Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančurův RegioJet plánuje vlaky z Prahy do Brna a Bratislavy

Expanze soukromého železničního dopravce RegioJet na české a slovenské koleje pokračuje. Firma si už zažádala o kapacitu pro jeden pár vlaků denně mezi Prahou a Bratislavou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a57n 93J80e47m56e64l51k74a 1735370

Tomu já fandím, Praha Bratislava potřebuje konkurenci. Třeba půjde cena z 615 s inkartou níž. A nebude zpoždění od Maďarů.

+2/−3
21.4.2016 21:20

P56e58p61a 70B52r89a69t95r74š83o30v60s56k39ý 9365876759311

Aha.. Tady je těch vašich 615 s inkartou :D :D :D https://www.cd.cz/eshop/connres_2G.aspx?guid=92f86734-310d-4157-865e-655d1b8cd4a2 ... Ne cena na zítřek bez slev je 497 Kč.

+1/0
25.4.2016 20:22

M83i30r13o10s11l31a58v 50Z27i77k54m39u66n26d 6938862697138

Z provozního hlediska to má logiku ... pokud se nějaký vůz porouchá, musí být do Prahy přepraven přes Košice ... docela hloupé ...

Odpovědí ČD & ZSSK by mohlo být protažení vlaků končících v Brně do Bratislavy. V současné době jezdí pouze EC vlaky ve dvouhodinovém taktu, což není zrovna z pohledu cestujícího šikovné. jednak dlouhý interval, jednak přeplněnost vlaků (jede jich málo), jednak problémy při zpoždění, o které se MÁV často postarají ...

+2/0
21.4.2016 13:15

O49l10d56ř64i30c24h 94J72a72n29e90č26e37k 8629976513531

které vlaky konkrétně myslíte? já vidím toliko 4 rozumné vlaky, které by se z Brna či Břeclavi daly do Bratislavy protáhnout, z toho jen asi u 2 by to opravdu dávalo smysl (odpolední Ex a IC, nakolik rozumné by to bylo u odjezdů ve 4:49 a 19:49 si nejsem moc jistý) a to je ještě otázka, jak by se pak vracely. ledaže byste chtěl prodloužit zastávkové rychlíky Praha - ČT - Brno, na něž by se v Břeclavi přestupovalo z vídeňských railjetů...??

0/0
21.4.2016 15:28

M42i77r55o56s39l22a11v 71Z91i51k44m27u14n66d 6698692337488

Tohle je takový nástřel. Kombinace s RJ je mimo mísu, tyhle vlaky jezdí jako takové dost našvihlé, třeba v Brně je dost silný nástup. Spíše bych to viděl tak, aby si RJ jel z Břeclavi jako přípoj na EC z Bratislavy a z Brna do Prahy bez zastavení skrz a z Břeclavi, resp. Brna by jelo na blok ("na odhlášku") EC do Prahy zastavující v ČT, PU, KO ... (podobně v opačném směru) ... Prostě v trase Praha - Bratislava - Praha hodinový takt, RJ z Praha - Břeclav ve vlastním dvouhodinovém taktu, z BV do Prahy jako přípoj od Bratislavy, v opačném směru by RJ dojížděl EC do Bratislavy ...

Chápu, že příliš "megalomanské", ale v Německu a hlavně Švýcarech se jezdí dálkovou dopravou i po 30 minutách (někde i častěji) ... právě ty časté vlaky lákají cestující ... na rozdíl od dvou nebo čtyřhodinového taktu, které lijí cestující do BUSU jezdícího co hodinu ...

0/0
21.4.2016 17:08

O75l74d28ř10i88c15h 38J58a38n59e11č49e90k 8419246713601

to by znamenalo další zahuštění provozu a další problémy mezi Prahou a ČT... nevím, jestli je pro hodinový takt Praha - Brno - Bratislava (plus k tomu každou druhou hodinu reiljety do Vídně) taková poptávka...??

sorry ale přeci nemůžete srovnávat Česko se Švýcarskem - je přeci dost důvodů, proč v nejbližší době česká železnice nemůže fungovat tak jako švýcarská. zdaleka ne jen infrastruktura - vlak je ve Švýcarsku mnohdy rychlejší než auto, ve městech jsou na silnicích zácpy a všude drahé parkování - ale často i myšlení lidí, dokud Vám většina Čechů řekne 'co bych se táhnul vlakem, když autem je to ve dvou levnější a netrvá to déle' (a dokud nebude z Prahy do ČT čtyřkolej aspoň na 200 km/h), tak na švýcarský model železnice můžete zapomenout.

+1/0
21.4.2016 17:39

M18i24r55o19s86l54a92v 37Z71i60k54m67u62n30d 6568142247328

Nemusím, kde mají ve Švýcarech 4 koleje vedle sebe ?

Olten - Bern jsou dvě samostatné trati, na NBS dokonce není ani jediná kolejová spojka, takže se vůbec nepočítá s tím, že by tam mohla nastat mimořádnost a jezdilo by se částečně jednokolejně ... akorát je tam odbočka do Solothurnu s výhybkou na 200 km "do odbočky" ...

Celé je to hlavně o tom, že Švýcar má relativně krátké prostorové oddíly (do 1 000 metrů) , zatímco ty české se na koridorových tratích prodloužily z "kdysi" téměř standardních 1 000 metrů ... pak se logicky na trať vejde méně vlaků ...

Švýcar odbaví na 3 kolejích na Stadelhofenu přes 600 vlaků za 24 hodiny, v Brně se "kňučí", že jim je 7 průjezdných kolejí málo ...

Ono to je hlavně o "organizaci" práce a investicích do infrastruktury ...

0/0
24.4.2016 18:08
Foto

Z76d35e41n87ě49k 28W80o82l51f 6701519592133

Je tady jedna dost podstatná věc a to, že Jančura inkasuje od státu o cca 2/3 víc peněz za studentské jízdné, než kdysi inkasovali ČD. Ty samozřejmě fixlovat jako on nemohli. A to, že podvádí s vykazováním studentských jízdenek je veřejné tajemství. Takže suma sumárum, všechny nás celá ta slavná konkurence stojí o 2/3 víc než když jezdili jen ty špatné ČD! Tenhle trik mu pravděpodobně financuje i jeho podnákladové jízdné. Jak jednoduché :-) Takže až si zase dáte kafíčko "zdarma" a pak budete nadávat, kolik že po Vás chce stát daní, podívejte se do zrcadla a uvidíte jednoho z X, kteří toto "podnikání" také podporují ;-D

+13/−4
20.4.2016 19:40

V13í41t 15P60r55č76í38k 9878290354720

Ano. Aby mohlo byt na ceske zeleznici zdrave konkurencni prostredi, za to si musime my vsichni, kdo platime dane, poradne priplatit. :)

+1/−3
20.4.2016 20:17

T26o54m82a89s 75N38o53v45o76t18n46y 1461284296735

Další lhář. Když už chcete lhát, tak to aspoň nedělejte tak okatě.

+1/−4
20.4.2016 21:02

J23a26n 15N81o93v65á93k 7855404818497

Ale kuš, už na něj poslal

0/0
2.6.2016 17:29

J10a83k27u13b 86K14o95r41e63c 6284680521183

Zajímalo by mě, jak to má RJ vymyšlené. Jedním párem vlaků příliš velkou konkurencí ČD nebude (v článku se teda mluví o jednom páru na trase Pha - Bratislava), obzvláště když ČD zde nasazují své nejlepší vlaky. Navíc si bude konkurovat sám sobě. Pokud se vezme, že jeden vagón má obdobnou kapacitu jako autobus.

0/0
20.4.2016 18:28

R91o74m89a46n 59P57o77l90á47č94e88k 5146789395

Za mě pachuť z toho na čem Jančura vybudoval želežniční i autobusovou dopravu zůstane... Našel v systému jak podojit stát a ted machruje jak vlastně on všechno jezdí na svoje triko...

+13/−2
20.4.2016 18:12

T63o84m41a69s 37N28o86v83o59t39n95y 1801664976145

Povídejte, na čem to vybudoval? Jak podojil stát? Docela by mě to zajímalo, jestli jste vymyslel něco nového nebo budete opakovat nesmysly, které byly už několikrát vyvráceny z několika stran.

+2/−4
20.4.2016 21:03

M36a88r53t72i96n 89N29o75v57o36t82n13ý 3576626871374

"několikrát vyvráceny z několika stran." ;-D no jistě ...

+2/−1
22.4.2016 9:43

Š98t17e73f42a55n 31F57r40i34č31a 7172258603506

S čím to hodlá jezdit? S těmi 40 letými vraky?

+5/−6
20.4.2016 15:31

J77a89n 78V86a20l16o45u40c81h 6492437198830

Kontrolní otázka soudruzi, když vedle sebe postavíte 2 pražské modernizované tramvaje T3, kolik % populace pozná, která je z roku 1962 a která 1989 (ano, nejstarší vozy již mají 54 let)?

Ale jelikož Jančura je "zlý soukromník" (a inteligent pozná jeho vlak dokonce i podle barvy), jsou modernizace vraky, zatímco u ČD vagony z té samé rakouské série pohodlné a moderní...

+10/−5
20.4.2016 16:16

O43l54d25ř39i31c70h 11J95a72n92e64č58e15k 8419226483751

tak já myslel že myslí spíš lokomotivy. ale jinak máte pravdu.

+2/0
20.4.2016 16:30

J82i14ř24í 16K57o91c33u69r51e81k 6915674355348

Jo, ten třísystémový TSI Vectron je 40 roků starý a neumí 25 kV ~

A teď ještě tu o Ultrafialové Karkulce, co snědla vlka.

+2/0
20.4.2016 18:04

O97l45d47ř23i85c19h 90J84a53n58e53č14e96k 8249386153741

o lokomotivách v článku není ani slovo.

jaká část zde diskutujících ví, že řada 163 nedojede dál než do Svitav?

a co když to nebude ani vectron - jakkoliv je to nepravděpodobné? třeba si sežene ještě něco jiného nebo dokonce bude ve Svitavách přepřahat ;-D

0/0
20.4.2016 18:16

J32o90s16e66f 39T94r76ö84g62l 8909692786876

Ve Svitavách přepřáhne leda na diesel. Styk soustav je tady mezi stanicemi.

+1/0
20.4.2016 19:05

M19a38r47t67i65n 22Š66u27l36c 2397839960595

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
20.4.2016 17:26

R64o62m53a93n 19P40o46l17á68č75e28k 5676689505

Otázka je jestli vůbec T3R.P byla správná cesta... ;-). Já radši pojedu 15T než T3 i po reko;-) (a ano já je poznám)

0/0
20.4.2016 18:14

M70a38r32t27i30n 16K65o49ž25í66n 1385576261480

U lokomotivy to poznáte především na zrychlení. A to mají žluté vlaky velice mizerné. Navíc ty Pershingy jsou na 3000V DC, takže do Brna s tím stejně nezajede.

+1/0
20.4.2016 18:17

J57a95r61o31s69l79a39v 23K41o67m80o38ň 1420804494611

jenže Jančura už dnes jezdí některé vlaky Vectrony na Ostravsko, bere nějaké na leasing a tak inovuje park, protože pochopil, že se stejnosměrnou mašinou daleko nedojede a navíc je už dost stará. To Leoš má smůlu, ten má jednotku a pouze stejnosměrnou

0/0
20.4.2016 20:20

M28i10r96o70s94l88a13v 21Z62i89k93m25u46n85d 6648612247978

Jenže z jednosystémového se dělají dvousystémové, ty tam už dojedou ,,,

0/0
21.4.2016 14:09

J59i72ř24í 96K97o87c21u56r95e64k 6455914725838

Je to dokonce takový šrot, že ho ČD skoupily taky, aby na Jančuru nezbylo. A tak je to správně. :-P

+1/0
20.4.2016 18:01

R10o63m47a38n 59P54o52l68á91č49e67k 5786859245

Pokud tam ČD jezdí s Railjety tak je to šrot;-D

+1/0
20.4.2016 18:15

O76l54d13ř29i24c44h 31J76a46n31e12č19e59k 8489916483741

do Bratislavy ČD s railjety nejezdí. to stávající vedení zatrhlo.

+1/0
20.4.2016 18:17

M70i27r19o25s82l48a36v 11Z69i55k90m79u74n38d 6288112967798

Jsou Railjety schváleny na Slovensku ?

0/0
21.4.2016 14:10

O50l60d26ř77i38c62h 32J27a26n36e50č93e13k 8759536733951

I kdyby nebyly (netuším), tak s railjetem jakožto netrakční jednotkou (vagony) by asi velký problém nebyl a taurusy na Slovensku schválené jsou (i když je otázka, co by je bývalo v provozu Praha - Bratislava - Budapest tahalo).

Nicméně bych tipoval, že schválené jsou - už jen pro případnou potřebu při provozních mimořádnostech dojet z Břeclavi nebo z Budapešti do Vídně přes Slovensko.

0/0
21.4.2016 15:35

P61a75v97e93l 16Š76m28í53d87e40k 6959710913828

Mám dojem , že ne, ale nevím.

0/0
23.4.2016 8:35

J17a62n 68O50n86d58r92o87u56š91e65k 5316989596748

Konecne bude i do Brna na zeleznici konkurence.

+7/0
20.4.2016 15:30

T51o24m36a10s 41N66o34v97o85t44n83y 1961334496325

Výborně, bude větší výběr s kým jet.

+6/−2
20.4.2016 14:54

R35a54d33k52o 43K41ř44i34v65á24n13e72k 7290163385830

Vy osobně výběr nepotřebujete, Vy už máte vybráno z ideologických důvodů. :-)

A ostatní potřebují hlavně výběr časových poloh. Přijdu na nádraží kdy potřebuju a jedu. Kvalita u vlaků do Brna většinou je. Doba jízdy nic moc, ale s tím RJ nic neudělá. Pokud teda nehodlá postavit novou trať.

+5/−3
20.4.2016 15:15

T76o67m77a46s 25N69o70v60o25t81n64y 1821164126615

Myslíte? Proč tedy jezdím v 9 z 10 případů do Prahy s ČD? Protože jsem podle vašeho zařazení žlutej?

+2/−1
20.4.2016 15:16

R69a47d34k65o 20K97ř55i25v43á17n88e69k 7840383925150

Protože je RJ v 9 z 10 případů nepoužitelnej. Nějak skoro nikde nejezdí...:-)

+4/−2
20.4.2016 15:20

D90a57v60i17d 38V54a13c16h65t83a72r37č61í76k 8619282625628

Pán Křivánek = zatrpklý pracovník ČD ;-D tak mi to připadá

+1/−4
20.4.2016 17:03

R42a35d94k49o 28K85ř30i51v44á38n35e98k 7840313315750

To Vám připadá blbě.

0/0
20.4.2016 18:13

T72o35m55a94s 32N24o43v27o10t35n34y 1281634666555

Pán je známá figurka z diskuzního fora a neúnavný bojovník proti soukromníkům. Svého času svá "úderná" hesla měl asi na 4 řádky vyvedená v různých barvičkách, vypadalo to tak trochu jako od nějakého dítěte.

A jak vidíte, neumí odpovědět ani na jednoduchou otázku, když mu nezapadnete do šablony, že kdo neplive na Jančuru, tak musí být automaticky nepřítel ČD.

0/−1
20.4.2016 21:06

R70a17d32k94o 67K19ř51i38v74á86n85e20k 7730803655980

Sám jste známá figurka.

Pokud se sám živím podnikáním a dávám lidem práci, tak asi těžko můžu bejt proti soukromníkům, že Vy jen tak mlátíte prázdnou slámu? :-)

Kdo kritizuje Jančuru je podle Vás proti soukromníkům? Něco jako kacíř?

Svatá ty prostoto a ideologická zabedněnosti!

+1/0
21.4.2016 11:51

F50r15a84n14t35i72š67e39k 28F90l77i49n91t60a 1114870769823

A proč skoro nikde nejezdí? Nebude to tím, že se stále hájí prostor pro ČD. Ani stát ani kraje zatím soutěží moc nevypsali. A proč by dotovanou dopravu měly zajišťovat je ČD, proč nedat šanci i jiným dopravcům? Pravděpodobně by potom ušetřil stát i kraje. A pokud dnes vydává na stát více za dotované vlaky, je to tím, že se soukromým dopravcům podařilo přitáhnout do vlaků více cestujících.

0/−1
20.4.2016 18:55

T64o91m61a36s 63N66o30v95o79t18n45y 1141684466435

No, zatím jedinej, kdo rušil spoje mezi Brnem a Prahou, byly ČD. Tolik k té nepoužitelnosti RJ. SA naopak posiluje i přes ty superpohodlné a supermoderní Railjety na této lince.

0/−1
20.4.2016 21:08

Š36t82e22f78a62n 29F97r49i91č76a 7752418113466

Svatá prostoto. Tolik demagogie se hned tak nevidí. S vlakem cestuji jen sporadicky, ale zcela běžně si koupíme o víkendu jízdenku SoNe+ (dnes se možná nazývá trochu jinak), Už řadu let s manželkou a vnoučaty křižujeme republiku, jak se nám to hodí. Z Brna tu na Karlštejn, jindy zase třeba do Děčína a na Pravčickou bránu a večer zpět. Mohu Vás ujistit, že rozsekání sítě různým dopravcům rozhodně není v zájmu cestující veřejnosti. Jestli je to pro někoho výhodné, tak pouze pro jednoho podnikatele a několik jeho vedoucích zaměstnanců. Které mimochodem střídá jako fusekle.

+2/0
21.4.2016 6:32

O23l84d97ř42i90c26h 73J46a24n51e27č82e39k 8919596933231

"přijdu na nádraží kdy potřebuju a jedu": dejme tomu, že nyní na trati jezdí výhradně Červená společnost v hodinovém taktu. pak ovšem začne jezdit také Bílá společnost, rovněž v hodinovém taktu, přičemž Červená jezdí i nadále každou hodinu. Vy máte koupené drahé předplatné Červené společnosti a chcete tak jezdit výlučně jejími vlaky (nebo z jakéhokoliv jiného důvodu) - jak se zhoršila Vaše situace?

0/−1
20.4.2016 15:25
Foto

B32r40o16n65i76s88l19a24v 63G65a52b69r58y87š 2352299581

Větší výběr by byl, kdyby se přihlásil LE, GWTR, Arriva...

0/−6
20.4.2016 15:44

O66l32d47ř70i77c30h 68J89a67n70e60č79e88k 8159886973621

kam přihlásil? 8-o

(tohle není soutěž na provozování dotované linky, ale volné rozhodnutí dopravce jezdit na vlastní komerční riziko)

+4/0
20.4.2016 15:48
Foto

B53r10o94n80i46s95l88a27v 36G59a31b75r65y62š 2912639791

Já vím, že to není soutěž. :-)

0/0
20.4.2016 15:59

T36o56m52a53s 20N46o74v18o27t57n44y 1731594626715

Samozřejmě. Dva vlakoví dopravci jsou méně než jeden monopolní. Zajímavé počty. Ale kdyby ten druhý nebyl žlutý, ale černý, tak už ty počty platí naopak. PozoruhodnéR^

0/0
20.4.2016 21:10
Foto

B95r44o34n33i77s29l36a57v 53G50a70b46r23y12š 2172679251

Pozoruhodné jsou ty Vaše názory..., se aspoň podívejte, jak to schytáváte... ;-D

0/0
20.4.2016 21:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.