Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát plánuje „půjčovnu vlaků“. Nakoupí soupravy za 20 miliard korun

Ministerstvo dopravy připravuje změnu ve fungování české železnice. Vlaky si už nebudou kupovat přímo dopravci, ale stát, který jim je bude půjčovat. Plán se nelíbí Českým drahám ani některým krajům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R58o56m64a81n 46J33e53s46c87h94k16e 9118565917105

Pan Dušek by se měl stydět za své bláboly. Když vezmu jízdní řád trati Pardubice - Liberec před 80 lety se jezdilo rychleji než dnes. To je ten pokrok.

Politici rozkouskovali železnici. Dnes nic nefunguje. Ruší se čekárny a zastávky.

Ujíždějí vlaky. Vyhání se cestující z vlaků na silnici. Nikdo za nic neodpovídá.

Chcete řešit problém, dostanete telefonní číslo do Prahy. Na krajská centra nenajdete spojení.

Dnes měl vlak 10 minut zpoždění a nikdo nic nehlásil. V Rakousku od 4 minut hlásí.

0/0
13.5.2016 22:12

M83i82c61h29a67l 88G98r40e81g96o25r 8286244660702

Tunel. Stačí se podívat za kolik si kupovali Pendolina státní firmy a za kolik soukromé.

0/0
12.5.2016 20:33

J83a12n 46J86e81m56e92l42k24a 1455640

No, ale to mohla klidně zaříznout vláda přes dozorčí radu.. Ale asi nějak nechtěla..

+1/0
12.5.2016 20:54

M39a17r98t25i52n 53Š82t16r58o57s 4989987610898

Takže se dopravci už budou lišit jen personálem, a marketingem. Nevěřím, že stát dokáže stejné vlaky nakoupit levněji než dopravci. Už kvůli těžkopádnému a zdlouhavému (tudíž drahém) systému zadávání veřejných zakázek...

0/0
12.5.2016 16:50

O58l26d81ř84i31c15h 39J79a27n20e13č64e68k 8209536903501

...a pro stát resp. kraje ještě jedním podstatným faktorem: cenou.

čím by se ostatně měli lišit z pohledu cestujících? na objednávaných spojích, kde si objednavatel poměrně jasně definuje požadavky na soupravy, se stejně velké rozdíly v kvalitě služeb čekat nedají.

a nechápu, proč by měl stát v těžkopádných veřejných zakázkách - zato ovšem ve velkém objemu a s garancí, že soupravy opravdu odebere - nakupovat dráž, než soukromí dopravci, kteří mohou výrobce oslovit přímo, ale objem objednávky se dá spočítat na prstech a to ještě jen v případě, že dopravce soutěž vyhraje a ministerstvo ji posléze nezruší?

právě a velký a jistý objem objednávky může přilákat velké výrobce, kteří se jinak objednávce na pár souprav včetně složitého schvalování pro české tratě vysmějí.

+1/0
12.5.2016 17:07

Š46i82m13o59n 90D40a65l53e71c44k18ý 8170224836135

Teoretická část je správná. Teď přejděme k té praktické, která se zakládá na údajích za posledních 20 let a vyjde nám, že nákupy státu a státních firem jaksi neodpovídají pravidlům tržní ekonomiky.

+2/0
12.5.2016 18:13

O83l96d32ř40i20c56h 92J39a35n59e89č88e22k 8879846723621

a nákupy ČD? ;-D

(koneckonců žádné překvapení, že firma 100% vlastněná a kontrolovaná státem trpí stejnými nešvary jako stát samotný)

+1/0
13.5.2016 11:12

J67a16n 62J26e58m39e67l84k25a 1405580

Otázka co se z těch peněz nakoupí. V msk kraji jezdí jako rychlíky 842/843. Ty jsou dobré a pohodlné, nevidím důvod, proč mrhat peníze daňových poplatníků na jejich náhradu. Nevím co má ČD jinde. Kdyby se ty peníze investovaly do náhrady 81x a osobních, tak to jo. Nejlépe na některých tratích elektrifikovat z fondů EU a koupit nějakou lehkou jednotku. Třeba Valašské Meziříčí - Rožnov. Nymburk - Boleslav (a ty stejně v žádných dohledných plánech na opravu nejsou).. Místo 300 mld za vrt. A hlavně je třeba zabezpečit jednokolejné tratě.

Spíš je problém, že někde rychlíky nejezdí vůbec.

Nevím zcela co jsi pomůžou s hrou na soutěže, virtuálními operátory, kteří budou mít státní unifikované vlaky. Co tam tomu přidají.(kromě zvýšení jízdného a ztráty jednotného lístku v ČR) Zbytečné stěhování lidí z ČD někam na nějakou další novou státní organizaci. Místo toho, aby vláda pořádně řídila české dráhy.

Doufám, že nebudou takto dotovat vlaky IC, které žádné unifikované dotované soupravy nepotřebují, I na Budějovice mi to příjde jako nesmysl.

Stejně nepochopím proč ministerstvo jasně nezastropovalo kraje na možnost vysoutěžit max. třeba 30% tratí nebo 30% přidělených peněz do roku 34. Má svoji státní firmu s dluhy a ta se půjde pást? To jako nechtějí platit ty dluhopisy?

Dále nevím proč je třeba soutěžit na 15 let, když budou mít půjčené vlaky a ty se jim tedy nemusí zaplatit! Proč nesoutěžit opakovaně třeba po 5 letech. Řetězce soutěží co 3 měsíce, stále dokola.

+3/0
12.5.2016 15:02

O69l30d71ř14i35c98h 80J70a86n22e79č92e52k 8529776103111

843 má jako rychlíkový vůz dvě vady: 1) uspořádání sedaček - výlučně 2+2 s maličkým stolečkem - je pro cesty na delší vzdálenosti naprosto nevhodné, člověk si občas někam chce odložit laptop, pití apod. nevím jaké trasy jezdí v MSK, já ho znám dobře z trasy Pardubice - Liberec, kde jede 3 hodiny. a 2) absence 1. třídy - když už mám kvůli úseku Břeclav - Pardubice koupený časový doplatek, rád bych ho využil i v návazném RYCHLÍKU. zkrátka na lokálku Liberec - Tanvald byl dobrý, na rychlík ne.

Nymburk - MB by mělo smysl elektrifikovat (a lépe napojit na Prahu) kvůli regionální dopravě Praha - MB. rozhodně ne kvůli rychlíkům Kolín - Česká Lípa (-Rumburk) vedených dvouvozovou jednotkou 854/954 (což jsou podle mě velmi zdařilé rekonstrukce, rozhodně lepší, než 843) - ta teď jede pod dráty Kolín - Nymburk, no tak by pod dráty jela o 30km dál.

o Vlkavské spojce a elektrifikaci do MB se mluví už hodně dlouho, jak reálně vypadá realizace netuším.

"někde nejezdí rychlíky vůbec" - nemyslím si, v ČR jezdí rychlíků mrtě.

co si pomůžou se hrou na soutěže? levnější nákup jednotek a levnější provoz u soukromých firem, které fungují efektivněji než státní moloch ČD.

proč by proboha MD mělo krajům stropovat, jakou část výkonů mohou soutěžit? 8-oRv Liberecký kraj vysoutěžil podstatnou část svých tratí a jednoznačně to vedlo ke zlepšení služeb pro cestující, nejspíš i k úspoře krajských peněz. u rychlíků brek nad likvidací síťovosti ještě dokážu pochopit (kvůli jízdenkám), v krajích se stejně jezdí za integrovaný tarif, takže je jedno, kdo je dopravce.

+3/0
12.5.2016 16:43

J51a52n 65J86e71m55e49l16k31a 1855340

Ano, oni si možná nakoupí levněji, možná budou mít pseudo levnější provoz. Ale to se projeví v jejich zisku, ne u zákazníka. Že uspoří kraj neznamená, že zákazník. Lokální vlak jezdí jen tam a zpět. Není tam zas tak co vymyslet. Ty peníze jsou stejně státní, ne kraje. Je tu státní firma. Proč 30%? Protože je to experiment, který může dopadnout jak v Anglii. Já o to zájem nemám. Až se to osvědčí, ať si soutěží dál.

0/0
12.5.2016 17:20

O66l64d54ř93i25c43h 69J14a87n84e62č22e17k 8239846493861

když se jezdí za krajský integrovaný tarif, jak by se to mohlo projevit u zákazníka? proč by nutně přinosem konkurence mělo být snížení ceny pro zákazníka? existují i jiné přínosy.

jo jo, to věčné strašení Anglií, to už známe. železnice v Anglii funguje v dost jiných zákonných a finančních podmínkách než ve střední Evropě, tak nechápu, jak to vůbec můžete srovnávat. v ČR stát / kraj maximální cenu jízdného (v jím objednávaných vlacích) reguluje, stejně jako četnost spojů. fakt nechápu, co máte za problém.

jak už jsem napsal - Liberecký kraj podstatnou část výkonů na svých železnicích vysoutěžil a očividně to přineslo řadu výhod.

0/0
13.5.2016 11:24

O22l19d72ř79i39c66h 43J71a74n71e96č74e31k 8979146233551

to je překvapení, že nejvíce proti křičí Pardubický kraj ;-D možná by pro ty s kratší pamětí bylo dobré připomenout, že tamní náměstek pro dopravu je bývalým šéfem železničních odborářů :-P

a kdo že to křičí z Vysočiny?

a jinak k vlastní koncepci - jestli to skutečně bude výhodnější, než aby dopravci měli vlastí soupravy, neumím posoudit. stát ve velkém objemu určitě nakoupí levněji, ale dopravci se k půjčenému nejspíš nebudou chovat stejně jako k vlastnímu. nicméně pokud je to jediná možnost, jak konečně prolomit věčné rušení a oddalování tendrů na rychlíky a umožnit férovou soutěž výrobců vozidel (namísto zakázek šitých na míru Škodě), tak je to asi správně.

+1/0
12.5.2016 14:39
Foto

O13l32d67r84i77c19h 82S73z21e25l87i40g58a 7723862159629

Třeba budou na půjčování souprav prodělávat méně, než na jejich provozování.

0/0
12.5.2016 14:34

J92i22n23d54ř36i96c21h 31Š50k70o71p38e65k 4865581980605

stát provozuje vlaky, nebo jak se má chápat to srovnání ?

0/0
12.5.2016 17:07

J19a61n 81P11r44i10c88h16y27s51t55a41l 8251988203

„Je to tunel. Stát má 170 let České dráhy a jejich know-how a teď chce vyvést tyto činnosti na jiné,“ tvrdí Jaromír Dušek, náměstek pro dopravu v Pardubickém kraji.

Zda je to tunel ci nikoliv, o tom lze spekulovat. Ovsem zbytek tvrzeni pana namestka je 100% naprosty nesmyl. Ceske Drahy vznikly v roce 1993. Kde vzal tech 170 let?

0/0
12.5.2016 13:39
Foto

J68a68n 15V90a98l11a76l35í55k 6626379470216

bere to ještě z dob rakouska uherska :-)

+1/0
12.5.2016 13:50

M44a55t37o38u40š 96K63y34n33c60l 4574217331479

Je to skoro jako role realitního makléře, skoro nikdo ho nepotřebuje, ale on se potřebuje něčím živit, tak stát asi potřebuje přiživit pár úředníků? A když to tady doposud vcelku funguje, proč to měnit?

+1/0
12.5.2016 13:06
Foto

J18a55n 65V89a34l71a60l68í96k 6816669100596

Stát pak bude své vlaky půjčovat dopravcům, aby s nimi jezdili na dotovaných tratích. Z dopravců se tak stanou pouzí provozovatelé, kteří dodají lidi a obchodní zkušenosti. Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/stat-na-konci-leta-vypise-obri-tendr-na-nakup-triceti-vlaku-1294731#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink

Prvních třicet státních motoráků hodlá ministerstvo nasadit na tratě Liberec–Pardubice, Liberec – Ústí nad Labem a Ostrava–Opava–Olomouc. A tyto tratě budou muset dopravci vysoutěžit: vítězové získají smlouvu na 15 let, jezdit začnou koncem roku 2018.Po velké vlakové soutěži bude následovat soutěž na třicetiletou údržbu vlaků. „Myslím, že to bude velice dobrý impulz pro investice do nových údržbových základen,“ řekl Paroubek. Údržba nových vlaků by tak neměla být závislá na infrastruktuře Českých drah, ačkoli ty budou mít zřejmě velkou šanci stát se vrchním údržbářem státních strojů. Příští rok pak chce ministerstvo nakoupit i elektrické soupravy pro tratě z Prahy do Děčína, Chebu, Brna a Hradce Králové a z Brna přes České Budějovice do Plzně.

No a ten kdo získá zakázku na udržbu bude mít hezký šolich placený z daní i pro soukromé dopravce.Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/stat-na-konci-leta-vypise-obri-tendr-na-nakup-triceti-vlaku-1294731#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink

Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/stat-na-konci-leta-vypise-obri-tendr-na-nakup-triceti-vlaku-1294731#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink

0/0
12.5.2016 12:22

R42o36m35a47n 17P61o77l70á71č23e26k 5116289455

A proškolení zajistí kdo? Pokud se nakoupí něco jiného než jezdí ted :-).

0/0
12.5.2016 12:56

M85i45r18o56s79l75a62v 67Z78i89k72m12u74n59d 6758582547708

Přitom se říká, že stát je špatný hospodář ... kdo bude vozidla opravovat, kdo bude zajišťovat provozní údržbu ... kdo povede reklamační řízení v případě garanční závady ...

V depu se jednalo přímo se zástupcem dodavatele (vedoucí garančního servisu) ihned po odstavení vozidla kvůli garanční závadě a sepisovala reklamační hlášenka a přerušoval se běh garance do doby opravení závady třeba i návratem vozidla do výrobního závodu ...

Bude "vlastník" vozidla (stát zastoupený MD) zajišťovat centrálně nákup náhradních dílů nebo to bude přeneseno na nájemce ...

+1/0
12.5.2016 12:21
Foto

J40a46n 30V96a97l22a50l59í54k 6756469410486

to je jako když si pujčíte auto v půjčovně náklady jsou vyšší než když si ho koupíte a necháte si ho opravit sám...

+1/0
12.5.2016 12:24

A87l16a36n 74Ř33e88p35k86a 4345966

Tam ať radši dovedou dokonce vzájemné uznávání jízdenek mezi dopravci, včetně oblíbených síťových nabídek ČDR^

+8/0
12.5.2016 12:09
Foto

J74a57n 44V74a14l85a28l94í23k 6676559700806

Jo pravda dokud zde nebude uznávání jízdného mezi dopravci tak to bude na prd... nerad bych si kupoval 4 jízdenky na jednu cestu :-/

0/0
12.5.2016 12:50

F24r88a46n94t15i29š30e86k 30V47a51n84ě95k 1487844517687

Realita v českém "bordelu". Jakýkoliv dopravce, který si bude muset ty vozidla pronajmout bude nucen mít vozidla z nabídky co stát dá. Když dopravce bude požadovat nějaké velkokapacitní vozidlo např. pro přepravu kol nebo třeba vozidlo napůl pro cestující, napůl bistro, tak stát řekne: Sorry, to nemáme v nabídce. Máme vozy jen pro 8 kol. Dopravce bude chtít něco naistalovat, třeba wi-fi. Sorry, to je drahé, by se muselo předělat, máte to bez wi-fi. Dopravce si bude stěžovat, že třeba nefunguje často klimoška. Sorry, to je v pořádku. Naši technici říkej, že je vše O.K.. Ale cestující bude nadávat na dopravce, že je tam jako v sauně. Samozřejmě majitele vozidel to tížit nebude, protože stejně dopravci budou nuceni využívat jeho vozidla.

+6/0
12.5.2016 11:54

M29a82r15t49i55n 49K63y47p46r 2722365794324

To je asi největší problém - zodpovědnost za stav vozidla. Majitel se bude vymlouvat, že je případná závada věc běžné údržby a je to na provozovateli, provozovatel že je to věc servisu a tedy majitele a cestující pojede jako v sauně nebo si nebude moct odskočit na záchod.

+5/0
12.5.2016 12:02

F72r92a27n34t22i85š85e92k 29M67a13t20ě53j19č92e89k 7173472433531

Ze státu bude opět podnikatel. ANO, dokážeme to, všechno rozjebat!

+4/0
12.5.2016 11:43

M53a48r71t64i40n 68K48a82r57á68s56e92k 1168974739574

Myšlenka je to dobrá, ale má podle mě několik slabostí, které by se musely doladit dřív, než se do toho pustí.

Jednak mít zákon o veřejných zakázkách takový, aby se snadněji vyloučili uchazeči se špatnou pověstí nebo špatnými předchozímí zkušenostmi, Prostě aby se celkově víc přiblížily způsobu, kterým utrácí peníze soukromé firmy, které utrácí ze svého a dávají si exrtra majzla, aby utrácely smysluplně.

Za druhé to chce předělat systém odměn zaměstnanců tak, aby každý zaměstnanec mohl pocítit na mzdě, když bude pracovat dobře a nebo naopak když bude pracovat špatně.

Za třetí omezit a minimum politicky vázané funkce, kde se s každou výměnou vlády nebo i místní správy rozeběhne kolotoč personálních změn a tam kde by měli sedět odborníci, sedí kamarádi nového šéfa. Mám pocit že tento kolotoč nabírá s každou změnou o trochu víc lidí, než při minulém roztočení a tak se velice těžko drží funkční vyšší management na solidní odborné úrovni.

Pak bych věřil, že se podaří dobrá myšlenka realizovat bez Černomirdinovského "Chtěli jsme to udělat jak nejlépe umíme, dopadlo to jako obvykle"

+2/−1
12.5.2016 11:29

J67a70n 36H97o65p75p 7107252117392

"...dopravce, který s vlaky bude jezdit 10 až 15 let a za jejich údržbu bude platit."

To MD nevidí ten problém? Kdo donutí ty dopravce, aby tyto vozy udržovaly? Nestane se potom náhodou z nákladů na údržbu a zaměstnance to jediné, na čem se bude dát šetřit? Kdo donutí dopravce, aby ty vlaky udržovaly po celou dobu provozu, včetně posledních pár let, kdy už dopravci nebudou mít jisté, že přištích X let opět vyhrají? A kdo donutí dopravce, který následně "dostane" tyhle super jeté vlaky, "zaservisovat" své "dary" do nějakého pojízdného stavu?

+6/0
12.5.2016 11:21

M11i39c69h57a38l 35T92o36m78i34n30s61k93ý 9521465137454

To je jako Luftjarda Tvrdík, taky nakoupil desítky nových letadel.

A ČSA šly do kopru.

Ale chápu ve vládě jsou opět manažeři z ČSSD a k nim ještě populista a ... z před minulé éry Babiš

+3/0
12.5.2016 11:09

M59i21c19h13a55l 44S44v31o46b21o44d87a 1779481563625

Bohužel mám obavy, že to co úspěšně funguje v zahraničí, se v Česku opět zvrhne v černou díru, na které se napakuje pár vyvolených. Nepočítaje vytvoření dalších teplých místeček pro zasloužilé straníky:-(

+6/0
12.5.2016 11:09

T10o66m 19J22u10r40e30č10k78a 6295492375155

Takže stát chce soutěž na dopravce. Ti budou mít vlaky za stejnou cenu (od státu), za provoz budou platit stejné poplatky správci kolejí (SŽDC), palivo (elektřina/nafta) je bude také stát stejně...takže v čem se budou lišit cenou? No samozřejmě že na lidech a jejich platech. Jinými slovy vyhraje tan, kdo dokáže víc oškubat své zaměstnance. Tohle opravdu chceme? Ano, Ministerstvo dopravy ušetří, ale zase nám zde přibude X lidí, co budou brát milion různých dávek pro sociálně slabé? Ano, to chceme...

+10/0
12.5.2016 11:05

M76a82r61t61i39n 49K14a90r35á55s93e35k 1358914239574

Jestli se za poslední roky něco nezměnilo, tak právě české dráhy měly vždycky jednu z nejpřebujelejších struktur, plnou nadbytečných a občas královsky placených lidí. Jako soukromý podnik by s tímto přístupem musely už dávno zkrachovat. Nemyslím si, že by to bylo o škubání zaměstnanců. ale o optimalizaci a snížení počtu pracovníků v adminnistrativě. Je to sice také nepopulární krok, ale je to také bolest všech podniků. které si na svůj provoz nemusí nutně vydělat. Kde jsou zdroje peněz i jiné než výdělek, vždycky se jde míň důsledně po kontrole nákladů. (Přímo úměrně)

0/−1
12.5.2016 11:14

M48i10r84o73s97l92a84v 37Z89i45k29m89u19n34d 6368942177268

Můžete být tak neobyčejně laskav a uvést konkrétní čísla, zejména ve srovnání s "vyspělými" železničními správami, např. německé DB nebo švýcarské SBB ... tj. počet "nadbytečných" lidí v administrativě na jeden km tratí !!!

České dráhy v přehledech UIC ohledně počtu pracovníků v administrativě zpravidla zaujímaly "čestné" předposlední místo, zatímco na špičce tohoto seznamu byly železniční podniky po jejichž kvalitě služeb český človíček jen závistivě slintá ...

0/0
12.5.2016 12:26

M68a38r82t35i47n 97K52a71r73á21s24e86k 1738484179524

Tak jsem teď chvíli hledal a nejspíš se za poslední roky něco změnilo a pravdu budete mít Vy. Proto jsem to psal s odkazem na dřívější dobu.

0/0
12.5.2016 19:46

R39o28m63a62n 17J82e96s34c70h93k30e 9248815117285

Podívejte se na budovu nábřeží Ludvíka Svobody 12. Dříve tam byli lidé pro celé Československo. A dnes ? Běžte spočítat kanceláře. A to odešlo SŽDC a ČD Cargo je také jinde.

0/0
14.5.2016 6:25

M98i27r19e32k 84Z74á23v62o86d31n36ý 7282727220138

Jenže tak to funguje ve všech jiných odvětví. O tom je kapitalismus. A je dobře, aby v něčem panovat kapitalismus a v něčem jiném socialismus? ... Řekněme si to narovinu. Když se řekne "nejnižší cena", vždy to někdo zchytá. Pokud se ten problém nepřenese na zaměstnance dopravce, tak se přenese třeba na zaměstnance dodavatele. A kdo je ochoten platit více než musí? Jen stát. A stát je socialismus.

0/0
12.5.2016 12:41

M70a79r81t66i93n 18Š40t53r18o85s 4409587630528

Souhlasím s Vámi napůl. Pravdu vidím v tom, že těch vlastně už zbude hodně málo věcí, ve kterých se mohou dopravci odlišit. Na druhou stranu, nemusí to být oškubání zaměstnanců, ale třeba jen efektivnější organizace jejich práce...

0/0
12.5.2016 16:47

J77a37n 88S72ů92r24a 4685643263312

Vyhraje ten,kdo bude mít nejnižší náklady včetně režijních a minimum pijavic v zaměstnaneckém poměru se stranickou knížkou či nesmyslných výdajů typu reklama na Davis Cup

0/0
12.5.2016 22:51

R76o26m65a76n 41J80e63s33c21h67k33e 9498415257175

Pamatuji Československo a budovu nábřeží Ludvíka Svobody. Dnes je tam více zaměstnaců v malém státě. Když vidím, kolik je ve městech úředníků pro nic za nic, dívím se, že to ještě funguje. Tolik papírování všude.

0/0
13.5.2016 22:03

J20a68n 72Š10p46l53í26c58h19a18l 2921461559794

komentuji minimálně, ale tento příspěvek mě zase rozpálil do běla. V historii už jsme si nespočetně krát ověřili, že český stát prostě není dobrý hospodář a že jakýkoliv jejich zásah do podnikatelského trhu končí v tom lepším případě předraženými zakázkami a tendry táhnoucí se na x let.

Proč se neustále snaží vstupovat zrovna do sektoru který naprosto perfektně ukázal, že pokud funguje konkurenční prostředí tak se služby sami zlepšují a zlevňují právě díky působení soukromých podnikatelům?

Co přijde teď? Koupíme vlaky, na které z vlastních daní dáme minimálně 4mld, české dráhy najmout další hejno zaměstnanců, kteří budou muset někde sedět, založíme nový odbor, který povede velice dobře placený náměstek a jeho 4 zástupci. Až se změní politická garnitura, vypíše se nový tendr, protože se náhle zjistí že ten starý byl pro stát nevýhodný a uzavře se další smlouva provázená pochybnostmi a úplatky.

Prosím naše politiky aby se konečně probrali a NECPALI se do věcí, které řešit opravdu nepotřebují! Děkuji

+4/−2
12.5.2016 10:35

M96i43r15e63k 59Z88á76v52o62d22n37ý 7312167460958

Vy tady nechcete vytvořit tržní prostředí?

+1/0
12.5.2016 10:37

J28a38n 95Š72p64l81í55c94h64a78l 2761591669554

Mirku četl jsem několik dalších vašich příspěvků a nějak nechápu, jak podle Vás má tento krok zlepšit tržní prostředí v oblasti osobní kolejové dopravy? Proč myslíte, že je soukromé dopravce lepší tlačit do využívání vozů, které nemusí být k ohledu na jejich pohled na podnikání vhodné? Ano, souhlasím s názorem, že když stát bude půjčovat jednotky umožní to možná vstup více podnikatelů do tohoto odvětví, ale za jakou cenu? V celkovém součtu (náklady na údržbu, které bude stát muset outsourcovat, provozní náklady, odpisy, administrativní zázemí a vše ostatní) budou náklady pro naši společnost mnohem vyšší, než kdyby si vše sám zařizovali podnikatelské subjekty, kterých i tak už na našem trhu působí více než dost.

Mnohem lepším řešením je prostě kompletně otevřít soutěže na všechny linky, ať už dálkové nebo příměstské a nechat dopravce ať se sami rozhodnou jestli se přihlásí s vlakem s jedním nebo dvěma záchody, kuchyňkou, nebo jídelním vozem ne jim diktovat s čím mají jezdit - to je jak kdybyste rozhodl že dnešní kamiony mají moc velké emise, ministerstvo nakoupilo flotilu a určovalo jim, s jakými kamiony mají jezdit....

+3/0
12.5.2016 10:44

M67i48r43e18k 53Z23á33v28o84d80n35ý 7392677150608

Osobně si myslím, že je větší risk nechat železnici bezbřehé liberalizaci. Myslím, že zde bude pouze pár velkých hráčů. A pokud něco stát vysoutěží a poté společnost padne, bude zde vakuum, protože nikdo nebude schopen výpadek třeba i mnoha linek vykompenzovat (tedy to, co píše pan Janata). A opravdu si netroufnu, zda by outsourcing služeb v roli státu byl dražší, než menší míra konkurence. Navíc bude zajistěna určitá kvalita služeb, protože nenastoupí dopravce, který sice nabídne nejnižší cenu, ale bude jezdit s polorozpadlým šrotem :)

0/0
12.5.2016 10:54

R71a24d47e78k 62J89a79n95a73t90a 9965516474492

"Proč myslíte, že je soukromé dopravce lepší tlačit do využívání vozů, které nemusí být k ohledu na jejich pohled na podnikání vhodné?"

-------

Řeč je o objednávané dopravě. Tam nemá smysl mluvit o vozech "vhodných k podnikání", protože si stejně dopravce kupuje vozidla podle požadavků objednatale (státu nebo kraje).

+1/0
12.5.2016 10:59

R83a81d38e20k 95J94a73n93a23t62a 9335716104522

No, v Německu to některé spolkové země v regionální doravě dělají přesně takto.

Koupí si za veřejné peníze ve veřejné soutěží vlaky a provozovatele soutěží samostatně. Pak se může provozovatel měnit třeba každých 5 let a kdyby zkrachoval, není problém. Vlaky po něm zůstanou a rychle (protože zájemce nemusí kupovat vlaky) vysoutěží jiného. Jinak vlaky schramstnou věřitelé.

+5/0
12.5.2016 10:41

M24i46r34o24s49l44a91v 64Z39i80k14m64u86n51d 6688262557718

A není ten regionální německý dopravce z hlediska vlastnictví akcií částečně vlastněn spolkovou zemí ... propojenost dopravců vlastnictvím akcií jiného dopravce je dost velká ...

jinak vlaky schramstnou věřitelé ... a co s nimi budou dělat - začnou snad provozovat drážní dopravu ... v Německu je vozidel nadbytek, jsou prodávána do Rumunska a Bulharska, kde jezdí ve stavu, v němž by je na německé nebo české koleje nikdo nepustil ...

0/0
12.5.2016 12:51

P84e77t10r 97N96i29v70n20i86c77k11ý 3832554895887

Jak mohou věřitelé schlamstnout vlaky, když nebudou dopravce, ale státu?

0/0
12.5.2016 13:23

J36i81r36i 65Z82u11z13a57ň29á52k 4578150413176

Kupuje se dobře z cizích peněz ať si udělá menečment u některé banky půjčku pak si koupí a půjčuje,,když chtějí h*upácí dělat byznys.

+2/−1
12.5.2016 10:29

M31i34c95h16a60l 85H32o52l26í49k 6154522395562

Stát si nemá co hrát na podnikatele. Začínám pomalu věřit teorii, že naši vládu někdo ovládá, protože takovou blbost nevymyslí ani cvičená opice.

+6/−1
12.5.2016 10:21
Foto

L24u62k55á34š 23N74o60v69o42t60n72ý 6706817308798

No, pokud alternativou k "vládnímu podnikateli" jsou ČD, tak to nevím jestli je ta alternativa, kterou hledáme. To je jako se rozhodnout, jestli si nechat uříznout nohu nebo ruku ;)

+2/−4
12.5.2016 10:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.