Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky předjedou autobusy. Mezi Prahou a Brnem o minuty, výrazněji na jih

Po mnoha letech bude spojení mezi dvěma největšími městy v zemi rychlejší vlakem než autobusem. Po železnici bude cestování mezi Prahou a Brnem od prosince o pět minut kratší. Ještě výrazněji zrychlí vlaky do Českých Budějovic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A50l94e72x 67T95o81r53o51k 1636471873573

To je teda fakt "síla". Píše se tady o 5 minutách ušetřeného času, ale že je běžné půlhodinové i hodinové zpoždění kvůli nekonečným výlukám stále někde na trati, o tom se tady nikdo nezmiňuje. Až se toto vyřeší a vlaky budou jezdit načas, tak snad lidé na této trase přejdou z autobusu do vlaku. A hlavně až tam skončí monopol ČD, protože relace Praha - Brno je stále proti trase do Ostravy drahá. Tak snad pomůže nová vlaková linka Regiojetu do z Prahy přes Brno do Bratislavy.

+3/0
30.4.2016 18:40

R89a15d58e55k 87J37a46n34a90t61a 9895586594212

Ad zpoždění: např. první ranní railjet má za poslední měsíc zpoždění průměrně 2 minuty, maximálně (a to jednou) 12 minut. Jak si vedla D1?

Ad cena: kolik Kč byste chtěl platit z cestu z Prahy do Brna jedním z nejnovějších evropských vlaků?

0/0
2.5.2016 22:50

R69o70m81a10n 94L81i68p52s29k59ý 2299553369

Tak u ÖBB ani u DB rozdíl v ceně Railjetem nebo obyčejným IC ze starých vagónů nedělají. Taky jízda taxíkem od jednoho dispečingu bude na stejné trase stejná, ať to pojede Škoda 100 MB nebo BMW X6.

0/0
12.6.2016 15:22

T94o19m52á93š 51V16a12v29e37r30k55a 7691210232674

Kolik času na cestě do Brna by se ušetřilo narovnáním trati v úseku Bezpráví? Dalších 15 minut?

0/0
29.4.2016 11:06

P96a90v45e60l 97M35o10r52a56v81e77c 3442389392848

Tleskám za zrychlení vlaků Praha-Brno, ale..

1) Až se (snad za pár let) doopraví D1, nebude zase rychlejší autobus?

2) Praha-Brno je součástí 1.koridoru, který se začal "modernizovat" už někdy před 20 lety (jako první). Jak to, že POŘÁD ještě není dokončen? Blbých 250km trati?

3) Stále čekám, kdy se ČR rozhoupe k VRT. Ty nám zoufale chybí, rychlíky nás už objíždějí..

+4/0
28.4.2016 18:18

O12l29d91ř27i92c39h 49J54a87n39e32č89e24k 8109696863361

ad 1) nebude - pokud vim, zlute busy mely v jizdnim radu 2:30 odjakziva a pokud bus dodrzuje povolenou rychlost 100 km/h tak ani rychlejsi byt nemuze

ad 2) protoze se leckde jen optimalizovalo nebo modernizovalo malo, nektera velka nadrazi se delaji opravdu az ted

ad 3) politika ;-(

+3/0
28.4.2016 20:27

P84a76v17e67l 61M93o54r82a48v37e73c 3592239752268

1) ano, ale dnes busy jsou reálně zpožďovány opravou takže v průměru jezdí ještě později

2) ano, to vím. Já se podivuji tomu, jak je možné jeden základní koridor tak dlouho opravovat.

3) bohužel..;-( (naši vrcholní politici chtěj spíše vodní kanál než VRT, smutné)

+1/0
28.4.2016 20:48

O26l17d37ř37i75c81h 72J22a19n61e23č70e82k 8349396643291

Vazeny pane Sura, k Vasi reklame v poslednim odstavci: kdo jede jednorazove, tak si kvuli par korunam uspory nebude vyrizovat kreditovou jizdenku, i kdyz je zdarma.

A i kdyby to vlakem bylo o 10% drazsi a pomalejsi nez busem, tak tim vlakem stejne pojedu, protoze je to pohodlnejsi - i bez kafe zdarma a vlastni obrazovky. A spolehlivejsi - zatimco vlak jede vetsinou plus minus nacas, u busu pulhodinove zpozdeni na trase z Brna nebo z Budejovic asi nebude nic mimoradneho, takze stejne moc nema smysl resit, jestli je vlak (podle JR) o 5 minut rychlejsi nebo o 2 minuty pomalejsi.

+5/0
28.4.2016 9:13

T96o11m36á70š 77T90a57t46í53č89e29k 5790362770708

No, snad tomu žluťákovi povolení na vlak Praha-Brno nedají. To by totiž dráhy musely snížit počet spojů, protože se na trať už noc nevtěsná, takže by to pro mě omezení. K exportérovi au-pairek nevlezu ani ve zlým snu.

+1/−8
27.4.2016 20:05

R22a24d62e85k 34J87a24n23a75t25a 9925966774692

EC/RJ jsou objednávané spoje. Ty mají při přidělování kapacity přednost. Jiná věc jsou "D1 expresy", těch pár posil co ve špičce půli interval na 30 minut, to jsou myslím komerční spoje ČD. A pokud je trasa pro ně, měla by obdobná být i pro Regiojet.

+3/0
28.4.2016 2:09

O25l27d28ř40i72c32h 51J97a35n68e70č82e47k 8569116463431

no jasne, ten jeden par spoju denne tu trat naprosto prehlti :-)

0/0
28.4.2016 9:14

J47a48n 97J17e96m10e50l50k15a 1305850

Jeden vlak denně by nikoho nezabil. (možná;-D)

+1/0
28.4.2016 9:54

P42a73v98e30l 41M28o34r59a55v57e83c 3792449532528

To řekněte tomu sebevrahovi co pod něj skočí;-D

0/0
28.4.2016 18:18

Š78t48e77f86a76n 78F37r75i94č88a 7802698733756

Z Brna do Prahy jsem autobusem nejel velmi dlouho. A v nejbližší době to určitě neplánuji. Mám rád pohodlí. Srovnání by dalo na velmi dlouhý seznam výhod vlaku oproti autobusu.

+12/0
27.4.2016 19:34

O22l19d86ř88i77c98h 14J36a52n58e87č10e52k 8629636123941

ja to vlakem z Vidne do Prahy zkusil jednou jedinkrat - a nikdy vice. priserne. a to jeste nebyla rozkopana D1 a nejezdily railjety.

0/−1
28.4.2016 9:17

M54i38l57o31š 63Ř73e36h92á19k 8476838277605

Dvě největší města v republice, ale každé největší ve své zemi: Praha v Čechách, Brno na Moravě.

+1/0
27.4.2016 19:11

M66a51r22t49i68n 68Š15t80r40o26s 4109307600768

Přijde mi škoda, že rychlíky od Budějovic vynechají Benešov, to podle mě není moc dobré rozhodnutí. Jinak je zrychlení trati fajn.

+1/−6
27.4.2016 17:59

K43a23r25e35l 80Ř49e60h33á47č20e12k 9852260761502

Samozřejmě že rychlíky budou v Benešově stavět. V Benešově nebudou stavět pouze EC a IC

+8/0
27.4.2016 18:47

P93e80t52r 69N10o46v47o40t83n57y 1821710771

EC/IC nejsou primestska doprava.

+7/0
27.4.2016 19:49

V53á18c95l54a29v 59B20e66d38n97a33ř 1931233556495

Super:-),držím palce vlakové dopravě,využívám jak to jen jde,a jsem spokojený,

přeji si aby taktéž vlaková nakládání doprava vítězila nad kamiony!!

+18/0
27.4.2016 17:37

J35a33n90a 27S20t98e86h56l10í83k23o45v58á 2659410630126

R^

+3/0
27.4.2016 19:04
Foto

B94r51o36n92i90s51l74a58v 48G52a69b85r39y23š 2592209231

Abych se přiznal, tak by se mi hodila ta vysokorychlostní trať. Pracuju v Praze, ale z Brna se mi nechce. Vzhledem k té rychlosti bych hodinu dojíždění mezi Prahou a Brnem každý den nějak přežil. :-)

Pět minut, i to je úspěch. Ale málokdo to ocení, protože pro někoho je to zanedbatelná doba. Ovšem když se na to podíváte z odstupem třeba 25 let, můžeme dojít k zajímavějšímu číslu.

Takhle jsem třeba porovnával trať mezi Opavou a Ostravou (28 km). V roce 1989 to bylo okolo 45 minut, dnes tuhle vzdálenost vlak dá i za 21 minut.

+6/0
27.4.2016 17:23

T49o65m46á82š 83M31o52r34a82v18č69í93k 3787136363125

Každá minuta má smysl, když je jich pak třeba padesát. Prostě to nejde zrychlit najednou.

+3/0
27.4.2016 17:26
Foto

B80r67o30n64i96s59l74a52v 74G49a23b56r42y50š 2722989951

O tom jsem právě psal. :-) Někdo to tak nevnímá, někdo zase ano.

+1/0
27.4.2016 17:27

R91a28d57e78k 79J51a27n52a84t30a 9575956544212

Ono i 5 minut se může hodit. Když kvůli tomu začne vycházet nějaký přípoj, nebo končíte v práci v pevnou dobu, a potom ten spoj stihnete.

+1/0
28.4.2016 2:11

O49l88d27ř19i58c62h 59J48a95n90e95č69e36k 8889126603831

anebo kdyz je to 5 minut kazdy rok a podivate se na to s odstupem nekolika let

+2/0
28.4.2016 9:21

R21o76m74a30n 34J55e59s62c24h44k43e 9488635297405

Ovšem nesmí SŽDC zpozdit vlaky a nezajistit přestup. Pak ujede rychlík a lidé skákají radostí. Stává se to často. Před 14 dny ujel v Praze rychlík směr Hamburk díky zpoždění SŽDC. Přes žádost na vlakvedoucího nechali z Prahy rychlík ujet.

+1/0
28.4.2016 17:02

J34a60n 94J47e82m87e23l59k10a 1115310

I při ceně 1000 Kč za lístek?

0/−1
28.4.2016 10:11
Foto

B87r51o90n48i66s68l73a52v 82G75a30b64r89y35š 2132739241

Při takovém téměř každodenním dojíždění si samozřejmě koupím výhodnější jízdenku.

+1/0
28.4.2016 13:17

J23a95n 28J64e65m45e74l88k15a 1245470

Pokud nějaká bude s koncesemi..

0/−1
29.4.2016 1:00
Foto

B33r21o75n52i42s81l64a20v 95G55a70b89r65y86š 2982749441

Je snad logické, že nabídnou nějaké výhodnější jízdné, pokud člověk jezdí častěji. Proto taky mám IN50.

+1/0
29.4.2016 8:05

P35e91t73r 67B73ü26r40g44e44r 4857236627840

V porovnání s velmi mizerným silničním spojením vyjde "jen" mizerné železniční spojení o trochu líp. Koncepce koridorů je zamrzlá na úrovni "Německo 1970". Dálnice na Jih bude již v blízké budoucnosti postavena. Tedy - aspoň se to říká, prý asi tak od roku 1939Rv!

+6/0
27.4.2016 17:16

P34e29t45r 61N76e39h42a47s10i78l 4392565124344

Tohle říkám taky.

Ty koridory byly staré 50 let za opicema už v době prvního kopnutí do země.

160 km/h umělý rychlíky před 30 lety.

Ty koridory se měli rovnou stavět na 250 km/h. Tomu by se už dalo říkat určitý pokrok. I když dnes i těch 200 není pro železnici nic ohromujícího, ale to samozřejmě platí pro státy za západ od nás. Tam jezdí ty normální "couráky" 200 km/h.

Nechápu, ta naše republika je ve srovnání s Francii, nebo Německem prťavá. Koridory Plzeň-Praha-Brno, Ostrava a Děčín-Praha-ČeskéBudějovice, přeci mohli za těch 20 let už postavit!

Nebo alespoň 1 hlavní trať mezi našimi 2 největšími městy tu měla být hotová už dávno, ne? A ne jen na některých úsecích pitomych 160 km/h, ale minimálně 250 na alespoň 1/2 cesty.

Rychlost 160-180 jezdí auta po dálnici normálně takže železnice, na to aby byla konkurenceschopná musí jezdit rychleji.

Navíc když ta železnice z principu jezdit rychle umí! U aut se ta rychlost zas tak moc rychle zvyšovat nebude.

Železnice má obrovský potenciál, který jsme bohužel vůbec nevyužili.

+5/0
27.4.2016 18:41

K56a18r29e88l 31Ř20e81h24á46č50e30k 9912750411662

Auta smí max 130 km/h. Ze jezdí 160 - 180 km/h je špatně. Railjet také může 230 km/h ale narozdíl od silnice neporušuje předpisy a jezdí povolenou rychlostí. Proto taky na železnici cestující neumírají narozdíl od stovek mrtvých v autech.

+3/0
27.4.2016 20:40
Foto

K29a29r79e85l 76H19r18u23š36k53a 2611741648947

"Vlaky předjedou autobusy. Mezi Prahou a Brnem o minuty, výrazněji na jih"

Cože, už teď, v roce 2016? 8-o

+5/0
27.4.2016 17:15

P44e70t43r 26N17e21h54a23s75i40l 4472475834974

Taky jsem si myslel že ta zpráva je z minulého století, bohužel jde o současnost o to je to smutnější.

0/0
27.4.2016 18:43

M53a85r45e72k 23V27y29m92a61z46a92l 5208306632660

Vlakem je vzdálenost mezi Prahou a Brnem o více jak 50km delší....přesto je to úspěch. Proč ta ironie?

+2/0
27.4.2016 19:27
Foto

K24a65r24e47l 53H12r33u22š79k31a 2271891878817

Třeba proto, že autobusy mají maximální rychlost většinou 100 km/h, ale ČD si nechaly nakoupit soupravy pro 180 km/h a jejich přínos je PĚT minut?

+2/−2
27.4.2016 19:35

T41o12m78á65š 32T77a62t40í44č55e71k 5430962770338

Těch pět minut nedělají ty nový vlaky, ale modernizace na určitých úsecích trati. Chce to číst.

+2/0
27.4.2016 20:11

R95a53d54e40k 56J61a92n93a44t59a 9845726634272

Jak jste přišel na 180 km/h? Takovou maximálku snad žádný vlak nemá. Dnešní dálkové vlaky mají obvykle 200 nebo 230, pomalejší už se skoro nevyrábí a ani by to nebylo levnější. Ostatně vaše auto má předpokládám maximálku taky vyší, než je nejvyšší povolená rychlost na silnici.

+2/0
28.4.2016 2:14

J81a35r45o87s89l82a80v 69Š41k66o33d32a 6674928809491

Nadáváte na koženkový vlaky, ale i ty jsou pořád lepší než to jet autobusem. A v době, kdy ty koženkáče vyjely poprvé na koleje - co jezdilo za autobusy?

+2/−1
27.4.2016 17:00

M75i78c36h68a35l 90J70u38r94s86a 7957514928923

No, tak ted jen alespon srovnat cenu a muze zacit boj o zakazniky .. ;-)R^

+1/−2
27.4.2016 16:48

K68a60r80e15l 97Ř67e81h59á26č17e91k 9382290311712

Cena je už srovnaná několik let.

+1/−2
27.4.2016 17:00
Foto

K62a80r52e28l 65H33r25u47š72k55a 2531391578907

Přeštice -> Plzeň

Autobus: 24 Kč bez slevy

Vlak: 44 Kč bez slevy

Ano, tomu tedy říkám srovnané ceny ;-€

+3/−1
27.4.2016 17:16

L48u89d87ě11k 79N85ě28m33e10c 5215301332674

;-D Ale Mlho... mluví se hlavně o trati Praha - Brno.

+4/−1
27.4.2016 17:31
Foto

K86a97r48e13l 28H17r56u52š68k40a 2281761548947

Kterou ale někdo musí dotovat, že. A vzhledem k tomu, že jsem jí za celý život využil jen 2x, tak do ní rozhodně nemám chuť cpát peníze.

+1/−1
27.4.2016 17:42

J14i36ř74í 50J76o43z69a 3388153210521

A proc nevyuzijete integrovany tarif? Stejna cena a je jedno cim pojedete

+1/0
27.4.2016 17:37
Foto

K11a97r71e51l 59H29r59u78š35k76a 2431541488957

Jednou jsem to počítal a vyšlo mi, že se mi to moc nevyplatí. Tak jako tak je to vázané na Plzeňskou kartu - s ní už jedu jednu cestu za 22.80 Kč a zpáteční za 18.10 Kč. Takže ano, za to, co by mě ČD svezly jednu cestu, vykonám autobusem dvě.

0/0
27.4.2016 17:55

K85a88r59e29l 22Ř42e16h74á58č52e82k 9332770601932

Zde je příspěvek o trase Praha - Brno, tak co sem taháte, bez urážky, nějakou venkovskou trasu.

0/−2
27.4.2016 18:50
Foto

K61a74r54e47l 15H56r64u95š32k18a 2601911108217

Protože jde o krásný příklad trasy, která dotuje konkurenční boj ČD na "prémiových" trasách.

+1/0
27.4.2016 19:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.