Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zdecimovanou Avii kupuje zbrojařský magnát Strnad, chce obnovit výrobu

Automobilku Avia koupila od indické firmy Ashok Leyland zbrojařská skupina Czechoslovak Group podnikatele Jaroslava Strnada. Ročně chce vyrobit 200 až 300 nákladních vozů, první z nich už příští týden. Cenu ani jedna ze stran nezveřejnila. Firma bude zatím nová auta vyrábět v areálu v pražských Letňanech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93o95z66e19f 20S22t63e24b71i49l67a 3645657315427

....... R^

+1/0
23.4.2016 20:29
Foto

M33i15l43o34š 81Z15i75k71m65u66n16d 7885769919910

Avia má bohatou historii a jistě má svou cenu. TATRA vyrábí typ T810 a je pravděpodobné, že tam je možná spojitost. Ještě hliníkové kabiny z LIAZu z typu FOX ( z dob vlastnictví Škody Plzeň), převodovky Praga a pak jen : vyhrňme si rukávy a honem do práce.

+2/0
23.4.2016 15:59
Foto

I18m62r30i30c22h 81S43u55c86h94a58r61s75k51ý 8326543105951

Kéž by jste měl pravdu R^

0/0
24.4.2016 8:00

S49e31i16d28l 33P11e51t14r 1331851325794

Ta fabrika vyráběla 15-16000 aut ročně.

Na smontování* 1 auta denně stačí 5 maníků ve větší garáži a ne x hektarový chátrající vykradený komplex ...

Pan Strnad toto jistě moc dobře ví ... :-)

----------------

* i v době největší "slávy" tam probíhala v podstatě asamblage kdy vyjma motorů a kabiny se všechno dováželo (rámy Kutná Hora, nápravy a převodovky Pragovka, kola Ostrava, nástavby Ivančice, Žilina, Brandýs , interiér a příslušenství samozřejmě Pal, atd.), ke konci už i ty motory byly samozřejmě externí Steyer či Iveco ..

0/0
23.4.2016 8:23

J78i58r12k45a 11B29r82u17n55n45e20r 4838712169627

No, zrovna tenhle Strnad není žádný hlupák a to co s Avií podnikne je hlavně jeho starost, já bych se neodvážil mu radit.

+1/0
22.4.2016 23:21

D53a27v64i69d 65T67l69u72s67t69o65š 7575951437894

Děkuji pane Strnade , přeji ať se daři.

+1/0
22.4.2016 20:24
Foto

M11i64c95h84a58l 57N42a91j44m75a18n 7899223776240

Celé je to ekonomický nesmysl.

- Obnovit výrobu v prázdných halách. (Obrovská investice)

- Avie se současnými motory je v evropě neprodejná (splňují jen EURO 5)

- Výroba 300 ks ročně bude neskutečně drahá

- Nereálné prosadit se ve velice nabitém segmentu

- Poměrně zastaralé vozidlo s technickými nedostatky (hlavně zastaralá kabina a praskající rámy podvozků)

0/−1
22.4.2016 20:03

J53i73ř16í 45E81r47b65e26n 1583214186917

1) haly nejsou prázdné, technologie pro výrobu některých dílů tam zůstaly a v těch plánovaných objemech (1 vůz denně) nijak náročnou technologii nepotřebujete

2) ty motory se dají koupit kdekoliv, už teď v Aviích byly motory Cummins a Renault

3) záleží na nastavení procesů, protože nejdražší režijní činnost lze obhospodařovat v synergii s \tatrou i s ostatními aktivitami majitele

4) Avie dojela na to, že její program dvacet let tvořila auta od 1,5 do 3 tun, ale pak se chtěla rozkročit výš a šla do sedmi- až dvanáctitun, na což ta auta nebyla dostatečně dimenzovaná. Původní segment přitom zcela zanedbali. Pokud CSG využije třídění Avie do 7 tun a Tatra nad 7 tun, pak by to mohlo fungovat.

5) kabina zas tak zastaralá není, předpisy splňuje a s designem se dá udělat leccos (koneckonců kabiny LIAZ 100, vyvinuté koncem 60. let, byly po malé modernizaci designově srovnatelné s konkurencí i po čtvrtstoletí). A ten praskající podvozek je daní za přehnaně optimistické otypování vozů D75, D90 a D120. Spočítané to měli na běžný provoz, ale neměli tam kloudný koeficient jistoty, takže pokud dopravce využívá papírovou nosnost vozu, to auto rychle odejde. Pokud D75 využíváte jako maximálně pětitunu, není to problém...

0/0
22.4.2016 21:34
Foto

M53i48c67h39a80l 51N59a60j60m36a39n 7239283766180

1) haly prázdné jsou, jedině co se dá realizovat bez větších investic je finální montáž a veškeré komponenty si nechat vyrábět a dovážet (vysoká cena)

2) ano. motory lze koupit, ale je nutné k jejich zástavbě upravit zbytek auta a všechno nechat homologovat (opět stojí peníze)

3) výše uvedené body se projeví v ceně, tyto náklady se lépe rozmělní mezi 5 000 vozů, než mezi 300 vozů.

Dalo by se chápat ve spojení se značkou, která vyrábí velké množství aut a to Tatra rozhodně není.

4) Segment lehkých užitkových aut je nabitý, v kategorii do 5 tun jso uto odvozené typ dodávek (boxer, daily...), tam nelze takovým vozem konkurovat.

5) kabina zastaralá je, nejde o design, ale u její celkovou tuhost, ergonomii, odpružení - tam je konkurence o dvě generace jinde.

Kabina Liazu 100 byla konkurence schopná počátkem 80. let, pak už to byla bída, v devadeátých letech už proti konkurenci ze západu neměla šanci.

A kdo si podle vás koupí auto otypované s nosností na 7,5 tun s vědomím, že reálně uveze jen 5 tun?

0/0
23.4.2016 7:55

J74i57ř87í 52E26r98b61e33n 1833194406267

Jste mě nepochopil - auta byla na vyšší nosnost otypovaná kvůli prodejnosti, ale nebyla na to připravena technicky.

U kabiny LIAZ jsem mluvil o designu, ne o vybavení. Je to věc vkusu, ale tehdejší krabicáky Renaultu či DAFu byly oproti lízám pěkně škaredé.

0/0
24.4.2016 23:14
Foto

J41i88ř55í 13D40v19o88ř12á20k 5915269560388

Pro redakci : Decimace znamená snížení o jednu desetinu . Ve starověkém Římu to byl trest pro zbabělé legie . Byl popraven každý desátý .

Pro diskutující : Avie nikdy nebude schopna konkurence . A plácání o nějaké hodnotě značky , kterou v Evropě nikdo nezná ? Mimo jiné , jeden z hrobařů Avie byla další naše značka z bohatou tradicí . Převodovky od pragovky neměli hodnotu ani bedny , v které byly posílány .

0/−1
22.4.2016 17:35

J85i47ř11í 34E95r96b69e33n 1593224986597

Jmenovče, připomínáš mi škarohlídy z 90. let, kteří tvrdili, že škodovka bude vždycky jen podprůměrné auto a nikdy nebude konkurenceschopná...

+2/0
22.4.2016 21:36
Foto

J59i84ř17í 44D17v50o97ř90á95k 5555299500468

Škodovka bez VW by na tom byla stejně jako Avie.

+1/0
23.4.2016 6:04

J36i12ř35í 60K61o45c71u49r50e90k 6125644625608

Jo Avia. Převzali od Renault-Saviem i to číslování výrobní řady. Jen to vstřikování od MANu nedokázali soudruzi vyrobit a tak měl motor "klaiscký" vstřik do předkomůrky. Výsledkem byl "safety car" všech závodů do vrchu.

0/0
22.4.2016 17:10

J59i27ř27í 80E39r70b94e95n 1123474146287

Jakou číslovací souvislost má Saviem SuperGolette SG-2 a Avia A15, respektive Saviem SuperGalion SG-4 s Avií A30?

+1/0
22.4.2016 21:43
Foto

J95i70ř36í 86D48v20o98ř98á45k 5455349610198

Avie je mrtvá . A byla v kómatu prakticky od počátku výroby zastaralých náklaďáků A 30, ...... . S kusovou výrobou , značky , kterou v Evropě nikdo nezná , nemá šanci konkurovat . A ty kecy o značce a tradici jsou tak maximálně do hospody . Ani značka , ani tradice zboží nepřeveze , nezaplatí řidiče , leasing , ...... .

+1/−2
22.4.2016 17:10

V71i17k56t93o31r 56Š83e88d33i26v61ý 8346591330486

Pokud to znamená, že koupil celý areál Avie, má statisíce metrů čtverečních volných ploch v Praze...

Pokoušet se tam šmudlat nějaké náklaďáky je holý nesmysl. Ty prachy, které lze získat prodejem pozemků, nevydělá žádná průmyslová výroba - tím méně auta.

+2/0
22.4.2016 16:36

M98a32r82t39i88n 34Ž57e32l38i51n91s65k28ý 9388979499552

Dobra prace. R^

0/0
22.4.2016 14:33

J19a34n 44B49l48a21n22a 3236875664

Pro 200 - 300 vozů se bude budovat servis ? Žádná výroba nebude.

+1/0
22.4.2016 14:22

M70a21r13t48i48n 87K26o68n55e21c75n38y 7806307253899

Drzim moc palce!

Pravidelne sleduji aktuality o Tatre. Pokud se podari obnovit vyrobu a zachranit i tuto automobilku, tak je pan Strnad se svym tymem opravdu frajer!

Lide v teto zemi jsou sikovni "kdyz chteji" a na tom se musi stavet ekonomicka budoucnost.

Tato zprava mi udelala velkou radost!

+4/0
22.4.2016 13:17
Foto

J75i91ř58í 44D43v24o90ř26á84k 5215219360848

Kolik toho za rok Tatra vyrobí ?

0/0
22.4.2016 20:44
Foto

M44i25c68h77a30l 19N83a50j35m33a20n 7179623686680

Necelých 1 000 aut za rok (2015 - 821 ks)

0/0
22.4.2016 20:46
Foto

J35i93ř43í 68D56v88o75ř77á98k 5955509840988

Prakticky kusová výroba . To může finančně zvládnout možná výrobce nějakého supersportu s hodně nadsazenou cenou .

0/−1
22.4.2016 20:50
Foto

M90i21c63h53a10l 98N77a89j65m54a39n 7949913796670

Tatra těží ze svého jedinečného podvozku, takže tam smysl výroby v těchto počtech ještě nějaký ekonomický smysl má. Ale auto klasické koncepce se musí vyrábět v obrovských sériích ,aby to bylo ekonomicky zajímavé.

0/0
22.4.2016 20:59

M39a88r75t17i29n 57D56o38k31t44o57r 5849488747836

Sic fabrika bude asi vyjedená, ale pokud Strnadovi pojede tatra tak avie by byla dobrý doplněk. A pokud chce prodávat zbrojní materiál do afriky a jiných chudších zemí tak tam si myslím uspěje.

+5/0
22.4.2016 11:27
Foto

J77i38ř97í 29D96v34o33ř41á26k 5955239380408

Avie jako zbraň hromadného ničení ? Něco na tom asi bude .

0/0
22.4.2016 20:52

P12e62t11r 26K10u10b70á78t 7476923569772

Jen se obavam, ze se na pozemcich Avie postavi nove bytove domy a vyroba Avie se v lepsim pripade prestehuje nekam na Ostravsko.

+2/0
22.4.2016 11:18

P56e62t77r 14K35o25m98í61n67e34k 3419697672479

To nezní jako špatný plán....

+1/0
22.4.2016 11:36

M50a42r74t46i76n 27K93o55l21a31c44e86k 5169107813373

To bude dokonce dobrý plán. Na ostravsku je mnoho nezaměstnaných, V Praze už tak moc lidí dělat ve stojírenství nechce. Za pozemky v Praze si na ostravsku vytvoří tronásobný moderní výrobní park

+8/0
22.4.2016 13:07

P10e81t44r 51K91o98m17í42n64e38k 3889957692439

Naprostý souhlas.

0/0
22.4.2016 13:24

P25e59t83r 34Š62i92m60e53k 2469447556218

Tak Avia vyráběla v licenci Renaultu. Kdyby se jim podařilo to, co s Tatrou, bylo by to fajn. MMísto na trhu taková auta mají a urcitě počítají se synergii s Tatrou. Dokážu si představit ucelenou řadu pro hasiče, policii atd.

+4/0
22.4.2016 11:16
Foto

J74i71ř14í 52D87v97o79ř32á82k 5485699590158

Trh je přesycený , kdo si asi koupí nějaký pokus , bez servisního zázemí . Policii to klidně dejte . Ale hasičům NE . Ty můžu potřebovat .

0/−1
22.4.2016 20:47

J85i14ř85í 49E16r83b78e95n 1373964816937

Většina aut pro hasiče jsou malosériové, či dokonce kusové produkty.

+1/0
22.4.2016 21:49

J54i56r44k91a 53B70r68u79n87n55e29r 4448832159157

Pan Dvořák by se uplatnil jako plačka na pohřbech.

+1/0
22.4.2016 23:04
Foto

J56i10ř82í 19D72v78o47ř22á86k 5765739490178

Pan Dvořák se už nějakou desítku let kolem náklaďáků motá . A asi má trochu přehled. P.S. Dělal jsem i na prototypu tzv. armádní Tatry , kam Tatrovka dodala jenom znak na kapotu a ani ten nebyli schopni namontovat.

0/0
23.4.2016 8:31
Foto

J58i38ř80í 27D57v18o95ř54á18k 5625139600248

Možná nástavby.

0/0
23.4.2016 5:54

P40e69t11r 97K79u92b16á11t 7686333579582

Mala dodavka, mikrobus nebo nakladacek na cesken trhu chybi. Jen je potreba stanovit rozumnou cenu. Auto muze byt primitivni a levne. Kdo touzi po predrazenych kramech, muze si koupit neco ze zahranicni nabidky.Uzitkove auto musi mit dobry pomer mezi uzitnou hodnotou.

+2/0
22.4.2016 11:15

D69a16l76i81b94o84r 93R42o86z62s40y47p33a88l 7750523126959

Možná, když to vlastní zbrojař tak nějakou lehce opanceřovanou dodávku. Něco jako dodávkový hummer.

0/0
22.4.2016 13:16
Foto

M84i51c49h70a80l 67N29a79j75m15a25n 7589103676730

Jaká konkrétní dodávka u nás na trhu chybí (hmotnostní kategorie/rozměr)?

Levných dodávek je na trhu mraky. Mnohdy za cenu menší osobáku nižší střední třídy.....

0/0
22.4.2016 20:54

J49i74ř23í 20E59r75b74e49n 1303764176797

"Mala dodavka, mikrobus nebo nakladacek na cesken trhu chybi."

.

COŽE??? Tohle možná platilo v době, kdy jste se mohl rozhodovat mezi TAZ 1500 a Avií A21, nezaspal jste náhodou před třiceti lety? Nemáte tady dost vozů typu VW Transporter, Ford Tranzit, Renault Master, Citroen Jumper, Peugeot Boxer, FIAT Ducato, MB Sprinter a podobně?

0/0
22.4.2016 21:58

J35i55n76d95ř30i58c29h 62L75u90k50e35š 3119764783350

Tak hlavně, že víme, že indové chtěli Avii jen kvůli kabině. Lidi jsou nepoučitelní... Nedávno jsem četl rozhovor s vědcem, který snad vymyslel baterie s násobně větší kapacitou. Na výrobě se chce podílet s číňany... Ale když on, prezident a další myslí, že nám to něco přinese.

+1/0
22.4.2016 11:06

J92i73ř22í 22V64o34n22d39r98á76č61e75k 5186444680444

Do čeho všeho vy jste schopen namotat Zemana, je úžasné...

+1/0
22.4.2016 11:07

J35i89n32d59ř26i84c62h 82L19u26k48e47š 3979434843650

No já jen, jak se v poslední době Zeman upíná k tomu, jak to tu Čína pozvedne. Skupují tu kde co. Jeho oblíbenec Foldyna si od toho slibuje v Severních Čechách obří investice a zázraky. Ale zatím to nejsou investice, stavba fabrik, nová pracovní místa, ale jen skupování zaběhnutých firem, a já z toho cítím snahu získat technologie, jak to bylo v případě těch kabin Avie. Jsem rád, že Avii dostanou zpět čeští investoři. To je celá pointa.

0/0
22.4.2016 12:17

J11i61n36d64ř51i94c50h 36Š77k24o30p21e24k 4605281500105

tak přinese.

Krátkodobý úspěch a slávu do doby, než to čína zkopíruje

+2/0
22.4.2016 11:08

R28o75b84e90r26t 52B83e57d73n74á66r89i36k 6727965243354

Po tom co Avii dostal na kolena její polistopadový mangment, vysál korejec a ind odvezl montážní linku a předpokládám i raznice na lisování karosářských dílů, nedovedu si představit jak chtějí s čtyřiceti lidmi začít příští týden s výrobou. Jsem bývalý áviák a hrozně bych si přál aby to byla pravda ale moc mi to smysl nedává.

Každopádně držím palce, "ať vzlétne bájný pták Fénix".R^R^R^

+6/0
22.4.2016 10:45

M20i65c48h27a18l 56H74i11r47k12a 4347436410183

Areál v Letňanech má daleko větší hodnotu, než firma samotná či značka.

+6/0
22.4.2016 10:10

J97a71r62d16a 27H42o81f53m86a61n97n 4610675764

areál který nemá využití nemá hodnotu žádnou :-/

0/−2
22.4.2016 10:44
Foto

L38u63k88á20š 55N74o42v19o92t35n26ý 6386817668818

Kdo říká, že ten areál chtějí využívat pro výrobu? Jde o pozemky...

+1/0
22.4.2016 10:46

J20i74ř58í 12Z22ý60k72a 9939903531360

v Praze? I kdyby to měl srovnat se zemí a postavit tam byty, tak to byl dobrý kup. A značku AVIA může klidně vyrábět v Kopřivnici vedle Tatrovek

+5/0
22.4.2016 10:49

J72a22r14d80a 50H78o92f84m90a91n37n 4900335484

taky píšu o areálu a ne o pozemcích, kupuje to ale podnikatel, ne spekulant s pozemky ;-)

0/−1
22.4.2016 10:59







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.