Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky předjedou autobusy. Mezi Prahou a Brnem o minuty, výrazněji na jih

Po mnoha letech bude spojení mezi dvěma největšími městy v zemi rychlejší vlakem než autobusem. Po železnici bude cestování mezi Prahou a Brnem od prosince o pět minut kratší. Ještě výrazněji zrychlí vlaky do Českých Budějovic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A36l42e72x 11T84o94r79o44k 1576891643253

To je teda fakt "síla". Píše se tady o 5 minutách ušetřeného času, ale že je běžné půlhodinové i hodinové zpoždění kvůli nekonečným výlukám stále někde na trati, o tom se tady nikdo nezmiňuje. Až se toto vyřeší a vlaky budou jezdit načas, tak snad lidé na této trase přejdou z autobusu do vlaku. A hlavně až tam skončí monopol ČD, protože relace Praha - Brno je stále proti trase do Ostravy drahá. Tak snad pomůže nová vlaková linka Regiojetu do z Prahy přes Brno do Bratislavy.

+3/0
30.4.2016 18:40

R44a56d69e54k 34J25a38n76a59t88a 9805716554632

Ad zpoždění: např. první ranní railjet má za poslední měsíc zpoždění průměrně 2 minuty, maximálně (a to jednou) 12 minut. Jak si vedla D1?

Ad cena: kolik Kč byste chtěl platit z cestu z Prahy do Brna jedním z nejnovějších evropských vlaků?

0/0
2.5.2016 22:50

R82o59m87a79n 15L12i28p39s18k15ý 2759313699

Tak u ÖBB ani u DB rozdíl v ceně Railjetem nebo obyčejným IC ze starých vagónů nedělají. Taky jízda taxíkem od jednoho dispečingu bude na stejné trase stejná, ať to pojede Škoda 100 MB nebo BMW X6.

0/0
12.6.2016 15:22

T56o87m10á32š 76V95a10v51e30r79k73a 7131860932494

Kolik času na cestě do Brna by se ušetřilo narovnáním trati v úseku Bezpráví? Dalších 15 minut?

0/0
29.4.2016 11:06

P91a47v61e11l 54M30o22r29a55v77e83c 3612969142478

Tleskám za zrychlení vlaků Praha-Brno, ale..

1) Až se (snad za pár let) doopraví D1, nebude zase rychlejší autobus?

2) Praha-Brno je součástí 1.koridoru, který se začal "modernizovat" už někdy před 20 lety (jako první). Jak to, že POŘÁD ještě není dokončen? Blbých 250km trati?

3) Stále čekám, kdy se ČR rozhoupe k VRT. Ty nám zoufale chybí, rychlíky nás už objíždějí..

+4/0
28.4.2016 18:18

O64l78d13ř55i80c88h 58J65a14n74e54č21e62k 8789236753281

ad 1) nebude - pokud vim, zlute busy mely v jizdnim radu 2:30 odjakziva a pokud bus dodrzuje povolenou rychlost 100 km/h tak ani rychlejsi byt nemuze

ad 2) protoze se leckde jen optimalizovalo nebo modernizovalo malo, nektera velka nadrazi se delaji opravdu az ted

ad 3) politika ;-(

+3/0
28.4.2016 20:27

P17a78v46e70l 53M73o75r48a44v67e54c 3542919432138

1) ano, ale dnes busy jsou reálně zpožďovány opravou takže v průměru jezdí ještě později

2) ano, to vím. Já se podivuji tomu, jak je možné jeden základní koridor tak dlouho opravovat.

3) bohužel..;-( (naši vrcholní politici chtěj spíše vodní kanál než VRT, smutné)

+1/0
28.4.2016 20:48

O46l81d25ř94i10c40h 23J59a42n80e56č36e98k 8189586503411

Vazeny pane Sura, k Vasi reklame v poslednim odstavci: kdo jede jednorazove, tak si kvuli par korunam uspory nebude vyrizovat kreditovou jizdenku, i kdyz je zdarma.

A i kdyby to vlakem bylo o 10% drazsi a pomalejsi nez busem, tak tim vlakem stejne pojedu, protoze je to pohodlnejsi - i bez kafe zdarma a vlastni obrazovky. A spolehlivejsi - zatimco vlak jede vetsinou plus minus nacas, u busu pulhodinove zpozdeni na trase z Brna nebo z Budejovic asi nebude nic mimoradneho, takze stejne moc nema smysl resit, jestli je vlak (podle JR) o 5 minut rychlejsi nebo o 2 minuty pomalejsi.

+5/0
28.4.2016 9:13

T11o64m54á27š 66T76a21t14í36č16e45k 5300142210218

No, snad tomu žluťákovi povolení na vlak Praha-Brno nedají. To by totiž dráhy musely snížit počet spojů, protože se na trať už noc nevtěsná, takže by to pro mě omezení. K exportérovi au-pairek nevlezu ani ve zlým snu.

+1/−8
27.4.2016 20:05

R41a51d74e79k 63J28a75n87a92t28a 9145886954472

EC/RJ jsou objednávané spoje. Ty mají při přidělování kapacity přednost. Jiná věc jsou "D1 expresy", těch pár posil co ve špičce půli interval na 30 minut, to jsou myslím komerční spoje ČD. A pokud je trasa pro ně, měla by obdobná být i pro Regiojet.

+3/0
28.4.2016 2:09

O75l39d84ř27i23c53h 37J88a84n78e15č13e90k 8729336773391

no jasne, ten jeden par spoju denne tu trat naprosto prehlti :-)

0/0
28.4.2016 9:14

J38a69n 45J94e57m43e78l85k23a 1345750

Jeden vlak denně by nikoho nezabil. (možná;-D)

+1/0
28.4.2016 9:54

P60a97v62e86l 25M65o60r76a59v13e90c 3662839512658

To řekněte tomu sebevrahovi co pod něj skočí;-D

0/0
28.4.2016 18:18

Š94t74e59f36a12n 63F25r88i74č28a 7602528283946

Z Brna do Prahy jsem autobusem nejel velmi dlouho. A v nejbližší době to určitě neplánuji. Mám rád pohodlí. Srovnání by dalo na velmi dlouhý seznam výhod vlaku oproti autobusu.

+12/0
27.4.2016 19:34

O16l40d10ř28i60c37h 85J25a27n87e34č22e56k 8279366473121

ja to vlakem z Vidne do Prahy zkusil jednou jedinkrat - a nikdy vice. priserne. a to jeste nebyla rozkopana D1 a nejezdily railjety.

0/−1
28.4.2016 9:17

M60i52l90o48š 14Ř35e85h31á22k 8446198877675

Dvě největší města v republice, ale každé největší ve své zemi: Praha v Čechách, Brno na Moravě.

+1/0
27.4.2016 19:11

M63a23r42t80i53n 71Š89t48r32o24s 4799787560718

Přijde mi škoda, že rychlíky od Budějovic vynechají Benešov, to podle mě není moc dobré rozhodnutí. Jinak je zrychlení trati fajn.

+1/−6
27.4.2016 17:59

K12a89r17e97l 61Ř36e26h98á10č36e56k 9122140231952

Samozřejmě že rychlíky budou v Benešově stavět. V Benešově nebudou stavět pouze EC a IC

+8/0
27.4.2016 18:47

P48e91t75r 37N58o33v21o79t75n73y 1631560631

EC/IC nejsou primestska doprava.

+7/0
27.4.2016 19:49

V38á37c21l69a56v 63B83e40d15n46a56ř 1601513646225

Super:-),držím palce vlakové dopravě,využívám jak to jen jde,a jsem spokojený,

přeji si aby taktéž vlaková nakládání doprava vítězila nad kamiony!!

+18/0
27.4.2016 17:37

J15a33n51a 66S76t51e83h31l13í50k96o47v90á 2209400330976

R^

+3/0
27.4.2016 19:04
Foto

B79r61o70n71i25s85l54a50v 39G64a43b55r29y75š 2162689971

Abych se přiznal, tak by se mi hodila ta vysokorychlostní trať. Pracuju v Praze, ale z Brna se mi nechce. Vzhledem k té rychlosti bych hodinu dojíždění mezi Prahou a Brnem každý den nějak přežil. :-)

Pět minut, i to je úspěch. Ale málokdo to ocení, protože pro někoho je to zanedbatelná doba. Ovšem když se na to podíváte z odstupem třeba 25 let, můžeme dojít k zajímavějšímu číslu.

Takhle jsem třeba porovnával trať mezi Opavou a Ostravou (28 km). V roce 1989 to bylo okolo 45 minut, dnes tuhle vzdálenost vlak dá i za 21 minut.

+6/0
27.4.2016 17:23

T73o51m32á96š 79M22o53r16a17v28č58í25k 3917306733225

Každá minuta má smysl, když je jich pak třeba padesát. Prostě to nejde zrychlit najednou.

+3/0
27.4.2016 17:26
Foto

B58r80o89n92i50s88l46a95v 25G46a85b50r75y83š 2742899781

O tom jsem právě psal. :-) Někdo to tak nevnímá, někdo zase ano.

+1/0
27.4.2016 17:27

R91a46d87e11k 11J98a49n26a65t17a 9675946354462

Ono i 5 minut se může hodit. Když kvůli tomu začne vycházet nějaký přípoj, nebo končíte v práci v pevnou dobu, a potom ten spoj stihnete.

+1/0
28.4.2016 2:11

O44l68d42ř69i94c26h 74J57a83n15e35č80e42k 8359136393331

anebo kdyz je to 5 minut kazdy rok a podivate se na to s odstupem nekolika let

+2/0
28.4.2016 9:21

R53o67m45a10n 82J84e20s57c80h49k76e 9838815787105

Ovšem nesmí SŽDC zpozdit vlaky a nezajistit přestup. Pak ujede rychlík a lidé skákají radostí. Stává se to často. Před 14 dny ujel v Praze rychlík směr Hamburk díky zpoždění SŽDC. Přes žádost na vlakvedoucího nechali z Prahy rychlík ujet.

+1/0
28.4.2016 17:02

J89a98n 50J80e42m23e78l73k14a 1445610

I při ceně 1000 Kč za lístek?

0/−1
28.4.2016 10:11
Foto

B82r75o29n66i24s23l35a82v 24G37a88b46r60y82š 2312229231

Při takovém téměř každodenním dojíždění si samozřejmě koupím výhodnější jízdenku.

+1/0
28.4.2016 13:17

J76a96n 72J12e35m34e89l42k83a 1315960

Pokud nějaká bude s koncesemi..

0/−1
29.4.2016 1:00
Foto

B20r73o93n41i64s31l12a44v 37G24a35b63r57y97š 2642729101

Je snad logické, že nabídnou nějaké výhodnější jízdné, pokud člověk jezdí častěji. Proto taky mám IN50.

+1/0
29.4.2016 8:05

P62e89t97r 20B11ü65r95g16e71r 4597566507390

V porovnání s velmi mizerným silničním spojením vyjde "jen" mizerné železniční spojení o trochu líp. Koncepce koridorů je zamrzlá na úrovni "Německo 1970". Dálnice na Jih bude již v blízké budoucnosti postavena. Tedy - aspoň se to říká, prý asi tak od roku 1939Rv!

+6/0
27.4.2016 17:16

P33e39t90r 38N72e49h42a57s81i39l 4802865834974

Tohle říkám taky.

Ty koridory byly staré 50 let za opicema už v době prvního kopnutí do země.

160 km/h umělý rychlíky před 30 lety.

Ty koridory se měli rovnou stavět na 250 km/h. Tomu by se už dalo říkat určitý pokrok. I když dnes i těch 200 není pro železnici nic ohromujícího, ale to samozřejmě platí pro státy za západ od nás. Tam jezdí ty normální "couráky" 200 km/h.

Nechápu, ta naše republika je ve srovnání s Francii, nebo Německem prťavá. Koridory Plzeň-Praha-Brno, Ostrava a Děčín-Praha-ČeskéBudějovice, přeci mohli za těch 20 let už postavit!

Nebo alespoň 1 hlavní trať mezi našimi 2 největšími městy tu měla být hotová už dávno, ne? A ne jen na některých úsecích pitomych 160 km/h, ale minimálně 250 na alespoň 1/2 cesty.

Rychlost 160-180 jezdí auta po dálnici normálně takže železnice, na to aby byla konkurenceschopná musí jezdit rychleji.

Navíc když ta železnice z principu jezdit rychle umí! U aut se ta rychlost zas tak moc rychle zvyšovat nebude.

Železnice má obrovský potenciál, který jsme bohužel vůbec nevyužili.

+5/0
27.4.2016 18:41

K50a43r24e13l 70Ř61e89h79á93č33e85k 9192170961342

Auta smí max 130 km/h. Ze jezdí 160 - 180 km/h je špatně. Railjet také může 230 km/h ale narozdíl od silnice neporušuje předpisy a jezdí povolenou rychlostí. Proto taky na železnici cestující neumírají narozdíl od stovek mrtvých v autech.

+3/0
27.4.2016 20:40
Foto

K91a70r54e92l 97H90r95u72š29k34a 2241401528807

"Vlaky předjedou autobusy. Mezi Prahou a Brnem o minuty, výrazněji na jih"

Cože, už teď, v roce 2016? 8-o

+5/0
27.4.2016 17:15

P59e26t33r 26N66e55h71a56s55i84l 4882495524444

Taky jsem si myslel že ta zpráva je z minulého století, bohužel jde o současnost o to je to smutnější.

0/0
27.4.2016 18:43

M66a52r63e42k 44V32y88m67a35z92a84l 5178546702940

Vlakem je vzdálenost mezi Prahou a Brnem o více jak 50km delší....přesto je to úspěch. Proč ta ironie?

+2/0
27.4.2016 19:27
Foto

K78a56r30e46l 98H44r17u62š91k50a 2511611458257

Třeba proto, že autobusy mají maximální rychlost většinou 100 km/h, ale ČD si nechaly nakoupit soupravy pro 180 km/h a jejich přínos je PĚT minut?

+2/−2
27.4.2016 19:35

T68o14m58á47š 61T15a75t70í80č95e29k 5910902890398

Těch pět minut nedělají ty nový vlaky, ale modernizace na určitých úsecích trati. Chce to číst.

+2/0
27.4.2016 20:11

R40a58d10e11k 61J76a38n67a12t53a 9105596894702

Jak jste přišel na 180 km/h? Takovou maximálku snad žádný vlak nemá. Dnešní dálkové vlaky mají obvykle 200 nebo 230, pomalejší už se skoro nevyrábí a ani by to nebylo levnější. Ostatně vaše auto má předpokládám maximálku taky vyší, než je nejvyšší povolená rychlost na silnici.

+2/0
28.4.2016 2:14

J90a91r69o53s52l66a87v 36Š69k92o64d28a 6174748349271

Nadáváte na koženkový vlaky, ale i ty jsou pořád lepší než to jet autobusem. A v době, kdy ty koženkáče vyjely poprvé na koleje - co jezdilo za autobusy?

+2/−1
27.4.2016 17:00

M16i52c26h32a60l 90J50u60r82s47a 7407454568923

No, tak ted jen alespon srovnat cenu a muze zacit boj o zakazniky .. ;-)R^

+1/−2
27.4.2016 16:48

K60a55r85e98l 89Ř13e58h48á47č33e50k 9142880171452

Cena je už srovnaná několik let.

+1/−2
27.4.2016 17:00
Foto

K42a68r62e43l 83H46r56u43š66k20a 2101501198697

Přeštice -> Plzeň

Autobus: 24 Kč bez slevy

Vlak: 44 Kč bez slevy

Ano, tomu tedy říkám srovnané ceny ;-€

+3/−1
27.4.2016 17:16

L15u35d52ě78k 75N41ě19m42e18c 5845301682674

;-D Ale Mlho... mluví se hlavně o trati Praha - Brno.

+4/−1
27.4.2016 17:31
Foto

K14a91r80e56l 12H43r24u50š77k76a 2121711558147

Kterou ale někdo musí dotovat, že. A vzhledem k tomu, že jsem jí za celý život využil jen 2x, tak do ní rozhodně nemám chuť cpát peníze.

+1/−1
27.4.2016 17:42

J22i28ř88í 88J61o48z78a 3428963970341

A proc nevyuzijete integrovany tarif? Stejna cena a je jedno cim pojedete

+1/0
27.4.2016 17:37
Foto

K22a75r36e98l 60H76r22u25š77k51a 2501851638967

Jednou jsem to počítal a vyšlo mi, že se mi to moc nevyplatí. Tak jako tak je to vázané na Plzeňskou kartu - s ní už jedu jednu cestu za 22.80 Kč a zpáteční za 18.10 Kč. Takže ano, za to, co by mě ČD svezly jednu cestu, vykonám autobusem dvě.

0/0
27.4.2016 17:55

K17a93r28e36l 57Ř49e16h30á36č95e23k 9292940681292

Zde je příspěvek o trase Praha - Brno, tak co sem taháte, bez urážky, nějakou venkovskou trasu.

0/−2
27.4.2016 18:50
Foto

K88a71r93e81l 31H88r66u87š50k26a 2101891568767

Protože jde o krásný příklad trasy, která dotuje konkurenční boj ČD na "prémiových" trasách.

+1/0
27.4.2016 19:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.