Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jsme v právu a peníze z arbitráže dostaneme zpět, věří ředitel ČD

Generální ředitel a předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek je přesvědčen, že je jen otázkou času, než i jiným dopravcům dojde, že jsou v soutěžích příliš levní. Cestující se letos dočkají pohodlnějších vlaků na dalších trasách, uvedl Krtek v rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P79a53v36e36l 80Š20m43í91d83e65k 6239190403208

Jen od koho chce stát kupovat ty nové soupravy?

0/0
16.5.2016 7:49

P39a48v94e44l 38Š76m27í10d83e31k 6169550273448

Jak jsem četl jak stát bude půjčovat vlaky, dobře to řekl ředitel budem s nimi jezdit ano, ale opravujte si jeR^

+3/0
16.5.2016 7:44

P36e22t24r 93H81o10m64o35l85k38a 2485253804595

ČD dluží 33 miliard... to je asi brnkačka. Dluhy se u nás přeci po vzoru vládnoucí strany napřed zesměšní, popřou a hlavně neplatí.

0/−3
16.5.2016 0:41

V47a32c71l29a73v 16H63a94j53e40k 3426899529

To je ale kec. Vzhledem k letošnímu zvýšení ratingu ČD na mezinárodní úrovni by normální člověk neřekl, že ČD dluhy neplatí. A ČD zaplatili i arbitráž se Škodou, byť si to pan ministr nepřál.

+5/0
16.5.2016 8:23

J79a69n 14J29e34m92e98l64k70a 1515280

Za prvé je špatně, že stát nezaplatí ČD 500 milionů za výluky - klidně na úkor jejich zadlužení, zvlášť, když jinak státní podpora v EU zatím není dovolená. Už jen to, že v minulých letech stát neplatil adekvátně za osobní dopravu, tahal zisky z nákladní, nic neinvestoval do modernizace Carga, a tak to dopadlo.. A stejně stát sekal stamilionové deficitní manka. V době růstu.

Díval jsem se na nápad, kde chce stát kupovat nové rychlíkové soupravy na půjčovnu. Normálně, když někdo chce něco zlepšovat s dobrým úmyslem, obvykle zlepšuje, co je špatné. Nemrví, to co je na ČD dobré - jednotný systém jízdného atd.

Tady jaksi přesně naopak. Nahrazovat se má to nejmladší a nejlepší, co ČD na regionálních tratích má, nejpohodlnější, co je v pohodě. Ne 50 let staré kousky.

To nejlepší, co drželo regionální dopravu aspoň trochu nad vodou.

Rychlíkové motorové soupravy 842, 843. Jako rychlíky jsou výborné. Dále 854 má sice své roky, ale opět modernizované a fungují dobře. PS nové stroje samozřejmě mají všechny ty DPF EU drahé nesmysly jako osobní auta.

Tyto soupravy mají docela špatné zrychlení a asi docela velkou váhu, takže na osobní moc použít nejdou.

Jako první jedna z prvních tratí, Ostrava, Krnov Olomouc, kde právě jako rychlíky jezdí 842. A vůbec nic nepotřebují - ať si svoje EU peníze strčí někam a nechají ČD.

Tam by naopak bylo třeba nahradit (jako všude) na OS - 810ky. Samozřejmě Jančurovy Desira a Talenty na Komárnu jsou mnohem lepší, rychlejší a pohodlnější. A to ne..

Nevím jestli jsou na ministerstvu takoví vypatlanci (nová pravidla na kruhových objezdech by tomu nasvědčovala) nebo insideři. Tak oni donutí možnáČD sešrotovat jejich dobré nakoupené,často asi zaplacené nebo modernizované jednotky a soukromým naopak nabídnou za hubičku nové státní. To je krok přímo proti své firmě.

ČD& Sždc jsou samozřejmě nepochopitelní v nakládání s majetkem a vytváření podmínek pro cestování vlakem 21st.-parkovací místa. Na rozdíl od Jančury nevznikají, zanikají, rozprodávají..

+2/0
15.5.2016 23:31

R36a40d54k14o 61K65ř94i23v95á67n61e61k 7590863815200

"Provoz autobusů je přeci levnější" - ani není nutno se dívat dolů, který novinář tuto perlu napsal.:-)

1. Ano, jeden autobus je levnější, než jeden vlak. Kolik autobusů musí nahradit jeden vlak? Stačí se třeba v Plzni podívat na plné parkoviště výlukových autobusů, které nahrazují jeden či dva vlaky ve špičce. Jeden autobus stačí někde na lokálce.

2. Autobusy je třeba přistavit, platit nějaké čekání a jet občas "naprázdno", pokud je rozdílný počet vlaků v obou směrech v době výluky.

3. Mimochodem, naprázdno se před či po výluce provážejí i některé prázdné soupravy kvůli oběhu. Počet potřebný souprav a počet strojvedoucích bývá při výlukách vyšší, než při běžném provozu. Platí to i pro ty správné a oblíbené dopravce, není to specifikum ČD.

+11/0
15.5.2016 19:21

A79d40a68m 82B60e91r56n84a65u 6811197243320

4. Autobusy obvykle jezdi po zastavkach, vetsinou tedy jezdi delsi trasu nez vlak.

5. Dopravce v mistech prestupnich stanic nasazuje koordinatora, aby podaval informace cestujicim, komunikoval s vypravcim a ridil odjezdy autobusu. Tedy dalsi personalni potreba navic...

+8/0
15.5.2016 19:56

J81a93n 76S80ů52r91a 4435603593432

Ano, doporučuji třeba NAD v úseku Liberec - Turnov za rychlíky...To je delší a pomalejší trasa autobusem..To samé např. Liberec - Jablonné pod Ještědem.

0/−1
15.5.2016 22:13

K86a45r29e92l 84Ř27e17h54á41č52e81k 9282340111672

A co třeba Brno - Přerov, Plzeň - Nepomuk, atd. Ono vybrat zrovna jednu relaci a použít ji jako bernou minci je mimo.

+1/0
16.5.2016 0:53

R66a44d82k69o 47K79ř56i79v89á24n72e84k 7800163945480

Jasně, všichni kecají, protože v Liberci je to jinak. A tak je to v iDnes se vším... :-):-):-)

+2/0
16.5.2016 11:53

O59t30t96o 80P47o41s97p71í66š57i37l 4764715497628

Skvělý příklad! Něco okolo 60 Kč/buskm bylo vysoutěženo u NAD Liberec - Stará Paka.

Tak, otázka za bludišťáka: Byla NAD levnější, když za rychlík jely 3 až 4 autobusy??

0/0
19.5.2016 7:21

J69a74n 22S84ů56r59a 4895213623402

Na NAD pro 810 je potřeba kolik autobusů? Víte, kolik autobusů jezdilo většinou na trase Liberec - Turnov - Železný Brod za rychlíky? (2, cena vlkm 120 Kč, busem ještě výrazně kratší kilometrově).

0/0
15.5.2016 22:17

R64a38d78e21k 42J36a47n46a13t32a 9965366304292

Tak nějak zapomínáte na to, že vám většina nákladů na vlak nabíhá, i když je NAD. Vlakové soupravy se na dobu výluky nezbavíte. Strojvůdce taky nepropustíte. Naopak, kvůli vzniklým zpožděním platíte přesčasy ... ušetříte pouze poplatek za dopravní cestu a za naftu.

0/0
15.5.2016 23:47

J35a46n 21S13ů89r52a 4785183503602

810 odpisy příliš nákladově do hry nevstupuje. Ale jinak souhlasím.

0/0
15.5.2016 23:49

R12a20d67e31k 47J87a68n18a43t49a 9825126284592

Ještě jsem zapomněl na ztrátu tržeb. Někteří cestující se kvůli výluce na vlak vykašlou. Když je autobusů více a průvodčí je jen v jednom, jezdí někteří načerno, atd ...

+3/0
15.5.2016 23:50

A33d31a88m 39B67e27r64n43a53u 6911587203470

Jsou tam casto jeste dalsi naklady, jako tvorba vylukovych jizdnich radu a jejich vylepovani po zastavkach, oznacovani nahradnich zastavek, pokud k tradicni zastavce autobus napr. kvuli rozkopanemu prejezdu nedojede, atd... ackoliv bych toto ocekaval od SZDC, kdyz je problem na jejich strane, tak resit si to musi dopravce. Vyluka je pro dopravce proste vzdy drazsi.

0/0
16.5.2016 0:42

A86d31a20m 61B56e87r28n18a32u 6671267983250

I tam, kde je nahrada za 810, tak vyluka je obvykle na casti trasy. Tedy pro predstavu si rozdelime trat na body A - B - C - D. Pokud je vyluka mezi body B - C (je jedno kde ty body jsou, protoze se vyluka posouva), tak potrebujeme 2x 810 + 2x strojvedouci na useky A - B a C - D. Pruvodci se sice sveze autobusem, ale strojvedouci nikoliv.

+1/0
16.5.2016 8:50

K62a87r91e79l 46Ř33e27h60á78č67e62k 9482490321942

Loňskou výluku jezdily v úseku Liberec - Stará Paka většinou 4 autobusy, tak prosím Vás nelžete.

+1/−1
16.5.2016 0:54

J68a65n 75S71ů36r49a 4815863333872

Jel jsem loni třikrát. Pokaždé dva autobusy.

0/0
16.5.2016 7:38

M36i23r10o50s11l62a72v 40Z52i64k76m50u73n54d 6358912867188

Počet míst k sezení v autobusech NAD by měl odpovídat počtu míst k sezení v nahrazované železniční soupravě ...

V tuzemsku se běžně při NAD přepravují stojící cestující, zejména když je poskytovatelem NAD podnik MHD mající nízkopodlažní vozidla s malým počtem míst k sezení.

V Rakousku ve vyloučeno, aby cestující ve vozidle NAD stál ... stojící cestující je zakázáno přepravovat ... Stane se - třeba i mně, že kvůli jednomu "nadbytečnému" cestujícímu jej samostatný BUS ...

Celý problém spočívá v tom, že objednavatelem NAD je dopravce, nikoli provozovatel dráhy který z "nějakých" důvodů není schopen zajistit "provozuschopnost dráhy" ... Z jakých to dopravce nemusí zajímat ...

Měl by zaplatit i zvýšené náklady dopravců ...

+1/0
16.5.2016 8:47

M62i57r22e16k 65Z32á49v66o91d53n71ý 7742807110688

Asi tak. Nechápu, jak může obhajovat to nemehlo Ťoka. Vymýšlí samé hloupost, které škodí cestujícím. Dále nechápu, proč horší vozy Bdpee nahrazují lepší vozy Bpee. A nakonec jsem zvědavý, kdy dojde ke komplení obměně vozů na trase Šumperk - Brno, která měla podle slibů ČD proběhnout tento rok.

+2/0
15.5.2016 18:20

T90o20m 20J27u20r76e15č89k18a 6965672285275

Plán byl, jenže MD si na poslední chvíli vymyslelo Ec do Linze a zrychlení R do Luhačovic, takže ty vozy půjdou na přání MD nejspíše tam....

0/0
15.5.2016 20:40

M90i30r46e44k 62Z72á33v74o75d29n57ý 7762117440698

Ano, a tím mě pekelně naštvali a budu jim to předhazovat při každé příležitosti :/

0/0
16.5.2016 9:30

M28i67r76e83k 74Z81á81v44o25d74n75ý 7402577670138

Ale samozřejmě větší část odpovědnosti nese MD pod taktovkou ... Ťoka, který zmrší, na co šáhne (bez ohledu na to, že mu neodpustím zrušení zastavování poloviny vlaků na Brno v ČT).

0/0
16.5.2016 9:33

R19o96m14a31n 74P71o17l37á22č17e76k 5926259905

Hezký rozhovor.:-).

K samotné konkurenci na železnici. Dokud stát nedá podmínku uznávání jízdenek, tak to bude vždy paskvil...

Viz Plzen - Most... Rychlík Arriva, osobák ČD, ale lístek mám bud na to nebo to, ale nemůžu si vybrat... Což je krok zpět...

+12/0
15.5.2016 18:05

P61e49t18r 42B44e70z50s29t83a52r45o19s84t30i 2689856423751

Mám Tesco kartičku a v Bille mi ji nechtějí uznat...

+5/−11
15.5.2016 18:08

M17i71r20e59k 72Z79á69v97o20d39n64ý 7752967880668

Takže je správné, když je někde nějaká výhoda (železnice), tak ji zlikvidovat, protože výhody se nehodí?

+8/0
15.5.2016 18:18

R53o62m34a67n 97P22o95l62á88č23e60k 5846659855

Ale platební kartu Visa a MC mi uznají oba.;-) a o tom to je ;-).

Ale přímo k tématu. Proč se tedy prakticky všude v ČR na krajích zavádí integrované systémy? Proč jít na železnici opačnou cestou?

+13/0
15.5.2016 18:30

M85i67r35e74k 11Z84á53v79o12d76n38ý 7712467600208

Přesně tak. Služby Tesco či Billy neplatí stát, ale přepravu cestujících ano. Pokud vytvoří jednotný integrovaný systém na celostátní úrovni, mohou si zadat do výběrového řízení také tarifní podmínky.

+9/−1
15.5.2016 18:37

R64o17m55a55n 51P41o67l44á28č43e62k 5216189305

Přesně tak. Možná krajně by bylo zkousnutelné uznávání na dané trati, ale celostátní by byla lepší :-)

+2/0
15.5.2016 18:42

R46o22m93a14n 21L33i70p39s11k94ý 2139233729

Odkdy stát platí přepravu cestujících RJ nebo LE?

0/0
15.5.2016 20:15
Foto

J60a57n 39V35a75l44a52l33í15k 6146399230536

Platí jim jako ČD za slevy

+4/0
15.5.2016 20:21

V28a33c17l40a48v 72H44a58j64e63k 3436679349

Na rozdíl od vlaků ČD v závazku přesně za osobu ve vlaku.

0/0
16.5.2016 8:29

M36i48r35e15k 59Z51á38v68o16d86n88ý 7172867750658

Však jde o dotované spoje v objednávce MD, na které má vypsat výběrové řízení, nikoliv na čistě komerční linky.

+2/0
16.5.2016 9:31

A96d40a17m 64B89e66r14n47a32u 6701567403770

Coz je, jak se ukazalo na trase PHA-OVA, mnohem vyhodnejsi, nez kdyz to je zapocitano nejakym pausalem v celkove objednavce, jako tomu bylo drive.

0/0
16.5.2016 9:40
Foto

J23a94n 92V94a67l50a17l13í97k 6106539860846

A co to s tím má co dělat vaše kartička do Tesca? Koupím lístek z bodu A do bodu B a nemělo by mě zajímat jaký je to dopravce.

+2/−1
15.5.2016 19:26

O83n21d46ř27e33j 61Š95t78ě61p33á55n78e76k 5669310118139

A kde si ten lístek koupíte?

0/−2
15.5.2016 19:50

A44d13a21m 59B55e20r92n92a49u 6451677613970

Tam kde se dnes obvykle kupiji listky... v e-shopu, v pokladne, to preci vubec neni podstatne. Muze mit i nejakou predplacenou univerzalni jizdenku, jako kilometricka banka, SONE, atd...

+1/0
15.5.2016 20:03

O40n63d77ř15e81j 92Š11t14ě46p94á43n98e60k 5719470258899

Tak to funguje i u letadel? ;-D

+1/−2
15.5.2016 20:06

K82a85r12e94l 64Ř50e74h35á38č10e53k 9332830251372

Tak srovnávat letadlo, kde letíte občas a cestu většinou plánujete dopředu s vlakem, kde většinou jezdíte denně do práce, školy a podobně je hodně mimo.

+4/0
15.5.2016 20:18

R27a63d92e91k 11J71a83n38a98t97a 9965186774602

Částečně ano. Mají společné rezervační systémy. Letenku Emirates i AirFrance tak koupíte na stejném místě.

0/0
15.5.2016 23:49
Foto

J94a48n 54V77a58l61a81l58í12k 6746229120796

Říká vám něco jízdenka labe-elbe?

Z Melnika jsem na ni jel do Děčína vlak pak autobus do Hřenska lodí do Německa a z Německa vlakem do Děčína a pak vlakem do Mělníka a šlo to na jednu jízdenku.

+4/0
15.5.2016 20:26

J53a91n 57P79r62i78c15h80y95s78t55a24l 8271978563

V mnoha zemich to tak funguje, jen jizdenky se zvlastni slevou mivaji omezenou platnost na konkretniho dopravce - a konkretni vlak.

+1/0
15.5.2016 23:23

O12n95d67ř42e96j 73P42l61í97v55a 9340625551673

Nevšim sem si, že by Tesco a Billa měli společný supermarket...

+3/0
16.5.2016 0:00

M61i27r78o97s91l40a46v 51Z28i43k38m71u78n98d 6698982627418

Jenže jako koncový zákazník máte možnost jít si vybrat, kam půjdete nakupovat ... na železnici "někdo" objedná monopolního dopravce, který se "mu líbí", protože chce mít nejmíň peněz, ale koncový zákazník se musí přizpůsobit jinému monopolnímu dopravci, který mu poskytuje horší služby než ten předchozí, ale to "někoho" nezajímá ...

+1/0
16.5.2016 8:50

V63a35c55l15a17v 79H15a15j20e40k 3586339389

O cizinci s mezinárodní jízdenkou do Žatce ani nemluvě.

+1/0
16.5.2016 8:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.