Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dozvuky výluk: vlaky loni nastřádaly téměř dvacet čtyři let zpoždění

Každý šestý vlak měl loni zpoždění, ukazují statistiky Českých drah. Důvodem je především extrémní výluková činnost související s dočerpáváním evropských peněz. Dráhy požadují, aby více peněz na ztráty posílala Správa železniční dopravní cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D97a40v73i82d 30K68r93á23s82e65n15s28k31ý 7757240927

To je docela masakr, ta přesnost. Pro srovnání - rakouské ÖBB se chlubí přesností 96 % (jako podíl vlaků, které dojely načas nebo do +5 min.). Jízlivě dodávám, že ta zbylá 4 % jsou vlaky jedoucí z ČR - a příjezdová tabule třeba ve Vídni na hlavním to dokazuje často i doslova.

0/0
15.5.2016 16:46

P23e74t51r25a 86J24a46n85á26k95o21v82á 2987300506589

Pravidelně jezdím Milovice-Praha a ještě se nestalo, že bychom byli v cílové stanici včas ! Pořád samé výluky, čekání na zpozděný vlak. Od začátku roku je zpoždění cca 10-15 minut naprosto normální stav... Chtěla bych tu více konkurenčních firem, protože České dráhy si z toho nic nedělají a vlastně ani nemusí... :-/

+1/−4
15.5.2016 12:53

M75a37r70e17k 83M12a34r50t82i41n 8529864796440

Pokud pravidelně jezdíte vlakem, tak snad víte, že konkurence to nespasí. Nebo si snad myslíte, že SŽDC (správce infrastruktury) bude kvůli vám upřednostňovat konkurenční vlaky? Ono popravdě ani dost dobře nejde - když je výluka, tak neprojede nebo je omezen každý vlak! Víme? :-)

+4/0
15.5.2016 13:13

R65o53m34a61n 85J95e33s12c84h83k92e 9878665347565

Konkurence stlačila ceny dolů. Rozum mne nebere, proč si při výlukách platí náhradní dopravu ČD ? Ani za nemožnost přestupu při zpoždění nikdo neodpovídá. Minulý týden jsem jel z Brna do České Lípy a přijel o více než 1,5 hodiny zpožděn. V Kolíně mne to ujelo asi o 15 minut. Komu poděkovat ? SŽDC ?

0/0
15.5.2016 22:02

F20r24a61n25k 55N51o93v15a16k 5195205491109

Pane Novak dnes zase Brno zpatecni? Vecer bude mozna zpozdeni tak se mozna vratite napresrok.

0/0
14.5.2016 15:58

F42r55a71n58k 15N80o40v66a58k 5475435531359

Pocitat zpozdeni na roky. Uplne novej rozmer. Jen aby se toho nechytli a nepridali na ty informacni tabule :D

0/−1
14.5.2016 15:57

J73i52ř85í 24E95r45b10e93n 1723274896707

Vím že si jen chcete rejpnout, proto si raději všímejte údaje o průměrném zpoždění 3,61 minuty na 1 vlak než sedlácké matematiky sčítající to na 24 let za celorok u všech 35 milionu vypravených vlaků...

+5/−1
14.5.2016 18:09

R33a92d71e48k 27N52o75v55o33t69n39ý 5218432816845

Ten průměr je vážně k ničemu, když člověk sedí ve vlaku, co má hodinu zpoždění...

+1/0
14.5.2016 20:38

M93i88r60o75s27l70a30v 77Z50i28k91m22u74n48d 6158682377808

Vždyť tohle je jen nadsázka, aby si člověk představil objem zpoždění v nějaké představitelné časové jednotce ... k čemu je xxx tisíc minut ...

0/−1
15.5.2016 12:31
Foto

T87o80m87á67š 28S40m94o67l97í11k 3131232746793

Vlaky nebo ekonomika ?

0/0
14.5.2016 13:40

F23r60a16n14t21i50š71e10k 13V24a30n30ě35k 1397104177287

Chápu uzavření tratí při velké rekonstrukci na hodně dlouho. Byť třeba výluka Hradec Králové - Jaroměř mohla být uskutečněna o měsíc dřív a ne ukončena k 1. srpnu. Zrovna v této oblasti jezdí mnoho prázdninových turistů atd.. a to je může odradit od používání železnice příště. Ale co nechápu jsou krátkodobé jednodenní výluky!! Do háje to SŽDC nemůže většinu těchto výluk dělat v noci jako v Německu např. od 22:00 do 4:00 kdy jezdí menší počet vlaků a frekvence cestujících je menší, tím i menší náklady pro dopravce na NAD? Nechápu to. Když to jde u našich sousedů. nevím proč to nemůže jít u nás. Ono stačí trochu přenosného osvětlení, agregát a jde to. Určitě Němci nemají benevolentnější zákony o bezpečnosti práce, než v Česku. A argumenty, že noční práce jsou drahé na plat jsou jen řeči. Dle kolektivní smlouvy SŽDC je noční příplatek 11% z průměrného výdělku, minimálně 13,-. I kdyby měl zaměstnanec SŽDC 200,- za hodinu což pochybuji, tak je to na jednoho zaměstnance cca 22,- navíc. To by asi SŽDC mohlo utáhnout.;-D

+12/0
14.5.2016 12:54

H10o11n40z55a 11P95e35t70ř29í80k 3599724296741

Ne vždy za to může jen SŽDC. Oni si totiž na hodně oprav musí najímat externí firmy a ty v noci dělat nebudou. A to že SŽDC přišlo o všechny stroje na opravy , za to může bohužel teď už bývalé vedení.

+4/−1
14.5.2016 15:13

J37i53ř22í 98P24r41ů11š56a 7865182875779

V zásadě máte pravdu jen zapomínáte na pár detailů. Práci v noci komplikují hygienické limitu hluku v zastavěné oblasti tak prakticky nejde nic dělat (mimo ano) A práce v noci není tak jednoduchá, kromě extra lékařského potvrzení a nákladů navíc jak zaměstnance dostanete na jednu dvě noční směny v týdnu a zbytek na směny ve dne? Navíc při platu který je pod mediánem mzdy v ČR?

0/0
14.5.2016 17:48

J73i47ř97í 15E64r66b89e82n 1123214436337

Však ono by to hnedka šlo, kdyby dopravci mohli správcům železniční sítě účtovat svoje skutečné vícenáklady! On takový milionek za týdenní úplnou výluku by byla hodně velká motivace, proč zaměstnancům usmrknout do mzdy malinko víc...

+3/0
14.5.2016 18:23

J22i63ř80í 43P91r69ů22š36a 7825492915769

Tohle je hezké řešení a objede se snadno při sestavování jízdního řadu nebude na konkrétní dny přidělena kapacita a v jízdním řádu bude poznámka ve dnech nejede.

0/0
14.5.2016 23:44

M23i40r85o74s26l52a24v 31Z67i32k32m87u72n24d 6268912817468

Ale, ale - kolikrát jste jel v Německu vlakem na "hlavní trati" v době 22,00 - 4,00 ???

Já jsem tam pobýval v týdnu od 2.5. a "vybral" jsem si tam dálkové vlaky, které měly kvůli výlukám publikovány odlišné cestovní časy. Prodloužení bylo z důvodu jednak jednokolejného provozu, jednak z důvodu snížené rychlosti podél vyloučené koleje ...

Prodloužená cestovní doba klapla na minuty, DB to mají skutečně spočítané přesně, ale na té vyloučené koleji se na rozdíl od denní doby NEPRACOVALO ...

V noci se pracuje na tratích ve Švýcarsku, ale tam skončí provoz podle oblasti kolem 0,00 a první vlaky jedou až v 5,00

Dělat výluky by v noci třeba šlo, ale překážkou nemusí být "příplatky", ale pracovní kapacita ... velké akce stejně nedělají vlastní zaměstnanci SŽDC, ale stavební firmy - SKANSKA, GJW, trolejové vedení montuje Elektrizace železnic apod. I tyto firmy mají "omezený" počet zaměstnanců ...

0/0
15.5.2016 12:42

J71a25n 19M87a85n59d60í66k 2648263941607

To je tak, že se často zbytečně modernizují tratě, aby tam vlaky mohly jezdit o pár desítek kmh rychleji, místo aby se postavilo něco skutečného..

0/−8
14.5.2016 11:25

M93a34r54t30i90n 34P80r25o65c58h96á22z64k88a 1411929707767

Na to se můžete podívat i z druhé strany. Kdyby se to neudělalo, tak se bude jezdit o pár desítek km/h pomaleji. Říká se tomu údržba a opravy...

+18/0
14.5.2016 12:24







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.