Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podchod na každé nádraží, zavelely nové předpisy

Nová či zmodernizovaná nádraží v České republice budou mít nástupiště s podchodem. Podle nových předpisů se totiž musí brát v úvahu, že cestovat vlakem chtějí i například vozíčkáři a nevidomí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a34n 94J15e63m29e24l71k95a 1805190

Papežštější než papež. Jako vždy. V Japonsku mají "garažové závory" a zvuk a taky nějak žijou. 100 let se tady taky nějak bez toho žilo.

Toto zabíjí regionální železnici. Jedna stanice, stovky milionů korun. Vysoké provozní náklady, zatékání do výtahových šachet.. Ty mohly jít místo toho do nových kolejí a výhybek na vysoké rychlosti a elektrifikace. A tratě mohly být konkurenceschopné.

Že je netrápí spíš, že po frekventovaných jednokolejných tratích se soukromými dopravci se jezdí bez alespoň bodového zabezpečovacího systému. Že někde dveře vlaků stále nejsou automatické a blokované.. atd.

0/0
25.5.2016 8:16

J88a68n 51Z42e27m69a19n 1626795124576

Jestli by nebylo levnější, kdyby každý vozíčkář dostal zadarmo auto a doživotně benzín zdarma, určitě by to vyšlo levněji, než stavět takovéhle opičárny, které možná ani žádný vozíčkář nikdy nevyužije.

+3/−1
20.5.2016 18:58

K58a42r18e14l 97D81r56d87a 6234562867

Oni ti vozíčkáři přesně s takovou seděli v předchozích letech v Česku "doma" u TV. Protože se nedalo na bariérové ulice vyjet. Soudruzi zavírali lidi s postižením do ústavů, aby zdravá majorita měla od všech těchto problémů klid. Teprve dnes se to pomalu mění k lepšímu. Tomu se říká civilizace.

V bariérovém prostředí je auto na dvě věci. A plno vozíčkářů k němu potřebuje také řidiče.

Právě běžel dokument z Ukrajiny. Děti s postižením končí v ústavu. Je věcí kultury místní společnosti, že rodiče se takových dětí zřeknou. Ty pak živoří v ústavech bez odpovídající péče a pomoci celý život. Připomnělo mi to českou společnost před 30-40 lety. Naštěstí jsme dnes dál. Ale Ukrajinu a Rusko cesta k civilizaci teprve čeká.

+1/−1
21.5.2016 15:13

Z34d58e65ň46k53a 43V50e14s57e75l96á 8229475467260

Je krásné, že se myslí i na lidi, kteří mají z nějakého důvodu zkomplikovaný pohyb. Ale v tomto případě někdo nedomyslel, že někde to prostě proveditelné nebude (např. prostějovské hlavní nádraží pořád podchod nemá kvůli spodní vodě) + že leckde (zejména na diskutovaných lokálkách) by to bylo neúměrně drahé. Zcela jistě by se našlo i jiné řešení, které by bylo přijatelnější provedením i cenou, ale výsledek - tedy bezpečnější a snadnější pohyb - by byl stejný.

+2/0
20.5.2016 18:21
Foto

T37o45m40á48š 82M86a28t51e74j61k96a 5587314426

To jako znamená, že se budou podchody muset zřizovat i na lokálkách, kde motorák jede maximálně 60km/h, a to většinou jen v pár rovných úsecích??? Ti tam nahoře už neví, co vymyslet, do teď to fungovalo i s přechody, tak proč by to nefungovalo dál? ???

+7/0
20.5.2016 11:58

H25o17n67z62a 11K44a91r75á80s25e74k 1225751542808

Ne, týká se to jen tzv. celostátních tratí (ne tzv. regionálních tratí).

+1/0
20.5.2016 21:40

R61i30c69h66a81r53d 20M56i74k73u98l16e17n90k84a 1559837297704

Ministerstvo dopravy to je jedno velké neštěstí. Kde tu sebranku dali dohromady.....

+10/0
20.5.2016 11:00

H42e67l39e59n46a 12Z33v60o64n24í72č70k21o73v69á 4224406361911

Ono by se to dalo napsat o každém ministerstvu.

0/0
20.5.2016 11:32

M49i87r14o60s91l87a11v 38P84a84v94l69í90č92e14k 7213220325704

Tak to jsem zvědav na žst Chlumec nad Cidlinou až ji budou někdy přestavovat.

0/−1
20.5.2016 10:48

R33a64d58e92k 55J41a12n12a87t42a 9475776534282

Zrovna tam by se to hodilo. Tam má absence podchodů přímo vliv na plynulost dopravy. Během křižování v půl musí buď čekat rychlíky na přecházející lidi, nebo lidi až odjedou rychlíky. Což zpožďuje buď rychlíky, nebo odjezd vlaku směr Ostroměř.

+5/0
20.5.2016 10:50

M79i81r37o17s47l70a44v 72P47a74v69l54í81č77e16k 7613560895694

To je fakt. A upřímně tam by byla potřeba rekonstrukce jak sůl. Minimálně ty úzký nástupiště jsou hrůza.

+1/0
20.5.2016 12:42

D13a36l89i93b58o29r 88R84o23z95s47y16p50a50l 7970223316829

Jakmile bude podchod vybudován bude nutno chodit pouze tím podchodem. Lidi co jej budou ignorovat, mohou zaplatit pokutu. Občas je tam příjde zkasírovat policie. Už jsem to kdysi zažil. Děkujeme EU. O důvod více z toho bláznivého spolku vypadnout.

0/−3
20.5.2016 10:46

V15i83k10t88o90r 20N27á84r85o30ž34n80ý 3799892878

Četl jste ten článek ? Tyto podchody jsou výmyslem českých úředníků. V Německu a Polsku to řeší daleko jednodušeji a laciněji

+9/0
20.5.2016 10:52

D83a25l65i88b86o77r 86R57o84z30s76y10p68a28l 7140823646839

Četl a trvám na svém. Národní řešení je jen reakcí na normu EU.

0/−2
20.5.2016 11:06

V77i50k15t69o24r 44N79á75r72o43ž68n60ý 3429252568

Hlavní problém je v českých úřednicích.Zatímco německý a polský úředník když dostane befel z Bruselu se snaží postupovat tak , že vymyslí řešení , kterým jednak Brusel uspokojí a jednak toto řešení bude co nejlacinější a nejfektivnější , český úředník se snaží zavděčit. Toto tady bude vždy. Snaha zavděčit se mocným je českou národní vlastností. A jestli tím mocným je EU , USA , Čína nebo Rusko je celkem jedno.

+8/0
20.5.2016 11:11

J28i65ř34í 42S33t44r15a28k36a 9248686232198

Přesně tak. Zavděčit se výrobcům betonu.

0/0
20.5.2016 13:20

M58a66r80e47k 69M95a11r48t81i24n 8119304186200

Nejhorší je, když si někdo přečte text a přesto mu neporozumí. P. Nárožný vám jasně napsal, že záleží na zemi, jak se k tomu postaví. Jinde to jde levněji a normálním procesem, u nás musíme být zase papežtější než papež. To nemá s EU nic společného, že u nás neumí někteří ouřadové (a ti na MD zvlášť) používat hlavu.

0/0
22.5.2016 19:47

J14o52z88e34f87a 61N52o49v61a78k50o40v49a 7726325780544

Hlavne Praha by mela zapracova na mimourovnovych krizenich.

Co naplat, ze tunel Blanka stal miliardy, a pak nejsou penize na vybudovani podchodu/nadchodu pro chodce. A misto toho se vsude pred prechody spojuji dva pruhy aut do jednoho, coz spusobuje zacpy a zvyseny smog....

+1/0
20.5.2016 10:44

J55a30n 69V27o16j61t30í90š45e23k 6172461515336

Mimoúrovňový přechody chodců přes silnice se nedělaj proto, že jsou naprosto pitomý, nefungujou a zhoršujou městský prostředí, ne proto, že by na ně nebyly peníze.

0/−2
21.5.2016 0:47

O22l25d33ř10i74c46h 89J79a61n66e19č14e11k 8969386553381

pane Sůra, to dodatečně přidané foto 'nádraží Malá Skála' - obšlehnuté ze '100 pohledů' - je dokonalé. tady teda fakt stavět podchod smysl nemá, tady totiž žádný vlak nezastaví. ten žlutý domeček sloužil jako budova osobní stanice cca. před 100 lety - viz právě '100 pohledů'. současná osobní stanice je nějakých 200 metrů jižně, na fotce vlevo, u toho kolejiště, které se na fotce rozbíhá.

0/−1
20.5.2016 10:36

V26í12t 68B54r98z47o92b97o90h67a43t51ý 7470452133201

Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)

+5/0
20.5.2016 10:29

J54o37s25e26f 72Š56á41t64a74v68a 2134181116599

To znamená ke každej koleji z podchodu výtah?Nebo jak se ti vozíčkáři budou z podchodu dostávat?

0/0
20.5.2016 10:27

R33a61d89e84k 89J43a81n77a22t76a 9395126834782

Rampa.

0/0
20.5.2016 10:36

P56e38t24r 30K15o93r56b68e23l 9386657690702

Žádné vlaky se tam nekřižují podle jízdního řádu. Při zpoždění by mohli a jízdní řád se mění každý rok. To jen pro upřesnění. Podchod je zbytečný i tak.

+3/0
20.5.2016 10:26
Foto

J14a79n 40Č44e84r95m40á43k 4809618615547

dej blbci funkci...

+1/0
20.5.2016 10:00

D69a37v75i25d 47Š86a70f72r62á17n45e53k 5817124177133

...a aspoň jeden blbec se vždycky hned chytí

0/0
20.5.2016 10:10
Foto

B64r47o60n29i30s72l76a97v 81G42a53b15r53y44š 2742769611

Podchody bych stavěl jen na koridorových a dvoukolejných tratích. V Malé Skále pro těch pár vláčků to opravdu není potřeba. Modernizace ano, ale s rozumem.

Několik lidí tady navrhovalo přechod s výstrahou jako u železničního přejezdu. Má to ovšem drobnou vadu. Kolik lidí tento semafor dokáže zadržet? Existují řidiči, co si nelámou hlavu ani se závorami, a existují lidé, kteří běžně chodí přes přechod na červenou. Určitě se najde člověk, který na tom zabezpečeném přechodu nepočká, rozhlédne se, že nic nejede a klidně se i přes výstrahu rozhodne přechod přejít.

+3/−2
20.5.2016 9:42

J75a45r65d79a 53S75o51k93o96l 1176958441851

Každý svého štěstí strůjcem.

+3/0
20.5.2016 9:46

M61a82r87e36k 77Š43i10m42o33n 2964607778428

Jde o to, aby o tom vlaku viděl ten slepec. Ale viděli jste někdy slepce, který cestuje vlakem sám? To je nesmysl. Ptal se někdo těch slepců?

+2/0
20.5.2016 9:49
Foto

B14r42o64n29i28s42l67a90v 16G66a51b33r21y71š 2182349331

To ne, většinou má psa.

Ale ano, slepci cestují sami, ale pomáhají jim zaměstnanci dopravce. Aspoň takhle jsem to viděl u ČD, že je dovedli až k sedadlu.

+1/0
20.5.2016 10:27

O64l79d63ř94i80c70h 27J26a65n41e76č29e51k 8489146113201

četl jste vůbec (celý) článek? Rv

nejde o to, vytvořit 100%ní mechanickou zábranu pro ty, kteří kašlou na zákazy a závory. to by celá železnice musela být obezděná a na nástupištích brány, které by se otevíraly jen po zastavení vlaku.

někteří chytráci chodí přes koleje, i když je vedle podchod.

jde o to, zajistit bezpečné cestování lidem, pro které jsou konvenční řešení nedostatečná - v tomto případě zákazy a závory pro slepce.

+4/0
20.5.2016 9:58

A70l18e39š 77J88a63n75á93č54e25k 3463124666703

To bude peněz. Jako skvělí byznys s pachovými ohradníky :-D

0/0
20.5.2016 9:27

J90i17ř10í 41L79e24p47š33í71k 8472121615110

Typický tunel... už by je měl někdo konečně nakopat do musculus maximus!

+2/0
20.5.2016 9:21

O90l70d64ř28i46c32h 11J11a98n94e55č75e25k 8869106353541

He? Na Malé Skále? Tady se opravdu někdo zbláznil. Nebylo by jednodušší zrušit přebytečnou kolej, když se tam stejně nekřižuje? Nebo budou muset mít podchod i zastávky o jediné koleji? Anebo vrátit stanici tam, co byla před 150 lety (aktuální 100 pohledů)? A co takhle prostě zrušit EU?

V Turnově bych podchod ještě pochopil, v Mladé Boleslavi by byl potřeba velmi, ale Malá Skála je fakt špatný vtip :-/

+1/−2
20.5.2016 9:19

V80i24k98t69o84r 22N51á16r34o85ž72n46ý 3469912748

To , že se tam nekřižuje dnes neznamená , že se tam nebude křižovat za pět let.

Ale jsou i jiné dementní příklady...jako stanice Čachovice..

0/0
20.5.2016 10:54

O36l62d83ř33i89c96h 98J79a65n68e90č21e54k 8659636363461

jinde se 'přebytečné' koleje vytrhávaly, i když by se později hodily pro změnu grafikonu anebo mimořádné situace. to je otázka, jestli se takovéhle výhybny spíše mají rušit nebo pro jistotu nechávat.

jistě, 030 je poměrně důležitá a frekventovaná trať a nebylo by rozumné, aby mezi Turnovem a Železným Brodem žádná výhybna nebyla, obzvláště pokud ji lze ovládat dálkově z dispečinku.

zásadní problém je, že stavět zrovna TAM podchod je HOLÝ NESMYSL. po republice jsou desítky nádraží, kde by ten podchod byl mnohem užitečnější a smysluplnější a není tam a asi ještě dlouho nebude.

stejně tak si ho nedokážu představit ve Vesci u Liberce, Jablonci n.N., Smržovce, Tanvaldu, i když by tam očividně podle předpisu v budoucnu být měl.

a zajímalo by mě, jestli se tohle nařízení bude týkat i výhyben na tramvajové trati z Liberce do Jablonce...

0/0
20.5.2016 11:36

S96l26a65v87o62m40í16r 58B23e21n22e45š 6382647620134

V té vesnici, kde bydlela nebožka má babička, jsou dvě koleje. Na jedné zastavuje vlak, když jede z Kralup na Kladno, na druhé když jede z Kladna do Kralup. Žádné jiné vlaky tam nestaví, protože žádná jiná trasa tamtudy nevede. Mezi těmi dvěma kolejemi jsou asi tak dva metry prostoru. Neumím si ani představit, jak mezi první a druhou kolej chtějí nacpat východ z toho podchodu.

0/−1
20.5.2016 9:15

R79a48d62e13k 76J45a57n80a43t43a 9105926104952

Tak v takových případech se staví vnější nástupiště. Mezi dvěma sousedními kolejemi nástupiště už být nemůže, musí se jedna kolej vynechat.

+1/0
20.5.2016 9:19

O50l69d59ř35i48c30h 35J86a72n32e77č73e76k 8849866433361

Malá Skála mezi Kladnem a Kralupy ;-D

podle mě tam jedna kolej je přebytečná, vlaky staví vždycky na téže.

0/−1
20.5.2016 9:22

R14a38d18e73k 26J11a33n68a61t67a 9845536294392

Víc kolejí je tam zřejmě pro možnost mimořádného křížování, např. při zpoždění (předpokládám, že pro nákladní dopravu, tj. pro odstavení vagonu, se už stanice nepoužívá).

+2/0
20.5.2016 9:25

O23l57d26ř70i51c85h 12J25a41n76e92č74e39k 8359136683711

víc kolejí je tam proto, že se tam před cca. 150 lety postavily, protože tehdy opravdu byly potřeba.

předpokládám, že stanice je v dnešní době neobsazena - dá se pak vůbec na mimořádné křižování použít? může to všechno udělat na dálku dispečer?

btw. na fotomapě na mapy.cz tam pár vagonů s uhlím odstavených stojí, tak přeci jen asi používá.

0/−1
20.5.2016 9:30

R93a10d16e95k 63J90a32n34a67t35a 9665866614502

Křižování obecně lze provést na dálku. Lze ho taky provést i bez dispečera, i bez dálkové ovládaných výhybek, přehodí si je sami strojvedoucí. Ale jak je to zde, nevím.

Každopádně je smutné, když se kvůli byrokracii staví zbytečné věci.

0/0
20.5.2016 10:40

V43i53k91t63o25r 60N24á44r57o34ž88n96ý 3409802508

Tato trať není D3...takže strojvedoucí výhybky nepřestavují..

0/0
20.5.2016 10:56

O70l97d65ř92i95c89h 52J23a43n58e66č92e46k 8829596443371

že si strojvedoucí přestavují výhybky na lokálce chápu, ale na poměrně hlavní a frekventované trati, jako je úsek Turnov - Železný Brod, si to moc představit nedokážu.

taky si 'sbíhavé' výhybky mohou vlaky přestavovat samy, podobně jako u tramvají, že - na vjezdu do výhybny je výhybka pevně nastavena na určitou kolej a vlak v protisměru z výhybny vyjíždějící ji může 'říznout'.

ano tohle je opravdu velká byrokratická zbytečnost a myslím, že by bylo rozumné, rekonstrukci stanice odložit, než ten nesmysl v zákoně bude napraven.

0/0
20.5.2016 11:42

S78l36a58v31o47m70í86r 17B56e59n51e80š 6162667590514

http://praha.idnes.cz/vyroci-zeleznicni-tragedie-v-zakolanech-fd7-/praha-zpravy.aspx?c=A140124_115706_praha-zpravy_bur

V roce 1964 by se moc hodilo, že tam byly ty koleje dvě, kdyby ten neovladatelný nákladní vlak, jemuž zamrzly brzdy a nemohl zastavit, dokázali včas výhybkou přehodit na tu kolej, která byla volná. Tedy kdyby ten vlak profrčel po druhé koleji a nenarazil do toho osobního vlaku, který už měl jet na Kladno.

0/0
20.5.2016 9:32

O82l96d37ř10i93c65h 59J89a39n58e15č58e66k 8779606973891

článek je sice o Malé Skále v Českém ráji a Vy píšete o Zákolanech na Kladensku, ale budiž.

+2/0
20.5.2016 10:02

S61l27a14v31o28m33í37r 77B84e48n40e11š 6422367910164

Já to nepovažuji za článek o Malé Skále. Již v nadpisu se hovoří o "každém" nádraží. Malá Skála je jen příklad, ale za příklad by stejně tak dobře mohly posloužit i Zákolany.

0/0
20.5.2016 10:45
Foto

R51o62s85t31i43s42l23a76v 67S90t87r64ž38í50n78e97k 2531901541492

:-)R^

0/0
20.5.2016 10:47

H55e29l63e72n10a 32Z19v26o28n88í96č31k23o51v24á 4254736751551

Vážený, v Praze na Kačerově se vybudovala vlaková zastávka a má bezbariérový přístup, budovala se kvůli tomu, aby se vlaku mohlo přesednout na metro. o jo, ale metro na Kačerově nemá bezbariérový přístup a hodně dlouho mít ještě nebude. Takže vozíčkář může přijet vlakem na Kačerov projet se po nástupišti , počkat na daaší vlak a jet dál. HLAVNĚ, že byl splněný předpis o bezbariérovém přístupu na nádraží. na které se nedostane jinak než po schodech i od autobusu.

+3/0
20.5.2016 9:36

R28a13d37e62k 37J44a71n49a44t69a 9415566514812

1) k autobusu (alespoň do směru Michle) dojet na vozíku lze. Lze taky dojet na chodník a po chodníku přijet/odjet směr Michle.

2) zasekáváte se na problému slepice-vejce. Pokud má být jedno vše bezbariérové, tak někde začít musíte. Nelze se vymlouvat, tohle nemá cenu dělat, protoože není tamto. To byste se neposunula z místa.

3) není to jen pro vozíčkáře. Taková maminka s kočárkem schody zvládne (někdo ji pomůže). Ale čím je takových schodů méně, tím lépe.

+3/0
20.5.2016 10:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.