- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jenže přeprodejce kolikrát má nižšší cenu než přímo pořádající cestovka.
Pokud přeprodejci zájezdů mají nulovou přidanou hodnotu, nedivím se, že se obávají zveřejnit cestovní kanceláře.
A jakou přidanou hodnotu byste si představoval ? Přidanou hodnotou je v daném případě to, že si zákazník může na jednom místě vybrat zájezdy mnoha cestovních kanceláří, takže nemusí brousit webovky x cestovek, než si vybere a porovná nabídky, některá CA (např. Invia) nabízí prověřené CK s dobrým hodnocením s tím, že v případě, že se zájezd neuskuteční, garantuje vám vrácení peněz nebo jiný zájezd. Přes Invii jsem kupovala zájezd několikrát, před odjezdem se zajímají, zda CK řádně poslala pokyny k odjezdu, po příjezdu volali a ptali se na hodnocení CK. Pokud mají opakovaně na CK stížnosti, přestanou její zájezdy nabízet.
Ceny mají obvykle stejné jako CK, takže pro zákazníka je jedno, kde si zájezd koupí.
Když mi má CA ukázat, která CK pořádá zájezd, proč CK např. neukáže, kdo jim pronajímá penzion v Chorvatsku? Asi ze stejného důvodu ... Já osobně vybírám hotel, oblast atd. Kdo mě tam odveze je asi jedno. Je lepší koupit např. u Invie, která si partnery a jejich kvalitu hlídá. Dokáže dle zkušeností klientů sledovat kvalitu delegátů, ubytování a samotné CK. V Makru taky neřeším, kdo jim tam tu tyčinku Mars přivezl. Sleduji konečný produkt.
Hotely si vybírá CK a kontroluje jejich úroveň. Klient těžko pozná co je to za hotel. Proto si vybere CK které důvěřuje, že ho neflákne do nějaké žumpy mezi šváby.
Jaka konkurence?? Budto maji agentury nasmlouvane s poradajici cestovkou lepsi podminky a jsou tak schopni klientovi nabidnout lepsi cenu nebo nejake nadstandardni sluzby, nez sama cestkovka. Nebo toho ty agentury schopne nejsou, a pak jsou na trhu zbytecne.
Asi to maj špatně nastavené - předpokládám, že pokud se živím přeprodáváním cizích produktů, mám ošetřeno, abych produkt kupoval levněji než jej nabízí svým zákazníkům samotný poskytovatel služby/výrobce zboží. Pak mám prostor pro vlastní náklady a zisky. Pokud ne, měl bych se věnovat něčemu jinému. Levně koupit, draze prodat a mít zisk. Víc v tom vážně není.
Tak v cestovnim ruchu to je vetsinou tak, ze marzi (provizi) diktuje dodavatel. Pokud chce CK hrabat, tak je holt pak moc draha.
Být prodejcem zájezdů, rozhodně bych se nebál. Naopak. S radostí bych vystavil logo CK kterou zastupuji. Ono je to totiž o systému provizí a ne konkurenci (a jak si s provizí naloží sprostředkovatel, je jeho věc. Kolik mu stačí na provoz či zisk ...)
Je naprosto pochopitelné, že si nikdy konečný zákazník nekoupí zboží od výrobce nebo organizátora zájezdu za stejnou cenu jako zprostředkovatel. Vždy tam bude provize (vata). Každý ze všeho něco chce, tak co se divíte V tomto státě chce každý "všimné" a je jen rozdíl v % podle činnosti nebo oboru nebo vztahu. Tržní mechanismus funguje a je to věcí nabídky a poptávky.
Já osobně upřednostňuji tu "přidanou hodnotu", což jsou služby navíc, protože ty ceny jsou +/- stejné a pokud je někdo levný, je to pro mě podezřelé.
Prodejci musí zveřejňovat jména cestovních kanceláří. Jména prodejců, kteří nezveřejňují jména cestovních kanceláří, ministerstvo zveřejňovat nechce. Aha. Přitom mám pocit, že klient by měl mít právo vědět, kteří prodejci porušují zákon. Nebo je ministerstvo nezveřejňuje proč? Ze stejného důvodu, jako prodejci nezveřejňují jména CK? To by mě vážně zajímalo.
Chápu že to nechtějí zveřejnit , ale chtít za pojištění 650 Kč na 15 dni když osobně u pojišťovny je to pod 200 Kč a většinou pojistka je u cestovky také levnější...ono se to vyplatí kupovat snad jen u Invie... oni ručí že když cestovka padne tak vrací celou částku nebo dávají jiný zájezd v jiném termínu
Nejezdete s cestovkou a máte to lepší a levnější.
Ještě jsem se nesetkal třeba s prodejcem elektroniky, který by tajil výrobce. Jsou věci které zkrátka nepochopím.
Však cestovní agentury taky netají hotel a zemi .....
Jenže překupníkem je defakto každý obhchod