Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Emise falšoval jen VW, cituje deník neveřejný test. Zbylí výrobci prošli

Německý úřad pro motorová vozidla KBA dokončil testování naftových aut a dospěl k závěru, že při testech emisí podváděl jen Volkswagen. Testy KBA podle zdrojů listu Handelsblatt odhalily určité nesrovnalosti také u vozů jiných značek, pohybovaly se ale v rámci zákonem stanovených limitů. Kompletní zpráva má být zveřejněna koncem dubna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72a26n 45C67h96o42b72o42t 5223208119737

Ve které části přesně? :)

0/0
8.4.2016 20:43
Foto

J87i52ř95í 31D49v88o71ř85á66k 5695979130568

Takže rétorika lidí , pro které je adolfvágen Bůh , se mění . Nedávno byly diskuze plné : Podvádí všichni , Proč ostatní autobobilky mlčí , ...... . Jaká bude další " omluva " vědomého podvodu ?

+1/0
8.4.2016 17:48

J66a26n 29C58h57o91b16o80t 5153768569737

Nevědomý podvod neexistuje, podobně jako neúmyslná vražda...

0/0
8.4.2016 20:44

D93a96n29i60e28l 59S36c92h11n58i72t52z17e33r 5881824451956

Jestli na to přišly amíci, nevěřím jim ani čárků, nebot podle tvrzení: když se daří GM, tak daří USA. Tak to bude opravdu objektivní.;-D

0/−1
8.4.2016 0:19

D12a28n42i20e39l 26S52c83h64n27i94t91z81e74r 5481574541906

taky chybí jak skončily, jiné vozy!

0/0
8.4.2016 0:22

L51a34d48i19s71l20a55v 17T53r76i50s33k13a 4325457190

Vím, že opakování je matka moudrosti, ale myslím si, že v článku 2x zopakovaná informace "Americké ministerstvo spravedlnosti již začátkem letošního roku podalo na Volkswagen kvůli manipulacím s testy emisí civilní žalobu. Ta by automobilku mohla podle agentury Reuters teoreticky přijít až na 46 miliard dolarů (1,1 bilionu Kč)." moudrosti autora ani článku nepřidá.

To je autor placen od počtu slov? Pokud ano, navrhuji místo opakování stejných vět do článku propašovat třeba něco o životě krevet. :-P

+4/0
7.4.2016 9:11

J74i38ř41í 83J67u13r17á44š94e19k 8967185760967

A nejaka zaloba v Evrope? Nebo je Evropa min ekologicka ci dodrzovani evropskych norem nevymahatelne?

0/−2
7.4.2016 7:35

Z13d59e77n96ě40k 20H56a91n55z31l 1641316712754

Žaluje je snad každej. Psychická ujma.

0/0
7.4.2016 14:40

J42i40ř23í 71R55a72m10e20š 8256704330482

takze jini to umi a vw ne. A prej v reklame naskok diky technice. Cha Cha spis naskok diky podvodum.

0/−2
7.4.2016 5:12

I26v14a24n 62P23e46t40r55í72k 4904543164

Ja to tvrdím už dávno.Nafta nepatrí do osobáku.

0/−1
7.4.2016 5:09

L91u34k61á81š 82S20l28á45n41s41k11ý 4641943357616

Všichni (mimo VW) to umí. Takže byste spíš měl psát: nafta nepatří do VW.

0/−1
7.4.2016 6:17

J13a96n 92C43h16o72b91o93t 5523778919187

Ale VW to umí taky...jen si nesmíte dělat názor podle špatně formulované věty v jednom článku.

Podstata toho podvodu není něco skrýt při testech, ale chovat se dle oficiálního zadání JEN při těchto testech a mimo ně frčet téměř jen bez redukce NOx.

+3/−1
7.4.2016 7:35

L27u89k25á13š 51S84l17á79n31s20k28ý 4371153517866

Trochu si protiřečíte, když tvrdíte, že "VW nechce nic skrýt při testech, ale chce to skrýt jen při testech".

Emise auto musí dodržovat při běžném provozu, ale kontrolovaly se jen při testech. Zde je podstata podvodu - emise splňuje VW nastavením motoru při testech, ale v běžném provozu je porušuje.

0/0
7.4.2016 9:44

J17a84n 13C59h67o86b83o36t 5583788569477

Neprotiřečím: VW se jen při testech chová správně. Nic neskrývá. Ale mimo test holt na všechno prdí.

0/0
7.4.2016 9:49

L42u10k40á18š 13S89l11á11n55s25k37ý 4581783877556

"Nic neskrývá"???

Jen emise, aby se při měření neukázalo, že je nesplňuje při standardním provozu.

0/0
7.4.2016 11:04

J40a91n 78C65h38o64b84o84t 5193498289347

Podle mne je ta logika obráceně: v rozporu s pravidly se jimi neřídím, ač mohu a nic mi v tom nebrání, to činím jen když mne testují. Není to tedy tak, že bych při testech simuloval, že se do mezí vejdu. Já se tam vejdu vždycky, zcela reálně, jen na to mimo test prdím.

0/0
7.4.2016 11:10

L30u43k62á66š 33S94l46á73n79s89k12ý 4241463137506

To je jako kdyby zloděj tvrdil, že nekrade, protože krade jen když se nikdo nedívá.

Omezení emisí nemá auto splňovat jen pro testování, ale při provozu.

0/0
7.4.2016 11:23

J41a91n 56C53h79o78b41o52t 5443798239287

Má splňovat, jistě - ale pořád to není "skrývání něčeho při testech", ale "ignorace pravidel, když se nikdo nedívá". Dvě lehce rozdílné věci.

Rozdíl je z mého pohledu v tom, že v prvním případě bych skrýval svou nechopnost, zato ve druhém, přestože bych uměl, to nedělám a z jiných pohnutek ignoruji pravidla.

0/0
7.4.2016 11:29

L82u56k24á31š 68S84l64á80n66s91k57ý 4141633417236

Že emise nesplňuje při provozu je celkem zásadní. Pokud by byl motor v módu "testování" po celou dobu, tak by se pravděpodobně snížila životnost, zvýšila spotřeba,... Každopádně jde o podvod a podle toho se vlády také chovají - přicházejí testy.

0/0
7.4.2016 11:52

L75u50k89á63š 28S34l23á53n92s61k94ý 4471543877896

Pardon - na konci mělo být tresty...

0/0
7.4.2016 11:52

J28a86n 19C75h63o26b64o68t 5423398809327

O tom také vůbec nepolemizuji :)

JInak podl etoho, co jsem viděl v materiálech o analýze té řídící jednotky, jde čistě o úsporu té laciné močoviny a tím jsou pro mě jějich motivy opravdu zcela nepochopitelné. Močivina stojí v Německu v kanistrech 1-2 EUR za litr, některé ji ale mají z úpistole a tam je za padoš. Stačilo by udělat tu močovinu lépe tankovatelnou a nikdo jí nemusí šetřit.

0/0
7.4.2016 11:55
Foto

J83i49ř43í 52D88v48o65ř65á12k 5535259930928

Nejde o cenu močoviny (AD blue ) . Jde o cenu a životnost jednotlivých součástek .Trochu se motám kolem náklaďáků , kde se močovina nějaký týden už používá . Opravy v desítkách tisíc bez DPH . Hodně aut má nainstalované " krabičky " simulující funkčnost systému . Takže močovina pro osobní auta je labutí píseň nafťáků . Vlastně ne , protože poslední zpěv labutě je prý krásný .....

0/0
8.4.2016 16:41

J69a13n 31C68h72o46b20o91t 5763728699937

To je každopádně zajímavé... Myslíte opotřebení nějakého systému při používání močoviny a z toho pramenící náklady na opravy, nebo jednoduchou poruchu v tom systému, kterou někdo neopraví, ale raději simuluje správnou funkčnost?

0/0
8.4.2016 16:46
Foto

J86i77ř96í 20D80v57o33ř46á12k 5395149580188

Konkrétně : Řídící jednotka a čerpadlo AD blue bývá často jeden díl s cenou asi 30 000 Kč bez DPH . Při opotřebování gufera s cenou v řádu desítek korun nemá řídící jednotka moc velkou šanci . Problém zjistíte ,až když je pozdě . Krabička asi 10 - 15 000 Kč bez DPH . Zatím na SME bez problému, teda začátku letošního roku. Jak to bude někdy od června , července ????

0/0
8.4.2016 17:09
Foto

J15i98ř88í 32D87v74o71ř25á82k 5925239420988

Blábol .

0/0
8.4.2016 20:27

J68a92n 70C39h16o75b73o58t 5123698689547

Proč by ne? Motor je účinnější.

0/0
7.4.2016 9:50

D30a94v91i57d 90P40r98a72ž60á66k 6464302692886

Klasické německé šméčko

+1/−1
6.4.2016 23:08

J97a97n 78C14h83o82b77o81t 5873398759717

O tom si promluvíme, až se mu aspoň přiblížíte :)

0/0
7.4.2016 11:11

J32i38n84d59ř13i39c30h 76L66u78k78e66š 3909624243680

Emise souvisí se spotřebou. A většina dnešních aut žere hrubě víc, než uvádí v dokladech. Takže v normálním provozu neprojde daleko víc vozů. Jen VW se přiznal, že to dělal SW. Jde to ale i jinak, třeba předlouhé převody, které jsou v reálu k ničemu, respektive celé přizpůsobení vozu měřícímu cyklu. Je otázka, jestli je podvod jenom ta SW úprava nebo i to ostatní včetně měřící metodiky.

+5/−3
6.4.2016 23:05

J48i12ř56í 49K68o27c77u74r79e97k 6845844755488

Emise NOx souvisí se spotřebou, ale v převrácené hodnotě. Jede-li motor na chudou směs (málo paliva, hodně vzduchu) tak emise NOx rostou. Naopak při bohaté směsi (více paliva než je možné v daném množství vzduchu spálit) emise NOx prakticky nevznikají. No a (turbo)dieslové motory nemají regulaci nasávaného množství vzduchu, jako je tomu u benzínových motorů.

0/0
7.4.2016 0:18

J17i61n80d28ř18i70c87h 10L63u17k10e91š 3319284283210

Chápu, že se řeší problém NOx. Emise ale zahrnují i oxidy uhlíku, pevné částice a uhlovodíky. Motor není perpetum mobile. Chtěli jsme co nejnižší spotřebu, nejvyšší účinnost, to jde proti tvorbě NOx. Dobře to řeší SCR většinou u kamionů, ale do osobáku je moc velkej, drahej, složitej. Jinak dnešní benziny už se také neovládají škrtící klapkou a díky turbu mají přebytek kyslíku...

A s NOx a spotřebou to také nebude tak jednoduché. Je tam určitě závislost na přebytku vzduchu, ale také to souvisí s množstvím nafty. Někde se musí ten uhlík brát. A jestliže v reálném provozu auta víc žerou, tak musí produkovat i víc NOx, ten přebytek vzduchu je u turbomotorů pořád. Kdyby to bylo tak jak píšete, tak by při měřícím cyklu, kdy se jede téměř na volnoběh a akceleruje pozvolna, produkovaly motory NOx nejvíc... Ale klidně mě opravte.

0/0
7.4.2016 10:50
Foto

J22i31ř68í 18D43v85o82ř35á13k 5145609190798

Naftové motory obecně pracují s větším množstvím vzduchu , než benzínové .Proto i metodika měření je rozdílná . U benzínu jsou SME schopny zjistit jednotlivé sloučeniny ve výfukových plynech .U nafty se měří tzv. koeficient absorpce , prakticky " jak černý kouř jde z výfuku " . Tento koeficient se porovnává s výsledkem laboratorního měření ( to je to , co adolfvágen falšoval ). P.S. Škrtící klapku na jakékoli turbo motory by nevymyslel ani Jára da Cimrman .

0/0
8.4.2016 17:25

L15u53b45o11m28í71r 27N85ě71m53e52c 7805470489491

Emise oxidu uhličitého se spotřebou souvisí přímo úměrně, ano. Ale tady se řeší hlavně oxidy dusíku a tam ta souvislost se spotřebou je nepřímo úměrná.

0/0
7.4.2016 6:22

J49a76n 95C58h55o67b84o63t 5253668149317

Nepřímo úměrná? To asi také ne...

0/0
7.4.2016 11:30

P77e55t25e14r 20M77o30l57n62á64r 8905134552109

Takže Američania mali vlastne pravdu keď vyhlásili že iba VW predáva predražené a zastaralé autá

+3/−5
6.4.2016 22:56

J35a50n 76C25h37o94b46o43t 5843358189117

Ne, proč? Ta auta ty normy splnit dokáží a to je také jejich "normální" režim. Z nějakého důvodu se ale rozhodli v běžném provozu mimo testy použít "alternativní" režim a spořit poprděnou lacinou močovinu.

Přitom by stačilo, aby její plnění sdali jako Audi ven pod dekl od paliva a ne jak idioti do interiéru vozu.

0/0
7.4.2016 9:52

J62a21n 29S89t29e43h23l50i49k 9395567496421

Prostě chtěl VW dát závodníkum nadupaný diesel a bez sazí to prostě nejde ;-)

+5/0
6.4.2016 22:42

J12a27n 89C85h83o84b91o12t 5543428449857

O saze ale v tomto případě nejde...jde o oxidy dusíku.

0/0
7.4.2016 9:53

J98o39z19e83f 43M69r88v94á18ň 8255182387729

Tak ještě jednou a od začátku... Auta se dlouhodobě na testy upravujou( víc nahuštené pneumatiky, zalepené spáry na karoserii, menší nádrž,...), stavějí se na konkrétní podmínky testů. Dělají to všechny automobilky, jestli se nám to líbí, nebo ne. Je jasné, že když se změní podmínky testu, změní se i výsledky. Amíci kolem toho všeho akorát udělali mediální bublinu, a budou z toho chtít vytriskat co nejvíc( např. soud kvůli kočce v mikrovlnce). Normální člověk to neřeší, ale Američan je Američan....

+5/−8
6.4.2016 22:39

J44a57n 88N15e60m94e93c 9378826357760

Já Vám nechci brát iluze, ale první věta "Německý úřad pro motorová vozidla KBA" mluví o německé a ne americké laborce. Problém spíše je, že VW podváděl opravdu z principu - což u společnosti, která se chlubí svojí spolehlivostí a precizností je neskutečná ostuda. A jestli normální člověk neřeší, že někdo podvádí a to promyšleně a cíleně ... njn. fakt asi nejsem normální.

+4/0
7.4.2016 0:01

J56o57z10e50f 25M97r17v78á84ň 8145302137149

Jo podváděl, neříkám, že ne. Jde o to, kdo na tom chce vydělat. Emise že všech automobilů na světě představujou 3% znečištění CO2, NOx a pod. Proč úřady nezasahujou proti Čině, která produkuje přes 30% světových škodlivin? Položili by sami sebe. Lepší je obrat o zisky německou automobilku, kterou konec konců nenechá padnout samotné Německo(% ve vw má i Dolní Sasko, když se nemýlím). Takže ve finále, vw vyhlásí na základě kauzy propouštění, hned poté to udělají dodavatelé (40% dílů pro Evropu z ČR), a frau Merkel s Mr. Sobotkou se budou přehánět, kdo do koncernu a dodavatelům poskytne větší dotace na záchranu pracovních míst (v ČR je počet zaměstnanců vw, tj. i škoda a dodavatelů kolem 100 000). Takže to zaplatíme všichni.

+4/−1
7.4.2016 0:15

B66o15h68d66a53n 34M86a19r61e22k 5495376127964

Mícháte hrušky z jabkama. Co jste napsal je neskutečný blábol.

0/0
8.4.2016 16:28

A93n46d49r57e26j 13O41l36e85k68s48a 3795201177391

Tak to vypadá, že VW se podařilo zažívá pohřbít diesel v osobních autech.

+1/0
6.4.2016 22:20

J52a68n 23S53t84e48h55l36i36k 9825577486671

On v americe ho má vubec problém splnit . To nám nevadí nějaké saze nebo jedovaté oxidy ;-)

+3/0
6.4.2016 22:43

M94a44r60t23i22n 10K23a41r44á55s14e98k 9718393288108

Nj fakticky objetivne tedy podvadel jen VW, na druhou stranu i kdyz jine automobilky nemely nejaky podovodny SW, tak v realnem provozu si stejne nemaji s VW co vycitat...

+5/−7
6.4.2016 22:09

R73o23b78e79r19t 53P35a82c27i58n47a 7204239745671

Pry take meli. Jen se choval nepatrne jinak a tim se to vysvetluje. :-/

0/−2
6.4.2016 22:26

J64a73n 41K51l18e35i66c19h 3939965171238

Hmm, kde jsou ty stovky zarytých škodovkářů co tvrdily, že podváděli všichni...;-D

+9/0
6.4.2016 22:05

R19o53b22e18r36t 35P18a19c44i68n87a 7854899345391

Tak ni nepodvadeli, oni jen upravili rezim motoru nepatrne jinak. Motor nepoznaval, ze se testuje. On poznaval, ze se netestuje. Chapu, ze je to primo obrovsky rozdil. A mam Toyotu v benzinu ;-)

+4/−1
6.4.2016 22:27

D93a51n 74K30o31s79t45e44l97n97a76k 3906918164136

V pripade 3 litrovych V6 VW dieselu prekracuji maximalni dovolene emisni hodnoty v USA az devitinasobne! To je opravdu nepatrna malickost;-D

+3/0
6.4.2016 23:11
Foto

V84o81j11t40ě25c38h 15P49a21v83l14í65k 5334951854558

A pak že "podvádí přeci všechny automobilky, takže VW musí taky"

+8/0
6.4.2016 21:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.