Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Emise falšoval jen VW, cituje deník neveřejný test. Zbylí výrobci prošli

Německý úřad pro motorová vozidla KBA dokončil testování naftových aut a dospěl k závěru, že při testech emisí podváděl jen Volkswagen. Testy KBA podle zdrojů listu Handelsblatt odhalily určité nesrovnalosti také u vozů jiných značek, pohybovaly se ale v rámci zákonem stanovených limitů. Kompletní zpráva má být zveřejněna koncem dubna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46a67n 69C29h76o54b53o30t 5163728249597

Ve které části přesně? :)

0/0
8.4.2016 20:43
Foto

J93i15ř33í 49D92v90o71ř96á52k 5625559470818

Takže rétorika lidí , pro které je adolfvágen Bůh , se mění . Nedávno byly diskuze plné : Podvádí všichni , Proč ostatní autobobilky mlčí , ...... . Jaká bude další " omluva " vědomého podvodu ?

+1/0
8.4.2016 17:48

J55a47n 91C62h38o54b36o20t 5973158889597

Nevědomý podvod neexistuje, podobně jako neúmyslná vražda...

0/0
8.4.2016 20:44

D51a43n46i42e63l 91S26c85h34n69i15t68z36e77r 5841674871866

Jestli na to přišly amíci, nevěřím jim ani čárků, nebot podle tvrzení: když se daří GM, tak daří USA. Tak to bude opravdu objektivní.;-D

0/−1
8.4.2016 0:19

D64a21n32i37e24l 26S97c92h94n74i18t69z44e63r 5881124601366

taky chybí jak skončily, jiné vozy!

0/0
8.4.2016 0:22

L79a80d66i38s85l42a23v 28T68r16i93s49k66a 4715977740

Vím, že opakování je matka moudrosti, ale myslím si, že v článku 2x zopakovaná informace "Americké ministerstvo spravedlnosti již začátkem letošního roku podalo na Volkswagen kvůli manipulacím s testy emisí civilní žalobu. Ta by automobilku mohla podle agentury Reuters teoreticky přijít až na 46 miliard dolarů (1,1 bilionu Kč)." moudrosti autora ani článku nepřidá.

To je autor placen od počtu slov? Pokud ano, navrhuji místo opakování stejných vět do článku propašovat třeba něco o životě krevet. :-P

+4/0
7.4.2016 9:11

J76i74ř42í 52J49u50r66á54š31e80k 8327455660547

A nejaka zaloba v Evrope? Nebo je Evropa min ekologicka ci dodrzovani evropskych norem nevymahatelne?

0/−2
7.4.2016 7:35

Z42d56e96n28ě39k 12H54a50n92z63l 1311296752414

Žaluje je snad každej. Psychická ujma.

0/0
7.4.2016 14:40

J31i96ř10í 41R94a12m20e48š 8616924800572

takze jini to umi a vw ne. A prej v reklame naskok diky technice. Cha Cha spis naskok diky podvodum.

0/−2
7.4.2016 5:12

I43v92a29n 86P80e70t70r87í64k 4474213304

Ja to tvrdím už dávno.Nafta nepatrí do osobáku.

0/−1
7.4.2016 5:09

L15u20k55á54š 65S20l28á53n66s23k36ý 4781213957146

Všichni (mimo VW) to umí. Takže byste spíš měl psát: nafta nepatří do VW.

0/−1
7.4.2016 6:17

J61a60n 98C96h83o46b81o67t 5693318919437

Ale VW to umí taky...jen si nesmíte dělat názor podle špatně formulované věty v jednom článku.

Podstata toho podvodu není něco skrýt při testech, ale chovat se dle oficiálního zadání JEN při těchto testech a mimo ně frčet téměř jen bez redukce NOx.

+3/−1
7.4.2016 7:35

L63u38k29á10š 90S88l84á49n45s10k29ý 4171353667316

Trochu si protiřečíte, když tvrdíte, že "VW nechce nic skrýt při testech, ale chce to skrýt jen při testech".

Emise auto musí dodržovat při běžném provozu, ale kontrolovaly se jen při testech. Zde je podstata podvodu - emise splňuje VW nastavením motoru při testech, ale v běžném provozu je porušuje.

0/0
7.4.2016 9:44

J30a32n 95C24h35o29b71o73t 5133288649537

Neprotiřečím: VW se jen při testech chová správně. Nic neskrývá. Ale mimo test holt na všechno prdí.

0/0
7.4.2016 9:49

L59u83k27á22š 89S37l89á28n62s77k38ý 4851433207756

"Nic neskrývá"???

Jen emise, aby se při měření neukázalo, že je nesplňuje při standardním provozu.

0/0
7.4.2016 11:04

J95a35n 92C76h76o61b49o66t 5423498589287

Podle mne je ta logika obráceně: v rozporu s pravidly se jimi neřídím, ač mohu a nic mi v tom nebrání, to činím jen když mne testují. Není to tedy tak, že bych při testech simuloval, že se do mezí vejdu. Já se tam vejdu vždycky, zcela reálně, jen na to mimo test prdím.

0/0
7.4.2016 11:10

L39u44k72á74š 49S16l70á72n58s17k19ý 4111543577386

To je jako kdyby zloděj tvrdil, že nekrade, protože krade jen když se nikdo nedívá.

Omezení emisí nemá auto splňovat jen pro testování, ale při provozu.

0/0
7.4.2016 11:23

J44a85n 21C29h27o98b35o93t 5963518789967

Má splňovat, jistě - ale pořád to není "skrývání něčeho při testech", ale "ignorace pravidel, když se nikdo nedívá". Dvě lehce rozdílné věci.

Rozdíl je z mého pohledu v tom, že v prvním případě bych skrýval svou nechopnost, zato ve druhém, přestože bych uměl, to nedělám a z jiných pohnutek ignoruji pravidla.

0/0
7.4.2016 11:29

L21u19k34á98š 82S55l64á24n77s55k17ý 4651373357106

Že emise nesplňuje při provozu je celkem zásadní. Pokud by byl motor v módu "testování" po celou dobu, tak by se pravděpodobně snížila životnost, zvýšila spotřeba,... Každopádně jde o podvod a podle toho se vlády také chovají - přicházejí testy.

0/0
7.4.2016 11:52

L74u51k77á64š 42S89l49á30n49s42k23ý 4631313867656

Pardon - na konci mělo být tresty...

0/0
7.4.2016 11:52

J74a63n 39C81h70o88b13o52t 5943338989507

O tom také vůbec nepolemizuji :)

JInak podl etoho, co jsem viděl v materiálech o analýze té řídící jednotky, jde čistě o úsporu té laciné močoviny a tím jsou pro mě jějich motivy opravdu zcela nepochopitelné. Močivina stojí v Německu v kanistrech 1-2 EUR za litr, některé ji ale mají z úpistole a tam je za padoš. Stačilo by udělat tu močovinu lépe tankovatelnou a nikdo jí nemusí šetřit.

0/0
7.4.2016 11:55
Foto

J72i17ř60í 20D54v75o31ř70á61k 5165129570578

Nejde o cenu močoviny (AD blue ) . Jde o cenu a životnost jednotlivých součástek .Trochu se motám kolem náklaďáků , kde se močovina nějaký týden už používá . Opravy v desítkách tisíc bez DPH . Hodně aut má nainstalované " krabičky " simulující funkčnost systému . Takže močovina pro osobní auta je labutí píseň nafťáků . Vlastně ne , protože poslední zpěv labutě je prý krásný .....

0/0
8.4.2016 16:41

J78a95n 70C77h94o88b88o60t 5473738459757

To je každopádně zajímavé... Myslíte opotřebení nějakého systému při používání močoviny a z toho pramenící náklady na opravy, nebo jednoduchou poruchu v tom systému, kterou někdo neopraví, ale raději simuluje správnou funkčnost?

0/0
8.4.2016 16:46
Foto

J33i82ř15í 50D51v36o90ř34á39k 5395749720208

Konkrétně : Řídící jednotka a čerpadlo AD blue bývá často jeden díl s cenou asi 30 000 Kč bez DPH . Při opotřebování gufera s cenou v řádu desítek korun nemá řídící jednotka moc velkou šanci . Problém zjistíte ,až když je pozdě . Krabička asi 10 - 15 000 Kč bez DPH . Zatím na SME bez problému, teda začátku letošního roku. Jak to bude někdy od června , července ????

0/0
8.4.2016 17:09
Foto

J52i11ř24í 84D17v26o84ř43á20k 5925929240628

Blábol .

0/0
8.4.2016 20:27

J43a85n 35C14h95o82b77o14t 5133348939787

Proč by ne? Motor je účinnější.

0/0
7.4.2016 9:50

D36a76v72i82d 84P67r52a68ž62á20k 6804722752136

Klasické německé šméčko

+1/−1
6.4.2016 23:08

J62a51n 81C19h29o70b64o25t 5323938519607

O tom si promluvíme, až se mu aspoň přiblížíte :)

0/0
7.4.2016 11:11

J34i70n47d26ř72i73c46h 22L34u40k26e89š 3519404823420

Emise souvisí se spotřebou. A většina dnešních aut žere hrubě víc, než uvádí v dokladech. Takže v normálním provozu neprojde daleko víc vozů. Jen VW se přiznal, že to dělal SW. Jde to ale i jinak, třeba předlouhé převody, které jsou v reálu k ničemu, respektive celé přizpůsobení vozu měřícímu cyklu. Je otázka, jestli je podvod jenom ta SW úprava nebo i to ostatní včetně měřící metodiky.

+5/−3
6.4.2016 23:05

J89i67ř81í 71K62o24c72u57r42e48k 6185714835848

Emise NOx souvisí se spotřebou, ale v převrácené hodnotě. Jede-li motor na chudou směs (málo paliva, hodně vzduchu) tak emise NOx rostou. Naopak při bohaté směsi (více paliva než je možné v daném množství vzduchu spálit) emise NOx prakticky nevznikají. No a (turbo)dieslové motory nemají regulaci nasávaného množství vzduchu, jako je tomu u benzínových motorů.

0/0
7.4.2016 0:18

J25i47n21d46ř50i79c93h 25L97u55k41e58š 3229214213980

Chápu, že se řeší problém NOx. Emise ale zahrnují i oxidy uhlíku, pevné částice a uhlovodíky. Motor není perpetum mobile. Chtěli jsme co nejnižší spotřebu, nejvyšší účinnost, to jde proti tvorbě NOx. Dobře to řeší SCR většinou u kamionů, ale do osobáku je moc velkej, drahej, složitej. Jinak dnešní benziny už se také neovládají škrtící klapkou a díky turbu mají přebytek kyslíku...

A s NOx a spotřebou to také nebude tak jednoduché. Je tam určitě závislost na přebytku vzduchu, ale také to souvisí s množstvím nafty. Někde se musí ten uhlík brát. A jestliže v reálném provozu auta víc žerou, tak musí produkovat i víc NOx, ten přebytek vzduchu je u turbomotorů pořád. Kdyby to bylo tak jak píšete, tak by při měřícím cyklu, kdy se jede téměř na volnoběh a akceleruje pozvolna, produkovaly motory NOx nejvíc... Ale klidně mě opravte.

0/0
7.4.2016 10:50
Foto

J75i39ř13í 81D52v69o79ř78á13k 5905329390538

Naftové motory obecně pracují s větším množstvím vzduchu , než benzínové .Proto i metodika měření je rozdílná . U benzínu jsou SME schopny zjistit jednotlivé sloučeniny ve výfukových plynech .U nafty se měří tzv. koeficient absorpce , prakticky " jak černý kouř jde z výfuku " . Tento koeficient se porovnává s výsledkem laboratorního měření ( to je to , co adolfvágen falšoval ). P.S. Škrtící klapku na jakékoli turbo motory by nevymyslel ani Jára da Cimrman .

0/0
8.4.2016 17:25

L87u88b30o73m23í92r 74N20ě56m24e83c 7865570199681

Emise oxidu uhličitého se spotřebou souvisí přímo úměrně, ano. Ale tady se řeší hlavně oxidy dusíku a tam ta souvislost se spotřebou je nepřímo úměrná.

0/0
7.4.2016 6:22

J60a50n 24C95h27o39b65o64t 5123148169227

Nepřímo úměrná? To asi také ne...

0/0
7.4.2016 11:30

P56e87t17e96r 91M14o93l34n42á47r 8825124642959

Takže Američania mali vlastne pravdu keď vyhlásili že iba VW predáva predražené a zastaralé autá

+3/−5
6.4.2016 22:56

J25a88n 81C93h23o91b28o65t 5813858609657

Ne, proč? Ta auta ty normy splnit dokáží a to je také jejich "normální" režim. Z nějakého důvodu se ale rozhodli v běžném provozu mimo testy použít "alternativní" režim a spořit poprděnou lacinou močovinu.

Přitom by stačilo, aby její plnění sdali jako Audi ven pod dekl od paliva a ne jak idioti do interiéru vozu.

0/0
7.4.2016 9:52

J73a51n 83S82t18e27h34l85i77k 9285517296591

Prostě chtěl VW dát závodníkum nadupaný diesel a bez sazí to prostě nejde ;-)

+5/0
6.4.2016 22:42

J54a19n 35C66h95o53b98o17t 5453458529727

O saze ale v tomto případě nejde...jde o oxidy dusíku.

0/0
7.4.2016 9:53

J82o48z33e35f 94M31r43v54á17ň 8315842177179

Tak ještě jednou a od začátku... Auta se dlouhodobě na testy upravujou( víc nahuštené pneumatiky, zalepené spáry na karoserii, menší nádrž,...), stavějí se na konkrétní podmínky testů. Dělají to všechny automobilky, jestli se nám to líbí, nebo ne. Je jasné, že když se změní podmínky testu, změní se i výsledky. Amíci kolem toho všeho akorát udělali mediální bublinu, a budou z toho chtít vytriskat co nejvíc( např. soud kvůli kočce v mikrovlnce). Normální člověk to neřeší, ale Američan je Američan....

+5/−8
6.4.2016 22:39

J61a14n 83N22e76m65e44c 9718676557940

Já Vám nechci brát iluze, ale první věta "Německý úřad pro motorová vozidla KBA" mluví o německé a ne americké laborce. Problém spíše je, že VW podváděl opravdu z principu - což u společnosti, která se chlubí svojí spolehlivostí a precizností je neskutečná ostuda. A jestli normální člověk neřeší, že někdo podvádí a to promyšleně a cíleně ... njn. fakt asi nejsem normální.

+4/0
7.4.2016 0:01

J73o65z73e49f 25M23r11v67á45ň 8585812317139

Jo podváděl, neříkám, že ne. Jde o to, kdo na tom chce vydělat. Emise že všech automobilů na světě představujou 3% znečištění CO2, NOx a pod. Proč úřady nezasahujou proti Čině, která produkuje přes 30% světových škodlivin? Položili by sami sebe. Lepší je obrat o zisky německou automobilku, kterou konec konců nenechá padnout samotné Německo(% ve vw má i Dolní Sasko, když se nemýlím). Takže ve finále, vw vyhlásí na základě kauzy propouštění, hned poté to udělají dodavatelé (40% dílů pro Evropu z ČR), a frau Merkel s Mr. Sobotkou se budou přehánět, kdo do koncernu a dodavatelům poskytne větší dotace na záchranu pracovních míst (v ČR je počet zaměstnanců vw, tj. i škoda a dodavatelů kolem 100 000). Takže to zaplatíme všichni.

+4/−1
7.4.2016 0:15

B51o33h20d29a43n 51M46a57r31e81k 5825766437724

Mícháte hrušky z jabkama. Co jste napsal je neskutečný blábol.

0/0
8.4.2016 16:28

A72n77d95r76e19j 81O59l85e78k18s42a 3865711717131

Tak to vypadá, že VW se podařilo zažívá pohřbít diesel v osobních autech.

+1/0
6.4.2016 22:20

J84a14n 19S80t73e91h42l23i96k 9235467726221

On v americe ho má vubec problém splnit . To nám nevadí nějaké saze nebo jedovaté oxidy ;-)

+3/0
6.4.2016 22:43

M96a31r10t75i47n 26K33a58r62á98s95e51k 9938193458478

Nj fakticky objetivne tedy podvadel jen VW, na druhou stranu i kdyz jine automobilky nemely nejaky podovodny SW, tak v realnem provozu si stejne nemaji s VW co vycitat...

+5/−7
6.4.2016 22:09

R57o40b66e42r47t 49P18a89c44i30n75a 7594409325631

Pry take meli. Jen se choval nepatrne jinak a tim se to vysvetluje. :-/

0/−2
6.4.2016 22:26

J21a59n 58K19l41e90i18c38h 3199725161428

Hmm, kde jsou ty stovky zarytých škodovkářů co tvrdily, že podváděli všichni...;-D

+9/0
6.4.2016 22:05

R19o10b44e35r44t 11P56a63c75i95n64a 7314619115341

Tak ni nepodvadeli, oni jen upravili rezim motoru nepatrne jinak. Motor nepoznaval, ze se testuje. On poznaval, ze se netestuje. Chapu, ze je to primo obrovsky rozdil. A mam Toyotu v benzinu ;-)

+4/−1
6.4.2016 22:27

D26a16n 92K68o46s13t49e86l20n13a10k 3176388834346

V pripade 3 litrovych V6 VW dieselu prekracuji maximalni dovolene emisni hodnoty v USA az devitinasobne! To je opravdu nepatrna malickost;-D

+3/0
6.4.2016 23:11
Foto

V33o33j47t14ě81c55h 42P73a22v82l44í67k 5424581574348

A pak že "podvádí přeci všechny automobilky, takže VW musí taky"

+8/0
6.4.2016 21:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.