Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak uhájit dražší zakázku: České dráhy už rok blokují levnější konkurenci

Jihočeský kraj nemůže stále uzavřít smlouvu se společností GW Train Regio a výrazně šetřit peníze za provoz části regionálních vlaků na pošumavských lokálkách. Důvodem jsou právní kroky Českých drah, které konec své smlouvy zdržují už přes rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P11a27v38e71l 18M23a72r68t96o52c49h 4837729958

Také je tam ovšem redukce počtu spojů a kapacita 6 kol na vlak. Což minmálně na trati 194 je v létě na Šumavu neskutečně postavené na hlavu... Rv

0/0
26.5.2016 7:58

Š20t41e73f49a85n 43F17r41i89č75a 7812868523966

Myslím, že ČD skutečně jednají v zájmu cestujících. Pro mne je výhodné, jestliže si mohu koupit některou z variant nabízeného jízdného v rámci po léta budované jednotné sítě ČD. Rozhodně bych se nechtěl dožít toho, že budou na mně malí dopravci experimentovat, budu nucen zkoumat jízdní řády a tarifní podmínky různých malých dopravců, jak se kam dostat a kde a za kolik koupit na jednotlivé úseky jízdenku. Lomené nebo dokonce samostatné jízdné a nepřehledná džungle různých tarifních podmínek nemůže vyhovovat nikomu. Rv

+14/−1
19.5.2016 20:15

J11a60n 41V77a72l53o61u52c66h 6432887878120

Pokud jde o lokální trati, pak by krajskou prioritou měl být IDS. Mnohem více cestujících využije přestupitelnost s busy či MHD než na dálkové vlaky. A pokud není přestup "naknap" (když takto cestu plánuje při "přesnosti" železnice, bez ohledu na dopravce, jen blázen či snílek), ty 3 minuty na koupi jízdenky vždycky budou...

0/0
20.5.2016 17:27

R17a77d23e75k 76J85a72n28a29t22a 9905196774612

A když si uvědomíte, jak malé jsou české kraje, tak se dostanete na celostátní IDS. Spousta lidí totiž jezdí přes hranice krajů a tam jim krajský IDS nepomůže, stejně musí dělit jízdenky.

Přestup "na knop" je základem konstrukce taktových jízdních řádů. Pár minut před půl či celou se vlaky v přestupním uzlu sjedou, pár minut po té rozjedou. Základem jsou titiž pravidelní cestující. A ti na nějaké čumákování ve stále stejném místě nejsou zvědaví. Nezapomeňte, že hlavním konkurentem je jízda autem. Kde se takové zbytečné zastávky nevyskytují.

+1/0
20.5.2016 18:20

J69i36n61d88ř31i70c75h 67Š46k20o70p20e28k 4435671740395

to je běžný postup, který se děje dnes a denně v případě stavebních zakázek

+3/0
19.5.2016 19:25

V60a96c41l98a63v 76H10a15j10e78k 3776809489

A co je na tom špatného? Využívají možnosti dané platnými zákony.

+2/0
19.5.2016 16:28

V50l67a93s91t91i25m14i54l 66S27v35o49b41o12d14a 7653678385604

"Činíme kroky, jež vyplývají nejen z naší zákonné povinnosti jednat s péčí řádného hospodáře, ale také v zájmu práv cestujících a našich zaměstnanců..."

Bla bla bla blé...

Molochu ČD, už to zabal!

+3/−13
19.5.2016 12:44

V54l81a39d22o 46Č61e15r58m61á82k 8302901965858

A proč by to dělal, když má majoritní postavení na trhu a každoroční sekyru mu daňoví poplatníci s radostí zaplatí.

+4/−3
19.5.2016 13:26

V97l69a12s26t36i51m51i69l 84S92v78o15b58o32d74a 7943498425494

No já vím, vyslovuji jen zbožné přání ;-D.

+2/−3
19.5.2016 13:45
Foto

J26a35n 65V20a54l57a39l85í65k 6526719460366

Až bude uznávání jízdného ať si zde vlaky provozuje třeba 20 dopravců jinak to nemá smysl.

+7/−2
19.5.2016 14:13

J38i62ř42í 41P11r49ů40š86a 7195842965469

A když to neudělají za dva tři roky přijde žaloba že se nezachovali s péčí řádného hospodáře a skončí v base.

+4/0
19.5.2016 18:30

L43i40b13o82r 83Z65a43v87ř50e80l 8609416581562

Svoboda, každý nesedí doma za pecí nebo si nevyváží zádel v autě jako ty. Jsou desítky lidí a jak je vidět stovky lidí co jedou do této lokality vlakem za turistikou nebo na dovolenou. Spoust z nich rádo nechá auto doma a jede vlakem jen tak pro změnu, že si může dát v klidu pivo a neřídit. Opravdu nechci se dočkat na takový výlet kupovat 5 druhů jízdenek ke každému dopravci na trase. Ano,proto se ČD snaží v právu cestujících. Rozdělení tratí na různé dopravce je to nejhorší co může ČR potkat. Jen tak na okraj,když se tak zajímáte o dění - všiml jste si,že vše co se vybudovalo je už dávno v kopru díky lidem jako jste vy ;-O Pěkný den.

+1/0
20.5.2016 8:33

J67a95n 64K84o27b23ě56r52s76k94ý 1880426931103

Ano, to bude kvalitní posun pro cestující. Místo kapacitních a pohodlných vozů 842 a v létě kapacitních dvoupatráků tam budou jezdit obstarožní 810 nebo jejich reinkarnace které GWTR nakoupilo někde na Slovensku. Bravo !

+21/−6
19.5.2016 12:20
Foto

M11i61c17h50a68l 73S21m26í35t13k81a 8854374583846

Toto je image GW train ;-D;-D;-D

http://www.pro-idea.cz/image/?filename=2015%2F12%2F04%2F1449234008_ofat1o4r%2F1449520083_8ddc4e8.jpg&type_id=999

+1/−1
19.5.2016 12:33

V56l12a11s81t53i80m43i32l 33S66v82o88b89o63d17a 7933508715424

To ovšem nemusí trvat věky, což u ČD hrozí, když udělala ze Skleníků příšerné Regionovy.

Nedávno jsem jel Arrivou, z čehož vyplynulo, že ten nesmysl na podvozku nákladního vozu měl být po "revoluci" ihned sešrotován a nikoliv oprášen.

+3/−2
19.5.2016 12:54

V85a88c72l19a72v 84H45a50j70e61k 3136409849

Vše je jen o dostupných peněžích.

0/0
19.5.2016 19:42

J67a29n 91S87ů60r49a 4285663393832

Zkuste si najit zadavaci dokumentaci.

0/0
19.5.2016 13:31
Foto

J83a84n 83V30a62l28a18l40í24k 6936719950836

Tak ji sem můžete dát vy.

0/−1
19.5.2016 13:36

J92a38n 96S18ů39r72a 4695303363972

Nejde dávat přímo odkazy z profilu zadavatele. Každopádně pan Kobersky uvádí nespravnou informací.

0/0
19.5.2016 13:39

J90a32n 43K24o16b89ě31r24s29k58ý 1880356861103

Vycházím z toho co se naslibovalo na trati Karlovy Vary-Mariánské Lázně. Nakonec tam jezdí i 810.

To není nic proti soutěžím, ale vztah Jihotrans a Jihočeský kraj je takový nadstandartní.

+3/−1
19.5.2016 13:57

V24l87a52s52t71i25m89i35l 71S45v98o59b62o40d87a 7923688635574

Chcete vyjmenovat, kde všude je vztah ČD a kraje X nadstandardní?

;-)

+3/−1
19.5.2016 14:08

J86a91n 97K28o13b12ě50r92s79k51ý 1460946661503

To nezpochybňuji. V tomto případě se jen vyměnily ČD za Jihotrans.

0/0
19.5.2016 15:53

J96a93n 51S30ů27r57a 4205173653602

S cenou o 50% nižší.

0/0
19.5.2016 16:12

J97a25n 56S36ů89r35a 4365883353772

Já vycházím z faktů.. V zadávací dokumentaci je min. rychlost 100 km/h, což z 810 ani Regionovy a slovenské obdoby neuděláte.

+3/0
19.5.2016 16:13

T98o17m26a69s 49F50r31i32c 7205834348500

A na to jste přišel jak ? Součástí takového výběrového řízení, je i zadání podmínek přepravy cestujících, které musí dopravce splnit, aby vůbec mohl uspět. Pokud mám informace, tak s 810 by to zcela jistě nešlo. Jen zbytečně tu plácáte nesmysli ......

0/0
26.5.2016 16:03

P42e18t65r 46N46e71c51h15a46n78i36c47k29ý 7873556238120

A ví se už s čím hodlá GW Train alias Jihotrans jezdit? Já jen jestli pro kraji levněji bude znamenat pro cestující lépe (hlavně v turistických a pracovních špičkách)

+6/0
19.5.2016 12:15

V54a25c57l68a87v 50H88a76j80e80k 3756359869

a pro cestující zas kolik??

0/0
19.5.2016 15:56

L96u81k35á57š 81Š47m70a52h87e63l 2467294402304

No, hlavně návrhový jízdní řád obsahuje masivní redukci spojů ráno, večer a o víkendech. A nepočítá s navyšováním kapacit v sezóně.

+5/0
19.5.2016 22:53

J79i78ř49í 61J93o18z30a 3658673760801

Kdyby byl jeden integrovany dopravni system pro celou CR byl by klid...

+3/0
19.5.2016 11:10

M53a66r75t69i64n 90Š74u78l59c 2807549210705

Kdo by ho skládal? A kdo by to platil?

+1/0
19.5.2016 12:18

R15a17d51e58k 65J61a20n48a57t30a 9185976414292

Ministerstvo dopravy. Podobně jako ve Švýcarsku. A kdo by to platil?

Proč by to měl někdo platit? Dobrý IDS naopak náklady šetří. Než X jízdenkových systému, stačí jeden. Navíc když je dobrý IDS, rostou tžby, protože přibývá cestujících.

+2/0
20.5.2016 12:05

L81i27b65o41r 23Z57a76v37ř80e93l 8829326711702

však byl,jednotná síť ČD a někomu se nelíbí,tak ji za každou cenu musí rozbít

+3/−1
20.5.2016 8:38

J50i80ř48í 35P66r77ů55š85a 7655712985159

Takže spíš ÚHOS a pomalé soudy což je tak křišťálově čistého výběrového řízení až s podivem. Je velmi zvláštní když zájemci postupně předstupují před komisi a každý dá nižší cenu než ten před ním. Hlavně stále nejsou dořešeny elementární věci jako jednotný tarif, uznávání jízdenek.......

+8/0
19.5.2016 10:53

M66a41r95t45i66n 70M33a70i92k60s92n48a40r 3624933768362

Co maji proboha lidi porad s tim uznavanim jizdenek? Na autobusech to funguje normalne, proste si koupim dalsi listek, ale na drahach se porad mluvi o nejakem uznavani.... (PS: jezdim vlakem, a pokud jedu dokonce stejnym dopravcem (CD) tak si kupuju 2 jizdenky, protoze to vyjde lacineji, nez kdych to mel na jedne jizdence (kombinace s akcni jizdenkou))

+3/−3
19.5.2016 13:22

J57o74s42e88f 48T97r75ö80g82l 8419632726946

Na sítiPrávě, že to nefunguje- Nefunguje to dokonce ani u jednoho dopravce (zkuste chtít jízdenku z Plzně do Liberce, neuspějete, navíc Vás pošlou do metra a spoje na sebe nečekají). Funguje to jen tam, kde je jednotný integrovaný tarif, což se naštěstí šíří.

Na síti bez uznávání odpadají všechny vymoženosti jako síťové letní jízdenky, mezinárodní neomezené jízdenky, slevové karty apod.

I proto se lidi stěhují do aut, jakž takž roste jen železniční osobní přeprava.

+1/0
19.5.2016 13:34
Foto

J61a93n 42V17a90l44a41l44í36k 6226989110776

Akční jízdenka je na ten konkrétní vlak tudíž jste vázán jet jen tím vlakem. Co když ten vlak ze kterého budete přestupovat na ten s akční cenou bude mít zpoždění a ujede vám?

+1/−1
19.5.2016 14:20

V88a86c98l93a13v 82H77a59j18e95k 3656269279

Není, je na vybrané relace z/Do

0/0
19.5.2016 16:18
Foto

J42a29n 64V83a38l69a96l97í98k 6976169330706

to je včasná...

0/−1
19.5.2016 18:49

V58a45c90l30a62v 43H87a70j19e88k 3806889379

akční také, ale matice včasných je větší a navíc mají různé ceny dle datumu zakoupení.

+1/0
19.5.2016 19:40

M79i93r44o53s97l75a90v 73Z12i21k79m52u82n38d 6138782897878

Když to lze v Německu nebo Švýcarsku - po kvalitě tamní železniční dopravy český občan slintá jako hladový pes po ohryzané kosti, tak není jediný smysluplný důvod, aby to nešlo v Česku. Na jihu Německa (Freilassing) si koupím jízdenku třeba do Westerlandu Sylt na severu Německa a kromě dálkového dopravce DB "musím" absolvovat cestu s regionálními dopravci mimo DB, ale "jiní" dopravci tu jízdenku koupenou v automatu DB nebo přes E-SHOP DB akceptují ...

A Německo či Švýcarsko jsou nepochybně země s vyspělou tržní ekonomikou ... To co se děje v Česku se spíše blíží "anglickému kapitalismu 17. století".

+2/0
19.5.2016 18:15

A92d70a42m 34B42e67r87n42a32u 6371557333400

Kdyz jdu kupovat 5 rohliku, tak chci take jeden doklad, ale mozna nekteri pozaduji dokladu 5.:-P

0/−1
20.5.2016 0:02

R82a93d11e89k 12J62a55n10a40t41a 9965566334212

"Na autobusech to funguje normalne, proste si koupim dalsi listek"

--------------

A to je právě ten problém. Téměř každý tarif je degresivní a každá další jízdenka znamená, že platíte její konstatní složku znovu. Celkově se tak může cesta prodražit klidně o 30%. V Praze by se taky nikdo nechtěl vrátit ke stavu, kdy jste si musel v každé tramvaji cvakat další lístek.

+1/0
20.5.2016 12:00
Foto

M76i78c14h84a90l 29N10a87j28m94a54n 7619763656640

Dobrá strategie od ČD.

Na trati jezdí za 115 kč/km, a ve výběrovém řízení nabídnou 160 Kč/km i když vědí, že kritériem výběru je cena......

+7/−1
19.5.2016 10:47

R53a62d27e77k 80J96a57n80a48t10a 9265436874622

A vy jste studoval podmínky? Pokud podmínky znamenají nakoupit nové vlakové soupravy, tak to dává smysl.

+2/0
20.5.2016 18:23

D38u44š76a18n 56N20o62v27á52k 9631132404

Jenom další důkaz toho, že monopoly vytváří hlavně státní antimonopolní politika.

+3/0
19.5.2016 10:38

K93a75r16e44l 50F85u89k44s85a 3784780770523

;-D

0/0
19.5.2016 10:46

P23e28t97r 64N83o74v84o21t35n89y 1591770521

Takže ne ČD, ale UOHS a pomalé soudy.

+9/0
19.5.2016 10:34
Foto

J29a54n 11V36a19l63a74l49í13k 6816749140586

Musí ta společnost uznávat též režijky tak jako to musí uznávat ČD?

+1/−1
19.5.2016 10:23
Foto

J40a53n 53V75a58l65a98l65í42k 6916649610686

PS: a jistě by se jak je zvykem ani neuznavalo jízdné tudíž pro cestujícího dalsi jízdenka navíc

0/0
19.5.2016 10:25

J88á28n 28K67o85t56ú66č 2976654448426

Priznajte sa, že ste vy režijkár, ktorému je ľúto, že by prišiel o ďalšiu trať s cestovaním zadarmo, však?

Uznávanie cestovných lístkov je iný problém, ale to môže krásne vyriešiť kraj, ktorý objednáva dopravu, nejakým integrovaným systémom. Napr. v IDS JMK a podobných nie je problém presadnúť z vlaku na bus alebo MHD. Dá sa to.

+2/−3
19.5.2016 10:35







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.