Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy schválily prodej nádraží správci tratí. Vítkova CPI ostrouhá

Několikaletý maraton převodu nádražních budov z Českých drah na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) je téměř u konce. Po letech schvalování tento týden kývlo na převod představenstvo ČD a následně i dozorčí rada.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D77a85v80i23d 21P44e28c66a 1265244691396

Pokud jde o prodej, byli by v pasti, protože privatizovali za nižší nabídku. Vlastně by tunelovali státní majtetek.

0/0
8.4.2016 10:58

P74e10t57r 58K24o66u14d17e82l34a 4960989126359

A proc, kdyz CD dostaly nadrazi zadarmo, je ted prodavaji ? To mi hlava nebere...

+1/0
8.4.2016 9:31

D25a27v82i35d 69P21e48c22a 1965784311186

Pššt! O tom se nesmí ani přemýšlet, natož mluvit.

0/0
8.4.2016 10:57

B14o51h34u63s26l28a80v 44K72r63á11l82í43k 2521630469406

SŽDC? To je ta skvěle hospodařící organizace, která mezi Krejcárkem a Invalidovnou postavila tu soustavu chodníků a podchodů, které mají nahradit původní pěší spojení, ale dodneška během několika let je nedokázala nikomu předat a veřejné osvětlení si tam nechala zpustnout a rozkrást?

Ta operativně pracující firma, kterou když upozorníte, že jim na jejich zastávce jdou špatně jejich hodiny pro cestující, tak vám po měsíci a půl nicnedělání napíšou, že je to složité?

Ta firma, co když zákon stanovil, že má vydávat knižní jízdní řád, tak se na to vykašlala, a od té doby už vycházejí jenom neúplné komerční jízdní řády jednotlivých dopravců?

Tak to budou nádraží ve správných rukou.

+3/−1
7.4.2016 20:59

R52u87d81o21l85f 29S11t82a90n53ě57k 8909624128772

"Nejde o prodej, ale o převod mezi státními organizacemi" - pokud se "převod" uskuteční za 3,31 miliardy, jde jasně o prodej. Zajímalo by mě, jak představenstvo a dozorčí rada zdůvodní to, že připravili ČD o 690 miliónů.

+5/−2
7.4.2016 19:50

I36v15a61n 61R82ů28ž18i77č27k67a 3620602250982

aha, další chytrák, který by z fleku střelil ČT třeba Babišovi...

+2/0
7.4.2016 20:48

R91u26d56o11l80f 54S89t48a96n28ě32k 8329804358732

Kdyby to bylo na mě, tak bych určitě neprodával, protože když ČD nabyly tento majetek na základě zákona (nekoupily ho), neměly by ho ani prodávat, ale na jinou státní organizaci převést. Ale pokud chtějí prodávat, tak by měly prodávat za cenu v místě a čase obvyklou nebo na základě veřejné soutěže. To jsou základní principy, kterými se řídí např. ÚZSVM.

+1/0
8.4.2016 10:34

K33a52t19e61ř32i55n37a 89K11o63z22á44k20o63v52á 2328671855838

Za chvíli bude všechno vlastnit SŽDC a ČD bude pouze pobírat dotace od státu.

+1/−11
7.4.2016 19:31

M98i37r10o88s81l57a86v 86U18r43b39a59n 1476827131939

zbavi se ztratoveho (resp. prevede na jinou org.), tim padem bude lepsi hospodarsky vysledek a vetsi odmeny managementu z dotaci:)

0/0
8.4.2016 8:43

P24e53t98r 91S52a63b35e54l47a 6675199791840

Převod mezi státními organizacemi to není, jen SŽDC je s.o., ČD je a.s. a to může být právní problém

+3/0
7.4.2016 19:16

Z53d95e64n46ě96k 35W46e32r62n36h13a44r68t 6287565712138

To budou mít ošetřené. Bude to stát balík, zaměstná se na tom deset právních kanceláří a všechny smlouvy budou zcela výjimečně pro někoho jednostranně nevýhodné.

0/0
7.4.2016 19:22

N74i61k16o68l37a77j 67M92a40l44í11k 5544513230471

No, já nevím, co si mám o tom myslet... (ohledně prodeje nádraží, protože SŽDC pokládám za horší organizaci než ČD).

0/0
7.4.2016 18:54

Z17d12e64n47ě74k 22W50e56r66n71h61a26r94t 6577835452788

Samozřejmě, je to taky "státní dráha". Nicméně je jistě logičtější, aby nádražní budovy vlastnil ten samý subjekt, co koleje. Stav, kdy to vlastnil jeden z provozovatelů osobní dopravy, byl po všech stránkách nelogický.

+14/0
7.4.2016 19:14

B82o44h92u57s73l25a26v 27K95r53á65l90í45k 2761210229656

Státní dráha je jenom SŽDC. ČD téměř žádné dráhy nevlastní ani neprovozují.

0/0
7.4.2016 20:54

N37i65k63o19l96a89j 33M14a49l96í75k 5614723440551

Vidíte, že to pán dal do uvozovek. A jde o to, že 100 % akcií ČD vlastní stát, takže podstata je podobná.

A já děkuji p. Wernhartovi za reakci.

0/0
8.4.2016 8:38

P98e31t71r 16T30y89č43k86a 6485302789682

No myslim, ze Vitek to tak nenecha. Predstavenstvo dost riskuje.

+2/−1
7.4.2016 18:54

J83a65n 30K93l49i14m39e29š 7283810690

Szdc je statni firma jako cd. Takze zmena k lepsimu nebude. Zapomenme ny cista, prijemna nadrazi. Budou stejne hnusna jako doted a stejne je budeme dotovat s vlastnich dani. Ach jo :(

+2/−10
7.4.2016 18:40

V85í53t 68G52a33b27r49i64e32l 5184203916237

Kdy jsi jel naposledy vlakem?

+10/0
7.4.2016 18:42

J15a15n 91K75l93i78m24e87š 7283310490

Pred tydnem, brno praha, priplatil jsem si za lepsi tridu, chtel jsem delat na notasu. Prijel vagon, kde zasuvky nefungovali, tak asi tak :(

+1/−5
7.4.2016 18:45

V48í28t 12G36a56b43r25i37e26l 5614853626607

Aha, chápu, jezdíš jednou za uherský rok.

Pro příště, druhá třída má nové vagóny, kde zásuvky v pohodě fungují, první třída má vagóny víc než dvacet let staré, kde je víc místa.

+10/0
7.4.2016 18:48

K46a19r68e97l 64N55a59s73t72o17u87p44i21l 3630351490661

hmm, to je zajimavy, jel sem ted nekolikrat vlakem ve druhy tride, zasuvky v pohode, wifi v pohode.. tak asi tak

+9/0
7.4.2016 18:53

Z80d67e32n29ě14k 15W24e23r18n88h92a82r74t 6607295522418

Tak samozřejmě se to stává, to nejde okecat. Nicméně jsem dlouhá léta měl k železniční dopravě šílenou averzi, ale teď holt musím konstatovat, že se to opravdu lepší. Pomalu, velmi nerovnoměrně, ale opravdu se to zlepšuje, po všech stránkách. Objevují se nové soupravy, v těch starších se dělají rekonstrukce (i když ne vždy k lepšímu), stále je jistě třeba udělat ohromný kus práce, ale ten trend tady je, to není sporu.

+6/0
7.4.2016 19:18

Z39d84e19n26ě33k 71V70o75d74á21k 7245916447782

Jel jsem s ČD v sobotu - druhou třídou, zásuvky celkem O.K. i když při prvním i druhém zastrčení nic, ale při třetím O.K. (při cestě zpět ale vše bez problémů, takže chyba asi jen té konkrétní), sedadla pohodlná, servis perfektní, portál cdwifi.cz super (hudba, filmy, hry, knihy, audioknihy), nádraží dobrá (ty větší určitě, u menších už je to horší).

0/0
7.4.2016 19:44

B88o86h59u80s28l39a40v 42K14r53á84l56í65k 2651890979556

Proboha, na co potřebuje notebook člověk, který píše "zásuvky nefungovali"? ;-D

+1/0
7.4.2016 21:01

J68a91n 79V34o50j39t50í56š94e60k 6522381925106

Tak to jste se v Praze na tom nádraží měl víc rozhlídnout, protože čistý a příjemný je. V Brně je to neschopnost města se rozhodnout, jestli ho přesune nebo ne.

0/0
8.4.2016 0:10

A30l72a19n 14Ř94e25p79k11a 4225106

Jo, jako by u Jančury vždy vše fungovalo, že? :D Klima, zásuvky, vždy byl milý personál, vlaky jezdily na čas... ;-D

0/0
8.4.2016 6:16

M95i79r65o40s76l16a15v 84F76r65i54d10r64i54c48h 1565186330329

Ta špinavá a hnusná nádraží a zastávky dělají jen lidi. Na opravených koridorech byly nové hezké zastávky, byly tam lavičky i hodiny. Po pěti letech je vše zničené a je jedno, kdo by to vlastnil.

+1/0
7.4.2016 19:24

Z78d87e13n20ě52k 63W82e55r61n94h81a75r66t 6787795372698

Tak úplně jedno to není. Máte deset let "staré" obchodní domy nebo jiné budovy, kde také projdou davy lidí a vypadají stále vcelku hezky a nezničeně. Ano, lidé se chovají jako prasata, ale pokud se zanedbá údržba a průběžný úklid, jde to z kopce daleko rychleji.

+3/−1
7.4.2016 19:27

K73a20r79e87l 55Ř67e60h36á55č30e18k 9632650471162

Rozdíl mezi obchodním domem a zastávkou někde na odlehlém místě je celkem zřejmý. Hlavní nádraží v Praze taky nikdo neničí.

+3/0
7.4.2016 20:24

K55a77r42e22l 91V68e22č75e92ř59a 8523896937896

Běžná údrdžba a úklid prostor nádraží ve valné většině provádějí soukromé firmy mizerně placenými zaměstnanci,místo železniční policie provádějí ostrahu většinou "živé cíle" od soukromé bezpečnostníé agentury,taktéž mizerně placení atd atd...Nechápu proč někdo básní o tom,že co je státní,nestojí za nic a soukromníci vše dělají skvěle.8-o

0/0
9.4.2016 18:21
Foto

V30á83c27l77a82v 97H53e43j33n29a 9526836964429

Konečně.....

+6/0
7.4.2016 18:37







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.