Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy zaplatily Škodě stamiliony za prohranou arbitráž. Spor tím nekončí

České dráhy minulý týden definitivně splatily zbývají část ze zhruba 1,2 miliardy korun za prohranou arbitráž za lokomotivy 380 od Škody Transportation. Z účtů státního dopravce tak podle informací iDNES.cz odešla splátka ve výši 753 milionů korun. Spor tím ovšem nekončí, dopravce se chce o peníze dále soudit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a16r97o88s64l55a15v 47M49a93l67ý 5394678111211

To se to podniká, ČD (potažmo stát, vlastně daňový poplatník) dá soukromé firmě 100 mega, aby jim vyvinuli lokomotivu, kterou pak firma dále prodává. Aby to vylepšili tak zažalují ČD za to že jim nedodali co chtěli. Protože lokomotiva, která nemůže přes hranici to je terno. Pak se peníze záhadně ztratí a ČD se můžou klidně soudit až do soudného dne. Česká spravedlnost v akci.

0/0
26.4.2016 19:05

L82i12b60u81š63e 33V14r69á40n70o71v90á 4327435350458

ČD se zachovali se správně. Zřejmě si to uvědomili díky kauze ČSSD. Co jim ale pořád dělá problém je získat si povolení pro provozování lokomotivy na dané trase v Německu, to by měla být jejich starost.

0/0
25.4.2016 22:36

J31a48n 19J22e41m61e25l20k85a 1805550

Lokomotiva 380 je na pohled docela hezký stroj, z mého pohledu uživatele vlaku silnější než staré a zdá se, docela spolehlivý. S rakouským vagonem super. Sice nevidím do servisních nákladů atd. Horší ta cena, anonymní akcie a to, že se ani prý již nesnaží sehnat papíry do Německa. Zajímalo by mě, jestli k tomu mají Němci opravdu důvod nebo je to obstrukce, pak by to měl řešit někdo z vlády s Němci. Pokud chtějí ještě nějaké zakázky, asi by měli za ty prachy dodat další zdarma. Elephant je povedený. Interpanter podle mě "méně".

0/0
25.4.2016 20:51

V60i94k29y78r 38B93o58h78u40m47i61l 62S63t68r45a67n27s91k64y 9817148246589

A ́T je to v tomto případě jak je to, byl bych ze strany SOUKROMÉHO dodavatele opatrný s dupáním. Ono se může stát, že teď svoje chechtáky dostane, ale nikdy již žádnou další zakázku. Není jediný, kdo vyrábí lokomotivy a za peníze, je koupí ČD od Španělska po Rakousy....

+2/0
25.4.2016 15:45

P46e90t58r 88T79y30č86k49a 6955812769522

ČD nemůžou z výběrového řízení Škodu jen tak vyškrtnout.

+2/−1
25.4.2016 15:50

J74a21n 91V43a96l72o63u93c96h 6682857548520

Ale jednou z podmínek může být jednou reference z dodržování termínů (ale u Škodivky, by možná stačila reference ohledně vyrobených vozů dané kategorie, doposud od ní /nejen/ ČD kupovaly dost věcí /vč. oné 109E/ na základě dobrozdání někde v šuplíku). A "jak na sviňu" bude mít reference váhu desítek procent...

0/0
25.4.2016 16:11

J94i93n96d28ř30i97c51h 46Š46k81o87p78e15k 4785581520965

1) reference dodržování termínů je nesmysl dle zákona

2) reference dle zákona nesmíš hodnotit, takže taky nefunkční

+1/−1
25.4.2016 18:27

M65i79c86h25a70l 56K34r57u66t18ý 2496290600771

Nemozne. CD musi vypisovat VR. Do takto malych objemu se nikdo nechce moc prihlasovat (vetsina vyrobcu nema certifikaci pro CR).

Skoda zde bohuzel taha za delsi konec provazu.

0/0
25.4.2016 15:55

M15i14r45o83s36l88a31v 74Z82i35k16m38u38n14d 6638912937158

Stačí, aby v podmínce VŘ bylo, že vozidlo fyzicky existuje, má papíry od EBA, resp. je schváleno v "x" zemích k provozu a rovněž tam reálně jezdí ... a Škodawerke má po legraci ...

+2/−1
25.4.2016 16:28

J50i98n12d15ř67i37c33h 46Š71k70o63p88e11k 4275841140815

když budou soutěžit soupravy pro české koleje (tj. ne pro mezistátní), tak požadavek na schválení v X zemích je diskriminační a ÚOHS ho s radostí prohlásí za diskriminační se všemi důsledky z toho plynoucími

+2/0
25.4.2016 18:28

M74i68c93h31a63l 75K90r95u60t19ý 2426270300921

Jasne, takze se bude soutezit X, ale provozovat se to bude na Y, UOHS to urcite rad uvidi takovou zakazku.

Pomijime navic ten fakt, ze mit provoz v X zemich a papiry od EBA, rozhodne neznamena, ze to muze dostat schvaleni pro provoz v CR a ze to bude na dane trati pouzitelne. Kdyby tom utak bylo, tak davno nebudou existovat narodni schvaleni, ale bude jen jeden...

Proste se smirte s tim, ze diky tomu, ze je CD povinna vyhlasovat VR, tak neni mozne ST zadnym zpusobem ze zakazek vyskrknout.

0/0
25.4.2016 18:35

T74o24m 44D77v61o74r98a46k 6185608887267

A volební kapan muze zacit/pokracovat. Penize uz jsou :-)

+1/−1
25.4.2016 14:28

J59a21n92a 33K87o52p33ř31i88v32o98v82á 8865328215188

Jestli tomu dobře rozumím, Škodovka svoje závazky naplnila, lokomotivy dodala dle smlouvy. Dráhy jí neplatily a teď jen platí, k čemu se ve smlouvě zavázaly. Tak jednoduché to je, nic jiného bych v tom nehledala.

+3/−7
25.4.2016 14:19

R16o27b89e28r51t 76P87r74a66ž49á32k 4388826385600

Potíž je, že Škodovka závazky neplnila. A ČD místo aby věc hnaly k soudu, přestaly platit.

+6/−3
25.4.2016 14:25

D43a41n47i25e79l 13V36á30c89h93a97l 3146518245606

Došlo ke změně TSI, to není zas tak jednoduché. Buďme rádi, že je Škodovka nakonec splnila a to navíc jako druhá na světě, dyť bychom měli být spíš pyšní. Tady je ale zvykem hledat na našich firmách jen to špatné. To je škoda. Škoda pro Škodu:)

+3/−3
25.4.2016 14:28

R89o38b63e89r39t 89P69r69a73ž81á32k 4288666485290

Ta mašina je pro Německo (pro které se objednávala) nepoužitelná. Čili: zakázka nesplněna.

+5/−2
25.4.2016 14:31

D94a48n59i71e65l 51V48á17c41h15a79l 3966108345526

Ta mašina má v Německu všechna schválení, co mít měla. Pokud si dráhy neumí oběhat poslední povolení od místního správce železnice, je to jen jejich chyba:)

+2/−2
25.4.2016 14:33

M72a45r59t16i58n 93K74o92ž97í69n 1725706721420

Já mám hlavně obavy, že tu mašinu si už nikdy nikdo další nekoupí.

+1/−1
25.4.2016 14:41

M56i83c69h81a69l 98K59r53u79t58ý 2186500310321

No naposledy ji koupil napr. nemecky DB-Regio ;-D;-D

+1/−1
25.4.2016 15:29

M83i59c92h69a44l 31K19r86u67t59ý 2886350290541

Grossmann dava minus za fakt ?

http://www.zelpage.cz/zpravy/8957?lang=cs

0/0
25.4.2016 18:37

D60u12š91a79n 75M73a83n30d19á24t 8404357922292

Jasne, ale proc na nekterych usecich muze jet max. 120 km/h, nema vsechna povoleni, proto si CD pro vlak do Nemecka chce pronajmout 10 lokomotiv, proc nepouzije 380-tky?

+1/−1
25.4.2016 14:55

M65a11r96t17i72n 52K18o48ž75í13n 1355516331690

Protože jim DB na svých kolejích 380 nikdy provozovat nepovolí.

0/0
25.4.2016 15:11

M26a19t91ú43š 78B14e91n77a65k 9388744572473

Pretože, ČD má aj tak nedostatok rýchlych viac systémových lokomotív...

0/0
25.4.2016 18:38

M62i49c78h38a19l 37K88r30u66t62ý 2816620760461

Boze, boze. Neco si o tom nastudujte. A smlouva s CD/ST neni opravdu veta Chci masinu pro Nemecko. Zeptejte se treba v Metransu, jake klacky pod nohy jsou schopny delat urady v Nemecku i kdyz mate vse v poradku...

+1/0
25.4.2016 15:29

J22a35n 88C53e34p49e24k 1144106320

Jaká naše firma, kde žijete, víte vůbec komu ta firma patří?

0/0
25.4.2016 14:31

R95o56b87e37r86t 45P68r42a25ž14á54k 4978966735260

Korejcům. Nicméně: pracují tam zejména Češi, daně se platí v Česku.

0/0
25.4.2016 14:33

P23a44v48e59l 56L20e80p12e66n78k51a 5756831505173

Pravděpodobně myslíte daň ze mzdy, těch českých zaměstnanců?.

0/0
25.4.2016 14:44

D33a58n49i55e42l 61V49á60c43h30a92l 3496478715916

Má pouze české majitele, což většina takhle velkých firem v ČR nemá.

0/−1
25.4.2016 14:34

M23a37r25t36i20n 14V74o54t53a22v24a 6538308571455

Škodovka mohla dokončit vývoj i podle starých TSI norem. Sama se rozhodla, že lokomotivu vyvine podle nových norem, aby jí mohla prodávat i do budoucna ... A všechno si to nechala zaplatit od ČD.

+1/0
25.4.2016 14:49

M68a83r90t17i79n 95K58r50t41e63k 3729825153

Nehledám jen to špatné. Nakolik je ale správné, aby jednou zakázkou pro státní firmu si soukromá nechala zaplatit veškerý vývoj a z budoucích zisků profitovali jen vlastníci? [>-]

+2/0
25.4.2016 15:02

J38i62n69d43ř39i74c64h 23Š60k56o39p13e58k 4135951430275

těžko lze sankcionovat dodavatele, když chci vozidlo dle normy A, za to, že než se dokončilo plnění, tak proběhla změna na normu B

+1/0
25.4.2016 18:30

J17a29n13a 96K61o18p57ř39i90v95o64v86á 8825718465318

Takže koho je to chyba? Někoho z ČD!

0/0
27.4.2016 18:18

M69a26r90t51i79n 24K55o92ž31í17n 1375606131310

Ano je to jak píšete. Tedy jako byste šla do obchodu, zaplatila rohlíky a oni vám je dodali dva roky po platbě a domluveném termínu.

+2/−1
25.4.2016 14:26

R91o62b16e23r56t 53P79r17a75ž53á22k 4138476775100

Navíc nepoživatelné.

+2/−1
25.4.2016 14:27

D36a76n83i92e81l 88V86á14c91h46a92l 3726208745546

No pokud v průběhu výroby rohlíků řekne EU, že ty rohlíky musí být kompletně jiné a vy musíte všechny stroje na výrobu rohlíků vyměnit, pak máte pravdu:) Jen je otázka, kdo za to může? Určitě ne Škodovka, ale EU. Tzn. ten spor si měli vyřešit ČD a Škodovka mimosoudně.

0/0
25.4.2016 14:30

R80o95b36e69r14t 12P79r69a25ž91á50k 4618506465390

To měly. Chyba byla, že ČD přestaly platit, jak zmiňuji výše.

0/0
25.4.2016 14:32

J75a75n 76C91e94p39e52k 1674316420

Super. Můžeme vypsat další výběrová řízení ušitá Škodě na míru. Daňový poplatník se tetelí blahem. :-/

+1/−3
25.4.2016 14:19

D15a57n24i75e62l 79V69á41c30h71a25l 3766778735966

To je demagogie:) Do výběrek se může přihlásit kdokoliv. Myslíte snad, že Siemens nebo Bombardier neumí vyvinout jednotku pro České dráhy? Není to spíš tak, že nechtějí.

Buďme rádi za Škodovku, je to firma, která funguje už staletí a zaměstnává tady tisíce lidí. Chcete snad, aby v ČR nebyl průmysl?

+1/−2
25.4.2016 14:25

J55a17n 67C10e40p36e46k 1674626700

Jasan, budu jako vy a paní Kopřivová jásat nad tím, jak Škodovka s majiteli na Panenských ostrovech dojí veřejné finance přes ČD, které jí již léta šijí na míru veškerá výběrka. Nezapomeňte ve dvojici s Janou mínusovat a své příspěvky navzájem plusovat. Nakonec budu nadšený z toho, jak další veřejné peníze platí ČD Škodovce, která dodala smluvené 2 roky po termínu.

+2/0
25.4.2016 14:31

D26a95n27i79e24l 37V37á14c36h97a53l 3656938625226

Ale dyť ty dva roky po termínu jsou z důvodu změny TSI, co je na tom nepochopitelné?

+1/−2
25.4.2016 14:36

M80i29c29h73a24l 98K97r13u94t49ý 2326840670901

Tak proc se nikdo neprihlasi do VR? PRoc tu nikdo z vyrobcu nema homologaci? PRoc tu napr. Standler neneacha schvalit FLIRT3?

Dam Vam malou napovedu: Protoze to nikoho nezajima, je to proste maly trh na to, aby si kvuli tomu nechali vyrobci schvalovat. Bohuzel.

0/0
25.4.2016 15:38

J15a68n 89Č60e15k45a83l 7529615154444

Největší průšvih je ten, že stejně zase Škodovce zadají další zakázky, místo aby tu pijavici (mám nutkání tam napsat po "p" ypsilon) konečně odstřihli...

+1/−2
25.4.2016 14:00

M86i72c50h74a52l 88S22e15d86l59á17č26e92k 7483701284926

Si dělají prdel? Jedna souprava vlaku za miliardu? To bude nějaká nová, 12ti vozová vysokorychlostní jednotka ze zlata ne? Tak za 7 railjetů zaplatili 2,5 mld. Tzn. že za miliardu by měli od Siemense pomalu 3 railjety. A škodovka nabízí jednoho InterPantera? Tady si někdo dělá těžkou prdel, ale z nás, daňových poplatníků. Ať už ta Škodovka táhne někam. Zmetci.

+2/−2
25.4.2016 13:46

M31a40r91t52i68n 22V31o39t63a15v88a 6268378371665

Panter je kompletní jednotka - tj. jede sama. RailJet potřebuje k sobě ještě Siemens lokomotivu - zkuste se podívat, kolik takový Vectron stojí ...

0/0
25.4.2016 13:51

M23a39r36t35i56n 37K51o59ž19í78n 1795406971510

Stojí sto mega, tedy míň než slavný Messerschmitt o kterém je ta slavná arbitráž.

+7/0
25.4.2016 13:53

P95a22v43e27l 90C30h31a23m91r27á59d 4297440889835

Hamty hamty, ať máme víc jak tam ti.

0/0
25.4.2016 13:38

K33a88r59e31l 49B13a62m21b45u70l64a 4793799827729

proč se ČSD nechovají jako ČSSD ??

+4/0
25.4.2016 13:36

R87o81m32a87n 66S91t54o97n46e17k 1459983479181

protože do zaplombovaného vlaku by se blbě nastupovalo ;-D

+4/0
25.4.2016 13:42

J75i37ř92í 62N74o84v89á30k 3193579478436

Liháč je zaplombovaný? 8-o

0/0
25.4.2016 13:43

R10o96b56e35r49t 50P40r28a38ž77á95k 4558316915770

Brzo asi bude mít na vratech exekuční výměr.

0/0
25.4.2016 14:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.