Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak uhájit dražší zakázku: České dráhy už rok blokují levnější konkurenci

Jihočeský kraj nemůže stále uzavřít smlouvu se společností GW Train Regio a výrazně šetřit peníze za provoz části regionálních vlaků na pošumavských lokálkách. Důvodem jsou právní kroky Českých drah, které konec své smlouvy zdržují už přes rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P77a25v71e63l 34M62a63r73t32o97c16h 4897319708

Také je tam ovšem redukce počtu spojů a kapacita 6 kol na vlak. Což minmálně na trati 194 je v létě na Šumavu neskutečně postavené na hlavu... Rv

0/0
26.5.2016 7:58

Š80t11e25f37a36n 89F17r36i31č69a 7202738813816

Myslím, že ČD skutečně jednají v zájmu cestujících. Pro mne je výhodné, jestliže si mohu koupit některou z variant nabízeného jízdného v rámci po léta budované jednotné sítě ČD. Rozhodně bych se nechtěl dožít toho, že budou na mně malí dopravci experimentovat, budu nucen zkoumat jízdní řády a tarifní podmínky různých malých dopravců, jak se kam dostat a kde a za kolik koupit na jednotlivé úseky jízdenku. Lomené nebo dokonce samostatné jízdné a nepřehledná džungle různých tarifních podmínek nemůže vyhovovat nikomu. Rv

+14/−1
19.5.2016 20:15

J83a22n 28V95a41l71o14u52c34h 6242387968450

Pokud jde o lokální trati, pak by krajskou prioritou měl být IDS. Mnohem více cestujících využije přestupitelnost s busy či MHD než na dálkové vlaky. A pokud není přestup "naknap" (když takto cestu plánuje při "přesnosti" železnice, bez ohledu na dopravce, jen blázen či snílek), ty 3 minuty na koupi jízdenky vždycky budou...

0/0
20.5.2016 17:27

R85a93d12e29k 11J30a46n97a55t59a 9975976954112

A když si uvědomíte, jak malé jsou české kraje, tak se dostanete na celostátní IDS. Spousta lidí totiž jezdí přes hranice krajů a tam jim krajský IDS nepomůže, stejně musí dělit jízdenky.

Přestup "na knop" je základem konstrukce taktových jízdních řádů. Pár minut před půl či celou se vlaky v přestupním uzlu sjedou, pár minut po té rozjedou. Základem jsou titiž pravidelní cestující. A ti na nějaké čumákování ve stále stejném místě nejsou zvědaví. Nezapomeňte, že hlavním konkurentem je jízda autem. Kde se takové zbytečné zastávky nevyskytují.

+1/0
20.5.2016 18:20

J17i15n97d80ř51i78c50h 54Š35k65o43p84e78k 4455651710285

to je běžný postup, který se děje dnes a denně v případě stavebních zakázek

+3/0
19.5.2016 19:25

V90a50c95l15a16v 29H49a72j74e36k 3326849249

A co je na tom špatného? Využívají možnosti dané platnými zákony.

+2/0
19.5.2016 16:28

V32l94a33s66t16i70m81i45l 87S52v19o30b59o27d50a 7643648735794

"Činíme kroky, jež vyplývají nejen z naší zákonné povinnosti jednat s péčí řádného hospodáře, ale také v zájmu práv cestujících a našich zaměstnanců..."

Bla bla bla blé...

Molochu ČD, už to zabal!

+3/−13
19.5.2016 12:44

V63l19a12d92o 89Č81e67r41m32á53k 8292931365318

A proč by to dělal, když má majoritní postavení na trhu a každoroční sekyru mu daňoví poplatníci s radostí zaplatí.

+4/−3
19.5.2016 13:26

V40l41a76s77t17i62m30i83l 75S81v29o45b86o65d63a 7833978945714

No já vím, vyslovuji jen zbožné přání ;-D.

+2/−3
19.5.2016 13:45
Foto

J22a81n 30V42a23l64a34l82í26k 6626509600306

Až bude uznávání jízdného ať si zde vlaky provozuje třeba 20 dopravců jinak to nemá smysl.

+7/−2
19.5.2016 14:13

J77i87ř81í 48P42r11ů44š89a 7145802885669

A když to neudělají za dva tři roky přijde žaloba že se nezachovali s péčí řádného hospodáře a skončí v base.

+4/0
19.5.2016 18:30

L15i33b27o83r 43Z37a80v16ř22e15l 8889276751522

Svoboda, každý nesedí doma za pecí nebo si nevyváží zádel v autě jako ty. Jsou desítky lidí a jak je vidět stovky lidí co jedou do této lokality vlakem za turistikou nebo na dovolenou. Spoust z nich rádo nechá auto doma a jede vlakem jen tak pro změnu, že si může dát v klidu pivo a neřídit. Opravdu nechci se dočkat na takový výlet kupovat 5 druhů jízdenek ke každému dopravci na trase. Ano,proto se ČD snaží v právu cestujících. Rozdělení tratí na různé dopravce je to nejhorší co může ČR potkat. Jen tak na okraj,když se tak zajímáte o dění - všiml jste si,že vše co se vybudovalo je už dávno v kopru díky lidem jako jste vy ;-O Pěkný den.

+1/0
20.5.2016 8:33

J94a89n 10K78o32b54ě14r41s63k48ý 1320616491183

Ano, to bude kvalitní posun pro cestující. Místo kapacitních a pohodlných vozů 842 a v létě kapacitních dvoupatráků tam budou jezdit obstarožní 810 nebo jejich reinkarnace které GWTR nakoupilo někde na Slovensku. Bravo !

+21/−6
19.5.2016 12:20
Foto

M90i90c33h25a25l 18S94m80í90t55k44a 8554374553406

Toto je image GW train ;-D;-D;-D

http://www.pro-idea.cz/image/?filename=2015%2F12%2F04%2F1449234008_ofat1o4r%2F1449520083_8ddc4e8.jpg&type_id=999

+1/−1
19.5.2016 12:33

V59l21a38s53t51i10m64i66l 58S76v57o12b66o10d64a 7433348455894

To ovšem nemusí trvat věky, což u ČD hrozí, když udělala ze Skleníků příšerné Regionovy.

Nedávno jsem jel Arrivou, z čehož vyplynulo, že ten nesmysl na podvozku nákladního vozu měl být po "revoluci" ihned sešrotován a nikoliv oprášen.

+3/−2
19.5.2016 12:54

V82a96c88l80a32v 93H60a49j55e54k 3506769249

Vše je jen o dostupných peněžích.

0/0
19.5.2016 19:42

J53a29n 34S94ů80r60a 4845513423232

Zkuste si najit zadavaci dokumentaci.

0/0
19.5.2016 13:31
Foto

J74a22n 58V17a40l47a65l19í53k 6716409650586

Tak ji sem můžete dát vy.

0/−1
19.5.2016 13:36

J37a27n 76S13ů95r55a 4235883433332

Nejde dávat přímo odkazy z profilu zadavatele. Každopádně pan Kobersky uvádí nespravnou informací.

0/0
19.5.2016 13:39

J38a76n 71K29o13b57ě82r13s76k18ý 1830406731913

Vycházím z toho co se naslibovalo na trati Karlovy Vary-Mariánské Lázně. Nakonec tam jezdí i 810.

To není nic proti soutěžím, ale vztah Jihotrans a Jihočeský kraj je takový nadstandartní.

+3/−1
19.5.2016 13:57

V56l94a39s11t81i20m21i64l 25S12v56o90b83o15d71a 7613978885454

Chcete vyjmenovat, kde všude je vztah ČD a kraje X nadstandardní?

;-)

+3/−1
19.5.2016 14:08

J44a86n 87K36o88b82ě15r76s63k55ý 1340846451693

To nezpochybňuji. V tomto případě se jen vyměnily ČD za Jihotrans.

0/0
19.5.2016 15:53

J81a72n 94S72ů13r77a 4775183363302

S cenou o 50% nižší.

0/0
19.5.2016 16:12

J79a44n 97S85ů31r14a 4875713483532

Já vycházím z faktů.. V zadávací dokumentaci je min. rychlost 100 km/h, což z 810 ani Regionovy a slovenské obdoby neuděláte.

+3/0
19.5.2016 16:13

T84o64m66a21s 33F34r28i63c 7855794788410

A na to jste přišel jak ? Součástí takového výběrového řízení, je i zadání podmínek přepravy cestujících, které musí dopravce splnit, aby vůbec mohl uspět. Pokud mám informace, tak s 810 by to zcela jistě nešlo. Jen zbytečně tu plácáte nesmysli ......

0/0
26.5.2016 16:03

P27e88t42r 68N82e30c80h19a24n16i52c38k13ý 7613116878910

A ví se už s čím hodlá GW Train alias Jihotrans jezdit? Já jen jestli pro kraji levněji bude znamenat pro cestující lépe (hlavně v turistických a pracovních špičkách)

+6/0
19.5.2016 12:15

V16a80c98l80a12v 70H48a70j54e48k 3916979389

a pro cestující zas kolik??

0/0
19.5.2016 15:56

L94u55k62á54š 64Š27m47a83h16e61l 2347464422364

No, hlavně návrhový jízdní řád obsahuje masivní redukci spojů ráno, večer a o víkendech. A nepočítá s navyšováním kapacit v sezóně.

+5/0
19.5.2016 22:53

J45i35ř56í 14J79o97z38a 3138773280861

Kdyby byl jeden integrovany dopravni system pro celou CR byl by klid...

+3/0
19.5.2016 11:10

M29a90r31t52i24n 68Š53u96l72c 2847249260815

Kdo by ho skládal? A kdo by to platil?

+1/0
19.5.2016 12:18

R39a81d43e66k 53J48a20n26a35t28a 9915876274392

Ministerstvo dopravy. Podobně jako ve Švýcarsku. A kdo by to platil?

Proč by to měl někdo platit? Dobrý IDS naopak náklady šetří. Než X jízdenkových systému, stačí jeden. Navíc když je dobrý IDS, rostou tžby, protože přibývá cestujících.

+2/0
20.5.2016 12:05

L65i51b83o36r 77Z97a56v61ř63e47l 8649926441622

však byl,jednotná síť ČD a někomu se nelíbí,tak ji za každou cenu musí rozbít

+3/−1
20.5.2016 8:38

J78i45ř15í 62P95r73ů69š23a 7535892915619

Takže spíš ÚHOS a pomalé soudy což je tak křišťálově čistého výběrového řízení až s podivem. Je velmi zvláštní když zájemci postupně předstupují před komisi a každý dá nižší cenu než ten před ním. Hlavně stále nejsou dořešeny elementární věci jako jednotný tarif, uznávání jízdenek.......

+8/0
19.5.2016 10:53

M92a68r36t13i14n 22M57a27i68k70s94n86a67r 3644273908262

Co maji proboha lidi porad s tim uznavanim jizdenek? Na autobusech to funguje normalne, proste si koupim dalsi listek, ale na drahach se porad mluvi o nejakem uznavani.... (PS: jezdim vlakem, a pokud jedu dokonce stejnym dopravcem (CD) tak si kupuju 2 jizdenky, protoze to vyjde lacineji, nez kdych to mel na jedne jizdence (kombinace s akcni jizdenkou))

+3/−3
19.5.2016 13:22

J50o32s89e69f 74T20r71ö32g27l 8279142846756

Na sítiPrávě, že to nefunguje- Nefunguje to dokonce ani u jednoho dopravce (zkuste chtít jízdenku z Plzně do Liberce, neuspějete, navíc Vás pošlou do metra a spoje na sebe nečekají). Funguje to jen tam, kde je jednotný integrovaný tarif, což se naštěstí šíří.

Na síti bez uznávání odpadají všechny vymoženosti jako síťové letní jízdenky, mezinárodní neomezené jízdenky, slevové karty apod.

I proto se lidi stěhují do aut, jakž takž roste jen železniční osobní přeprava.

+1/0
19.5.2016 13:34
Foto

J58a32n 43V19a70l52a57l51í89k 6476349720676

Akční jízdenka je na ten konkrétní vlak tudíž jste vázán jet jen tím vlakem. Co když ten vlak ze kterého budete přestupovat na ten s akční cenou bude mít zpoždění a ujede vám?

+1/−1
19.5.2016 14:20

V90a77c50l45a14v 57H29a89j62e29k 3276509309

Není, je na vybrané relace z/Do

0/0
19.5.2016 16:18
Foto

J45a19n 84V98a36l80a67l45í37k 6846259240166

to je včasná...

0/−1
19.5.2016 18:49

V58a32c77l96a68v 35H28a69j97e23k 3316569409

akční také, ale matice včasných je větší a navíc mají různé ceny dle datumu zakoupení.

+1/0
19.5.2016 19:40

M80i22r72o61s67l57a24v 18Z78i87k45m81u74n63d 6448692137788

Když to lze v Německu nebo Švýcarsku - po kvalitě tamní železniční dopravy český občan slintá jako hladový pes po ohryzané kosti, tak není jediný smysluplný důvod, aby to nešlo v Česku. Na jihu Německa (Freilassing) si koupím jízdenku třeba do Westerlandu Sylt na severu Německa a kromě dálkového dopravce DB "musím" absolvovat cestu s regionálními dopravci mimo DB, ale "jiní" dopravci tu jízdenku koupenou v automatu DB nebo přes E-SHOP DB akceptují ...

A Německo či Švýcarsko jsou nepochybně země s vyspělou tržní ekonomikou ... To co se děje v Česku se spíše blíží "anglickému kapitalismu 17. století".

+2/0
19.5.2016 18:15

A13d41a40m 51B30e81r94n27a48u 6861847153340

Kdyz jdu kupovat 5 rohliku, tak chci take jeden doklad, ale mozna nekteri pozaduji dokladu 5.:-P

0/−1
20.5.2016 0:02

R36a63d24e22k 63J55a57n60a91t98a 9375226494122

"Na autobusech to funguje normalne, proste si koupim dalsi listek"

--------------

A to je právě ten problém. Téměř každý tarif je degresivní a každá další jízdenka znamená, že platíte její konstatní složku znovu. Celkově se tak může cesta prodražit klidně o 30%. V Praze by se taky nikdo nechtěl vrátit ke stavu, kdy jste si musel v každé tramvaji cvakat další lístek.

+1/0
20.5.2016 12:00
Foto

M43i34c65h24a90l 93N81a90j14m20a98n 7279543226790

Dobrá strategie od ČD.

Na trati jezdí za 115 kč/km, a ve výběrovém řízení nabídnou 160 Kč/km i když vědí, že kritériem výběru je cena......

+7/−1
19.5.2016 10:47

R72a19d83e52k 34J30a69n21a17t85a 9185206784752

A vy jste studoval podmínky? Pokud podmínky znamenají nakoupit nové vlakové soupravy, tak to dává smysl.

+2/0
20.5.2016 18:23

D28u90š48a85n 57N38o12v57á91k 9121242294

Jenom další důkaz toho, že monopoly vytváří hlavně státní antimonopolní politika.

+3/0
19.5.2016 10:38

K64a96r66e51l 75F84u51k18s56a 3134900790903

;-D

0/0
19.5.2016 10:46

P35e47t57r 14N21o28v63o10t65n34y 1511870521

Takže ne ČD, ale UOHS a pomalé soudy.

+9/0
19.5.2016 10:34
Foto

J63a86n 69V94a63l36a69l33í12k 6686419110656

Musí ta společnost uznávat též režijky tak jako to musí uznávat ČD?

+1/−1
19.5.2016 10:23
Foto

J11a32n 71V36a20l57a59l19í80k 6966469730486

PS: a jistě by se jak je zvykem ani neuznavalo jízdné tudíž pro cestujícího dalsi jízdenka navíc

0/0
19.5.2016 10:25

J24á63n 90K22o19t24ú86č 2876244568546

Priznajte sa, že ste vy režijkár, ktorému je ľúto, že by prišiel o ďalšiu trať s cestovaním zadarmo, však?

Uznávanie cestovných lístkov je iný problém, ale to môže krásne vyriešiť kraj, ktorý objednáva dopravu, nejakým integrovaným systémom. Napr. v IDS JMK a podobných nie je problém presadnúť z vlaku na bus alebo MHD. Dá sa to.

+2/−3
19.5.2016 10:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.