Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsme v právu a peníze z arbitráže dostaneme zpět, věří ředitel ČD

Generální ředitel a předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek je přesvědčen, že je jen otázkou času, než i jiným dopravcům dojde, že jsou v soutěžích příliš levní. Cestující se letos dočkají pohodlnějších vlaků na dalších trasách, uvedl Krtek v rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29a54v74e37l 95Š43m84í54d15e57k 6529740473278

Jen od koho chce stát kupovat ty nové soupravy?

0/0
16.5.2016 7:49

P72a52v13e24l 27Š61m29í97d41e64k 6479320773758

Jak jsem četl jak stát bude půjčovat vlaky, dobře to řekl ředitel budem s nimi jezdit ano, ale opravujte si jeR^

+3/0
16.5.2016 7:44

P69e33t90r 78H47o20m67o41l77k19a 2455843234695

ČD dluží 33 miliard... to je asi brnkačka. Dluhy se u nás přeci po vzoru vládnoucí strany napřed zesměšní, popřou a hlavně neplatí.

0/−3
16.5.2016 0:41

V36a66c10l62a20v 59H62a34j86e57k 3746799739

To je ale kec. Vzhledem k letošnímu zvýšení ratingu ČD na mezinárodní úrovni by normální člověk neřekl, že ČD dluhy neplatí. A ČD zaplatili i arbitráž se Škodou, byť si to pan ministr nepřál.

+5/0
16.5.2016 8:23

J31a23n 20J89e73m65e18l83k81a 1665730

Za prvé je špatně, že stát nezaplatí ČD 500 milionů za výluky - klidně na úkor jejich zadlužení, zvlášť, když jinak státní podpora v EU zatím není dovolená. Už jen to, že v minulých letech stát neplatil adekvátně za osobní dopravu, tahal zisky z nákladní, nic neinvestoval do modernizace Carga, a tak to dopadlo.. A stejně stát sekal stamilionové deficitní manka. V době růstu.

Díval jsem se na nápad, kde chce stát kupovat nové rychlíkové soupravy na půjčovnu. Normálně, když někdo chce něco zlepšovat s dobrým úmyslem, obvykle zlepšuje, co je špatné. Nemrví, to co je na ČD dobré - jednotný systém jízdného atd.

Tady jaksi přesně naopak. Nahrazovat se má to nejmladší a nejlepší, co ČD na regionálních tratích má, nejpohodlnější, co je v pohodě. Ne 50 let staré kousky.

To nejlepší, co drželo regionální dopravu aspoň trochu nad vodou.

Rychlíkové motorové soupravy 842, 843. Jako rychlíky jsou výborné. Dále 854 má sice své roky, ale opět modernizované a fungují dobře. PS nové stroje samozřejmě mají všechny ty DPF EU drahé nesmysly jako osobní auta.

Tyto soupravy mají docela špatné zrychlení a asi docela velkou váhu, takže na osobní moc použít nejdou.

Jako první jedna z prvních tratí, Ostrava, Krnov Olomouc, kde právě jako rychlíky jezdí 842. A vůbec nic nepotřebují - ať si svoje EU peníze strčí někam a nechají ČD.

Tam by naopak bylo třeba nahradit (jako všude) na OS - 810ky. Samozřejmě Jančurovy Desira a Talenty na Komárnu jsou mnohem lepší, rychlejší a pohodlnější. A to ne..

Nevím jestli jsou na ministerstvu takoví vypatlanci (nová pravidla na kruhových objezdech by tomu nasvědčovala) nebo insideři. Tak oni donutí možnáČD sešrotovat jejich dobré nakoupené,často asi zaplacené nebo modernizované jednotky a soukromým naopak nabídnou za hubičku nové státní. To je krok přímo proti své firmě.

ČD& Sždc jsou samozřejmě nepochopitelní v nakládání s majetkem a vytváření podmínek pro cestování vlakem 21st.-parkovací místa. Na rozdíl od Jančury nevznikají, zanikají, rozprodávají..

+2/0
15.5.2016 23:31

R36a36d58k41o 74K92ř78i42v47á58n70e73k 7630833215270

"Provoz autobusů je přeci levnější" - ani není nutno se dívat dolů, který novinář tuto perlu napsal.:-)

1. Ano, jeden autobus je levnější, než jeden vlak. Kolik autobusů musí nahradit jeden vlak? Stačí se třeba v Plzni podívat na plné parkoviště výlukových autobusů, které nahrazují jeden či dva vlaky ve špičce. Jeden autobus stačí někde na lokálce.

2. Autobusy je třeba přistavit, platit nějaké čekání a jet občas "naprázdno", pokud je rozdílný počet vlaků v obou směrech v době výluky.

3. Mimochodem, naprázdno se před či po výluce provážejí i některé prázdné soupravy kvůli oběhu. Počet potřebný souprav a počet strojvedoucích bývá při výlukách vyšší, než při běžném provozu. Platí to i pro ty správné a oblíbené dopravce, není to specifikum ČD.

+11/0
15.5.2016 19:21

A23d45a45m 43B13e67r46n46a27u 6671287713280

4. Autobusy obvykle jezdi po zastavkach, vetsinou tedy jezdi delsi trasu nez vlak.

5. Dopravce v mistech prestupnich stanic nasazuje koordinatora, aby podaval informace cestujicim, komunikoval s vypravcim a ridil odjezdy autobusu. Tedy dalsi personalni potreba navic...

+8/0
15.5.2016 19:56

J14a84n 54S10ů35r36a 4825113303592

Ano, doporučuji třeba NAD v úseku Liberec - Turnov za rychlíky...To je delší a pomalejší trasa autobusem..To samé např. Liberec - Jablonné pod Ještědem.

0/−1
15.5.2016 22:13

K92a77r42e41l 24Ř59e49h55á15č61e48k 9942480451322

A co třeba Brno - Přerov, Plzeň - Nepomuk, atd. Ono vybrat zrovna jednu relaci a použít ji jako bernou minci je mimo.

+1/0
16.5.2016 0:53

R69a67d89k22o 24K16ř73i17v23á43n72e26k 7730383575380

Jasně, všichni kecají, protože v Liberci je to jinak. A tak je to v iDnes se vším... :-):-):-)

+2/0
16.5.2016 11:53

O26t92t84o 52P64o70s36p32í85š77i21l 4234195787198

Skvělý příklad! Něco okolo 60 Kč/buskm bylo vysoutěženo u NAD Liberec - Stará Paka.

Tak, otázka za bludišťáka: Byla NAD levnější, když za rychlík jely 3 až 4 autobusy??

0/0
19.5.2016 7:21

J46a19n 76S64ů67r92a 4875153523292

Na NAD pro 810 je potřeba kolik autobusů? Víte, kolik autobusů jezdilo většinou na trase Liberec - Turnov - Železný Brod za rychlíky? (2, cena vlkm 120 Kč, busem ještě výrazně kratší kilometrově).

0/0
15.5.2016 22:17

R70a28d97e50k 43J75a27n57a33t32a 9115636924662

Tak nějak zapomínáte na to, že vám většina nákladů na vlak nabíhá, i když je NAD. Vlakové soupravy se na dobu výluky nezbavíte. Strojvůdce taky nepropustíte. Naopak, kvůli vzniklým zpožděním platíte přesčasy ... ušetříte pouze poplatek za dopravní cestu a za naftu.

0/0
15.5.2016 23:47

J98a41n 66S36ů46r94a 4605963443332

810 odpisy příliš nákladově do hry nevstupuje. Ale jinak souhlasím.

0/0
15.5.2016 23:49

R36a16d95e72k 89J44a37n86a41t33a 9935526374802

Ještě jsem zapomněl na ztrátu tržeb. Někteří cestující se kvůli výluce na vlak vykašlou. Když je autobusů více a průvodčí je jen v jednom, jezdí někteří načerno, atd ...

+3/0
15.5.2016 23:50

A51d12a92m 65B85e55r17n82a26u 6191657353350

Jsou tam casto jeste dalsi naklady, jako tvorba vylukovych jizdnich radu a jejich vylepovani po zastavkach, oznacovani nahradnich zastavek, pokud k tradicni zastavce autobus napr. kvuli rozkopanemu prejezdu nedojede, atd... ackoliv bych toto ocekaval od SZDC, kdyz je problem na jejich strane, tak resit si to musi dopravce. Vyluka je pro dopravce proste vzdy drazsi.

0/0
16.5.2016 0:42

A60d68a57m 67B72e82r73n24a37u 6781547673870

I tam, kde je nahrada za 810, tak vyluka je obvykle na casti trasy. Tedy pro predstavu si rozdelime trat na body A - B - C - D. Pokud je vyluka mezi body B - C (je jedno kde ty body jsou, protoze se vyluka posouva), tak potrebujeme 2x 810 + 2x strojvedouci na useky A - B a C - D. Pruvodci se sice sveze autobusem, ale strojvedouci nikoliv.

+1/0
16.5.2016 8:50

K94a24r31e68l 72Ř55e13h85á83č43e11k 9942210871252

Loňskou výluku jezdily v úseku Liberec - Stará Paka většinou 4 autobusy, tak prosím Vás nelžete.

+1/−1
16.5.2016 0:54

J53a88n 85S16ů63r18a 4755273833642

Jel jsem loni třikrát. Pokaždé dva autobusy.

0/0
16.5.2016 7:38

M30i68r62o66s24l32a48v 96Z96i60k92m60u56n46d 6198322497758

Počet míst k sezení v autobusech NAD by měl odpovídat počtu míst k sezení v nahrazované železniční soupravě ...

V tuzemsku se běžně při NAD přepravují stojící cestující, zejména když je poskytovatelem NAD podnik MHD mající nízkopodlažní vozidla s malým počtem míst k sezení.

V Rakousku ve vyloučeno, aby cestující ve vozidle NAD stál ... stojící cestující je zakázáno přepravovat ... Stane se - třeba i mně, že kvůli jednomu "nadbytečnému" cestujícímu jej samostatný BUS ...

Celý problém spočívá v tom, že objednavatelem NAD je dopravce, nikoli provozovatel dráhy který z "nějakých" důvodů není schopen zajistit "provozuschopnost dráhy" ... Z jakých to dopravce nemusí zajímat ...

Měl by zaplatit i zvýšené náklady dopravců ...

+1/0
16.5.2016 8:47

M35i56r72e61k 93Z58á69v47o92d47n14ý 7782287960478

Asi tak. Nechápu, jak může obhajovat to nemehlo Ťoka. Vymýšlí samé hloupost, které škodí cestujícím. Dále nechápu, proč horší vozy Bdpee nahrazují lepší vozy Bpee. A nakonec jsem zvědavý, kdy dojde ke komplení obměně vozů na trase Šumperk - Brno, která měla podle slibů ČD proběhnout tento rok.

+2/0
15.5.2016 18:20

T14o51m 86J49u28r69e21č61k96a 6235372325915

Plán byl, jenže MD si na poslední chvíli vymyslelo Ec do Linze a zrychlení R do Luhačovic, takže ty vozy půjdou na přání MD nejspíše tam....

0/0
15.5.2016 20:40

M42i48r96e40k 68Z98á91v37o91d68n73ý 7142957750398

Ano, a tím mě pekelně naštvali a budu jim to předhazovat při každé příležitosti :/

0/0
16.5.2016 9:30

M11i92r28e42k 94Z22á52v93o32d81n31ý 7162237930748

Ale samozřejmě větší část odpovědnosti nese MD pod taktovkou ... Ťoka, který zmrší, na co šáhne (bez ohledu na to, že mu neodpustím zrušení zastavování poloviny vlaků na Brno v ČT).

0/0
16.5.2016 9:33

R47o66m35a76n 15P53o50l72á20č28e15k 5206229825

Hezký rozhovor.:-).

K samotné konkurenci na železnici. Dokud stát nedá podmínku uznávání jízdenek, tak to bude vždy paskvil...

Viz Plzen - Most... Rychlík Arriva, osobák ČD, ale lístek mám bud na to nebo to, ale nemůžu si vybrat... Což je krok zpět...

+12/0
15.5.2016 18:05

P22e45t32r 93B81e60z13s94t94a36r79o89s54t73i 2589476923771

Mám Tesco kartičku a v Bille mi ji nechtějí uznat...

+5/−11
15.5.2016 18:08

M42i26r31e16k 78Z28á70v84o60d30n17ý 7232897120398

Takže je správné, když je někde nějaká výhoda (železnice), tak ji zlikvidovat, protože výhody se nehodí?

+8/0
15.5.2016 18:18

R21o20m45a98n 21P41o43l71á51č71e97k 5966249985

Ale platební kartu Visa a MC mi uznají oba.;-) a o tom to je ;-).

Ale přímo k tématu. Proč se tedy prakticky všude v ČR na krajích zavádí integrované systémy? Proč jít na železnici opačnou cestou?

+13/0
15.5.2016 18:30

M75i23r71e34k 36Z76á94v61o15d65n13ý 7322957980818

Přesně tak. Služby Tesco či Billy neplatí stát, ale přepravu cestujících ano. Pokud vytvoří jednotný integrovaný systém na celostátní úrovni, mohou si zadat do výběrového řízení také tarifní podmínky.

+9/−1
15.5.2016 18:37

R86o80m46a76n 59P42o63l22á48č81e45k 5986549785

Přesně tak. Možná krajně by bylo zkousnutelné uznávání na dané trati, ale celostátní by byla lepší :-)

+2/0
15.5.2016 18:42

R44o79m30a55n 85L83i17p44s88k62ý 2349443599

Odkdy stát platí přepravu cestujících RJ nebo LE?

0/0
15.5.2016 20:15
Foto

J14a79n 94V88a45l43a88l63í90k 6616309640656

Platí jim jako ČD za slevy

+4/0
15.5.2016 20:21

V22a10c33l52a90v 77H49a81j70e84k 3816759209

Na rozdíl od vlaků ČD v závazku přesně za osobu ve vlaku.

0/0
16.5.2016 8:29

M25i74r52e90k 82Z52á24v82o59d42n52ý 7912987640658

Však jde o dotované spoje v objednávce MD, na které má vypsat výběrové řízení, nikoliv na čistě komerční linky.

+2/0
16.5.2016 9:31

A24d53a28m 10B90e29r71n16a21u 6461707553930

Coz je, jak se ukazalo na trase PHA-OVA, mnohem vyhodnejsi, nez kdyz to je zapocitano nejakym pausalem v celkove objednavce, jako tomu bylo drive.

0/0
16.5.2016 9:40
Foto

J76a43n 93V22a22l35a28l23í21k 6986779760496

A co to s tím má co dělat vaše kartička do Tesca? Koupím lístek z bodu A do bodu B a nemělo by mě zajímat jaký je to dopravce.

+2/−1
15.5.2016 19:26

O82n62d67ř79e59j 90Š23t83ě67p27á66n81e83k 5899520688419

A kde si ten lístek koupíte?

0/−2
15.5.2016 19:50

A54d21a95m 29B15e25r48n39a78u 6731467513120

Tam kde se dnes obvykle kupiji listky... v e-shopu, v pokladne, to preci vubec neni podstatne. Muze mit i nejakou predplacenou univerzalni jizdenku, jako kilometricka banka, SONE, atd...

+1/0
15.5.2016 20:03

O53n50d32ř50e45j 19Š47t40ě85p79á42n20e18k 5269360408379

Tak to funguje i u letadel? ;-D

+1/−2
15.5.2016 20:06

K44a75r54e79l 53Ř66e80h29á76č46e29k 9502800271762

Tak srovnávat letadlo, kde letíte občas a cestu většinou plánujete dopředu s vlakem, kde většinou jezdíte denně do práce, školy a podobně je hodně mimo.

+4/0
15.5.2016 20:18

R42a65d72e26k 58J43a54n42a30t11a 9685416624192

Částečně ano. Mají společné rezervační systémy. Letenku Emirates i AirFrance tak koupíte na stejném místě.

0/0
15.5.2016 23:49
Foto

J95a98n 21V98a50l38a69l96í31k 6986839510306

Říká vám něco jízdenka labe-elbe?

Z Melnika jsem na ni jel do Děčína vlak pak autobus do Hřenska lodí do Německa a z Německa vlakem do Děčína a pak vlakem do Mělníka a šlo to na jednu jízdenku.

+4/0
15.5.2016 20:26

J67a72n 28P89r15i61c65h77y52s52t20a80l 8931898423

V mnoha zemich to tak funguje, jen jizdenky se zvlastni slevou mivaji omezenou platnost na konkretniho dopravce - a konkretni vlak.

+1/0
15.5.2016 23:23

O33n78d84ř34e27j 20P79l46í17v50a 9390875161443

Nevšim sem si, že by Tesco a Billa měli společný supermarket...

+3/0
16.5.2016 0:00

M43i73r42o17s22l85a69v 12Z20i63k78m96u41n53d 6568102277558

Jenže jako koncový zákazník máte možnost jít si vybrat, kam půjdete nakupovat ... na železnici "někdo" objedná monopolního dopravce, který se "mu líbí", protože chce mít nejmíň peněz, ale koncový zákazník se musí přizpůsobit jinému monopolnímu dopravci, který mu poskytuje horší služby než ten předchozí, ale to "někoho" nezajímá ...

+1/0
16.5.2016 8:50

V37a72c52l23a58v 33H20a86j36e21k 3486749739

O cizinci s mezinárodní jízdenkou do Žatce ani nemluvě.

+1/0
16.5.2016 8:26







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.