Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové lokomotivy za půl miliardy dodá Siemens, Škoda se nepřihlásila

ČD Cargo rozšíří do konce října letošního roku svůj vozový park o pět nových lokomotiv Siemens Vectron. Jde o první nákup nových strojů od vzniku firmy. Tuzemský výrobce lokomotiv Škoda Transportation se do soutěže nepřihlásil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P80e19t27r 67K28o68r15b67e26l 9786177650862

Škodovkám jsem dlouho fandil. Špatné mašiny to nejsou, ale výrobce se i tak přes ně dokázal dokonale ztrapnit. To, že se do tohoto tendru ani nepřihlásil je toho také důkazem.

0/0
14.4.2016 22:27

J10o86s11e55f 79V33l39t33a85v64s66k96y 3475155221563

Obcas by meli ty ceske lokomotivy umejt a natrit, vypada to jak rezata plechovka ....

0/−1
13.4.2016 23:29

M76i16l79a44n 43V81e84s90e23l92ý 1208661303316

je ta mašina použitelná pro railjet v režimu push/pull? Když zapřáhnout ČD škodovku do railjetu, tak pouze jako tažné vozidlo, není použitelná pro sunutí...

0/−4
13.4.2016 20:13

M47i41l11a53n 65M62a60j70e38r10č50í23k 1940540594706

100% Vectron je ovladatelný ze stanoviště strojvedoucího řídícího vozu na opačném konci (k němu připojeného) Railjetu - výrobcem Vectronu i Rialjetu je Siemens.

Ovšem osobně považuji Vectron za zbytečný/drahý pro pohánění Railjetu, když k tomu stačí jeho předchůdce Taurus.

+1/0
13.4.2016 20:23

M79a62r91t20i49n 72K37a30r53á27s11e20k 9428863228728

A nejsiu vectrony nahodou levnejsi nez taurusy?

0/−1
13.4.2016 22:36

O12l64d26ř35i95c93h 48J58a95n15e76č79e93k 8299866393401

poněkud irelevantní otázka - taurusy se už nějakou dobu nevyrábějí

+2/0
14.4.2016 9:54

M52a22r56t73i19n 80K73a14r79á98s48e60k 9498383518868

Ano nevyrabi, v tom pripade asi byla stejne nerelvantni predchozi otazka, jestli neni zbytecne drahe kupovat vectrony, kdyz na to staci starsi taurus...

+1/−1
14.4.2016 9:56

M77i20l39a37n 33V73e85s24e43l24ý 1448951563366

jen mě spíš napadla varianta zapůjčení pro ČD od ČD Cargo místo Taurusu z Rakouska ;-D

0/−1
13.4.2016 22:47

O33l40d71ř78i88c73h 64J97a91n82e51č30e26k 8939106973551

taurusy na ČD railjetech jsou vyrovnávkou výkonů mezi ÖBB a ČD. trasa Praha - Wien - Graz je státní hranicí celkem přesně rozpůlena a pro provoz na ni poskytují ČD 7 souprav vozů a ÖBB 3 soupravy vozů + 10 lokomotiv, což se hodnotou zhruba rovná. čili aby ČD railjety do Rakouska tahalo něco jiného než taurusy ÖBB je nesmysl.

+4/0
14.4.2016 9:57

V75a34c91l25a18v 56H12a17j77e35k 3426409949

nicméně pokud se neplatu, tak za to ČD dostaly pokutu RvRv

0/−1
14.4.2016 10:23

O46l77d56ř52i75c17h 88J70a48n76e31č78e28k 8559846123571

pokud se nepletu, tak to bylo za předchozí pronájem taurusů pro EC Praha - Wien (-Wiener Neustadt), která byla railjety nahrazena.

ano kolem taurusů pro railjety taky myslím byly nějaké tahanice, ale pokud to bylo rozhodnuto v neprospěch ČD, tak musely mít hodně špatně napsané smlouvy.

0/0
14.4.2016 11:45

O90l23d44ř67i67c70h 64J20a24n82e68č71e20k 8489326673961

podle téhle logiky je ovšem vectron zbytečný i pro vlaky Regiojetu, když na ně stačí peršingy anebo případně i bobiny :-P

0/−1
14.4.2016 9:59

P46e73t73r 72K28o91r19b84e36l 9576707460892

Kéž by měl Regiojet na všech vlacích Vectrony. Ani si nedokážete představit jak zlou krev dělá s pomalými Peršingy a těžkými vlaky mezi ostatními 160kovými vlaky.

+1/0
14.4.2016 22:29

O11l26d14ř30i44c28h 94J36a77n17e91č41e60k 8349296973381

to vůbec nepopírám :-)

na dráze je velký rozdíl mezi "stačí" a "stačí". já říkám od začátku, že když RJ tvrdí, že jeho peršingy utáhnou klidně 15 vagonů, tak má sice pravdu - jenže jak dlouho takový vlak jede?

to je samozřejmě extrémní případ, mezi jízdní dobou railjetu s vectronem a s taurusem by žádný rozdíl být neměl.

+1/0
15.4.2016 11:36

T38o97m20á31š 19T21a38t83í71č31e35k 5820412230928

Zajímavý. Já to vidím z okna několikrát denně, jak RJ tlačí. Cca každá druhá.

0/0
13.4.2016 20:37

M73i34l81a52n 67V89e13s14e71l69ý 1678651813416

a není to spíš taurus, co sune?

0/0
13.4.2016 22:45

T67o66m88á85š 97T28a71t35í68č90e14k 5740452710968

Ne. Nová vana, nejdražší na světě.

0/−1
13.4.2016 22:47

J68a52r45e93k 97K67a36l52i75v40o47d35a 7936473601506

Pochybuju

0/0
13.4.2016 23:00

T55o55m52á14š 63T46a96t43í93č31e47k 5640892470918

Nojo, fakt. S těma RJ jezdí Taurusy.

0/0
13.4.2016 23:18
Foto

O53n41d17ř12e26j 31V70a83r72o40š24č22á55k 3594927763

Ja chapu, ze Vectron je moderni stroj, ale muze mi nekdo vysvetlit, co na ty masine stoji 100 milionu? No a ze Skodovacky lokomotivy asi kouka jen dalsi tunel... coz melo byt naopak, masiny mely koukat z tunelu :-)

0/−1
13.4.2016 19:13

P86e17t50r 58K28o92u66t42e32c55k12ý 6104750307707

Nové dvojkolí pro vůz stojí řádově mega. Jsou třeba hned 4... Trafo na 6,5 MW nebude taky za hubičku, měniče na stejný výkon, kastle, podvozky, ono se to nasčítá...

+3/0
14.4.2016 8:56

V61a38c47l93a92v 86H45a44j28e83k 3716789729

T8-oRvaurus stál taky kolem 100 mega a Messerschmidt bez arbitráže prý kolem 130 Mega

+1/−1
14.4.2016 10:25

T49o33m 50J82u11r53e59č57k49a 6875722605735

V minulých měsících je nakoupil například Lokotrain nebo RegioJet.

Opravdu nakoupili? Nejde jen o pronájem od ELL?

+7/0
13.4.2016 15:16

J73a79n 69C29e70p17e52k 1694616830

Jedná se o pronájem.

+1/0
13.4.2016 15:22

L17i65b98o88r 51M72o31u74č56k23a 1928927985142

jd eo to nacpat do clanku slovo RegioJet R^

+4/−1
13.4.2016 16:00

J98a31n 69K23o22v49á73č 7422299235647

Pozor na chemtrail ;)

+1/0
13.4.2016 17:27

J73a98n 22S64ů36r13a 4865483433272

Přesně tak. A když je to v kombinaci s Lokotrainem,je to dvojitý jackpot.

+1/0
13.4.2016 20:27

T11o64m17á83š 28D23v26o46ř79á80k 7795646107711

Tedy jako vlastenec jsem, ale přijde mi, že Škoda chce spáchat profesní sebevraždu...

+2/0
13.4.2016 15:03

L84u81d56ě49k 44N43ě32m79e75c 5865981322624

Spíš si nechá schválit provoz svých strojů v jiných státech a pak se do dalších tendrů přihlásí, než se nechá vydírat časově i jinak nesplnitelnými požadavky.

+2/−9
13.4.2016 15:05

R90a86d89e16k 59N70o11v96o66t62n38ý 5938362576955

Vyděrači ze Škody Transportation by měli mít u ČD utrum na dalších 20 let.

+14/−3
13.4.2016 15:14

L48u42d84ě18k 97N49ě79m53e55c 5465141982934

Snad by bylo lépe se nejdřív seznámit s některými kauzami.

+2/−5
13.4.2016 15:17

M31i87c30h83a94l 59S34e59d89l73á29č93e97k 7743271294276

No právě. Stačí poslední kauza, kdy do teď jejich lokomotivy nesmí do Německa, dodali je s několikaročním zpožděním a ještě vysoudili na ČD miliardu. Horší jak za komunistů.

+10/−1
13.4.2016 15:28

L55u18d84ě36k 40N43ě11m90e33c 5225211422434

Rozpovídejte se obšírněji...

+1/−4
13.4.2016 15:33

J68i55r70k17a 75D77v41o54ř97á75k 4325450583678

Vůbec nepotřebujou žádné utrum. Jak je vidět, úplně stačí, když jim ČD přestanou nadbíhat. Ještě pár takových debaklů, a výrobce, který ztratil domácí trh, nikdo nebude brát vážně.

0/0
16.4.2016 23:27

J64a24n 98C74e61p34e37k 1904956240

No to mi opravdu řekněte, kde byla vámi proklamovaná Škoda vydírána a na čem v obchodních případech s Českými Dráhami tratila? Není to spíše naopak?

+8/0
13.4.2016 15:18

L66u90d54ě28k 92N71ě47m22e27c 5555151732324

Osobně nepovažuji významné změny specifikací v průběhu projektu za nic jiného.

0/−3
13.4.2016 15:21

J90a98n 48C86e72p56e41k 1624896810

A na čem tratila? Na otočené pokutě, za pozdě dodané zboží, které ještě musí platit ČD?

+3/0
13.4.2016 15:23

L74u46d76ě33k 47N59ě17m16e77c 5595561492844

Takže s první částí souhlasíte a divíte se, že s sebou veze následky?

0/−1
13.4.2016 15:27

J33a23n 60C36e38p20e28k 1134626890

Jen dodám, firma, která díky ČD byla vůbec schopna přežít a vyvinout se ve velkou firmu, by měla u ČD prstíčkem hrabat. Jen díky ČD a netransparentním zakázkám, je tam, kde je dnes. Bez nich by žádná nebyla. Těžko by něco vyráběli na dluh s nejistotou, že to vůbec někomu prodají.

+9/0
13.4.2016 15:25

L91u18d75ě22k 46N63ě43m63e61c 5765181792804

Víte.. ono se s Vaším dodatkem dá do jisté míry souhlasit.

+1/0
13.4.2016 15:32

M26a47r98t62i19n 48Č36a24p74e50k 6240251737224

Siemens vyrobil prvního Eurosprintera (předchůdce Vectronu) společně s lokomotivkou Maffei na vlastní náklady. Dodnes mu patří a používáho hlavně na přepravu vozidel z Mnichova na jeho zkušební okruh.

Takže Škodovka by měla ve vztahu s ČD jen mlčet a šoupat nohama, když jí zaplatily kompletní vývoj. Jinak zpoždění vzniklé změnou norem bylo zohledněno, pokuta byla za to, že ještě nejsou plně schváleny.

+12/0
13.4.2016 15:49

J30a13n 51S71ů77r22a 4555843253712

V čem byly tady požadavky nesplnitelné? Proč si tedy dosud ŠT nenechala schválit loko v jiných státech?

+7/0
13.4.2016 15:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.