Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

V Evropě se už testují konvoje kamionů s autopilotem. Šetří naftu i čas

Poloautomatické konvoje nákladních aut jsou prvním krokem na cestě k autům bez řidičů. V roce 2025 by v nich mohla jezdit až polovina evropských kamionů. Technologie je připravená, je ale třeba vyřešit pravidla pohybu takových konvojů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

fakt by mě zajímalo, jak se konvoj udrží pohromadě v situaci, když se do povinné mezery mezi kamiony zařadí jiné vozidlo, a pak další a další... Konvoj se těžko udrží pohromadě. Pak povinně převezme řízení živý řidič?

0 0
možnosti
Foto

Skončí to jednou tím, že se pravý jízdní pruh bude elektrifikovat, jako železnice. Kamiony s elektrickým pohonem budou platit podle spotřeby energie, trolej nahoře je bude udržovat v trase a na odstup k před ním jedoucímu kamionu máme už dnes radar.

Při brzdění se bude energie vracet do troleje a pomůže jinému kamionu do vršku.

K najíždění do trasy a dojezdu k cíli pak stačí i relativně malý akumulátor s dojezdem několika desítek km jenom mírnou rychlostí.

Přinese to mnohem víc, než elektrifikovat osobní vozy.

0 1
možnosti

Pánové, smráká se nad vašim chlapáctvím - už ani jako řidiči kamionů si nebudete moci vylepšovat svou chlapáckou image!!! :-( ... No jo, no, co už včil?!

Co tedy? Zpátky na traktory? - To sotva, i orat lze dnes za pomoci satelitů! ;-D

0 0
možnosti

Hmm, většina příspěvků je tu o železnici a odborech. Viděl bych to asi takto:

Aby železnice nahradila kamionovou dopravu, to by musela přijít ropná krize, válka nebo jiný krach hospodářství.

Ty kamiony určitě nejdou 100% společnou trasu, začínají třeba v jednom překladišti a na konci to musí řidič stejně vzít do ruky a poslední desítky km dojet ručně. Tím padá alternativa železnice a úbytek pracovních míst.

Pro všechny notorické obhájce železnice: zapátrejte, jak to doopravdy funguje.

1 0
možnosti

P62e29t80r 68J80a76r32o10š

23. 4. 2016 18:22

A nebylo by jednodussi a levnejsi zautomatizovat zeleznici?

0 0
možnosti

Na tom se pracuje. Není to všude ale třeba v Praze mohou všechny vlaky jezdit s pomocí AUV(automatického řízení vlaků) City Elephanty tak jezdí. Šetří to stroje i provozní náklady. Vlaky jezdí jak mají a zastaví na centimetr přesně.

0 0
možnosti

Po roce 2025 ubude řidičů kamionů ale strmě naroste počet business managerů, psáno i čteno.

No nazdar.

0 0
možnosti

Kdepak, business manažery nahradí chytrý software. Jsou tak trochu nejohroženější skupina zaměstnanců.

0 0
možnosti

A k cemu to vlastně je? V každém aute stejne bude sedět řidič, firmy nic neušetří. Individualne jedoucí ridic v osobáku to nepredjede. Hodte konvoj na koleje a co stoji tahle blbost dejte na rozvoj terminalu a prekladist kontejnerů.

4 2
možnosti

Výrazné snížení spotřeby.

0 0
možnosti

J42i27ř26í 14H87o53r53á31k

22. 4. 2016 21:10

Do kopce jezdí náklaďáky pomalu. Jak je budeme předjíždět, když mezi nimi nebude místo? Už dnes je vidět, jaké problémy působí řidiči kteří nedodržují pravidlo o takových odstupech, které by umožnily jiným vozidlům předjetí těch co z nějakého důvodu jedou pomalu a přidat nebo předjíždět nemohou nebo nehodlají !

1 0
možnosti

Mám dojem, že v plánu je především pohyb po dálničních sítích.

0 0
možnosti

A skláři nebudou mít co žrát!

0 0
možnosti

Technologie, ktera umoznuje prepravu kamionu uplne bez ridice (a dokonce bez tahace) a ktera setri jeste vic nafty neni vubec nova a jmenuje se zeleznicni doprava. Kazdy den jsou tisice navesu nalozeny na vlak a prepraveny rychleji, nez kdyby jely po dalnici. Zatim to sice v Cesku nehrozi, ale jinde v Evrope to funguje.

6 2
možnosti

P98e31t42r 40M78i60c75h62a87l

22. 4. 2016 20:51

Na tranzitní dopravu by to bylo skvělé, bohužel naše železnice na to kapacitně nestačí.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko

13. dubna 2024

Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...

Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém

19. dubna 2024

Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...

Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta

19. dubna 2024

Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...

Ruské tankery mohou způsobit ekologickou katastrofu, varuje švédský ministr

18. dubna 2024

Švédský ministr zahraničí Tobias Billström varuje před ekologickou katastrofou, ke které by mohlo...

Google propustil 28 zaměstnanců, kteří stávkovali kvůli smlouvě s Izraelem

18. dubna 2024  19:30

Společnost Google propustila 28 zaměstnanců, kteří protestovali proti smlouvě, kterou firma...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!