Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančurův RegioJet plánuje vlaky z Prahy do Brna a Bratislavy

Expanze soukromého železničního dopravce RegioJet na české a slovenské koleje pokračuje. Firma si už zažádala o kapacitu pro jeden pár vlaků denně mezi Prahou a Bratislavou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14a68n 38J40e80m14e42l13k86a 1785280

Tomu já fandím, Praha Bratislava potřebuje konkurenci. Třeba půjde cena z 615 s inkartou níž. A nebude zpoždění od Maďarů.

+2/−3
21.4.2016 21:20

P47e42p37a 40B85r74a55t66r82š14o78v70s91k79ý 9535496699601

Aha.. Tady je těch vašich 615 s inkartou :D :D :D https://www.cd.cz/eshop/connres_2G.aspx?guid=92f86734-310d-4157-865e-655d1b8cd4a2 ... Ne cena na zítřek bez slev je 497 Kč.

+1/0
25.4.2016 20:22

M28i73r53o54s78l78a15v 85Z34i65k61m38u88n91d 6248772897968

Z provozního hlediska to má logiku ... pokud se nějaký vůz porouchá, musí být do Prahy přepraven přes Košice ... docela hloupé ...

Odpovědí ČD & ZSSK by mohlo být protažení vlaků končících v Brně do Bratislavy. V současné době jezdí pouze EC vlaky ve dvouhodinovém taktu, což není zrovna z pohledu cestujícího šikovné. jednak dlouhý interval, jednak přeplněnost vlaků (jede jich málo), jednak problémy při zpoždění, o které se MÁV často postarají ...

+2/0
21.4.2016 13:15

O19l28d24ř79i26c23h 10J42a59n28e68č79e61k 8399876583171

které vlaky konkrétně myslíte? já vidím toliko 4 rozumné vlaky, které by se z Brna či Břeclavi daly do Bratislavy protáhnout, z toho jen asi u 2 by to opravdu dávalo smysl (odpolední Ex a IC, nakolik rozumné by to bylo u odjezdů ve 4:49 a 19:49 si nejsem moc jistý) a to je ještě otázka, jak by se pak vracely. ledaže byste chtěl prodloužit zastávkové rychlíky Praha - ČT - Brno, na něž by se v Břeclavi přestupovalo z vídeňských railjetů...??

0/0
21.4.2016 15:28

M10i23r61o17s71l77a56v 84Z63i51k15m24u81n60d 6728652737328

Tohle je takový nástřel. Kombinace s RJ je mimo mísu, tyhle vlaky jezdí jako takové dost našvihlé, třeba v Brně je dost silný nástup. Spíše bych to viděl tak, aby si RJ jel z Břeclavi jako přípoj na EC z Bratislavy a z Brna do Prahy bez zastavení skrz a z Břeclavi, resp. Brna by jelo na blok ("na odhlášku") EC do Prahy zastavující v ČT, PU, KO ... (podobně v opačném směru) ... Prostě v trase Praha - Bratislava - Praha hodinový takt, RJ z Praha - Břeclav ve vlastním dvouhodinovém taktu, z BV do Prahy jako přípoj od Bratislavy, v opačném směru by RJ dojížděl EC do Bratislavy ...

Chápu, že příliš "megalomanské", ale v Německu a hlavně Švýcarech se jezdí dálkovou dopravou i po 30 minutách (někde i častěji) ... právě ty časté vlaky lákají cestující ... na rozdíl od dvou nebo čtyřhodinového taktu, které lijí cestující do BUSU jezdícího co hodinu ...

0/0
21.4.2016 17:08

O55l59d85ř23i35c84h 98J26a74n96e75č57e61k 8249366833521

to by znamenalo další zahuštění provozu a další problémy mezi Prahou a ČT... nevím, jestli je pro hodinový takt Praha - Brno - Bratislava (plus k tomu každou druhou hodinu reiljety do Vídně) taková poptávka...??

sorry ale přeci nemůžete srovnávat Česko se Švýcarskem - je přeci dost důvodů, proč v nejbližší době česká železnice nemůže fungovat tak jako švýcarská. zdaleka ne jen infrastruktura - vlak je ve Švýcarsku mnohdy rychlejší než auto, ve městech jsou na silnicích zácpy a všude drahé parkování - ale často i myšlení lidí, dokud Vám většina Čechů řekne 'co bych se táhnul vlakem, když autem je to ve dvou levnější a netrvá to déle' (a dokud nebude z Prahy do ČT čtyřkolej aspoň na 200 km/h), tak na švýcarský model železnice můžete zapomenout.

+1/0
21.4.2016 17:39

M98i42r21o55s76l18a64v 44Z61i37k76m85u94n23d 6298752267628

Nemusím, kde mají ve Švýcarech 4 koleje vedle sebe ?

Olten - Bern jsou dvě samostatné trati, na NBS dokonce není ani jediná kolejová spojka, takže se vůbec nepočítá s tím, že by tam mohla nastat mimořádnost a jezdilo by se částečně jednokolejně ... akorát je tam odbočka do Solothurnu s výhybkou na 200 km "do odbočky" ...

Celé je to hlavně o tom, že Švýcar má relativně krátké prostorové oddíly (do 1 000 metrů) , zatímco ty české se na koridorových tratích prodloužily z "kdysi" téměř standardních 1 000 metrů ... pak se logicky na trať vejde méně vlaků ...

Švýcar odbaví na 3 kolejích na Stadelhofenu přes 600 vlaků za 24 hodiny, v Brně se "kňučí", že jim je 7 průjezdných kolejí málo ...

Ono to je hlavně o "organizaci" práce a investicích do infrastruktury ...

0/0
24.4.2016 18:08
Foto

Z72d18e82n48ě64k 41W23o26l42f 6571789972153

Je tady jedna dost podstatná věc a to, že Jančura inkasuje od státu o cca 2/3 víc peněz za studentské jízdné, než kdysi inkasovali ČD. Ty samozřejmě fixlovat jako on nemohli. A to, že podvádí s vykazováním studentských jízdenek je veřejné tajemství. Takže suma sumárum, všechny nás celá ta slavná konkurence stojí o 2/3 víc než když jezdili jen ty špatné ČD! Tenhle trik mu pravděpodobně financuje i jeho podnákladové jízdné. Jak jednoduché :-) Takže až si zase dáte kafíčko "zdarma" a pak budete nadávat, kolik že po Vás chce stát daní, podívejte se do zrcadla a uvidíte jednoho z X, kteří toto "podnikání" také podporují ;-D

+13/−4
20.4.2016 19:40

V80í69t 15P95r56č18í86k 9928320184370

Ano. Aby mohlo byt na ceske zeleznici zdrave konkurencni prostredi, za to si musime my vsichni, kdo platime dane, poradne priplatit. :)

+1/−3
20.4.2016 20:17

T39o71m79a50s 58N43o13v49o77t75n71y 1521394826105

Další lhář. Když už chcete lhát, tak to aspoň nedělejte tak okatě.

+1/−4
20.4.2016 21:02

J62a75n 77N12o83v74á55k 7405294768177

Ale kuš, už na něj poslal

0/0
2.6.2016 17:29

J29a95k66u87b 32K10o37r42e89c 6304380721473

Zajímalo by mě, jak to má RJ vymyšlené. Jedním párem vlaků příliš velkou konkurencí ČD nebude (v článku se teda mluví o jednom páru na trase Pha - Bratislava), obzvláště když ČD zde nasazují své nejlepší vlaky. Navíc si bude konkurovat sám sobě. Pokud se vezme, že jeden vagón má obdobnou kapacitu jako autobus.

0/0
20.4.2016 18:28

R66o85m36a68n 32P80o16l39á27č53e34k 5226469905

Za mě pachuť z toho na čem Jančura vybudoval želežniční i autobusovou dopravu zůstane... Našel v systému jak podojit stát a ted machruje jak vlastně on všechno jezdí na svoje triko...

+13/−2
20.4.2016 18:12

T87o59m32a51s 82N82o69v21o12t22n45y 1841514236655

Povídejte, na čem to vybudoval? Jak podojil stát? Docela by mě to zajímalo, jestli jste vymyslel něco nového nebo budete opakovat nesmysly, které byly už několikrát vyvráceny z několika stran.

+2/−4
20.4.2016 21:03

M44a42r76t48i19n 79N12o68v26o23t75n52ý 3946826141774

"několikrát vyvráceny z několika stran." ;-D no jistě ...

+2/−1
22.4.2016 9:43

Š37t10e58f53a58n 29F19r36i60č11a 7802448233126

S čím to hodlá jezdit? S těmi 40 letými vraky?

+5/−6
20.4.2016 15:31

J86a47n 39V90a17l73o31u52c30h 6772227178360

Kontrolní otázka soudruzi, když vedle sebe postavíte 2 pražské modernizované tramvaje T3, kolik % populace pozná, která je z roku 1962 a která 1989 (ano, nejstarší vozy již mají 54 let)?

Ale jelikož Jančura je "zlý soukromník" (a inteligent pozná jeho vlak dokonce i podle barvy), jsou modernizace vraky, zatímco u ČD vagony z té samé rakouské série pohodlné a moderní...

+10/−5
20.4.2016 16:16

O68l77d14ř41i20c53h 67J86a65n41e86č15e43k 8619426353171

tak já myslel že myslí spíš lokomotivy. ale jinak máte pravdu.

+2/0
20.4.2016 16:30

J91i63ř39í 34K15o11c30u51r61e36k 6655304735888

Jo, ten třísystémový TSI Vectron je 40 roků starý a neumí 25 kV ~

A teď ještě tu o Ultrafialové Karkulce, co snědla vlka.

+2/0
20.4.2016 18:04

O75l53d86ř98i82c92h 23J25a12n35e95č53e85k 8959656103801

o lokomotivách v článku není ani slovo.

jaká část zde diskutujících ví, že řada 163 nedojede dál než do Svitav?

a co když to nebude ani vectron - jakkoliv je to nepravděpodobné? třeba si sežene ještě něco jiného nebo dokonce bude ve Svitavách přepřahat ;-D

0/0
20.4.2016 18:16

J23o95s71e20f 86T84r16ö51g48l 8219462636906

Ve Svitavách přepřáhne leda na diesel. Styk soustav je tady mezi stanicemi.

+1/0
20.4.2016 19:05

M42a77r42t14i22n 29Š46u39l98c 2207479760425

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
20.4.2016 17:26

R67o15m30a62n 37P65o63l54á42č87e82k 5346159745

Otázka je jestli vůbec T3R.P byla správná cesta... ;-). Já radši pojedu 15T než T3 i po reko;-) (a ano já je poznám)

0/0
20.4.2016 18:14

M61a28r11t80i46n 68K30o83ž34í49n 1665656881430

U lokomotivy to poznáte především na zrychlení. A to mají žluté vlaky velice mizerné. Navíc ty Pershingy jsou na 3000V DC, takže do Brna s tím stejně nezajede.

+1/0
20.4.2016 18:17

J89a80r37o66s89l33a56v 49K86o92m78o57ň 1790664374121

jenže Jančura už dnes jezdí některé vlaky Vectrony na Ostravsko, bere nějaké na leasing a tak inovuje park, protože pochopil, že se stejnosměrnou mašinou daleko nedojede a navíc je už dost stará. To Leoš má smůlu, ten má jednotku a pouze stejnosměrnou

0/0
20.4.2016 20:20

M79i84r20o47s98l69a78v 35Z23i37k75m11u25n85d 6718562387958

Jenže z jednosystémového se dělají dvousystémové, ty tam už dojedou ,,,

0/0
21.4.2016 14:09

J64i18ř41í 43K46o21c95u14r48e43k 6535434885448

Je to dokonce takový šrot, že ho ČD skoupily taky, aby na Jančuru nezbylo. A tak je to správně. :-P

+1/0
20.4.2016 18:01

R73o85m50a95n 86P63o30l62á15č35e51k 5136619985

Pokud tam ČD jezdí s Railjety tak je to šrot;-D

+1/0
20.4.2016 18:15

O21l89d38ř69i25c46h 30J25a15n75e46č76e93k 8649806433611

do Bratislavy ČD s railjety nejezdí. to stávající vedení zatrhlo.

+1/0
20.4.2016 18:17

M36i85r78o24s61l65a19v 51Z12i54k60m56u42n31d 6558812367878

Jsou Railjety schváleny na Slovensku ?

0/0
21.4.2016 14:10

O11l23d37ř38i22c96h 95J90a84n25e52č11e92k 8759356203891

I kdyby nebyly (netuším), tak s railjetem jakožto netrakční jednotkou (vagony) by asi velký problém nebyl a taurusy na Slovensku schválené jsou (i když je otázka, co by je bývalo v provozu Praha - Bratislava - Budapest tahalo).

Nicméně bych tipoval, že schválené jsou - už jen pro případnou potřebu při provozních mimořádnostech dojet z Břeclavi nebo z Budapešti do Vídně přes Slovensko.

0/0
21.4.2016 15:35

P47a51v57e18l 45Š77m22í82d24e73k 6429780863458

Mám dojem , že ne, ale nevím.

0/0
23.4.2016 8:35

J63a66n 36O67n45d64r45o11u63š70e59k 5726439256908

Konecne bude i do Brna na zeleznici konkurence.

+7/0
20.4.2016 15:30

T64o23m14a83s 23N20o14v24o14t86n48y 1931584346615

Výborně, bude větší výběr s kým jet.

+6/−2
20.4.2016 14:54

R42a34d57k56o 16K45ř57i73v71á49n39e73k 7180413265800

Vy osobně výběr nepotřebujete, Vy už máte vybráno z ideologických důvodů. :-)

A ostatní potřebují hlavně výběr časových poloh. Přijdu na nádraží kdy potřebuju a jedu. Kvalita u vlaků do Brna většinou je. Doba jízdy nic moc, ale s tím RJ nic neudělá. Pokud teda nehodlá postavit novou trať.

+5/−3
20.4.2016 15:15

T64o17m97a10s 63N38o63v82o58t25n71y 1761434836325

Myslíte? Proč tedy jezdím v 9 z 10 případů do Prahy s ČD? Protože jsem podle vašeho zařazení žlutej?

+2/−1
20.4.2016 15:16

R20a52d17k63o 24K25ř68i53v51á34n48e95k 7520963395490

Protože je RJ v 9 z 10 případů nepoužitelnej. Nějak skoro nikde nejezdí...:-)

+4/−2
20.4.2016 15:20

D16a16v85i83d 65V94a51c13h27t61a80r22č32í23k 8469312635848

Pán Křivánek = zatrpklý pracovník ČD ;-D tak mi to připadá

+1/−4
20.4.2016 17:03

R25a57d49k86o 73K55ř25i21v55á13n34e87k 7570763715400

To Vám připadá blbě.

0/0
20.4.2016 18:13

T15o81m90a79s 14N58o71v93o41t11n78y 1461894666195

Pán je známá figurka z diskuzního fora a neúnavný bojovník proti soukromníkům. Svého času svá "úderná" hesla měl asi na 4 řádky vyvedená v různých barvičkách, vypadalo to tak trochu jako od nějakého dítěte.

A jak vidíte, neumí odpovědět ani na jednoduchou otázku, když mu nezapadnete do šablony, že kdo neplive na Jančuru, tak musí být automaticky nepřítel ČD.

0/−1
20.4.2016 21:06

R89a55d65k32o 82K33ř94i59v81á59n77e46k 7740403865560

Sám jste známá figurka.

Pokud se sám živím podnikáním a dávám lidem práci, tak asi těžko můžu bejt proti soukromníkům, že Vy jen tak mlátíte prázdnou slámu? :-)

Kdo kritizuje Jančuru je podle Vás proti soukromníkům? Něco jako kacíř?

Svatá ty prostoto a ideologická zabedněnosti!

+1/0
21.4.2016 11:51

F97r30a51n18t86i59š69e52k 24F78l13i96n17t46a 1344640889793

A proč skoro nikde nejezdí? Nebude to tím, že se stále hájí prostor pro ČD. Ani stát ani kraje zatím soutěží moc nevypsali. A proč by dotovanou dopravu měly zajišťovat je ČD, proč nedat šanci i jiným dopravcům? Pravděpodobně by potom ušetřil stát i kraje. A pokud dnes vydává na stát více za dotované vlaky, je to tím, že se soukromým dopravcům podařilo přitáhnout do vlaků více cestujících.

0/−1
20.4.2016 18:55

T50o63m61a26s 89N79o37v44o26t49n27y 1111724726885

No, zatím jedinej, kdo rušil spoje mezi Brnem a Prahou, byly ČD. Tolik k té nepoužitelnosti RJ. SA naopak posiluje i přes ty superpohodlné a supermoderní Railjety na této lince.

0/−1
20.4.2016 21:08

Š91t90e86f29a23n 93F21r52i68č25a 7462988393706

Svatá prostoto. Tolik demagogie se hned tak nevidí. S vlakem cestuji jen sporadicky, ale zcela běžně si koupíme o víkendu jízdenku SoNe+ (dnes se možná nazývá trochu jinak), Už řadu let s manželkou a vnoučaty křižujeme republiku, jak se nám to hodí. Z Brna tu na Karlštejn, jindy zase třeba do Děčína a na Pravčickou bránu a večer zpět. Mohu Vás ujistit, že rozsekání sítě různým dopravcům rozhodně není v zájmu cestující veřejnosti. Jestli je to pro někoho výhodné, tak pouze pro jednoho podnikatele a několik jeho vedoucích zaměstnanců. Které mimochodem střídá jako fusekle.

+2/0
21.4.2016 6:32

O11l19d23ř84i58c50h 16J29a62n14e12č89e85k 8859956633311

"přijdu na nádraží kdy potřebuju a jedu": dejme tomu, že nyní na trati jezdí výhradně Červená společnost v hodinovém taktu. pak ovšem začne jezdit také Bílá společnost, rovněž v hodinovém taktu, přičemž Červená jezdí i nadále každou hodinu. Vy máte koupené drahé předplatné Červené společnosti a chcete tak jezdit výlučně jejími vlaky (nebo z jakéhokoliv jiného důvodu) - jak se zhoršila Vaše situace?

0/−1
20.4.2016 15:25
Foto

B86r25o76n93i51s23l22a30v 64G13a64b32r55y87š 2702239591

Větší výběr by byl, kdyby se přihlásil LE, GWTR, Arriva...

0/−6
20.4.2016 15:44

O66l98d20ř81i20c67h 86J12a15n10e33č59e72k 8339366903311

kam přihlásil? 8-o

(tohle není soutěž na provozování dotované linky, ale volné rozhodnutí dopravce jezdit na vlastní komerční riziko)

+4/0
20.4.2016 15:48
Foto

B93r84o27n49i46s15l57a62v 13G62a45b15r13y46š 2122789141

Já vím, že to není soutěž. :-)

0/0
20.4.2016 15:59

T75o37m75a29s 81N25o52v43o78t89n84y 1391434196795

Samozřejmě. Dva vlakoví dopravci jsou méně než jeden monopolní. Zajímavé počty. Ale kdyby ten druhý nebyl žlutý, ale černý, tak už ty počty platí naopak. PozoruhodnéR^

0/0
20.4.2016 21:10
Foto

B14r15o50n64i64s96l63a46v 74G75a17b30r83y32š 2112349941

Pozoruhodné jsou ty Vaše názory..., se aspoň podívejte, jak to schytáváte... ;-D

0/0
20.4.2016 21:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.