Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy se propadly do obří ztráty, hlavně kvůli arbitráži a výlukám

České dráhy se vrátily do ztrátového hospodaření. Firma loni prodělala 2,016 miliardy, celá skupina České dráhy pak 1,375 miliardy korun. Dopravce přitom víc utržil na prodeji jízdenek a ušetřil na nákladech. Do hluboké ztráty ale ČD naopak poslaly prohraná arbitráž a časté výluky. Prodražuje se ale i obsluha dluhu nebo marketing.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D51a28v81i57d 26P87e84c97a 1615154491186

Pane Sůro, budete chválit ČD Cargo, že v roce 2015 skončilo výrazně v černých číslech, nebo píšete jen o jobovkách? Chápu, že dobré zprávy se hůř prodávají, ale pokud komentujete české železnice dlouhodobě, bylo by to poctivé.

0/0
1.5.2016 13:29

L96i54b60o56r 96Z39a76v49ř34e16l 8539576101212

HMM, koukám pan redaktor má bud dovolenou nebo je u Jančury na kávě zdarma-takže odpovědi se asi nedočkáme ;-O

0/0
3.5.2016 4:31

L39i98b81o82r 94Z68a50v48ř38e35l 8249856121232

Celkem by mě zajímalo pane Sůro, kolik korun platí firmě ČD případně (SŽDC) Váš oblíbenec pan Jančura za své cestující kteří používají nádražní budovy jako čekárny. Stále mám pocit že na tohoto pána doplácíme mi ostatní z daní a tento pán neplatí krom poplatků za použití kolejí vůbec nic. To se to pak bohatne za peníze od státu, na který jen plive. !!

+3/−2
30.4.2016 11:11

Z16d26e87ň34k28a 85V78e49s18e52l69á 8889375367440

ČD jsou ve ztrátě, ale hlavně, že při přehledu sponzorů při Fed Cupu byly mezi sponzory... :-/

+4/−1
29.4.2016 16:14

J26i22n37d10ř25i76c55h 98Š78k32o54p48e56k 4165321310825

to je jak česká pošta. Na lidech šetří, svůj ples zruší a pak pošle milion sponzoringu na policejní ples.

Inu logika manažerů

+3/0
29.4.2016 18:31

P53e74t35r 28B88u65r33e81š 7341600581725

Vždyť je to jedno, zda 2 mld nebo 10, vždycky to doplatí stát resp. my všichni. To se to podniká Rv

+1/−7
29.4.2016 16:06

M34a78r22t21i93n 18N12o57v11o97t39n70ý 3876546941414

Píšete nesmysly, stát samozřejmě ČD žádné dluhy nedoplatí.

+1/0
2.5.2016 18:27

D39a92v12i30d 48P16e83t61r 7180976320715

Absolutně nechápu tu arbitráž. Jak může "podle mne" poškozený, být nucen platit tomu, kdo mu způsobil škodu.

+4/0
29.4.2016 14:58

P76e43t51r 94U50l16l92m29a69n44n 2937388227802

Protože ČD přestaly platit splátky za lokomotivy a nečekaly na rozhodnutí soudu. Ten, kdo tohle nařídil, by měl tu škodu platit sám.

+2/0
29.4.2016 15:25

M94a72r37t88i28n 76R77a85y92m30a65n 4692188853728

Prodelavat 4,77 milionu denne? No to uz chce fistrona!!! 8-o

+3/−2
29.4.2016 14:04

L37u59d84ě19k 78J85e34l64í86n74e47k 5477127219690

Půl miliardy na přesčasech? Jinými slovy téměř 42 míčů měsíčně? 8-o To jako každý zaměstnanec, kterých je cca 15 tisíc, dostal v minulém roce každý měsíc na výplatní pásce o nějakých 2.7k navíc? Takže, bratru, zhruba o 33k za rok? 8-o8-o8-o Pane Krtku, ani bych se v tomto státě u této společnosti nedivil, že je to opět spíše slušný tunel. :-/

0/−2
29.4.2016 13:28

K57a17r91e35l 34Ř88e87h79á19č14e93k 9972560571732

Ono to chce číst i jiné zdroje (například oficiální tisková zpráva) než jen polospekulace pana Sůry. Těch půl miliardy je za výluky celkově, tedy i za autobusy a podobně. Ne jen za platy zaměstnanců.

+3/0
29.4.2016 13:48

O83n45d83ř43e95j 16S44e52m12e12c19k47ý 8721116528385

Píše, že je to půl miliardy navíc na personálních nákladech. Ale to číslo na zaměstnance mi nepřijde nějak extra ustřelené-vzhledem k tomu, že je to včetně všech odvodů a benefitů a pochopitelně před zdaněním.

+1/0
29.4.2016 14:31

J40a82n 81S60ů17r61a 4265593473482

Máte tam odkaz na výroční zprávu. Z ní je tato suma.

0/−4
29.4.2016 15:06

M70a14r10t73i90n 36T17e38p11l62a11n 9287770725513

Tak pane Sůra. Zaprvé 417 milionů není půl miliardy. A za druhé v té zprávě se píše, že to nejsou jen náklady na přesčasy při výlukách. Takže úmyslně uvádíte nepravdivé a zkreslené údaje. Cituji z vámi uvedených podkladů:

Osobní náklady byly meziročně navýšeny o 417 mil. Kč (3,4 %) z dů-vodu zajištění zvýšené personální potřeby v důsledku výlukové činnostiSŽDC, ale i rozšiřování dálkového řízení SŽDC s následně nutnoupotřebou ČD zajistit obsazení zákaznických pracovišť

+2/−1
29.4.2016 15:29

J72a48n 32S32ů79r50a 4175183613652

Uvedl jsem přesnou sumu. Nicméně ten podíl dálkového řízení, resp. dopad na nárůst nákladů, je minimální.

+1/0
29.4.2016 20:58

M67a73r75t23i76n 82T66e82p58l67a72n 9477120375273

Teď už je to lepší R^

0/0
29.4.2016 22:23

K20a64r71e50l 74Ř38e64h13á87č65e88k 9762370241672

DO HOSPODAŘENÍ ČD SE LONI PROMÍTLY VÝLUKY SŽDC A PROHRANÁ ARBITRÁŽ SE ŠKODOU TRANSPORTATION

Skupina České dráhy loni vykázala podle mezinárodních účetních standardů (IFRS) ztrátu po zdanění 1,375 miliardy korun. Důvodem byly zvýšené náklady vyvolané opravami tratí a prohraná arbitráž se Škodou Transportation. Dohromady se tyto vlivy negativně promítly do hospodaření segmentu osobní dopravy, potažmo celé Skupiny, celkovou částkou více než 1,2 miliardy korun.

Segment osobní dopravy

Zmíněné negativní dopady primárně ovlivnily hospodaření segmentu osobní dopravy, který tak za rok 2015 vykázal ztrátu 1,398 miliardy korun. Navzdory úrokovým nákladům kvůli vysokému zadlužení přitom mohla osobní doprava svůj výsledek meziročně zlepšit. České dráhy udržely počet přepravených cestujících v roce 2015 na úrovni 170 milionů osob a zvýšily se i tržby z prodeje jízdních dokladů. Další pozitivní zprávou byly úspory díky nižším cenám pohonných hmot a trakční energie.

„Bez výluk a prohrané arbitráže by skončil segment osobní dopravy nad plánem a přiblížil by se vyrovnanému hospodaření,“ říká předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Pavel Krtek a upřesňuje: „Správa železniční dopravní cesty opravila řadu tratí, v průběhu roku 2015 však kvůli tomu na mnoha místech omezila nebo zcela zastavila dopravu. Vzniklou ztrátu nám kompenzovala jen částečně a půl miliardy za zvýšené osobní náklady, náhradní autobusy a další výdaje šlo na úkor naší ztráty. Další významný dopad do loňského hospodaření měl nečekaný výsledek sporu se Škodou Transportation o pozdní dodávku lokomotiv. Ten se negativně projevil částkou zhruba 700 milionů.“

Segment nákladní dopravy

Segment nákladní dopravy vykázal zisk téměř půl miliardy korun. V průběhu loňského roku se ČD Cargo potýkalo se sílící konkurencí kamionové dopravy, kterou nastartovala levná nafta. Také na nákladní dopravu dopadla v roce 2015 rozsáhlá výluková činnost SŽDC a v mezinárodním měřítku negativně poznamenala výsledek jejího hospodaření

+3/0
29.4.2016 16:28

P29a96v90e22l 35Š68m43í62d87e85k 6279600933248

Naprostý souhlas , co píšete, škoda že nezmínil autor , jak dopadl žlutý, porovnání by bylo dobré :-)

0/0
30.4.2016 8:31

J82a98n 11S29ů94r61a 4395523453202

Autobusy 692 milionů korun.

0/0
29.4.2016 20:57

P89a38v18e71l 34Š21m93í89d55e43k 6989530503218

A co vlaky autore?

0/0
30.4.2016 8:39

J24a91n 51K31o19b62ě88r20s14k19ý 1720816881753

„Bez výluk a prohrané arbitráže by skončil segment osobní dopravy nad plánem a přiblížil by se vyrovnanému hospodaření,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Pavel Krtek.

Takže kdyby nebylo neschopných SŽDC a státu, kdy bylo vloni tolik výluk aby se vyčerpaly EU dotace (samozřejmě na poslední chvíli) tak by to dopadlo výrazně lépe. V tom případě nechápu proč autobusy neplatí SŽDC a musí je platit dopravce. A když třeba do Jeseníku jezdily náhradní autobusy vloni zbytečně několik měsíců, protože stavební firma zakázku na opravu tratě nezvládla takže se letos výluka opakuje a náhradní autobusová doprava bude jezdit znovu. A to SŽDC ČD nezaplatí ;-€

+13/−1
29.4.2016 12:57

J17i29r16k89a 53K54o12c44h 7394344893625

ale to jsou jen tlachy, cd musi s vylukami pocitat a ma si je zakalkulovat do planu a ne pak brecet nad tim, jak je prekvapily. nejezdi tu prvni mesic, tak si naklady min 500 mil meli uz dopredu naplanovat

+1/−9
29.4.2016 13:01

J74a33n 70K48o79b82ě55r59s18k79ý 1680876301363

A když se výluka musí kvůli neschopnosti SŽDC opakovat tak jak má tohle dopravce předvídat ? Tady je jakýkoliv plán potom úplně na nic.

+10/0
29.4.2016 13:03

J56i11r28k14a 62K60o38c14h 7234474243925

proto rikam, ze s naklady na vyluky ve vysi 500 mio se melo kalkulovat a pak by vznikly jen nepredvidane vicenaklady 200 mio a ne ze se bude brecet o celych 700 mio

0/−3
29.4.2016 13:05

J62a95n 65K22o56b21ě95r28s10k23ý 1850436691923

To jsou hezké řeči, ale dnes je tlak na to, aby dopravci jezdili za co nejnižší cenu.

+1/0
29.4.2016 13:09

J97i43r25k97a 48K46o11c33h 7284544433215

no jiste. CD si to muze dovolit, protoze pak si to vybreci na dotacich

0/−3
29.4.2016 13:34

P30a37v11e46l 28K56r10á65l 5890919624528

Na jakých dotacích?

+1/0
29.4.2016 14:27

J67i22r75k34a 18K56o86c41h 7694924673395

cd nema dotace na zajisteni sluzeb?

0/−1
29.4.2016 14:30

P70a96v49e75l 55K60r72á47l 5660239104748

Nemá.

+2/0
29.4.2016 16:19

D90a98v76i67d 85P68e36c17a 1505614551796

Jirka Koch....Vy žonglujete miliony jak lachtan v zoo. Víte, že to platí každý člověk v téhle zemi?

+1/0
29.4.2016 13:13

J34i35r98k20a 97K55o78c59h 7434424163565

ja s nimi nezongluju - to cd. a vim ze to platime my a to me stve. proto rikam, ze si do nakladu meli uz predem zakalkulovat alespon 500 mega a pokud dalsich 200 bylo z viny szdc, tak to po nich meli nasledne vymahat

0/0
29.4.2016 13:35

L59á60ď89a 43V40r89a15n10ý 7978758588267

To mají mít ošetřeno ve smlouvě s SŽDC.

+1/0
29.4.2016 13:58

J56a20n 73K83o33b40ě31r30s44k93ý 1940316351733

Tak to je dobře R^

0/0
29.4.2016 14:00

J36a68n 66K30o24b56ě65r69s20k35ý 1180466721193

Patřilo do jiného vlákna..

0/0
29.4.2016 14:03

J71i49ř78í 35V58i49n92k50l45e15r 1751207110839

Nevadí , socani to zalepí. Je vidět že státní firmy , které vedou političtí trafikanti , jsou téměř vždy ve ztrátě. Proč asi?

0/−6
29.4.2016 12:46

V36l24a66s94t22i15m26i77l 41S41v54o43b68o90d49a 7623578255934

Protože za:

a) Političtí trafikanti jsou neschopní

b) Jsou to víceméně loutky; musí plnit různá zadání zájmových skupin, které podnik vysávají a směřují cash do kapes "vyvoleným"

0/0
29.4.2016 12:56

J57ú20l72i53u25s 94M76i33k43u27l31a 9258485452640

České Drahé

0/−1
29.4.2016 12:40

K85a83r21e50l 51Ř60e14h54á71č47e93k 9132160331592

Radši budu jezdit novými vlaky jako je například railjet a něco zaplatím z daní (toto má alespoň smysl a užitek, než jiné blbosti co z daní platíme) než jezdit ve starých vlacích a být spokojený, že mají ČD vyrovnaný rozpočet.

+9/−4
29.4.2016 12:40

F94r52a27n94t16i35š25e51k 22M78a26t37ě92j44č24e19k 7393932323351

Mohl by jste mi ukázat jediný nový Jančurův vlak! Vše po GO třicet let staré!

+1/−1
29.4.2016 15:10

K63a77r46e73l 52Ř96e16h27á81č77e11k 9722260191662

Však píši railjet, nikoli regiojet. Jinými slovy mi nevadí stráta ČD pokud je způsobena nákupem nových vlaků.

+3/0
29.4.2016 22:41

P35a72v31e50l 57Š60m67í68d38e71k 6439750613368

Souhlas Karel Řeháček , nákup nových vlaků a ještě prohraná arbitráž se Škoda transportaision, radši to uhradili, aby nebylo penále z penále

0/0
30.4.2016 8:26

V32l83a73s22t11i33m41i73l 79S31v63o38b19o34d40a 7103248645754

Rozpusťte to! Ten moloch akorát brání vstupu na koleje mnohem efektivnějším firmám.

+2/−19
29.4.2016 12:36
Foto

J35a57n 82V66a71l81a77l13í20k 6776449790626

Až zde bude švýcarský model tak ať si jezdí třeba 50 dopravců do té doby to nemá cenu tak raději ať jezdí jen ČD

+5/−2
29.4.2016 12:41

V39l64a54s55t27i97m14i17l 42S93v97o51b28o92d31a 7573438965714

V čem tak zajímavém se vyznačuje "švýcarský model"?

0/−1
29.4.2016 12:51
Foto

J29a20n 84V11a73l10a17l49í28k 6556389620126

Uznávání jízdného mezi dopravci

+4/−1
29.4.2016 13:14

V85l82a74s79t69i85m54i96l 66S71v27o24b88o67d30a 7623838805614

Myslím, že od určitého počtu dopravců by to už ani jinak nešlo.

Tak když sám dopravce vychází vstříc zákazníkovi už tím, že tu službu poskytuje, tak si myslím, že např. při počtu 50 dopravců by byla situace pro zákazníka tak komplikovaná, že by s tím dopravci něco dělali, protože oni z principu nechtějí zákazníkovi komplikovat život.

0/−1
29.4.2016 13:43

L43i47b18o43r 28Z78a52v80ř27e90l 8639886861652

JEN TO NE!!

0/−2
30.4.2016 11:15
Foto

B45r49o41n20i56s77l73a20v 26G32a53b23r83y59š 2212499291

Pod podmínkou, že se budou vzájemně uznávat jízdenky a vznikne pravidlo, že se budou soutěžit jednotlivé spoje v již určených časových polohách.

+1/−1
29.4.2016 12:49

V64l70a57s11t67i48m74i41l 60S89v43o73b79o75d17a 7373378335324

Nechte to na těch firmách, ať se mezi sebou dohodnou.

0/−1
29.4.2016 12:58







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.