Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Švindly se spotřebou stály prezidenta Mitsubishi post. Skandál se rozšiřuje

Prezident japonské automobilky Mitsubishi Motors Tecuró Aikawa kvůli skandálu kolem manipulací s údaji o spotřebě pohonných hmot odstoupí z funkce. Rozhodnutí nabude platnosti 24. června. Kromě Aikawy skončí ve funkci i jeho náměstek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13a87r55c58e57l 61B71i79l42č54í62k 1751760543221

Já jedině japonce.

0/0
18.5.2016 15:05

P58e83t11r 36J58a67r47o81c23h 7570733835148

Tady by mlžil, lhal a nakonec by se "ztratily" dokumenty.

0/0
18.5.2016 14:43

D37a53n96i50e21l 91M90o32l20n62á42r 7595475376460

Tenhle hon na čarodějnice už mě unavuje, kdyby se ty úřady zaměřili na něco smysluplného ...;-D;-D;-D ...já vím, vtipná představa! ;-D;-D;-D

+1/−1
18.5.2016 13:04

M46a42r57t66i80n 86K45a52r23á66s75e22k 9548233718538

Takze navrhujete nechat automobilky systematicky lhat o spotrebe a vyrabet auta, ktere budou travit lidi?

+1/−5
18.5.2016 13:29

D30a18n74i38e30l 61M70o53l65n91á79r 7975465736880

Neschvaluji žádné lhaní to ať si dají do pořádku. Stejně všichni počítají s tím, že to auto nebude jezdit za papírových např. 5l, ale za 7l a navíc to určuje X dalších faktorů. Spíš tím myslím, aby přestali šlapat jen po výrobcích auta a zaměřili se i na další odvětví, které nám mnohdy mnohem více škodí ...ale to ne, to se tu a tam koupí nějaká emisní povolenka apod. a je klid :-). Hlavně když mají úředníci co dělat, ale že by tím reálně někomu pomohli to ne. Co se jako stane? Mistsubishi, VW a další zaplatí nějakou pokutu, třeba i likvidační pro ty firmy, ale co ...ta auta tu už X let jezdí a dalších X let jezdit budou, nikdo je z oběhu nestáhne a zdraví škodit budou dál. Pravda je, že těmahle pitomostma dotlačili výrobce aut vyrábět "méně" škodlivé motory, ale to že auto vypustí o pár desítek procent CO2 nebo NOx méně neznamená, že nějaká továrna, co vyrábí komponenty na tyhle motory neznečistí výrobou součástí, těžbou materiálů to ovzduší a přírodu obecně mnohem více ...je to jen komické, jako všechno v dnešní době, je to jen na oko :-(

0/0
18.5.2016 13:37

M22a34r89t25i41n 69K38a41r90á69s76e84k 9948973308478

Cele je to o tom, ze auta jesou nejvice tam, kde je nejvice lidi, proto se tolik resi ty emise. To ze kvuli modernim motorum se otevre nekde navic dul na platinu, zas tolik neboli (drtive vetisny lidi se netyka).

Mimochodem motory s EURO 6 vypousti oproti motorum e EURO 1 sestinu CO, jendotky procent jedovatych oxidu dusiku (NOx), jednotky procent pevnych castic....

Tzn u tech zasadnich jedovatych latek (NOx a pevne castice) produje treba 1 stare auto tolik skodlivin jako 50 novych.... to je docela zasadni rozdil ne?

0/0
18.5.2016 13:43

M11i11r87e13k 38G84a65j92e79r 5501766679440

Nesouhlasim s vasim "Stejně všichni počítají s tím, že to auto nebude jezdit za papírových např. 5l, ale za 7l". Pri vyberu auta se lidi ridi udavanou spotrebou. Mej jsem stesti, ze jsem si vybral Mazdu a jezdim s mensi spotrebou nez uvadi vyrobce.

0/0
18.5.2016 14:28

M23i55r40e87k 75Z60á80v84o83d39n61ý 7592417890438

"Chcete žíznivého Němce nebo Japonce s nízkou spotřebou?" :o)

+2/0
18.5.2016 13:01

B32o40h33u52m64i13l 75S69t60e18j95s41k83a22l 5573954561813

Deklarovaná spotřeba s realitou nesedí už spoustu let u všech značek. Euro bambilion, kdy spalovací motory budou vyrábět benzín a kyslík je utopie, kterou si bohužel úředníci a ekoteroristé neuvědomují. A čím bude větší tlak na NESMYSLNĚ nízkou spotřebu a emise, tím bude podobných podvodů ze stran automobilek přibývat, protože jinak toho už dosáhnout nepůjde.

+5/−1
18.5.2016 12:39

I10v12o 92Ž26á13č20e23k 9890842509697

Přesně tak. Dnešní požadavky jsou takové, že už se poctivě splnit nedají. Ale vysvětlujte to úředníkovi. Ten určitě studoval nějaký humanitní obor, protože tam nejsou ty blbé přírodní vědy.

+2/−1
18.5.2016 13:13

M97a68r16t54i41n 50K25a47r10á96s83e15k 9598973148638

Ale limity na emise splnitelne samozrejme jsou (Diesely s SCR splnuji EURO 6 naprosto bez problemu) a mimochodem zavazne normy na emise (EURO) byly odsouhlasene se zastupci automobiloveho prumyslu jako realne splnitelne (nevymyslel si je nejaky urednik od stolu, co o tom nic nevi, nevim kde jste na to prisel?)

+1/0
18.5.2016 13:31

I12v83o 37Ž12á38č59e65k 9250852339187

Ne, vymyslelo to víc úředníků a konzultovali to s řediteli automobilek.

0/0
24.5.2016 15:41

B49o48h11d93a14n 17M63a15r75e55k 5255456227594

Hlavně, že mají prolhané automobilky mezi plebsem své zastánce. Euro 6 schvaloval jeden úředník s humanitním oborem ;-D;-D;-D

0/0
23.5.2016 16:38

I21v50o 31Ž11á97č39e23k 9290812219607

Nepohybuji se v automobilovém průmyslu, ale v IT. Vím něco o tom, jak tam vznikají různé předpisy, dokonce i zákony. Jaká je odborná erudice lidí, kteří o tom rozhodují.

0/0
24.5.2016 15:39

M35a83r54t22i45n 96K14a91r48á30s42e92k 9438773388148

Mimochodem norma EURO nijak neomezuje spotrebu nebo emise CO2 - omezuje jen emise pro lidi toxickych latek, coz docela dava smysl ne? (a moderni motory i tuto velmi prisnou normu splnuji).

Jinak deklarovana spotreba s realitou sedi, vse je jen o tom, jak s autem jezdite. Spotreba se napriklad nepocita pro stani v kolonach, nebo jizdu po dalnici - pokud s autem casto stojite, nebo jezdite po dalnici, tak je logicke, ze spotreba je pak vyssi nez spotreba udavana pro jiny jizdni rezim.

Jinak ja kdyz se snazim, tak za tabulkovou jezdim v pohode (auty do 5 let stari).....

+1/−2
18.5.2016 13:34







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.