Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rozjížděl RegioJet i Leo Express, teď má vymyslet státní půjčovnu vlaků

Stát bude mít k dispozici víc než dvacet miliard korun na nákup nových vlaků za evropské peníze. Vážně kvůli tomu zvažuje, že si je místo dopravců nakoupí sám. Vlaky by jim poté pronajímal v rámci jakési „půjčovny“. Pro ministerský podnik Cendis má stroje vybrat Jan Paroubek, který stál u příchodu soukromých dopravců na české koleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67i30r43i 39Z19u30z55a20ň98á75k 4708790203166

Ptám se proč?byla výroba vagonu Os.i R rozprodána a tím zcela zmizela v CR jen malé výrobny co provádějí modernizaci,že by se dnes neuživila?Díky za privatizací,tak bylo noho malých firem kvalitních zrušeno a zprivatizováno jen díky Klausovi a jeho věrným poddaným (Salcman) a jemu podobní,tak by dnes jsme nenakupovali draze.Máme kvalitní vyvojáře,ale hloupý stát.

0/0
20.4.2016 11:54
Foto

M60a20r14e14k 38Z57i95m47m33e39l 4749590194174

Jakmile se něčeho ujme stát osobně, tak to dopadne špatně... Jinak tohle by byla zakázka jako ušotá pro Kancelář Blaník ;-D

+1/0
14.4.2016 23:51

J29a55n 93J91e42m87e50l98k14a 1975450

To zas bude britský nesmysl..

0/−1
14.4.2016 11:21

A91n51d92r63e95j 86O85l58e14k22s56a 3465811307131

Nesmysl je tohle přirovnání. Britové naopak železnice za Thatcherové privatizovali - dopadlo to špatně.

0/0
20.4.2016 10:33

M44i43r66o97s79l51a96v 72Z98i64k75m36u30n76d 6378192217108

Připusťme jeden problém. Dopravce (tedy jeho zaměstnanci, kteří mají do toho co mluvit) má představu o nějakém komfortu cestování.

Ministerský úředník rozhodne o nákupu něčeho, co je levné a bude se moci toho koupit co nejvíce ... i když to bude z hlediska komfortu "pod psa" ...

Protože znám desítky vozidel křižujících Evropu od Černého moře až po Biskajský záliv, resp. od jižní Itálie, včetně Sicílie až po norské, švédské, finské trati za polárním kruhem, mohu posoudit cestovní komfort ...

Jako vedoucí funkcionář ČD bych NIKDY, ale OPRAVDU NIKDY nepořídil soupravy RailJet nebo Pendolino, minimálně se sedačkami, které tam jsou ... Polská souprava firmy PESA je sice hezká, ale se sedačkami, které tam jsou bych je odmítl ...

Mnohá vozidla jezdící na regionálních (osobních) vlacích poskytují pohodlnější cestování než soupravy výše uvedených souprav ... Z hlediska cestovního komfortu byl nejlepším nákupem ČD nákup rakouských ojetin - konec konců pan Jančura je kupoval taky ... věděl proč.

Já bych těch rakouských ojetin nakoupil minimálně 300 ...

0/0
7.4.2016 7:45

M15i92c65h53a53l 68K43r87u73t60ý 2126160980561

Nektere nazory jsou tu celkem zajimave. Ze jsou lide na zeleznici preplaceni ? No nevim, ja bych tuhle (celkem narocnou) praci nedelal ani za 2x tolik penez. Ale budiz, toto si vyresi trh. Nicmene nektere pristupy k zamestnancum nekterych firem (RegioJet) jsou mi krajne nesympaticke, ac jsem pravicak. Ale v dusledku je to detail.

Nicmene si opravdu nedovedu predstavit smysluplnost modelu, ze stat vlastni dopravni trasu, vlastni vozidla, oboji pronajima komercnimu subjektu, ktery tedy max zaplati personal:-) To muzeme celkem vzato dojit k zaveru, ze je zbytecne ten komercni subjekt mit a rovnou si ty lidi zamestnat sami, staci jim jen nastavit od stolu platy -40% soucasneho stavu a dostaneme se k te kyzene uspore. A nemusime vubec nic soutezit. Protoze jaka je pridana hodnota dopravce?

Otazkou je ale spise principialne, co je zde cilem - zda proste udelat zel. dopravu co nejlevnejsi, nebo co nejpouzitelnejsi jako ekologickou konkurenci IAD a autobusove doprave. Porad zastavam nazor, ze zejmena v dalkove doprave je zeleznice tou nejsmysluplnejsi (ekologie, kapacita, bezpecnost, pohodli). Ale soucasne snahy spise zeleznici odepisuji...

0/0
6.4.2016 12:28

P20e22t83r 16N64i47v10n64i50c54k30ý 3642414215587

Pomíjíš nejdůležitější část - stát chce pouze rozházet evropské dotace, tak vymášlí, jak na to. Koupit vlaky, z čehož jdou získat zajímavé provize pro zúčastněné politiky a úředníky, to je přece zajímavé řešení. Navíc těch firem, které umí dodat vlaky, není zas tolik a dohoda nebude složitá.

+3/0
6.4.2016 12:36

J38o36s84e46f 34R80ö25s20s78n89e22r 8390469635

SŽDC v dnešních podmínkách,kdy díky zákonu je nejnižši cena rozhodující,a outsoursing je magické zaklínadlo,v situaci,kam se Deutshe Bahn nikdy nedostalo.Němci mají jeden podnik,kde jsou koleje,vlaky,zaměstrnanci-EU Poser.....e

0/0
6.4.2016 10:59

V33i21k95t57o75r 78N19á64r52o13ž56n62ý 3159372258

V Německu na kolejích ještě vládne tuhý socialismus. Státní nevýkonný a drahý moloch se kterým si nikdo neví rady.

+1/−3
6.4.2016 11:05

J98o33s14e12f 76R24ö32s74s31n61e32r 8380959735

A vlaky jezdí včas,mají přípoje a díky molochu,jezdí stejné roky na stejné nástupiště.Vrať se tuhý socialisme.

+4/0
6.4.2016 11:16

V37i74k34t69o28r 85N31á18r67o82ž44n78ý 3289712418

Ale kolik stojí daňové poplatníky ?

0/−2
6.4.2016 12:00

F43i76l28i20p 81S62i89r88o34t43e86k 9182889302361

Což u nás nefungovalo ani v dobách největší slávy socialistických a unitárních ČSD...

0/0
6.4.2016 12:26

M23a55r80t67i78n 75Š81i37m44e19k 4380774258455

S 300.000 zaměstanci, obratem 39,7 miliard Eur a technikou o jaké se nám tady ani nesní. Jediná naše Škoda 109e se může rovnat.

0/0
6.4.2016 11:29

J28a41n 44V14a13l88o28u55c19h 6852907738830

Ta 109e, která nesmí na německé koleje, resp. jen rychlostí 120km/h, takže na osobní dálkovou dopravu je tam nepoužitelná?

0/0
6.4.2016 13:11

O45l44g83a 98B22o29c46k56o30v33á 3467132625670

co lžete? Dráhy v Německu jsou ziskové

0/0
6.4.2016 12:46

M93i90r74o71s34l22a73v 88Z25i54k72m84u27n46d 6948102717808

Tak to pak ve Švýcarsku, po jehož kvalitě veřejné dopravy (nejen železniční) zejména v Česku mnozí "dopravní odporníci (považující se odborníky)" a politici z řad "strany svobodného podnikání s minimální regulací" slintají jako kdyby měli slintavku - je dopravní KOMUNISMUS ... Všichni dopravci v osobní dopravě jezdí za "běžné jízdné", které je stanoveno "seshora" a nějaké jízdenkové kotrmelce se tam nedají dělat, protože VŠICHNI dopravci musí uznávat jízdenku vydanou kdekoli a kýmkoli (především v jízdenkovém automatu). Slevy spočítáte na prstech jedné ruky, akceptují je všichni dopravci a jsou srozumitelné i pro cizince se školní znalostí cizího jazyka ...

O velkých projektech na železnici se rozhoduje v celostátním referendu ...

Vše pro "svobodnou tržní ekonomiku českého modelu" zcela nepřijatelné ...

Německo je docela pružné, spousta "jiných dopravců" jezdících v jednotlivých regionech akceptuje jízdenky DB včetně jízdenek mezistátních, na rozdíl od Česka ...

0/0
12.4.2016 13:54

K86a12r97e91l 98Ř35e39h64á94č97e71k 9212210661982

Pěkná hloupost. Jak funguje vyčlenění dopravní cesty od dopravce vidíme dnes a denně. SŽDC nic nenutí rychle usjízdnit trať, plánuje výluky s oblibou do termínu, kdy v okolí tratě je nějaká akce a cestuje více lidí. Za nic se neodpovídá a nehrozí jí žádné sankce. Hněv cestujících schytá dopravce s oblíbeným argumentem, že jízdenku si zaplatil u dopravce. Pokud se i vozidla vyčlení od dopravce, kdo donutí opravovat vozidla co nejrychleji a v bezporuchovém stavu. Opět bude dopravce kritizován za něco, co nemůže ovlivnit.

+10/0
6.4.2016 10:24

V36i60k61t28o21r 28N48á71r71o55ž68n53ý 3499442298

To , že SŽDC nefunguje je fakt ...ale tento článek je o něčem jiném...

Stát by mohl donutit SŽDC k lepší funkčnosti tak , že by musela dopravcům vícenáklady pi výlukách kompenzovat.

Jinak je to zase o tom , jak se celý systém nastaví...a to jjestli jsem dobře pochopil bude řešit pan Paroubek...

+1/−2
6.4.2016 10:32

J19o35s32e74f 32R74ö65s95s97n75e46r 8930569775

Takže betonovat je lépe v mínus deseti,protože přece jezdí míň cestujících než v létě.No asi jste stejný technolog jako já. a možná i ekonom,a tudíž podfinancování železnice na úkor betonové lobby na silnici znáte.

+1/0
6.4.2016 10:49

V89i52k42t60o27r 27N20á43r48o53ž69n67ý 3629352308

Nikoliv...ale dá se třeba někde pracovat v noci , práce lze zorganizovat tak , aby se realizovala v době , kdy je poptávka po přepravě nízká takže dopoledne , někde večer...případně o víkendech , atd, atd,,,

0/−2
6.4.2016 11:07

F53i66l84i25p 60S78i61r85o88t91e76k 9602949642291

A pak se probudíte a zjistíte, že jste rád, že najdete lidi, co jsou ochotní dělat aspoň přes den, a že na to, abyste platil příplatky za noc a víkendy, stejně nemáte peníze...

0/0
6.4.2016 12:31

M45i81r53o25s93l65a25v 20Z87i26k11m98u90n83d 6308612177128

No lidí na den se najdou, ale na noční práci je třeba mít další lidi a až se ty práce udělají, tak co s nadbytečnými lidmi ? Ti se budou propouštět ? Vyškolit zaměstnance nějakou dobu trvá ... To platí i o silnicích ... Teoreticky se dá pracovat v noci, bagru je jedno, zda je tam Jíra nebo Pepík, či Franta, ale na nepřetržitý provoz (7 dní v týdnu) je třeba mít 4 zaměstnance a kde je vykouzlit ...

0/0
6.4.2016 13:12

J69o77s32e79f 19R41ö26s20s90n56e71r 8340509585

Takže Vy jste ochoten pracovat jen v noci,nejlépe o víkendech za mzdu stavebního dělníka,nemít žádné volno v létě a na zimu být propuštěn?Pane Nárožný smekám.

0/0
6.4.2016 15:57

J48a82n 33Č34e85k18a20l 7359865504734

Já v tom vidím snahu ministerstva obejít nákupní penězovod ČD-Škoda, a to se mi rozhodně líbí.

+3/0
6.4.2016 9:50

A36n43t76o61n94í14n 70P25o53l91i94c50k22ý 9110442821767

Nebo žeby snaha těch, ke kterým se stávající penězovody nedostaly?

+5/0
6.4.2016 10:00

J54i34ř63í 26K91o60c50u52r11e95k 6365304935588

Dost možná je za tím vytvoření penězovodu Stát-Škoda. U soukromníka v soutěži hrozí, že nebude mít ty správné národní vlaky a u ČD hrozí, že se kvůli Mesršmitu se Škodou rozbratří.

0/0
7.4.2016 2:10

K51v44ě39t44e14k 81K43o38l61á66ř 8623354157559

Prosím zúčastněné jestli by mi někdo neosvětlili o jaký časový horizont se jedná neboť to jsem z článku nezjistil?

Zpracování koncepce,výběrová řízení,odvolání neúspěšných,konečný výběr a následná výroba to pomíjím volby a následné personální změny na ministerstvu i krajích atd.

Ještě by mne zajímalo kdo bude vozidla servisovat ve smyslu dobrý hospodář se stará a nebo to taky někdo může dojezdit na krev a po mně potopa a životnost zkrácena na polovinu.Děkuji.

0/0
6.4.2016 9:34

J86i82ř21í 83H72o36d58a42n 6254207203510

To bude tak eeeeeehm 10 let?

0/0
6.4.2016 10:34

R26i21c51h13a74r87d 32T96o46m97e77č71e10k 7786945216951

Věci z půjčovny bývají v zanedbaném stavu, někdy i nefunkční.

+1/0
6.4.2016 8:49

J11a58n 38Č35e44k95a23l 7239255464314

Soukromé půjčovny vozů i lokomotiv fungují na výbornou, otázkou je, jak by to bylo v případě té státní... Ale jelikož se dělají (narozdíl od půjčoven lyží apod.) pravidelné revize v certifikovaných dílnách, tak bych se toho tolik nebál...

+1/0
6.4.2016 9:12

V31i92k11t23o33r 92N40á27r26o19ž63n87ý 3469822588

Jedna věc jsou revize a druhá věc je ta , že majitel techniky má právo kdykoliv si péči o svůj majetek zkontrolovat.

0/−1
6.4.2016 9:21

J50a83n 42Č21e72k57a62l 7319295184614

A co brání nájemci tohle udělat?

0/0
6.4.2016 9:48

V22i89k75t55o88r 60N72á84r75o24ž14n75ý 3589752848

Nevím , jestli jste si nespletl termíny...nájemce je ten , kdo má předmět v nájmu..tudíž v tomto případě dopravce. Stát je pronajímatel.

A co státu brání ? Nic. Předpokládám , že si toto dá do smlouvy s dopravcem...

0/−1
6.4.2016 9:52

V64i93k78t91o94r 50N87á61r47o72ž38n81ý 3349582728

Myslíte , že zánovní letoun Airbus A320 , který si "půjčíte" od renovované leasingové společnosti bude zákonitě ve špatném stavu...?

+3/−1
6.4.2016 9:20

M39a79r92t24i41n 27Š36i49m62e73k 4360734968825

Asi jako v případě letu Manx2 Flight 7100. Letadlo bylo ve vlastnictví Španělské banky, bylo pronajato společnosti Líneas Aéreas de Andalucía a ta to pronajala společnosti Flightline S.L. Letenky prodávala společnost Manx2, piloti patřili spolčenosti Líneas Aéreas de Andalucía. Tohle je pane pak realita

0/0
6.4.2016 10:09

V35i79k66t62o95r 72N97á37r50o26ž65n71ý 3129242188

Havarují Vám i letouny , které patří jedné letecké společnosti , personál patří té samé společnosti a starají se o něj mechanici té samé společnosti...

+1/−1
6.4.2016 10:11

M26a32r90t60i26n 51Š74i95m65e60k 4520464668385

To ano, nicméně v tomto případě byla zcela zanedbána údržba, zanedbané vzdělání pilotů, kapitán měl na své pozici nalétáno teprve 25 hodin, přetěžovaná posádka (odpočinek okolo 11 hodin).

Pardon, než riskovat něco takového, tak ať si kupují každý své vlaky a je plně za ně odpovědný

0/−1
6.4.2016 11:23

V38i30k23t23o63r 64N47á58r24o71ž61n10ý 3409522528

V letecké dopravě fungují leasingy ve velkém. Dokonce i renomované společnosti mají hodně velkou část svých letadel pronajatých..

A pokud to funguje v letecké dopravě , proč by to nemohlo fungovat u železnice ? Jasně , anomálie se vyskytnou všude...ale od toho máme přeci státní úřady , aby kontrolovaly režimy směn zaměstnanců.

A plně odpovědný můžete být i za půjčený vlak.

+1/−1
6.4.2016 12:05

P97e74t54r 33N35i54v57n14i82c46k65ý 3832154695967

Jenže v letecké dopravě fungují leasingy mezi firmami. Tady se má do toho montovat stát - nejhorší hospodář.

0/0
6.4.2016 12:39

V45i29k60t69o21r 86N45á58r87o59ž53n77ý 3739752888

Dle mého názoru je to dobré řešení. Je to cesta , jak do výběrových řízení dostat daleko více subjektů a tudíž jak dosáhnout té nejnižší možné ceny.

Neboť...ne každý dopravce má na to , aby si dokázal obstarat desítky kusů vozidel...takhle to nebude muset řešit... vozidlo dostane...

+2/−3
6.4.2016 8:22

P64e50t43r 53N22i62v76n91i43c13k83ý 3712184405277

Souhlas. ČD se tomu ale budou bránit jak čert kříži. To by jim zhatilo úspěšné vyvádění peněz za nákupu od Škody Plzeň. A to manažeři ČD nedělají z charity nebo dobrého pocitu...

+2/0
6.4.2016 8:43

M98i63c53h53a74l 26K79r79u81t40ý 2206390940441

A v cem budou subjekty soutezit? V tom kdo da mene penez personalu? Zadny jiny naklad totiz jiny mit nebudou,kdyz budou mit pronajate vlaky za fixni cenu a platit za fixni cenu dopravni cestu.

A to vse bez integrovaneho tarifu...

To uz muzou zustat jedny statni drahy a bude to tisickrat lepsi reseni...

+5/−3
6.4.2016 8:55

V74i11k79t40o17r 57N11á42r70o26ž83n81ý 3529682368

Je to o tom , čeho chcete dosáhnout. Zda přeplacených lidí (a troufám si tvrdit , že dnes v železničním provozu je spousta lidí přeplacených) a nebo co nejnižších cen...

0/−2
6.4.2016 9:16

M17i13c72h49a57l 42K54r24u29t31ý 2246470690621

Tak schvalne kdo vam prijde v zeleznicnim sektoru preplaceny? Ano,par manazeru bere vysoke platy, ale to je kapka v mori...

A radovych zamestnancu se opravdu preplaceni netyka... Za takove penize delat takovou praci,no fuj. A pokud se da jako jedina moznost,jak usetrit,drit zamestnance z kuze, nebude integrovany tarif, tak to opravdu nevidim jakk zlepseni zeleznize

0/0
6.4.2016 9:28

V70i81k51t46o95r 97N38á82r91o77ž32n69ý 3969302818

Jestliže firmy jako ČD , ČD Cargo vykazují průměrnou mzdu nad 30.000 Kč , která převyšuje průměrnou celorepublikovou mzdu ...pak lze mluvit o přeplácení. Například u strojvedoucích ČD(C) je průměrná mzda nějakých 30-35.000 Kč. Zajímavé , že v Německu pracují strojvedoucí za průměrný německý plat , tudíž za 3000 €.

Další ukazatelé , které ukazují na přeplacenost jsou čísla jako zisk , majetek firmy a počet zaměstnanců..Nenajdete firmu , u které by byly tak vysoké výdělky a tak malý zisk...

U SŽDC platí totéž. Schválně , zkuste si vzít takového posunovače s průměrným platem někde kolem 25.000 Kč s jeho kvalifikací...a zkuste jej použít jinde ... Člověk s takovou kvalifikací si nikde více než 25.000 brutto nevydělá...

0/−5
6.4.2016 9:48

K37a89r43e37l 20Ř55e32h16á65č55e86k 9412560641202

Strojvedoucích je málo a u soukromých dopravců dostávají ještě vyšší platy. Pokud si je ČD chce udržet, musí s platem nahoru.

+2/0
6.4.2016 10:09

V85i42k62t71o17r 55N12á40r15o71ž37n78ý 3309792718

Jasně , strojvedoucích je málo... a nemyslím si , že by u soukromníků dostávaly nějaké extra vyšší platy. Ano , dostanou ...ale za práci , kterou by "zkažený" strojvedoucí ČD nikdy nedělal...

Spíše je zde problém ze strany státu , že školy vychovávají nepotřebné lidi a potřební lidé chybí...

0/−6
6.4.2016 10:13

M34i71r56e92k 47Z92á33v13o42d52n24ý 7582447790508

To není problém státu, ale toho, že to nikdo nechce dělat ;o)

+1/0
6.4.2016 10:15

V20i95k35t37o66r 46N36á44r57o73ž80n87ý 3139322488

Je to chyba státu , že vhodně lidi nemotivuje. Jak je možné , že "zhýčkaní" Němci toto dělat chtějí ? Jak je možné , že za Komančů to lidi chtěli dělat také ?

Na druhou stranu , není to třeba i o tom , že kraje objednávají takové bezvýznamné výkony , které by třeba v tom Německu nikdo neobjednal. Kdyby se stát a kraje chovali s péčí řádného hospodáře a objednávali vlaky pouze tak , kde to má smysl...kolik tratí by zaniklo ? 30% ? Kolik by bylo volných strojvedoucích ?

0/−2
6.4.2016 10:23

J27i53ř85í 85K82o61c68u98r71e72k 6915194585398

No a vy z pozice "ředitele" chcete lidi motivovat k tomu aby šli na dráhu procovat. Platem nikoliv, ten jim chcete snížit. Nezbývá než se domnívat, že "vhodná motivace" je eufeminismus pro "nucené práce".

0/0
7.4.2016 2:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.