Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uber mění taktiku. Kvůli zákazům sestavil lobbistický supertým

Bývalá místopředsedkyně Evropské komise Neelie Kroesová, někdejší Obamův ministr dopravy Ray LaHood nebo sáudská princezna Reema bint Bandar Al Saud. To jsou někteří z osmičlenné skupiny, která má za alternativní taxislužbu Uber lobbovat ve světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O80n15d84r30e36j 74S98t54a71n45e85k 5448864836676

Taxi má miliony spokojených pasažérú,je zde jasné co je Ubr zač a jaká je to trafika.

0/0
5.5.2016 17:44

J59i67ř14í 98K47o24c81u93r85e76k 6815904885618

Co kdyby pošťáci stávkovali proti e-mailu? Co třeba takový vodovod? Kolik lidí by našlo práci, kdyby se voda z Želivky musela do Prahy vozit v cisternách?

+2/0
5.5.2016 13:51

M72a38r76t10i93n 58K26a69r27á49s51e51k 9918773768888

No ono to by spise bylo, jako kdyby postaci protestovali proti firme, ktera by rikala "neposta", realne delala presne to same, ale tvrdila ze to nedela a ze vlastne zakony ktere plati pro postu nemusi dodrzovat...

+1/0
5.5.2016 14:01

J53i73ř42í 18K75o77c74u11r91e21k 6655334895448

Dobrá, mám tady na paletě půltunový kompresor po repasu. Mám ho zákazníkovi poslat poštou? Nebo můžu použít "nepoštu" pro kterou poštovní zákon neplatí a také tu zásilku odveze?

+1/−1
5.5.2016 14:10
Foto

K59a92r17e65l 19P71l57a67c86h88ý 6186436964869

Kompresory dorucuje posta? Neni to nahodou omezeno vahou, myslim ze do 15 kg?

0/0
5.5.2016 17:14

K58a95r71e89l 26N18o86v38o27t56n53y 2961605119980

At uvolni pravidla i pro taxikare - v dobe GPS skutecne nema cenu trvat treba na detailni znalosti mesta z hlavy. Tim seberou taxikarum veskere argumenty, a bude se jednat o normalni konkurecni prostredi, kde budou platit stejna pravidla pro vsechny zucastnene, a hotovo.

0/0
5.5.2016 13:13

O12n47d59r46e36j 15S90t58a83n22e67k 5278954166546

Tady je vidět jak sebou necháte vláčet a rádi se vozíte po ocásku.

0/0
5.5.2016 17:47

D28a66v43i77d 23P42r24a93ž42á73k 6354712642896

Všude ve světě, kromě "civilizované západní společnosti", existuje Uber již dávno a to i bez moderních technologií :)

0/0
5.5.2016 12:50

T18o65m73á95š 66V87e86s70e83l59ý 5594533143229

Všechno nepoužitelní lidé. EK je svazek největších něco v Evropě, co škodí, Obama je nejhorší a nejslabší prezident v novodobé historii, SA je diktatura. No skvělý tým, co "budí" respekt.

+1/−1
5.5.2016 12:16

O16n13d50ř69e41j 21V11e34s40e26l32ý 7849687321659

Uber je budoucnost, ne?

0/0
5.5.2016 12:09

P13e62t78r 29N93i92v14n11i52c10k48ý 3662414955597

Jsem optimista. Stát nemá šanci dlouhodobě bránit lidem používat lepší a výhodnější službu. Jistě, straré struktury budou zuby nehty bránit staré pořádky vzniklé v úplně jiné době za jiných podmínek.

+2/0
5.5.2016 11:52

J27a63n 88V20e80s36e70l84ý 5124323782161

Ještě se budou takhle pár let tahat a pak Uber plošně nasadí auta bez řidičů a bude. Jestli budou od Tesly, Googlu/Fiatu, Fordu, GM nebo někoho jiného, kdo na nich aktuálně tvrdě maká jim bude srdečně jedno.

0/−1
5.5.2016 11:14

M41i43r78o43s12l28a47v 27V55e95r73n84a27r 9220978486263

To tedy máme zastupitelskou demokracii. Bohatá firma si najme bývalé vysoké politiky, aby jim ti díky svým konexím prolobbovalali u svých stranických kamarádů cokoliv, co je pro ně výhodné.

I když Uberu obecně držím palce, tak tento způsob "demokracie" se mi vůbec nelíbí.

+1/−1
5.5.2016 10:51

O41n71d44ř91e44j 66Č14a31p78k21a 6841761913924

Ono to jinak nejde, když taxikáři už lobby mají...

+3/0
5.5.2016 11:09
Foto

Š26t71ě24p96á69n 19B30i15n64k23o 3576414713666

A co mají dělat, když vlády a úřednictvo, místo aby se řídilo vůli zákazníka a jeho blahem, vymýšlí nesmysly a je pod vlivem stejných lobby od "konkurence"?

+1/0
5.5.2016 11:35

D24a35v62i24d 71P46r85a90ž17á71k 6484972222386

Protože jiné skupiny si prolobbovali řešení, které jim znemožňuje podnikat :-)

+1/0
5.5.2016 12:47

M80a48r35t42i78n 14K79a68r55á97s11e77k 9178203658798

No na druhou stranu firmy nemaji volebni pravo, takze pokud teda chteji nejake sve myslenky do tvroby zakonu, tak musi jit primo za politiky (tezko nekdo udela volebni tema ze zmeny regulaci taxisluzby).

0/0
5.5.2016 16:16
Foto

Š78t85ě34p42á63n 63B85i31n61k30o 3566394803166

Jediným standardem, který mě jako zákazníka zajímá, je, jestli mě "přepravní služba" převeze za očekávatelnou cenu (co nejnižší), pohodně, bezpečně a rychle. Se všemi regulacemi, které tu máme, se to o 100% taxikářů říct nedá. Naproti tomu UBER mi tohle plní bez ztráty květinky. Odveze vás vůz, který si vyberete, systém sám čistí ty řidiče, se kterými zákazníci nejsou spokojeni (i kvůli prkotinám), víte předem, kolik vás jízda bude stát, svezete se bez hotovosti v kapse a ještě si můžete objednat úroveň odvozu dle vlastního gusta a samozřejmě vás řidič nemůže tahat okružní jízdou, aby vás pořádně zkasíroval. A k čemu jsou všechny regulace, když nejsme roky schopní zatočit s turby, černými taxikáři, fígly s desetinnou čárkou na taxametru, vyššími sazbami pro ty, kteří vypadají, že se dají okrást? Nemluvě o pražské taxikářsko vekslácké smétánce, která vozí turisty za přemrštěné fixy, které s nimi domlouvá na ulici jak někde na trhu a ze kterých úřady na pokutách nevymůžou ani korunu a nedokážou jejich konání ani zamezit. Za mě je to jasný. Navíc z pohledu státu se na mě nezlobte, ale placení daní je u služeb typu UBER zkontrolovatelné řádově snáze, než u taxikářů, kteří kasírují hotovost, vozí bez dokladu, resetují taxametry nebo berou do kapsy fix. A zlepší nějak situaci pro mě, jako zákazníka, když se řidiči UBERu podřídí regulacím ze zákona? Už teď může jezdit neoznačená smluvní přeprava bez taxametru a je to v souladu se zákonem. Rozdíl je, že vůz musí být registrován a řidič musí mít zkoušky (což když se podíváte, kdo řídí TAXI, není pro normálního člověka žádný problém). Prostě komedie. Holt existují dvě služby. Jedna TAXI, která nechť je koncesovaná a opravňující jezdit po mezinárodně známým standardem a umožňující brát z ulice a vozit za hotovost a druhá, kdy si strana A a strana B domluví, co chce. Kde je problém?

+8/0
5.5.2016 10:35

M35i31r20e18k 75Z82á74v31o97d91n62ý 7442657160268

Daně, daně jsou problém :)

0/−4
5.5.2016 11:42
Foto

Š69t67ě77p79á50n 91B68i22n86k95o 3266834493216

A proboha jaký? ;-) Vy snad věříte, že průměrný taxikář, který tu a tam resetuje taxametr, támhle někoho okrade na desetinou čárku nebo s turbem nebo někoho sveze za domluvený fix bez taxametr nějaké bůhví jaké daně platí? A co ti nemajetní bez příjmů, ze kterých úřady nedostanou na pokutě ani kačku? Nikdy a trvá to roky ;-). Naopak z pohledu státu je služba jako UBER nejsnáze kontrolovatelná. Všechny transakce jsou dohledatelné na jednom místě, o všech existují záznamy, vše je bezhotovostně a není nic jednoduššího, aby FÚ zašel do UBERu, nechal si předložit výkaznictví a zkontroloval všechny, kteří dostali zaplaceno, jak to zdanili. V podstatě se dá s nadsázkou říct, že UBER realizuje takové EET sám ;-D.

0/0
5.5.2016 11:49

P26e82t32r 38N74i90v75n55i96c12k89ý 3952144635357

Všechny platbu jsou bezhotovostní. Tak jaký problém jsou daně?

+3/0
5.5.2016 11:50

M50a11r29t29i24n 45T59e87s60a10ř 2649423613973

Čtení je problém (nebo vás to nebavilo číst, jak to pán přehledně popsal).

0/0
5.5.2016 12:48

R31a79d66e90k 81B86e75r78a21n37e41k 2348935224805

Tohle je typická ukázka fungování EU. Na všechno se vytvoří miliony předpisů, které ale v zásadě platí jen pro toho, kdo je chce dodržovat. Pokud je přeprava lidí za úplatu regulována předpisy, tak by měly platit pro všechny, kteří provozují dopravu za úplatu. Uber není z technologického hlediska nějaký superobjev, jeho úspěch je postaven hlavně na tom obcházení předpisů - takže buď zrušit předpisy pro všechyn a všem dát stejnou šanci jako má teď Uber nebo vyžadovat dodržování předpisů po Uberu a pak se Uber stane jednou z mnoha taxislužeb.

0/0
5.5.2016 10:33
Foto

Š76t60ě94p64á57n 60B55i25n63k29o 3956794333446

Budeme-li se bavit o UBER Pop, chybí většině těch řidičů registrace vozidla jako vozu taxi bez označení a taxametru a případně zkoušky. Která z těch dvou věcí je pro vás jako zákazníka důležitá?

0/0
5.5.2016 10:36

R76a73d36e42k 92B98e80r19a39n22e81k 2488735324185

Ale o to přeci nejde - v principu žádná a stejně tak pro mě není důležitá u normálního taxi. Já neříkám, že předpisy musí být takové nebo jiné nebo žádné , já říkám, že musí platit pro všechny .

0/0
5.5.2016 10:55
Foto

Š91t82ě21p64á75n 79B33i13n47k96o 3496694343506

Problém je, že "odpor" konkurence k UBERu ve skutečnosti není o tom, zda dodržují, co jim ukládají zákony (protože to hravě splní každý jouda), ale o tom, aby byla služba UBER potlačena principiálně (a jí obdobné). Viz nesmysly ve Francii s limitem na přistavení vozu objednávaného online. Prostě je to o tom, že určitá skupina podnikatelů potřebuje zakonzervovat obchodní model, který je zastaralý. Bez ohledu na to, že zákazník by volil jinak. A jenom připomínám, že se často mylně předpokládá, že UBER něco porušuje tím, že nejezdí s taxametrem. To nemusí ani podle aktuálně platné legislativy.

0/0
5.5.2016 11:38

P36e62t90r 94N54i76v59n66i96c61k28ý 3812954515657

To je jasné, že staré a privilegované struktury brání současný stav.

0/0
5.5.2016 11:57

M51a75r22t80i91n 55K36a22r67á68s67e96k 9508323938958

No, tak ono vetsine lidi prijde jednodussi a logictejsi tlacit na to, aby se dodrazovaly soucasne zakony (kterym se prizpusobili), nez tlacit na to aby se zakony (ktere jim v principu nevadi) zmenily....

0/0
5.5.2016 14:09
Foto

Š58t20ě84p87á85n 28B56i78n76k41o 3416254233126

Ale copak UBERáci jezdí s označením TAXI, berou z ulice, kasírují hotovost a na taxametru mají vyšší sazby, než povoluje magistrát? Opakuji, že i současná legislativa umožňuje vozit lidi za úplatu bez označení taxi a taxametru. A připomínám, že tu není jediné soudní rozhodnutí, že by UBER něco poručoval. Jsou tu nějaké kroky správních orgánů a pokud vím, ani ty ještě nejsou dokončené, takže bych nepředbíhal.

0/0
5.5.2016 15:06
Foto

Š57t96ě37p61á81n 54B73i57n53k57o 3806354783366

porušoval, srry....

0/0
5.5.2016 15:06

M85a18r62t26i74n 66K31a33r84á65s76e65k 9568643118258

Současná legislativa umožňuje vozit lidi za úplatu bez označení taxi a taxametru za URCITYCH PODMINEK a ty uber nesplnuje a predevsim je ve velkem nesplnuji ridici jezdici pro UBER...

0/0
5.5.2016 15:13
Foto

Š24t94ě95p54á65n 19B98i22n69k22o 3516834613416

Ano a to jsem přece jasně napsal výše. Dotyčný musí mít vozidlo v registru a musí mít zkoušky. Formálně není o čem diskutovat. Z hlediska zákazníka vás nezajímá ani jedno. Nicméně spor TAXI vs. UBER nespočívá v tom, jestli UBER splní tyhle formality. I kdyby je všichni řidičové splnili, protesty "starých" neustanou. A bit je kdo. Jenom zákazník. Ten dal jasně najevo, že mu služba UBER (nebo jí podobné) vyhovují mnohem víc, než nějaké pokusy státu cosi regulovat a kontrolovat. Jednak se to státům jaksi nedaří, ale hlavně to není garantem čehokoli pro zákazníka.

0/0
5.5.2016 15:26

M39i14r91e77k 51Z89á32v77o98d48n45ý 7352737510948

„Jestli mají bruselští představitelé problém s Uberem, měli by najít způsob, jak jim pomoci dodržovat standardy,“ // To bude stát (Brusel) pomáhat každému subjektu v podnikání? Pravidla jsou daná, takže buď se přizpůsob nebo odejdi (stejně by to mělo platit i s migranty).

+5/0
5.5.2016 9:49

M14i87c26h92a51l 42P66i40n81d81j30a98k 5633134147537

s imigranty souhlas, ale co kdyz zadna pravidla neexistuji? Protoze dany zpusob podnikani je naprosto novy? Uber totiz podle me se nesnazi obchazet zakony. Proste dela neco na co v mnoha zemich v legislative nepamatuji. Takovych "UBER" aplikaci uz u nas bylo nekolik mnohem drive a nikdo se tim nezabyval dokud se z toho nestala masovejsi zalezitost. Ja osobne nevidim problem. Bud si objednam TAXI a mam zajistene ze dotycny taxikar nebude clovek ktery ma najezdeno par set km a zaplatim si vice, nebo si obednam Uber a v podstate se mi muze stat ( a stalo se mi) ze dotycny podle me nemael ani ridicak :) Tak ci tak je to moje volba.

+2/0
5.5.2016 10:01
Foto

H79o48n33z34a 46P61r64o85v58a34z90n26í96k 8158301827347

Takže kdyby si někdo založil firmu dělající operace u lidí doma v obýváku a měl by jako doktory jednonohé slepé zedníky, bylo by to v pohodě, protože je to každého volba? Takhle to úplně u koncesovaných živností nefunguje...

0/0
5.5.2016 10:05

M70i74c18h62a67l 68P88i96n46d61j94a69k 5693324247947

Za me osobne by to bylo v pohode. :) Protoze tohle je demokracie. Volba. A jestli ze se s nekym domluvim na necem a je uplne jedno jestli me preveze z mista A do mista B, nebo mi udela operaci mozku, pokud udela to na cem jsme se dohodli tak je to v poradku.

0/0
5.5.2016 10:14

J43i90ř55í 35F28r69á66n36e61k 8166911172745

Srovnavat odvoz os. vozidlem s operaci neni uplne stastne ;) Kdokoliv muze i pres stavajici zakony u silnice zvednout palec a jet stopem, ridici dat za svoz "na pivo" a je hotovo. To ze se z taxikariny udelal business ve forme jakou zname, neni chyba Uberu a cele toto fungovani je dle meho davno prekonano. Proto je treba byti flexibilni a nezadupat neco, co ma na spolecnost pozitivni dopad do zeme, protoze to "proste takhle nechodi"

+1/0
5.5.2016 10:16

J23a84n 75O10n25d38r42o39u45š27e79k 5636459496248

Se divim, ze autostop ještě nezakazali, ale myslim, ze zakazou

+1/0
5.5.2016 11:01

J12i90ř88í 64K68o12c11u70r38e37k 6985524145508

Tak jistě. On totiž chirurg většinou řidit neumí, podobně jako většina taxikářů neumí srovnat zlomenou nohu.

Jinak řečeno: Když chirurg začne provozovat taxislužbu, bude stejně mrtvých, jako když taxikář začne provozovat oeprační sál.

0/0
5.5.2016 14:01

J36a15n 61O95n88d71r48o20u92š68e16k 5846629146548

Za me v pohode. Jen bych k nim proste nesel.

0/0
5.5.2016 11:00

M37a54r63t34i26n 21T59e25s13a52ř 2169203823143

Taxikaření není vyhrazená živnost. Koncese je čistě magistrátní výmysl (spekulace - možná i kvůli úplatkům za koncese). Zda bude v Praze o tisíc Uber aut navíc nebo o tisíc aut navíc vlastněných pražáky na denní dojíždění, je celkem jedno. Jen bude mít Uber o dost větší důvěru a kvalitu služeb z pohledu cizinců než dnešní dročkáři.

Jedinečná příležitost, jak přijít o jednu zahanbující informaci v bedekrech.

0/0
5.5.2016 13:06

M70a87r39t89i34n 93K90a74r12á49s60e52k 9638793948948

No uber podobnych aplikaci je porad dost, akorat ze ty funguji regulerne podle zakona...

0/0
5.5.2016 10:18

M61i27r48e66k 83Z98á53v87o79d33n24ý 7552467910468

Mně osobně se tato kauza nijak osobně netýká, takže nemám přesně nastudované. Nicméně je tady jeden základní předpoklad, bez kterého ta služba fungovat nemůže a to je placení daní. Pokud ti, co dělají "taxikáře" neplatí daně, tak by to byla zjevně nelegální činnost. Ale jak říkám, nevím, jestli se tomu děje. Pak samozřejmě tito lidé potřebují živnostenský list. Bez něj se opět jedná o nelegální činnost. A aby tento živnostenský list získali, musí splnit určité předpoklady (dané zákonem). Pokud se všechny tyto podmínky dodrží. nevidím problém v tomto oboru podnikání :)

0/0
5.5.2016 10:24

M65i37r37e87k 97Z28á55v72o78d60n46ý 7792617830658

*Mě

0/0
5.5.2016 10:24
Foto

Š68t95ě45p18á56n 53B92i43n47k86o 3876854113536

Ono je to složitější a je taky zapotřebí rozlišovat jednotlivé služby UBERu. Ve finále zjistíte, že na nějaké příležitostné svezení za peníze ŽL nepotřebujete. Pokud se vejdete do limitu, umožňuje platná legislativa vykonávat příležitostnou činnost (do 30tis. ročně). Ti, co jezdí UBER Black, mají zpravidla vše. ŽL (ŽO), registraci vozu i zkoušky. Franta, co si dvakrát do měsíce sedne za volant, aby si přivydělal pak nikoli. Legislativa samozřejmě umožňuje ekvivalent dřívejší smluvní přepravy, tj. poskytování služby bez taxametru a v neoznačeném voze za cenu, kterou si obě strany domluví. Prostě celé je to o tom, že regulace a legislativa nestíhá reagovat na vývoj na trhu a trčí ve 20. století. A to vyhovuje i té sebrance taxikářů a veksláků, se kterými žádná sebetvrdší regulace zatím nic nezmohla....

0/0
5.5.2016 11:45

M69a75r28t65i56n 23T86e35s52a17ř 2969433703753

Hlavně by měl Brusel přestat chránit taxikářské vyžírky, které zjevně svoji lobby mají (a nejen v Praze). Kdo chvíli kradl, již krade opodál...

0/0
5.5.2016 12:50

M86a32r61t72i36n 94K67a55r59á10s83e89k 9218443928498

No proste soucasne situace je dlouhodobe neudrzitelna - bud se bude muset uvolnit regulace pro vsechny, nebo tvrde potirat ti, kteri ji obchazeji. Stav kdy jedna skupina ma tuny povinnost a dalsich nakladu a druha na to kasle a priviraji se nad ni oci nikdy nemuze fungovat dlouhodobe....

+11/0
5.5.2016 9:42

J20a39k68u70b 35K89u70b61a 5948374524815

Mate na mysli taxikare kaslajici na taxametry neuvadejici viditelne cenik?

+6/0
5.5.2016 9:50

J69a92n 11H58e20l31l67e60r 9638355226

ano, ty take

+1/0
5.5.2016 9:53

M74a57r12t30i67n 64K72a33r74á89s58e66k 9858133128148

Samozrejme....

0/0
5.5.2016 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.