Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy reagují na konkurenci cenovým paradoxem: jedete blíž, platíte víc

Dráhy umějí velice rychle zlevnit své jízdenky i o třetinu, když se někde objeví konkurence. A jinde naopak dál vybírat za každý ujetý kilometr klidně dvojnásobek. Zatím posledním případem je spojení mezi Prahou a Teplicemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V58á57c22l94a84v 38P34o86l95í64v85k90a 9868673391888

Pan Súra - "samozvaný odborník přes dopravu" Důkaz kdy si novinář, spíš než aby dobře dělal svoji nezávislou novinářskou práci, hraje si na mediální moc. Stále dokola nám zde prezentuje své osobní sympatie a nesympatije. Žumpa české novinařiny.

+1/0
7.5.2016 13:33

P84a54v51e68l 28Š51m70í75d33e60k 6959980933808

Mě se líbí jak autor vždycky zmíní žlutýho;-D

+3/0
7.5.2016 8:06

R60o41b86e51r36t 20P50r86a90ž53á85k 4208976285100

Musí.:-)

+1/0
7.5.2016 12:56

P14a44v59e71l 45Š66m38í13d15e52k 6149160523768

Třeba v Rakousku mezi Vídní a Salzburkem , tam jezdí soukromník a OBB a v Maďarsku taky. Taky se podívejte na web Deutsche Bahn, tam jsou taky velké cenové rozdíly.;-D

0/0
7.5.2016 7:52

M43i67r57o62s45l68a86v 95Z16i17k97m11u42n27d 6408272407598

Jaký soukromník jezdí v Maďarsku ? MÁV je akciovka (= soukromník) jako společnost GySEV (=soukromník) a oba jezdí podle stejných not ...

0/0
7.5.2016 18:18

J26i88ř23í 61K76o97c88u45r11e68k 6515844975178

Koupil jsem si jízdenku z Brna do Prahy. Byla levnější než z Brna do Kolína. Vystoupil jsem v Kolíně. Byl jem za podvodníka.

+3/0
6.5.2016 13:40

J45a44n 86P47o43k43o64r60n51ý 1503989890833

To tedy jsi podvodník. Gustav Anděl by ti to měl vysvětlit. ;-D

0/0
6.5.2016 13:45

P48e59t30r 15N13o19v85o74t34n46y 1821500681

A kdo na to přišel? :-)

+1/0
6.5.2016 15:45

R49a82d90e88k 16J69a16n38a59t57a 9285336814942

Komu jste byl za podvodníka?

Tady není Anglie, kde jsou turnikety pro odchod z nádraží a historky o podobné buzeraci existují. Ve vlaku vás nikdo nedrží.

+2/0
6.5.2016 16:59
Foto

M72i77c55h79a96l 26S56m47í46t20k84a 8124354763126

Navíc můžete cestu přerušit po 100 km a pak klidně pokračovat.

0/0
6.5.2016 18:41

J41a35n 10K72o18b95ě80r19s81k11ý 1250986941413

Stejný paradox jako když jízdenka u RegioJetu nebo LeoExpressu stojí míň do Košic než do Ostravy. A kdyby to ČD jezdily za 120 Kč tak by linka byla ještě ve větší ztrátě. Ona totiž nižší cena nemusí znamenat nižší tržby. Navíc Arriva není soukromník.

A vůbec o tom už se ví dlouho i na tom autorem opovrhovaném K-Reportu. Tak proč najednou tento senzachtivý článek za každou cenu ? :-P

+5/0
6.5.2016 13:13
Foto

B88r24o75n53i60s67l50a52v 50G20a72b23r69y85š 2742419671

To by nebylo ono, aby se na ČD něco nenašlo... :-P

+1/0
6.5.2016 15:50
Foto

M33i94c53h56a32l 50S31m50í69t72k15a 8474824263166

Toto řekne ředitel dceřiné společnosti Deutche bahn: „Jsme rádi, že konkurence pomáhá cestujícím, jen se bojíme, abychom toto nakonec neplatili z daní,“ říká šéf Arrivy Daniel Adamka.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/tarif-drah-praha-teplice-0wq-/eko-doprava.aspx?c=A160505_224724_eko-doprava_neh

Jak komické nebo spíš tragické?

Uvedl někde pan Sůra, že Arriva je dceřiná společnost německého železničniho dporavce který je úplně stejný jako České dráhy? Jen u nás se chová jako soukromník.

+7/0
6.5.2016 11:54

M73a46r30t21i88n 70Š45u62l35c 2867739410315

A není to celkem jedno? Nemyslím si, že by DB mohly jakkoliv z veřejných peněz, které dostávají v D za objednanou dopravu, dotovat Arrivu, i kdyby byla v jakékoliv ztrátě... Takže je přece jedno, kdo to vlastní.

Nikdo nebrání ČD, aby si zřídily autobusovou divizi a ta jim vydělávala peníze...

0/−2
6.5.2016 12:02
Foto

M64i55c69h45a68l 40S39m33í62t72k65a 8284324953386

Ale Arriva provozuje i železniční dopravu. On pan Adamka je šéf všech Arriv v ČR? Na stránkách je uvedeno generální ředitel skupiny Arriva, tj i železniční dopravy.

+1/0
6.5.2016 12:15
Foto

M26i29c11h79a47l 67S75m85í68t67k67a 8314124833636

Vlastníkem společnosti je Arriva je Deutsche bahn. A Deutsche bahn vlastní ze 100% Spolková republika Německo. Takže vlastně 100% vlastněnému podniku České dráhy bude konkurovat 100% vlastněná společnost Spolkovou republikou Německo. (http://www.deutschebahn.com/en/investor_relations/ir_tochtersite_dbag.html)

+2/0
6.5.2016 12:24

J85a85n 87S94ů62r95a 4405823813372

Zkuste google a napsat tam arriva deutsche bahn sůra.

0/0
6.5.2016 13:28
Foto

M55i69c14h15a90l 86S35m96í79t43k12a 8894444253116

Nejak mimo.

0/0
6.5.2016 13:31

J62a74n 32S77ů92r53a 4695643943512

Uvedl někde pan Sůra, že Arriva je dceřiná společnost německého železničniho dporavce který je úplně stejný jako České dráhy? Jen u nás se chová jako soukromník.

tak vám odpovídám.

0/0
6.5.2016 13:32
Foto

M62i44c67h20a51l 37S34m48í83t16k83a 8924584233976

Pane Sůra naučte se číst, je tam napsaný ? Zde se navážíte do ČD a do podniku který je na stejné úrovni v zahraničí jako ČD a má dceřinou společnost u nás nenapíšete tuto důležitou informaci? To by asi nemělo takový úspěch, jako kopnutí si do ČD.

0/0
6.5.2016 13:42

J62a25n 20S95ů38r88a 4155543913712

Budete se stejně navážet, že v každém textu o ČD není uvedeno, že jde o státního dopravce? Ty ceny na Teplicích nabízí nyní i ryze soukromí dopravci.

0/0
6.5.2016 13:47

V60l25a81s28t62i32m91i21l 60S30v32o40b54o27d97a 7443798915864

Pane Sůra, zrovna na tomhle nic nelogického nevidím. To je jako byste označil za nelogické, že např. v horském kiosku zaplatíte za jeden rohlík více, než za dva někde ve městě ;-). Mohl byste sice namítnout, že v kiosku je cena vyšší např. kvůli vyšším nákladům na dodání, což asi zrovna nebude problém těch jednotlivých tras, kde je doprava dražší, ale na to já bych odpověděl, že konkurovalo-li by si tam třeba 10 kiosků a nebyl tam třeba jen jeden... ;-)

+7/0
6.5.2016 10:21

P76e24t89r 26N93a98j94d56e66k 7417356513471

Tohle je taky logické? Cena v eshopu ČD:

Ostrava hl. n. - Praha: nejlevnější jízdenka 190 Kč

Ostrava Kunčice - Praha: nejlevnější jízdenka 491 Kč

+1/0
6.5.2016 11:04
Foto

B39r30o46n82i41s75l32a89v 12G74a95b89r15y50š 2632899731

Nelogický jste Vy.

Už jsem Vám jednou psal, že normální člověk se zeptá, jak by se mohl do cíle dostat nejlevněji.

+2/−4
6.5.2016 11:22

P43e87t55r 57N91a68j38d15e13k 7717166973221

Normální človek se opravdu při nákupu jízdenky neptá jak by to šlo nejlevněji. Prostě řekne cílovou stanici a logicky předpokládá, že to nebude mít o 300 Kč dražší než z vedlejšího nádraží.

+4/−1
6.5.2016 12:00
Foto

B65r73o64n97i28s74l60a14v 58G55a13b44r48y66š 2352909331

Já logicky předpokládám, že mi web RJ nenapíše, že mezi vybranými destinacemi spojení neexistuje. Já se s Jančurou z Ostravy-Svinova do Prahy-Černého Mostu prostě nedostanu. ;-D

+1/0
6.5.2016 12:20

M98a66r60t89i71n 61Š73u42l85c 2577369830825

A jak se v eshopu zeptáte?

+1/0
6.5.2016 12:03
Foto

B63r61o96n71i33s83l17a38v 97G25a19b97r25y23š 2942529421

Zvednu trubku a zeptám se. Jste snad nesvéprávný, že neumíte telefonovat?

Jste dospělý člověk, který dokáže ovládat moderní zařízení, ale na vyjednání levnější cesty už nestačíte. Nechápu to.

+1/−1
6.5.2016 12:10

R22a34d69e63k 15J79a16n87a66t17a 9135176564222

Že by dole odkaz "Napište nám"?

+2/0
6.5.2016 13:01

P86e71t71r 96N75a60j65d13e72k 7937616743811

Schválně jsem jim napsal, jsem zvědavý jestli se dočkám odpovědi do Vánoc.

0/0
7.5.2016 0:10

J52a61n 72J45e63m43e70l44k41a 1405500

Bez in 25, ovšem co.. Stejně časem se ukáže, že reálná cena za kterou se dá jezdit Praha Ostrava je u tr10 s in 25 tedy nějakých 320 Kč. Jančura s 10 vagony asi dokáže jít níž, ale stejně by potřeboval lepší lokomotivy a opravy klimatizace + další opravy do budoucnosti. Leo taky potřebuje tak aspoň 300 Kč a to má velmi efektivní soupravu.

0/0
6.5.2016 11:34

R50i37c36h17a28r13d 11V50a40c18e15k 5901678102188

Ale u těch kiosků je snad podobný případ, že si zaplatím rohlík levně dole v supermarketu a vyzvednu si ho v horském kiosku.

0/0
6.5.2016 11:23

V80e69r24o57n19i97k11a 16Š21k35v90á34r59o55v82á 5761320386116

Z jakých 109Kč, s kartou IN25 jsem do Teplic platila 127Kč z Holešovic a 130kč z Hlaváku, jak je vypočítaná cena 109Kč, prosím autora o vysvětlení.

0/0
6.5.2016 10:05

R62a44d29e24k 61J45a66n54a56t78a 9515206414362

Jedná se o Včasnou jízdenku, typicky koupenou v e-shopu.

+1/0
6.5.2016 10:39

J58a52n 12J43e33m59e79l36k78a 1275180

TR10 je nejnižší v západní Evropě. Zlé dráhy.. Slováci mají taky dražší jízdné, Maďaři a Poláci nevím. Jestli si někdo myslí, že jízdné půjde dolů se soutěžemi dotovaných tratí, bude nemile vyléčen, se obávám. Min. na 15 let. (tím nemyslím marketingová cena od.. 4 lístky na vlak).

Pan Sůra tady neustále motá open acces a dotované tratě se soutěžemi dohromady. Ukazuje výhody open acces, kde je opravdová konkurence. Kde navíc je drsná, dočasná cenová válka. A říká, že ty samé výhody budou na dotovaných se soutěžemi. S jedním soukromým dopravcem zadrápnutým na 15 let. To je přece nesmysl. A ještě nám tu někdo tvrdí, že není potřeba jim nadiktovat integrované státní jízdné. (Že si ho můžou určit sami.) A stejně bude dotyčný dopravce mít jen jinou nálepku na vozidle, protože dostane státní vozidlo od kraje nebo z půjčovny. Bude to jen virtuální operátor.

K tomu tady Ťok chce přidat ještě koncese (monopolizace) a zrušit open access.

+5/0
6.5.2016 9:54

J26a95n89a 25M49e83r54o44p84e 7338849517689

Dělení lístků na dva si dobře pamatuji z dob svého mládí, kdy ty kartičkové lístky byly na pevně dané vzdálenosti a když se přetáhlo o 2 km, tak se platilo v další relaci, takže lidi přišli na to, že nejlíp lístek rozdělit na 2 a vyšlo to levněji. Většina lidí to nedělala, protože to nevěděla či neřešila a na pokladně to taky nezmiňovali.

Pak přišly jednotné ceny podle km a nehodilo se to a hned o pár let později relační akční slevy mezi krajskými městy. Takže se koupil lístek do krajského města a vystoupilo dřív (jen se ta jízdenka musela i koupit přímo v tom krajském městě). Nyní pokud se to může koupit na internetu, tak holt někdo buď o cestě přemýšlí a zaplatí míň nebo kupuje co potká a zaplatí víc. Za rohlíky v trafice se taky často zaplatí víc, ale když nejdu do potravin a nestíhám, jsem ráda i za rohlík za 5 Kč.

+2/−1
6.5.2016 9:32

R61a23d88e82k 49J69a53n79a44t54a 9185446504492

Lidi to moc nedělali, hlavně proto, že

1) kupovat jízdenku z jiné stanice, než ve které jste právě byl, bylo problematické (ty lepenkové měli předtištěné) a ten bod dělení vyšel často do stanice, kde jste nevystupoval z vlaku

2) nebyl internet a tudíž ani takovéhle rady. Musel jste si sám koupit jízdní řád a počítat. A to se každému nechce :-)

+1/0
6.5.2016 9:37

P73e85t97r 28N20a68j44d34e66k 7497456393821

Takže vlastně pohoda, ten co bydlí dál, platí míň a je to tak správně, že?

0/−1
6.5.2016 9:38

M60a94r91t52i13n 17K26o20p48ř18i21v74a 2644370350758

Ano, vytizi více trasy a o to jde. Jako u vseho. Pro vás jsou více důležitý co jedou dal. Viz ceník konkurence. Le 249 Kč do Popradu, ale skoro 500 do Ostravy. Kladika

0/0
6.5.2016 9:46

P35e45t44r 14N39a45j98d44e83k 7217656693421

Tohle není klasika, to je naprostá debilita dopravce, pokud nabízí jízdenku dál za nižší cenu. Už proto, že v úseku Ostrava-Poprad by prodal jízdenku ještě někomu jinému. Ovšem LE se tak opravdu nechová.

0/0
6.5.2016 9:53
Foto

M13i29c48h24a13l 13S44m15í71t56k49a 8574964693776

A navíc u zahraniční jízdenky neplatí DPH.

0/0
6.5.2016 10:56

P18ř71e60m32y59s11l 21H20r62o56m25a60d87a 2234666178811

Dnes je naprosto neospravedlnitelné to, že stát dává ČD a ČSAD dotace! Za co jim je dává? Za dopravní obslužnost ? To je přece nesmysl, ČD naopak z lokálních linek dotují ty dálkové. No a ČSAD šlo ještě dál. To v konkurenčním boji například se StudentAgency, přestalo zastavovat ve všech menších městech a obcích. Podívejte se například na spoj KV - Praha, ten už nestaví ani v Lubenci.

U nás tak dochází k paradoxu, že občané venkova dotují ze svých daní dopravní obslužnost pro velká Krajská města a pro Prahu. Těmto občanům však nezbývá než všude jezdit autem, protože přímé spoje byly zrušeny a cestování s přestupy je neskutečně drahé a zdlouhavé.

+6/−7
6.5.2016 9:14

P36e36t51r 51N41e61c17h85a60n32i41c98k98ý 7663876598850

Tohle všechno vyvolává konkurenční boj v dopravě. Pokud stát přistupuje na hru, že výdělečné linky dá soukromníkům a státní podniky odjedou ten zbytek, tak o to víc to bude stát. Správné by bylo celou dopravní obslužnost koncepčně soutěžit.

+4/0
6.5.2016 9:23

P86ř51e86m87y33s40l 67H26r64o11m91a34d51a 2244416888691

Jenže státní podniky už ten zbytek prostě neodjíždí! Na venkově prostě nemáte volbu. Musíte jet autem, protože autobusy nejezdí. Stát už na systém dopravní obslužnosti rezignoval. Dobře, ale ať přestane vyplácet dotace. O to budeme mít menší daně a budeme moci investovat do novějších aut.

+3/0
6.5.2016 9:28
Foto

B82r12o70n98i81s44l19a79v 27G48a13b34r11y34š 2822609881

A proč autobusy nejezdí?

Vy jste jako starosta Jirkova, který nechce ve svém městě trolejbusy. Ale vůbec se neptá, proč jsou ty trolejbusy prázdné.

+2/0
6.5.2016 9:29

P55ř78e56m95y49s84l 63H63r18o31m48a68d95a 2304496748561

To je přece úplně něco jiného. Ten autobus je prázdný, protože ČSAD lidem nezastaví, aby mohli nastoupit. Nezastaví ani, když tím městem projíždí. Když chcete z Lubence do Prahy, tak musíte jen nejprve zpátky do KV a tam nastoupit na autobus do Prahy. Podívejte se na mapu a pochopíte, jaký je to nesmysl. Pro lidi z Lubence, ten autobus nemá význam. Klidně může být zrušen. Oni musí jezdit autem, alternativa prostě není. Já se ptám, za co lidé z Lubence platí daně na dotace pro ČSAD ?

+1/0
6.5.2016 10:14
Foto

B26r13o48n26i88s51l94a58v 45G46a61b87r10y49š 2882589371

A když chcete autobusem z Prahy do Mariánských Lázní, klidně Vám to najde spojení s přestupem v Chebu.

0/0
6.5.2016 10:32

R80a37d33e23k 12J41a59n54a26t19a 9275636644152

"za co lidé z Lubence platí daně na dotace pro ČSAD "

---

Žádné dálkové autobusy dotace nedostávají, tj. ani ČSAD.

+1/0
6.5.2016 11:37

P42ř84e41m13y31s85l 78H46r45o47m74a66d35a 2894336598671

Tak zrušme všechny dotace pro dopravce. Stejně je jak říkáte nedostávají.

0/0
6.5.2016 14:04

M61a74r17t62i96n 42Š45u74l25c 2137859190455

Co je ČSAD?

0/0
6.5.2016 12:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.