- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
fakt by mě zajímalo, jak se konvoj udrží pohromadě v situaci, když se do povinné mezery mezi kamiony zařadí jiné vozidlo, a pak další a další... Konvoj se těžko udrží pohromadě. Pak povinně převezme řízení živý řidič?
Skončí to jednou tím, že se pravý jízdní pruh bude elektrifikovat, jako železnice. Kamiony s elektrickým pohonem budou platit podle spotřeby energie, trolej nahoře je bude udržovat v trase a na odstup k před ním jedoucímu kamionu máme už dnes radar.
Při brzdění se bude energie vracet do troleje a pomůže jinému kamionu do vršku.
K najíždění do trasy a dojezdu k cíli pak stačí i relativně malý akumulátor s dojezdem několika desítek km jenom mírnou rychlostí.
Přinese to mnohem víc, než elektrifikovat osobní vozy.
Pánové, smráká se nad vašim chlapáctvím - už ani jako řidiči kamionů si nebudete moci vylepšovat svou chlapáckou image!!! ... No jo, no, co už včil?!
Co tedy? Zpátky na traktory? - To sotva, i orat lze dnes za pomoci satelitů!
Hmm, většina příspěvků je tu o železnici a odborech. Viděl bych to asi takto:
Aby železnice nahradila kamionovou dopravu, to by musela přijít ropná krize, válka nebo jiný krach hospodářství.
Ty kamiony určitě nejdou 100% společnou trasu, začínají třeba v jednom překladišti a na konci to musí řidič stejně vzít do ruky a poslední desítky km dojet ručně. Tím padá alternativa železnice a úbytek pracovních míst.
Pro všechny notorické obhájce železnice: zapátrejte, jak to doopravdy funguje.
A nebylo by jednodussi a levnejsi zautomatizovat zeleznici?
Na tom se pracuje. Není to všude ale třeba v Praze mohou všechny vlaky jezdit s pomocí AUV(automatického řízení vlaků) City Elephanty tak jezdí. Šetří to stroje i provozní náklady. Vlaky jezdí jak mají a zastaví na centimetr přesně.
Po roce 2025 ubude řidičů kamionů ale strmě naroste počet business managerů, psáno i čteno.
No nazdar.
Kdepak, business manažery nahradí chytrý software. Jsou tak trochu nejohroženější skupina zaměstnanců.
A k cemu to vlastně je? V každém aute stejne bude sedět řidič, firmy nic neušetří. Individualne jedoucí ridic v osobáku to nepredjede. Hodte konvoj na koleje a co stoji tahle blbost dejte na rozvoj terminalu a prekladist kontejnerů.
Do kopce jezdí náklaďáky pomalu. Jak je budeme předjíždět, když mezi nimi nebude místo? Už dnes je vidět, jaké problémy působí řidiči kteří nedodržují pravidlo o takových odstupech, které by umožnily jiným vozidlům předjetí těch co z nějakého důvodu jedou pomalu a přidat nebo předjíždět nemohou nebo nehodlají !
Mám dojem, že v plánu je především pohyb po dálničních sítích.
Technologie, ktera umoznuje prepravu kamionu uplne bez ridice (a dokonce bez tahace) a ktera setri jeste vic nafty neni vubec nova a jmenuje se zeleznicni doprava. Kazdy den jsou tisice navesu nalozeny na vlak a prepraveny rychleji, nez kdyby jely po dalnici. Zatim to sice v Cesku nehrozi, ale jinde v Evrope to funguje.
Na tranzitní dopravu by to bylo skvělé, bohužel naše železnice na to kapacitně nestačí.