Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velká zakázka Českých drah zvýhodňuje Škodu. Kvůli schvalování

České dráhy vypsaly minulý týden největší zakázky v historii na nákup nových vozidel za evropské peníze. Ve hře je více než 11 miliard korun a nastavené podmínky zvýhodňují Škodu Transportation. Velkým výrobcům vozidel připadají kritéria tendrů diskriminační.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37a44n 78C67e96p80e35k 1124676280

Opravdu stále nemohu pochopit zdejší zastánce Škodovky, která s posvěcením politiků a ČD tunelovala mnohá léta ČD a tím i veřejné finance. Hurá, nastavte výběrka na ruku Škodě, jedeme dál, finance tečou na Panenské ostrovy. Z čeho máte radost?

+1/0
25.4.2016 11:21

J98i23ř12í 93J20e33z18d43i25n78s33k71ý 8918332573949

Dopadne to i jako minule? Dostanou zakázku, nedodají včas a vysoudí peníze, za to že to dodali pozdě?

0/0
24.4.2016 23:52

R52o20m90a85n 77S26t15o37n39e41k 1959523909141

další zakázka ČD která smrdí korupci, a odpovědné úřady opět nic nedělají

0/−4
24.4.2016 10:08

J32i21n22d82ř95i39c12h 12Š43k67o61p10e98k 4935611130715

a co má být ČD do toho, že zahraniční výrobci nemají schválení pro ČR ? Pokud chtějí do ČR potenciálně dodávat, mají si homologaci zajistit v předstihu. Pokud se jim nechce investovat s předstihem, mají holt smůlu

+9/−1
23.4.2016 16:46

M86a44r49t84i82n 90Š75u42l31c 2967969650805

a jak si mají zajistit homologaci v předstihu, když nemůžou tušit, o jaká vozidla budou mít ČD zájem?

+1/0
23.4.2016 19:02
Foto

I90m22r90i34c73h 11S59u78c49h61a65r49s18k57ý 8286253255151

to je riziko podnikání ;-) to vás neučili, ? hrozná škola Rv

0/0
24.4.2016 7:41

P42e76t37r 33M64a56r64š46o37u31n 5175628176156

Sice si myslím o výběrovkách ČD a ŠT taky své, ale na druhou stranu je fakt, že když chcete expandovat na nějaký cizí trh (ano, píši opravdu chcete), tak přeci nebudete čekat třeba s překladem, přizpůsobení legislativě, až se tam objeví výběrové řízení. To si snad zjišťujete cestičkami dopředu, a jste na to připraven. Ano stojí to prachy, ale pak je na firmě, zda na ten cizí trh opravdu chce, nebo jen pak povídá.

(A to vím z jiného oboru, kdy samozřejmě došlo k různým překladům do cizího jazyka, pozměnění dle místní legislativy, domlouvání různých budoucích spolupracujících místních firem, až z toho stejně nebylo nic, protože výběrovko se nekonalo. Ale nedá se říci, že to byly zbytečné náklady. Využilo se to částečně jinak.... Ale pokud budete čekat až na výběrovko, tak nemáte v ruce k nabídce vůbec nic... A pak můžete jen povídat, že vám nedali na to třeba 5 let času...)

+1/0
24.4.2016 11:41

J14i76n86d69ř87i18c69h 86Š12k22o18p93e87k 4285431820285

stovky typů to asi nebudou, že

0/0
24.4.2016 13:17

J24a16n 81C90e32p13e63k 1884366760

Stejně jako si homologaci zajistila v předstihu Škodovka na lokomotivy? Vy nějak ale tlačíte tu protěžovanou Škodovku.

0/0
25.4.2016 11:06

J19a63r31o56s42l97a58v 44M13a79l40ý 5544368961711

Zajímalo by mne, co dělá finanční policie, protože nedávno se tato firma s ČD soudila a nyní se má znova účastnit tendru, aby poté mohla zákazníka obrat. Tak to je možné snad jenom tady.

+3/−4
23.4.2016 15:10

J89i35n21d55ř61i75c28h 93Š47k87o47p11e32k 4235541820165

když ti zákon nedává možnost vyloučit uchazeče, se kterým se soudíš, či který neplnil při nimulé zakázce, těžko s tím něco dělat

+3/−1
23.4.2016 15:15

M98a81r92t76i47n 89Š60u61l88c 2697989790475

Tak minimálně se s tím dá dělat to, že se jako zákazník alespoň pokusím získat jiného dodavatele. Když nemůžu uchazeče se kterým se soudím vyloučit, otevřu soutěž co největšímu počtu uchazečů a pak se toho, se kterým se soudím, třeba zbavím...

0/0
23.4.2016 18:59

J82i60n54d92ř59i22c37h 76Š79k24o42p45e37k 4195531600565

pokud soutěž maximálně otevřeš (tj. změkčíš parametry či je rovnou odstraníš), nevyhraje sice ten, se kterým se soudíš, ale nějaká čínská či polská podstřelená kvalita.

0/0
24.4.2016 13:19

P21e88t35r 57M47a37r25š78á22l87e30k 9935102864579

A v čem je to diskriminační? Pro všechny platí to stejné zadání.

+7/−2
23.4.2016 14:27

A94n66d50r63e49j 76O30l93e70k78s31a 3115771447111

No právě. Chceš aby vyhrál švagr? Uděláš zadání pro něj. Pro všechny stejné...

+3/−1
23.4.2016 16:25

M62a51r17t38i22n 86Š89u21l35c 2237279770805

pro všechny je stejné, ale reálně je splnitelné jen pro některé...

+1/0
23.4.2016 19:00
Foto

M10i49l56o84š 23Z55i87k41m51u13n95d 7175439689400

Něco o historiii firmy ŠKODA: http://www.soaplzen.cz/nepomuk/odd3/historie-archivu-skoda, http://skoda.cz/cs/o-spolecnosti/historie/, https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_%28podnik%29 . Znáte podobnou firmu na světě s takovou slavnou historiíí? Je divné, že média informují o problémech různých JZD, nebo firmiček, ale o Škodě ani muk. Čím to asi je? !!

+2/0
23.4.2016 14:20
Foto

M86i68l16o23š 10Z77i85k67m52u92n57d 7455179759380

ŠKODA Plzeň je v podstatě vytunelovaná firma s obrovskou historií. Ještě v 90 letech zaměstnávala jen v Plzni 36 000 lidí!!! Celkem Kolem 45 000.(Dnes nemá už ani vlastní muzeum).Vyrábělo se tam snad skoro vše. Od lokomotiv, obráběcích strojů, tabákové stroje, turbíny, atomové reaktory, generátory, elektrotechniku, trolejbusy, hutní průmysl, ... Vychovala nesmírné možství odborníků všech možných profesí a okolí z toho těží do dnes. Škodovák, to byl prostě profík. I když má dnes sídlo mimo ČR, tak jsem rád, že dává torzo bývalého gigantu ještě odbornou práci mnoha lidem. Původně jí měl pomoci Martin Roman, ale nakonec šlo o tunel se zájmy jiných firem a lidí. Prý je to už promlčené! (?) ( www.skoda.cz )

+2/0
23.4.2016 13:59
Foto

I38m35r59i51c23h 70S38u74c26h64a87r23s30k98ý 8136423145521

Tam udělal tunel a pak ho dali do ČEZ a výsledky jeho práce vidíme všichni :-PRvRv

0/0
24.4.2016 7:39

J31i79ř48í 54K21o63c79u31r62e87k 6415304965528

Ono by to šlo. Pokud je vagon schválený pro mezinárodní provoz (v režimu RIC), tak může prakticky všude po Evropě. A dal by se provozovat v mezinárodním režimu i pro vnitrostátní relace. Je to sice rovnák na vohejbák, ale dá se říct, že mezinárnodní schválení pro vagony existuje.

Problém nastane ve chvíli, kdy se požaduje, aby vozidlo bylo schopno jízdy vlastní silou. Pak už neexistuje žádné mezinárodní schválení, které by platilo po celé Evropě. USA/Kanada/Mexiko tohle mají, Ruská federace tuším taky. Njn, EU ná raději chrání od úplně rovného banánu, než aby řešila tyhle složitosti.

0/0
23.4.2016 13:15

P34a74v74e67l 80S83o26v27i26č39k40a 4966458885722

Nejsem si jist, ale úmluva RIC platí i pro něco jiného, než typizované vozy? Mám dojem, že mimo vozů UIC-X, UIC-Y a UIC-Z (a odvozenin) se na nic nevztahuje, tedy ani na jednotky. Ale rád bych poprosil někoho znalejšího o vyjádření. Toto je jen můj odhad.

+1/0
23.4.2016 17:20

M47i53r88o25s40l63a54v 57Z88i80k47m87u43n48d 6758852837438

Totéž platí i pro nákladní vozy, jenže u hnacích vozidel se jedná mimo jiné o různé typy zabezpečovacího zařízení v dané zemi. Německo vyžaduje, aby vozidlo mělo zařízení kontroly bdělosti podle německých předpisů. Vozidlo, které ho nemá může jen do pohraniční stanice, např. Bad Schandau ...

Pak jsou zde vlivy kolejového vozidla na zabezpečovací zařízení apod ...

EU tohle nevyřeší, pokud v celé EU nebude jednotný systém zabezpečovacího zařízení, železniční přejezdy nevyjímaje a to nebude NIKDY ...

0/0
25.4.2016 16:47

T89o70m94a33s 38A73u33g68u14s62t32y24n 6797656431410

pan Sůra, když si něco koupí, tak si na to asi rád pár let počká. Jinak nechápu, co se mu nezdá na dodací lhůtě 15 měsíců od podepsání smlouvy.

Neschopnost či nechuť a šetření na homologaci výrobci označí anonymně (protože se jedná o křivé obvinění) za diskriminační a Sůra nadšeně začne ťukat do klávesnice

+1/−8
23.4.2016 13:08

J89a49n 87S40ů81r21a 4695303263772

Rozhodně. Proto DB kupují od Škody Transportation jednotky s dodáním přes 24 měsíců. Vlak nejsou housky, ale chápu, že je to těžké pochopit.

+8/0
23.4.2016 13:12

T98o45m37a83s 76A62u54g23u11s98t12y51n 6297606501170

jste borec, našel jste výběrko, ve kterém je delší dodací lhůta ;-D

+1/−7
23.4.2016 13:17

J94a49n 93S66ů66r67a 4315983173852

Oni jich je výrazně více:)

2006- DB Regio – 5 jednotek – ukončení dodávek za 23 měsíců od podpisu smlouvy +první jednotka předána do 19 měsíců od podpisu smlouvy

2009- DB Regio – 22 jednotek – ukončení dodávek za 21 měsíců od podpisu smlouvy.

2011– Srbsko – 25 jednotek - první jednotka předána do 18 měsíců od podpisu smlouvy

2015- MÁV-Start (Maďarsko)– 15 jednotek – ukončení dodávek za 18 měsíců od podpisusmlouvy

2015- Nizozemské dráhy NS – 53 jednotek – první jednotka předána do 20 měsíců odpodpisu smlouvy

2016- Syntus/Keolis (Nizozemí) - 16 jednotek– první jednotka předána do 19 měsíců od podpisu smlouvy

2016- Łódzka Kolej Aglomeracyjna (Polsko) - 14 jednotek – první jednotky předány do 20 měsíců od podpisu smlouvy

+7/0
23.4.2016 13:19

T45o94m13a18s 58A34u13g21u95s33t32y76n 6787546601350

diky, tak je nas narodni dopravce nejlepsi :)

0/−1
23.4.2016 13:25

J52a42n 42H87o97r68a 6787401146

...zejména ta 18 měsíční kompletní dodávka od podpisu hovoří ve prospěch Vašich argumentů ;-D

+2/0
23.4.2016 13:27

T74o80m32á21š 42M77a16t83o69u76š18e27k 1969896522270

Zrovna jsem Vám chtěl napsat, že tendry v cizině jsou stejné jako u nás s dobou dodání. A pokud seženete informace i z Asie tak tam jsou i kratší. Bohužel pokud chce někdo prolomit na jiný než domácí trh tak to bez velkých investic v podobě homologací "naslepo" nejde.

+1/0
23.4.2016 17:30

J26i49ř54í 82K71o72c25u21r15e42k 6775664735968

Když je tak jednoduchá schválit vozidlo do provozu, proč to Škodovce trvalo snad 10 roků a ještě to není 100%?

+2/0
23.4.2016 13:16

J47a35n 34H77o53r59a 6317881846

Tak to je opět klasika made in Sůra, nezklame a nepřekvapí......:-)

+3/−2
23.4.2016 13:04

V89a54c69l93a84v 83P27e34r44o52u44t79k52a 6398857304121

No more Elephant please...

+2/−4
23.4.2016 13:01

J17a16n 98F37i44s37c27h94e78r 9694915720

Škodovka se jim za to odvděčí. ;-D

0/0
23.4.2016 12:47

J22a97n 67P93r59i68c92h27y12s31t35a31l 8251538313

Polopravda je horsi nez lez pane Sura.

Kdopak vyhral zakazku na nove elektricke lokomotivy? Vzdyt jste o tom sam psal!

http://ekonomika.idnes.cz/nove-lokomotivy-siemens-vectron-pro-cd-cargo-fns-/eko-doprava.aspx?c=A160413_142752_eko-doprava_suj

A ze si ostatni nenechali schvalit sva vozidla v Cesku preci nemuze byt chyba Skodovky. Drive staveli vyrobci na vlastni naklady "demonstratory" nebo-li vzorky, ktere se potom snazili prodat zeleznicnim spolecnostem. A delaji to dosud, ne vsak pro cesky trh.

+8/−1
23.4.2016 12:47

J31a62n 67S82ů93r90a 4325563243822

Pletete zakázku 1. Jiné společnosti 2. nefinancované z evropských dotací.

0/0
23.4.2016 13:13

J84a61n 19M42a75n88d14í56k 2428703391457

Tomu se nedivím, je už zvykem, že Škodovce bude umožněno i nadále tunelovat dráhy. Jen by mě zajímalo, zda je to způsobeno loutkami levicové vlády v dozorčí radě ČD (a tím pádem snahou o výrobu doma), nebo klasicky krabicemi vína pro ty správné osoby.

+6/−4
23.4.2016 11:40

J22i58n78d26ř37i84c15h 83Š73k16o29p83e94k 4735261120185

on třeba i takový Siemens umí tunelovat. Viz případ z pražského metra, jak se postavil k faktu, že se jeho vagóny po pár letech provozu začly pomalu rozpadat

+2/0
23.4.2016 12:07

P77e30t75r 20Š78r76á83m40e18k 4694553458278

Siemens? Nebyl to Bombardier?

0/0
23.4.2016 12:52

J67i20ř60í 90K26o54c34u24r74e94k 6715194975218

Nebyl. Siemens měl fabriku na Zličíně, vyráběl tam mimo jiné právě Metro a třeba patráky IC 200 pro Rakousko.

0/0
23.4.2016 13:02

J55i88n58d79ř25i86c54h 33Š92k19o69p12e78k 4125421950765

ne, byl to Siemens, vagony pro ně dělali nějací Maďaři, nevím, jestli jako součást koncernu nebo subdodavatelé. Ale to není podstatné, gen. dodavatel ručí za zakázku jako celek a jeho vztahy se subdodavateli nikoho zajímat nemusí

0/0
23.4.2016 13:12

M44i38r37e88k 61Z72á44v81o98d56n83ý 7622547790488

"Většina zahraničních výrobců se schvalováním v Česku otálí." // Tak na co si sakra stěžují? Nejsou schopni dodat vozy v požadovaném termínů, nic pro to ani nechtějí udělat a jen si stěžují, že je to diskriminace. Připadá mi to jako slovník našich milých spoluobčanů.

+12/−4
23.4.2016 11:39

J69i78n71d84ř28i20c74h 29Š39k22o86p67e81k 4565511550225

přesně.

Logika výrobců: Náklady minimální, zisk maximální.Pokud chtějí na nový trh, musí investovat. Fňukat nestačí

+5/0
23.4.2016 11:53

J42a97n 94S73ů68r83a 4655373843452

Tak oni v minulosti už schvalovali, než přišlo pár moudrých hlav z ČD a vymyslelo si dveře o šířce 1500 mm.

+2/0
23.4.2016 13:13

J43a86n 97F48i39s63c88h62e18r 9324695200

Souhlas, ale ta šířka dveří nebyla podmínka pro schválení v ČR. Ostatně to schvalování není v režii ČD.

+1/0
23.4.2016 13:43

P57e33t63r 17M58a48r85š76á10l52e14k 9385492224809

Ty široké dveře jsou super, velmi to zjednodušuje výměnu cestujících. Jezdím s Regiopanterem pravidelně a oceňuju to.

+1/0
23.4.2016 14:41

J53a95n 19K87o28b89ě35r39s85k52ý 1240476371273

Přesně tak, souhlasím. A pokud jde o ten článek tak to je zase klasická Sůrovina :-/

+3/−4
23.4.2016 13:18

M66a88r46t88i71n 86Š46u49l15c 2757179870985

A jak mají vědět, co si mají nechat schválit, když nemůžou tušit, co budou ČD poptávat? A jaké pomínky si do veřejné zakázky dají? Když si nechám schválit jednotku např. s 40 % bezbariérové podlahy a v zadání bude 45 %, tak je mi celé schválení nanic... myslím, že podobně už to ČD předvedly se šířkou dveří...

0/0
23.4.2016 19:16

T67o43m43á92š 20M88o50r17a19v22č23í81k 3917676973345

Je zajímavé, že Škodovky jsou hlavně v Česku, v Německu se drží Siemens a ve Francii Alstom. Jako by tam byly národní zájmy a jen se o tom nahlas nemluví.

0/0
23.4.2016 11:12

M31a16r34e48k 48K81a84l25i90n60a 3509934165558

To je část pravdy, proto má Škoda i politickou podporu, navíc pro ni umí sehnat podporu Martin Roman, který je zainteresován... A manažeři Škody mají dlouhodobě vybudované výborné vztahy s ČD managementem...

0/0
23.4.2016 11:16

J14i21n21d11ř35i70c51h 18Š31k36o48p75e59k 4785341750895

to je naprosto normální, že každý stát podporuje své výrobce. Jen hloupí Češi si myslí,že je to něco špatného. Takže podle toho taky jednají. Výsledek ? Podporujeme hospodářství sousedních zemí

+2/0
23.4.2016 12:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.