Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Velké zakázky Českých drah na nové vlaky poprvé zajímají také Číňany

Tři velké zakázky na nákup nových vlaků Českých drah poprvé přilákaly i čínského výrobce vlaků. Je mezi více než deseti zájemci, kteří si zatím vyzvedli dokumentaci. Stejnou zakázku vypsal už i RegioJet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L66u44k57á50š 31K47r52a77u84s 4958681857150

Ta�lokomotivka v�Zhozhou�je�gigant�chrl�c�mnohaset�kusov�s�rie.�Ale�jsou�to�vesm�s�ma�iny ur�en�na velk� n�pravov�tlaky 22,5t a�na�to�nejsou�evropsk�koleje�stav�n�

0/0
10.5.2016 10:02

R88o12b27i30n 82P66e90t17r16á14k 6834591160771

Zajímavá spekulace o diskriminační soutěži. ČD jsou se Škodou ve křízku, ale ušijí ji soutěž na míru. Český stát nemá se Škodou jediný problém, je to česká firma s českými zaměstanci, platící v Čechách daně, ale pro spravedlnost zakročí, aby měli šanci i výrobci z jiných zemí. Zní to naprosto logicky :-)

0/0
10.5.2016 8:08

M61a52r21t93i67n 17S69m41a51h91a 4916517703371

Pěkná fotka R^

0/0
9.5.2016 13:21

M49a71r85t73i46n 37K93o48ž30í12n 1945976101430

Rybí oko.

0/0
9.5.2016 15:30

T62o59m 97J44u52r84e10č66k89a 6375602255725

„Jde zejména o dobu dodání elektrických jednotek, kde České dráhy požadují pouhých 15 měsíců na dodání prvních dvou souprav, aby tak vědomě zkomplikovaly možnost většině výrobců předložit svou nabídku. RegioJet naopak požaduje dodání první soupravy až po 24 měsících,“ uvedl mluvčí Aleš Ondrůj.

Zajímavé, že u osobních vozů mají na rozdíl od ČD zase lhůtu jen 12 měsíců místo 24. Ale o tom se nám "objektivní" novinář nezmíní. ;-D

+7/0
9.5.2016 13:09

J46a20n 35S77ů22r39a 4505443303402

Je to chyba ve formuláři. Stejně, jako ČD měly u vozů při prvním vyhlášení chybu ve formuláři u vozů a uvedly 230 km/h.

0/0
9.5.2016 16:30

J47a32n 21J39e41m49e26l95k66a 1735160

Začínají zajímat Číňany? Tak to je určitě důvod k oslavě.

+1/0
9.5.2016 12:16

V81a53c56l48a65v 70H69a58j43e35k 3576729899

A ví někdo jaká je objektivně nutná doba na to, aby souprava či vozidla získala všechny homologace pro provoz v Česku. Všechno jsou to jen úvahy na podstrčeným názorem pana Sůra a Radima. Že by se třeba k té lhůtě kvalifikovaně vyjádřil drážní úřad do jehož kompetence to patří?? Takhle jsou to všechno jen blábol a doměnky.

+5/0
9.5.2016 11:40

M83a23t52ú89š 64B56e64n23a32k 9218754332233

Tak ono si každý výrobca môže dať certifikovať vozidlo aj hneď teraz (aj ho dávno mohol mať) a stihne to, ale všetci čakajú pokiaľ vyhrajú a až potom sa rozhýbu, potom to samozrejme dĺho trvá.

0/0
9.5.2016 22:59

M53a59r50t93i69n 86Š18i89m92e62k 4850214508685

Pokud jsou Čínské drážní vozy na tom stejně jako Čínské automobilky, tak děkuji, nechci

+1/0
9.5.2016 10:39

M90i11r93e81k 74Z41á37v26o87d59n60ý 7482117590838

A zase je to o "diskriminaci". Tak ať si ty firmy proaktivně schválí své jednotky na české koleje a nevymlouvají se jako naši "milí" spoluobčané na diskriminaci. 15 měsíců není moc, ale pokud mají být ČD konkurenceschopné a flexibilně reagovat na vývoj trhu, jsou rychlé a operativní dodávky nutností. Ale pak by to nevyznělo, že ČD jsou zlé, fuj, diskriminující...

+8/−6
9.5.2016 9:36

J70o77s33e35f 22Š20o29l64t73e47s 8484818950303

Problém je, že pak ty vlaky budou stát třeba 2násobek toho, co by stály jinde.

0/−2
9.5.2016 9:47

M36i40r48e94k 65Z63á28v49o46d43n94ý 7962647980888

Kvůli tomu, že si udělají homologaci, tak budou 2x dražší? Tak to si opravdu, ale opravdu nemyslím.

+7/−1
9.5.2016 9:54

J55o67s36e34f 29Š25o39l60t98e40s 8494368360553

Ne, dražší budou, protože nikdo do homologace (což je velmi drahý a časově náročný proces) nepůjde, aniž by mu to stálo za to. Takže vyhraje Škodovka s cenou, která bude klidně dvakrát vyšší než zahraniční, protože nebude mít konkurenty.

+2/−1
9.5.2016 9:56

M43i91r44e17k 88Z57á21v64o82d47n40ý 7442337430388

A koho je to tedy problém? Škodovky? ČD?

+1/0
9.5.2016 9:59

J37o56s21e39f 19Š15o21l24t61e80s 8894758410183

ČD a potažmo nás, jelikož ČD jsou státní podnik a tak zaplatíme cenu vlaků z našich daní.

0/−1
9.5.2016 10:00

M55i39r37e71k 16Z53á97v87o17d17n87ý 7342717300948

ČD nemají ve vztahu na státní penězovod žádná jiná privilegia, než jakákoliv jiná soukromá společnost.

+3/−1
9.5.2016 10:03

J88o94s80e11f 32Š51o28l19t26e31s 8444288390633

No to tedy mají. Případný zisk vyplácí do státní kasy a stejně tak je stát podrží v případě velké ztráty. I kdyby k tomu druhému nemělo dojít, tak stále ČD okradou dvojnásobnou cenou své akcionáře (stát, nás) o poměrně hodně peněz. Vám je jedno, že ČD nakoupí za dvakrát tak draho? Neděláte náhodou v ČKD? Nebo vám nepřiteče něco do kapsy? Komunistický myšlení hadr.

+1/−4
9.5.2016 10:07

M26i23r26e13k 19Z52á19v67o37d79n44ý 7492307480328

Vaše argumentace je směšná. Ano, je možné, že ČD stát možná v případě problémů podrží (ano, toto mi vadí, protože by se z ČD měla stát akciovka jako každá jiná a ne současná pololiberální společnost). Nicméně peníze na vozy se získávají trochu jinak, než si zjevně myslíte. 1) Buď se pokusí získat dotace. Nicméně dotační program může využít libovolný subjekt, nejen ČD, ale i soukromník. 2) Podpora na nákup nových vozů bude přímo ve výběrovém řízení na dopravce pro obsluhu dané linky. Nicméně pokud ČD budou kupovat drahé jednotky, budou muset nutně nastavit i vyšší cenu v soutěži, takže to vyhraje někdo, kdo nabídne nižší cenu. ... Z toho mi vyplývá, že o žádné předražování se nejedná.

+3/0
9.5.2016 10:11

J15o46s84e25f 34Š65o98l88t52e88s 8884468220163

Je to pořád akciovka. A jako taková se má snažit o co nejlepší správu majetku svých akcionářů. A je úplně jedno, kde ty peníze sebere, pořád je bude muset zaplatit. Nebo když něco platí EU, tak je jedno, že je to 100krát předražené? A vy tu prostě pořád melete svou. Pokud je jasné, že zahraniční dodavatel nemá šanci tendr stihnout bez sankcí, je diskriminační. A můžete si to omlouvat čím chcete. Tím to hasne. Tečka.

0/−1
9.5.2016 10:15

M37i86r23e44k 70Z92á90v84o25d29n20ý 7362607250458

Tak to je celkem Váš problém, pokud to vidíte tak zjednodušeně. Ano, akciovka je akciovka a má se snažit o co nejlepší hospodaření. A jak jsme si nyní vysvětlili, všichni mají stejné podmínky a o žádné předražování se tudíž jednat ani nemůže :)

+1/0
9.5.2016 10:16

J60o12s13e95f 13Š79o45l29t93e72s 8634368700363

Jaké stejné podmínky proboha? Takže když máte jednu společnost, která má již homologováno, protože se jedná o její hlavní trh a ostatní ne, protože jsme pro ně prd trh, tak to dáme přednostně jí, i když bude dražší? Co to je za pitomost? A ta podmínka v tom tendru prostě je. ČD = čistí de*ilové.

0/−1
9.5.2016 10:19

M23i71r40e13k 40Z50á65v10o78d36n57ý 7472897270738

A to je snad problém ČD, že "a ostatní ne, protože jsme pro ně prd trh" ... To je problém dodavatelů a zjevně ještě Váš, když máte pořád se do zaměstnanců ČD navážet :) A myslíte si, že by snad ten dodavatel nezaúčtoval náklady na homologaci do smlouvy. Jste zjevně hodně naivní. Trochu moc velký machýrek :))

0/0
9.5.2016 10:22

J87o72s50e63f 38Š50o85l92t42e42s 8694178920493

Jistě, že by si je zaúčtoval, ale vy zřejmě postrádáte logiku, protože ty náklady by museli zaplatit všichni předem a naprostá většina jich nevyhraje, takže by o dané náklady zbytečně přišli. Trochu problém, co? Chytráku. Další nádražák s IQ tykve.

0/0
9.5.2016 10:24

M79i43r32e63k 70Z52á87v16o95d20n58ý 7452817740548

A hele, ubožáček se odhodlal k osobním útokům :)) Víte, logika je taková, že je naivní si myslet, že ty tendry jsou předražené, když na to nemáte žádné důkazy. A lze se naopak s úspěchem domnívat, že celková cena by byla u nově zavedených vozů mnohem vyšší. Stejně tak není pravda, že tady nemají zahraniční firmy homologaci. Napřílad Siemens má.

+1/0
9.5.2016 10:27

J57o22s62e71f 40Š30o32l10t97e30s 8504308390973

Naivní je myslet si, že cokoliv u státní firmy předražené a nefunkční nebude. Ostatně, máme na to pár desetiletí zkušeností, že? ;)

0/−1
9.5.2016 10:33

P43e32t56r 25N29o44v13o92t76n47y 1381660911

Holt riziko. Muzou vyhrat jinou soutěž. A když nedopadne schválení k provozu a ČD mezitim vysoutezi nejakou zakazku, kde ty jednotky bude potřebovat?

0/0
9.5.2016 10:35

J62o90s27e56f 74Š40o44l29t78e97s 8764728270793

Tak dodavatel samozřejmě zaplatí smluvní pokutu. Co je na tom divného? Tohle se všechno ošetřuje smluvně.

0/0
9.5.2016 10:36

P45e12t23r 49N23o89v72o72t62n42y 1251460701

A pokuta ty lidi někam doveze?

+2/0
9.5.2016 10:55

J61o80s74e33f 14Š48o66l40t81e51s 8544208840193

Ano, překvapivě bude ta pokuta tak vysoká, že si za ni ČD klidně najmou dočasnou náhradu.

0/0
9.5.2016 10:58

P28e45t55r 83N97o49v98o11t79n36y 1341470931

Spíš to budou muset dojezdit s vrakama a dostanou kvůli tomu ještě pokutu od ministerstva/kraje. Takže já bych to nechal na ČD, co si dají do podmínek soutěže na nové vlaky

+2/0
9.5.2016 11:06

J28o98s57e12f 19Š13o78l63t53e54s 8924378150853

Já ne. Jednoduše budu raději jezdit pár měsíců vrakem, než platit miliardy za šunt.

0/0
9.5.2016 11:07

V96a92c56l12a63v 13H71a37j27e78k 3436749469

jj. viz Stadlery v Liberci. Pozdě dodáno od výrobce, pokuta od kraje pro ČD.

0/0
9.5.2016 11:25

R69a80d53e50k 85J19a30n67a82t78a 9415516404312

"protože ty náklady by museli zaplatit všichni předem"

-----

Podobné riziko máte v businessu pořád. I když chcete produkt dovážet a prodávat sám, taky si musíte takové věci zajistit - a nikdo vám nezaručí, že se vám pak podaří na tom trhu uspět a vydělat na tom ...

+1/0
9.5.2016 10:41

J64o72s51e28f 78Š22o51l15t53e76s 8724308740663

Jistě, jenže tady jde o velké peníze a velké hráče. Pokud stát (ČD) vypisuje podobně velkou zakázku, měl by zajistit, aby se dané soutěže mohlo regulérně zúčastnit co nejvíce zájemců. Zhusta to totiž ušetří dost peněz. Když něco přihrajete rovnou kamarádíčkům a obvykle ještě přes úplatky, tak to bývá drahé a také nekvalitní.

0/−1
9.5.2016 10:43

O11n30d23ř36e72j 43P97l19í13v68a 9820175471133

Ano, jistě, a Škoda je již zaplatila, taky předem; ano, většina jich nevyhraje, ale do soutěže musíte jít s produktem, pokud ho nemáte, těžko si střežovat, že ostatní ano. Trochu problém spíš je, že vy musíte být natolik úspěšný, abyste mohl do svých výrobků promítnout i náklady na nevyhrané soutěže, takto to chodí. Jestli by pak nakonec ti konkurenti nebyli dražší? Je mi jasné, že ty soutěže mají složitá zadání. Ale pokud chci vstoupit na nějaký trh, asi musím do toho investovat, to je taky normální a nese to svá rizika. Že sme malá země? Za to ČD fakt nemůžou... pokud ostatní vyhodnotí, že se jim to nevyplatí, není to problém Škody (a to se nezastávám ani škody, ani čd o obou si myslím své)

+1/0
9.5.2016 14:53

J28o61s15e71f 42Š48o98l84t97e10s 8314338410253

Jenže zásadní problém je, že na to není ani dost času! Jinak bych vaše námitky chápal. Ale dělat homologaci preventivně, kdyby někdo náhodou tendr vypsal... To už fakt nedává smysl.

0/−1
9.5.2016 14:56

V13a80c29l20a52v 28H46a68j51e68k 3176429219

Ona Škodu ta homologace taky něco stála, tedy rozhodně nebyla zadarmo. A to, že má proti ostatním časový náskok je její plus a výhoda, ale vlastní zásluhou a za vlastní peníze. Nesmíte tak bezhlavě sežrat všechno co Vám pan Súra s Radimem neservírují. Chce to taky používat hlavu.

0/0
9.5.2016 20:43

J61o13s67e21f 40Š19o33l53t48e15s 8404818750803

A proto bude ČD ignorovat ostatní případné nabídky okolních konkurentů a půjde bezhlavě do zakázky u firmy, která z ní momentálně vysoudila solidní palmáre? Proč nedat delší čas na výrobu konkurenci, aby mohla podat nabídku? Třeba to neušetří nic. Ale třeba taky ano.

0/0
9.5.2016 20:54

V12a30c91l13a40v 28H93a38j82e57k 3406879109

Nebude ale mohli si homologaci udělat dříve úplně stejně jako Škoda.

0/0
9.5.2016 21:48

V75a92c97l38a30v 85H94a27j86e68k 3226989879

A Messerschmidty jsou asi docela jiná pohádka.

0/0
9.5.2016 21:49

M75i97r50e47k 44Z71á25v26o75d47n37ý 7872487820778

Mimochodem, jelikož se jedná o akciovku, neměla by zde ani být nutnost vypisovat jakékoliv výběrové řízení. Má být pouze odpovědnost na vedení ČD, jestli budou hospodařit dobře a když ne, má firma padnout / zprivatizovat. Takže se jedná o naprosto nesmyslnou debatu ohledně diskriminace.

0/0
9.5.2016 10:20

J55o37s32e40f 74Š56o59l50t75e19s 8944798620253

Opět se mýlíte. Jedná se sice o akciovku, ale ve vlastnictví státu, takže pro ni platí dle zákonů našeho státu, odlišná pravidla. A stát jako hlavní akcionář je může vyžadovat. A hlavně, EU jako hlavní poskytovatel dotace, vyžaduje, aby daný tendr nebyl diskriminační, jinak nic neproplatí. Tož tak.

0/0
9.5.2016 10:22

M60i79r13e52k 51Z94á86v45o22d67n71ý 7822677370648

To je úplně irelevantní, že je ve vlastnictví státu. A proto by to mělo být irelevantní i z pohledu zákon. Ano, pokud stát sám sobě podkopá nohy, tak je to smutné. ... A co se týče EU, tak pokud to budou shledávat diskriminační, tak ČD žádné dotace nedostanou a nebudou nic nakupovat. Jednoduché. Tak na co si stěžujete. Pokud to ČD projde, tak je vše v pořádku, pokud to neprojde, tak má zjěvně EU stejný (ale divný) názor jako Vy.

0/0
9.5.2016 10:25

J19o89s46e18f 49Š88o63l37t46e52s 8374358320403

Jasně, přihazování zakázek kamarádíčkům je dle vás ok. Jánabráchysmus v ČD kvete. Taky prodáváte staré pražce pod rukou a zisk vám jde do kapsy? Kradete hodně? To totiž zaměstnanci ČD často dělají.

0/−1
9.5.2016 10:26

M51i64r18e10k 64Z95á44v84o46d52n94ý 7412427690608

Ubožáčku ubohý, ty víš o mě prd :) Meleš si své nesmysly, které už jsem několikrát vyvrátil a pořád dokola jen urážíš. Už mě s tebou došla trpělivost. Hezký den :)

0/0
9.5.2016 10:28

J57o17s29e94f 40Š84o71l85t39e73s 8604338420603

Možná se spíš mrkněte na to, kdo tu uráží :-) Já to fakt nejsem. Já jsem jen pokládal otázky, na které jste raději neodpověděl (proč asi ;) a v podstatě jste se tu snažil vytvořit jakousi myšlenkovou konstrukci, na základě které si tento postup omluvíte. No sorry, ale to se vám fakt nepovedlo.

0/0
9.5.2016 10:31

M25i25r72o55s92l57a58v 70Z27i71k92m79u72n47d 6518752167298

To máte pravdu, ale pokud bude vypisovat stát / kraj nějakou dopravní zakázku, tak by měl stanovit pro všechny soutěžící stejná pravidla, např. tedy i povinnost aby nabízená vozidla byla získána na základě veřejné soutěže. Pokud musí soutěž vypsat jen ČD a do soutěže se "nikdo" nepřihlásí nebo se přihlásil jen jeden zájemce, tak se soutěž musela zrušit a ČD se nemohly o dopravní zakázku ucházet, protože nemohly nabídnout "nová" vozidla ...

Jak byste si představoval tendr na pořízení dalších jednotek 471 pokud by se ČD k takovému kroku rozhodly, protože stávající počet nepokrývá zcela přepravní požadavky ... EJ 471 někdo vyrobil a nikdo jiný je vyrábět nemůže ... chtít "jinou" patrovou soupravu od jiného výrobce lze, ale taková jednotka nebude provozně spojitelná s EJ 471 pokud nebude mít stejné řídící systémy ...

+1/0
9.5.2016 16:03

J13o79s39e33f 42Š94o46l68t64e34s 8444498410623

Jistě, že lze nakoupit přímo od výrobce. Pak ale jaksi nemá smysl vypisovat tendr, že?

0/0
9.5.2016 20:55

V82a68c30l78a48v 47H84a20j88e39k 3446359249

No pokud se zadá jako parametr kompatibilita s EJ 471, což je jaksi z provozního hlediska nezbytností, tak si hned přečtete článek JS o zakázce šité Škodě na míru a to i když dájí ČD 3 letou lhůtu na dodávk. To, že Siemens předvedl totéž na RailJetech bude samozřejmě v pojetí JS zcela nepodstatný detail.

0/0
9.5.2016 21:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.