Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové lokomotivy za půl miliardy dodá Siemens, Škoda se nepřihlásila

ČD Cargo rozšíří do konce října letošního roku svůj vozový park o pět nových lokomotiv Siemens Vectron. Jde o první nákup nových strojů od vzniku firmy. Tuzemský výrobce lokomotiv Škoda Transportation se do soutěže nepřihlásil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P37e47t45r 28K50o55r77b75e34l 9776357970802

Škodovkám jsem dlouho fandil. Špatné mašiny to nejsou, ale výrobce se i tak přes ně dokázal dokonale ztrapnit. To, že se do tohoto tendru ani nepřihlásil je toho také důkazem.

0/0
14.4.2016 22:27

J47o40s69e86f 53V97l47t52a55v68s12k95y 3525945471543

Obcas by meli ty ceske lokomotivy umejt a natrit, vypada to jak rezata plechovka ....

0/−1
13.4.2016 23:29

M17i33l96a95n 69V20e25s86e59l14ý 1348281113666

je ta mašina použitelná pro railjet v režimu push/pull? Když zapřáhnout ČD škodovku do railjetu, tak pouze jako tažné vozidlo, není použitelná pro sunutí...

0/−4
13.4.2016 20:13

M57i21l17a77n 53M50a98j63e88r86č19í83k 1910750254536

100% Vectron je ovladatelný ze stanoviště strojvedoucího řídícího vozu na opačném konci (k němu připojeného) Railjetu - výrobcem Vectronu i Rialjetu je Siemens.

Ovšem osobně považuji Vectron za zbytečný/drahý pro pohánění Railjetu, když k tomu stačí jeho předchůdce Taurus.

+1/0
13.4.2016 20:23

M12a82r37t79i78n 27K73a82r51á70s58e71k 9668473428278

A nejsiu vectrony nahodou levnejsi nez taurusy?

0/−1
13.4.2016 22:36

O36l67d44ř48i41c86h 69J10a58n18e68č18e18k 8599356333201

poněkud irelevantní otázka - taurusy se už nějakou dobu nevyrábějí

+2/0
14.4.2016 9:54

M44a59r31t45i72n 86K78a92r42á93s12e78k 9498913318498

Ano nevyrabi, v tom pripade asi byla stejne nerelvantni predchozi otazka, jestli neni zbytecne drahe kupovat vectrony, kdyz na to staci starsi taurus...

+1/−1
14.4.2016 9:56

M75i65l64a18n 79V15e70s94e67l78ý 1298181153746

jen mě spíš napadla varianta zapůjčení pro ČD od ČD Cargo místo Taurusu z Rakouska ;-D

0/−1
13.4.2016 22:47

O43l20d33ř48i56c12h 82J95a90n94e56č68e47k 8549746973791

taurusy na ČD railjetech jsou vyrovnávkou výkonů mezi ÖBB a ČD. trasa Praha - Wien - Graz je státní hranicí celkem přesně rozpůlena a pro provoz na ni poskytují ČD 7 souprav vozů a ÖBB 3 soupravy vozů + 10 lokomotiv, což se hodnotou zhruba rovná. čili aby ČD railjety do Rakouska tahalo něco jiného než taurusy ÖBB je nesmysl.

+4/0
14.4.2016 9:57

V68a75c85l67a83v 68H67a11j63e53k 3596499159

nicméně pokud se neplatu, tak za to ČD dostaly pokutu RvRv

0/−1
14.4.2016 10:23

O18l59d84ř36i29c67h 67J25a53n74e46č92e69k 8739236333461

pokud se nepletu, tak to bylo za předchozí pronájem taurusů pro EC Praha - Wien (-Wiener Neustadt), která byla railjety nahrazena.

ano kolem taurusů pro railjety taky myslím byly nějaké tahanice, ale pokud to bylo rozhodnuto v neprospěch ČD, tak musely mít hodně špatně napsané smlouvy.

0/0
14.4.2016 11:45

O33l50d92ř80i48c49h 38J87a74n36e64č79e54k 8489386453501

podle téhle logiky je ovšem vectron zbytečný i pro vlaky Regiojetu, když na ně stačí peršingy anebo případně i bobiny :-P

0/−1
14.4.2016 9:59

P88e48t19r 62K27o54r39b22e52l 9326217300892

Kéž by měl Regiojet na všech vlacích Vectrony. Ani si nedokážete představit jak zlou krev dělá s pomalými Peršingy a těžkými vlaky mezi ostatními 160kovými vlaky.

+1/0
14.4.2016 22:29

O98l93d87ř40i17c36h 98J22a36n20e45č97e40k 8929406603721

to vůbec nepopírám :-)

na dráze je velký rozdíl mezi "stačí" a "stačí". já říkám od začátku, že když RJ tvrdí, že jeho peršingy utáhnou klidně 15 vagonů, tak má sice pravdu - jenže jak dlouho takový vlak jede?

to je samozřejmě extrémní případ, mezi jízdní dobou railjetu s vectronem a s taurusem by žádný rozdíl být neměl.

+1/0
15.4.2016 11:36

T29o97m64á33š 32T33a83t37í69č32e47k 5500362950158

Zajímavý. Já to vidím z okna několikrát denně, jak RJ tlačí. Cca každá druhá.

0/0
13.4.2016 20:37

M76i54l45a64n 85V65e18s30e18l51ý 1768211973276

a není to spíš taurus, co sune?

0/0
13.4.2016 22:45

T29o23m46á80š 90T59a90t32í35č74e70k 5640562790658

Ne. Nová vana, nejdražší na světě.

0/−1
13.4.2016 22:47

J75a73r84e82k 48K91a62l47i93v94o86d62a 7896433251806

Pochybuju

0/0
13.4.2016 23:00

T55o71m38á52š 13T33a14t55í14č55e85k 5310202890248

Nojo, fakt. S těma RJ jezdí Taurusy.

0/0
13.4.2016 23:18
Foto

O11n61d49ř52e74j 13V35a25r77o37š60č97á85k 3954727373

Ja chapu, ze Vectron je moderni stroj, ale muze mi nekdo vysvetlit, co na ty masine stoji 100 milionu? No a ze Skodovacky lokomotivy asi kouka jen dalsi tunel... coz melo byt naopak, masiny mely koukat z tunelu :-)

0/−1
13.4.2016 19:13

P42e90t58r 89K19o83u51t22e72c49k80ý 6374430467767

Nové dvojkolí pro vůz stojí řádově mega. Jsou třeba hned 4... Trafo na 6,5 MW nebude taky za hubičku, měniče na stejný výkon, kastle, podvozky, ono se to nasčítá...

+3/0
14.4.2016 8:56

V25a83c14l71a61v 38H93a72j15e51k 3456229749

T8-oRvaurus stál taky kolem 100 mega a Messerschmidt bez arbitráže prý kolem 130 Mega

+1/−1
14.4.2016 10:25

T75o72m 15J68u18r82e57č88k28a 6415332915765

V minulých měsících je nakoupil například Lokotrain nebo RegioJet.

Opravdu nakoupili? Nejde jen o pronájem od ELL?

+7/0
13.4.2016 15:16

J97a39n 12C62e54p86e43k 1904826810

Jedná se o pronájem.

+1/0
13.4.2016 15:22

L12i90b10o75r 13M96o85u84č66k48a 1388477965762

jd eo to nacpat do clanku slovo RegioJet R^

+4/−1
13.4.2016 16:00

J74a68n 35K63o28v36á64č 7722489695607

Pozor na chemtrail ;)

+1/0
13.4.2016 17:27

J94a43n 12S88ů89r35a 4405833883332

Přesně tak. A když je to v kombinaci s Lokotrainem,je to dvojitý jackpot.

+1/0
13.4.2016 20:27
Foto

T66o27m81á81š 84D31v54o48ř34á38k 7685906157851

Tedy jako vlastenec jsem, ale přijde mi, že Škoda chce spáchat profesní sebevraždu...

+2/0
13.4.2016 15:03

L79u28d18ě37k 64N55ě46m27e61c 5155521112524

Spíš si nechá schválit provoz svých strojů v jiných státech a pak se do dalších tendrů přihlásí, než se nechá vydírat časově i jinak nesplnitelnými požadavky.

+2/−9
13.4.2016 15:05

R81a77d57e13k 17N22o86v51o11t18n80ý 5458502436285

Vyděrači ze Škody Transportation by měli mít u ČD utrum na dalších 20 let.

+14/−3
13.4.2016 15:14

L98u44d32ě36k 51N96ě12m20e16c 5325561342764

Snad by bylo lépe se nejdřív seznámit s některými kauzami.

+2/−5
13.4.2016 15:17

M29i98c30h76a42l 30S11e66d56l80á64č83e92k 7983371264106

No právě. Stačí poslední kauza, kdy do teď jejich lokomotivy nesmí do Německa, dodali je s několikaročním zpožděním a ještě vysoudili na ČD miliardu. Horší jak za komunistů.

+10/−1
13.4.2016 15:28

L55u29d15ě13k 98N61ě70m29e74c 5115831742464

Rozpovídejte se obšírněji...

+1/−4
13.4.2016 15:33

J96i83r64k61a 73D81v18o59ř68á17k 4225260413868

Vůbec nepotřebujou žádné utrum. Jak je vidět, úplně stačí, když jim ČD přestanou nadbíhat. Ještě pár takových debaklů, a výrobce, který ztratil domácí trh, nikdo nebude brát vážně.

0/0
16.4.2016 23:27

J51a70n 66C14e13p81e88k 1314106150

No to mi opravdu řekněte, kde byla vámi proklamovaná Škoda vydírána a na čem v obchodních případech s Českými Dráhami tratila? Není to spíše naopak?

+8/0
13.4.2016 15:18

L71u26d10ě68k 15N22ě55m10e81c 5815431672984

Osobně nepovažuji významné změny specifikací v průběhu projektu za nic jiného.

0/−3
13.4.2016 15:21

J37a46n 63C44e91p95e59k 1964896810

A na čem tratila? Na otočené pokutě, za pozdě dodané zboží, které ještě musí platit ČD?

+3/0
13.4.2016 15:23

L30u82d77ě13k 43N79ě70m63e17c 5615631562114

Takže s první částí souhlasíte a divíte se, že s sebou veze následky?

0/−1
13.4.2016 15:27

J64a17n 90C62e94p66e25k 1584156170

Jen dodám, firma, která díky ČD byla vůbec schopna přežít a vyvinout se ve velkou firmu, by měla u ČD prstíčkem hrabat. Jen díky ČD a netransparentním zakázkám, je tam, kde je dnes. Bez nich by žádná nebyla. Těžko by něco vyráběli na dluh s nejistotou, že to vůbec někomu prodají.

+9/0
13.4.2016 15:25

L13u67d75ě65k 28N54ě39m14e54c 5745361272474

Víte.. ono se s Vaším dodatkem dá do jisté míry souhlasit.

+1/0
13.4.2016 15:32

M32a44r51t66i12n 20Č78a60p46e73k 6890611797834

Siemens vyrobil prvního Eurosprintera (předchůdce Vectronu) společně s lokomotivkou Maffei na vlastní náklady. Dodnes mu patří a používáho hlavně na přepravu vozidel z Mnichova na jeho zkušební okruh.

Takže Škodovka by měla ve vztahu s ČD jen mlčet a šoupat nohama, když jí zaplatily kompletní vývoj. Jinak zpoždění vzniklé změnou norem bylo zohledněno, pokuta byla za to, že ještě nejsou plně schváleny.

+12/0
13.4.2016 15:49

J15a96n 12S32ů65r70a 4775703103752

V čem byly tady požadavky nesplnitelné? Proč si tedy dosud ŠT nenechala schválit loko v jiných státech?

+7/0
13.4.2016 15:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.