Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát plánuje „půjčovnu vlaků“. Nakoupí soupravy za 20 miliard korun

Ministerstvo dopravy připravuje změnu ve fungování české železnice. Vlaky si už nebudou kupovat přímo dopravci, ale stát, který jim je bude půjčovat. Plán se nelíbí Českým drahám ani některým krajům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R54o54m36a10n 63J40e92s84c98h26k74e 9548595757715

Pan Dušek by se měl stydět za své bláboly. Když vezmu jízdní řád trati Pardubice - Liberec před 80 lety se jezdilo rychleji než dnes. To je ten pokrok.

Politici rozkouskovali železnici. Dnes nic nefunguje. Ruší se čekárny a zastávky.

Ujíždějí vlaky. Vyhání se cestující z vlaků na silnici. Nikdo za nic neodpovídá.

Chcete řešit problém, dostanete telefonní číslo do Prahy. Na krajská centra nenajdete spojení.

Dnes měl vlak 10 minut zpoždění a nikdo nic nehlásil. V Rakousku od 4 minut hlásí.

0/0
13.5.2016 22:12

M60i55c90h92a25l 46G17r78e24g60o24r 8646194470832

Tunel. Stačí se podívat za kolik si kupovali Pendolina státní firmy a za kolik soukromé.

0/0
12.5.2016 20:33

J54a23n 77J48e67m44e53l83k27a 1945140

No, ale to mohla klidně zaříznout vláda přes dozorčí radu.. Ale asi nějak nechtěla..

+1/0
12.5.2016 20:54

M58a70r97t23i80n 86Š96t69r42o65s 4379287760488

Takže se dopravci už budou lišit jen personálem, a marketingem. Nevěřím, že stát dokáže stejné vlaky nakoupit levněji než dopravci. Už kvůli těžkopádnému a zdlouhavému (tudíž drahém) systému zadávání veřejných zakázek...

0/0
12.5.2016 16:50

O46l74d21ř48i48c74h 83J47a25n71e61č75e21k 8189376163701

...a pro stát resp. kraje ještě jedním podstatným faktorem: cenou.

čím by se ostatně měli lišit z pohledu cestujících? na objednávaných spojích, kde si objednavatel poměrně jasně definuje požadavky na soupravy, se stejně velké rozdíly v kvalitě služeb čekat nedají.

a nechápu, proč by měl stát v těžkopádných veřejných zakázkách - zato ovšem ve velkém objemu a s garancí, že soupravy opravdu odebere - nakupovat dráž, než soukromí dopravci, kteří mohou výrobce oslovit přímo, ale objem objednávky se dá spočítat na prstech a to ještě jen v případě, že dopravce soutěž vyhraje a ministerstvo ji posléze nezruší?

právě a velký a jistý objem objednávky může přilákat velké výrobce, kteří se jinak objednávce na pár souprav včetně složitého schvalování pro české tratě vysmějí.

+1/0
12.5.2016 17:07

Š72i96m20o87n 46D80a11l79e37c67k48ý 8150274266945

Teoretická část je správná. Teď přejděme k té praktické, která se zakládá na údajích za posledních 20 let a vyjde nám, že nákupy státu a státních firem jaksi neodpovídají pravidlům tržní ekonomiky.

+2/0
12.5.2016 18:13

O10l98d30ř69i42c45h 77J30a30n20e55č35e61k 8149756883421

a nákupy ČD? ;-D

(koneckonců žádné překvapení, že firma 100% vlastněná a kontrolovaná státem trpí stejnými nešvary jako stát samotný)

+1/0
13.5.2016 11:12

J35a93n 64J30e66m60e10l92k20a 1675210

Otázka co se z těch peněz nakoupí. V msk kraji jezdí jako rychlíky 842/843. Ty jsou dobré a pohodlné, nevidím důvod, proč mrhat peníze daňových poplatníků na jejich náhradu. Nevím co má ČD jinde. Kdyby se ty peníze investovaly do náhrady 81x a osobních, tak to jo. Nejlépe na některých tratích elektrifikovat z fondů EU a koupit nějakou lehkou jednotku. Třeba Valašské Meziříčí - Rožnov. Nymburk - Boleslav (a ty stejně v žádných dohledných plánech na opravu nejsou).. Místo 300 mld za vrt. A hlavně je třeba zabezpečit jednokolejné tratě.

Spíš je problém, že někde rychlíky nejezdí vůbec.

Nevím zcela co jsi pomůžou s hrou na soutěže, virtuálními operátory, kteří budou mít státní unifikované vlaky. Co tam tomu přidají.(kromě zvýšení jízdného a ztráty jednotného lístku v ČR) Zbytečné stěhování lidí z ČD někam na nějakou další novou státní organizaci. Místo toho, aby vláda pořádně řídila české dráhy.

Doufám, že nebudou takto dotovat vlaky IC, které žádné unifikované dotované soupravy nepotřebují, I na Budějovice mi to příjde jako nesmysl.

Stejně nepochopím proč ministerstvo jasně nezastropovalo kraje na možnost vysoutěžit max. třeba 30% tratí nebo 30% přidělených peněz do roku 34. Má svoji státní firmu s dluhy a ta se půjde pást? To jako nechtějí platit ty dluhopisy?

Dále nevím proč je třeba soutěžit na 15 let, když budou mít půjčené vlaky a ty se jim tedy nemusí zaplatit! Proč nesoutěžit opakovaně třeba po 5 letech. Řetězce soutěží co 3 měsíce, stále dokola.

+3/0
12.5.2016 15:02

O17l44d42ř97i54c65h 74J22a87n67e72č35e93k 8759896763891

843 má jako rychlíkový vůz dvě vady: 1) uspořádání sedaček - výlučně 2+2 s maličkým stolečkem - je pro cesty na delší vzdálenosti naprosto nevhodné, člověk si občas někam chce odložit laptop, pití apod. nevím jaké trasy jezdí v MSK, já ho znám dobře z trasy Pardubice - Liberec, kde jede 3 hodiny. a 2) absence 1. třídy - když už mám kvůli úseku Břeclav - Pardubice koupený časový doplatek, rád bych ho využil i v návazném RYCHLÍKU. zkrátka na lokálku Liberec - Tanvald byl dobrý, na rychlík ne.

Nymburk - MB by mělo smysl elektrifikovat (a lépe napojit na Prahu) kvůli regionální dopravě Praha - MB. rozhodně ne kvůli rychlíkům Kolín - Česká Lípa (-Rumburk) vedených dvouvozovou jednotkou 854/954 (což jsou podle mě velmi zdařilé rekonstrukce, rozhodně lepší, než 843) - ta teď jede pod dráty Kolín - Nymburk, no tak by pod dráty jela o 30km dál.

o Vlkavské spojce a elektrifikaci do MB se mluví už hodně dlouho, jak reálně vypadá realizace netuším.

"někde nejezdí rychlíky vůbec" - nemyslím si, v ČR jezdí rychlíků mrtě.

co si pomůžou se hrou na soutěže? levnější nákup jednotek a levnější provoz u soukromých firem, které fungují efektivněji než státní moloch ČD.

proč by proboha MD mělo krajům stropovat, jakou část výkonů mohou soutěžit? 8-oRv Liberecký kraj vysoutěžil podstatnou část svých tratí a jednoznačně to vedlo ke zlepšení služeb pro cestující, nejspíš i k úspoře krajských peněz. u rychlíků brek nad likvidací síťovosti ještě dokážu pochopit (kvůli jízdenkám), v krajích se stejně jezdí za integrovaný tarif, takže je jedno, kdo je dopravce.

+3/0
12.5.2016 16:43

J54a48n 75J60e78m16e78l32k61a 1745430

Ano, oni si možná nakoupí levněji, možná budou mít pseudo levnější provoz. Ale to se projeví v jejich zisku, ne u zákazníka. Že uspoří kraj neznamená, že zákazník. Lokální vlak jezdí jen tam a zpět. Není tam zas tak co vymyslet. Ty peníze jsou stejně státní, ne kraje. Je tu státní firma. Proč 30%? Protože je to experiment, který může dopadnout jak v Anglii. Já o to zájem nemám. Až se to osvědčí, ať si soutěží dál.

0/0
12.5.2016 17:20

O47l29d75ř32i76c65h 23J85a77n56e80č95e39k 8639106743611

když se jezdí za krajský integrovaný tarif, jak by se to mohlo projevit u zákazníka? proč by nutně přinosem konkurence mělo být snížení ceny pro zákazníka? existují i jiné přínosy.

jo jo, to věčné strašení Anglií, to už známe. železnice v Anglii funguje v dost jiných zákonných a finančních podmínkách než ve střední Evropě, tak nechápu, jak to vůbec můžete srovnávat. v ČR stát / kraj maximální cenu jízdného (v jím objednávaných vlacích) reguluje, stejně jako četnost spojů. fakt nechápu, co máte za problém.

jak už jsem napsal - Liberecký kraj podstatnou část výkonů na svých železnicích vysoutěžil a očividně to přineslo řadu výhod.

0/0
13.5.2016 11:24

O68l69d53ř76i83c19h 47J70a91n59e37č37e62k 8749916903401

to je překvapení, že nejvíce proti křičí Pardubický kraj ;-D možná by pro ty s kratší pamětí bylo dobré připomenout, že tamní náměstek pro dopravu je bývalým šéfem železničních odborářů :-P

a kdo že to křičí z Vysočiny?

a jinak k vlastní koncepci - jestli to skutečně bude výhodnější, než aby dopravci měli vlastí soupravy, neumím posoudit. stát ve velkém objemu určitě nakoupí levněji, ale dopravci se k půjčenému nejspíš nebudou chovat stejně jako k vlastnímu. nicméně pokud je to jediná možnost, jak konečně prolomit věčné rušení a oddalování tendrů na rychlíky a umožnit férovou soutěž výrobců vozidel (namísto zakázek šitých na míru Škodě), tak je to asi správně.

+1/0
12.5.2016 14:39
Foto

O73l67d90r50i57c37h 62S13z97e43l73i52g45a 7963772419269

Třeba budou na půjčování souprav prodělávat méně, než na jejich provozování.

0/0
12.5.2016 14:34

J62i91n30d66ř63i19c37h 60Š84k16o84p57e25k 4815871150975

stát provozuje vlaky, nebo jak se má chápat to srovnání ?

0/0
12.5.2016 17:07

J88a42n 82P21r21i41c90h72y84s75t73a27l 8551618593

„Je to tunel. Stát má 170 let České dráhy a jejich know-how a teď chce vyvést tyto činnosti na jiné,“ tvrdí Jaromír Dušek, náměstek pro dopravu v Pardubickém kraji.

Zda je to tunel ci nikoliv, o tom lze spekulovat. Ovsem zbytek tvrzeni pana namestka je 100% naprosty nesmyl. Ceske Drahy vznikly v roce 1993. Kde vzal tech 170 let?

0/0
12.5.2016 13:39
Foto

J95a46n 21V98a69l73a19l57í63k 6886719310766

bere to ještě z dob rakouska uherska :-)

+1/0
12.5.2016 13:50

M54a82t61o84u47š 46K17y44n57c15l 4514607381939

Je to skoro jako role realitního makléře, skoro nikdo ho nepotřebuje, ale on se potřebuje něčím živit, tak stát asi potřebuje přiživit pár úředníků? A když to tady doposud vcelku funguje, proč to měnit?

+1/0
12.5.2016 13:06
Foto

J77a43n 63V43a38l53a35l61í77k 6696879440346

Stát pak bude své vlaky půjčovat dopravcům, aby s nimi jezdili na dotovaných tratích. Z dopravců se tak stanou pouzí provozovatelé, kteří dodají lidi a obchodní zkušenosti. Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/stat-na-konci-leta-vypise-obri-tendr-na-nakup-triceti-vlaku-1294731#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink

Prvních třicet státních motoráků hodlá ministerstvo nasadit na tratě Liberec–Pardubice, Liberec – Ústí nad Labem a Ostrava–Opava–Olomouc. A tyto tratě budou muset dopravci vysoutěžit: vítězové získají smlouvu na 15 let, jezdit začnou koncem roku 2018.Po velké vlakové soutěži bude následovat soutěž na třicetiletou údržbu vlaků. „Myslím, že to bude velice dobrý impulz pro investice do nových údržbových základen,“ řekl Paroubek. Údržba nových vlaků by tak neměla být závislá na infrastruktuře Českých drah, ačkoli ty budou mít zřejmě velkou šanci stát se vrchním údržbářem státních strojů. Příští rok pak chce ministerstvo nakoupit i elektrické soupravy pro tratě z Prahy do Děčína, Chebu, Brna a Hradce Králové a z Brna přes České Budějovice do Plzně.

No a ten kdo získá zakázku na udržbu bude mít hezký šolich placený z daní i pro soukromé dopravce.Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/stat-na-konci-leta-vypise-obri-tendr-na-nakup-triceti-vlaku-1294731#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink

Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/stat-na-konci-leta-vypise-obri-tendr-na-nakup-triceti-vlaku-1294731#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink

0/0
12.5.2016 12:22

R79o83m29a31n 48P19o23l27á12č24e87k 5796189545

A proškolení zajistí kdo? Pokud se nakoupí něco jiného než jezdí ted :-).

0/0
12.5.2016 12:56

M24i48r40o69s48l40a78v 41Z24i10k55m42u77n51d 6928142907958

Přitom se říká, že stát je špatný hospodář ... kdo bude vozidla opravovat, kdo bude zajišťovat provozní údržbu ... kdo povede reklamační řízení v případě garanční závady ...

V depu se jednalo přímo se zástupcem dodavatele (vedoucí garančního servisu) ihned po odstavení vozidla kvůli garanční závadě a sepisovala reklamační hlášenka a přerušoval se běh garance do doby opravení závady třeba i návratem vozidla do výrobního závodu ...

Bude "vlastník" vozidla (stát zastoupený MD) zajišťovat centrálně nákup náhradních dílů nebo to bude přeneseno na nájemce ...

+1/0
12.5.2016 12:21
Foto

J13a22n 37V60a37l83a13l51í25k 6756749280746

to je jako když si pujčíte auto v půjčovně náklady jsou vyšší než když si ho koupíte a necháte si ho opravit sám...

+1/0
12.5.2016 12:24

A63l30a98n 21Ř22e47p10k49a 4135546

Tam ať radši dovedou dokonce vzájemné uznávání jízdenek mezi dopravci, včetně oblíbených síťových nabídek ČDR^

+8/0
12.5.2016 12:09
Foto

J48a69n 29V74a15l40a71l33í97k 6326919760956

Jo pravda dokud zde nebude uznávání jízdného mezi dopravci tak to bude na prd... nerad bych si kupoval 4 jízdenky na jednu cestu :-/

0/0
12.5.2016 12:50

F26r63a20n56t65i96š25e13k 65V94a34n91ě22k 1787404807667

Realita v českém "bordelu". Jakýkoliv dopravce, který si bude muset ty vozidla pronajmout bude nucen mít vozidla z nabídky co stát dá. Když dopravce bude požadovat nějaké velkokapacitní vozidlo např. pro přepravu kol nebo třeba vozidlo napůl pro cestující, napůl bistro, tak stát řekne: Sorry, to nemáme v nabídce. Máme vozy jen pro 8 kol. Dopravce bude chtít něco naistalovat, třeba wi-fi. Sorry, to je drahé, by se muselo předělat, máte to bez wi-fi. Dopravce si bude stěžovat, že třeba nefunguje často klimoška. Sorry, to je v pořádku. Naši technici říkej, že je vše O.K.. Ale cestující bude nadávat na dopravce, že je tam jako v sauně. Samozřejmě majitele vozidel to tížit nebude, protože stejně dopravci budou nuceni využívat jeho vozidla.

+6/0
12.5.2016 11:54

M90a56r98t66i88n 89K18y18p96r 2202535514764

To je asi největší problém - zodpovědnost za stav vozidla. Majitel se bude vymlouvat, že je případná závada věc běžné údržby a je to na provozovateli, provozovatel že je to věc servisu a tedy majitele a cestující pojede jako v sauně nebo si nebude moct odskočit na záchod.

+5/0
12.5.2016 12:02

F95r82a86n33t81i56š12e89k 43M51a87t51ě82j74č93e81k 7913612403521

Ze státu bude opět podnikatel. ANO, dokážeme to, všechno rozjebat!

+4/0
12.5.2016 11:43

M41a40r44t76i39n 36K72a12r47á67s86e70k 1618874979514

Myšlenka je to dobrá, ale má podle mě několik slabostí, které by se musely doladit dřív, než se do toho pustí.

Jednak mít zákon o veřejných zakázkách takový, aby se snadněji vyloučili uchazeči se špatnou pověstí nebo špatnými předchozímí zkušenostmi, Prostě aby se celkově víc přiblížily způsobu, kterým utrácí peníze soukromé firmy, které utrácí ze svého a dávají si exrtra majzla, aby utrácely smysluplně.

Za druhé to chce předělat systém odměn zaměstnanců tak, aby každý zaměstnanec mohl pocítit na mzdě, když bude pracovat dobře a nebo naopak když bude pracovat špatně.

Za třetí omezit a minimum politicky vázané funkce, kde se s každou výměnou vlády nebo i místní správy rozeběhne kolotoč personálních změn a tam kde by měli sedět odborníci, sedí kamarádi nového šéfa. Mám pocit že tento kolotoč nabírá s každou změnou o trochu víc lidí, než při minulém roztočení a tak se velice těžko drží funkční vyšší management na solidní odborné úrovni.

Pak bych věřil, že se podaří dobrá myšlenka realizovat bez Černomirdinovského "Chtěli jsme to udělat jak nejlépe umíme, dopadlo to jako obvykle"

+2/−1
12.5.2016 11:29

J15a88n 95H82o78p75p 7577142217242

"...dopravce, který s vlaky bude jezdit 10 až 15 let a za jejich údržbu bude platit."

To MD nevidí ten problém? Kdo donutí ty dopravce, aby tyto vozy udržovaly? Nestane se potom náhodou z nákladů na údržbu a zaměstnance to jediné, na čem se bude dát šetřit? Kdo donutí dopravce, aby ty vlaky udržovaly po celou dobu provozu, včetně posledních pár let, kdy už dopravci nebudou mít jisté, že přištích X let opět vyhrají? A kdo donutí dopravce, který následně "dostane" tyhle super jeté vlaky, "zaservisovat" své "dary" do nějakého pojízdného stavu?

+6/0
12.5.2016 11:21

M16i25c23h35a15l 58T22o97m45i65n47s19k92ý 9541835987524

To je jako Luftjarda Tvrdík, taky nakoupil desítky nových letadel.

A ČSA šly do kopru.

Ale chápu ve vládě jsou opět manažeři z ČSSD a k nim ještě populista a ... z před minulé éry Babiš

+3/0
12.5.2016 11:09

M74i64c26h89a93l 75S51v76o12b64o57d73a 1649811393655

Bohužel mám obavy, že to co úspěšně funguje v zahraničí, se v Česku opět zvrhne v černou díru, na které se napakuje pár vyvolených. Nepočítaje vytvoření dalších teplých místeček pro zasloužilé straníky:-(

+6/0
12.5.2016 11:09

T24o30m 57J87u21r62e37č57k62a 6525422145945

Takže stát chce soutěž na dopravce. Ti budou mít vlaky za stejnou cenu (od státu), za provoz budou platit stejné poplatky správci kolejí (SŽDC), palivo (elektřina/nafta) je bude také stát stejně...takže v čem se budou lišit cenou? No samozřejmě že na lidech a jejich platech. Jinými slovy vyhraje tan, kdo dokáže víc oškubat své zaměstnance. Tohle opravdu chceme? Ano, Ministerstvo dopravy ušetří, ale zase nám zde přibude X lidí, co budou brát milion různých dávek pro sociálně slabé? Ano, to chceme...

+10/0
12.5.2016 11:05

M94a50r98t78i33n 82K49a93r34á21s48e70k 1588124929644

Jestli se za poslední roky něco nezměnilo, tak právě české dráhy měly vždycky jednu z nejpřebujelejších struktur, plnou nadbytečných a občas královsky placených lidí. Jako soukromý podnik by s tímto přístupem musely už dávno zkrachovat. Nemyslím si, že by to bylo o škubání zaměstnanců. ale o optimalizaci a snížení počtu pracovníků v adminnistrativě. Je to sice také nepopulární krok, ale je to také bolest všech podniků. které si na svůj provoz nemusí nutně vydělat. Kde jsou zdroje peněz i jiné než výdělek, vždycky se jde míň důsledně po kontrole nákladů. (Přímo úměrně)

0/−1
12.5.2016 11:14

M33i79r82o17s53l77a34v 35Z21i40k22m36u67n36d 6518432477808

Můžete být tak neobyčejně laskav a uvést konkrétní čísla, zejména ve srovnání s "vyspělými" železničními správami, např. německé DB nebo švýcarské SBB ... tj. počet "nadbytečných" lidí v administrativě na jeden km tratí !!!

České dráhy v přehledech UIC ohledně počtu pracovníků v administrativě zpravidla zaujímaly "čestné" předposlední místo, zatímco na špičce tohoto seznamu byly železniční podniky po jejichž kvalitě služeb český človíček jen závistivě slintá ...

0/0
12.5.2016 12:26

M17a23r57t94i41n 98K89a70r88á18s19e26k 1628594449924

Tak jsem teď chvíli hledal a nejspíš se za poslední roky něco změnilo a pravdu budete mít Vy. Proto jsem to psal s odkazem na dřívější dobu.

0/0
12.5.2016 19:46

R38o71m59a95n 51J26e26s72c67h92k70e 9228365977695

Podívejte se na budovu nábřeží Ludvíka Svobody 12. Dříve tam byli lidé pro celé Československo. A dnes ? Běžte spočítat kanceláře. A to odešlo SŽDC a ČD Cargo je také jinde.

0/0
14.5.2016 6:25

M15i33r76e94k 78Z16á38v48o82d27n82ý 7882257260938

Jenže tak to funguje ve všech jiných odvětví. O tom je kapitalismus. A je dobře, aby v něčem panovat kapitalismus a v něčem jiném socialismus? ... Řekněme si to narovinu. Když se řekne "nejnižší cena", vždy to někdo zchytá. Pokud se ten problém nepřenese na zaměstnance dopravce, tak se přenese třeba na zaměstnance dodavatele. A kdo je ochoten platit více než musí? Jen stát. A stát je socialismus.

0/0
12.5.2016 12:41

M77a61r91t74i96n 79Š82t51r39o89s 4969837370488

Souhlasím s Vámi napůl. Pravdu vidím v tom, že těch vlastně už zbude hodně málo věcí, ve kterých se mohou dopravci odlišit. Na druhou stranu, nemusí to být oškubání zaměstnanců, ale třeba jen efektivnější organizace jejich práce...

0/0
12.5.2016 16:47

J38a76n 43S90ů48r14a 4925843643642

Vyhraje ten,kdo bude mít nejnižší náklady včetně režijních a minimum pijavic v zaměstnaneckém poměru se stranickou knížkou či nesmyslných výdajů typu reklama na Davis Cup

0/0
12.5.2016 22:51

R85o10m32a75n 78J68e37s10c56h72k24e 9198305617105

Pamatuji Československo a budovu nábřeží Ludvíka Svobody. Dnes je tam více zaměstnaců v malém státě. Když vidím, kolik je ve městech úředníků pro nic za nic, dívím se, že to ještě funguje. Tolik papírování všude.

0/0
13.5.2016 22:03

J89a31n 80Š47p15l81í32c11h10a54l 2491481979764

komentuji minimálně, ale tento příspěvek mě zase rozpálil do běla. V historii už jsme si nespočetně krát ověřili, že český stát prostě není dobrý hospodář a že jakýkoliv jejich zásah do podnikatelského trhu končí v tom lepším případě předraženými zakázkami a tendry táhnoucí se na x let.

Proč se neustále snaží vstupovat zrovna do sektoru který naprosto perfektně ukázal, že pokud funguje konkurenční prostředí tak se služby sami zlepšují a zlevňují právě díky působení soukromých podnikatelům?

Co přijde teď? Koupíme vlaky, na které z vlastních daní dáme minimálně 4mld, české dráhy najmout další hejno zaměstnanců, kteří budou muset někde sedět, založíme nový odbor, který povede velice dobře placený náměstek a jeho 4 zástupci. Až se změní politická garnitura, vypíše se nový tendr, protože se náhle zjistí že ten starý byl pro stát nevýhodný a uzavře se další smlouva provázená pochybnostmi a úplatky.

Prosím naše politiky aby se konečně probrali a NECPALI se do věcí, které řešit opravdu nepotřebují! Děkuji

+4/−2
12.5.2016 10:35

M21i10r91e95k 36Z87á96v56o17d72n69ý 7612957360638

Vy tady nechcete vytvořit tržní prostředí?

+1/0
12.5.2016 10:37

J33a29n 56Š81p89l58í82c21h46a59l 2811631989324

Mirku četl jsem několik dalších vašich příspěvků a nějak nechápu, jak podle Vás má tento krok zlepšit tržní prostředí v oblasti osobní kolejové dopravy? Proč myslíte, že je soukromé dopravce lepší tlačit do využívání vozů, které nemusí být k ohledu na jejich pohled na podnikání vhodné? Ano, souhlasím s názorem, že když stát bude půjčovat jednotky umožní to možná vstup více podnikatelů do tohoto odvětví, ale za jakou cenu? V celkovém součtu (náklady na údržbu, které bude stát muset outsourcovat, provozní náklady, odpisy, administrativní zázemí a vše ostatní) budou náklady pro naši společnost mnohem vyšší, než kdyby si vše sám zařizovali podnikatelské subjekty, kterých i tak už na našem trhu působí více než dost.

Mnohem lepším řešením je prostě kompletně otevřít soutěže na všechny linky, ať už dálkové nebo příměstské a nechat dopravce ať se sami rozhodnou jestli se přihlásí s vlakem s jedním nebo dvěma záchody, kuchyňkou, nebo jídelním vozem ne jim diktovat s čím mají jezdit - to je jak kdybyste rozhodl že dnešní kamiony mají moc velké emise, ministerstvo nakoupilo flotilu a určovalo jim, s jakými kamiony mají jezdit....

+3/0
12.5.2016 10:44

M30i38r30e39k 33Z45á71v32o22d92n72ý 7122437230188

Osobně si myslím, že je větší risk nechat železnici bezbřehé liberalizaci. Myslím, že zde bude pouze pár velkých hráčů. A pokud něco stát vysoutěží a poté společnost padne, bude zde vakuum, protože nikdo nebude schopen výpadek třeba i mnoha linek vykompenzovat (tedy to, co píše pan Janata). A opravdu si netroufnu, zda by outsourcing služeb v roli státu byl dražší, než menší míra konkurence. Navíc bude zajistěna určitá kvalita služeb, protože nenastoupí dopravce, který sice nabídne nejnižší cenu, ale bude jezdit s polorozpadlým šrotem :)

0/0
12.5.2016 10:54

R77a52d84e94k 46J75a35n92a65t17a 9285386874552

"Proč myslíte, že je soukromé dopravce lepší tlačit do využívání vozů, které nemusí být k ohledu na jejich pohled na podnikání vhodné?"

-------

Řeč je o objednávané dopravě. Tam nemá smysl mluvit o vozech "vhodných k podnikání", protože si stejně dopravce kupuje vozidla podle požadavků objednatale (státu nebo kraje).

+1/0
12.5.2016 10:59

R46a54d34e97k 33J85a43n49a31t72a 9905916114162

No, v Německu to některé spolkové země v regionální doravě dělají přesně takto.

Koupí si za veřejné peníze ve veřejné soutěží vlaky a provozovatele soutěží samostatně. Pak se může provozovatel měnit třeba každých 5 let a kdyby zkrachoval, není problém. Vlaky po něm zůstanou a rychle (protože zájemce nemusí kupovat vlaky) vysoutěží jiného. Jinak vlaky schramstnou věřitelé.

+5/0
12.5.2016 10:41

M62i19r87o24s68l13a68v 16Z96i68k61m55u94n45d 6638322157178

A není ten regionální německý dopravce z hlediska vlastnictví akcií částečně vlastněn spolkovou zemí ... propojenost dopravců vlastnictvím akcií jiného dopravce je dost velká ...

jinak vlaky schramstnou věřitelé ... a co s nimi budou dělat - začnou snad provozovat drážní dopravu ... v Německu je vozidel nadbytek, jsou prodávána do Rumunska a Bulharska, kde jezdí ve stavu, v němž by je na německé nebo české koleje nikdo nepustil ...

0/0
12.5.2016 12:51

P82e76t75r 48N47i13v19n36i73c37k30ý 3222134535747

Jak mohou věřitelé schlamstnout vlaky, když nebudou dopravce, ale státu?

0/0
12.5.2016 13:23

J29i39r56i 28Z13u68z84a85ň40á57k 4658450763906

Kupuje se dobře z cizích peněz ať si udělá menečment u některé banky půjčku pak si koupí a půjčuje,,když chtějí h*upácí dělat byznys.

+2/−1
12.5.2016 10:29

M97i85c98h67a83l 18H34o40l24í70k 6834142415382

Stát si nemá co hrát na podnikatele. Začínám pomalu věřit teorii, že naši vládu někdo ovládá, protože takovou blbost nevymyslí ani cvičená opice.

+6/−1
12.5.2016 10:21
Foto

L40u84k83á64š 17N80o75v15o16t13n11ý 6476977898448

No, pokud alternativou k "vládnímu podnikateli" jsou ČD, tak to nevím jestli je ta alternativa, kterou hledáme. To je jako se rozhodnout, jestli si nechat uříznout nohu nebo ruku ;)

+2/−4
12.5.2016 10:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.