Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express loni snížil ztrátu, ztrojnásobil provozní zisk

Soukromý dopravce Leo Express zůstal i ve třetím roce ostrého provozu ve ztrátě. Firma loni prodělala 84 milionů korun, současně ale snížila své zadlužení a provozně je v zisku. Vyplývá to z výroční zprávy, kterou v Leo Express v pondělí zveřejnil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14a18v40e26l 74Š32m43í89d67e59k 6549810443528

Tak já mu fandím, koupil nové vlaky oproti žlutému, kterého nemusím.Jel jsem s ním párkrát a vždy v pohodě.Do Ostravy buď LE, Pendolino nebo jakýkoli EC a IC.

0/0
3.5.2016 7:29

F33r87a84n52t59i63š82e32k 56M55o11s38s 8392523549209

Fandím mu, ale podle mě si vzal moc velké sousto.

I přes lepší vzdělání na prestižních školách to má proti praxí protřelému Jančurovi a všehoschopných ČD velmi těžké.

Bojím se, že to dlouhodobě neustojí a půjde si hrát s vláčkama jinam.

+4/0
2.5.2016 14:41

O65l33d33ř43i67c72h 46J41a80n69e37č36e89k 8869866913341

ja bych rekl, ze on se jako jediny ze zucastnenych snazi seriozne podnikat.

kdyz se pro to rozhodl, tak si neuvedomil, ze skace do akvaria se zraloky, ktere nikdo nehlida.

jesitnost jeho konkurentu a tristni vymahatelnost obchodniho prava v CR mu opravdu muze zlomit vaz. pritom verim, ze na 'normalnim trhu' s obdobnymi vstupnimi podminkami by dokazal uspet.

0/0
2.5.2016 18:13

A64l33a15n 48Ř35e33p93k40a 4815616

Ale už se taky snižuje ke 'kopacímu' PR jako má v oblibě Jančura Rv:-P Nicméně s LEO Exp. dráhy problém nemají, narozdíl od Regiojetu (tedy problém mají spíš s Jančurou, ne s jeho firmou :D )

0/0
3.5.2016 10:19

J83i24r45i 91Z89u45z56a93ň31á58k 4118830593516

Vydržet,přežít a pak co?Až se bude blížit krach,tak bud prodat a nebo jít do insolvence to jsou ty velkohubé projevy podnikatelů nehledě,že podniká na lukativní trati a neprovozuje nějakou lokálku kde to není výdělečné.;-D!

+1/−8
2.5.2016 11:22

T52o70m88á36š 56M41o69r68a19v14č74í29k 3487706403985

Na lokálce by to měl naopak snadnější, protože ta by neměla být ztrátová, když ji objednává kraj nebo stát.

+9/−1
2.5.2016 11:25

R39a13d84e21k 61N27o44v77o46t89n42ý 5928642436335

Ach jo...tak znovu:lokálky jsou výdělečné, protože dopravce jezdí na základě objednávky od příslušného kraje, který mu ztrátu kompenzuje. Je vážně tak těžké to pochopit?

+11/0
2.5.2016 11:26

O79n72d63ř95e63j 43Š67i83m49e91k 5253142417268

Pán bude zaměstnancem ČD...

+2/−1
2.5.2016 11:34

M70a95r84t62i32n 28K96o98p47ř88i34v36a 2214880650988

Jakým způsobem se stane lokálka výdělečnou, když stát doplatí ztrátu na nula Kč?

0/−1
2.5.2016 12:56

J75a13n 75V79a94l55o84u74c76h 6642717288440

Pro dopravce velmi snadno - i když si tam šoupá 10x denně prázdnými vláčky, stát (kraj) mu náklady proplatí, tedy dopravce nemůže být v mínusu čili ztrátě (ona je totiž doplacena ztráta plus minimální - co tím myslí, je ve hvězdách - zisk).

Že si to vyžere daňový poplatník je věc, kterou mnozí nechápou. Proto stále jezdí plno lokálek v souběhu se silnicí (protože se "vždycky" jezdilo vlakem), kraj považuje oblast za dostatečně obslouženu a obyvatel, kterému sice v pracovní dny bus zastavuje na třech místech ve vesnici (ale o víkendu tu menší poptávku vlak přece zvládne), zatímco vlak staví daleko v poli, jede autem... A kraj platí a platí, odboráři u koryt (mnohdy i politických) si chrochtají , jak se jim podařilo zastavit "ty lumpy", co chtějí rušit vlaky a spokojeni jsou vlastně všichni ve státní správě, protože občan si nejen připlácí na vlak kterým nejezdí, ale zejména plní kasu daněmi z provozu automobilu (jen u PHM přes 50% ceny), přičemž ho ještě buzerujeme, že má "pouze" EURO3, zatímco "ekologická" lokálka v podání krabičky na kolejích 810 má "boxera" Liaz ML634 z poloviny šedesátých let a úžasnou dvoustupňovou převodovku Praga 2M70 "vyvinutou ve spolupráci se sovětskými soudruhy" (citace z jakéhosi prospektu).

Ale vyžírka a vyzobávač rozinek je ten, kdo za své nakoupil a za své provozuje (a jsou mu vyčítány kompenzace za slevy nařízené státem)...

+4/0
2.5.2016 13:40

O29l45d23ř12i60c74h 93J56a40n42e24č35e79k 8359736703371

stat / kraj nejen ze doplaci ztratu, on take plati 'primereny zisk'.

+1/0
2.5.2016 18:14

A32d77a27m 50B25e22r37n61a30u 6251217203850

To je hezka teorie. ;-D

0/0
2.5.2016 19:20

O66l55d77ř63i28c53h 21J33a59n24e71č51e45k 8699606533241

tak si o tom neco najdete

0/0
2.5.2016 19:43

A30d20a13m 48B42e93r11n93a14u 6321847503390

To jsem udelal uz nekdy v roce 2009, nebo 2010... ;-)

Kraj doplaci pouze tzv. prokazatelnou ztratu. Pokud dopravce nalaka vic cestujicich, muze vytvorit i zisk, ktery ale nesmi byt vyssi nez 3%. Zisk je tedy teoreticky mozny, ale je to nenarokova polozka.

Zadny kraj "primereny zisk" nevyplaci. ;-D

0/0
18.5.2016 0:11

K58a81r46e53l 75N67e56d26o16p30i59l 7148716629544

Vzhledem obratu jsou ty dluhy masivní. Počítá Leos do tech 90 Kč/vlakokilometr také odpisy?

Doufejme, ze to Leos přežije. Bylo by to pro konkurencnost prostředí jediné dobře.

+7/0
2.5.2016 9:24

O97n79d52ř76e17j 15F94e11n16c46l 9332616763690

Leošem jsem nikdy nejel, ale kvůli konkurenci souhlasím - vydržet, přežít :-)

+2/−1
2.5.2016 9:40

M23a30r35t81i29n 64Č89a15p90e93k 6910961977234

Jelikož nemá ztrátu ze samotného provozu, tak by to měl s největší pravděpodobností přežít, jelikož si na splacení dluhu dokáže vydělat. Tohle je prostě investice s dlouhou náratností i s dlouhodobým ziskem.

+7/−1
2.5.2016 9:55

K88a53r44e70l 40N55e94d34o79p17i43l 7348636799394

Nad nulou ma akorát EBDITU. Kdyby to byl aspoň EBIT... Ty odpisy na nové soupravy musí byt bestiální. Bohužel. Ale také mu držím palce. Snaží se a pokud mu takhle porostlou tržby furt dal, tak to možná utrhne.

+7/0
2.5.2016 10:06

O17l51d16ř79i55c92h 10J33a31n51e96č64e91k 8879586833191

ano porizeni souprav je na kolejove doprave to zdaleka nejdrazsi. urcite pres 2/3 veskerych nakladu.

0/0
2.5.2016 18:31

M17a81r22t62i11n 62K30a30r74á88s49e28k 9478943118198

No on ten "provozni zisk" firme umozni teoreticky prezit, ale jen do doby, kdy budou soupravy potrebovat nejaky vyznamnejsi rekonstrukce, nebo do doby, kdy veritelum dojde, ze stare soupravy jsou jako "zastava" uz prilis malo hodnotne a budou chtit splatit cast uveru...

0/0
2.5.2016 14:08

O75l82d51ř85i27c52h 30J87a29n23e28č43e90k 8129456313331

jako dopravce, ktery si 'rolling stock' poridil na uver mate

1) provozni naklady (elektrina, koleje, mzdy, udrzba, ...)

2) splatky uveru

3) uroky z uveru

LE je momentalne schopen pokryt 1), ale ne 1) + 3) - neboli i pokud ma z uveru platit jen uroky, dluh mu stejne roste, tj. ma zaporne cash flow, 'pali penize'. teprve v okamziku, kdy si vydela i alespon na uroky, muze prezit - pokud veritele budou mit velkou trpelivost se splacenim dluhu a firma to dokaze drive, nez soupravy budou tak zastarale, ze bude potreba koupit nove nebo zavrit kram.

0/0
2.5.2016 18:29

V33l26a80d67i76m16í87r 84F58i80b13i59g15e83r 5554941551264

Má pozastaveno splácení úvěru tuším do roku 2022 nebo jak, takže platí jen úroky. Jestli přežije se uvidí za pár let. Vlaky budou staré 10 let tak budou potřebovat nákladnější údržbu.

Osobně si myslím, že jezdit s akčními cenami od 90kč je nerentabilní. Vlak není nafukovací a i při 100% obsazenosti je prostor pro zisk velmi malý.

+5/0
2.5.2016 10:29

A14d16a97m 91B64e61r33n42a87r43d 3864397713536

Přiznám se, že tomu nerozumím. On splácí jenom úroky?

0/0
2.5.2016 10:43

M28a93r23t78i30n 50K97a76r63á10s67e70k 9278373238388

Z pohledu zisku/ztraty je to stejne jedno, ale vypada to ze zatim asi jo....

0/0
2.5.2016 11:52

P72e47t44r 84N40e25c34h41a61n29i44c43k28ý 7533976288180

Těch akčních cen LE moc nemá. V době, kdy jezdí nejvíc lidí je naopak nejdražší z celé trojice.

+1/0
2.5.2016 11:53

O58l41d20ř69i76c74h 15J28a37n51e97č34e92k 8449946283581

provozni naklady - elektrina, koleje, mzdy, ... - jsou pomerne male, hadam, ze na jednu cestu z Prahy do Ostravy to neni vice nez 10 tis. Kc. takze je vyhodnejsi nechat jet poloprazdny vlak s levnymi jizdenkami, nez aby stal v depu, protoze odpisy bezi tak jako tak. aby si dopravce vydelal na ne, musi byt ceny samozrejme o dost jinde.

0/0
2.5.2016 18:35

S70t49e93p86a22n 13T69o81t26h 8108159635588

Kdybys uměl pochopit psaný text, tak by ses to dověděl... ano, počítá tam i odpisy.

0/0
2.5.2016 11:43

O19l11d48ř61i67c95h 13J68a95n71e39č66e13k 8729366173681

ano, tech 90 Kc/km je vcetne odpisu.

odpisy tvori u (novych) kolejovych vozidel vetsinu vsech nakladu - zkousel jsem si to kdysi pocitat a velmi hrubym odhadem jsem se u LE dostal na cca. 110 Kc/km (cca. 40 tisic Kc na jednu cestu mezi Prahou a Bohuminem za predpokladu, ze kazda souprava vykona 3 denne), z toho cca. 2/3 by byly odpisy. z 90 Kc/km by to byla jeste vetsi cast. proto se i dopravci vyplati jezdit mimo spicku za 150 Kc s poloprazdnym vlakem, protoze provozni naklady (elektrina, koleje, personal, ...) se tim pokryji a odpisy bezi bez ohledu na to, jestli vlak stoji v depu nebo je na ceste.

0/0
2.5.2016 18:23







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.