Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velká zakázka Českých drah zvýhodňuje Škodu. Kvůli schvalování

České dráhy vypsaly minulý týden největší zakázky v historii na nákup nových vozidel za evropské peníze. Ve hře je více než 11 miliard korun a nastavené podmínky zvýhodňují Škodu Transportation. Velkým výrobcům vozidel připadají kritéria tendrů diskriminační.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a22n 52C36e77p41e28k 1704886550

Opravdu stále nemohu pochopit zdejší zastánce Škodovky, která s posvěcením politiků a ČD tunelovala mnohá léta ČD a tím i veřejné finance. Hurá, nastavte výběrka na ruku Škodě, jedeme dál, finance tečou na Panenské ostrovy. Z čeho máte radost?

+1/0
25.4.2016 11:21

J75i54ř86í 72J84e92z44d62i36n69s25k81ý 8308452213479

Dopadne to i jako minule? Dostanou zakázku, nedodají včas a vysoudí peníze, za to že to dodali pozdě?

0/0
24.4.2016 23:52

R13o82m49a87n 20S23t44o10n65e18k 1649783929491

další zakázka ČD která smrdí korupci, a odpovědné úřady opět nic nedělají

0/−4
24.4.2016 10:08

J11i29n90d38ř74i32c60h 94Š86k36o69p14e71k 4805851270915

a co má být ČD do toho, že zahraniční výrobci nemají schválení pro ČR ? Pokud chtějí do ČR potenciálně dodávat, mají si homologaci zajistit v předstihu. Pokud se jim nechce investovat s předstihem, mají holt smůlu

+9/−1
23.4.2016 16:46

M16a24r40t37i45n 31Š10u45l61c 2197869170755

a jak si mají zajistit homologaci v předstihu, když nemůžou tušit, o jaká vozidla budou mít ČD zájem?

+1/0
23.4.2016 19:02
Foto

I38m65r69i86c68h 94S89u90c70h88a86r17s94k23ý 8286153505631

to je riziko podnikání ;-) to vás neučili, ? hrozná škola Rv

0/0
24.4.2016 7:41

P24e47t26r 57M64a61r21š65o97u89n 5925228236726

Sice si myslím o výběrovkách ČD a ŠT taky své, ale na druhou stranu je fakt, že když chcete expandovat na nějaký cizí trh (ano, píši opravdu chcete), tak přeci nebudete čekat třeba s překladem, přizpůsobení legislativě, až se tam objeví výběrové řízení. To si snad zjišťujete cestičkami dopředu, a jste na to připraven. Ano stojí to prachy, ale pak je na firmě, zda na ten cizí trh opravdu chce, nebo jen pak povídá.

(A to vím z jiného oboru, kdy samozřejmě došlo k různým překladům do cizího jazyka, pozměnění dle místní legislativy, domlouvání různých budoucích spolupracujících místních firem, až z toho stejně nebylo nic, protože výběrovko se nekonalo. Ale nedá se říci, že to byly zbytečné náklady. Využilo se to částečně jinak.... Ale pokud budete čekat až na výběrovko, tak nemáte v ruce k nabídce vůbec nic... A pak můžete jen povídat, že vám nedali na to třeba 5 let času...)

+1/0
24.4.2016 11:41

J87i21n97d14ř44i84c22h 89Š37k10o45p35e53k 4295491170815

stovky typů to asi nebudou, že

0/0
24.4.2016 13:17

J39a20n 55C72e68p59e79k 1114186750

Stejně jako si homologaci zajistila v předstihu Škodovka na lokomotivy? Vy nějak ale tlačíte tu protěžovanou Škodovku.

0/0
25.4.2016 11:06

J13a96r98o96s57l74a23v 29M83a25l23ý 5704658501331

Zajímalo by mne, co dělá finanční policie, protože nedávno se tato firma s ČD soudila a nyní se má znova účastnit tendru, aby poté mohla zákazníka obrat. Tak to je možné snad jenom tady.

+3/−4
23.4.2016 15:10

J20i25n21d38ř17i90c25h 90Š18k62o11p66e98k 4285601270135

když ti zákon nedává možnost vyloučit uchazeče, se kterým se soudíš, či který neplnil při nimulé zakázce, těžko s tím něco dělat

+3/−1
23.4.2016 15:15

M36a19r19t92i37n 12Š87u59l40c 2107659910675

Tak minimálně se s tím dá dělat to, že se jako zákazník alespoň pokusím získat jiného dodavatele. Když nemůžu uchazeče se kterým se soudím vyloučit, otevřu soutěž co největšímu počtu uchazečů a pak se toho, se kterým se soudím, třeba zbavím...

0/0
23.4.2016 18:59

J68i54n14d49ř58i43c68h 71Š10k83o87p16e90k 4445561180235

pokud soutěž maximálně otevřeš (tj. změkčíš parametry či je rovnou odstraníš), nevyhraje sice ten, se kterým se soudíš, ale nějaká čínská či polská podstřelená kvalita.

0/0
24.4.2016 13:19

P10e32t97r 20M44a56r41š39á81l22e33k 9785762904589

A v čem je to diskriminační? Pro všechny platí to stejné zadání.

+7/−2
23.4.2016 14:27

A97n49d92r56e62j 59O69l27e57k41s35a 3345301867461

No právě. Chceš aby vyhrál švagr? Uděláš zadání pro něj. Pro všechny stejné...

+3/−1
23.4.2016 16:25

M67a40r51t26i98n 43Š92u57l34c 2967729190755

pro všechny je stejné, ale reálně je splnitelné jen pro některé...

+1/0
23.4.2016 19:00
Foto

M30i45l92o32š 92Z38i17k50m50u10n55d 7625409149490

Něco o historiii firmy ŠKODA: http://www.soaplzen.cz/nepomuk/odd3/historie-archivu-skoda, http://skoda.cz/cs/o-spolecnosti/historie/, https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_%28podnik%29 . Znáte podobnou firmu na světě s takovou slavnou historiíí? Je divné, že média informují o problémech různých JZD, nebo firmiček, ale o Škodě ani muk. Čím to asi je? !!

+2/0
23.4.2016 14:20
Foto

M78i18l31o20š 52Z44i54k91m36u60n90d 7255159919670

ŠKODA Plzeň je v podstatě vytunelovaná firma s obrovskou historií. Ještě v 90 letech zaměstnávala jen v Plzni 36 000 lidí!!! Celkem Kolem 45 000.(Dnes nemá už ani vlastní muzeum).Vyrábělo se tam snad skoro vše. Od lokomotiv, obráběcích strojů, tabákové stroje, turbíny, atomové reaktory, generátory, elektrotechniku, trolejbusy, hutní průmysl, ... Vychovala nesmírné možství odborníků všech možných profesí a okolí z toho těží do dnes. Škodovák, to byl prostě profík. I když má dnes sídlo mimo ČR, tak jsem rád, že dává torzo bývalého gigantu ještě odbornou práci mnoha lidem. Původně jí měl pomoci Martin Roman, ale nakonec šlo o tunel se zájmy jiných firem a lidí. Prý je to už promlčené! (?) ( www.skoda.cz )

+2/0
23.4.2016 13:59
Foto

I58m88r50i92c95h 22S47u12c41h91a79r95s27k40ý 8946623685381

Tam udělal tunel a pak ho dali do ČEZ a výsledky jeho práce vidíme všichni :-PRvRv

0/0
24.4.2016 7:39

J52i78ř26í 75K61o65c40u75r52e65k 6715114235118

Ono by to šlo. Pokud je vagon schválený pro mezinárodní provoz (v režimu RIC), tak může prakticky všude po Evropě. A dal by se provozovat v mezinárodním režimu i pro vnitrostátní relace. Je to sice rovnák na vohejbák, ale dá se říct, že mezinárnodní schválení pro vagony existuje.

Problém nastane ve chvíli, kdy se požaduje, aby vozidlo bylo schopno jízdy vlastní silou. Pak už neexistuje žádné mezinárodní schválení, které by platilo po celé Evropě. USA/Kanada/Mexiko tohle mají, Ruská federace tuším taky. Njn, EU ná raději chrání od úplně rovného banánu, než aby řešila tyhle složitosti.

0/0
23.4.2016 13:15

P58a81v51e65l 22S46o17v37i40č15k89a 4286728485372

Nejsem si jist, ale úmluva RIC platí i pro něco jiného, než typizované vozy? Mám dojem, že mimo vozů UIC-X, UIC-Y a UIC-Z (a odvozenin) se na nic nevztahuje, tedy ani na jednotky. Ale rád bych poprosil někoho znalejšího o vyjádření. Toto je jen můj odhad.

+1/0
23.4.2016 17:20

M61i40r96o32s85l61a22v 51Z82i37k83m61u30n68d 6818402397778

Totéž platí i pro nákladní vozy, jenže u hnacích vozidel se jedná mimo jiné o různé typy zabezpečovacího zařízení v dané zemi. Německo vyžaduje, aby vozidlo mělo zařízení kontroly bdělosti podle německých předpisů. Vozidlo, které ho nemá může jen do pohraniční stanice, např. Bad Schandau ...

Pak jsou zde vlivy kolejového vozidla na zabezpečovací zařízení apod ...

EU tohle nevyřeší, pokud v celé EU nebude jednotný systém zabezpečovacího zařízení, železniční přejezdy nevyjímaje a to nebude NIKDY ...

0/0
25.4.2016 16:47

T77o47m44a88s 39A50u31g30u25s47t20y84n 6437926911480

pan Sůra, když si něco koupí, tak si na to asi rád pár let počká. Jinak nechápu, co se mu nezdá na dodací lhůtě 15 měsíců od podepsání smlouvy.

Neschopnost či nechuť a šetření na homologaci výrobci označí anonymně (protože se jedná o křivé obvinění) za diskriminační a Sůra nadšeně začne ťukat do klávesnice

+1/−8
23.4.2016 13:08

J90a34n 74S78ů37r49a 4455403683372

Rozhodně. Proto DB kupují od Škody Transportation jednotky s dodáním přes 24 měsíců. Vlak nejsou housky, ale chápu, že je to těžké pochopit.

+8/0
23.4.2016 13:12

T37o84m86a67s 58A74u60g49u93s11t91y71n 6117566111650

jste borec, našel jste výběrko, ve kterém je delší dodací lhůta ;-D

+1/−7
23.4.2016 13:17

J46a74n 40S96ů93r90a 4695813773562

Oni jich je výrazně více:)

2006- DB Regio – 5 jednotek – ukončení dodávek za 23 měsíců od podpisu smlouvy +první jednotka předána do 19 měsíců od podpisu smlouvy

2009- DB Regio – 22 jednotek – ukončení dodávek za 21 měsíců od podpisu smlouvy.

2011– Srbsko – 25 jednotek - první jednotka předána do 18 měsíců od podpisu smlouvy

2015- MÁV-Start (Maďarsko)– 15 jednotek – ukončení dodávek za 18 měsíců od podpisusmlouvy

2015- Nizozemské dráhy NS – 53 jednotek – první jednotka předána do 20 měsíců odpodpisu smlouvy

2016- Syntus/Keolis (Nizozemí) - 16 jednotek– první jednotka předána do 19 měsíců od podpisu smlouvy

2016- Łódzka Kolej Aglomeracyjna (Polsko) - 14 jednotek – první jednotky předány do 20 měsíců od podpisu smlouvy

+7/0
23.4.2016 13:19

T64o59m50a38s 12A14u30g11u23s46t43y56n 6887456341920

diky, tak je nas narodni dopravce nejlepsi :)

0/−1
23.4.2016 13:25

J97a90n 55H28o33r28a 6777711136

...zejména ta 18 měsíční kompletní dodávka od podpisu hovoří ve prospěch Vašich argumentů ;-D

+2/0
23.4.2016 13:27

T69o98m70á43š 45M24a14t89o11u19š10e98k 1659976872510

Zrovna jsem Vám chtěl napsat, že tendry v cizině jsou stejné jako u nás s dobou dodání. A pokud seženete informace i z Asie tak tam jsou i kratší. Bohužel pokud chce někdo prolomit na jiný než domácí trh tak to bez velkých investic v podobě homologací "naslepo" nejde.

+1/0
23.4.2016 17:30

J98i43ř64í 31K88o84c93u71r11e92k 6775364585338

Když je tak jednoduchá schválit vozidlo do provozu, proč to Škodovce trvalo snad 10 roků a ještě to není 100%?

+2/0
23.4.2016 13:16

J46a81n 78H35o41r14a 6587671766

Tak to je opět klasika made in Sůra, nezklame a nepřekvapí......:-)

+3/−2
23.4.2016 13:04

V31a38c66l86a36v 34P92e41r91o67u76t33k84a 6238497234841

No more Elephant please...

+2/−4
23.4.2016 13:01

J14a97n 42F52i45s77c40h77e71r 9274305400

Škodovka se jim za to odvděčí. ;-D

0/0
23.4.2016 12:47

J66a82n 91P40r65i42c92h32y97s67t47a17l 8601858683

Polopravda je horsi nez lez pane Sura.

Kdopak vyhral zakazku na nove elektricke lokomotivy? Vzdyt jste o tom sam psal!

http://ekonomika.idnes.cz/nove-lokomotivy-siemens-vectron-pro-cd-cargo-fns-/eko-doprava.aspx?c=A160413_142752_eko-doprava_suj

A ze si ostatni nenechali schvalit sva vozidla v Cesku preci nemuze byt chyba Skodovky. Drive staveli vyrobci na vlastni naklady "demonstratory" nebo-li vzorky, ktere se potom snazili prodat zeleznicnim spolecnostem. A delaji to dosud, ne vsak pro cesky trh.

+8/−1
23.4.2016 12:47

J81a98n 61S68ů39r21a 4565103593352

Pletete zakázku 1. Jiné společnosti 2. nefinancované z evropských dotací.

0/0
23.4.2016 13:13

J33a84n 60M35a18n63d16í72k 2118353831837

Tomu se nedivím, je už zvykem, že Škodovce bude umožněno i nadále tunelovat dráhy. Jen by mě zajímalo, zda je to způsobeno loutkami levicové vlády v dozorčí radě ČD (a tím pádem snahou o výrobu doma), nebo klasicky krabicemi vína pro ty správné osoby.

+6/−4
23.4.2016 11:40

J59i19n57d78ř19i57c89h 28Š20k82o42p15e41k 4565421950885

on třeba i takový Siemens umí tunelovat. Viz případ z pražského metra, jak se postavil k faktu, že se jeho vagóny po pár letech provozu začly pomalu rozpadat

+2/0
23.4.2016 12:07

P35e50t76r 39Š54r58á81m81e24k 4114503868858

Siemens? Nebyl to Bombardier?

0/0
23.4.2016 12:52

J49i28ř42í 15K10o30c90u28r58e58k 6815614765458

Nebyl. Siemens měl fabriku na Zličíně, vyráběl tam mimo jiné právě Metro a třeba patráky IC 200 pro Rakousko.

0/0
23.4.2016 13:02

J27i66n78d88ř74i82c74h 81Š18k80o85p12e31k 4755471820465

ne, byl to Siemens, vagony pro ně dělali nějací Maďaři, nevím, jestli jako součást koncernu nebo subdodavatelé. Ale to není podstatné, gen. dodavatel ručí za zakázku jako celek a jeho vztahy se subdodavateli nikoho zajímat nemusí

0/0
23.4.2016 13:12

M87i53r88e76k 82Z48á91v87o28d37n68ý 7532707920158

"Většina zahraničních výrobců se schvalováním v Česku otálí." // Tak na co si sakra stěžují? Nejsou schopni dodat vozy v požadovaném termínů, nic pro to ani nechtějí udělat a jen si stěžují, že je to diskriminace. Připadá mi to jako slovník našich milých spoluobčanů.

+12/−4
23.4.2016 11:39

J39i71n25d43ř85i96c46h 80Š34k69o26p68e29k 4875271870705

přesně.

Logika výrobců: Náklady minimální, zisk maximální.Pokud chtějí na nový trh, musí investovat. Fňukat nestačí

+5/0
23.4.2016 11:53

J90a68n 67S48ů94r11a 4605483453812

Tak oni v minulosti už schvalovali, než přišlo pár moudrých hlav z ČD a vymyslelo si dveře o šířce 1500 mm.

+2/0
23.4.2016 13:13

J63a92n 90F63i41s52c33h64e82r 9204885830

Souhlas, ale ta šířka dveří nebyla podmínka pro schválení v ČR. Ostatně to schvalování není v režii ČD.

+1/0
23.4.2016 13:43

P29e50t72r 63M16a65r78š72á10l10e48k 9975612114359

Ty široké dveře jsou super, velmi to zjednodušuje výměnu cestujících. Jezdím s Regiopanterem pravidelně a oceňuju to.

+1/0
23.4.2016 14:41

J66a44n 69K63o93b49ě24r82s87k43ý 1150846261953

Přesně tak, souhlasím. A pokud jde o ten článek tak to je zase klasická Sůrovina :-/

+3/−4
23.4.2016 13:18

M32a44r77t80i16n 49Š26u75l40c 2947939690725

A jak mají vědět, co si mají nechat schválit, když nemůžou tušit, co budou ČD poptávat? A jaké pomínky si do veřejné zakázky dají? Když si nechám schválit jednotku např. s 40 % bezbariérové podlahy a v zadání bude 45 %, tak je mi celé schválení nanic... myslím, že podobně už to ČD předvedly se šířkou dveří...

0/0
23.4.2016 19:16

T81o63m53á91š 12M39o26r65a30v22č55í94k 3447146673835

Je zajímavé, že Škodovky jsou hlavně v Česku, v Německu se drží Siemens a ve Francii Alstom. Jako by tam byly národní zájmy a jen se o tom nahlas nemluví.

0/0
23.4.2016 11:12

M30a10r80e62k 76K77a65l70i27n54a 3619194905148

To je část pravdy, proto má Škoda i politickou podporu, navíc pro ni umí sehnat podporu Martin Roman, který je zainteresován... A manažeři Škody mají dlouhodobě vybudované výborné vztahy s ČD managementem...

0/0
23.4.2016 11:16

J74i69n34d76ř42i29c43h 50Š13k54o98p39e12k 4315311850715

to je naprosto normální, že každý stát podporuje své výrobce. Jen hloupí Češi si myslí,že je to něco špatného. Takže podle toho taky jednají. Výsledek ? Podporujeme hospodářství sousedních zemí

+2/0
23.4.2016 12:15







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.