Diskuze

Bez auta, kina i dovolené. Chudoba ohrožuje každého desátého Čecha

Příjmy domácností loni rostly nejrychleji od roku 2008. Podíl Čechů ohrožených chudobou se ovšem nezměnil, zůstává na necelých deseti procentech. Týká se tedy přibližně 1,02 milionu lidí. Řada z nich si nemůže dovolit vlastní auto nebo dostatečně vytápět byt. Vyplývá to z šetření Českého statistického úřadu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V kině jsem byl naposledy ještě za totáče a na dovolené taktéž.V zimě spím v koupelně.Je nejmenší na vytápění.Koupu se jednou týdně v létě pak mám pod okapem vanu s dešťovkou.Děkuji těm "demokratům",jaký mi připravili ten zbytek života.

0 0
možnosti

M37i45r19e50k 77G75a79j11e65r

13. 5. 2016 17:09

Za totace jste jiste musel chodit do prace. Proto jste se mel lepe. Chodite snad do prace ted?

1 0
možnosti
Foto

Narovnejte minimální mzdu (nyní 10 tis Kč) tak, aby byla aspoň na úrovni chudoby (nyní cca 15 tis Kč). ;-(

Je ostuda, když průměrná mzda v ČR je nižší než minimální mzda v okolních státech :-/ Rv

Žádný zaměstnanec, co pracuje poctivě 8 hodin denně 5 dní v týdnu by snad neměl být pod úrovní chudoby, což ?? 8-o

3 0
možnosti

A74l49a44n 12Ř46e70p70k83a

13. 5. 2016 9:53

Jasně, minimální mzdu zvýšíme, ale aby na ni bylo tak se zvýší i ceny a rázem to bude jako předtím a zase budete remcat :-P

0 3
možnosti

D79a11v96i32d 47P18e75t23r

12. 5. 2016 20:59

Vždy se srovnáváte s ostatními, ale je pravda, že existuje i život ohrožující chudoba (taková by snad v Evropě být neměla).

0 0
možnosti

"Bez auta, kina i dovolené." ... Hlavně s mobilem, LCD televizí, domácím kinem a podobným.

Je to o prioritách.

2 1
možnosti

Značná část obyvytelstva žije v pásmech, těsně nad uvedenými kritérii, a možná by bylo daleko zajímavější vědět, kolik je to lidí, jakého segmantu se to týká, a co si mohou dovolit. To, že se odepsali důchodci, dnes ví už každý. Podobný článek se slovenskými čísly vyšel dnes na Teraz. sk. Je to ale dost podobné.

0 0
možnosti

Pokud se za chudobu bere když nemám auto, na kino ani dovolenou, pak je to ještě v cajku;-).

1 0
možnosti

M78i42r38e72k 40G90a65j60e15r

12. 5. 2016 18:02

Ne, to se za chudobu nepovazuje. Znovu si prectete ta kriteria.

2 0
možnosti

I kdyby třeba takový Čingischán nebo Alexander Veliký měl milión tun zlata, tak si nikdy nemohl užít třeba dnes takovou obyčejnou věc, jako promluvit si v reálném čase s kýmkoli na světě, na malou kouzelnou krabičku si v barvě zaznamenat jakoukoli událost a hned si prohlédnout, pouhým stisknutím jednoho tlačítka si v kruté zimě vyhřát obydlí a tisíce dalších obyčejných věcí, takže když začnu mít splín, jak jsem na tom špatně, stačí si vzpomenou třeba na tyto dva a můžu se cítit jako král... :-)

2 0
možnosti

Nemusíte chodit ani tak daleko, byla jsem nedávno v Bavorsku kde si jistý bláznivý král Ludvík II. Bavorský v 19. století postavil na ostrově uprostřed jezera kopii Versailles. Viděla jsem nádherné obrazy, zlaté vany ve zlatem obkládané koupelně a přesto, když si představím jak řešil třeba zánět zubu (a že jim zuby s tehdejší ústní hygienou zahnívali za živa) jsem ráda, že žiju o 150 let později. :-)

2 0
možnosti

Tak to jsem asi extremne chuda - auto nemam, barevnou televizi taky ne, do kina nechodim a maso nejim, takze rozhodne ne kazdy druhy den :-P:-P:-P

Divna kriteria.

4 0
možnosti

Asi chudá duchem, když nechápete text.

3 5
možnosti

Jakou týdenní dovolenou myslí? S dětmi u babičky nebo u Jadranu? Nemít auto je znakem chudoby? Na jedné straně není vždy k životu potřeba, na straně druhé se dá slušná Felicie pořídit i provozovat za pár šupů... Svoje zjištění nějak objektivizovali, nebo je to založeno jen na subjektivních pocitech dotazovaných?(nemít na auto - někdo myslí na nové, někdo na 5-letou ojetonu, někdo na jekékoliv...) Přijde mi ten soubor kritérií nějaký nesourodý, myslím, že sociální odbor statistiků chtěl zase jen nafukovat čísla, aby vypadal důležitě.

Chudí lidé u nás opravdu jsou, a to i pracující, ale hodnotí se podle zcela jiných kritérií.

2 0
možnosti

Materiální deprivace na kterou reagujete je něco jiného než chudoba, která se hodnotí podle daných kritérií. Neříkám, že je nějak stanovena správně, přesně či exaktně, jistý smysl ta kritéria můžou dávat a navíc nestačí jedno z devíti, ale min. čtyři Jinak bude spousty bohatších, co se bude cítit deprimovaných, protože mají volvo a soused má lamborginy a naopak chudých, kteří se derimovaně necití. Ale obecně chodit od rána do večera do práce a mít jenom na bydlení, jezení a vyměšování může být ve středoevropském prostoru z dlouhodobého hlediska jistě deprimující. V jiném prostoru může být deprimující zase jiný sociální/materiální status.

2 0
možnosti

P19e26t75r 38B56á95č35a

12. 5. 2016 15:59

Nemuzou si dovolit kino, protoze kino vs krabicka cigaret je pro vetsinu jasna volba, tak at se pak nedivi.

4 2
možnosti

Už jsem vám to psala ke komentáři níže, ale aby to nezapadlo, raději to přidám sem. Srovnávat kino a cigarety je nesmysl. 1) cigareta je droga a tedy se pro závislého zoufalce (jsem jím taky, snažím se patnáct let přestat, podstoupila jsem léčbu Champix, postoupila jsem magnetickou seanci, podstoupila jsem hypnózu, trestala jsem se fyzickým ubližováním za každou zapálenou cigaretu - už nikdy si skrz jizvy nemůžu vzít krátkou sukni nebo plavky, odpírala jsem si jídlo, vylepila jsem si do skříně obrázky hnusných plic - a co myslíte??? Stále 15 - 25 hřebíčků do rakve denně) stává potřebou (což kino není a nikdy nebude).

2) jeden lístek do kina má hodnotu cca dvou krabiček cigaret, když chcete vzít rodinu tak to máte rázem týden bez dostupnosti drogy (což nevydržíte, takže jinými slovy týden radši bez jídla). Ano, je to jasná volba.

1 2
možnosti