Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kupci elektromobilů dostanou v Německu od státu prémii čtyři tisíce eur

Německo bude dotovat nákup aut s elektrickým pohonem. Kupec nového čistě elektrického vozu získá prémii 4000 eur, při nákupu hybridního auta 3000 eur. V noci na středu se na tom dohodli členové vlády se zástupci automobilového průmyslu, informoval ministr financí Wolfgang Schäuble.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17a39n 97U33l80m 7900329366152

Ve Francii je to podobný, to jen u nás by dali 1000 korun a zbytek rozkradli Rv

0/0
29.4.2016 9:00

J37a31n 32F26r43o31l22í19k 6876800755144

Pachatelé dobra mají jasno. Malý zájem o bateriová autíčka zapřičiňuje nedostatek dobíjecích stanic. Já osobně bych si takový krám nikdy nekoupil z jiného důvodu. Neustálé obavy, že mě v koloně, kde musím svítit dojde šťáva. U benzinu si prostě doliju z kanistru nemluvě o tom, že základní nádrž 35 l mě stačí na 750 km (C1). To nemluvím o tom, že bych musel najít parkovací místo vždy pod oknem kam bych ze třetího patra spustil dobíjecí kabel.;-) A ti Němci aby tu ekologii podpořili budou stavět další a další uhelné elektrárny. Už teď je staví jako o závod a až si zajistí další odběry tak se nám svět tím jejich CO2 zalkne.;-D

+1/0
28.4.2016 14:53

M55a28r73t64i80n 39N15e95r65m76u98t 9607927468109

Myslím že právě při popojíždění v koloně bude poměr efektivity elektrika/benzín výrazně na straně elektriky, jinak souhlas

0/0
12.5.2016 22:23

R83a95d71i32m 21K62ř21i69v22á79n72e25k 4892804681201

A no tak nesmradlavá auta ve městě pomůžou dýchat i těm, kteří si je nemohou dovolit, to se musí nechat.

Ovšem nějaké emise CO2 opravdu nikoho nezajímají.

0/0
27.4.2016 16:50

Z46d96e38n61ě21k 34H68a10n60z27l 1391496602314

Tak snad u nás třeba bude taky nějaká dotace

0/0
27.4.2016 14:47

M70a33r96e30k 38M22a25l58ý 1632518441570

Já spíš doufám, že ne...

+3/0
27.4.2016 14:50

R61o83m17a23n 25H24a95n65u62s 8635637849884

Osobně si myslím, že dotace pokryje tak výměnu baterií, které vydrží kolik 5 let ?

0/−1
27.4.2016 13:40

M59a37r71e70k 93G32a71j19d89a 4183494286682

Tesla má tuším 8 nebo deseti letou záruku. Co máte dál ?;-D

+1/0
27.4.2016 14:10

J52a55n 94P86e42r86n27i62k 8710831918476

I tak je hybridni auto drazsi o cca 300 000,- oproti klasice ve stejné třídě.

0/0
27.4.2016 14:12

Z11d25e52n94ě68k 17H68a22n40z78l 1841526862684

Ta je drahá na ni dotaci nedostanete

0/0
27.4.2016 14:17

L28u71k48á70š 75Š66l94e55h71o50f69e74r 1303769665359

Tesla model 3 bude stát kolem 1 milionu korun...

+2/0
27.4.2016 15:48
Foto

O86n52d78ř33e92j 17F28u24c31h10s 2803168373735

Ale taky stojí 2,5 MKč v základu.... To si asi běžný Franta motorista nekoupí , že, i kdyby mu na to stát připlivnul 100 KKč... Ta dotace je nesystémová kravina....

+1/0
27.4.2016 17:01

R69o51m10a72n 67H54a24n11u18s 8355517559524

Tak například se mi jeví jako velice výhodné zavedením např. sto tisíc aut neprodukujících CO2 snížení produkce CO2 vozidly na světě z 0,2% na asi 0,1999% teda za předpokladu, že se ta elektřina navíc nebude vyrábět v uhelných elektrárnách. ;-D

+2/0
27.4.2016 22:12

A11n34t93o86n91í54n 15D90o42u73b63e75k 3210529349

dalsi nesmysl! kdyby radsi neco jinde zlevnili. takhle jen budou dotovat milionare protoze normalni clovek si elektro auto nekoupi

+2/−1
27.4.2016 13:03

J49a74n 85V87e27s97e79l27ý 5744563182221

A co takhle něco z druhé ruky? Tak jak to dělá běžný Čech: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/auto?isSearchRequest=true&vc=Car&dam=0&ms=19300%3B38

0/0
27.4.2016 16:15

P21a84v44e53l 80J47i63n27d88ř36i23š87e61k 3320815376770

Na nákup nového vozu....

0/0
13.5.2016 6:09

R46u95d55o11l88f 61H42r48a63z37d54í31r16a 1295399823418

Abysme si to lithium brzy nevycerpali....

+4/0
27.4.2016 12:52

P92a15v97e29l 81Ř38a56p35e44k 7222616969365

Řešením problému masového automobilismu je privatizace všech jeho součástí, která zabrání socialistickému nadužívání a přenášení nákladů a negativních dopadů na všechny okolo. Ke spokojenému fungování společnosti není potřeba tolik automobilů jako dnes. Lidé jezdí auty, a spokojení stejně nejsou.

0/−1
27.4.2016 12:52

J93a25r52o49s38l59a61v 20P31l33a11c15h27e19t19k94a 7826176826159

A kdyz jim tu jizdu autem zneprijemnite, tak budou spokojenejsi?

+2/0
27.4.2016 14:53

T29o39m76á39š 58K63u67c98h74a53ř 3487791508361

V ČR jezdí cca 5 000 000 osobních aut s průměrným nájezdem 15 000 km ročně. To je celkem 75 000 000 000 km. Elektromobil ujede na baterii 50 kWh cca 250 km. Pokud nahradíme osobní vozy se spalovacími motory elektromobily, tak to máme 150 000 GWh ročně. V ČR se ročně nyní vyrobí cca 100 000 GWh el. energie, která se ale z velké části spotřebuje. Instalovaný max. výkon je samozřejmě o něco vyšší. Přesto vychází, že pokud bychom nahradili osobní vozy se spalovacími motory elektromobily, musíme postavit minimálně třikrát tolik uhelných, nebo pětkrát tolik jaderných elektráren, nebo chcete-li být poctivě eko, tak dokonce 70 krát! ;-D tolik solárních než máme dnes. Jistě, nebude to potřeba ze dne na den, ale ty elektrárny se stavěly po generace. Je to reálné? A dále, z jakého paliva vyrobíme takové kvantum energie?

A to jsme ani nazapočetli autobusy a kamiony.

Můžete to mínuskovat, ale jsou to pouze fakta.

+9/−1
27.4.2016 12:37

L42u39k78á66š 90Š78l30e31h70o80f95e24r 1633289475409

Ty jsi ale matematik ;-D

0/0
27.4.2016 12:39

M61a14r78e91k 17M64a48l22ý 1902738911620

Je tam něco špatně?

0/0
27.4.2016 12:43

L44u76k84á30š 63Š90l75e79h26o25f26e13r 1833969675949

Od 3. věty drtivá většina ;-)

0/0
27.4.2016 12:49

R42o43m10a48n 60Š44e91s44t11á58k 5284779893653

Tak se rozepište...

0/0
27.4.2016 13:02

M74a26r86e66k 85M92a95l75ý 1602728511670

No koukám... výroba je tak kolem 80 000 GWh ročně (2014):

http://energostat.cz/elektrina.html

A spotřeba těch 5 milionů elektroaut by byla podle těch vstupních podmínek 15 000 GWh, je tam chyba v řádu. I když já bych přidal tak min. 20%, protože počítat s průměrnou spotřebou elektroauta 20 kWh/100 km je poněkud optimistické.

+2/0
27.4.2016 13:03

L23u45k86á75š 17Š19l96e53h79o56f73e53r 1123989845509

Spotřeba je kolem 20 kWh/100 km, to myslím sedí. Ale jak sám vidíte, i kdyby všechny vozy jezdily na elektřinu, je to 1/4 naší celkové výroby energie. A jelikož dobíjení bude probíhat většinou mimo špičku (v noci), žádné drama se nekoná...

0/0
27.4.2016 13:21

M28a14r71e97k 88M60a50l98ý 1252278211730

Ano, donutil jste mě se na to podívat a přepočítat to.

Jinak, spotřeba 20 kWh/100 km je zhruba na úrovni Nissanu Leaf.

0/0
27.4.2016 13:33

J97i66ř82í 37P95a92u31l 3556565357512

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/i-elektromobily-zerou-tady-je-kolik-spotrebuje-kazdy-z-nich/

0/0
27.4.2016 14:12

J18a79n 46P85e28r52n43i64k 8850171558566

Násobte ješte x2, protože pokud má baterie 50kWh, tak nabití sežere cca 2x tolik - ztráty. Zatím existuje pouze jediná baterie, která má ztrátu pouze 25%, tzn. účinnost 75% - přečerpávací vodní elektrárna.

0/0
27.4.2016 14:18

M55a10r52e77k 62M94a87l59ý 1892978321540

Jo to je pravda... účinnost nabíjení a přenosové soustavy, atd...

0/0
27.4.2016 14:52

L22u73k46á56š 18Š77l39e92h92o62f63e28r 1523739315569

Ok, ale pořád jsme daleko od katastrofického scénáře v úvodním příspěvku... ;-)

0/0
27.4.2016 15:48

P81e61t34r 65M51a20r36e36č52e24k 1683591689758

Ano :-) ! Proč nezadotovat dobře situovaným lidem nákup el.mobilu z daní těch kteří si ho nemohou dovolit. Aneb sociální korektnost postavená na hlavu.

+7/−2
27.4.2016 12:32
Foto

J61a19r57o90m72í53r 16H85l55u18b77e61k 2626920454341

Nejekologičtější jsou koně a koňské nebo volské povozy. Z tohoto úhlu pohledu byla předindustriální společnost velmi ekologická. Dnešní elektromobily, které mimochodem nikdo nechce, jsou proti tomu absolutní ničitelé životního prostředí. Musíme začít od začátku, kovy a plasty se musí vyrobit v hutích a chemičkách, které významně znečišťují své okolí, vodu i vzduch, baterie obsahují jedovaté látky a agresivní chemikálie, elektřina se vyrábí s malou účinností v převážně fosilních elektrárnách, proti jaderným protestují "ekologové", foto a větrné pracují jen někdy a přinejmenším výroba solárních panelů životnímu prostředí taky nepřispívá. Ztráty ve vedení elektřiny na velké vzdálenosti jsou značné, další ztráty vznikají v elektrických strojích jako transformátory a elektromotory, účinnost baterií, již tak ne moc valná, se rychle snižuje a musí se často měnit, aby to auto alespoň někam dojelo, k tomu připočtěte, že musí jezdit i v zimě kdy se elektřina spotřebovává i na topení, což je ztráta 100%. Ve výsledku není elektromobil přátelštější k životnímu prostředí než běžný automobil s vyladěným spalovacím motorem. Pokud se to lidem líbí, tak budou elektromobily kupovat i bez dotací, pokud se jim to nelíbí, nebudou je kupovat ani s nimi. Pokud by soudruzi dávali dotace i na koňské povozy, stejně by je ve velkém nekupovali.

+9/−1
27.4.2016 12:31

J35a87n 72B40a76r37t73á65č13e12k 6475195140939

Myslím, že by se našel důvod i k regulaci povozů tažených zvířaty - metan.

0/0
27.4.2016 12:35

J19a79n 34F27r11o53l69í60k 6116770495954

A otěr brzdových kopyt.;-D

0/0
28.4.2016 14:46
Foto

O16n26d87ř88e56j 43V90a27r88o79š85č37á97k 3334457903

Centralni vyroba a distribuce energie je a bude z hlediska efektivity i z hlediska emisi vzdy vyhodnejsi bez ohledu na to, z jakych zdroju pochazi. Kovy a plasty se musi vyrobit bez ohledu na typ vozu. To same plati i pro verejnou dopravu. S ohledem na konstrukci lokomotiv a vozu pro cestujici je tam v prepoctu na cestujiciho zdaleka nejvyssi podil pouzitych materialu. Nicmene souhlasim s tim, ze tad dotace je proste zlo. Dopadne to presne tak, ze na tom vydelaji jen a pouze vyrobci automobilu.

0/0
27.4.2016 13:23

K87a69r16e96l 80Š61v98é97d37a 5453911910639

běžný spalovací motor má účinnost cca 25%, tepelná elektrárna pak 50%, ale jak tu psali jiní, zase po cestě z elektrárny do baterií a pak zase přeměna na mechanický pohyb, ztratíte polovinu .. z mého pohledu žádný rozdíl, jen ten výfuk má elektromobil někde v severních čechách ..

0/0
27.4.2016 22:18

V74í86t 94K90o80u31b57a 6776230554148

Politici nutně potřebují udělat z elektřiny nedostatkové zboží aby mohli skrze regulaci jejího prodeje dělat další líbivou politiku a půjdou při tom přes mrtvoly.

+3/0
27.4.2016 12:31

M28a85r15e38k 92K96o28d76y18m 4789721401

Masové výrobě elektromobilů bude bránit nedostatek mědi a její cena.

+2/−1
27.4.2016 12:21

A71u52g24u54s26t 89F61o20r50m98á62n24e92k 6905459270126

V Česku to bude ještě předražená elektřina.

0/0
27.4.2016 12:24

M87a23r73t24i11n 78N94e55r69m14u39t 9277247828849

V normálním autě je už teď spousta drátů, takže dva tlusté navíc moc nezmění. A silové kabely v zemi (přívody k nabíjecím stanicím) jsou stejně vždy hliníkové

0/0
12.5.2016 22:47
Foto

J11a55r32o48s65l76a40v 87Š61v45á62b29í33k 3901444125612

V Japonsku by ty auta neprošly ani emisema, protože tuhle pohádku o čistém autě nebaští.

+1/−2
27.4.2016 12:21

M10i74l30a64n 98K26l69o73u29č97e56k 9844327919366

V japonsku se elektromobily běžně prodávají

0/0
27.4.2016 12:23
Foto

J25a76r22o46s67l96a61v 35Š56v35á21b77í48k 3581704645342

Ano, ty které projdou emisemi.

0/0
27.4.2016 13:01

R12o77b27e49r62t 29P12e39l62n74á46ř 3778831124

Efekt bude asi jako u srotovneho nebo ekologicke dane. Lide se zbavi aut ktere by jim jeste dlouhou dobu slouzily a vevysledku bude znecisteni mozna vetsi.

+4/0
27.4.2016 12:20

A39u52g35u14s55t 77F97o44r63m48á48n72e39k 6865479300246

Znečištění ale nebude v Německu, ale u nás, když Němci kupují od ČEZu proud pod cenou.

+2/−1
27.4.2016 12:26

M57i42l31a82n 54K73l85o61u57č20e17k 9144327249566

Pod jakou cenou, pod cenou na burze?

+1/0
27.4.2016 12:26

J72a33n 81B34a22r54t25á86č36e66k 6235785100899

Elektromobil bez dotace tak jak je nyní, je vhodný maximálně pro dojížděče do práce v rámci město-město či satelit-město. Už vidím jak praktický člověk z menšího města či venkova co sem tam tahá přívěs (stačí i lehký do 750 kg) a jezdí mimo hlavní tahy je celý nadšený z auta na baterky. Při představě, že v zimě mimo hlavní tah dojdou baterky, protože auto nebude mít sílu vyhrabat se ze závěje (benzín či naftu lze z kanystru nalít do nádrže a auto má opět plný výkon, při přepokladu, že lidi vozí rezervu) a jsem nucený čekat na odtahm protože v poli nikdo baterku nevymění ani nenabije.

+5/−2
27.4.2016 12:17

A89u24g91u41s60t 88F45o61r28m84á77n49e51k 6975679890396

Názorně to ukázali v jednom Top Gearu - když jim došel proud a oni celý den hledali nabíječku, pak baterky dobili přes noc.

+2/−1
27.4.2016 12:27

L41u33k91á98š 16Š15l22e18h68o41f55e94r 1263409945859

Jistě, 4 roky starý díl. Koukněte na ten s BMW i8, výsledky jsou diametrálně odlišné ;-)

+1/0
27.4.2016 12:40







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.