Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Penta ukázala budoucí „Dospivovu ulici“. Navrhla ji Zaha Hadid

Investiční skupina Penta představila plány na velkolepý developerský projekt Central Bussines District. Díky akvizici brownfieldu u Masarykova nádraží se Pentě otevírá možnost změnit centrum Prahy jako málokomu v posledních dekádách. Studie ale ukazuje budovy i na pozemcích, které skupině nepatří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P26e25t36r 91Č64e54r69v37e69n48ý 3456839377609

Tu ulici Na Florenci ještě beru, ale ty další stavby na druhé straně magistrály naproti Muzeu už jsou trochu přes čáru. Vypadá to dost megalomansky. Ty organické tvary se tam v takovém počtu a velikosti nehodí.[>-]

0/0
13.5.2016 23:48

D69a60v78i74d 78L70a22b54a79n31c 1728649791887

Něco podobného loni dokončili ve Vídni na místě bývalého nádraží Südbahnhof. Teď se to jmenuje Erste Campus.

0/0
11.5.2016 12:19
Foto

J23a54r37e74k 54J15a29k34u38b61č52e96k 7439890798538

Na jednu stranu je revitalizace toho uzemi nutna, na druhou nejaka prohlaseni typu "dame obcanum zelen" zni trapne, protoze te zelene je tam minimum.

0/0
10.5.2016 8:37

A12d55a71m 53W87e59i70s82s 2323937269551

...zase ti zemědělci z východu...já je tady nechci,dívejme se na Západ...

0/0
9.5.2016 13:39

J13o80s22e42f 81K14o57m79á34r89e55k 5624152634419

Je to možná světová architektura, ale nelíbí se mi to...

+1/0
9.5.2016 8:38

K54a45r26e27l 25D21r88d51a 6294622337

Tady je takové zvláštní řešení ve stylu prapodivných návrhů. Novými budovami se navrhuje přetunelovat magistrálu. Oproti tomu mi přijde návrh Penty o poznání elegantnější a umírněnější.

http://www.atelier-fna.cz/mnf.htm

Tady je vcelku ostré pojednání z Blesku. Architekti nemají podklady. Památkáři to vidí takto nepřijatelné. Toto je jen mediální bublina. První výstřel Penty. Bude se to upřesňovat. Není třeba toto řešení brát příliš vážně. ;-)

https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-live-zpravy/392043/centrum-u-masarykova-nadrazi-vznikne-podle-navrhu-zahy-hadidove.html

Jinak šlo o nějakou veřejnou prezentaci s Krnáčovou, která stavbu podpořila. Jak je u něčeho Krnáčová, tak jde věrohodnost do kopru a rýsuje se pěkně nebezpečný a špatný projekt. V Metru hned mají titulek, že odejdou bezdomovci s krabicáky. ;-D

Tady je pár dalších fotek z ČT a pochvaly od realitních makléřů, kteří se těší jak nemovitosti v okolí stoupnou na ceně a bude se dát vydělat. A dost dobrý názor. Jak sem Penta přiláká nájemce, tak to potopí podobná bussines centra jinde v Praze.

Konkurence je velká a nabídka kanceláří jde dnes vyšší než poptávka. Tedy, zcela zbytečná stavba pro Prahu, kdy se revitalizuje Masaryčka za cenu toho, že podobná zákoutí, jaká jsou zde dnes, vzniknou logicky jinde v Praze. A to se vyplatí. ;-D

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1776440-nova-tvar-masarykova-nadrazi-se-zrodi-z-predstav-atelieru-zahy-hadid

0/0
6.5.2016 13:33

M27a69r66t76i13n 71Š81i34m17e82k 4580714838105

Mé oči zvrací. Místo je sice jedno z těch "zanedbaných", ale kultivace další železobetonovou stavbou nevidím jako optimální.

+4/0
6.5.2016 13:03

J18a74r94o31s30l80a96v 34S54t17a51n77ě58k 3984381876693

Penta je jedna z nejhnusnějších firem, příklad Dr.Max. Vytřískat ze všeho cokoliv.

+1/0
6.5.2016 12:24

J32a90r61o51s34l62a64v 32S78t59a43n80ě16k 3474611676553

Dr.Max nemá za úkol léčit, ale prodávat.

+1/0
6.5.2016 18:07

J40a20r80o76s34l40a12v 45R71i42e32s95s29n14e75r 3178540706110

Tady v diskusi nejspíš přispívá zaměstnanecká úderka Penty, jinak si to pomatení myslí nedovedu vysvětlit... 8-o

Lidi, to jste vážně tak ideologicky omezení, že nevidíte ten developerácký záměr vytřískat z každého cm čtverečního/krychlového co nejvíce peněz?? Nevidíte, že zástavba této hustoty, tvarů a charakteru se na toto místo (východní okraj historického jádra Prahy, na místě magistrály probíhaly hradby) vůbec nehodí? Chcete řešit nečistotu v ulicích a bezdomáče na nádraží stylem "všechno to raděj zastavíme ócéčky"?! A co dopravní obslužnost – chápe tu někdo vůbec ten problém, víte, jak už dnes je celé okolí beznadějně zacpané auty? Po postavení tolika kanclů a obchodů to bude řádově horší, jejich obyvatelé přece nebudou jezdit "sockou"...

Nenechte se oblbnout slavným arch. jménem ("jé to dělala Zaha Hadid, tu musíme v Práglu mít, jinak jsme zatuchlí a zaostalí") a developerovými vzletnými kecy ("přistupujeme k místu s pokorou a respektem"), nehrajte si na strašně free & open minded, zhodnoťte to zdravým rozumem a s trochou opravdové pokory. Peňtácký návrh je prostě šílenost, z níž trčí chamtivost a bezohlednost k veřejnému prostoru i k architektuře staré Prahy jak sláma z bot. ;-€

+7/−1
6.5.2016 11:23

P60a19v55e32l 70K68u65l57a 7288745208358

Nemusí být v úderce Penty každý, kdo nechce žít v jeskyni :-/:-)

+1/−3
6.5.2016 12:18

J44a39r95o41s81l56a59v 51R23i37e21s31s26n91e89r 3568630236760

Jděte s tou svojí frustrovanou demagogií do háje. Vy žijete v jeskyni, jo? To jako fakt?! Nebo Prahu (kterou ročně navštíví tolik milionů turistů, kolik má obyvatel naše republika) přirovnáváte k soustavě jeskyní?

"Kefalín, všetko popíliť," ať jsme pořádně moderní a světoví, ať jdeme s dobou, že? Kolik zhůvěřilostí se v Praze aj mnoha jiných metropolích s tímto přístupem napachálo, o tom škoda mluvit, to by vyšlo na tlustou knihu. Nemusí být všechna města skleněno-betonovými pekly s vylidněným životem v centrech a všudypřítomnou IAD. Jestli je na našem hlavním městě něco pěkné, tak je to fakt, že (zatím!) ještě úplně nepodlehlo tomu návalu developerácké bezohlednosti, který už zlikvidoval tolik měst v tzv. vyspělém světě. Ale že snahy o to jsou a fest! Dnešní kapitalisté se k městu chovají hůře a dělají do něj horší zásahy, než svého času komunisté (kterým byla vytýkána nekulturnost a neúcta k lidem i historii).

+2/0
6.5.2016 12:41

P40e39t17r 96H53a79r10i35p54r62a71s46a87d 53H66a21j69i84č 8733790754717

Návrh je zřejmě skvěle promyšlený a vzhledem vyhovuje i našemu českému konzervetivnímu naturelu. Vyřešit urbanistický záměr v těsném sousedství té přiblblé magistrály a dopravního uzlu U Bulhara je opravdu úkol hodný mistra. Moc bych si přál, aby to neustranulo někde na začátku nebo uprostřed. Tohle bude drahé. Mnohem víc než Kaplického knihovna.

+1/−1
6.5.2016 9:29

K23a50r19e95l 27D20r48d51a 6724662717

Paříž 1916 - záběr z Young Indiana Jones. ;-D

http://tinyurl.com/gm7p3pr

0/0
6.5.2016 9:16

J21o95s58e13f 10K87a43r37f76í59k 7252685736490

Sice jsem proti novým zástavbám, ale zrovna v tomto místě ať klidně postaví prakticky cokoli. A jistě to bude posun k lepšímu.

btw - v centru města bych nařídil, že při stavbě MUSÍ být počet prkovacích míst MINIMÁLNĚ pro 110% všech osob co se do budovy vejdou. Pak jim jezdí návštěvy, dodavatelé a v okolí všech nových budov je neskutečný problém zaparkovat.... Kdo jste potřeboval autem v pracovní době třeba do Karlína jistě víte o čem mluvím.

0/0
6.5.2016 8:22

M84i38c48h32a44l 92R38e12j60z63e45k 5826137695141

Docela nesmysly. Dnes jsou normy na pocty parkovacich mist. Dame 110%, ale pak muzeme zavrit metro, bo bude zbytecne. Problem neni v privatnich parkovacich mistech, ale verejnych a to je vec magistratu nebo mestskych casti. To co treba vymysli s Taborskou je naprosta zhovadilost.

0/0
6.5.2016 15:48

P17a43v24e29l 72M30a81t55o25u21š80e73k 5900417438464

Kancelářských prostor a obchodních center máme dost. Mne by spíše zajímalo, kolik zbyde na Masarykově nádraží prostoru pro vlaky a pro cestující.

+2/0
6.5.2016 8:05

J90o92s36e53f 69K63a23r34f43í36k 7282675556520

Jako, že by zmenšili péró a mohly by ve stanici stát maximálně 2 vlaky? A vstup na nádraží je teď tuším jenom jedněmi hnusnými úzkými dveřmi. To už horší být nemůže;-)

Myslím si, že v případě Masaryčky bude jakákoliv změna posun k lepšímu. Když už nic, alespoň se s tama vypakují bezďáci a fetky... (aspoň na chvilku)

0/−2
6.5.2016 8:25

P46a51v60e34l 16M55a18t34o59u30š22e17k 5650767298804

Masaryčka je jediným pražským nádražím, kde se cestující od všech nástupišť dostane za pár vteřit na ulici a na tramvaj, což je pro příměstskou a městskou dopravu ideální. Jakákoli změna by v tomto ohledu byla změnou k horšímu. Ještě by bylo potřeba Masaryčku kapacitním (ideálně alespoň částečně jezdicím, zastřešeným nadzemním) chodníkem propojit s hlavním nádražím, čímž by z pohledu cestujícího v podstatě vzniklo jedno pražské centrální nádraží. Ostatní aspekty Masaryčky nehodnotím, ale ty jsou věcí vedení stanice, nikoli jejího technického řešení. Jde mně o to, aby uváděný projekt nebyl na úkor kapacity tohoto nádraží.

0/0
6.5.2016 11:20

P56a37v68e31l 12M46a21t75o76u62š72e59k 5150477858544

Jakožto pravidelného cestujícího by mne spíš zajímalo, kolik místa zbyde na Masarykově nádraží pro vlaky a pro cestující (tím nemyslím herny apod.). Kancelářských prostor a obchodních center máme dost.

0/0
6.5.2016 8:03

K36a57r64e38l 37D48r80d18a 6394452847

Pokud jde o schody v případě nádraží, nadchod není žádná výhra. Musí být kvůli vlakům vysoký, tedy schodů je o poznání více a řešení je to pro chodce nepraktické, často je spojeno s adrenalinovým zážitkem z nepříjemných výšek.

Podchod je pro chodce příjemnější a praktičtější. Divím se, že nekonečné nepraktické schody v centru Prahy podepíše Zaha Hadid. Přijde mi, že nápady "jak vydělat" od manažerů Penty ze svého projektu už vyházet nemůže.

Přitom Masaryčka je roky kouzelná svým téměř bezbariérovým přístupem k vlakům. A novým řešením z ní utvoříme nepříjemnou bariéru. Takto pojaté řešení je hloupé a pro Pražany bezohledné. Nezdá se mi, že je pod takovými nápady podepsán dobrý architekt. ;-)

+2/−1
6.5.2016 6:23

P12a92v49e51l 16M67a66t17o46u20š28e82k 5240497238224

Samotné nádraží je zřejmě to poslední, co architekta zajímá.

0/0
6.5.2016 8:07

K40a78r54e60l 98D24r73d30a 6214492717

Má tady být stanice metra D. Je tady vestibul metra B. Začít tady místo nadchodů kutat podzemní pasáž, tak by se skutečně jednou na ni mohly napojit stanice metra Hlavní nádraží, Náměstí Republika a Florenc a vzniknout podzemní trasa, která by elegantně oddělila cestující z metra, cestující přebíhající z nádraží do nádraží a cestující z vlaků.

Spíš neumím posoudit oblíbenost prostoru, zda není pohyb po povrchu příjemnější. Ale nekonečné schody bez eskalátorů je podle mě krok o 100 let zpět.

0/0
6.5.2016 9:34

P26e27t10r 29H50a92r16i75p90r73a69s33a18d 98H78a29j46i89č 8463460554227

Znáte podrobnosti? Spoléhal bych na její schopnosti víc a počkal bych na detailní projekt než začnu kritizovat. Pravda, už nežije a nevíme, v jakém stavu projekt opustila, ale i tak, určitě to má vyřešené. Můžou tam být jezdící pásy, výtahy anebo bezbariérová spirála.

0/0
6.5.2016 9:36

K98a66r94e97l 65D39r50d93a 6354772857

Včera jsem šel v odpolední špičce z Opletalky do Karlína. Tento tah Praze chybí. V hale nádraží klasický mumraj a překážení lidí navzájem. Každý tady potřebuje jít jiným směrem. Nutné a nepříjemné. Za Masaryčkou stojí stánky, živelná tržnice, taxikáři. Patrně to lidem vyhovuje... Tak to zmizí.

Na Florenci kolona aut podél celého nádraží. Chodníky plné lidí, všichni si překáží. Ta auta se tlačí Havlíčkovou do Hybernské. Tedy, objíždí nádraží kolem dokola a obtěžují všechny chodce kolem nádraží.

Lidi užívají starou pasáž U Rozvařilů. Pasáž Florentina je šikovně schovaná jednolitou skleněnou fasádou. Ke vstupu neláká. Z Florentina se hrnuli zaměstnanci, to vysvětlilo ty přecpané chodníky.

Pak mě málem srazilo auto a řidič se neochotně omlouval. Na konci Florentina je výjezd z jeho garáží. Hrnulo se zde jedno auto za druhým, většina mířila do Hybernské. U výjezdu houká siréna jak u hasičské zbrojnice. Nepochopil jsem, že má při houkání dát chodec na chodníku přednost vyjíždějícím autům. Až na to, že to právě houkalo pořád a vyjíždělo jedno auto za druhým.

Před Florentinem stojí asi deset stromků v květináčích na vozovce na úkor parkovacích míst. Tak jestli toto je ten vzor zeleně, keřů a stromů co Prahu obohatí?

Za Florentinem parkovala Na Florenci tlupa autobusů, co naváží do centra ruské turisty. Patrně ty turisty Praha nepotřebuje. Tak i to zmizí. Protože do zmenšené a přecpané ulice Na Florenci se již nevejdou.

Představa procházky v zelení a klidu je prostě blud a lež. Tady to bude s dalšími kancelářemi jen ještě větší masakr. Zvláštní, kolik lidí tady na diskusi opakuje jen propagaci Penty a její hesla. To to opravdu berete za svůj názor nebo si tady Penta platí internetovou kampaň? Jeden podvod vedle druhého...

+1/0
6.5.2016 6:13

J56a26r45o30s91l27a62v 73R55i16e46s49s14n84e37r 3908240936100

S tou internetovou kampaní Penty bych to viděl stejně. Skupina této velikosti a finančně-politického vlivu jistě nevynechá příležitost k ovlivnění veřejného mínění. Samozřejmě hlavně přes velká média, ale i malý deštíček "správných" názorů na webech se též hodí... :-/

Jinak, máte ve svém popisu reálií samozřejmě pravdu, už teď je dopravní situace této části metropole velmi špatná.

0/0
6.5.2016 11:28

E73v59a 34K78a71l86l30i82s97t18o19v60á 6337748966400

Blahořečím toho, koho to napadlo a snad ještě víc toho, kdo vybral Zahu Hadid !

Jedno z nejhnusnějších míst v centru Prahy konečně bude vypadat nejen k světu, ale naprosto nádherně (alespoň podle vizualizace)...

Hlavně ať už do toho nikdo nekecá, především ne ty magistrátní paka, a hlavně ať už začnou stavět !

Konečně bude mít i Praha něco, na co bude moct být hrdá ! Vypadá to na nejlepší projekt, který by se tu v posledních letech realizoval ! R^

+2/−2
6.5.2016 0:26

D23i32t13a 11H69a53n28o91u48s52k60o58v58á 6611548228129

8-o

0/0
15.5.2016 20:54

E20v82a 84K81a66l20l50i30s40t42o90v57á 6977368886800

??? ;-D

0/0
15.5.2016 21:12

M19i40l60o11s71l95a72v 88D80v60o79r48a76k 4316488587572

Obvykle mam s modernimi budovami v historicke Praze problem. Na druhou stranu rada dnes jiz prave historickych staveb byla ve sve dobe povazovana za hruzu. Praha potrebuje moderni district, ktery propoji stare s novym a v podani pani Hadid, tim spis kdyz jde o jeji posledni projekt, je myslim o co stat. Jednou by se takove dilo mohlo stat ikonou zrovna jako se neodmyslitelnou ikonou stala kdysi opovrhovana Eiffelova vez v Parizi.

O Masarykovo nadrazi mam vsak obavy, jelikoz, i kdyz je stavba ve spatnem stavu, jde stale o nadherne nadrazi.

0/0
5.5.2016 22:52

K15a20r72e85l 56V37o49h46n89o29u33t 4878599560947

Vždyť baráky okolo vypadají úplně jinak. Tohle je skleněné peklo.

+3/−3
5.5.2016 20:19

V61l32a68d80i44m81í50r 19H20o87l19ý 8764391886497

Mně se návrh celkem líbí, akorát to vypadá, že přemostění kolejiště s parkem nebude končit přímo v křižovatce Hybernská - Opletalova, ale bude se ještě muset obcházet jedna z těch nových staveb.

Škoda, že je to jen plán, kdoví kdy a jestli vůbec bude realizován.

Letiště Vodochody už také mělo dávno fungovat.

+6/−1
5.5.2016 17:51

K91a64r68e19l 48D77r82d69a 6464532137

Tady je řešení od Ciglera. Zajímavé, magistrálu dostal pod zem na hranici Šervůdu. Tedy Florenc se řeší bez magistrály.

http://www.jakubcigler.archi/en/rozvoj-masarykova-nadrazi

A tohle je úplná Penta bomba. Tady si Penta honí triko. Etapa 1: zmenšit Masarykovo nádraží a obestavět ho budovami - jde jen o provizorní řešení. Etapa 2: zrušit Masarykovo nádraží, z kolejiště udělat park, naznačené ulice napříč nádražím dostavět, Masarykovo nádraží přesunout pod Hlavní nádraží.

Řekl bych, že i Zana Hadid plánuje propojení ulic Na Florenci s Opletalovou. Tedy zrušení Masarykova nádraží je v Pentě stále ve hře. ;-)

http://www.stavebni-forum.cz/diskuse2009/prezentace/1124_kaderabek.pdf

A jinak s tou soutěží je to nějaký podvod. Penta kupuje developera 11/2011. Pozemky získali v lednu 2016. Celou dobu se prezentuje zcela jiné umírněnější řešení. Naposled letos v lednu. A najednou v květnu 2016 vybalí projekt na kterém pracují 3 roky? Penta tedy roky lhala ČD, Praze a Pražanům, aby získala pozemky a teprve pak přišla s projektem? Tak jak asi byla ta soutěž veřejná, když se plánovaná "světově významná" výstavba roky utajuje? Rv;-)

+4/−3
5.5.2016 16:34

O72t32o 59M81a69n 2574724301900

Pokud Dospiva opravdu řekl to co je v článku, tak palec nahoru. Málokdo z těch, co mají peníze a možnosti, si u nás uvědomuje, jak citlivý je takový projekt ve vztahu ke zbytku města. Taková šance se vyskytne jenom jednou za století a je třeba k ní přistoupit opravdu citlivě, ne jen optikou okamžitých peněz. R^

+1/−2
5.5.2016 16:26

J81a69n 26K88o76h69l 4373317761464

Jsou tam plusy (např. propojení Opletalovy a Na Florenci) a mínusy, dohromady mě to zase tak citlivé nepřipadá. Například objekt naproti MHMP, který kouká zadní stranou do ulice a naprosto nerespektuje svoje okolí. Když si ho odmyslím, tak je to hned o poznání lepší. A možná i ten solitérní objekt naproti v Hybernské, respektive ta jeho zkosená část, která dost neesteticky uzavře průhled celou hybernskou. Nic pro klaustrofobiky, a přitom jinak unikátní lokalita pro umístění landmarku typu kostela, galerie, nebo jiného veřejného objektu. Využít to tímhle způsobem je škoda, která už se těžko bude odstraňovat.

+2/−2
5.5.2016 16:39

J48u39r68a 60D39z82u94r93i87k 7841221530

Zaha Hadid,při navrhování budoucí Dospivové ulice,nejspíš kouřila trávu.

+3/−9
5.5.2016 15:21

J85a20n 97K38o47h46l 4873387361174

Nikde v článku se nepíše o tom, že to navrhovala Hadid, čtěte pozorně..

0/0
5.5.2016 16:13

M81i26c29h10a81e98l 91K58o11u23t42e24c76k66ý 3335910906

Ve videu to ale je

0/0
5.5.2016 21:32

K31a39r73e76l 35D13r95d56a 6714132667

1) Tramvajový fanatici měli v plánu pustit trať ulicí Na Florenci. Jenže vozovka se bude výrazně zužovat. S tramvají je tady konec.

2) Pokud kanceláře a plno lidí, chybí zde vyřešená dopravní obslužnost. Autem na magistrálu můžete vyjet Hybernskou nebo ulicí Ke Štvanici a Těšnovským tunelem. Na tom se nic nemění. Takže kolem tramvajových zastávek před Masaryčkou a přes přechody pro chodce půjde mnohem větší provoz. V Hybernské bude ještě větší masakr než dnes. Případně to půjde objet kolem Muzea Prahy. Tedy "nové super náměstí" bude plné čadících auťáků.

3) Je dobré to spojení pro chodce přes koleje, jak předpokládám, s přístupy na nástupiště. Respektuje tahy Opletalka - V Celnici a Opletalka - Na Florenci. Samé schody, žádné eskalátory. Takže bariéra jako hrom. Když tady vidím pendlovat davy z Hlaváče s kufry na kolečkách, tak přesně pro takové chodce budou nekonečná schodiště "požitkem".

Je to jednoznačný úplatek Praze. Protože Praha má to samé naplánované pod zemí. Propojení podchodů stanic metra Hlavní nádraží - Náměstí Republiky - Florenc. Kde je šance na eskalátor vysoká. Takto by to postavil soukromník a za své. Praha ušetří. Lepší řešení se navěky zazdí. Chodci se z toho pouze zvencnou. ;-)

+3/−1
5.5.2016 14:57

K70a98r83e39l 58D20r13d60a 6774232637

Hele, Šlehofer, když už si po soudružsku-dopravácku tykáme. Tedy "ty mi tykáš". Tak byste mohl ocenit moji ojedinělou podporu tramvají. Stejně ničemu jinému než cinkání tramvají nerozumíte. :-P

0/0
5.5.2016 15:28

M94i22c87h92a62l 51Š72a76f83r60á80n22e94k 3460151775177

Jen té Praze dejte pořádně na frak, alespoň se tu přestanou plížit turisté :D

+2/−7
5.5.2016 14:42

V49i92k96t84o52r 29Š55e44d51i42v39ý 8466171220886

Jen si mínusujte, je to tak.

Budovy od Zahy Hadid můžou vidět po celém světě, kvůli těm se sem nikdo nepotáhne. A panorama města podobné stavby likvidují spolehlivě.

+8/−6
5.5.2016 14:55

M39a52r26t20i81n 23N24e13b92e30s40k88ý 7866480137272

Panorama Prahy za Masarykovým nádražím, místo prapodivného a odpudivého drážního bince, to utrpí zcela spolehlivě......

+9/−1
5.5.2016 15:05

M62a72r96t82i70n 72P69e96c36i45n72a 4171173

Jen by mne zajímalo, kdo jim tam povolí tak vysokou budovu.

0/0
5.5.2016 14:38

V30i44k53t24o72r 98Š16e17d61i60v96ý 8676791820816

Ptáte se kdo, nebo za kolik?

+8/0
5.5.2016 14:40

J58a98n 24S55c63h93w36e28i54t48z90e55r 8815524504833

Nelíbí se mi ta urputná snaha namačkat do toho prostoru co nejvíc budov. Od světoznámé architektky bych očekával víc velkorysosti ohledně podílu zelených ploch a méně hamižnosti ve snaze získat co nejvíc metrů čtverečních kanceláří. Praha si zaslouží lepší projekt než je tohle dílo.

+9/−6
5.5.2016 14:32

J86i77ř40í 84O22u19k53r42o33p40e27c 5560658453319

Co nejvíce budov? Mně přijde, že tam je spousty volného prostranství. Co nejvíce budov by vypadalo zaručeně jinak. To byste koukal, kolik budov se tam teoreticky vejde :)

+4/−2
5.5.2016 14:51

M73a15r88t24i54n 85R72u91z61i66c49k27a 1942278596247

;-D

0/0
5.5.2016 15:23

M60a79r18i56á82n 92H14r50i72v86ň15á11k 7318690950110

Nádhera!

+4/−4
5.5.2016 14:27

T96o82m55á34š 18B46a60l69v41í90n 1660925602522

Já jsem jen zvědav který vyděrač aktivista jim do toho hodí vidle jako první. Ono už bylo spousta nádherných projektů v Praze a skončili tam kde začali..na papíře.

+9/−2
5.5.2016 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.