Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zdecimovanou Avii kupuje zbrojařský magnát Strnad, chce obnovit výrobu

Automobilku Avia koupila od indické firmy Ashok Leyland zbrojařská skupina Czechoslovak Group podnikatele Jaroslava Strnada. Ročně chce vyrobit 200 až 300 nákladních vozů, první z nich už příští týden. Cenu ani jedna ze stran nezveřejnila. Firma bude zatím nová auta vyrábět v areálu v pražských Letňanech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88o70z66e41f 34S86t40e15b97i93l36a 3485547925407

....... R^

+1/0
23.4.2016 20:29
Foto

M36i37l21o61š 84Z20i68k54m59u24n30d 7795959209670

Avia má bohatou historii a jistě má svou cenu. TATRA vyrábí typ T810 a je pravděpodobné, že tam je možná spojitost. Ještě hliníkové kabiny z LIAZu z typu FOX ( z dob vlastnictví Škody Plzeň), převodovky Praga a pak jen : vyhrňme si rukávy a honem do práce.

+2/0
23.4.2016 15:59
Foto

I15m53r39i62c33h 97S26u89c49h97a15r79s97k59ý 8736833725501

Kéž by jste měl pravdu R^

0/0
24.4.2016 8:00

S50e29i66d41l 53P38e50t30r 1261171275144

Ta fabrika vyráběla 15-16000 aut ročně.

Na smontování* 1 auta denně stačí 5 maníků ve větší garáži a ne x hektarový chátrající vykradený komplex ...

Pan Strnad toto jistě moc dobře ví ... :-)

----------------

* i v době největší "slávy" tam probíhala v podstatě asamblage kdy vyjma motorů a kabiny se všechno dováželo (rámy Kutná Hora, nápravy a převodovky Pragovka, kola Ostrava, nástavby Ivančice, Žilina, Brandýs , interiér a příslušenství samozřejmě Pal, atd.), ke konci už i ty motory byly samozřejmě externí Steyer či Iveco ..

0/0
23.4.2016 8:23

J16i43r94k40a 88B81r18u91n69n42e20r 4468702629787

No, zrovna tenhle Strnad není žádný hlupák a to co s Avií podnikne je hlavně jeho starost, já bych se neodvážil mu radit.

+1/0
22.4.2016 23:21

D39a69v94i84d 39T56l39u55s89t10o72š 7985101217124

Děkuji pane Strnade , přeji ať se daři.

+1/0
22.4.2016 20:24
Foto

M81i18c71h44a91l 70N84a67j69m91a74n 7809803186190

Celé je to ekonomický nesmysl.

- Obnovit výrobu v prázdných halách. (Obrovská investice)

- Avie se současnými motory je v evropě neprodejná (splňují jen EURO 5)

- Výroba 300 ks ročně bude neskutečně drahá

- Nereálné prosadit se ve velice nabitém segmentu

- Poměrně zastaralé vozidlo s technickými nedostatky (hlavně zastaralá kabina a praskající rámy podvozků)

0/−1
22.4.2016 20:03

J30i69ř90í 58E21r60b30e31n 1873574756877

1) haly nejsou prázdné, technologie pro výrobu některých dílů tam zůstaly a v těch plánovaných objemech (1 vůz denně) nijak náročnou technologii nepotřebujete

2) ty motory se dají koupit kdekoliv, už teď v Aviích byly motory Cummins a Renault

3) záleží na nastavení procesů, protože nejdražší režijní činnost lze obhospodařovat v synergii s \tatrou i s ostatními aktivitami majitele

4) Avie dojela na to, že její program dvacet let tvořila auta od 1,5 do 3 tun, ale pak se chtěla rozkročit výš a šla do sedmi- až dvanáctitun, na což ta auta nebyla dostatečně dimenzovaná. Původní segment přitom zcela zanedbali. Pokud CSG využije třídění Avie do 7 tun a Tatra nad 7 tun, pak by to mohlo fungovat.

5) kabina zas tak zastaralá není, předpisy splňuje a s designem se dá udělat leccos (koneckonců kabiny LIAZ 100, vyvinuté koncem 60. let, byly po malé modernizaci designově srovnatelné s konkurencí i po čtvrtstoletí). A ten praskající podvozek je daní za přehnaně optimistické otypování vozů D75, D90 a D120. Spočítané to měli na běžný provoz, ale neměli tam kloudný koeficient jistoty, takže pokud dopravce využívá papírovou nosnost vozu, to auto rychle odejde. Pokud D75 využíváte jako maximálně pětitunu, není to problém...

0/0
22.4.2016 21:34
Foto

M14i39c25h81a18l 80N66a59j11m73a36n 7709183546110

1) haly prázdné jsou, jedině co se dá realizovat bez větších investic je finální montáž a veškeré komponenty si nechat vyrábět a dovážet (vysoká cena)

2) ano. motory lze koupit, ale je nutné k jejich zástavbě upravit zbytek auta a všechno nechat homologovat (opět stojí peníze)

3) výše uvedené body se projeví v ceně, tyto náklady se lépe rozmělní mezi 5 000 vozů, než mezi 300 vozů.

Dalo by se chápat ve spojení se značkou, která vyrábí velké množství aut a to Tatra rozhodně není.

4) Segment lehkých užitkových aut je nabitý, v kategorii do 5 tun jso uto odvozené typ dodávek (boxer, daily...), tam nelze takovým vozem konkurovat.

5) kabina zastaralá je, nejde o design, ale u její celkovou tuhost, ergonomii, odpružení - tam je konkurence o dvě generace jinde.

Kabina Liazu 100 byla konkurence schopná počátkem 80. let, pak už to byla bída, v devadeátých letech už proti konkurenci ze západu neměla šanci.

A kdo si podle vás koupí auto otypované s nosností na 7,5 tun s vědomím, že reálně uveze jen 5 tun?

0/0
23.4.2016 7:55

J34i92ř64í 75E58r47b80e79n 1123184516107

Jste mě nepochopil - auta byla na vyšší nosnost otypovaná kvůli prodejnosti, ale nebyla na to připravena technicky.

U kabiny LIAZ jsem mluvil o designu, ne o vybavení. Je to věc vkusu, ale tehdejší krabicáky Renaultu či DAFu byly oproti lízám pěkně škaredé.

0/0
24.4.2016 23:14
Foto

J51i60ř86í 83D86v25o82ř79á38k 5535199660988

Pro redakci : Decimace znamená snížení o jednu desetinu . Ve starověkém Římu to byl trest pro zbabělé legie . Byl popraven každý desátý .

Pro diskutující : Avie nikdy nebude schopna konkurence . A plácání o nějaké hodnotě značky , kterou v Evropě nikdo nezná ? Mimo jiné , jeden z hrobařů Avie byla další naše značka z bohatou tradicí . Převodovky od pragovky neměli hodnotu ani bedny , v které byly posílány .

0/−1
22.4.2016 17:35

J23i57ř18í 55E43r30b50e65n 1583954386327

Jmenovče, připomínáš mi škarohlídy z 90. let, kteří tvrdili, že škodovka bude vždycky jen podprůměrné auto a nikdy nebude konkurenceschopná...

+2/0
22.4.2016 21:36
Foto

J80i27ř49í 33D58v23o72ř65á80k 5255989240888

Škodovka bez VW by na tom byla stejně jako Avie.

+1/0
23.4.2016 6:04

J48i54ř34í 73K71o79c82u96r75e45k 6885714335678

Jo Avia. Převzali od Renault-Saviem i to číslování výrobní řady. Jen to vstřikování od MANu nedokázali soudruzi vyrobit a tak měl motor "klaiscký" vstřik do předkomůrky. Výsledkem byl "safety car" všech závodů do vrchu.

0/0
22.4.2016 17:10

J87i10ř43í 91E64r57b60e15n 1973424566797

Jakou číslovací souvislost má Saviem SuperGolette SG-2 a Avia A15, respektive Saviem SuperGalion SG-4 s Avií A30?

+1/0
22.4.2016 21:43
Foto

J40i46ř10í 28D97v58o93ř65á94k 5745269910868

Avie je mrtvá . A byla v kómatu prakticky od počátku výroby zastaralých náklaďáků A 30, ...... . S kusovou výrobou , značky , kterou v Evropě nikdo nezná , nemá šanci konkurovat . A ty kecy o značce a tradici jsou tak maximálně do hospody . Ani značka , ani tradice zboží nepřeveze , nezaplatí řidiče , leasing , ...... .

+1/−2
22.4.2016 17:10

V25i55k35t15o80r 60Š60e34d54i84v65ý 8466321430656

Pokud to znamená, že koupil celý areál Avie, má statisíce metrů čtverečních volných ploch v Praze...

Pokoušet se tam šmudlat nějaké náklaďáky je holý nesmysl. Ty prachy, které lze získat prodejem pozemků, nevydělá žádná průmyslová výroba - tím méně auta.

+2/0
22.4.2016 16:36

M38a43r56t91i26n 91Ž49e46l96i56n47s40k77ý 9678729229832

Dobra prace. R^

0/0
22.4.2016 14:33

J51a15n 48B11l35a10n26a 3816945544

Pro 200 - 300 vozů se bude budovat servis ? Žádná výroba nebude.

+1/0
22.4.2016 14:22

M84a60r44t81i74n 24K37o37n61e28c34n74y 7936757193389

Drzim moc palce!

Pravidelne sleduji aktuality o Tatre. Pokud se podari obnovit vyrobu a zachranit i tuto automobilku, tak je pan Strnad se svym tymem opravdu frajer!

Lide v teto zemi jsou sikovni "kdyz chteji" a na tom se musi stavet ekonomicka budoucnost.

Tato zprava mi udelala velkou radost!

+4/0
22.4.2016 13:17
Foto

J58i43ř29í 82D66v81o72ř81á94k 5275949640128

Kolik toho za rok Tatra vyrobí ?

0/0
22.4.2016 20:44
Foto

M42i40c19h31a47l 63N84a62j74m71a25n 7499393216930

Necelých 1 000 aut za rok (2015 - 821 ks)

0/0
22.4.2016 20:46
Foto

J59i75ř21í 71D91v96o50ř81á61k 5225869130868

Prakticky kusová výroba . To může finančně zvládnout možná výrobce nějakého supersportu s hodně nadsazenou cenou .

0/−1
22.4.2016 20:50
Foto

M61i85c57h28a72l 35N28a86j24m53a56n 7229333746830

Tatra těží ze svého jedinečného podvozku, takže tam smysl výroby v těchto počtech ještě nějaký ekonomický smysl má. Ale auto klasické koncepce se musí vyrábět v obrovských sériích ,aby to bylo ekonomicky zajímavé.

0/0
22.4.2016 20:59

M71a14r42t37i69n 77D31o28k15t33o72r 5149918587576

Sic fabrika bude asi vyjedená, ale pokud Strnadovi pojede tatra tak avie by byla dobrý doplněk. A pokud chce prodávat zbrojní materiál do afriky a jiných chudších zemí tak tam si myslím uspěje.

+5/0
22.4.2016 11:27
Foto

J18i59ř60í 96D10v87o24ř95á76k 5145929160448

Avie jako zbraň hromadného ničení ? Něco na tom asi bude .

0/0
22.4.2016 20:52

P35e74t94r 57K17u64b33á76t 7706863959502

Jen se obavam, ze se na pozemcich Avie postavi nove bytove domy a vyroba Avie se v lepsim pripade prestehuje nekam na Ostravsko.

+2/0
22.4.2016 11:18

P14e81t34r 48K98o37m10í27n87e69k 3309717112769

To nezní jako špatný plán....

+1/0
22.4.2016 11:36

M82a66r77t77i85n 67K97o41l55a70c61e50k 6245369654470

To bude dokonce dobrý plán. Na ostravsku je mnoho nezaměstnaných, V Praze už tak moc lidí dělat ve stojírenství nechce. Za pozemky v Praze si na ostravsku vytvoří tronásobný moderní výrobní park

+8/0
22.4.2016 13:07

P53e70t10r 30K94o48m11í89n66e17k 3959437462159

Naprostý souhlas.

0/0
22.4.2016 13:24

P74e84t15r 87Š49i19m92e18k 2199817756728

Tak Avia vyráběla v licenci Renaultu. Kdyby se jim podařilo to, co s Tatrou, bylo by to fajn. MMísto na trhu taková auta mají a urcitě počítají se synergii s Tatrou. Dokážu si představit ucelenou řadu pro hasiče, policii atd.

+4/0
22.4.2016 11:16
Foto

J35i62ř85í 58D23v72o61ř50á25k 5595709790808

Trh je přesycený , kdo si asi koupí nějaký pokus , bez servisního zázemí . Policii to klidně dejte . Ale hasičům NE . Ty můžu potřebovat .

0/−1
22.4.2016 20:47

J43i64ř87í 20E78r71b64e93n 1503954766447

Většina aut pro hasiče jsou malosériové, či dokonce kusové produkty.

+1/0
22.4.2016 21:49

J36i85r56k53a 44B60r27u54n32n22e47r 4138182939327

Pan Dvořák by se uplatnil jako plačka na pohřbech.

+1/0
22.4.2016 23:04
Foto

J81i95ř88í 25D23v35o16ř15á53k 5155969400208

Pan Dvořák se už nějakou desítku let kolem náklaďáků motá . A asi má trochu přehled. P.S. Dělal jsem i na prototypu tzv. armádní Tatry , kam Tatrovka dodala jenom znak na kapotu a ani ten nebyli schopni namontovat.

0/0
23.4.2016 8:31
Foto

J21i77ř84í 66D18v23o85ř85á15k 5965809980528

Možná nástavby.

0/0
23.4.2016 5:54

P34e58t31r 27K83u12b84á48t 7826973609792

Mala dodavka, mikrobus nebo nakladacek na cesken trhu chybi. Jen je potreba stanovit rozumnou cenu. Auto muze byt primitivni a levne. Kdo touzi po predrazenych kramech, muze si koupit neco ze zahranicni nabidky.Uzitkove auto musi mit dobry pomer mezi uzitnou hodnotou.

+2/0
22.4.2016 11:15

D63a19l29i79b12o48r 46R29o17z43s53y36p80a93l 7930173466759

Možná, když to vlastní zbrojař tak nějakou lehce opanceřovanou dodávku. Něco jako dodávkový hummer.

0/0
22.4.2016 13:16
Foto

M98i18c25h69a10l 56N83a36j31m94a54n 7709383796340

Jaká konkrétní dodávka u nás na trhu chybí (hmotnostní kategorie/rozměr)?

Levných dodávek je na trhu mraky. Mnohdy za cenu menší osobáku nižší střední třídy.....

0/0
22.4.2016 20:54

J85i54ř14í 66E16r12b57e43n 1783454906157

"Mala dodavka, mikrobus nebo nakladacek na cesken trhu chybi."

.

COŽE??? Tohle možná platilo v době, kdy jste se mohl rozhodovat mezi TAZ 1500 a Avií A21, nezaspal jste náhodou před třiceti lety? Nemáte tady dost vozů typu VW Transporter, Ford Tranzit, Renault Master, Citroen Jumper, Peugeot Boxer, FIAT Ducato, MB Sprinter a podobně?

0/0
22.4.2016 21:58

J93i46n88d17ř77i12c16h 98L51u63k92e18š 3729954753270

Tak hlavně, že víme, že indové chtěli Avii jen kvůli kabině. Lidi jsou nepoučitelní... Nedávno jsem četl rozhovor s vědcem, který snad vymyslel baterie s násobně větší kapacitou. Na výrobě se chce podílet s číňany... Ale když on, prezident a další myslí, že nám to něco přinese.

+1/0
22.4.2016 11:06

J50i74ř45í 15V73o12n93d49r89á49č39e73k 5506734460344

Do čeho všeho vy jste schopen namotat Zemana, je úžasné...

+1/0
22.4.2016 11:07

J19i51n88d89ř41i87c75h 68L32u79k81e31š 3619944923190

No já jen, jak se v poslední době Zeman upíná k tomu, jak to tu Čína pozvedne. Skupují tu kde co. Jeho oblíbenec Foldyna si od toho slibuje v Severních Čechách obří investice a zázraky. Ale zatím to nejsou investice, stavba fabrik, nová pracovní místa, ale jen skupování zaběhnutých firem, a já z toho cítím snahu získat technologie, jak to bylo v případě těch kabin Avie. Jsem rád, že Avii dostanou zpět čeští investoři. To je celá pointa.

0/0
22.4.2016 12:17

J36i40n91d13ř98i85c40h 91Š51k49o26p37e71k 4415581770275

tak přinese.

Krátkodobý úspěch a slávu do doby, než to čína zkopíruje

+2/0
22.4.2016 11:08

R68o98b30e16r84t 84B62e97d76n82á92r29i71k 6867945553294

Po tom co Avii dostal na kolena její polistopadový mangment, vysál korejec a ind odvezl montážní linku a předpokládám i raznice na lisování karosářských dílů, nedovedu si představit jak chtějí s čtyřiceti lidmi začít příští týden s výrobou. Jsem bývalý áviák a hrozně bych si přál aby to byla pravda ale moc mi to smysl nedává.

Každopádně držím palce, "ať vzlétne bájný pták Fénix".R^R^R^

+6/0
22.4.2016 10:45

M46i19c80h42a34l 32H20i96r47k91a 4717486950893

Areál v Letňanech má daleko větší hodnotu, než firma samotná či značka.

+6/0
22.4.2016 10:10

J31a14r14d91a 94H72o13f50m55a39n15n 4320135464

areál který nemá využití nemá hodnotu žádnou :-/

0/−2
22.4.2016 10:44
Foto

L71u79k61á31š 80N51o94v48o95t83n43ý 6766207198478

Kdo říká, že ten areál chtějí využívat pro výrobu? Jde o pozemky...

+1/0
22.4.2016 10:46

J92i89ř59í 79Z91ý71k25a 9679943981820

v Praze? I kdyby to měl srovnat se zemí a postavit tam byty, tak to byl dobrý kup. A značku AVIA může klidně vyrábět v Kopřivnici vedle Tatrovek

+5/0
22.4.2016 10:49

J26a95r62d51a 37H12o29f72m34a67n39n 4490665544

taky píšu o areálu a ne o pozemcích, kupuje to ale podnikatel, ne spekulant s pozemky ;-)

0/−1
22.4.2016 10:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.