Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rok oprav silnic. České obalovny loni vyrobily nejvíc asfaltu v historii

Na českých silnicích a dálnicích proběhla loni malá a docela nenápadná technologická revoluce. Skončily časy, kdy se nejvíce opravovaly děravé vozovky v těch nejchladnějších měsících roku. Ukazují to statistiky Sdružení pro výstavbu silnic, které každý měsíc sbírá data o objemu vyrobených asfaltových směsí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P86a77v89e83l 67V25e52r66n52e65r 1133453712547

toz to asi slo vsecko na vyvoz ne? ja jsem jeste po zadne silnici, kterou by loni kompletne opravili nejel a to najezdim 35 tis. km rocne po cele republice. nebo loni vytvorili rekordni pocet zaplat, resp. zaplat pres zaplaty. jinak si to vysvetlit nedokazu.

+1/0
13.4.2016 15:07

R50a90d42e70k 72K29l48o49u42d16a 2833399889535

U nás jich máme nových celkem dost

0/0
13.4.2016 21:15
Foto

L56u60b88o75m71í27r 78J63a23n27o88t67a 5566904926305

Rv Se ani nedivím, cesty po kterých se dá jezdit frézujou a na ty děravý se kašle. Asi špatný tunel.Rv

+1/0
13.4.2016 13:28

J92i78ř78í 26J43e10z82d26i47n53s28k46ý 8448832983379

U nás si silničáři (nevím kdo ho vybral) našli úsek, který byl naprosto v pohodě, nebyl špičkový, ale byl celkem rovný, hladký a i bez jakýchkoliv děr. Celý povrch ztrhli, dali tam nový, který se spíš podobal štěrku a hotovo. Naprosto nechápu proč? přitom o silnice pár stovek metrů jinde v katastrofálním stavu je tam dál...

+1/0
13.4.2016 13:09

R36a97d19e91k 76K37l72o54u74d86a 2763259819145

Toto řídí od stolu lidé kteří ty cesty neznají a děje se to u nás všude a naprosto běžně. Je to jako by zavřel oči a prstem ukázal na mapu. Tady uděláme 3km nové silnice. Ale přitom se tam nikdo z nich nejede podívat jak to opravdu vypadá a ve kterém místě je to nejhorší. Na hlavu postavené

0/0
13.4.2016 21:22

D71r56a56h22o22m14í59r 71S20t55r77o71u37h27a97l 4425288392274

Dva roky po sobě nemrzlo.

+3/0
13.4.2016 12:45

P60e40t57r 80B11ü52r65g15e34r 4517556337660

Gratuluji k tak odvážnému a bezesporu revolučnímu kroku!! Jak smělé a statečné rozhodnutí, opravovat cesty v období příhodnějšího počasí. Muselo to stát spoustu sil, když ne krve.

Ale vážně: loňský rok se skutečně hodně opravovalo. Ale pořád se "jen" klade asfalt na prvorepublikové klikatiny vedoucí podél mezí či polí sedláků. Místo toho, aby se naprojektovala a realizovala napřímená komunikace s moderními parametry. O dálnici na jihu čech je asi lépe vůbec nepsat, a už vůbec ne o dopravním řešení Českých Budějovic, či - nedejbože - Českého Krumlova.

+5/0
13.4.2016 12:27

M44a42r81t70i89n 31K70a94r76á64s87e63k 9238143988558

No tak ono jde i o to, ze oprava stavajici komunikace je temer zadarmo ve srovnani s novou komunikaci...

0/0
13.4.2016 12:43

R55o42s67t47i97s30l73a23v 74C54i68b56u97l35k30a 2639329200374

Proč se tomu říká obalovny, prosím?

+1/0
13.4.2016 12:24

T94o45m37á52š 96Z67e31m82á75n69e27k 5870488656596

Protože odborný výraz pro asfalt je obalovaná drť.

0/0
13.4.2016 12:31

R77o18s87t84i68s23l68a67v 94C44i61b24u95l50k43a 2349409120764

Aha, děkuji za vysvětlení.

0/0
13.4.2016 12:43

L14u19c28i88a70n 78P75a47p96a53z57i66a30n 5894487571215

Však naše silnice už vypadaly hůřeji jak v Bulharsku či Rumunsku. O Estonsku či Lotyšsku ani nemluvě.

+1/0
13.4.2016 12:20

M74i46l51a23n 36J76e41c17h 1441539356418

Estonsko a Lotyssko? Loni jsme projizdeli podel more a tempo oprav te silnice bylo uchvatne! Coz myslim vazne.

+1/0
13.4.2016 12:58

S41t44a85n84i70s61l49a58v 29B26u16r92i75a70n 5243474774417

Měly by se také opravovat silnice III.třídy, ale ne zaplácnutím lopatou, ale vyřezáním děr a kvalitní zaválcovanou směsí.

+4/0
13.4.2016 12:16

J33o56s92e32f 58A93d60á62m76e42k 2859815358356

A co kvalita obalovaných směsí? Nebo snad v Itálii není takové teplo, že jsem tam neviděl "proježděné" žlaby na komunikaci?

+2/0
13.4.2016 10:57

R49a15d64e18k 70K80l58o38u97d97a 2913589409575

To se děje vlivem špatného podkladu. Na blátě se to vytlačí. Muselo by se to nejdřív vhrabat, udělat pořádný kufr,na to alespoň 2 vrstvy balené a pak by to drželo

+3/0
13.4.2016 11:45

J47a64k62u93b 38K13a29m77e48n19i85c91k33ý 4189832177726

to by potom nezbyl prostor na rozkradani ;-D;-D

+3/0
13.4.2016 12:03

P47e90p79a 52Č70u15m15p75e95l81í94k 7587948394103

To snad mají automaticky udělal pořádně a podklad také udělat dobře.

Nebo tam pracují hlupáci co tohle netuší?

0/0
13.4.2016 12:04

J62a12n 25F22r78o91l52í32k 6156710665554

Oprava povrchové vrstvy stojí podstatně méně a také trvá poměrně krátkou dobu. Vybagrování, odvoz a položení nové konstrukční vrstvy je podstatně náročnější. Není to o nevědomosti, ale o penězích a často i o době, co jezdíte na semafor nebo objížďkami.

0/0
13.4.2016 13:36

J77a57n 50V53o89r35á54č 4679598152753

Jo,jo už se těším okolo Brna. Peklo jako loni.

Raději bych viděl stavbu třetího pruhu od Holubic po Rosice v obou směrech. Bohužel chápu že je to věc zřejmě technicky nemožná.

Nicméně jsem zaznamenal (tuším zde na Idnes) že počtem projíždějících vozidel je úsek od Rosic přes Brno ke sjezdu na D2 jeden s nejvytíženějších u nás.

+2/0
13.4.2016 10:46

J58a56k27u42b 31K33a29m53e78n84i39c30k91ý 4719372797936

zminovany usek je v planu, nevim, jestli az po holubice, ale minimalne po slatine uz je udelana studie a mozna i produkt

0/0
13.4.2016 11:21

J67a73k79u14b 59K82a97m48e40n51i67c68k84ý 4429122967486

* projekt ne produkt

0/0
13.4.2016 11:34

J62a32n 73V20o11r81á52č 4229758472483

Nevím tedy jak budou řešit mosty a nadjezdy ale snad to je vymyšleno. No a nedokážu si moc představit realizaci za provozu - no odklonění provozu přes Brno už vůbec ne. Každopádně čím déle se to bude odkládat tím bolestnější to bude.

+1/0
13.4.2016 12:15
Foto

L37u58m80í62r 54K59u98c84h34a71ř 4979734292929

1) rozšíření D1 na 3+3 jízdní pruhy se plánuje v úseku Kývalka - Holubice (km 182 - 210)

2) Citace "Jo,jo už se těším okolo Brna. Peklo jako loni." letos to bude "Systematické obléhání Brna II. etapa", viz. seznam oprav dálnic:

Modernizace D1 úsek 25 Ostrovačice - Kývalka (km 178 - 182)

Rekonstrukce CB vozovky D1 km 199.3 - 204.6 P

Rekonstrukce CB vozovky D1 km 220.2 - 229.5 P

D52 rekonstrukce AB vozovky km 23 - 27 (obchvat Pohořelic) soutěží se

D2 rekonstrukce CB a AB vozovky km -0.4 - 3.2 L (kolem Ikei, oprava již běží)

D2 rekonstrukce CB vozovky km 18.4 - 24.3 L (Velké Němčice - Hustopeče - oprava již běží) směr Brno

D2 rekonstrukce CB vozovky km 11.9 - 18.4 L (Velké Bílovice - Velké Němčice) soutěží se - směr Brno

D2 rekonstrukce CB vozovky km 9.7 - 16.2 P (směr Břeclav) + výměna svodidel celé D2, která probíhá a menší opravy na městském okruhu v Brně na Poříčí, Ostravské (přivaděč na D1 exit 203) atd.

0/0
13.4.2016 14:12

T89o81m60á83š 92M52a36c33e52j19k15a 6151832667917

Ona D1 mezi Prahou a minimlně Vyškovem zaslouzila 3 pruhy po celé délce. Když je špičlka, tak se ty auta na tu dálnici sotva vlezou.

0/0
13.4.2016 14:15

K37a90r82e45l 58V20a80c69h15u24t 9353422279713

Myslím, že motoristy spíše než objem "obalených" kamínků zajímá KVALITA směsí!

Nekvalitních směsí už bylo fakticky dost! :-( Nemyslíte? Zaplatíme. A to všichni.

+5/0
13.4.2016 10:44

R75a63d57e54k 26K20l98o90u38d81a 2933229149155

Ono jde spíše o podklad než o povrch vozovky. Můžete dát balenou jakou chcete ale když není dobrý kufr, dlouho to nevydrží.

+2/0
13.4.2016 11:49

M71i56l48a74n 42J92e95c80h 1251389706818

Jenze rozdil mezi kvalitou povrchu nasi silnice a nemecke je znat na prvni pohled. To neni podkladem, pouzivaji jiny material a po zime zadne diry nemaji.

0/0
13.4.2016 13:00

J18a21n 55F69r67o19l19í60k 6766540575604

Ve světě neexistuji nic lepšího než albánský asfalt, cement a drcené kamenivo. My jsme používali ropný dehet z ruské ropy a často bez cementu. Jak je to dnes netuším, snad už dávají i ten přírodní asfalt. Proto třeba chorvatské silnice v létě netečou.

0/0
13.4.2016 13:40

R67a55d91e46k 61K11l50o45u16d75a 2973579749595

I v německu mají výtluky. Používají se stejné směsi i stejné postupy. Za výtluky může v drtivé většině špatný podklad, pak špatné odvodnění vozovky (tedy mělké struhy kolem silnic a vysoké krajnice) a až pak nekvalitní materiál, kdy obalovaná směs zůstane jakoby pórovitá, zateče do ní voda a mráz dílo dokoná

0/0
13.4.2016 21:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.