Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velké zakázky Českých drah na nové vlaky poprvé zajímají také Číňany

Tři velké zakázky na nákup nových vlaků Českých drah poprvé přilákaly i čínského výrobce vlaků. Je mezi více než deseti zájemci, kteří si zatím vyzvedli dokumentaci. Stejnou zakázku vypsal už i RegioJet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L45u47k82á38š 23K85r46a76u16s 4868331287730

Ta�lokomotivka v�Zhozhou�je�gigant�chrl�c�mnohaset�kusov�s�rie.�Ale�jsou�to�vesm�s�ma�iny ur�en�na velk� n�pravov�tlaky 22,5t a�na�to�nejsou�evropsk�koleje�stav�n�

0/0
10.5.2016 10:02

R23o11b85i59n 24P59e16t40r90á32k 6774751200441

Zajímavá spekulace o diskriminační soutěži. ČD jsou se Škodou ve křízku, ale ušijí ji soutěž na míru. Český stát nemá se Škodou jediný problém, je to česká firma s českými zaměstanci, platící v Čechách daně, ale pro spravedlnost zakročí, aby měli šanci i výrobci z jiných zemí. Zní to naprosto logicky :-)

0/0
10.5.2016 8:08

M38a28r86t62i96n 36S43m95a31h14a 4196677383831

Pěkná fotka R^

0/0
9.5.2016 13:21

M31a94r27t68i54n 35K96o76ž31í32n 1485786911580

Rybí oko.

0/0
9.5.2016 15:30

T54o24m 15J62u12r51e18č57k29a 6345362905405

„Jde zejména o dobu dodání elektrických jednotek, kde České dráhy požadují pouhých 15 měsíců na dodání prvních dvou souprav, aby tak vědomě zkomplikovaly možnost většině výrobců předložit svou nabídku. RegioJet naopak požaduje dodání první soupravy až po 24 měsících,“ uvedl mluvčí Aleš Ondrůj.

Zajímavé, že u osobních vozů mají na rozdíl od ČD zase lhůtu jen 12 měsíců místo 24. Ale o tom se nám "objektivní" novinář nezmíní. ;-D

+7/0
9.5.2016 13:09

J26a79n 81S50ů55r31a 4325183943152

Je to chyba ve formuláři. Stejně, jako ČD měly u vozů při prvním vyhlášení chybu ve formuláři u vozů a uvedly 230 km/h.

0/0
9.5.2016 16:30

J18a30n 84J47e60m96e64l23k28a 1445840

Začínají zajímat Číňany? Tak to je určitě důvod k oslavě.

+1/0
9.5.2016 12:16

V50a16c98l55a65v 86H75a73j75e91k 3426629939

A ví někdo jaká je objektivně nutná doba na to, aby souprava či vozidla získala všechny homologace pro provoz v Česku. Všechno jsou to jen úvahy na podstrčeným názorem pana Sůra a Radima. Že by se třeba k té lhůtě kvalifikovaně vyjádřil drážní úřad do jehož kompetence to patří?? Takhle jsou to všechno jen blábol a doměnky.

+5/0
9.5.2016 11:40

M79a96t49ú80š 92B57e69n49a59k 9188954412263

Tak ono si každý výrobca môže dať certifikovať vozidlo aj hneď teraz (aj ho dávno mohol mať) a stihne to, ale všetci čakajú pokiaľ vyhrajú a až potom sa rozhýbu, potom to samozrejme dĺho trvá.

0/0
9.5.2016 22:59

M13a56r60t64i20n 17Š56i54m74e72k 4820944898435

Pokud jsou Čínské drážní vozy na tom stejně jako Čínské automobilky, tak děkuji, nechci

+1/0
9.5.2016 10:39

M56i44r29e22k 75Z67á89v66o63d56n82ý 7302697740448

A zase je to o "diskriminaci". Tak ať si ty firmy proaktivně schválí své jednotky na české koleje a nevymlouvají se jako naši "milí" spoluobčané na diskriminaci. 15 měsíců není moc, ale pokud mají být ČD konkurenceschopné a flexibilně reagovat na vývoj trhu, jsou rychlé a operativní dodávky nutností. Ale pak by to nevyznělo, že ČD jsou zlé, fuj, diskriminující...

+8/−6
9.5.2016 9:36

J90o96s12e24f 48Š82o28l22t20e81s 8344168480153

Problém je, že pak ty vlaky budou stát třeba 2násobek toho, co by stály jinde.

0/−2
9.5.2016 9:47

M33i66r85e12k 23Z22á15v39o94d30n72ý 7352467910148

Kvůli tomu, že si udělají homologaci, tak budou 2x dražší? Tak to si opravdu, ale opravdu nemyslím.

+7/−1
9.5.2016 9:54

J80o89s47e80f 20Š82o74l79t79e51s 8604378310183

Ne, dražší budou, protože nikdo do homologace (což je velmi drahý a časově náročný proces) nepůjde, aniž by mu to stálo za to. Takže vyhraje Škodovka s cenou, která bude klidně dvakrát vyšší než zahraniční, protože nebude mít konkurenty.

+2/−1
9.5.2016 9:56

M40i50r61e50k 61Z40á89v96o27d56n61ý 7392607110818

A koho je to tedy problém? Škodovky? ČD?

+1/0
9.5.2016 9:59

J50o22s46e35f 18Š39o90l86t34e38s 8314578850153

ČD a potažmo nás, jelikož ČD jsou státní podnik a tak zaplatíme cenu vlaků z našich daní.

0/−1
9.5.2016 10:00

M60i62r84e82k 31Z63á79v21o84d84n61ý 7232837710898

ČD nemají ve vztahu na státní penězovod žádná jiná privilegia, než jakákoliv jiná soukromá společnost.

+3/−1
9.5.2016 10:03

J29o79s31e72f 97Š39o38l24t11e23s 8784498620373

No to tedy mají. Případný zisk vyplácí do státní kasy a stejně tak je stát podrží v případě velké ztráty. I kdyby k tomu druhému nemělo dojít, tak stále ČD okradou dvojnásobnou cenou své akcionáře (stát, nás) o poměrně hodně peněz. Vám je jedno, že ČD nakoupí za dvakrát tak draho? Neděláte náhodou v ČKD? Nebo vám nepřiteče něco do kapsy? Komunistický myšlení hadr.

+1/−4
9.5.2016 10:07

M22i39r82e13k 90Z66á93v76o55d39n46ý 7122387370618

Vaše argumentace je směšná. Ano, je možné, že ČD stát možná v případě problémů podrží (ano, toto mi vadí, protože by se z ČD měla stát akciovka jako každá jiná a ne současná pololiberální společnost). Nicméně peníze na vozy se získávají trochu jinak, než si zjevně myslíte. 1) Buď se pokusí získat dotace. Nicméně dotační program může využít libovolný subjekt, nejen ČD, ale i soukromník. 2) Podpora na nákup nových vozů bude přímo ve výběrovém řízení na dopravce pro obsluhu dané linky. Nicméně pokud ČD budou kupovat drahé jednotky, budou muset nutně nastavit i vyšší cenu v soutěži, takže to vyhraje někdo, kdo nabídne nižší cenu. ... Z toho mi vyplývá, že o žádné předražování se nejedná.

+3/0
9.5.2016 10:11

J73o93s54e28f 96Š14o57l98t83e87s 8744318470823

Je to pořád akciovka. A jako taková se má snažit o co nejlepší správu majetku svých akcionářů. A je úplně jedno, kde ty peníze sebere, pořád je bude muset zaplatit. Nebo když něco platí EU, tak je jedno, že je to 100krát předražené? A vy tu prostě pořád melete svou. Pokud je jasné, že zahraniční dodavatel nemá šanci tendr stihnout bez sankcí, je diskriminační. A můžete si to omlouvat čím chcete. Tím to hasne. Tečka.

0/−1
9.5.2016 10:15

M69i52r24e26k 83Z71á54v78o20d91n15ý 7952527340918

Tak to je celkem Váš problém, pokud to vidíte tak zjednodušeně. Ano, akciovka je akciovka a má se snažit o co nejlepší hospodaření. A jak jsme si nyní vysvětlili, všichni mají stejné podmínky a o žádné předražování se tudíž jednat ani nemůže :)

+1/0
9.5.2016 10:16

J35o95s11e11f 62Š36o28l33t30e65s 8324638390973

Jaké stejné podmínky proboha? Takže když máte jednu společnost, která má již homologováno, protože se jedná o její hlavní trh a ostatní ne, protože jsme pro ně prd trh, tak to dáme přednostně jí, i když bude dražší? Co to je za pitomost? A ta podmínka v tom tendru prostě je. ČD = čistí de*ilové.

0/−1
9.5.2016 10:19

M24i25r44e55k 92Z85á86v32o84d54n64ý 7162947830618

A to je snad problém ČD, že "a ostatní ne, protože jsme pro ně prd trh" ... To je problém dodavatelů a zjevně ještě Váš, když máte pořád se do zaměstnanců ČD navážet :) A myslíte si, že by snad ten dodavatel nezaúčtoval náklady na homologaci do smlouvy. Jste zjevně hodně naivní. Trochu moc velký machýrek :))

0/0
9.5.2016 10:22

J22o11s61e33f 17Š57o91l73t30e84s 8564518280923

Jistě, že by si je zaúčtoval, ale vy zřejmě postrádáte logiku, protože ty náklady by museli zaplatit všichni předem a naprostá většina jich nevyhraje, takže by o dané náklady zbytečně přišli. Trochu problém, co? Chytráku. Další nádražák s IQ tykve.

0/0
9.5.2016 10:24

M60i61r18e24k 79Z94á75v70o49d59n48ý 7152137200558

A hele, ubožáček se odhodlal k osobním útokům :)) Víte, logika je taková, že je naivní si myslet, že ty tendry jsou předražené, když na to nemáte žádné důkazy. A lze se naopak s úspěchem domnívat, že celková cena by byla u nově zavedených vozů mnohem vyšší. Stejně tak není pravda, že tady nemají zahraniční firmy homologaci. Napřílad Siemens má.

+1/0
9.5.2016 10:27

J46o55s41e44f 70Š18o64l69t39e32s 8504328500243

Naivní je myslet si, že cokoliv u státní firmy předražené a nefunkční nebude. Ostatně, máme na to pár desetiletí zkušeností, že? ;)

0/−1
9.5.2016 10:33

P69e45t43r 67N38o34v91o55t90n25y 1871840511

Holt riziko. Muzou vyhrat jinou soutěž. A když nedopadne schválení k provozu a ČD mezitim vysoutezi nejakou zakazku, kde ty jednotky bude potřebovat?

0/0
9.5.2016 10:35

J60o12s84e11f 53Š80o27l83t39e25s 8174568840943

Tak dodavatel samozřejmě zaplatí smluvní pokutu. Co je na tom divného? Tohle se všechno ošetřuje smluvně.

0/0
9.5.2016 10:36

P90e78t91r 39N72o34v55o78t23n14y 1471730841

A pokuta ty lidi někam doveze?

+2/0
9.5.2016 10:55

J63o89s64e25f 56Š84o65l14t66e53s 8304958500323

Ano, překvapivě bude ta pokuta tak vysoká, že si za ni ČD klidně najmou dočasnou náhradu.

0/0
9.5.2016 10:58

P40e40t30r 36N20o53v39o11t76n97y 1841240591

Spíš to budou muset dojezdit s vrakama a dostanou kvůli tomu ještě pokutu od ministerstva/kraje. Takže já bych to nechal na ČD, co si dají do podmínek soutěže na nové vlaky

+2/0
9.5.2016 11:06

J94o80s88e80f 63Š79o94l63t92e73s 8984608700283

Já ne. Jednoduše budu raději jezdit pár měsíců vrakem, než platit miliardy za šunt.

0/0
9.5.2016 11:07

V90a33c34l71a43v 32H12a25j48e91k 3766369309

jj. viz Stadlery v Liberci. Pozdě dodáno od výrobce, pokuta od kraje pro ČD.

0/0
9.5.2016 11:25

R55a61d22e65k 40J41a34n70a32t77a 9725656264542

"protože ty náklady by museli zaplatit všichni předem"

-----

Podobné riziko máte v businessu pořád. I když chcete produkt dovážet a prodávat sám, taky si musíte takové věci zajistit - a nikdo vám nezaručí, že se vám pak podaří na tom trhu uspět a vydělat na tom ...

+1/0
9.5.2016 10:41

J68o46s65e31f 75Š49o34l47t76e52s 8364518910573

Jistě, jenže tady jde o velké peníze a velké hráče. Pokud stát (ČD) vypisuje podobně velkou zakázku, měl by zajistit, aby se dané soutěže mohlo regulérně zúčastnit co nejvíce zájemců. Zhusta to totiž ušetří dost peněz. Když něco přihrajete rovnou kamarádíčkům a obvykle ještě přes úplatky, tak to bývá drahé a také nekvalitní.

0/−1
9.5.2016 10:43

O78n42d96ř13e37j 58P48l12í80v18a 9680285451573

Ano, jistě, a Škoda je již zaplatila, taky předem; ano, většina jich nevyhraje, ale do soutěže musíte jít s produktem, pokud ho nemáte, těžko si střežovat, že ostatní ano. Trochu problém spíš je, že vy musíte být natolik úspěšný, abyste mohl do svých výrobků promítnout i náklady na nevyhrané soutěže, takto to chodí. Jestli by pak nakonec ti konkurenti nebyli dražší? Je mi jasné, že ty soutěže mají složitá zadání. Ale pokud chci vstoupit na nějaký trh, asi musím do toho investovat, to je taky normální a nese to svá rizika. Že sme malá země? Za to ČD fakt nemůžou... pokud ostatní vyhodnotí, že se jim to nevyplatí, není to problém Škody (a to se nezastávám ani škody, ani čd o obou si myslím své)

+1/0
9.5.2016 14:53

J67o55s61e15f 26Š76o43l78t81e69s 8114858950183

Jenže zásadní problém je, že na to není ani dost času! Jinak bych vaše námitky chápal. Ale dělat homologaci preventivně, kdyby někdo náhodou tendr vypsal... To už fakt nedává smysl.

0/−1
9.5.2016 14:56

V84a69c38l87a49v 75H90a89j79e68k 3386669159

Ona Škodu ta homologace taky něco stála, tedy rozhodně nebyla zadarmo. A to, že má proti ostatním časový náskok je její plus a výhoda, ale vlastní zásluhou a za vlastní peníze. Nesmíte tak bezhlavě sežrat všechno co Vám pan Súra s Radimem neservírují. Chce to taky používat hlavu.

0/0
9.5.2016 20:43

J65o65s57e62f 57Š13o75l78t30e89s 8314348240243

A proto bude ČD ignorovat ostatní případné nabídky okolních konkurentů a půjde bezhlavě do zakázky u firmy, která z ní momentálně vysoudila solidní palmáre? Proč nedat delší čas na výrobu konkurenci, aby mohla podat nabídku? Třeba to neušetří nic. Ale třeba taky ano.

0/0
9.5.2016 20:54

V10a59c36l11a50v 61H40a26j20e79k 3796789689

Nebude ale mohli si homologaci udělat dříve úplně stejně jako Škoda.

0/0
9.5.2016 21:48

V66a77c74l91a76v 59H70a76j22e34k 3176539829

A Messerschmidty jsou asi docela jiná pohádka.

0/0
9.5.2016 21:49

M30i38r63e78k 16Z63á34v61o89d40n53ý 7662867150748

Mimochodem, jelikož se jedná o akciovku, neměla by zde ani být nutnost vypisovat jakékoliv výběrové řízení. Má být pouze odpovědnost na vedení ČD, jestli budou hospodařit dobře a když ne, má firma padnout / zprivatizovat. Takže se jedná o naprosto nesmyslnou debatu ohledně diskriminace.

0/0
9.5.2016 10:20

J49o54s76e82f 78Š43o19l11t54e97s 8544748520473

Opět se mýlíte. Jedná se sice o akciovku, ale ve vlastnictví státu, takže pro ni platí dle zákonů našeho státu, odlišná pravidla. A stát jako hlavní akcionář je může vyžadovat. A hlavně, EU jako hlavní poskytovatel dotace, vyžaduje, aby daný tendr nebyl diskriminační, jinak nic neproplatí. Tož tak.

0/0
9.5.2016 10:22

M86i34r28e57k 67Z41á12v61o41d72n25ý 7532177750468

To je úplně irelevantní, že je ve vlastnictví státu. A proto by to mělo být irelevantní i z pohledu zákon. Ano, pokud stát sám sobě podkopá nohy, tak je to smutné. ... A co se týče EU, tak pokud to budou shledávat diskriminační, tak ČD žádné dotace nedostanou a nebudou nic nakupovat. Jednoduché. Tak na co si stěžujete. Pokud to ČD projde, tak je vše v pořádku, pokud to neprojde, tak má zjěvně EU stejný (ale divný) názor jako Vy.

0/0
9.5.2016 10:25

J31o34s89e53f 95Š36o67l56t34e74s 8484208360183

Jasně, přihazování zakázek kamarádíčkům je dle vás ok. Jánabráchysmus v ČD kvete. Taky prodáváte staré pražce pod rukou a zisk vám jde do kapsy? Kradete hodně? To totiž zaměstnanci ČD často dělají.

0/−1
9.5.2016 10:26

M80i61r87e80k 23Z12á15v34o19d28n72ý 7712867230148

Ubožáčku ubohý, ty víš o mě prd :) Meleš si své nesmysly, které už jsem několikrát vyvrátil a pořád dokola jen urážíš. Už mě s tebou došla trpělivost. Hezký den :)

0/0
9.5.2016 10:28

J66o34s36e42f 64Š33o72l64t30e56s 8214298770933

Možná se spíš mrkněte na to, kdo tu uráží :-) Já to fakt nejsem. Já jsem jen pokládal otázky, na které jste raději neodpověděl (proč asi ;) a v podstatě jste se tu snažil vytvořit jakousi myšlenkovou konstrukci, na základě které si tento postup omluvíte. No sorry, ale to se vám fakt nepovedlo.

0/0
9.5.2016 10:31

M82i28r30o74s52l59a20v 36Z71i93k72m41u95n25d 6708802337488

To máte pravdu, ale pokud bude vypisovat stát / kraj nějakou dopravní zakázku, tak by měl stanovit pro všechny soutěžící stejná pravidla, např. tedy i povinnost aby nabízená vozidla byla získána na základě veřejné soutěže. Pokud musí soutěž vypsat jen ČD a do soutěže se "nikdo" nepřihlásí nebo se přihlásil jen jeden zájemce, tak se soutěž musela zrušit a ČD se nemohly o dopravní zakázku ucházet, protože nemohly nabídnout "nová" vozidla ...

Jak byste si představoval tendr na pořízení dalších jednotek 471 pokud by se ČD k takovému kroku rozhodly, protože stávající počet nepokrývá zcela přepravní požadavky ... EJ 471 někdo vyrobil a nikdo jiný je vyrábět nemůže ... chtít "jinou" patrovou soupravu od jiného výrobce lze, ale taková jednotka nebude provozně spojitelná s EJ 471 pokud nebude mít stejné řídící systémy ...

+1/0
9.5.2016 16:03

J53o52s66e49f 22Š76o71l84t17e96s 8674348120823

Jistě, že lze nakoupit přímo od výrobce. Pak ale jaksi nemá smysl vypisovat tendr, že?

0/0
9.5.2016 20:55

V37a39c35l98a51v 96H44a62j92e39k 3616419699

No pokud se zadá jako parametr kompatibilita s EJ 471, což je jaksi z provozního hlediska nezbytností, tak si hned přečtete článek JS o zakázce šité Škodě na míru a to i když dájí ČD 3 letou lhůtu na dodávk. To, že Siemens předvedl totéž na RailJetech bude samozřejmě v pojetí JS zcela nepodstatný detail.

0/0
9.5.2016 21:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.