Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozjížděl RegioJet i Leo Express, teď má vymyslet státní půjčovnu vlaků

Stát bude mít k dispozici víc než dvacet miliard korun na nákup nových vlaků za evropské peníze. Vážně kvůli tomu zvažuje, že si je místo dopravců nakoupí sám. Vlaky by jim poté pronajímal v rámci jakési „půjčovny“. Pro ministerský podnik Cendis má stroje vybrat Jan Paroubek, který stál u příchodu soukromých dopravců na české koleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16i57r90i 88Z65u88z97a14ň68á46k 4698460983326

Ptám se proč?byla výroba vagonu Os.i R rozprodána a tím zcela zmizela v CR jen malé výrobny co provádějí modernizaci,že by se dnes neuživila?Díky za privatizací,tak bylo noho malých firem kvalitních zrušeno a zprivatizováno jen díky Klausovi a jeho věrným poddaným (Salcman) a jemu podobní,tak by dnes jsme nenakupovali draze.Máme kvalitní vyvojáře,ale hloupý stát.

0/0
20.4.2016 11:54
Foto

M49a55r68e68k 68Z83i88m57m68e89l 4209850154254

Jakmile se něčeho ujme stát osobně, tak to dopadne špatně... Jinak tohle by byla zakázka jako ušotá pro Kancelář Blaník ;-D

+1/0
14.4.2016 23:51

J63a53n 24J26e15m95e63l35k93a 1425560

To zas bude britský nesmysl..

0/−1
14.4.2016 11:21

A18n58d11r65e97j 37O81l90e64k56s43a 3615251977691

Nesmysl je tohle přirovnání. Britové naopak železnice za Thatcherové privatizovali - dopadlo to špatně.

0/0
20.4.2016 10:33

M67i32r67o42s30l75a78v 22Z97i52k82m26u32n81d 6268522907428

Připusťme jeden problém. Dopravce (tedy jeho zaměstnanci, kteří mají do toho co mluvit) má představu o nějakém komfortu cestování.

Ministerský úředník rozhodne o nákupu něčeho, co je levné a bude se moci toho koupit co nejvíce ... i když to bude z hlediska komfortu "pod psa" ...

Protože znám desítky vozidel křižujících Evropu od Černého moře až po Biskajský záliv, resp. od jižní Itálie, včetně Sicílie až po norské, švédské, finské trati za polárním kruhem, mohu posoudit cestovní komfort ...

Jako vedoucí funkcionář ČD bych NIKDY, ale OPRAVDU NIKDY nepořídil soupravy RailJet nebo Pendolino, minimálně se sedačkami, které tam jsou ... Polská souprava firmy PESA je sice hezká, ale se sedačkami, které tam jsou bych je odmítl ...

Mnohá vozidla jezdící na regionálních (osobních) vlacích poskytují pohodlnější cestování než soupravy výše uvedených souprav ... Z hlediska cestovního komfortu byl nejlepším nákupem ČD nákup rakouských ojetin - konec konců pan Jančura je kupoval taky ... věděl proč.

Já bych těch rakouských ojetin nakoupil minimálně 300 ...

0/0
7.4.2016 7:45

M74i36c36h80a97l 66K33r21u58t32ý 2346970950791

Nektere nazory jsou tu celkem zajimave. Ze jsou lide na zeleznici preplaceni ? No nevim, ja bych tuhle (celkem narocnou) praci nedelal ani za 2x tolik penez. Ale budiz, toto si vyresi trh. Nicmene nektere pristupy k zamestnancum nekterych firem (RegioJet) jsou mi krajne nesympaticke, ac jsem pravicak. Ale v dusledku je to detail.

Nicmene si opravdu nedovedu predstavit smysluplnost modelu, ze stat vlastni dopravni trasu, vlastni vozidla, oboji pronajima komercnimu subjektu, ktery tedy max zaplati personal:-) To muzeme celkem vzato dojit k zaveru, ze je zbytecne ten komercni subjekt mit a rovnou si ty lidi zamestnat sami, staci jim jen nastavit od stolu platy -40% soucasneho stavu a dostaneme se k te kyzene uspore. A nemusime vubec nic soutezit. Protoze jaka je pridana hodnota dopravce?

Otazkou je ale spise principialne, co je zde cilem - zda proste udelat zel. dopravu co nejlevnejsi, nebo co nejpouzitelnejsi jako ekologickou konkurenci IAD a autobusove doprave. Porad zastavam nazor, ze zejmena v dalkove doprave je zeleznice tou nejsmysluplnejsi (ekologie, kapacita, bezpecnost, pohodli). Ale soucasne snahy spise zeleznici odepisuji...

0/0
6.4.2016 12:28

P64e88t96r 93N67i70v73n23i86c82k32ý 3522104835987

Pomíjíš nejdůležitější část - stát chce pouze rozházet evropské dotace, tak vymášlí, jak na to. Koupit vlaky, z čehož jdou získat zajímavé provize pro zúčastněné politiky a úředníky, to je přece zajímavé řešení. Navíc těch firem, které umí dodat vlaky, není zas tolik a dohoda nebude složitá.

+3/0
6.4.2016 12:36

J73o41s73e26f 18R34ö64s93s40n94e85r 8440629515

SŽDC v dnešních podmínkách,kdy díky zákonu je nejnižši cena rozhodující,a outsoursing je magické zaklínadlo,v situaci,kam se Deutshe Bahn nikdy nedostalo.Němci mají jeden podnik,kde jsou koleje,vlaky,zaměstrnanci-EU Poser.....e

0/0
6.4.2016 10:59

V67i63k74t28o84r 30N51á27r37o54ž95n74ý 3139612238

V Německu na kolejích ještě vládne tuhý socialismus. Státní nevýkonný a drahý moloch se kterým si nikdo neví rady.

+1/−3
6.4.2016 11:05

J92o25s44e79f 20R73ö33s59s65n31e63r 8550649415

A vlaky jezdí včas,mají přípoje a díky molochu,jezdí stejné roky na stejné nástupiště.Vrať se tuhý socialisme.

+4/0
6.4.2016 11:16

V98i36k74t87o78r 34N40á63r88o34ž64n24ý 3529892568

Ale kolik stojí daňové poplatníky ?

0/−2
6.4.2016 12:00

F88i62l37i89p 89S78i81r91o28t28e70k 9562889502671

Což u nás nefungovalo ani v dobách největší slávy socialistických a unitárních ČSD...

0/0
6.4.2016 12:26

M28a98r87t70i72n 22Š96i47m38e73k 4440684838795

S 300.000 zaměstanci, obratem 39,7 miliard Eur a technikou o jaké se nám tady ani nesní. Jediná naše Škoda 109e se může rovnat.

0/0
6.4.2016 11:29

J90a84n 18V19a17l75o73u73c92h 6362517188570

Ta 109e, která nesmí na německé koleje, resp. jen rychlostí 120km/h, takže na osobní dálkovou dopravu je tam nepoužitelná?

0/0
6.4.2016 13:11

O92l94g59a 16B69o17c98k83o96v94á 3537112855250

co lžete? Dráhy v Německu jsou ziskové

0/0
6.4.2016 12:46

M49i40r52o61s15l46a33v 44Z47i78k70m80u40n60d 6528342237768

Tak to pak ve Švýcarsku, po jehož kvalitě veřejné dopravy (nejen železniční) zejména v Česku mnozí "dopravní odporníci (považující se odborníky)" a politici z řad "strany svobodného podnikání s minimální regulací" slintají jako kdyby měli slintavku - je dopravní KOMUNISMUS ... Všichni dopravci v osobní dopravě jezdí za "běžné jízdné", které je stanoveno "seshora" a nějaké jízdenkové kotrmelce se tam nedají dělat, protože VŠICHNI dopravci musí uznávat jízdenku vydanou kdekoli a kýmkoli (především v jízdenkovém automatu). Slevy spočítáte na prstech jedné ruky, akceptují je všichni dopravci a jsou srozumitelné i pro cizince se školní znalostí cizího jazyka ...

O velkých projektech na železnici se rozhoduje v celostátním referendu ...

Vše pro "svobodnou tržní ekonomiku českého modelu" zcela nepřijatelné ...

Německo je docela pružné, spousta "jiných dopravců" jezdících v jednotlivých regionech akceptuje jízdenky DB včetně jízdenek mezistátních, na rozdíl od Česka ...

0/0
12.4.2016 13:54

K45a70r87e88l 45Ř77e84h62á23č72e91k 9112210241622

Pěkná hloupost. Jak funguje vyčlenění dopravní cesty od dopravce vidíme dnes a denně. SŽDC nic nenutí rychle usjízdnit trať, plánuje výluky s oblibou do termínu, kdy v okolí tratě je nějaká akce a cestuje více lidí. Za nic se neodpovídá a nehrozí jí žádné sankce. Hněv cestujících schytá dopravce s oblíbeným argumentem, že jízdenku si zaplatil u dopravce. Pokud se i vozidla vyčlení od dopravce, kdo donutí opravovat vozidla co nejrychleji a v bezporuchovém stavu. Opět bude dopravce kritizován za něco, co nemůže ovlivnit.

+10/0
6.4.2016 10:24

V73i87k58t52o95r 97N56á52r55o71ž24n68ý 3899452288

To , že SŽDC nefunguje je fakt ...ale tento článek je o něčem jiném...

Stát by mohl donutit SŽDC k lepší funkčnosti tak , že by musela dopravcům vícenáklady pi výlukách kompenzovat.

Jinak je to zase o tom , jak se celý systém nastaví...a to jjestli jsem dobře pochopil bude řešit pan Paroubek...

+1/−2
6.4.2016 10:32

J52o45s52e28f 87R18ö78s77s51n62e26r 8360619695

Takže betonovat je lépe v mínus deseti,protože přece jezdí míň cestujících než v létě.No asi jste stejný technolog jako já. a možná i ekonom,a tudíž podfinancování železnice na úkor betonové lobby na silnici znáte.

+1/0
6.4.2016 10:49

V30i73k86t68o68r 26N97á77r46o64ž33n49ý 3729412468

Nikoliv...ale dá se třeba někde pracovat v noci , práce lze zorganizovat tak , aby se realizovala v době , kdy je poptávka po přepravě nízká takže dopoledne , někde večer...případně o víkendech , atd, atd,,,

0/−2
6.4.2016 11:07

F89i16l69i93p 33S36i73r58o75t70e43k 9852799782741

A pak se probudíte a zjistíte, že jste rád, že najdete lidi, co jsou ochotní dělat aspoň přes den, a že na to, abyste platil příplatky za noc a víkendy, stejně nemáte peníze...

0/0
6.4.2016 12:31

M53i44r40o26s92l11a93v 93Z13i75k58m35u47n74d 6818322837398

No lidí na den se najdou, ale na noční práci je třeba mít další lidi a až se ty práce udělají, tak co s nadbytečnými lidmi ? Ti se budou propouštět ? Vyškolit zaměstnance nějakou dobu trvá ... To platí i o silnicích ... Teoreticky se dá pracovat v noci, bagru je jedno, zda je tam Jíra nebo Pepík, či Franta, ale na nepřetržitý provoz (7 dní v týdnu) je třeba mít 4 zaměstnance a kde je vykouzlit ...

0/0
6.4.2016 13:12

J15o20s26e35f 29R91ö75s96s46n23e20r 8920549635

Takže Vy jste ochoten pracovat jen v noci,nejlépe o víkendech za mzdu stavebního dělníka,nemít žádné volno v létě a na zimu být propuštěn?Pane Nárožný smekám.

0/0
6.4.2016 15:57

J91a66n 85Č58e95k38a10l 7309955154744

Já v tom vidím snahu ministerstva obejít nákupní penězovod ČD-Škoda, a to se mi rozhodně líbí.

+3/0
6.4.2016 9:50

A98n29t60o24n32í38n 95P60o63l94i48c69k42ý 9270142951117

Nebo žeby snaha těch, ke kterým se stávající penězovody nedostaly?

+5/0
6.4.2016 10:00

J34i96ř56í 89K65o65c80u82r82e25k 6455344425768

Dost možná je za tím vytvoření penězovodu Stát-Škoda. U soukromníka v soutěži hrozí, že nebude mít ty správné národní vlaky a u ČD hrozí, že se kvůli Mesršmitu se Škodou rozbratří.

0/0
7.4.2016 2:10

K19v95ě39t24e26k 75K76o85l97á87ř 8633584127379

Prosím zúčastněné jestli by mi někdo neosvětlili o jaký časový horizont se jedná neboť to jsem z článku nezjistil?

Zpracování koncepce,výběrová řízení,odvolání neúspěšných,konečný výběr a následná výroba to pomíjím volby a následné personální změny na ministerstvu i krajích atd.

Ještě by mne zajímalo kdo bude vozidla servisovat ve smyslu dobrý hospodář se stará a nebo to taky někdo může dojezdit na krev a po mně potopa a životnost zkrácena na polovinu.Děkuji.

0/0
6.4.2016 9:34

J70i46ř88í 63H20o95d34a93n 6794777513390

To bude tak eeeeeehm 10 let?

0/0
6.4.2016 10:34

R93i58c51h54a23r45d 27T69o16m92e32č31e73k 7806835586291

Věci z půjčovny bývají v zanedbaném stavu, někdy i nefunkční.

+1/0
6.4.2016 8:49

J70a91n 77Č11e31k79a54l 7549985454784

Soukromé půjčovny vozů i lokomotiv fungují na výbornou, otázkou je, jak by to bylo v případě té státní... Ale jelikož se dělají (narozdíl od půjčoven lyží apod.) pravidelné revize v certifikovaných dílnách, tak bych se toho tolik nebál...

+1/0
6.4.2016 9:12

V65i23k71t44o44r 48N34á47r90o49ž45n19ý 3449662208

Jedna věc jsou revize a druhá věc je ta , že majitel techniky má právo kdykoliv si péči o svůj majetek zkontrolovat.

0/−1
6.4.2016 9:21

J10a40n 95Č40e87k31a52l 7209315574804

A co brání nájemci tohle udělat?

0/0
6.4.2016 9:48

V47i26k56t29o73r 68N90á28r34o37ž36n19ý 3599392468

Nevím , jestli jste si nespletl termíny...nájemce je ten , kdo má předmět v nájmu..tudíž v tomto případě dopravce. Stát je pronajímatel.

A co státu brání ? Nic. Předpokládám , že si toto dá do smlouvy s dopravcem...

0/−1
6.4.2016 9:52

V45i33k81t78o51r 41N91á86r23o43ž53n67ý 3489472778

Myslíte , že zánovní letoun Airbus A320 , který si "půjčíte" od renovované leasingové společnosti bude zákonitě ve špatném stavu...?

+3/−1
6.4.2016 9:20

M90a28r34t23i89n 52Š10i74m91e26k 4450754758915

Asi jako v případě letu Manx2 Flight 7100. Letadlo bylo ve vlastnictví Španělské banky, bylo pronajato společnosti Líneas Aéreas de Andalucía a ta to pronajala společnosti Flightline S.L. Letenky prodávala společnost Manx2, piloti patřili spolčenosti Líneas Aéreas de Andalucía. Tohle je pane pak realita

0/0
6.4.2016 10:09

V74i13k69t31o38r 91N15á73r96o74ž11n94ý 3849642428

Havarují Vám i letouny , které patří jedné letecké společnosti , personál patří té samé společnosti a starají se o něj mechanici té samé společnosti...

+1/−1
6.4.2016 10:11

M59a34r46t59i85n 88Š58i27m40e14k 4330554798815

To ano, nicméně v tomto případě byla zcela zanedbána údržba, zanedbané vzdělání pilotů, kapitán měl na své pozici nalétáno teprve 25 hodin, přetěžovaná posádka (odpočinek okolo 11 hodin).

Pardon, než riskovat něco takového, tak ať si kupují každý své vlaky a je plně za ně odpovědný

0/−1
6.4.2016 11:23

V14i58k24t56o20r 47N51á77r64o78ž25n48ý 3989232608

V letecké dopravě fungují leasingy ve velkém. Dokonce i renomované společnosti mají hodně velkou část svých letadel pronajatých..

A pokud to funguje v letecké dopravě , proč by to nemohlo fungovat u železnice ? Jasně , anomálie se vyskytnou všude...ale od toho máme přeci státní úřady , aby kontrolovaly režimy směn zaměstnanců.

A plně odpovědný můžete být i za půjčený vlak.

+1/−1
6.4.2016 12:05

P25e24t51r 15N89i37v82n84i50c38k41ý 3882234215147

Jenže v letecké dopravě fungují leasingy mezi firmami. Tady se má do toho montovat stát - nejhorší hospodář.

0/0
6.4.2016 12:39

V96i86k81t28o26r 92N96á45r69o18ž31n22ý 3829682938

Dle mého názoru je to dobré řešení. Je to cesta , jak do výběrových řízení dostat daleko více subjektů a tudíž jak dosáhnout té nejnižší možné ceny.

Neboť...ne každý dopravce má na to , aby si dokázal obstarat desítky kusů vozidel...takhle to nebude muset řešit... vozidlo dostane...

+2/−3
6.4.2016 8:22

P17e73t19r 27N27i53v17n40i38c76k24ý 3312414715697

Souhlas. ČD se tomu ale budou bránit jak čert kříži. To by jim zhatilo úspěšné vyvádění peněz za nákupu od Škody Plzeň. A to manažeři ČD nedělají z charity nebo dobrého pocitu...

+2/0
6.4.2016 8:43

M18i19c88h51a66l 21K50r22u40t42ý 2986300530681

A v cem budou subjekty soutezit? V tom kdo da mene penez personalu? Zadny jiny naklad totiz jiny mit nebudou,kdyz budou mit pronajate vlaky za fixni cenu a platit za fixni cenu dopravni cestu.

A to vse bez integrovaneho tarifu...

To uz muzou zustat jedny statni drahy a bude to tisickrat lepsi reseni...

+5/−3
6.4.2016 8:55

V29i29k61t71o66r 69N46á81r49o12ž85n79ý 3429732868

Je to o tom , čeho chcete dosáhnout. Zda přeplacených lidí (a troufám si tvrdit , že dnes v železničním provozu je spousta lidí přeplacených) a nebo co nejnižších cen...

0/−2
6.4.2016 9:16

M86i26c82h24a38l 46K61r14u72t79ý 2526490610671

Tak schvalne kdo vam prijde v zeleznicnim sektoru preplaceny? Ano,par manazeru bere vysoke platy, ale to je kapka v mori...

A radovych zamestnancu se opravdu preplaceni netyka... Za takove penize delat takovou praci,no fuj. A pokud se da jako jedina moznost,jak usetrit,drit zamestnance z kuze, nebude integrovany tarif, tak to opravdu nevidim jakk zlepseni zeleznize

0/0
6.4.2016 9:28

V15i85k21t18o19r 83N17á93r11o78ž98n12ý 3489712168

Jestliže firmy jako ČD , ČD Cargo vykazují průměrnou mzdu nad 30.000 Kč , která převyšuje průměrnou celorepublikovou mzdu ...pak lze mluvit o přeplácení. Například u strojvedoucích ČD(C) je průměrná mzda nějakých 30-35.000 Kč. Zajímavé , že v Německu pracují strojvedoucí za průměrný německý plat , tudíž za 3000 €.

Další ukazatelé , které ukazují na přeplacenost jsou čísla jako zisk , majetek firmy a počet zaměstnanců..Nenajdete firmu , u které by byly tak vysoké výdělky a tak malý zisk...

U SŽDC platí totéž. Schválně , zkuste si vzít takového posunovače s průměrným platem někde kolem 25.000 Kč s jeho kvalifikací...a zkuste jej použít jinde ... Člověk s takovou kvalifikací si nikde více než 25.000 brutto nevydělá...

0/−5
6.4.2016 9:48

K12a64r35e70l 78Ř66e54h21á14č70e54k 9902820101672

Strojvedoucích je málo a u soukromých dopravců dostávají ještě vyšší platy. Pokud si je ČD chce udržet, musí s platem nahoru.

+2/0
6.4.2016 10:09

V92i89k93t42o86r 44N79á93r30o65ž77n12ý 3199872228

Jasně , strojvedoucích je málo... a nemyslím si , že by u soukromníků dostávaly nějaké extra vyšší platy. Ano , dostanou ...ale za práci , kterou by "zkažený" strojvedoucí ČD nikdy nedělal...

Spíše je zde problém ze strany státu , že školy vychovávají nepotřebné lidi a potřební lidé chybí...

0/−6
6.4.2016 10:13

M58i46r58e64k 11Z72á50v83o36d96n36ý 7292667950158

To není problém státu, ale toho, že to nikdo nechce dělat ;o)

+1/0
6.4.2016 10:15

V22i61k13t28o78r 41N18á57r77o73ž24n30ý 3549752578

Je to chyba státu , že vhodně lidi nemotivuje. Jak je možné , že "zhýčkaní" Němci toto dělat chtějí ? Jak je možné , že za Komančů to lidi chtěli dělat také ?

Na druhou stranu , není to třeba i o tom , že kraje objednávají takové bezvýznamné výkony , které by třeba v tom Německu nikdo neobjednal. Kdyby se stát a kraje chovali s péčí řádného hospodáře a objednávali vlaky pouze tak , kde to má smysl...kolik tratí by zaniklo ? 30% ? Kolik by bylo volných strojvedoucích ?

0/−2
6.4.2016 10:23

J10i75ř18í 93K82o41c42u46r50e12k 6915274525578

No a vy z pozice "ředitele" chcete lidi motivovat k tomu aby šli na dráhu procovat. Platem nikoliv, ten jim chcete snížit. Nezbývá než se domnívat, že "vhodná motivace" je eufeminismus pro "nucené práce".

0/0
7.4.2016 2:14







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.