Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy zaplatily Škodě stamiliony za prohranou arbitráž. Spor tím nekončí

České dráhy minulý týden definitivně splatily zbývají část ze zhruba 1,2 miliardy korun za prohranou arbitráž za lokomotivy 380 od Škody Transportation. Z účtů státního dopravce tak podle informací iDNES.cz odešla splátka ve výši 753 milionů korun. Spor tím ovšem nekončí, dopravce se chce o peníze dále soudit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40a32r43o85s45l22a62v 95M56a57l37ý 5144758831341

To se to podniká, ČD (potažmo stát, vlastně daňový poplatník) dá soukromé firmě 100 mega, aby jim vyvinuli lokomotivu, kterou pak firma dále prodává. Aby to vylepšili tak zažalují ČD za to že jim nedodali co chtěli. Protože lokomotiva, která nemůže přes hranici to je terno. Pak se peníze záhadně ztratí a ČD se můžou klidně soudit až do soudného dne. Česká spravedlnost v akci.

0/0
26.4.2016 19:05

L30i94b18u26š78e 97V96r72á41n45o53v48á 4977565720488

ČD se zachovali se správně. Zřejmě si to uvědomili díky kauze ČSSD. Co jim ale pořád dělá problém je získat si povolení pro provozování lokomotivy na dané trase v Německu, to by měla být jejich starost.

0/0
25.4.2016 22:36

J11a36n 60J73e73m37e24l82k21a 1735860

Lokomotiva 380 je na pohled docela hezký stroj, z mého pohledu uživatele vlaku silnější než staré a zdá se, docela spolehlivý. S rakouským vagonem super. Sice nevidím do servisních nákladů atd. Horší ta cena, anonymní akcie a to, že se ani prý již nesnaží sehnat papíry do Německa. Zajímalo by mě, jestli k tomu mají Němci opravdu důvod nebo je to obstrukce, pak by to měl řešit někdo z vlády s Němci. Pokud chtějí ještě nějaké zakázky, asi by měli za ty prachy dodat další zdarma. Elephant je povedený. Interpanter podle mě "méně".

0/0
25.4.2016 20:51

V64i19k98y58r 42B88o22h41u28m95i79l 10S34t42r58a11n50s90k72y 9637498826189

A ́T je to v tomto případě jak je to, byl bych ze strany SOUKROMÉHO dodavatele opatrný s dupáním. Ono se může stát, že teď svoje chechtáky dostane, ale nikdy již žádnou další zakázku. Není jediný, kdo vyrábí lokomotivy a za peníze, je koupí ČD od Španělska po Rakousy....

+2/0
25.4.2016 15:45

P36e77t24r 19T60y92č80k35a 6145142209422

ČD nemůžou z výběrového řízení Škodu jen tak vyškrtnout.

+2/−1
25.4.2016 15:50

J63a41n 85V21a59l85o24u54c51h 6312357368400

Ale jednou z podmínek může být jednou reference z dodržování termínů (ale u Škodivky, by možná stačila reference ohledně vyrobených vozů dané kategorie, doposud od ní /nejen/ ČD kupovaly dost věcí /vč. oné 109E/ na základě dobrozdání někde v šuplíku). A "jak na sviňu" bude mít reference váhu desítek procent...

0/0
25.4.2016 16:11

J24i35n73d90ř48i20c47h 80Š10k72o80p27e78k 4605481470705

1) reference dodržování termínů je nesmysl dle zákona

2) reference dle zákona nesmíš hodnotit, takže taky nefunkční

+1/−1
25.4.2016 18:27

M74i94c23h10a94l 68K63r78u23t77ý 2346380660141

Nemozne. CD musi vypisovat VR. Do takto malych objemu se nikdo nechce moc prihlasovat (vetsina vyrobcu nema certifikaci pro CR).

Skoda zde bohuzel taha za delsi konec provazu.

0/0
25.4.2016 15:55

M51i87r78o46s66l17a43v 65Z93i71k60m62u68n15d 6938792357758

Stačí, aby v podmínce VŘ bylo, že vozidlo fyzicky existuje, má papíry od EBA, resp. je schváleno v "x" zemích k provozu a rovněž tam reálně jezdí ... a Škodawerke má po legraci ...

+2/−1
25.4.2016 16:28

J17i79n56d39ř22i40c28h 66Š19k22o35p41e23k 4525431670395

když budou soutěžit soupravy pro české koleje (tj. ne pro mezistátní), tak požadavek na schválení v X zemích je diskriminační a ÚOHS ho s radostí prohlásí za diskriminační se všemi důsledky z toho plynoucími

+2/0
25.4.2016 18:28

M39i10c23h81a39l 37K18r11u51t48ý 2426100580831

Jasne, takze se bude soutezit X, ale provozovat se to bude na Y, UOHS to urcite rad uvidi takovou zakazku.

Pomijime navic ten fakt, ze mit provoz v X zemich a papiry od EBA, rozhodne neznamena, ze to muze dostat schvaleni pro provoz v CR a ze to bude na dane trati pouzitelne. Kdyby tom utak bylo, tak davno nebudou existovat narodni schvaleni, ale bude jen jeden...

Proste se smirte s tim, ze diky tomu, ze je CD povinna vyhlasovat VR, tak neni mozne ST zadnym zpusobem ze zakazek vyskrknout.

0/0
25.4.2016 18:35

T42o51m 58D30v85o57r21a74k 6475278107967

A volební kapan muze zacit/pokracovat. Penize uz jsou :-)

+1/−1
25.4.2016 14:28

J30a40n61a 58K17o28p10ř74i64v78o21v93á 8765528475388

Jestli tomu dobře rozumím, Škodovka svoje závazky naplnila, lokomotivy dodala dle smlouvy. Dráhy jí neplatily a teď jen platí, k čemu se ve smlouvě zavázaly. Tak jednoduché to je, nic jiného bych v tom nehledala.

+3/−7
25.4.2016 14:19

R70o90b85e66r59t 37P91r89a63ž31á57k 4198286645620

Potíž je, že Škodovka závazky neplnila. A ČD místo aby věc hnaly k soudu, přestaly platit.

+6/−3
25.4.2016 14:25

D95a80n41i16e77l 49V91á40c23h98a82l 3296628405636

Došlo ke změně TSI, to není zas tak jednoduché. Buďme rádi, že je Škodovka nakonec splnila a to navíc jako druhá na světě, dyť bychom měli být spíš pyšní. Tady je ale zvykem hledat na našich firmách jen to špatné. To je škoda. Škoda pro Škodu:)

+3/−3
25.4.2016 14:28

R53o43b20e81r13t 56P41r43a47ž92á48k 4718936855700

Ta mašina je pro Německo (pro které se objednávala) nepoužitelná. Čili: zakázka nesplněna.

+5/−2
25.4.2016 14:31

D89a56n98i26e25l 22V44á45c69h88a78l 3596718665756

Ta mašina má v Německu všechna schválení, co mít měla. Pokud si dráhy neumí oběhat poslední povolení od místního správce železnice, je to jen jejich chyba:)

+2/−2
25.4.2016 14:33

M17a38r58t10i77n 24K98o45ž60í16n 1635476931230

Já mám hlavně obavy, že tu mašinu si už nikdy nikdo další nekoupí.

+1/−1
25.4.2016 14:41

M39i76c96h54a52l 18K36r29u45t25ý 2516190960491

No naposledy ji koupil napr. nemecky DB-Regio ;-D;-D

+1/−1
25.4.2016 15:29

M92i33c95h69a75l 70K84r19u22t93ý 2176560900211

Grossmann dava minus za fakt ?

http://www.zelpage.cz/zpravy/8957?lang=cs

0/0
25.4.2016 18:37

D47u20š61a73n 49M31a40n21d80á15t 8284587492862

Jasne, ale proc na nekterych usecich muze jet max. 120 km/h, nema vsechna povoleni, proto si CD pro vlak do Nemecka chce pronajmout 10 lokomotiv, proc nepouzije 380-tky?

+1/−1
25.4.2016 14:55

M92a43r57t68i26n 58K51o37ž19í92n 1715326381290

Protože jim DB na svých kolejích 380 nikdy provozovat nepovolí.

0/0
25.4.2016 15:11

M63a13t46ú95š 27B24e80n34a63k 9768684752193

Pretože, ČD má aj tak nedostatok rýchlych viac systémových lokomotív...

0/0
25.4.2016 18:38

M80i52c89h51a27l 31K96r26u78t45ý 2486390410691

Boze, boze. Neco si o tom nastudujte. A smlouva s CD/ST neni opravdu veta Chci masinu pro Nemecko. Zeptejte se treba v Metransu, jake klacky pod nohy jsou schopny delat urady v Nemecku i kdyz mate vse v poradku...

+1/0
25.4.2016 15:29

J20a10n 67C12e26p92e20k 1574766670

Jaká naše firma, kde žijete, víte vůbec komu ta firma patří?

0/0
25.4.2016 14:31

R32o40b34e16r67t 79P80r98a50ž49á69k 4838296515530

Korejcům. Nicméně: pracují tam zejména Češi, daně se platí v Česku.

0/0
25.4.2016 14:33

P11a40v13e84l 66L96e65p85e54n69k34a 5946741515813

Pravděpodobně myslíte daň ze mzdy, těch českých zaměstnanců?.

0/0
25.4.2016 14:44

D98a33n74i31e29l 85V95á90c58h98a64l 3496888905986

Má pouze české majitele, což většina takhle velkých firem v ČR nemá.

0/−1
25.4.2016 14:34

M36a80r26t57i25n 61V16o72t20a70v65a 6548798451425

Škodovka mohla dokončit vývoj i podle starých TSI norem. Sama se rozhodla, že lokomotivu vyvine podle nových norem, aby jí mohla prodávat i do budoucna ... A všechno si to nechala zaplatit od ČD.

+1/0
25.4.2016 14:49

M83a15r57t67i50n 45K18r96t32e66k 3159495543

Nehledám jen to špatné. Nakolik je ale správné, aby jednou zakázkou pro státní firmu si soukromá nechala zaplatit veškerý vývoj a z budoucích zisků profitovali jen vlastníci? [>-]

+2/0
25.4.2016 15:02

J84i11n57d75ř93i54c43h 52Š78k26o36p30e91k 4605641600625

těžko lze sankcionovat dodavatele, když chci vozidlo dle normy A, za to, že než se dokončilo plnění, tak proběhla změna na normu B

+1/0
25.4.2016 18:30

J41a25n55a 25K24o58p90ř31i50v62o27v82á 8935898195228

Takže koho je to chyba? Někoho z ČD!

0/0
27.4.2016 18:18

M61a86r18t22i88n 60K34o11ž89í15n 1885306471580

Ano je to jak píšete. Tedy jako byste šla do obchodu, zaplatila rohlíky a oni vám je dodali dva roky po platbě a domluveném termínu.

+2/−1
25.4.2016 14:26

R84o53b46e68r35t 88P92r39a70ž52á65k 4548526915250

Navíc nepoživatelné.

+2/−1
25.4.2016 14:27

D68a83n35i27e18l 39V73á56c47h72a80l 3906538355186

No pokud v průběhu výroby rohlíků řekne EU, že ty rohlíky musí být kompletně jiné a vy musíte všechny stroje na výrobu rohlíků vyměnit, pak máte pravdu:) Jen je otázka, kdo za to může? Určitě ne Škodovka, ale EU. Tzn. ten spor si měli vyřešit ČD a Škodovka mimosoudně.

0/0
25.4.2016 14:30

R69o70b83e91r77t 73P46r34a64ž29á28k 4328256655560

To měly. Chyba byla, že ČD přestaly platit, jak zmiňuji výše.

0/0
25.4.2016 14:32

J44a17n 42C85e30p31e63k 1134386280

Super. Můžeme vypsat další výběrová řízení ušitá Škodě na míru. Daňový poplatník se tetelí blahem. :-/

+1/−3
25.4.2016 14:19

D20a95n97i94e53l 97V49á14c61h81a94l 3706598235506

To je demagogie:) Do výběrek se může přihlásit kdokoliv. Myslíte snad, že Siemens nebo Bombardier neumí vyvinout jednotku pro České dráhy? Není to spíš tak, že nechtějí.

Buďme rádi za Škodovku, je to firma, která funguje už staletí a zaměstnává tady tisíce lidí. Chcete snad, aby v ČR nebyl průmysl?

+1/−2
25.4.2016 14:25

J32a58n 69C96e89p17e57k 1904906380

Jasan, budu jako vy a paní Kopřivová jásat nad tím, jak Škodovka s majiteli na Panenských ostrovech dojí veřejné finance přes ČD, které jí již léta šijí na míru veškerá výběrka. Nezapomeňte ve dvojici s Janou mínusovat a své příspěvky navzájem plusovat. Nakonec budu nadšený z toho, jak další veřejné peníze platí ČD Škodovce, která dodala smluvené 2 roky po termínu.

+2/0
25.4.2016 14:31

D72a58n67i14e86l 16V66á54c73h66a76l 3476398205306

Ale dyť ty dva roky po termínu jsou z důvodu změny TSI, co je na tom nepochopitelné?

+1/−2
25.4.2016 14:36

M77i28c63h82a60l 72K56r28u44t96ý 2716920160481

Tak proc se nikdo neprihlasi do VR? PRoc tu nikdo z vyrobcu nema homologaci? PRoc tu napr. Standler neneacha schvalit FLIRT3?

Dam Vam malou napovedu: Protoze to nikoho nezajima, je to proste maly trh na to, aby si kvuli tomu nechali vyrobci schvalovat. Bohuzel.

0/0
25.4.2016 15:38

J20a62n 15Č16e66k79a49l 7809985744754

Největší průšvih je ten, že stejně zase Škodovce zadají další zakázky, místo aby tu pijavici (mám nutkání tam napsat po "p" ypsilon) konečně odstřihli...

+1/−2
25.4.2016 14:00

M37i25c85h56a73l 83S29e58d75l21á88č93e17k 7393641264396

Si dělají prdel? Jedna souprava vlaku za miliardu? To bude nějaká nová, 12ti vozová vysokorychlostní jednotka ze zlata ne? Tak za 7 railjetů zaplatili 2,5 mld. Tzn. že za miliardu by měli od Siemense pomalu 3 railjety. A škodovka nabízí jednoho InterPantera? Tady si někdo dělá těžkou prdel, ale z nás, daňových poplatníků. Ať už ta Škodovka táhne někam. Zmetci.

+2/−2
25.4.2016 13:46

M33a16r24t22i60n 15V62o14t71a40v72a 6398808961285

Panter je kompletní jednotka - tj. jede sama. RailJet potřebuje k sobě ještě Siemens lokomotivu - zkuste se podívat, kolik takový Vectron stojí ...

0/0
25.4.2016 13:51

M87a17r32t56i69n 71K70o23ž51í43n 1395376311680

Stojí sto mega, tedy míň než slavný Messerschmitt o kterém je ta slavná arbitráž.

+7/0
25.4.2016 13:53

P97a76v11e63l 19C57h91a59m62r76á20d 4337520119525

Hamty hamty, ať máme víc jak tam ti.

0/0
25.4.2016 13:38

K56a28r94e23l 69B15a98m16b17u55l67a 4623929727789

proč se ČSD nechovají jako ČSSD ??

+4/0
25.4.2016 13:36

R31o77m40a44n 72S63t70o75n70e48k 1369383549551

protože do zaplombovaného vlaku by se blbě nastupovalo ;-D

+4/0
25.4.2016 13:42

J46i46ř28í 68N70o94v24á43k 3233609628976

Liháč je zaplombovaný? 8-o

0/0
25.4.2016 13:43

R69o92b18e50r94t 98P86r82a55ž42á91k 4178386875840

Brzo asi bude mít na vratech exekuční výměr.

0/0
25.4.2016 14:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.