Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rok oprav silnic. České obalovny loni vyrobily nejvíc asfaltu v historii

Na českých silnicích a dálnicích proběhla loni malá a docela nenápadná technologická revoluce. Skončily časy, kdy se nejvíce opravovaly děravé vozovky v těch nejchladnějších měsících roku. Ukazují to statistiky Sdružení pro výstavbu silnic, které každý měsíc sbírá data o objemu vyrobených asfaltových směsí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P19a86v14e97l 18V30e19r69n57e26r 1253333112707

toz to asi slo vsecko na vyvoz ne? ja jsem jeste po zadne silnici, kterou by loni kompletne opravili nejel a to najezdim 35 tis. km rocne po cele republice. nebo loni vytvorili rekordni pocet zaplat, resp. zaplat pres zaplaty. jinak si to vysvetlit nedokazu.

+1/0
13.4.2016 15:07

R71a41d29e58k 39K17l31o21u43d50a 2853339459625

U nás jich máme nových celkem dost

0/0
13.4.2016 21:15
Foto

L40u34b85o61m83í34r 85J20a82n33o34t65a 5346574676735

Rv Se ani nedivím, cesty po kterých se dá jezdit frézujou a na ty děravý se kašle. Asi špatný tunel.Rv

+1/0
13.4.2016 13:28

J38i38ř32í 89J58e37z69d10i98n31s45k97ý 8538622213849

U nás si silničáři (nevím kdo ho vybral) našli úsek, který byl naprosto v pohodě, nebyl špičkový, ale byl celkem rovný, hladký a i bez jakýchkoliv děr. Celý povrch ztrhli, dali tam nový, který se spíš podobal štěrku a hotovo. Naprosto nechápu proč? přitom o silnice pár stovek metrů jinde v katastrofálním stavu je tam dál...

+1/0
13.4.2016 13:09

R83a56d38e32k 39K63l48o75u83d60a 2573959349725

Toto řídí od stolu lidé kteří ty cesty neznají a děje se to u nás všude a naprosto běžně. Je to jako by zavřel oči a prstem ukázal na mapu. Tady uděláme 3km nové silnice. Ale přitom se tam nikdo z nich nejede podívat jak to opravdu vypadá a ve kterém místě je to nejhorší. Na hlavu postavené

0/0
13.4.2016 21:22

D82r73a53h69o22m57í11r 54S13t13r64o85u61h62a88l 4875668302214

Dva roky po sobě nemrzlo.

+3/0
13.4.2016 12:45

P49e81t76r 28B44ü43r73g89e55r 4167966797730

Gratuluji k tak odvážnému a bezesporu revolučnímu kroku!! Jak smělé a statečné rozhodnutí, opravovat cesty v období příhodnějšího počasí. Muselo to stát spoustu sil, když ne krve.

Ale vážně: loňský rok se skutečně hodně opravovalo. Ale pořád se "jen" klade asfalt na prvorepublikové klikatiny vedoucí podél mezí či polí sedláků. Místo toho, aby se naprojektovala a realizovala napřímená komunikace s moderními parametry. O dálnici na jihu čech je asi lépe vůbec nepsat, a už vůbec ne o dopravním řešení Českých Budějovic, či - nedejbože - Českého Krumlova.

+5/0
13.4.2016 12:27

M74a36r47t71i54n 83K49a63r82á38s52e35k 9678533118848

No tak ono jde i o to, ze oprava stavajici komunikace je temer zadarmo ve srovnani s novou komunikaci...

0/0
13.4.2016 12:43

R86o95s93t37i83s84l90a15v 54C19i35b48u67l54k48a 2159339890204

Proč se tomu říká obalovny, prosím?

+1/0
13.4.2016 12:24

T35o25m26á42š 82Z79e57m65á52n33e92k 5750898726146

Protože odborný výraz pro asfalt je obalovaná drť.

0/0
13.4.2016 12:31

R68o19s13t51i88s89l44a42v 27C45i57b11u94l38k89a 2479129760424

Aha, děkuji za vysvětlení.

0/0
13.4.2016 12:43

L74u69c69i62a21n 56P36a29p47a80z60i42a44n 5744627851385

Však naše silnice už vypadaly hůřeji jak v Bulharsku či Rumunsku. O Estonsku či Lotyšsku ani nemluvě.

+1/0
13.4.2016 12:20

M12i80l11a30n 90J82e98c96h 1341789616368

Estonsko a Lotyssko? Loni jsme projizdeli podel more a tempo oprav te silnice bylo uchvatne! Coz myslim vazne.

+1/0
13.4.2016 12:58

S62t85a90n97i57s96l44a97v 55B90u94r61i70a96n 5603654124227

Měly by se také opravovat silnice III.třídy, ale ne zaplácnutím lopatou, ale vyřezáním děr a kvalitní zaválcovanou směsí.

+4/0
13.4.2016 12:16

J35o42s52e60f 44A30d75á21m83e86k 2709655868776

A co kvalita obalovaných směsí? Nebo snad v Itálii není takové teplo, že jsem tam neviděl "proježděné" žlaby na komunikaci?

+2/0
13.4.2016 10:57

R74a91d84e94k 69K44l86o76u28d86a 2813209859495

To se děje vlivem špatného podkladu. Na blátě se to vytlačí. Muselo by se to nejdřív vhrabat, udělat pořádný kufr,na to alespoň 2 vrstvy balené a pak by to drželo

+3/0
13.4.2016 11:45

J59a92k31u42b 93K21a52m29e83n11i50c69k32ý 4459232577366

to by potom nezbyl prostor na rozkradani ;-D;-D

+3/0
13.4.2016 12:03

P89e14p27a 86Č77u21m64p95e67l35í58k 7247648774333

To snad mají automaticky udělal pořádně a podklad také udělat dobře.

Nebo tam pracují hlupáci co tohle netuší?

0/0
13.4.2016 12:04

J44a35n 61F89r64o37l70í74k 6346540175824

Oprava povrchové vrstvy stojí podstatně méně a také trvá poměrně krátkou dobu. Vybagrování, odvoz a položení nové konstrukční vrstvy je podstatně náročnější. Není to o nevědomosti, ale o penězích a často i o době, co jezdíte na semafor nebo objížďkami.

0/0
13.4.2016 13:36

J53a98n 21V50o63r70á60č 4909168672613

Jo,jo už se těším okolo Brna. Peklo jako loni.

Raději bych viděl stavbu třetího pruhu od Holubic po Rosice v obou směrech. Bohužel chápu že je to věc zřejmě technicky nemožná.

Nicméně jsem zaznamenal (tuším zde na Idnes) že počtem projíždějících vozidel je úsek od Rosic přes Brno ke sjezdu na D2 jeden s nejvytíženějších u nás.

+2/0
13.4.2016 10:46

J80a81k66u46b 36K85a93m14e29n32i26c35k95ý 4829332917976

zminovany usek je v planu, nevim, jestli az po holubice, ale minimalne po slatine uz je udelana studie a mozna i produkt

0/0
13.4.2016 11:21

J29a39k91u41b 70K37a20m96e55n83i93c52k14ý 4859272757736

* projekt ne produkt

0/0
13.4.2016 11:34

J80a18n 96V90o43r87á40č 4509878602363

Nevím tedy jak budou řešit mosty a nadjezdy ale snad to je vymyšleno. No a nedokážu si moc představit realizaci za provozu - no odklonění provozu přes Brno už vůbec ne. Každopádně čím déle se to bude odkládat tím bolestnější to bude.

+1/0
13.4.2016 12:15
Foto

L73u24m66í40r 77K61u71c76h75a30ř 4209534552489

1) rozšíření D1 na 3+3 jízdní pruhy se plánuje v úseku Kývalka - Holubice (km 182 - 210)

2) Citace "Jo,jo už se těším okolo Brna. Peklo jako loni." letos to bude "Systematické obléhání Brna II. etapa", viz. seznam oprav dálnic:

Modernizace D1 úsek 25 Ostrovačice - Kývalka (km 178 - 182)

Rekonstrukce CB vozovky D1 km 199.3 - 204.6 P

Rekonstrukce CB vozovky D1 km 220.2 - 229.5 P

D52 rekonstrukce AB vozovky km 23 - 27 (obchvat Pohořelic) soutěží se

D2 rekonstrukce CB a AB vozovky km -0.4 - 3.2 L (kolem Ikei, oprava již běží)

D2 rekonstrukce CB vozovky km 18.4 - 24.3 L (Velké Němčice - Hustopeče - oprava již běží) směr Brno

D2 rekonstrukce CB vozovky km 11.9 - 18.4 L (Velké Bílovice - Velké Němčice) soutěží se - směr Brno

D2 rekonstrukce CB vozovky km 9.7 - 16.2 P (směr Břeclav) + výměna svodidel celé D2, která probíhá a menší opravy na městském okruhu v Brně na Poříčí, Ostravské (přivaděč na D1 exit 203) atd.

0/0
13.4.2016 14:12

T79o12m98á61š 25M45a98c58e32j12k24a 6941172847507

Ona D1 mezi Prahou a minimlně Vyškovem zaslouzila 3 pruhy po celé délce. Když je špičlka, tak se ty auta na tu dálnici sotva vlezou.

0/0
13.4.2016 14:15

K61a90r81e76l 83V33a40c26h63u74t 9513242509103

Myslím, že motoristy spíše než objem "obalených" kamínků zajímá KVALITA směsí!

Nekvalitních směsí už bylo fakticky dost! :-( Nemyslíte? Zaplatíme. A to všichni.

+5/0
13.4.2016 10:44

R52a70d63e51k 51K63l85o40u88d72a 2243379259915

Ono jde spíše o podklad než o povrch vozovky. Můžete dát balenou jakou chcete ale když není dobrý kufr, dlouho to nevydrží.

+2/0
13.4.2016 11:49

M64i25l82a54n 85J35e23c38h 1371759716258

Jenze rozdil mezi kvalitou povrchu nasi silnice a nemecke je znat na prvni pohled. To neni podkladem, pouzivaji jiny material a po zime zadne diry nemaji.

0/0
13.4.2016 13:00

J48a84n 45F85r72o31l58í57k 6786400605524

Ve světě neexistuji nic lepšího než albánský asfalt, cement a drcené kamenivo. My jsme používali ropný dehet z ruské ropy a často bez cementu. Jak je to dnes netuším, snad už dávají i ten přírodní asfalt. Proto třeba chorvatské silnice v létě netečou.

0/0
13.4.2016 13:40

R64a31d64e31k 12K18l62o55u17d48a 2613489919965

I v německu mají výtluky. Používají se stejné směsi i stejné postupy. Za výtluky může v drtivé většině špatný podklad, pak špatné odvodnění vozovky (tedy mělké struhy kolem silnic a vysoké krajnice) a až pak nekvalitní materiál, kdy obalovaná směs zůstane jakoby pórovitá, zateče do ní voda a mráz dílo dokoná

0/0
13.4.2016 21:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.