e20f 17V24a50l13a 9310803463283

zkuste zauvazovat. Zaruka se nikdy neposkytuje na opotrebeni, ale na poruchu. Tzn pokud baterie shori nebo treba praskne. V zaruce asi neni, ze baterie po 5 letech nesmi mit mene nez treba 30% puvodni kapacity. Pokud to tam maji, bud vyrabeji zazraky na pockani nebo neocekavaji, ze za 5 let budou jeste existovat. Jediny akumulator, ktery mi vydrzel vice nez 6 let pri denni pouzivani, je v iPhonu 3G z roku 2008

0/−6
5.4.2016 18:06

M36a37r37t65i53n 18K18a28r78á95s43e40k 9218223628678

Zaruka samozrejme kryje i ztratu kapacity (vetsinou ze nepoklesne pod 80%)

+5/0
5.4.2016 18:45

J16o94s79e38f 95V94a25l69a 9610173803373

neni to uplne pravda. Renault Zoe dava zaruku, ze kapacita akumulatoru nepoklesne pod 75 % v zarucni dobe. Tesla sice dava zaruku 8 let, ale o zadne hranici vykonu se nezminuje, cili sousto pro pravniky......Jinak ADAC meril opotrebeni akumulatoru (LiIon) u Mitsubishi - 17% vykonu rocne

+1/0
5.4.2016 19:33

P90a77v24e98l 18K68u94t82i60l 9340336213169

U tesly ze statistik vypliva 4% v prvním roce a pote cca 1% rocne. Spousta lidi si ale neuvedomuje, ze baterie se 80% kapacity je sice v aute problém, ale není na vyhozeni. Uplatni se třeba v domácích solárních systémech. Třeba nissan ji myslim za 50% ceny odkoupí.

+2/0
5.4.2016 20:33

M46a12r36t29i89n 98K94a61r81á95s35e11k 9178323418228

Jinak akumulator v telefonu a v aute je neco dost jineho ze, jak zpracovanim tak vyuzitim.

Mimochodem kapacitni baterky jsou v autech uz nejakou dobu v hybridech, a treba v priusu se nestava ze ta baterka kipla nebo ztratila kapacitu (ani ty ultrastare a z dnesniho pohldku archaicke niklove baterky)

0/0
5.4.2016 18:56

P67a14v45e36l 79K37u10t81i43l 9320516263789

Vy nechcete chápat

1, Proč bych počítal životnost pět let? Kolik Vyjde Vám, když to spočítáte při životnosti 1 rok? To je přesně o tom, počítám, jak se mi to hodí, aby výsledek byl "silný argument" Budu počítat kolik jsem zaplatil za elektriku a vydělím to najetými kilometry. A sakra, od té doby co doma nabíjím auto platím za elektriku míň. Nesnažte se přijít na to, jak je to možné...

2, Ano, půlku spotřeby natankuju zadarmo, Vy by jste asi kolem benzínky kde rozdávají naftu jen projel, že... Ne, naopak by jste mi tu tvrdil, že tankujete jen tam. Takže ne, nebudu vynechávat relevantní data.

+5/−1
5.4.2016 17:09
Foto

M17i81c71h68a32l 59N91a88j49m70a17n 7859753196810

Dobře dejte sem hlavně nějaký výpočet, třeba na 2, 3 roky nebo klidně na 8, 10 let. Hlavně něco konkrétního napište! Mne nedělá problém si na své auto udělat výpočet nákladů na 1 km klidně na půl roku, ale trošku to ztrácí smysl. 5 let jsem napsal proto, že já za pět let mám najeto cca 220 tis. km a to auto měním po té době měním.

+1/0
5.4.2016 19:30

P87a97v10e46l 63K70u92t30i86l 9830366193119

Cele je to o tom, že já počítám náklady z toho, co skutečně platím a né z něčeho co předpokládám. U elektromobilu po 250.000 poprvé měníte brzdové destičky. a né celé auto.

+2/−1
5.4.2016 20:26
Foto

M54i84c67h57a77l 82N74a24j63m41a84n 7729483326270

Tak opět nic.....

Napište třeba náklady na jeden km jsou 0,523 kč/km a z toho je 0,163 kč/km náklady na el. energii.

Ano elektromobil má běžně životnost přes 500 tis, km, že?

+2/−1
5.4.2016 20:39

L42u37k49á14š 28O27m92á45č32k15a 5621184241606

Přesně tak. R^

+1/0
6.4.2016 9:54

M83a83r95t50i89n 43K63a13r59á17s92e44k 9678343658258

Takova trochu odpoved ve stylu "nic vam nereknu ale mam pravdu" ne?

+1/0
5.4.2016 16:50

A73n24t47o74n87í58n 44S32v89o83b61o49d44a 3524253739592

Ještě se nepochlubil, že garančku absolvoval ve svém krajském městě :-)

0/0
5.4.2016 16:58

P62a79v57e88l 31K57u88t62i39l 9770416203839

Udělejte si kolem Prahy a kolem Humpolce kružnici o poloměru 500km a odpovězte si, jestli je to málo nebo ne.

0/0
5.4.2016 16:03
Foto

M59i67c78h16a40l 47N69a48j72m34a49n 7739593166810

Nojo, ale každý nebydlí v Praze nebo v Humpolci, třeba pro Ostraváky nebo Českobudějovičáky je to trošku "z ruky"....

+1/0
5.4.2016 16:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.