Diskuze

Sociální inženýrství, co funguje: Vídeň v nové čtvrti testuje lepší život

Vídeň si do budoucna vytkla poměrně přísné ekologické a energetické cíle. Věří, že jejich naplněním bude pro své obyvatele ještě atraktivnější než nyní. Lidskou laboratoří pro testování nových konceptů je vznikající sídliště na východním předměstí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

Nebojte se, Vídeňáci, "populista" Hofer vás z toho socializmu už brzy vysvobodí.R^

1 0
možnosti

Svého času existovaly v Izraeli tzv. socialistické Kibucy, kde si mohli dobrovolníci žít jak chtějí, být naprosto soběstační a nezávislí na státních strukturách a zřízení. Nevím jestli ještě existují. Jako experiment by takové městečko mohlo být dobré, je spousta pomatenců, kteří by tam chtěli žít, tudíž mají mít tu možnost. JENŽE, nesmělo by být postaveno za peníze daňových poplatníků, ale za jejich vlastní peníze. Pak by mohli soběstačně, energeticky, potravinově, aby se potraviny nemusily vozit auty, bez vnější pomoci, bez jakýchkoliv dotací a vnější infrastruktury, ukázat ostatním jak je ekologický způsob života správný a jak by mohl naplňovat tužby a potřeby ostatních občanů. Tímto by nejlépe prokázali životaschopnost své ideologie.

3 0
možnosti

Kibucy stále fungují, ale jen díky svému kapitalstickému základu:

a) jen dobrovolně (z kibucu lze vystoupit zcela svobodně)

b) jen za vlastní prachy - žádné dotace od státu

+ psychologické omezení

c) jen omezený očet obyvatel jednoho kibucu - od vyššího počtu osob než cca 100 lidí prostě komunita nefunguje jako velká rodina.

Ale i tak kibucy postupně ztrácejí členy, protože ne každý mladý v něm chce žít.

1 0
možnosti

Víte co? Podívejte se nejdřív na to, jak to třeba funguje v takovém Curychu. Tam mají něco trochu podobného zavedené snad už deset let - omezený počet aut v centru města, podzemní parkoviště místo parkovišť na povrchu (kde se teď vyjímají pěší zóny), perfektně fungující MHD... Curych je za to obdivován, protože to funguje a zlepšilo to úroveň života. R^:-)

A to další? Copak není hezké, když jsou v ulicích malé obchůdky - namísto obrovských nákupních středisek s obřími parkovišti a neony? Copak není pěkné myslet na životní prostředí?

Co vlastně vy, co si tady stěžujete, jak je to vedení člověka k "ovečkovství" a sluníčkářský sen, co vlastně chcete? Co by se vám líbilo? Co je na tom, proboha, otrokářského či co? Tak žijte ve volné přírodě... Nebo já nevím, co podle vás pak není "ovečkovské". Nepřijde vám spíš trošku hloupý žít ve světě konzumu, který je plný znečištění, aut apod.? Není to náhodou taky trochu "béé-béé-život"? ;-D;-D

Myslíte, že když budete pořád jen pesimističtí, že se něco změní k lepšímu?

Jsem znechucen... Rv:-(

5 5
možnosti

to vite, Pepici by chteli zajet domu autem az do patyho patra v panelaku ;-D

3 2
možnosti

V57í18t 46K70o25u27b40a

24. 4. 2016 17:13

Doufám, že až k nám dorazí tento nesmysl, tak už budu stařec nad hrobem a bude mi to fuk, já osobně v takové společnosti, kde se všichni budou mít stejně špatně žít nechci a nebudu. A neříkejte mi, že mačkat se v sociální dopravě s dělníky ze stavby, kteří se po práci ani neomyli je nějaký super zážitek. Stejně tak všechny tyto chytré elektrické sítě mají jednu nevýhodu. Buď je bude někdo dotovat (z čeho), nebo to bude nesmyslně nákladné a ponese s sebou, to že nebudete luxovat a vařit, kdy je to potřeba, ale když Vám to přikáže systém, který bude mít zbytnou energii.

3 1
možnosti

1. proc by meli jezdit delnici ze stavby hromadnou dopravou?

2. a i kdyby jezdili tak co vam brani jet svym autem?

0 0
možnosti

No, ve zpravodajství bych spíš očekával něco o tom, že je dnes v Rakousku první kolo prezidentských voleb.

Napište něco o xenofobních, extrémních a ultrapravicových až fašistických kandidátech ať máme přehled co se děje. :-) A pak bych chtěl nějakého experta, který to zhodnotí z hlediska 40 let komunismu a celkové toxicity. ;-D

2 0
možnosti

Chceme žít bez osobních aut.

Ok, když jinak nedáte tak já se holt přizpůsobím a ten autobus si koupím. Ale pochybuju, že to zrovna je vrchol ekologie, vozit sebou pár tun navíc.

5 0
možnosti

By mě zajímalo, jak řeší zásobování těch obchodů. Metrem a na kole to půjde jen těžko, dopravit paletu pytlů mouky do pekárny.

Servis domů (instalatér, elektřikář) je asi řešen kolektivní smlouvou v rámci "nájemní byt jako služba". A vše zařizuje developer, který si pro najatou firmu povolení k vjezdu vyřídí.

0 0
možnosti

ca. 1700 hotovejch bytu k bydleni. Z toho je jen cast takzvanych socialnich (pro lidi s prijmem do nejaky hranice. Kazdej nemuze byt doktorem ci projektantem, etc.) k tem ca. 1700 hotvych bytu je ca. 1900 mist v podzemnich parkovistich + mista pro navstevy (na kratkodobe parkovani). Parkovani v ulicich kde jsou obchody je mozne v pracovni den po dobu kdy jsou otevrene obchody. V sobotu zrovna tak. Pro vylozeni nakupu, nabytku, etc. muzete parkovat pred domem/vchodem

2 stanice Metra, 7 autobusovych linek a tramvaj.

Tak nevim co je na tom tak hrozneho???

Zas takovej nejakej zavadejici clanek spichnutej horkou jehlou. Rv

1 0
možnosti

J72a80n 27V53e10s59e49l67ý

24. 4. 2016 18:12

A jedovatý plivanec hned v nadpisu. Přitom podobné "čtvrti bez aut" nejsou v německých zemích žádnou novinkou a obvykle jsou synonymem vyšší kvality bydlení, třeba: https://en.wikipedia.org/wiki/Vauban,_Freiburg

0 0
možnosti

P26e34t54r 60K40o27u92ř81i52l

24. 4. 2016 16:01

Už jen z názvu článku Sociální inženýrství se mi dělá kopřivka. O obsahu ani nemluvím. Je neskutečné kam až lze zajít. Více k tomu není co dodat raději, protože bych byl asi sprostý a to nechci.

5 0
možnosti