- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jen od koho chce stát kupovat ty nové soupravy?
Jak jsem četl jak stát bude půjčovat vlaky, dobře to řekl ředitel budem s nimi jezdit ano, ale opravujte si je
ČD dluží 33 miliard... to je asi brnkačka. Dluhy se u nás přeci po vzoru vládnoucí strany napřed zesměšní, popřou a hlavně neplatí.
To je ale kec. Vzhledem k letošnímu zvýšení ratingu ČD na mezinárodní úrovni by normální člověk neřekl, že ČD dluhy neplatí. A ČD zaplatili i arbitráž se Škodou, byť si to pan ministr nepřál.
Za prvé je špatně, že stát nezaplatí ČD 500 milionů za výluky - klidně na úkor jejich zadlužení, zvlášť, když jinak státní podpora v EU zatím není dovolená. Už jen to, že v minulých letech stát neplatil adekvátně za osobní dopravu, tahal zisky z nákladní, nic neinvestoval do modernizace Carga, a tak to dopadlo.. A stejně stát sekal stamilionové deficitní manka. V době růstu.
Díval jsem se na nápad, kde chce stát kupovat nové rychlíkové soupravy na půjčovnu. Normálně, když někdo chce něco zlepšovat s dobrým úmyslem, obvykle zlepšuje, co je špatné. Nemrví, to co je na ČD dobré - jednotný systém jízdného atd.
Tady jaksi přesně naopak. Nahrazovat se má to nejmladší a nejlepší, co ČD na regionálních tratích má, nejpohodlnější, co je v pohodě. Ne 50 let staré kousky.
To nejlepší, co drželo regionální dopravu aspoň trochu nad vodou.
Rychlíkové motorové soupravy 842, 843. Jako rychlíky jsou výborné. Dále 854 má sice své roky, ale opět modernizované a fungují dobře. PS nové stroje samozřejmě mají všechny ty DPF EU drahé nesmysly jako osobní auta.
Tyto soupravy mají docela špatné zrychlení a asi docela velkou váhu, takže na osobní moc použít nejdou.
Jako první jedna z prvních tratí, Ostrava, Krnov Olomouc, kde právě jako rychlíky jezdí 842. A vůbec nic nepotřebují - ať si svoje EU peníze strčí někam a nechají ČD.
Tam by naopak bylo třeba nahradit (jako všude) na OS - 810ky. Samozřejmě Jančurovy Desira a Talenty na Komárnu jsou mnohem lepší, rychlejší a pohodlnější. A to ne..
Nevím jestli jsou na ministerstvu takoví vypatlanci (nová pravidla na kruhových objezdech by tomu nasvědčovala) nebo insideři. Tak oni donutí možnáČD sešrotovat jejich dobré nakoupené,často asi zaplacené nebo modernizované jednotky a soukromým naopak nabídnou za hubičku nové státní. To je krok přímo proti své firmě.
ČD& Sždc jsou samozřejmě nepochopitelní v nakládání s majetkem a vytváření podmínek pro cestování vlakem 21st.-parkovací místa. Na rozdíl od Jančury nevznikají, zanikají, rozprodávají..
"Provoz autobusů je přeci levnější" - ani není nutno se dívat dolů, který novinář tuto perlu napsal.
1. Ano, jeden autobus je levnější, než jeden vlak. Kolik autobusů musí nahradit jeden vlak? Stačí se třeba v Plzni podívat na plné parkoviště výlukových autobusů, které nahrazují jeden či dva vlaky ve špičce. Jeden autobus stačí někde na lokálce.
2. Autobusy je třeba přistavit, platit nějaké čekání a jet občas "naprázdno", pokud je rozdílný počet vlaků v obou směrech v době výluky.
3. Mimochodem, naprázdno se před či po výluce provážejí i některé prázdné soupravy kvůli oběhu. Počet potřebný souprav a počet strojvedoucích bývá při výlukách vyšší, než při běžném provozu. Platí to i pro ty správné a oblíbené dopravce, není to specifikum ČD.
4. Autobusy obvykle jezdi po zastavkach, vetsinou tedy jezdi delsi trasu nez vlak.
5. Dopravce v mistech prestupnich stanic nasazuje koordinatora, aby podaval informace cestujicim, komunikoval s vypravcim a ridil odjezdy autobusu. Tedy dalsi personalni potreba navic...
Asi tak. Nechápu, jak může obhajovat to nemehlo Ťoka. Vymýšlí samé hloupost, které škodí cestujícím. Dále nechápu, proč horší vozy Bdpee nahrazují lepší vozy Bpee. A nakonec jsem zvědavý, kdy dojde ke komplení obměně vozů na trase Šumperk - Brno, která měla podle slibů ČD proběhnout tento rok.
Plán byl, jenže MD si na poslední chvíli vymyslelo Ec do Linze a zrychlení R do Luhačovic, takže ty vozy půjdou na přání MD nejspíše tam....
Hezký rozhovor..
K samotné konkurenci na železnici. Dokud stát nedá podmínku uznávání jízdenek, tak to bude vždy paskvil...
Viz Plzen - Most... Rychlík Arriva, osobák ČD, ale lístek mám bud na to nebo to, ale nemůžu si vybrat... Což je krok zpět...
Mám Tesco kartičku a v Bille mi ji nechtějí uznat...