Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express loni snížil ztrátu, ztrojnásobil provozní zisk

Soukromý dopravce Leo Express zůstal i ve třetím roce ostrého provozu ve ztrátě. Firma loni prodělala 84 milionů korun, současně ale snížila své zadlužení a provozně je v zisku. Vyplývá to z výroční zprávy, kterou v Leo Express v pondělí zveřejnil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P51a17v28e33l 14Š86m89í58d37e75k 6739100923308

Tak já mu fandím, koupil nové vlaky oproti žlutému, kterého nemusím.Jel jsem s ním párkrát a vždy v pohodě.Do Ostravy buď LE, Pendolino nebo jakýkoli EC a IC.

0/0
3.5.2016 7:29

F43r69a97n52t67i70š82e81k 27M38o34s45s 8942643329809

Fandím mu, ale podle mě si vzal moc velké sousto.

I přes lepší vzdělání na prestižních školách to má proti praxí protřelému Jančurovi a všehoschopných ČD velmi těžké.

Bojím se, že to dlouhodobě neustojí a půjde si hrát s vláčkama jinam.

+4/0
2.5.2016 14:41

O25l73d86ř26i24c16h 22J67a87n74e11č56e71k 8529956623111

ja bych rekl, ze on se jako jediny ze zucastnenych snazi seriozne podnikat.

kdyz se pro to rozhodl, tak si neuvedomil, ze skace do akvaria se zraloky, ktere nikdo nehlida.

jesitnost jeho konkurentu a tristni vymahatelnost obchodniho prava v CR mu opravdu muze zlomit vaz. pritom verim, ze na 'normalnim trhu' s obdobnymi vstupnimi podminkami by dokazal uspet.

0/0
2.5.2016 18:13

A26l73a43n 84Ř56e19p75k83a 4695886

Ale už se taky snižuje ke 'kopacímu' PR jako má v oblibě Jančura Rv:-P Nicméně s LEO Exp. dráhy problém nemají, narozdíl od Regiojetu (tedy problém mají spíš s Jančurou, ne s jeho firmou :D )

0/0
3.5.2016 10:19

J89i98r68i 91Z34u35z55a60ň10á22k 4768150373576

Vydržet,přežít a pak co?Až se bude blížit krach,tak bud prodat a nebo jít do insolvence to jsou ty velkohubé projevy podnikatelů nehledě,že podniká na lukativní trati a neprovozuje nějakou lokálku kde to není výdělečné.;-D!

+1/−8
2.5.2016 11:22

T39o64m92á69š 36M19o74r41a71v44č77í90k 3887946683635

Na lokálce by to měl naopak snadnější, protože ta by neměla být ztrátová, když ji objednává kraj nebo stát.

+9/−1
2.5.2016 11:25

R21a42d54e26k 32N68o28v81o75t30n26ý 5918942496335

Ach jo...tak znovu:lokálky jsou výdělečné, protože dopravce jezdí na základě objednávky od příslušného kraje, který mu ztrátu kompenzuje. Je vážně tak těžké to pochopit?

+11/0
2.5.2016 11:26

O21n45d85ř55e90j 26Š15i56m60e24k 5573362347248

Pán bude zaměstnancem ČD...

+2/−1
2.5.2016 11:34

M43a46r59t91i46n 10K44o60p20ř34i70v46a 2204920160928

Jakým způsobem se stane lokálka výdělečnou, když stát doplatí ztrátu na nula Kč?

0/−1
2.5.2016 12:56

J82a45n 31V20a66l54o12u49c76h 6462157858920

Pro dopravce velmi snadno - i když si tam šoupá 10x denně prázdnými vláčky, stát (kraj) mu náklady proplatí, tedy dopravce nemůže být v mínusu čili ztrátě (ona je totiž doplacena ztráta plus minimální - co tím myslí, je ve hvězdách - zisk).

Že si to vyžere daňový poplatník je věc, kterou mnozí nechápou. Proto stále jezdí plno lokálek v souběhu se silnicí (protože se "vždycky" jezdilo vlakem), kraj považuje oblast za dostatečně obslouženu a obyvatel, kterému sice v pracovní dny bus zastavuje na třech místech ve vesnici (ale o víkendu tu menší poptávku vlak přece zvládne), zatímco vlak staví daleko v poli, jede autem... A kraj platí a platí, odboráři u koryt (mnohdy i politických) si chrochtají , jak se jim podařilo zastavit "ty lumpy", co chtějí rušit vlaky a spokojeni jsou vlastně všichni ve státní správě, protože občan si nejen připlácí na vlak kterým nejezdí, ale zejména plní kasu daněmi z provozu automobilu (jen u PHM přes 50% ceny), přičemž ho ještě buzerujeme, že má "pouze" EURO3, zatímco "ekologická" lokálka v podání krabičky na kolejích 810 má "boxera" Liaz ML634 z poloviny šedesátých let a úžasnou dvoustupňovou převodovku Praga 2M70 "vyvinutou ve spolupráci se sovětskými soudruhy" (citace z jakéhosi prospektu).

Ale vyžírka a vyzobávač rozinek je ten, kdo za své nakoupil a za své provozuje (a jsou mu vyčítány kompenzace za slevy nařízené státem)...

+4/0
2.5.2016 13:40

O12l74d41ř93i67c41h 82J65a98n58e49č88e59k 8349616833541

stat / kraj nejen ze doplaci ztratu, on take plati 'primereny zisk'.

+1/0
2.5.2016 18:14

A16d22a49m 66B41e21r15n23a57u 6871447193240

To je hezka teorie. ;-D

0/0
2.5.2016 19:20

O10l93d58ř66i18c59h 38J52a51n61e33č37e82k 8869806313161

tak si o tom neco najdete

0/0
2.5.2016 19:43

A30d50a65m 32B39e92r45n36a69u 6621367793200

To jsem udelal uz nekdy v roce 2009, nebo 2010... ;-)

Kraj doplaci pouze tzv. prokazatelnou ztratu. Pokud dopravce nalaka vic cestujicich, muze vytvorit i zisk, ktery ale nesmi byt vyssi nez 3%. Zisk je tedy teoreticky mozny, ale je to nenarokova polozka.

Zadny kraj "primereny zisk" nevyplaci. ;-D

0/0
18.5.2016 0:11

K53a47r55e83l 58N55e40d91o25p12i54l 7128636609264

Vzhledem obratu jsou ty dluhy masivní. Počítá Leos do tech 90 Kč/vlakokilometr také odpisy?

Doufejme, ze to Leos přežije. Bylo by to pro konkurencnost prostředí jediné dobře.

+7/0
2.5.2016 9:24

O39n57d33ř33e91j 50F67e93n53c91l 9692106223400

Leošem jsem nikdy nejel, ale kvůli konkurenci souhlasím - vydržet, přežít :-)

+2/−1
2.5.2016 9:40

M48a95r12t71i41n 17Č84a80p97e38k 6350891247144

Jelikož nemá ztrátu ze samotného provozu, tak by to měl s největší pravděpodobností přežít, jelikož si na splacení dluhu dokáže vydělat. Tohle je prostě investice s dlouhou náratností i s dlouhodobým ziskem.

+7/−1
2.5.2016 9:55

K47a20r30e74l 42N28e96d21o38p12i86l 7698846539124

Nad nulou ma akorát EBDITU. Kdyby to byl aspoň EBIT... Ty odpisy na nové soupravy musí byt bestiální. Bohužel. Ale také mu držím palce. Snaží se a pokud mu takhle porostlou tržby furt dal, tak to možná utrhne.

+7/0
2.5.2016 10:06

O91l87d54ř27i61c76h 15J52a39n32e52č41e57k 8599946963121

ano porizeni souprav je na kolejove doprave to zdaleka nejdrazsi. urcite pres 2/3 veskerych nakladu.

0/0
2.5.2016 18:31

M36a63r55t43i70n 93K66a93r43á36s66e98k 9848713328408

No on ten "provozni zisk" firme umozni teoreticky prezit, ale jen do doby, kdy budou soupravy potrebovat nejaky vyznamnejsi rekonstrukce, nebo do doby, kdy veritelum dojde, ze stare soupravy jsou jako "zastava" uz prilis malo hodnotne a budou chtit splatit cast uveru...

0/0
2.5.2016 14:08

O78l16d49ř80i72c61h 36J42a67n90e52č89e85k 8489616433151

jako dopravce, ktery si 'rolling stock' poridil na uver mate

1) provozni naklady (elektrina, koleje, mzdy, udrzba, ...)

2) splatky uveru

3) uroky z uveru

LE je momentalne schopen pokryt 1), ale ne 1) + 3) - neboli i pokud ma z uveru platit jen uroky, dluh mu stejne roste, tj. ma zaporne cash flow, 'pali penize'. teprve v okamziku, kdy si vydela i alespon na uroky, muze prezit - pokud veritele budou mit velkou trpelivost se splacenim dluhu a firma to dokaze drive, nez soupravy budou tak zastarale, ze bude potreba koupit nove nebo zavrit kram.

0/0
2.5.2016 18:29

V83l42a31d97i67m30í93r 86F32i28b50i47g52e53r 5604301111784

Má pozastaveno splácení úvěru tuším do roku 2022 nebo jak, takže platí jen úroky. Jestli přežije se uvidí za pár let. Vlaky budou staré 10 let tak budou potřebovat nákladnější údržbu.

Osobně si myslím, že jezdit s akčními cenami od 90kč je nerentabilní. Vlak není nafukovací a i při 100% obsazenosti je prostor pro zisk velmi malý.

+5/0
2.5.2016 10:29

A52d55a26m 39B73e36r23n75a79r51d 3754177943746

Přiznám se, že tomu nerozumím. On splácí jenom úroky?

0/0
2.5.2016 10:43

M33a93r10t38i10n 42K20a84r54á92s49e43k 9858933248468

Z pohledu zisku/ztraty je to stejne jedno, ale vypada to ze zatim asi jo....

0/0
2.5.2016 11:52

P90e69t84r 68N18e86c88h54a68n93i84c91k50ý 7523216258330

Těch akčních cen LE moc nemá. V době, kdy jezdí nejvíc lidí je naopak nejdražší z celé trojice.

+1/0
2.5.2016 11:53

O75l24d57ř52i32c29h 67J67a66n10e32č88e40k 8509286603421

provozni naklady - elektrina, koleje, mzdy, ... - jsou pomerne male, hadam, ze na jednu cestu z Prahy do Ostravy to neni vice nez 10 tis. Kc. takze je vyhodnejsi nechat jet poloprazdny vlak s levnymi jizdenkami, nez aby stal v depu, protoze odpisy bezi tak jako tak. aby si dopravce vydelal na ne, musi byt ceny samozrejme o dost jinde.

0/0
2.5.2016 18:35

S59t16e31p35a65n 46T15o54t69h 8168579285448

Kdybys uměl pochopit psaný text, tak by ses to dověděl... ano, počítá tam i odpisy.

0/0
2.5.2016 11:43

O12l81d33ř19i20c79h 66J92a68n50e27č11e50k 8859656653371

ano, tech 90 Kc/km je vcetne odpisu.

odpisy tvori u (novych) kolejovych vozidel vetsinu vsech nakladu - zkousel jsem si to kdysi pocitat a velmi hrubym odhadem jsem se u LE dostal na cca. 110 Kc/km (cca. 40 tisic Kc na jednu cestu mezi Prahou a Bohuminem za predpokladu, ze kazda souprava vykona 3 denne), z toho cca. 2/3 by byly odpisy. z 90 Kc/km by to byla jeste vetsi cast. proto se i dopravci vyplati jezdit mimo spicku za 150 Kc s poloprazdnym vlakem, protoze provozni naklady (elektrina, koleje, personal, ...) se tim pokryji a odpisy bezi bez ohledu na to, jestli vlak stoji v depu nebo je na ceste.

0/0
2.5.2016 18:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.