Diskuze
Stát plánuje „půjčovnu vlaků“. Nakoupí soupravy za 20 miliard korun
Děkujeme za pochopení.
R91o82m31a53n 62J37e43s57c49h86k28e
Pan Dušek by se měl stydět za své bláboly. Když vezmu jízdní řád trati Pardubice - Liberec před 80 lety se jezdilo rychleji než dnes. To je ten pokrok.
Politici rozkouskovali železnici. Dnes nic nefunguje. Ruší se čekárny a zastávky.
Ujíždějí vlaky. Vyhání se cestující z vlaků na silnici. Nikdo za nic neodpovídá.
Chcete řešit problém, dostanete telefonní číslo do Prahy. Na krajská centra nenajdete spojení.
Dnes měl vlak 10 minut zpoždění a nikdo nic nehlásil. V Rakousku od 4 minut hlásí.
O13d20s51t83r31a36n41ě44n59ý 77U41ž47i77v78a54t53e88l
J27a62n 37J65e82m36e48l29k88a
No, ale to mohla klidně zaříznout vláda přes dozorčí radu.. Ale asi nějak nechtěla..
M21a76r81t55i10n 29Š57t62r37o29s
Takže se dopravci už budou lišit jen personálem, a marketingem. Nevěřím, že stát dokáže stejné vlaky nakoupit levněji než dopravci. Už kvůli těžkopádnému a zdlouhavému (tudíž drahém) systému zadávání veřejných zakázek...
O72l44d92ř43i50c43h 90J20a59n45e52č74e17k
...a pro stát resp. kraje ještě jedním podstatným faktorem: cenou.
čím by se ostatně měli lišit z pohledu cestujících? na objednávaných spojích, kde si objednavatel poměrně jasně definuje požadavky na soupravy, se stejně velké rozdíly v kvalitě služeb čekat nedají.
a nechápu, proč by měl stát v těžkopádných veřejných zakázkách - zato ovšem ve velkém objemu a s garancí, že soupravy opravdu odebere - nakupovat dráž, než soukromí dopravci, kteří mohou výrobce oslovit přímo, ale objem objednávky se dá spočítat na prstech a to ještě jen v případě, že dopravce soutěž vyhraje a ministerstvo ji posléze nezruší?
právě a velký a jistý objem objednávky může přilákat velké výrobce, kteří se jinak objednávce na pár souprav včetně složitého schvalování pro české tratě vysmějí.
J83a53n 39J85e59m62e29l83k12a
Otázka co se z těch peněz nakoupí. V msk kraji jezdí jako rychlíky 842/843. Ty jsou dobré a pohodlné, nevidím důvod, proč mrhat peníze daňových poplatníků na jejich náhradu. Nevím co má ČD jinde. Kdyby se ty peníze investovaly do náhrady 81x a osobních, tak to jo. Nejlépe na některých tratích elektrifikovat z fondů EU a koupit nějakou lehkou jednotku. Třeba Valašské Meziříčí - Rožnov. Nymburk - Boleslav (a ty stejně v žádných dohledných plánech na opravu nejsou).. Místo 300 mld za vrt. A hlavně je třeba zabezpečit jednokolejné tratě.
Spíš je problém, že někde rychlíky nejezdí vůbec.
Nevím zcela co jsi pomůžou s hrou na soutěže, virtuálními operátory, kteří budou mít státní unifikované vlaky. Co tam tomu přidají.(kromě zvýšení jízdného a ztráty jednotného lístku v ČR) Zbytečné stěhování lidí z ČD někam na nějakou další novou státní organizaci. Místo toho, aby vláda pořádně řídila české dráhy.
Doufám, že nebudou takto dotovat vlaky IC, které žádné unifikované dotované soupravy nepotřebují, I na Budějovice mi to příjde jako nesmysl.
Stejně nepochopím proč ministerstvo jasně nezastropovalo kraje na možnost vysoutěžit max. třeba 30% tratí nebo 30% přidělených peněz do roku 34. Má svoji státní firmu s dluhy a ta se půjde pást? To jako nechtějí platit ty dluhopisy?
Dále nevím proč je třeba soutěžit na 15 let, když budou mít půjčené vlaky a ty se jim tedy nemusí zaplatit! Proč nesoutěžit opakovaně třeba po 5 letech. Řetězce soutěží co 3 měsíce, stále dokola.
O64l42d25ř63i61c14h 77J21a88n24e50č35e79k
843 má jako rychlíkový vůz dvě vady: 1) uspořádání sedaček - výlučně 2+2 s maličkým stolečkem - je pro cesty na delší vzdálenosti naprosto nevhodné, člověk si občas někam chce odložit laptop, pití apod. nevím jaké trasy jezdí v MSK, já ho znám dobře z trasy Pardubice - Liberec, kde jede 3 hodiny. a 2) absence 1. třídy - když už mám kvůli úseku Břeclav - Pardubice koupený časový doplatek, rád bych ho využil i v návazném RYCHLÍKU. zkrátka na lokálku Liberec - Tanvald byl dobrý, na rychlík ne.
Nymburk - MB by mělo smysl elektrifikovat (a lépe napojit na Prahu) kvůli regionální dopravě Praha - MB. rozhodně ne kvůli rychlíkům Kolín - Česká Lípa (-Rumburk) vedených dvouvozovou jednotkou 854/954 (což jsou podle mě velmi zdařilé rekonstrukce, rozhodně lepší, než 843) - ta teď jede pod dráty Kolín - Nymburk, no tak by pod dráty jela o 30km dál.
o Vlkavské spojce a elektrifikaci do MB se mluví už hodně dlouho, jak reálně vypadá realizace netuším.
"někde nejezdí rychlíky vůbec" - nemyslím si, v ČR jezdí rychlíků mrtě.
co si pomůžou se hrou na soutěže? levnější nákup jednotek a levnější provoz u soukromých firem, které fungují efektivněji než státní moloch ČD.
proč by proboha MD mělo krajům stropovat, jakou část výkonů mohou soutěžit? Liberecký kraj vysoutěžil podstatnou část svých tratí a jednoznačně to vedlo ke zlepšení služeb pro cestující, nejspíš i k úspoře krajských peněz. u rychlíků brek nad likvidací síťovosti ještě dokážu pochopit (kvůli jízdenkám), v krajích se stejně jezdí za integrovaný tarif, takže je jedno, kdo je dopravce.
O54l34d28ř86i31c90h 26J87a83n45e46č68e97k
to je překvapení, že nejvíce proti křičí Pardubický kraj možná by pro ty s kratší pamětí bylo dobré připomenout, že tamní náměstek pro dopravu je bývalým šéfem železničních odborářů
a kdo že to křičí z Vysočiny?
a jinak k vlastní koncepci - jestli to skutečně bude výhodnější, než aby dopravci měli vlastí soupravy, neumím posoudit. stát ve velkém objemu určitě nakoupí levněji, ale dopravci se k půjčenému nejspíš nebudou chovat stejně jako k vlastnímu. nicméně pokud je to jediná možnost, jak konečně prolomit věčné rušení a oddalování tendrů na rychlíky a umožnit férovou soutěž výrobců vozidel (namísto zakázek šitých na míru Škodě), tak je to asi správně.
O11l69d43r97i10c17h 45S69z78e60l28i85g80a
Třeba budou na půjčování souprav prodělávat méně, než na jejich provozování.
J86i41n47d55ř37i33c81h 13Š97k15o67p71e40k
stát provozuje vlaky, nebo jak se má chápat to srovnání ?
J38a66n 24P79r95i78c93h62y12s17t77a89l
„Je to tunel. Stát má 170 let České dráhy a jejich know-how a teď chce vyvést tyto činnosti na jiné,“ tvrdí Jaromír Dušek, náměstek pro dopravu v Pardubickém kraji.
Zda je to tunel ci nikoliv, o tom lze spekulovat. Ovsem zbytek tvrzeni pana namestka je 100% naprosty nesmyl. Ceske Drahy vznikly v roce 1993. Kde vzal tech 170 let?
M37a17t23o86u94š 13K64y74n36c69l
Je to skoro jako role realitního makléře, skoro nikdo ho nepotřebuje, ale on se potřebuje něčím živit, tak stát asi potřebuje přiživit pár úředníků? A když to tady doposud vcelku funguje, proč to měnit?
J78a77n 55V98a63l49a90l27í83k
Stát pak bude své vlaky půjčovat dopravcům, aby s nimi jezdili na dotovaných tratích. Z dopravců se tak stanou pouzí provozovatelé, kteří dodají lidi a obchodní zkušenosti. Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/stat-na-konci-leta-vypise-obri-tendr-na-nakup-triceti-vlaku-1294731#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink
Prvních třicet státních motoráků hodlá ministerstvo nasadit na tratě Liberec–Pardubice, Liberec – Ústí nad Labem a Ostrava–Opava–Olomouc. A tyto tratě budou muset dopravci vysoutěžit: vítězové získají smlouvu na 15 let, jezdit začnou koncem roku 2018.Po velké vlakové soutěži bude následovat soutěž na třicetiletou údržbu vlaků. „Myslím, že to bude velice dobrý impulz pro investice do nových údržbových základen,“ řekl Paroubek. Údržba nových vlaků by tak neměla být závislá na infrastruktuře Českých drah, ačkoli ty budou mít zřejmě velkou šanci stát se vrchním údržbářem státních strojů. Příští rok pak chce ministerstvo nakoupit i elektrické soupravy pro tratě z Prahy do Děčína, Chebu, Brna a Hradce Králové a z Brna přes České Budějovice do Plzně.
No a ten kdo získá zakázku na udržbu bude mít hezký šolich placený z daní i pro soukromé dopravce.Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/stat-na-konci-leta-vypise-obri-tendr-na-nakup-triceti-vlaku-1294731#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink
R34o68m65a23n 88P91o91l32á41č67e70k
A proškolení zajistí kdo? Pokud se nakoupí něco jiného než jezdí ted :-).
M88i33r82o73s52l87a64v 17Z67i98k52m13u63n53d
Přitom se říká, že stát je špatný hospodář ... kdo bude vozidla opravovat, kdo bude zajišťovat provozní údržbu ... kdo povede reklamační řízení v případě garanční závady ...
V depu se jednalo přímo se zástupcem dodavatele (vedoucí garančního servisu) ihned po odstavení vozidla kvůli garanční závadě a sepisovala reklamační hlášenka a přerušoval se běh garance do doby opravení závady třeba i návratem vozidla do výrobního závodu ...
Bude "vlastník" vozidla (stát zastoupený MD) zajišťovat centrálně nákup náhradních dílů nebo to bude přeneseno na nájemce ...
J64a21n 64V75a18l59a19l32í30k
to je jako když si pujčíte auto v půjčovně náklady jsou vyšší než když si ho koupíte a necháte si ho opravit sám...
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Větší než největší. Rekordní 3D tiskárna umí vytvořit víc domů najednou
Univerzita v americkém Maine představila novou výkonnou 3D tiskárnu, která je schopna vytvářet...
Průmyslová produkce Polska klesla. Je to jen krátkodobý trend, tvrdí experti
Produkce polského průmyslu v březnu zaznamenala největší propad od dubna loňského roku. V...
Pražská burza vystoupala nejvýš od roku 2008
Pražská burza vystoupala nejvýš za posledních téměř šestnáct let. Index PX posílil během úterního...
Nesnězeno zachránilo přes dva miliony balíčků jídla, funguje v několika zemích
Platforma pro záchranu jídla Nesnězeno spolupracuje s více než třemi tisíci partnery, mezi něž...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!