Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy schválily prodej nádraží správci tratí. Vítkova CPI ostrouhá

Několikaletý maraton převodu nádražních budov z Českých drah na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) je téměř u konce. Po letech schvalování tento týden kývlo na převod představenstvo ČD a následně i dozorčí rada.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D82a23v74i59d 74P78e20c38a 1385614411226

Pokud jde o prodej, byli by v pasti, protože privatizovali za nižší nabídku. Vlastně by tunelovali státní majtetek.

0/0
8.4.2016 10:58

P75e54t19r 55K69o65u78d20e31l22a 4230179736989

A proc, kdyz CD dostaly nadrazi zadarmo, je ted prodavaji ? To mi hlava nebere...

+1/0
8.4.2016 9:31

D32a14v50i44d 30P84e54c36a 1745824881916

Pššt! O tom se nesmí ani přemýšlet, natož mluvit.

0/0
8.4.2016 10:57

B49o64h93u51s33l32a30v 41K20r92á85l18í48k 2251160549686

SŽDC? To je ta skvěle hospodařící organizace, která mezi Krejcárkem a Invalidovnou postavila tu soustavu chodníků a podchodů, které mají nahradit původní pěší spojení, ale dodneška během několika let je nedokázala nikomu předat a veřejné osvětlení si tam nechala zpustnout a rozkrást?

Ta operativně pracující firma, kterou když upozorníte, že jim na jejich zastávce jdou špatně jejich hodiny pro cestující, tak vám po měsíci a půl nicnedělání napíšou, že je to složité?

Ta firma, co když zákon stanovil, že má vydávat knižní jízdní řád, tak se na to vykašlala, a od té doby už vycházejí jenom neúplné komerční jízdní řády jednotlivých dopravců?

Tak to budou nádraží ve správných rukou.

+3/−1
7.4.2016 20:59

R69u98d67o84l74f 56S15t87a93n40ě55k 8669494788362

"Nejde o prodej, ale o převod mezi státními organizacemi" - pokud se "převod" uskuteční za 3,31 miliardy, jde jasně o prodej. Zajímalo by mě, jak představenstvo a dozorčí rada zdůvodní to, že připravili ČD o 690 miliónů.

+5/−2
7.4.2016 19:50

I65v77a25n 23R25ů79ž88i89č85k42a 3880382280412

aha, další chytrák, který by z fleku střelil ČT třeba Babišovi...

+2/0
7.4.2016 20:48

R94u14d77o10l66f 15S82t31a16n73ě17k 8879624388912

Kdyby to bylo na mě, tak bych určitě neprodával, protože když ČD nabyly tento majetek na základě zákona (nekoupily ho), neměly by ho ani prodávat, ale na jinou státní organizaci převést. Ale pokud chtějí prodávat, tak by měly prodávat za cenu v místě a čase obvyklou nebo na základě veřejné soutěže. To jsou základní principy, kterými se řídí např. ÚZSVM.

+1/0
8.4.2016 10:34

K74a73t70e24ř58i52n70a 10K92o39z88á79k19o80v52á 2858281855568

Za chvíli bude všechno vlastnit SŽDC a ČD bude pouze pobírat dotace od státu.

+1/−11
7.4.2016 19:31

M97i35r76o66s81l73a52v 43U70r50b15a36n 1266597971209

zbavi se ztratoveho (resp. prevede na jinou org.), tim padem bude lepsi hospodarsky vysledek a vetsi odmeny managementu z dotaci:)

0/0
8.4.2016 8:43

P67e27t24r 68S88a34b14e84l69a 6775349731490

Převod mezi státními organizacemi to není, jen SŽDC je s.o., ČD je a.s. a to může být právní problém

+3/0
7.4.2016 19:16

Z62d86e88n11ě16k 40W65e96r16n87h50a16r18t 6987585862128

To budou mít ošetřené. Bude to stát balík, zaměstná se na tom deset právních kanceláří a všechny smlouvy budou zcela výjimečně pro někoho jednostranně nevýhodné.

0/0
7.4.2016 19:22

N72i29k20o70l84a68j 14M27a67l73í30k 5904953140481

No, já nevím, co si mám o tom myslet... (ohledně prodeje nádraží, protože SŽDC pokládám za horší organizaci než ČD).

0/0
7.4.2016 18:54

Z78d93e17n62ě26k 35W19e29r41n22h60a38r72t 6627795342548

Samozřejmě, je to taky "státní dráha". Nicméně je jistě logičtější, aby nádražní budovy vlastnil ten samý subjekt, co koleje. Stav, kdy to vlastnil jeden z provozovatelů osobní dopravy, byl po všech stránkách nelogický.

+14/0
7.4.2016 19:14

B97o67h15u14s62l78a77v 28K84r83á48l65í44k 2161190839116

Státní dráha je jenom SŽDC. ČD téměř žádné dráhy nevlastní ani neprovozují.

0/0
7.4.2016 20:54

N36i24k90o94l70a76j 63M98a78l57í33k 5394403630861

Vidíte, že to pán dal do uvozovek. A jde o to, že 100 % akcií ČD vlastní stát, takže podstata je podobná.

A já děkuji p. Wernhartovi za reakci.

0/0
8.4.2016 8:38

P48e75t92r 38T98y43č25k24a 6395442409502

No myslim, ze Vitek to tak nenecha. Predstavenstvo dost riskuje.

+2/−1
7.4.2016 18:54

J69a62n 96K16l50i54m71e35š 7653430590

Szdc je statni firma jako cd. Takze zmena k lepsimu nebude. Zapomenme ny cista, prijemna nadrazi. Budou stejne hnusna jako doted a stejne je budeme dotovat s vlastnich dani. Ach jo :(

+2/−10
7.4.2016 18:40

V36í90t 50G14a83b30r54i88e54l 5304613276687

Kdy jsi jel naposledy vlakem?

+10/0
7.4.2016 18:42

J22a80n 84K67l21i98m61e60š 7403350920

Pred tydnem, brno praha, priplatil jsem si za lepsi tridu, chtel jsem delat na notasu. Prijel vagon, kde zasuvky nefungovali, tak asi tak :(

+1/−5
7.4.2016 18:45

V46í81t 50G81a84b67r37i31e15l 5264663476577

Aha, chápu, jezdíš jednou za uherský rok.

Pro příště, druhá třída má nové vagóny, kde zásuvky v pohodě fungují, první třída má vagóny víc než dvacet let staré, kde je víc místa.

+10/0
7.4.2016 18:48

K38a41r92e84l 54N84a29s18t45o37u93p69i69l 3130241650801

hmm, to je zajimavy, jel sem ted nekolikrat vlakem ve druhy tride, zasuvky v pohode, wifi v pohode.. tak asi tak

+9/0
7.4.2016 18:53

Z97d95e64n57ě67k 12W78e71r13n85h92a40r22t 6527545432368

Tak samozřejmě se to stává, to nejde okecat. Nicméně jsem dlouhá léta měl k železniční dopravě šílenou averzi, ale teď holt musím konstatovat, že se to opravdu lepší. Pomalu, velmi nerovnoměrně, ale opravdu se to zlepšuje, po všech stránkách. Objevují se nové soupravy, v těch starších se dělají rekonstrukce (i když ne vždy k lepšímu), stále je jistě třeba udělat ohromný kus práce, ale ten trend tady je, to není sporu.

+6/0
7.4.2016 19:18

Z39d79e15n76ě15k 54V16o84d10á53k 7565226257642

Jel jsem s ČD v sobotu - druhou třídou, zásuvky celkem O.K. i když při prvním i druhém zastrčení nic, ale při třetím O.K. (při cestě zpět ale vše bez problémů, takže chyba asi jen té konkrétní), sedadla pohodlná, servis perfektní, portál cdwifi.cz super (hudba, filmy, hry, knihy, audioknihy), nádraží dobrá (ty větší určitě, u menších už je to horší).

0/0
7.4.2016 19:44

B22o64h33u27s70l81a98v 69K38r24á23l50í98k 2361760339836

Proboha, na co potřebuje notebook člověk, který píše "zásuvky nefungovali"? ;-D

+1/0
7.4.2016 21:01

J48a35n 42V73o44j60t14í91š51e58k 6722671575326

Tak to jste se v Praze na tom nádraží měl víc rozhlídnout, protože čistý a příjemný je. V Brně je to neschopnost města se rozhodnout, jestli ho přesune nebo ne.

0/0
8.4.2016 0:10

A58l87a31n 79Ř74e87p34k83a 4605376

Jo, jako by u Jančury vždy vše fungovalo, že? :D Klima, zásuvky, vždy byl milý personál, vlaky jezdily na čas... ;-D

0/0
8.4.2016 6:16

M68i50r90o63s63l55a78v 17F76r68i17d85r81i90c77h 1145296350289

Ta špinavá a hnusná nádraží a zastávky dělají jen lidi. Na opravených koridorech byly nové hezké zastávky, byly tam lavičky i hodiny. Po pěti letech je vše zničené a je jedno, kdo by to vlastnil.

+1/0
7.4.2016 19:24

Z33d36e12n79ě90k 63W62e77r55n12h44a59r64t 6747155142938

Tak úplně jedno to není. Máte deset let "staré" obchodní domy nebo jiné budovy, kde také projdou davy lidí a vypadají stále vcelku hezky a nezničeně. Ano, lidé se chovají jako prasata, ale pokud se zanedbá údržba a průběžný úklid, jde to z kopce daleko rychleji.

+3/−1
7.4.2016 19:27

K68a50r37e95l 78Ř64e89h87á25č71e16k 9402120701682

Rozdíl mezi obchodním domem a zastávkou někde na odlehlém místě je celkem zřejmý. Hlavní nádraží v Praze taky nikdo neničí.

+3/0
7.4.2016 20:24

K98a64r36e10l 66V69e98č98e11ř77a 8323156427196

Běžná údrdžba a úklid prostor nádraží ve valné většině provádějí soukromé firmy mizerně placenými zaměstnanci,místo železniční policie provádějí ostrahu většinou "živé cíle" od soukromé bezpečnostníé agentury,taktéž mizerně placení atd atd...Nechápu proč někdo básní o tom,že co je státní,nestojí za nic a soukromníci vše dělají skvěle.8-o

0/0
9.4.2016 18:21
Foto

V52á21c76l85a82v 44H77e96j32n54a 9706216914759

Konečně.....

+6/0
7.4.2016 18:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.