Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražce a koleje seženeme, vy je dáte dohromady. SŽDC mění opravy tratí

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) mění zásadním způsobem systém stavebních zakázek, za které ročně utrácí desítky miliard korun. Klíčové díly a součásti pro stavby nakoupí zvlášť a u stavařů bude poptávat jen práci. Změna má přinést zlevnění staveb. První dvě soutěže se týkají pražců a kolejnic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72o26z92e79f 65S73t56e91b93i60l79a 3765917215747

...kdo je Španelska skupina OHL že vydává certifikaci pro ČR?

ze by partička úředníků ministerstva dopravy??

0/0
19.4.2016 22:23

M51a68r77t90i15n 29P17l65a30c98h39t27a 1144951681909

V této republice je spíše problém s řízením,manuální prací, tj. práce dle schválených pracovních postupů a dodržování ISO 9000 platit QA managment a tím garantovat kvalitu.!!

....materiál bez certifikace je defakto neprodejný takže to je čistě spekulativní rovina.

0/0
19.4.2016 17:38

R29a64d57o92s53l54a57v 22K87l18a78u86d92a 5584698604952

To že je v EU několik systémů napájení, nebo odlišné zabezpečovací systémy, to chápu. Proč je ale potřeba pro každý stát schvalovat pražce, to je mi záhadou.

+3/0
19.4.2016 16:35

P17a73v88e57l 46O97b67d64r59ž72á80l35e56k 6526944348692

Protože i na ty jsou odlišné národní normy. A to máme celkem štěstí, že díky R-U historii máme ledacos hodně podobného s okolními státy.

+2/0
19.4.2016 18:23

P60e21t43r 27S31c95h21w65a12r96z 7498299723711

Co výzisk z rušených kolejí? Pražce asi budou stát za prd, ale kolejnice by se použít daly?

0/0
19.4.2016 16:18

R38a78d30o95s32l78a42v 81K65l89a37u92d81a 5754858414642

I ty kolejnice stojí za prd.

0/0
19.4.2016 16:37

M82i62r33o96s57l26a78v 84Z77i77k91m44u11n27d 6458862107518

Autor má mimo jiné problém s rodem ... SŽDC je v jedné větě rodu ženského, podruhé rodu středního (ta SŽDC versus to SŽDC ... Správa železniční dopravní cesty ....)

+3/0
19.4.2016 14:28

M35i55r72o55s36l77a55v 53G88r37o23s44s78m70a41n65n 8662499734

Autor titulku, narozdíl od autora článku, nerozeznává koleje od kolejnic.

0/0
19.4.2016 14:04
Foto

L79u61k51á21š 54N11o49v47o63t71n91ý 6166807338388

Tak to nechápu, jak chtějí SŽDC získat lepší cenu, když u poptávaných produktů je jeden výrobce... 8-o

0/0
19.4.2016 13:46

P15e18t20r 17N95o28v12o72t88n57y 1631420221

Větší objem oběru.

+1/0
19.4.2016 13:46

O72n69d61ř77e46j 36N71o93v83á44k 9287534869409

Jak? Jakože bude kupovat do zásoby? Takže co ušetří, to dvakrát tolik utratí za skladování?

0/−1
19.4.2016 13:47

P91e80t95r 31N42o21v50o64t32n54y 1591520541

Proč do zásoby? Na síti SŽDC se za celý rok spotřebuje určitý počet nových pražců a v současné době je nakupuje spousta různých firem každá zvlášť. Takhle je koupí jen SŽDC.

+3/0
19.4.2016 13:50

O77n88d61ř62e90j 68N36o73v93á20k 9247684549619

Koupí je najednou? Jestli ano => musí skladovat. Jestli ne => nekupuje velký objem ...

0/−1
19.4.2016 13:55

P43e30t72r 91N62o19v87o20t91n91y 1361300311

Bože, tak nasmlouvá velký objem k odběru. Oni to taky nevyrobí všechno najednou a budou dodávat postupně. Ale díky velké smlouvě to bude levnější, než když přijde 100 malejch šmudlů.

+6/0
19.4.2016 13:57

O71n17d46ř16e28j 93N80o93v15á31k 9807364849599

Jistě ... výrobce je úplný tupoun a neví, že SDŽC bude potřebovat za rok X kusů .... a že je nemůže nikde jinde koupit ....

Jak říkám, nejde o nic jiného, než o další prostor ke korupci ...

A ve skutečnosti to povede ke zdražení zakázek ... protože např. ty kolejnice taky musí někdo někam dovézt dopravu zaplatit .... a teď stačí, aby jim někdo zrušil soutěž na "montážníka", SDŽC nebude schopno vyrobené odebrat a už začne naskakovat skladné a sankce ....

0/−2
19.4.2016 14:02

P66e97t69r 81N61o87v58o16t44n58y 1621950431

To se nebojím, že by si to SŽDC někde nesložilo. Furt lepší alternativa, že se vysoutěží obnova tratě a vysoutěžený dodavatel ten materiál nesežene.

+1/0
19.4.2016 14:05

P66e66t96r 68N36o69v47o63t65n56y 1131940741

než že

0/0
19.4.2016 14:13

P72e67t38r 97N91o64v77o58t30n22y 1311200731

Asi neví, když je vloni nebyl schopen dodat.

0/0
19.4.2016 14:07

J71i65ř72í 86K53o31c59u24r36e17k 6625534665478

Myslíte, že SŽDC nemá vlastní prostředky pro přepravu kolejnic, pražců, kolejových polí a drobného materiálu? Já bych řekl, že má, má jich spoustu. Stojí a čekají pro případ potřeby na nějaké opravě, která se nesoutěží.

0/0
19.4.2016 15:22

Z94b10y50n66ě86k 86Č25e90j76k45a 5666968281833

teď to Jouda koupí za 100 a prodá za 150. I kdyby to Správa koupila za 120, ušetří. V praxi to ale koupí za 80 ve velkém množství a v nasmlouvaných termínech, protože centrálně lze opravy a rekonstrukce naplánovat lépe. Teď dopředu sice správa ví, že bude potřebovat 500ks/měsíc ale nikdo u výrobce neví, kdo a kdy je koupí. Když dáš jasné požadavky (a třeba i na skladování hotových dílců), tak se dostáváš na jiné ceny.

U drah obecně je problém šílená certifikace, pokud se ale bude jednat o velké odběry jedním odběratelem na 2 roky, bude to zajímavé i pro zahraničí.

+3/0
19.4.2016 18:17

M45a54r75t58i62n 37N74e97r92m68u58t 9727247588409

Myslím že SŽDC má placu na skladování pražců dost :-)

+1/0
19.4.2016 22:02

V31i45k47t96o39r 63N30á70r63o32ž86n27ý 3809882378

Nemusí kupovat do zásoby . To , že někdo uzavře smlouvu na dodávku 200.000 pražců ještě neznamená , že ty pražce mu budou dodány v jednom okamžiku. Obě strany se mohou domluvit na termínech dodávek.

+2/0
19.4.2016 13:50

O30n55d13ř74e77j 80N40o13v90á39k 9717954179819

Podle toho, co se tu píše, máme jednoho nebo dva výrobce ... monopol ... takže je úplně jedno, kdo a kolik kupuje ....

0/−2
19.4.2016 13:56

J17i23n71d65ř59i54c98h 29Š10k87o30p25e83k 4215351750205

není to jedno.

Velký stálý zákazník má u většiny firem přednost i lepší ceny než náhodný odběratel

+3/0
19.4.2016 18:24

V93i19k64t48o13r 69N48á79r58o89ž42n55ý 3679672668

Spíše by to chtělo vymyslet , jak zničit monopol výrobců pražců , kolejnic , výhybek , atd... Cílem by mělo být , aby certifikovaných firem zde bylo více..pak se může soutěžit a ceny mohou být tlačeny dolů.

Jinak tento prvopočin SŽDC se mi líbí. Nakoupí materiál ve velkém a tím laciněji.

+15/0
19.4.2016 13:33

P23e87t55r 19N25o60v30o43t38n10y 1551240541

Slevnit a zjednodušit certifikace? Kdo certifikuje? Stát? SŽDC? Je to jen na nich.

0/0
19.4.2016 13:34

J62i96ř28í 76E25r29b77e86n 1513434146527

Cerifikáty jsou doooost drahá záležitost a až tolik investičních akcí se na českých kojeích neděje, aby se ta certifikace vyplatila udělat víc výrobcům dílů. Ve finále byste si stejně mohl vybírat ze tří, čtyř dodavatelů a o chlup nejlevnější by nakonec byl ten německý. Navíc ten certifikát nakonec stejně zaplatí odběratel v ceně toho zboží...

+2/0
19.4.2016 13:36

O32n85d11ř64e66j 73N41o30v62á12k 9947654269609

Ty certifikáty nejsou celo-evropské?

+1/0
19.4.2016 13:38

J58i73ř74í 36E47r57b55e93n 1273614706647

Nejsou. Každá železniční správa má své vlastní předpisy. Je to dáno historickým vývojem - pro nemovité věci ještě dlooouho nebudou platit jednotné normy a tudíž i certifikáty. A platí to pro pražce, kolejnice, zabezpečovací zařízení, stavební materiály, elektroinstalační materiál atd.

+5/0
19.4.2016 13:40

O40n48d88ř79e70j 54N51o66v91á73k 9297784719369

Se divím, že mohou jezdit mezinárodní rychlíky přes 5 států ....

0/0
19.4.2016 13:41

J23i92ř91í 60E12r62b60e64n 1693144216257

Rychlík má do nemovité věci hodně daleko ;-D

0/0
19.4.2016 13:43

O94n55d96ř38e67j 48N92o11v43á92k 9407824409499

Ale jaksi nelítá vzduchem, že .... jak to ten vlak zvládne, že jede po 5 různých kolejnicích .....po kolejnicích s různými parametry ....že se cestou nerozsype ...;-)

+2/0
19.4.2016 13:47

J23i58ř67í 84K53a95r64o21u43b 5614112662584

Aby mohly železniční vozy a lokomotivy jezdit po "různých kolejích" není také zcela jednoduché a musí být za tímto účelem také zkoušeny, a schvalovány.

+3/0
19.4.2016 14:06

P17a14v74e77l 84O67b54d58r94ž69á63l16e79k 6846694928302

Však to také není vůbec jednoduché. Vzpomeňte jak dloho trvalo, než dostalo Pendolino papíry pro provoz v ČR.

Nebo jak dlouho se papíruje, aby nová lokomotiva od Škodovky mohla do Německa.

Případně vzpomeňte na problém v Francii, kde až dodatečně přišli na to, že mají trochu jiné normy pro nástupiště a zahraniční vozy jim bourají do jejich okrajů.

+5/0
19.4.2016 14:15

J62i18n29d61ř49i11c95h 84Š59k24o60p83e22k 4445361110895

vždyť se taky těžko shání homologace pro X zemí např. u lokomotiv

0/0
19.4.2016 18:25

V84i96k67t24o54r 25N85á90r27o88ž14n77ý 3739212938

Zabezpečovací systémy beru. Ale věci jako kolejnice či pražce ?? Absurdní..

+3/0
19.4.2016 13:43

V27i23k98t91o46r 96N67á12r77o92ž35n52ý 3939732828

Jak drahá záležitost ? Je otázka , zda tato certifikace není pouze zástěrkou a motivem pro vyloučení nažádoucí konkurence z tendrů. Apropo , pokud někdo umí dodávat pražce , výhybky či kolejnice pro evropské vysokorychlostní tratě , poté na 100% umí dodávat pražce , výhybky či kolejnice pro českou železnici...

+2/0
19.4.2016 13:40

J34i36ř14í 89E98r72b34e16n 1173924436707

Certifikace = ověření nezávislým orgánem, že splňujete ten který předpis. A předpisy SŽDC nejsou stejné jako předpisy německé, francouzské, polské či jánevímjaké železniční správy.

+1/0
19.4.2016 13:41

V32i21k91t16o84r 13N65á65r98o45ž43n63ý 3919272938

Jasně , jaké zkoušky na pražci provede nezávislý orgán ? Rozbije jej na padrť... a vydá certifikát. Kolik toto může stát ? Jaká je celková suma , kterou stát ročně vydá do modernizace sítě ?

0/0
19.4.2016 13:49

J88i30ř29í 71E90r26b43e64n 1763734836217

No on to není jeden pražec, to byste byl z levného kraje. Věřte tomu, že se testují řádově desítky až stovky kusů, plus samostatné testy směsí a výztuh každé série. A nejde o rozbíjení na padrť, ale o dost pestrou směsici tahových, tlakových, krutových, ohybových, teplotních, abrazních a dalších zkoušek.

+2/0
19.4.2016 14:18

J31i92ř17í 91K98o13c36u44r89e85k 6865494495378

No dobře. Ale tyhle výrobní testy kvality (píšete každé série), kdy každý ntý kus jde na zkušebnu budou asi stejné pro každého výrobce. Takže jsou tyto náklady stejné +- pro všechny.

0/0
19.4.2016 15:32

P17a83v88e91l 49O96b80d77r44ž84á86l31e51k 6536874568242

Zkoušek je celkem dost, těch pražců se rozbijí stovky a odlišnosti jsou i v jejich konstrukci a způsobech upevnění.

I přesto jsou certifikace v ČR oproti Evropě celkem levné. Třeba do Cerhenic nám jezdí dělat certifikace řada zahraničních výrobců i pro své státy.

0/0
19.4.2016 14:19

P11a90v44e72l 91O53b44d60r65ž81á14l13e43k 6786314638182

To ovšem záleží na výrobcích .. jestli si certifikace udělají nebo ne.

A ČR je malý trh na to, aby se to výrobcům ze zahraničí vyplatilo.

0/0
19.4.2016 14:13

J59i74ř84í 33K85o39c52u57r31e14k 6765604815568

No a to je ten certifikát platný jen pro ČR nebo je v Evropě jediný výrobce pražců? Že by třeba rakouské pražce nešly v ČR použít protože §1. A nebo třeba to, že rakouské pražce jsou tak jiné, že po nich české vlaky nemůžou jezdit. Ale je dost dobře možné, že legisltivně jsou to zcela jiné díly.

Být to telekomunikace, tak Nokia3310 pro AT není totéž, co Nokia3310 pro CZ a tak se s CZ Nokií3310 v AT nedovoláte ani se SIM od Orange.

0/0
19.4.2016 15:28

V42l70a54d48i57m91í43r 90F45i57b88i41g98e73r 5404511181984

Otázkou zůstává, proč si to nedělat všechno sami. Mít vlastní zaměstnance je dobré, práce se dobře plánuje, když se vyskytne problém mohu tam lidi poslat hned a neshánět firmu jestli má zájem atd.

+5/0
19.4.2016 13:30

P87e44t37r 80N39o18v25o61t91n25y 1691490661

A když se nic nedělá, kdo je bude platit? Loni utratila SŽDC 40 mld., letos to bude o mnoho méně. To je sakra rozdíl v objemu práce jen mezi dvěma roky.

0/0
19.4.2016 13:33

V98l82a35d70i42m87í40r 73F70i73b67i39g36e43r 5534401771264

To jsou investice těch 40mld alespoň většina. I koleje potřebují údržbu, která se zanedbává a to dlouhodobě.

0/0
21.4.2016 9:35

V79i94k77t72o46r 28N60á40r46o32ž95n10ý 3289312958

Proč ? Já bych spíše naopak některé činnosti , které dnes vykonává SŽDC vyčlenil ven. Apropo... na vlečce mi kdysi dělala dohled SŽDC , totálně to hoši flákali až to dospělo do fáze , kdy nám na výhybce (deklarované "v pořádku" vypadly vagóny). Poté jsme SŽDC vykopli , najali jednoho místního živnostníka a funguje to mnohem levněji a mnohem lépe.

+1/0
19.4.2016 13:36

O89n89d57ř72e12j 97N62o76v34á27k 9707694519139

Prostě klasický rozdíl mezi státním podnikem a soukromníkem ...

0/0
19.4.2016 13:37

M73a70r30t23i98n 89N53e88r35m45u17t 9197127518179

Na vlečce nemá SŽDC tu správnou motivaci. Na normální trati to bude jiné..

0/0
19.4.2016 22:05







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.