Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražce a koleje seženeme, vy je dáte dohromady. SŽDC mění opravy tratí

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) mění zásadním způsobem systém stavebních zakázek, za které ročně utrácí desítky miliard korun. Klíčové díly a součásti pro stavby nakoupí zvlášť a u stavařů bude poptávat jen práci. Změna má přinést zlevnění staveb. První dvě soutěže se týkají pražců a kolejnic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14o63z70e40f 86S22t20e60b48i21l39a 3415317685927

...kdo je Španelska skupina OHL že vydává certifikaci pro ČR?

ze by partička úředníků ministerstva dopravy??

0/0
19.4.2016 22:23

M24a21r31t51i98n 33P84l32a12c36h93t46a 1264761611419

V této republice je spíše problém s řízením,manuální prací, tj. práce dle schválených pracovních postupů a dodržování ISO 9000 platit QA managment a tím garantovat kvalitu.!!

....materiál bez certifikace je defakto neprodejný takže to je čistě spekulativní rovina.

0/0
19.4.2016 17:38

R34a90d46o95s36l87a84v 57K76l15a54u14d19a 5304788534422

To že je v EU několik systémů napájení, nebo odlišné zabezpečovací systémy, to chápu. Proč je ale potřeba pro každý stát schvalovat pražce, to je mi záhadou.

+3/0
19.4.2016 16:35

P66a70v98e78l 72O37b89d80r61ž44á45l49e94k 6436984168862

Protože i na ty jsou odlišné národní normy. A to máme celkem štěstí, že díky R-U historii máme ledacos hodně podobného s okolními státy.

+2/0
19.4.2016 18:23

P47e94t34r 42S14c39h63w54a45r54z 7288759113321

Co výzisk z rušených kolejí? Pražce asi budou stát za prd, ale kolejnice by se použít daly?

0/0
19.4.2016 16:18

R82a61d79o54s76l81a68v 95K11l64a44u91d52a 5444618424152

I ty kolejnice stojí za prd.

0/0
19.4.2016 16:37

M47i27r71o35s54l20a37v 37Z17i54k43m28u18n23d 6798382607838

Autor má mimo jiné problém s rodem ... SŽDC je v jedné větě rodu ženského, podruhé rodu středního (ta SŽDC versus to SŽDC ... Správa železniční dopravní cesty ....)

+3/0
19.4.2016 14:28

M69i49r66o27s47l89a45v 39G89r49o61s93s12m21a40n16n 8112149754

Autor titulku, narozdíl od autora článku, nerozeznává koleje od kolejnic.

0/0
19.4.2016 14:04
Foto

L77u71k33á52š 47N32o48v49o86t87n84ý 6156407678748

Tak to nechápu, jak chtějí SŽDC získat lepší cenu, když u poptávaných produktů je jeden výrobce... 8-o

0/0
19.4.2016 13:46

P22e75t87r 10N36o35v95o64t69n74y 1421150421

Větší objem oběru.

+1/0
19.4.2016 13:46

O13n21d17ř19e13j 60N87o59v26á11k 9437784969139

Jak? Jakože bude kupovat do zásoby? Takže co ušetří, to dvakrát tolik utratí za skladování?

0/−1
19.4.2016 13:47

P57e53t83r 19N93o28v89o45t51n16y 1741770781

Proč do zásoby? Na síti SŽDC se za celý rok spotřebuje určitý počet nových pražců a v současné době je nakupuje spousta různých firem každá zvlášť. Takhle je koupí jen SŽDC.

+3/0
19.4.2016 13:50

O23n12d58ř19e42j 88N45o38v79á77k 9807534529179

Koupí je najednou? Jestli ano => musí skladovat. Jestli ne => nekupuje velký objem ...

0/−1
19.4.2016 13:55

P57e20t41r 19N13o33v77o51t79n60y 1791230241

Bože, tak nasmlouvá velký objem k odběru. Oni to taky nevyrobí všechno najednou a budou dodávat postupně. Ale díky velké smlouvě to bude levnější, než když přijde 100 malejch šmudlů.

+6/0
19.4.2016 13:57

O95n60d14ř41e40j 34N47o85v11á17k 9687534429679

Jistě ... výrobce je úplný tupoun a neví, že SDŽC bude potřebovat za rok X kusů .... a že je nemůže nikde jinde koupit ....

Jak říkám, nejde o nic jiného, než o další prostor ke korupci ...

A ve skutečnosti to povede ke zdražení zakázek ... protože např. ty kolejnice taky musí někdo někam dovézt dopravu zaplatit .... a teď stačí, aby jim někdo zrušil soutěž na "montážníka", SDŽC nebude schopno vyrobené odebrat a už začne naskakovat skladné a sankce ....

0/−2
19.4.2016 14:02

P32e78t71r 39N65o86v70o78t13n41y 1131510101

To se nebojím, že by si to SŽDC někde nesložilo. Furt lepší alternativa, že se vysoutěží obnova tratě a vysoutěžený dodavatel ten materiál nesežene.

+1/0
19.4.2016 14:05

P36e42t50r 77N94o27v92o83t33n47y 1461560161

než že

0/0
19.4.2016 14:13

P65e15t50r 50N86o75v44o10t97n79y 1491930921

Asi neví, když je vloni nebyl schopen dodat.

0/0
19.4.2016 14:07

J52i45ř92í 29K11o89c40u96r14e45k 6325214505608

Myslíte, že SŽDC nemá vlastní prostředky pro přepravu kolejnic, pražců, kolejových polí a drobného materiálu? Já bych řekl, že má, má jich spoustu. Stojí a čekají pro případ potřeby na nějaké opravě, která se nesoutěží.

0/0
19.4.2016 15:22

Z58b43y84n42ě25k 33Č10e80j29k37a 5256648671503

teď to Jouda koupí za 100 a prodá za 150. I kdyby to Správa koupila za 120, ušetří. V praxi to ale koupí za 80 ve velkém množství a v nasmlouvaných termínech, protože centrálně lze opravy a rekonstrukce naplánovat lépe. Teď dopředu sice správa ví, že bude potřebovat 500ks/měsíc ale nikdo u výrobce neví, kdo a kdy je koupí. Když dáš jasné požadavky (a třeba i na skladování hotových dílců), tak se dostáváš na jiné ceny.

U drah obecně je problém šílená certifikace, pokud se ale bude jednat o velké odběry jedním odběratelem na 2 roky, bude to zajímavé i pro zahraničí.

+3/0
19.4.2016 18:17

M12a56r92t55i83n 51N81e98r64m32u57t 9157597128309

Myslím že SŽDC má placu na skladování pražců dost :-)

+1/0
19.4.2016 22:02

V82i38k10t35o27r 11N25á64r63o26ž93n22ý 3339172768

Nemusí kupovat do zásoby . To , že někdo uzavře smlouvu na dodávku 200.000 pražců ještě neznamená , že ty pražce mu budou dodány v jednom okamžiku. Obě strany se mohou domluvit na termínech dodávek.

+2/0
19.4.2016 13:50

O63n43d48ř38e49j 21N88o48v69á67k 9617934219369

Podle toho, co se tu píše, máme jednoho nebo dva výrobce ... monopol ... takže je úplně jedno, kdo a kolik kupuje ....

0/−2
19.4.2016 13:56

J36i64n31d78ř97i90c37h 88Š47k66o35p46e92k 4755601710285

není to jedno.

Velký stálý zákazník má u většiny firem přednost i lepší ceny než náhodný odběratel

+3/0
19.4.2016 18:24

V74i32k11t87o18r 76N19á89r41o43ž67n41ý 3739332888

Spíše by to chtělo vymyslet , jak zničit monopol výrobců pražců , kolejnic , výhybek , atd... Cílem by mělo být , aby certifikovaných firem zde bylo více..pak se může soutěžit a ceny mohou být tlačeny dolů.

Jinak tento prvopočin SŽDC se mi líbí. Nakoupí materiál ve velkém a tím laciněji.

+15/0
19.4.2016 13:33

P87e38t97r 94N25o24v41o78t86n25y 1761220911

Slevnit a zjednodušit certifikace? Kdo certifikuje? Stát? SŽDC? Je to jen na nich.

0/0
19.4.2016 13:34

J56i44ř37í 75E51r92b38e92n 1323274596557

Cerifikáty jsou doooost drahá záležitost a až tolik investičních akcí se na českých kojeích neděje, aby se ta certifikace vyplatila udělat víc výrobcům dílů. Ve finále byste si stejně mohl vybírat ze tří, čtyř dodavatelů a o chlup nejlevnější by nakonec byl ten německý. Navíc ten certifikát nakonec stejně zaplatí odběratel v ceně toho zboží...

+2/0
19.4.2016 13:36

O40n47d63ř32e94j 24N24o76v46á17k 9937804459569

Ty certifikáty nejsou celo-evropské?

+1/0
19.4.2016 13:38

J85i94ř44í 84E21r95b83e62n 1543134666267

Nejsou. Každá železniční správa má své vlastní předpisy. Je to dáno historickým vývojem - pro nemovité věci ještě dlooouho nebudou platit jednotné normy a tudíž i certifikáty. A platí to pro pražce, kolejnice, zabezpečovací zařízení, stavební materiály, elektroinstalační materiál atd.

+5/0
19.4.2016 13:40

O48n45d39ř66e70j 78N52o64v77á60k 9187834719109

Se divím, že mohou jezdit mezinárodní rychlíky přes 5 států ....

0/0
19.4.2016 13:41

J10i75ř83í 62E63r91b29e64n 1963934176217

Rychlík má do nemovité věci hodně daleko ;-D

0/0
19.4.2016 13:43

O31n74d91ř84e44j 95N15o56v78á83k 9197754389509

Ale jaksi nelítá vzduchem, že .... jak to ten vlak zvládne, že jede po 5 různých kolejnicích .....po kolejnicích s různými parametry ....že se cestou nerozsype ...;-)

+2/0
19.4.2016 13:47

J25i66ř95í 76K21a71r83o21u29b 5104102902204

Aby mohly železniční vozy a lokomotivy jezdit po "různých kolejích" není také zcela jednoduché a musí být za tímto účelem také zkoušeny, a schvalovány.

+3/0
19.4.2016 14:06

P47a61v50e50l 32O55b48d14r60ž78á43l63e12k 6376914268892

Však to také není vůbec jednoduché. Vzpomeňte jak dloho trvalo, než dostalo Pendolino papíry pro provoz v ČR.

Nebo jak dlouho se papíruje, aby nová lokomotiva od Škodovky mohla do Německa.

Případně vzpomeňte na problém v Francii, kde až dodatečně přišli na to, že mají trochu jiné normy pro nástupiště a zahraniční vozy jim bourají do jejich okrajů.

+5/0
19.4.2016 14:15

J98i55n21d47ř34i33c86h 85Š31k32o98p11e73k 4905931330575

vždyť se taky těžko shání homologace pro X zemí např. u lokomotiv

0/0
19.4.2016 18:25

V53i15k37t61o63r 37N33á89r45o33ž41n74ý 3839782678

Zabezpečovací systémy beru. Ale věci jako kolejnice či pražce ?? Absurdní..

+3/0
19.4.2016 13:43

V31i30k53t88o52r 84N24á74r64o29ž98n55ý 3469392688

Jak drahá záležitost ? Je otázka , zda tato certifikace není pouze zástěrkou a motivem pro vyloučení nažádoucí konkurence z tendrů. Apropo , pokud někdo umí dodávat pražce , výhybky či kolejnice pro evropské vysokorychlostní tratě , poté na 100% umí dodávat pražce , výhybky či kolejnice pro českou železnici...

+2/0
19.4.2016 13:40

J84i19ř16í 58E31r63b63e35n 1713314316117

Certifikace = ověření nezávislým orgánem, že splňujete ten který předpis. A předpisy SŽDC nejsou stejné jako předpisy německé, francouzské, polské či jánevímjaké železniční správy.

+1/0
19.4.2016 13:41

V10i90k22t12o51r 64N77á80r30o12ž50n48ý 3439772498

Jasně , jaké zkoušky na pražci provede nezávislý orgán ? Rozbije jej na padrť... a vydá certifikát. Kolik toto může stát ? Jaká je celková suma , kterou stát ročně vydá do modernizace sítě ?

0/0
19.4.2016 13:49

J18i62ř18í 89E93r31b60e24n 1353254616257

No on to není jeden pražec, to byste byl z levného kraje. Věřte tomu, že se testují řádově desítky až stovky kusů, plus samostatné testy směsí a výztuh každé série. A nejde o rozbíjení na padrť, ale o dost pestrou směsici tahových, tlakových, krutových, ohybových, teplotních, abrazních a dalších zkoušek.

+2/0
19.4.2016 14:18

J13i94ř58í 32K67o50c83u32r62e62k 6775434765658

No dobře. Ale tyhle výrobní testy kvality (píšete každé série), kdy každý ntý kus jde na zkušebnu budou asi stejné pro každého výrobce. Takže jsou tyto náklady stejné +- pro všechny.

0/0
19.4.2016 15:32

P19a65v44e70l 71O79b81d55r11ž26á80l37e10k 6506854658952

Zkoušek je celkem dost, těch pražců se rozbijí stovky a odlišnosti jsou i v jejich konstrukci a způsobech upevnění.

I přesto jsou certifikace v ČR oproti Evropě celkem levné. Třeba do Cerhenic nám jezdí dělat certifikace řada zahraničních výrobců i pro své státy.

0/0
19.4.2016 14:19

P49a36v60e81l 32O96b44d98r63ž20á25l86e40k 6286404348832

To ovšem záleží na výrobcích .. jestli si certifikace udělají nebo ne.

A ČR je malý trh na to, aby se to výrobcům ze zahraničí vyplatilo.

0/0
19.4.2016 14:13

J64i25ř53í 62K44o79c68u12r77e76k 6935664985978

No a to je ten certifikát platný jen pro ČR nebo je v Evropě jediný výrobce pražců? Že by třeba rakouské pražce nešly v ČR použít protože §1. A nebo třeba to, že rakouské pražce jsou tak jiné, že po nich české vlaky nemůžou jezdit. Ale je dost dobře možné, že legisltivně jsou to zcela jiné díly.

Být to telekomunikace, tak Nokia3310 pro AT není totéž, co Nokia3310 pro CZ a tak se s CZ Nokií3310 v AT nedovoláte ani se SIM od Orange.

0/0
19.4.2016 15:28

V66l65a22d50i82m94í42r 21F30i44b16i61g63e93r 5254821851564

Otázkou zůstává, proč si to nedělat všechno sami. Mít vlastní zaměstnance je dobré, práce se dobře plánuje, když se vyskytne problém mohu tam lidi poslat hned a neshánět firmu jestli má zájem atd.

+5/0
19.4.2016 13:30

P52e44t34r 41N13o61v69o66t58n13y 1551120761

A když se nic nedělá, kdo je bude platit? Loni utratila SŽDC 40 mld., letos to bude o mnoho méně. To je sakra rozdíl v objemu práce jen mezi dvěma roky.

0/0
19.4.2016 13:33

V98l65a53d59i73m88í45r 45F90i72b43i80g47e10r 5804841531284

To jsou investice těch 40mld alespoň většina. I koleje potřebují údržbu, která se zanedbává a to dlouhodobě.

0/0
21.4.2016 9:35

V91i30k51t32o74r 65N63á14r52o83ž33n90ý 3869182528

Proč ? Já bych spíše naopak některé činnosti , které dnes vykonává SŽDC vyčlenil ven. Apropo... na vlečce mi kdysi dělala dohled SŽDC , totálně to hoši flákali až to dospělo do fáze , kdy nám na výhybce (deklarované "v pořádku" vypadly vagóny). Poté jsme SŽDC vykopli , najali jednoho místního živnostníka a funguje to mnohem levněji a mnohem lépe.

+1/0
19.4.2016 13:36

O44n49d18ř14e29j 35N47o50v64á79k 9107534939129

Prostě klasický rozdíl mezi státním podnikem a soukromníkem ...

0/0
19.4.2016 13:37

M79a83r23t39i21n 34N60e54r34m10u89t 9557317158219

Na vlečce nemá SŽDC tu správnou motivaci. Na normální trati to bude jiné..

0/0
19.4.2016 22:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.