Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uber mění taktiku. Kvůli zákazům sestavil lobbistický supertým

Bývalá místopředsedkyně Evropské komise Neelie Kroesová, někdejší Obamův ministr dopravy Ray LaHood nebo sáudská princezna Reema bint Bandar Al Saud. To jsou někteří z osmičlenné skupiny, která má za alternativní taxislužbu Uber lobbovat ve světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O77n57d77r73e38j 44S89t61a37n93e25k 5388514116616

Taxi má miliony spokojených pasažérú,je zde jasné co je Ubr zač a jaká je to trafika.

0/0
5.5.2016 17:44

J48i36ř94í 24K16o17c35u52r31e56k 6665104155478

Co kdyby pošťáci stávkovali proti e-mailu? Co třeba takový vodovod? Kolik lidí by našlo práci, kdyby se voda z Želivky musela do Prahy vozit v cisternách?

+2/0
5.5.2016 13:51

M74a95r12t88i11n 94K33a80r83á11s23e83k 9958633298848

No ono to by spise bylo, jako kdyby postaci protestovali proti firme, ktera by rikala "neposta", realne delala presne to same, ale tvrdila ze to nedela a ze vlastne zakony ktere plati pro postu nemusi dodrzovat...

+1/0
5.5.2016 14:01

J11i79ř51í 26K48o77c59u33r67e42k 6325564575968

Dobrá, mám tady na paletě půltunový kompresor po repasu. Mám ho zákazníkovi poslat poštou? Nebo můžu použít "nepoštu" pro kterou poštovní zákon neplatí a také tu zásilku odveze?

+1/−1
5.5.2016 14:10
Foto

K15a55r75e45l 32P71l43a25c63h26ý 6176646354819

Kompresory dorucuje posta? Neni to nahodou omezeno vahou, myslim ze do 15 kg?

0/0
5.5.2016 17:14

K40a20r52e16l 67N29o76v24o82t66n68y 2241715439550

At uvolni pravidla i pro taxikare - v dobe GPS skutecne nema cenu trvat treba na detailni znalosti mesta z hlavy. Tim seberou taxikarum veskere argumenty, a bude se jednat o normalni konkurecni prostredi, kde budou platit stejna pravidla pro vsechny zucastnene, a hotovo.

0/0
5.5.2016 13:13

O77n48d75r82e78j 54S47t48a73n91e84k 5698474626446

Tady je vidět jak sebou necháte vláčet a rádi se vozíte po ocásku.

0/0
5.5.2016 17:47

D61a22v95i28d 23P24r35a64ž36á79k 6824322872166

Všude ve světě, kromě "civilizované západní společnosti", existuje Uber již dávno a to i bez moderních technologií :)

0/0
5.5.2016 12:50

T30o60m38á86š 46V24e50s33e85l79ý 5434913453609

Všechno nepoužitelní lidé. EK je svazek největších něco v Evropě, co škodí, Obama je nejhorší a nejslabší prezident v novodobé historii, SA je diktatura. No skvělý tým, co "budí" respekt.

+1/−1
5.5.2016 12:16

O30n97d81ř23e78j 30V53e72s94e57l28ý 7299237211949

Uber je budoucnost, ne?

0/0
5.5.2016 12:09

P10e56t66r 41N27i23v63n97i32c32k22ý 3202754415617

Jsem optimista. Stát nemá šanci dlouhodobě bránit lidem používat lepší a výhodnější službu. Jistě, straré struktury budou zuby nehty bránit staré pořádky vzniklé v úplně jiné době za jiných podmínek.

+2/0
5.5.2016 11:52

J36a76n 63V14e65s54e66l13ý 5114443432341

Ještě se budou takhle pár let tahat a pak Uber plošně nasadí auta bez řidičů a bude. Jestli budou od Tesly, Googlu/Fiatu, Fordu, GM nebo někoho jiného, kdo na nich aktuálně tvrdě maká jim bude srdečně jedno.

0/−1
5.5.2016 11:14

M12i19r66o33s12l54a33v 38V23e12r73n32a96r 9320748586113

To tedy máme zastupitelskou demokracii. Bohatá firma si najme bývalé vysoké politiky, aby jim ti díky svým konexím prolobbovalali u svých stranických kamarádů cokoliv, co je pro ně výhodné.

I když Uberu obecně držím palce, tak tento způsob "demokracie" se mi vůbec nelíbí.

+1/−1
5.5.2016 10:51

O68n54d21ř20e68j 79Č64a25p56k66a 6381961553324

Ono to jinak nejde, když taxikáři už lobby mají...

+3/0
5.5.2016 11:09
Foto

Š96t92ě20p53á40n 98B29i66n86k46o 3286594613536

A co mají dělat, když vlády a úřednictvo, místo aby se řídilo vůli zákazníka a jeho blahem, vymýšlí nesmysly a je pod vlivem stejných lobby od "konkurence"?

+1/0
5.5.2016 11:35

D66a81v90i95d 65P44r55a32ž32á65k 6314542512766

Protože jiné skupiny si prolobbovali řešení, které jim znemožňuje podnikat :-)

+1/0
5.5.2016 12:47

M45a26r35t82i90n 14K80a22r52á91s75e38k 9438803188928

No na druhou stranu firmy nemaji volebni pravo, takze pokud teda chteji nejake sve myslenky do tvroby zakonu, tak musi jit primo za politiky (tezko nekdo udela volebni tema ze zmeny regulaci taxisluzby).

0/0
5.5.2016 16:16
Foto

Š59t17ě35p97á42n 65B70i71n62k98o 3986744363876

Jediným standardem, který mě jako zákazníka zajímá, je, jestli mě "přepravní služba" převeze za očekávatelnou cenu (co nejnižší), pohodně, bezpečně a rychle. Se všemi regulacemi, které tu máme, se to o 100% taxikářů říct nedá. Naproti tomu UBER mi tohle plní bez ztráty květinky. Odveze vás vůz, který si vyberete, systém sám čistí ty řidiče, se kterými zákazníci nejsou spokojeni (i kvůli prkotinám), víte předem, kolik vás jízda bude stát, svezete se bez hotovosti v kapse a ještě si můžete objednat úroveň odvozu dle vlastního gusta a samozřejmě vás řidič nemůže tahat okružní jízdou, aby vás pořádně zkasíroval. A k čemu jsou všechny regulace, když nejsme roky schopní zatočit s turby, černými taxikáři, fígly s desetinnou čárkou na taxametru, vyššími sazbami pro ty, kteří vypadají, že se dají okrást? Nemluvě o pražské taxikářsko vekslácké smétánce, která vozí turisty za přemrštěné fixy, které s nimi domlouvá na ulici jak někde na trhu a ze kterých úřady na pokutách nevymůžou ani korunu a nedokážou jejich konání ani zamezit. Za mě je to jasný. Navíc z pohledu státu se na mě nezlobte, ale placení daní je u služeb typu UBER zkontrolovatelné řádově snáze, než u taxikářů, kteří kasírují hotovost, vozí bez dokladu, resetují taxametry nebo berou do kapsy fix. A zlepší nějak situaci pro mě, jako zákazníka, když se řidiči UBERu podřídí regulacím ze zákona? Už teď může jezdit neoznačená smluvní přeprava bez taxametru a je to v souladu se zákonem. Rozdíl je, že vůz musí být registrován a řidič musí mít zkoušky (což když se podíváte, kdo řídí TAXI, není pro normálního člověka žádný problém). Prostě komedie. Holt existují dvě služby. Jedna TAXI, která nechť je koncesovaná a opravňující jezdit po mezinárodně známým standardem a umožňující brát z ulice a vozit za hotovost a druhá, kdy si strana A a strana B domluví, co chce. Kde je problém?

+8/0
5.5.2016 10:35

M98i87r31e83k 50Z60á62v37o54d79n41ý 7232897240678

Daně, daně jsou problém :)

0/−4
5.5.2016 11:42
Foto

Š32t62ě47p38á72n 58B95i56n18k21o 3746544723836

A proboha jaký? ;-) Vy snad věříte, že průměrný taxikář, který tu a tam resetuje taxametr, támhle někoho okrade na desetinou čárku nebo s turbem nebo někoho sveze za domluvený fix bez taxametr nějaké bůhví jaké daně platí? A co ti nemajetní bez příjmů, ze kterých úřady nedostanou na pokutě ani kačku? Nikdy a trvá to roky ;-). Naopak z pohledu státu je služba jako UBER nejsnáze kontrolovatelná. Všechny transakce jsou dohledatelné na jednom místě, o všech existují záznamy, vše je bezhotovostně a není nic jednoduššího, aby FÚ zašel do UBERu, nechal si předložit výkaznictví a zkontroloval všechny, kteří dostali zaplaceno, jak to zdanili. V podstatě se dá s nadsázkou říct, že UBER realizuje takové EET sám ;-D.

0/0
5.5.2016 11:49

P90e39t53r 34N52i13v53n53i92c29k54ý 3652154365937

Všechny platbu jsou bezhotovostní. Tak jaký problém jsou daně?

+3/0
5.5.2016 11:50

M83a52r50t13i49n 98T61e70s11a77ř 2919523783203

Čtení je problém (nebo vás to nebavilo číst, jak to pán přehledně popsal).

0/0
5.5.2016 12:48

R19a95d86e78k 45B25e35r17a69n85e69k 2238385424915

Tohle je typická ukázka fungování EU. Na všechno se vytvoří miliony předpisů, které ale v zásadě platí jen pro toho, kdo je chce dodržovat. Pokud je přeprava lidí za úplatu regulována předpisy, tak by měly platit pro všechny, kteří provozují dopravu za úplatu. Uber není z technologického hlediska nějaký superobjev, jeho úspěch je postaven hlavně na tom obcházení předpisů - takže buď zrušit předpisy pro všechyn a všem dát stejnou šanci jako má teď Uber nebo vyžadovat dodržování předpisů po Uberu a pak se Uber stane jednou z mnoha taxislužeb.

0/0
5.5.2016 10:33
Foto

Š72t67ě31p11á71n 65B69i71n14k73o 3316304373756

Budeme-li se bavit o UBER Pop, chybí většině těch řidičů registrace vozidla jako vozu taxi bez označení a taxametru a případně zkoušky. Která z těch dvou věcí je pro vás jako zákazníka důležitá?

0/0
5.5.2016 10:36

R41a10d33e42k 44B96e41r75a29n88e11k 2858235664795

Ale o to přeci nejde - v principu žádná a stejně tak pro mě není důležitá u normálního taxi. Já neříkám, že předpisy musí být takové nebo jiné nebo žádné , já říkám, že musí platit pro všechny .

0/0
5.5.2016 10:55
Foto

Š88t20ě65p69á96n 43B56i89n79k23o 3506464903236

Problém je, že "odpor" konkurence k UBERu ve skutečnosti není o tom, zda dodržují, co jim ukládají zákony (protože to hravě splní každý jouda), ale o tom, aby byla služba UBER potlačena principiálně (a jí obdobné). Viz nesmysly ve Francii s limitem na přistavení vozu objednávaného online. Prostě je to o tom, že určitá skupina podnikatelů potřebuje zakonzervovat obchodní model, který je zastaralý. Bez ohledu na to, že zákazník by volil jinak. A jenom připomínám, že se často mylně předpokládá, že UBER něco porušuje tím, že nejezdí s taxametrem. To nemusí ani podle aktuálně platné legislativy.

0/0
5.5.2016 11:38

P56e25t86r 59N74i69v61n37i77c41k11ý 3252534775307

To je jasné, že staré a privilegované struktury brání současný stav.

0/0
5.5.2016 11:57

M24a57r98t88i81n 92K17a61r33á92s28e51k 9298203918978

No, tak ono vetsine lidi prijde jednodussi a logictejsi tlacit na to, aby se dodrazovaly soucasne zakony (kterym se prizpusobili), nez tlacit na to aby se zakony (ktere jim v principu nevadi) zmenily....

0/0
5.5.2016 14:09
Foto

Š15t28ě29p13á11n 50B21i53n14k52o 3216784643536

Ale copak UBERáci jezdí s označením TAXI, berou z ulice, kasírují hotovost a na taxametru mají vyšší sazby, než povoluje magistrát? Opakuji, že i současná legislativa umožňuje vozit lidi za úplatu bez označení taxi a taxametru. A připomínám, že tu není jediné soudní rozhodnutí, že by UBER něco poručoval. Jsou tu nějaké kroky správních orgánů a pokud vím, ani ty ještě nejsou dokončené, takže bych nepředbíhal.

0/0
5.5.2016 15:06
Foto

Š52t65ě35p74á32n 24B60i63n96k15o 3936914933406

porušoval, srry....

0/0
5.5.2016 15:06

M33a49r51t44i79n 35K81a95r50á75s78e13k 9148933468708

Současná legislativa umožňuje vozit lidi za úplatu bez označení taxi a taxametru za URCITYCH PODMINEK a ty uber nesplnuje a predevsim je ve velkem nesplnuji ridici jezdici pro UBER...

0/0
5.5.2016 15:13
Foto

Š24t52ě18p79á37n 91B75i96n95k40o 3436184223356

Ano a to jsem přece jasně napsal výše. Dotyčný musí mít vozidlo v registru a musí mít zkoušky. Formálně není o čem diskutovat. Z hlediska zákazníka vás nezajímá ani jedno. Nicméně spor TAXI vs. UBER nespočívá v tom, jestli UBER splní tyhle formality. I kdyby je všichni řidičové splnili, protesty "starých" neustanou. A bit je kdo. Jenom zákazník. Ten dal jasně najevo, že mu služba UBER (nebo jí podobné) vyhovují mnohem víc, než nějaké pokusy státu cosi regulovat a kontrolovat. Jednak se to státům jaksi nedaří, ale hlavně to není garantem čehokoli pro zákazníka.

0/0
5.5.2016 15:26

M20i17r19e86k 14Z61á17v41o52d81n57ý 7122897550708

„Jestli mají bruselští představitelé problém s Uberem, měli by najít způsob, jak jim pomoci dodržovat standardy,“ // To bude stát (Brusel) pomáhat každému subjektu v podnikání? Pravidla jsou daná, takže buď se přizpůsob nebo odejdi (stejně by to mělo platit i s migranty).

+5/0
5.5.2016 9:49

M28i29c24h92a81l 62P85i22n65d48j57a51k 5553144457277

s imigranty souhlas, ale co kdyz zadna pravidla neexistuji? Protoze dany zpusob podnikani je naprosto novy? Uber totiz podle me se nesnazi obchazet zakony. Proste dela neco na co v mnoha zemich v legislative nepamatuji. Takovych "UBER" aplikaci uz u nas bylo nekolik mnohem drive a nikdo se tim nezabyval dokud se z toho nestala masovejsi zalezitost. Ja osobne nevidim problem. Bud si objednam TAXI a mam zajistene ze dotycny taxikar nebude clovek ktery ma najezdeno par set km a zaplatim si vice, nebo si obednam Uber a v podstate se mi muze stat ( a stalo se mi) ze dotycny podle me nemael ani ridicak :) Tak ci tak je to moje volba.

+2/0
5.5.2016 10:01
Foto

H68o69n39z67a 69P26r98o42v38a39z71n69í59k 8768471457147

Takže kdyby si někdo založil firmu dělající operace u lidí doma v obýváku a měl by jako doktory jednonohé slepé zedníky, bylo by to v pohodě, protože je to každého volba? Takhle to úplně u koncesovaných živností nefunguje...

0/0
5.5.2016 10:05

M78i75c26h49a36l 59P48i97n50d70j39a61k 5163134947357

Za me osobne by to bylo v pohode. :) Protoze tohle je demokracie. Volba. A jestli ze se s nekym domluvim na necem a je uplne jedno jestli me preveze z mista A do mista B, nebo mi udela operaci mozku, pokud udela to na cem jsme se dohodli tak je to v poradku.

0/0
5.5.2016 10:14

J22i86ř72í 31F85r54á28n85e84k 8636201912355

Srovnavat odvoz os. vozidlem s operaci neni uplne stastne ;) Kdokoliv muze i pres stavajici zakony u silnice zvednout palec a jet stopem, ridici dat za svoz "na pivo" a je hotovo. To ze se z taxikariny udelal business ve forme jakou zname, neni chyba Uberu a cele toto fungovani je dle meho davno prekonano. Proto je treba byti flexibilni a nezadupat neco, co ma na spolecnost pozitivni dopad do zeme, protoze to "proste takhle nechodi"

+1/0
5.5.2016 10:16

J44a28n 12O52n72d78r87o95u90š19e31k 5406269976868

Se divim, ze autostop ještě nezakazali, ale myslim, ze zakazou

+1/0
5.5.2016 11:01

J36i35ř44í 45K56o72c14u25r59e59k 6605884405858

Tak jistě. On totiž chirurg většinou řidit neumí, podobně jako většina taxikářů neumí srovnat zlomenou nohu.

Jinak řečeno: Když chirurg začne provozovat taxislužbu, bude stejně mrtvých, jako když taxikář začne provozovat oeprační sál.

0/0
5.5.2016 14:01

J25a67n 23O63n32d67r85o87u36š25e97k 5446139656418

Za me v pohode. Jen bych k nim proste nesel.

0/0
5.5.2016 11:00

M14a86r67t79i59n 58T29e73s44a62ř 2399123523923

Taxikaření není vyhrazená živnost. Koncese je čistě magistrátní výmysl (spekulace - možná i kvůli úplatkům za koncese). Zda bude v Praze o tisíc Uber aut navíc nebo o tisíc aut navíc vlastněných pražáky na denní dojíždění, je celkem jedno. Jen bude mít Uber o dost větší důvěru a kvalitu služeb z pohledu cizinců než dnešní dročkáři.

Jedinečná příležitost, jak přijít o jednu zahanbující informaci v bedekrech.

0/0
5.5.2016 13:06

M22a88r56t19i74n 50K17a76r93á39s10e58k 9988203458118

No uber podobnych aplikaci je porad dost, akorat ze ty funguji regulerne podle zakona...

0/0
5.5.2016 10:18

M52i16r72e20k 71Z90á79v39o81d65n51ý 7322597330298

Mně osobně se tato kauza nijak osobně netýká, takže nemám přesně nastudované. Nicméně je tady jeden základní předpoklad, bez kterého ta služba fungovat nemůže a to je placení daní. Pokud ti, co dělají "taxikáře" neplatí daně, tak by to byla zjevně nelegální činnost. Ale jak říkám, nevím, jestli se tomu děje. Pak samozřejmě tito lidé potřebují živnostenský list. Bez něj se opět jedná o nelegální činnost. A aby tento živnostenský list získali, musí splnit určité předpoklady (dané zákonem). Pokud se všechny tyto podmínky dodrží. nevidím problém v tomto oboru podnikání :)

0/0
5.5.2016 10:24

M25i92r75e46k 67Z87á69v62o57d64n20ý 7562677310608

*Mě

0/0
5.5.2016 10:24
Foto

Š83t71ě90p55á66n 90B80i11n41k59o 3736524323276

Ono je to složitější a je taky zapotřebí rozlišovat jednotlivé služby UBERu. Ve finále zjistíte, že na nějaké příležitostné svezení za peníze ŽL nepotřebujete. Pokud se vejdete do limitu, umožňuje platná legislativa vykonávat příležitostnou činnost (do 30tis. ročně). Ti, co jezdí UBER Black, mají zpravidla vše. ŽL (ŽO), registraci vozu i zkoušky. Franta, co si dvakrát do měsíce sedne za volant, aby si přivydělal pak nikoli. Legislativa samozřejmě umožňuje ekvivalent dřívejší smluvní přepravy, tj. poskytování služby bez taxametru a v neoznačeném voze za cenu, kterou si obě strany domluví. Prostě celé je to o tom, že regulace a legislativa nestíhá reagovat na vývoj na trhu a trčí ve 20. století. A to vyhovuje i té sebrance taxikářů a veksláků, se kterými žádná sebetvrdší regulace zatím nic nezmohla....

0/0
5.5.2016 11:45

M56a52r73t24i17n 81T61e51s56a41ř 2899573183103

Hlavně by měl Brusel přestat chránit taxikářské vyžírky, které zjevně svoji lobby mají (a nejen v Praze). Kdo chvíli kradl, již krade opodál...

0/0
5.5.2016 12:50

M24a33r58t78i43n 81K78a41r14á66s37e44k 9908443868928

No proste soucasne situace je dlouhodobe neudrzitelna - bud se bude muset uvolnit regulace pro vsechny, nebo tvrde potirat ti, kteri ji obchazeji. Stav kdy jedna skupina ma tuny povinnost a dalsich nakladu a druha na to kasle a priviraji se nad ni oci nikdy nemuze fungovat dlouhodobe....

+11/0
5.5.2016 9:42

J45a46k44u10b 21K45u42b60a 5488974954365

Mate na mysli taxikare kaslajici na taxametry neuvadejici viditelne cenik?

+6/0
5.5.2016 9:50

J40a11n 96H58e90l66l77e82r 9808405706

ano, ty take

+1/0
5.5.2016 9:53

M52a85r52t84i46n 79K25a47r74á57s21e93k 9548573958648

Samozrejme....

0/0
5.5.2016 10:18







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.