Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nákladní vlaky mají nové sdružení Žesnad. Chce rovné podmínky s kamiony

Devět z deseti největších nákladních železničních dopravců v zemi založilo první sdružení, které chce po státu zrovnoprávnění podmínek mezi silnicemi a železnicemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V42í95t 68P16r90č38í96k 9648320854590

Že snad se nám podaří něco někam dopravit... Ač jsem pro železniční dopravu, název Žesnad je hrozný...

0/0
22.5.2016 22:37

J42o72s15e25f 73H53o14n26e85š 7261122900293

Jaké rovné podmínky?Platí se 150Kc/km a pokud má vlak 30 vagonu,tak když to přepočítáte na kamiony tak je to okolo 1,50-2Kč/km na 1 kamion

+1/0
22.5.2016 12:39

T18o70m10a98s 89P78i18l12n31y 9193399295562

Prvni, co me napadlo, kdyz jsem si precetl nadpis, bylo, zesnad dojedete;-D

0/−1
22.5.2016 6:22
Foto

M36i68c29h95a96l 98N30a38j57m63a93n 7819263116950

Jaké rovné podmínky?

Náklady ve firmě poptáváme jak u železničních přepravců, tak i silničních přepravců. Většinou je to v otázce ceny 50/50. Ale v otázce rychlosti a flexibility vychází lépe vždy silniční doprava (a to jsme firma s vlastní vlečkou).

+1/−4
21.5.2016 23:34

A65d12a24m 39B14e49r97n29a37u 6971737523770

To je prave ono, kdyby ty podminky byly srovnatelne, tak by zeleznice byla sice pomalejsi, ale zase vyrazne levnejsi. Ono napr. 15 kamionu + 15 ridicu by jinak tezko mohlo byt levnejsi, nez jeden vlak.

+4/0
21.5.2016 23:44
Foto

M57i21c62h75a95l 26N26a45j95m89a29n 7129703896590

̈V čem jsou železniční dopravci znevýhodněni?

+1/−4
21.5.2016 23:53

T17o15m26a73s 77N21o46v29o93t98n24y 1171384486905

V ničem, jen šotoušci se s tím nemůžou smířit a nechápou základní principy logistiky, protože nikdy v nějaké firmě poptávající dopravu nepracovali.

+2/−5
22.5.2016 0:47

A96d32a55m 51B80e46r10n28a85u 6981837603680

Spotrebni dane plati stejne, ale na rozdil od kamionu plati navic za kazdy ujety km trasy. Kdysi nekdo delal modelove srovnani a vychazelo to, ze vlak zaplati za 1 tunu nakladu az 11x vice Kc/kilometr.

+4/−1
22.5.2016 0:48

T22o94m36a43s 58N48o22v31o81t98n74y 1651204906685

Jo, oni kamiony mýto neplatí? Dnes už prakticky téměř všude (když nepočítám posledních pár kilometrů někde ve městě na cílové místo)?

+1/−4
22.5.2016 0:49

A75d80a19m 86B96e14r91n95a55u 6281197223170

Co takhle si prestat delat z lidi srandu? Zpoplatnenych je stale jen zlomek komunikaci. Museli by zpoplatnit zbytek silnic 1. tridy a take vsechny silnice 2. a 3. tridy + ulice ve mestech a obcich, protoze vlak take plati za koleje vedouci ve mestech. Soucasna sit zpoplatnenych komunikaci (mapa z 1.2.2016) je proti zpoplatneni na zeleznici opravdu smesna.

http://www.mytocz.eu/files/images/maps/MYTOCZ_381_toll_map.gif

+6/0
22.5.2016 1:20

M86i40c74h92a60l 77G17r98e71g80o57r 8896364680252

O čem to kecáte? Všechny silnice jsou zpoplatněné. Každé auto, autobus nebo kamion platí obrovské daně z PHM. Plus DPH při nákupu auta, náhradních dílu a podobně,

0/−1
22.5.2016 9:24

A33d80a84m 70B54e40r51n15a88u 6961637633290

Dalsi co nepochopil o cem se tu celou dobu bavime ?;-D Ty obrovske dane se plati jak na silnici, tak na zeleznici.

Tady je ale rec o tom, co zeleznici znevyhodnuje... coz je platba za uplne kazdy ujety kilometr... to je dalsi platba navic k tem danim.;-)

+3/0
22.5.2016 10:14

A97d80a25m 49B35e14r44n50a33u 6811157423830

Nebo to pro zjednoduseni muzeme zkusit na prikladu. Kolik zaplati 10 kamionu na trase Brno - Hradec Kralove a zpet ? Kdyz je zpoplatneno temer vse, tak to jiste nebude problem vypocitat a vysledek mi staci zaokrouhleny na cele tisice, at mame cislo pro srovnani.;-)

Ja to hodil do mytne kalkulacky a vyslo mi presne 0,- Kc. Ale jelikoz nechapu ty "zakladni principy logistiky", tak nekde asi delam chybu...8-o

+2/0
22.5.2016 10:50

M68a14r98t61i96n 69Č44a76p71e74k 6420471667754

Asi logistiku chápete jako snahu o co nejefektivnější řešení a nikoliv, jak je dnes ve společnosti rozšířeno, o co nejlevnější řešení pro jedince. A hlavně náklady hodit na někoho jiného. Prostě středověký styl trhni co můžeš.:-)

0/0
22.5.2016 11:43

P44a35v84e95l 96S23o86v11i90č65k17a 4636318345732

V tom, že kamionová doprava platí směšné peníze za mýto, které neplatí ani na všech cestách. Oproti tomu železice platí na každé trati, i té nejzapadlejší lokálce.

+2/0
22.5.2016 11:10

M10a98r79e38k 70Š71i47m15o37n 2984927288528

Například platí poplatek za využití dopravní cesty, ale kamiony jen na dálnicích. Stát dálnice stále rozšiřuje, aby se tam kamiony vešly, ale nákladní vlaky smí jezdit jen v oknech mezi osobními vlaky, aby se tam s nimi vešly.

+2/0
22.5.2016 23:41
Foto

B35r15o81n11i67s38l10a25v 47G85a18b28r95y67š 2222439541

Viděl jsem dokument o švýcarské dopravě. Dost poučný, některým bych ho naordinoval nejméně dvakrát denně.

Bylo v něm řečeno, že po převedení kamionové dopravy na železniční se výsledné ceny přepravovaných výrobků zvýšily o necelé 1 %. Je to hodně?

Jak to ti Švýcaři dělají? Ani jim nevedou koleje kamkoliv. Že by to bylo v jejich mentalitě? Chceme se mít jako na západě, ale názory máme pořád ještě východní. :-/

+13/0
21.5.2016 22:38

D43a48v20i12d 71P75e61c19a 1955144951296

Konečně se snad železnice probouzí. Kamiónová doprava je vynikající, ale ne s uhlím na korbě přes celou republiku.

+7/0
21.5.2016 22:30

M57a96r14e94k 44Š74i85m82o15n 2954917338588

No, s uhlím naštěstí u nás kamiony nejezdí, to se děje jen v Číně. Tam jsou schopni otevřít důl dřív než mají dostavenou trať.

0/0
22.5.2016 23:43

P61a23v71e20l 73Ř13a35p70e82k 7652536179495

Držím palce, v tomhle jsme hodně zaspali. Mezitím nám kamionová doprava likviduje prostředí k životu, přepravci inkasují zisky, za přepravu po silnici se platí relativně směšné částky, a to vše proto, že kamionová doprava přenáší náklady a negativní dopady na okolí. To se to podniká, když druhému beztrestně smrdím pod nos, dělám kravál, překážím, ohrožuji, devastuji silnice.

+16/−5
21.5.2016 19:52

J62i39ř30í 90K70o34c14u94r89e87k 6135324615918

Prosaďte novou dvojkolenou trať zkrz ČR v relaci SZ-JV objíždějící pražský uzel. Stoupání do 15 ‰, rychlost neklesá pod 80 km/h, nejlépe stále 120 km/h. :-/

Dobře, pro začátek něco jednoduššího: Přesmyk v Libni by nákladní dopravě na železnici velmi pomohl.

+1/−1
21.5.2016 21:41
Foto

B36r60o48n47i55s86l53a20v 62G89a98b32r10y69š 2582749401

Ono by stačilo, kdyby se vybudovala vysokorychlostní trať na hlavním koridoru. Vlaků na něm by pak ubylo. Ale to by tady někdo musel začít přemýšlet. Jednotlivec má v této zemi bohužel velmi malou sílu něco prosadit.

+4/−1
21.5.2016 22:19

M59a86r94t22i55n 62Č23a34p67e29k 6620701347674

Pro relaci SZ-JV stačí konečně začít s kompletní modernizací (opravou) labské pravobřežní tratě i navazující tratě přes Brod do Brna. Přes Vysočinu je to sice kopec, ale není to nic s čím by si lokomotivy jako TRAXX nebo Vectron neporadily a v pohodě tam drželi aspoň těch 80.

0/0
22.5.2016 11:35
Foto

T86o22m21á97š 20D43v28o96ř30á94k 7515766397911

A pro ty z nás, co jezdí s kolečkem navrhuji, sdružení KESMAD. Chceme také rovné podmínky!!! :-)

+3/−3
21.5.2016 19:33

D48a34v43i46d 25P56e53c45a 1655794791976

Kde máte to kolečko?

0/−1
21.5.2016 22:31

K35a22r87e66l 89N49o37v31á22k 8209871713478

To má navíc v hlavě.

+1/0
22.5.2016 7:58

L41u22c61i65a98n 69P78a32p31a85z43i85a26n 5554767241515

Mělo by mít lepší podmínky než kamiony, doprava je ekologičtější.

+11/−1
21.5.2016 18:03

J55i41ř28í 22M17o15r19s63e 7143129482175

Jasně že jo. Nejdřív se to všechno musí naložit na kamion, odvézt kdovíkam na nádraží, vyložit, naložit na vlak, pak to nějakou dobu bloudí na železnici, zase se to vyloží, nakoží na kamion a ten to zaveze tam, kde to člověk potřebuje.

To přece musí by ekologičtější, než kdyby to tam rovnou hodil ten kamion, který dnes musí dodržovat všechny možné ekologické normy... ;-)

Mimochodem, nikdy jsem neviděl nic špinavějšího, než železnici. Nechápu, jak to dělají.

+3/−16
21.5.2016 19:12

J78i37ř45í 71M97o83r44s90e 7783669192115

Čekal jsem, kyterý šotouš dá mínus jako první, Josefe. :-) Prostě se s tím smiřte, jak železnice stále více ztrácí smysl, budete to slyšet častěji a častěji. :-)

+2/−3
21.5.2016 19:18

A75d14a36m 54B80e73r92n60a17u 6701647563520

Ano, bohuzel stale casteji a casteji slysime o vecech, kde zustava rozum stat. Ale ten kocourkov neni jen u nas, ono toho dokazi dost vyplodit i ourednici v EU. ;-D

0/0
21.5.2016 20:05

T35o33m17a52s 12N93o66v40o24t51n57y 1961244276705

A nějaký argument by byl? Nikdo nebude čekat na zboží nebo materiál o týden déle jenom proto, že si to šotouši přejí

0/0
22.5.2016 0:48

A42d32a71m 88B31e26r46n13a77u 6631827403190

O jaky tyden ? Pokud se srovnaji podminky a vlakem to bude tim padem o dost levnejsi, tak si pak kazdy sam zvazi, zda zaplati vice, ale bude to bez cekani, nebo si radeji 1-2 dny pocka.;-)

0/0
22.5.2016 1:27
Foto

B86r98o18n72i88s28l72a59v 36G47a75b71r52y70š 2602619781

Jasně... ztrácí smysl..., pán je vizionář... ;-D

Zato v automobilové dopravě je budoucnost, že? Zácpy, rozbité silnice od přetížených kamionů, podle zdejších diskuzí kamiony řídí neumětelové, nehody se dějí i přesto, že máme v autech moderní techniku. Tak si tu budoucnost užijte. ;-)

+6/0
21.5.2016 22:24

T57o66m56a32s 28N84o97v74o35t35n88y 1301394876295

Opět ti to uniká. Pokud by v automobilové dopravě nebyla budoucnost, zdechne stejně jako železniční. No, neděje se to.

0/0
22.5.2016 0:50
Foto

B63r57o52n24i43s83l17a94v 54G20a15b83r95y26š 2772559841

Autíčkář, aby se zase nevyjádřil k tomu, čemu nerozumí... ;-D A taky koukám, jakou popularitu mají tvoje příspěvky ;-D. Divím se, že tě to pořád baví...

+3/0
22.5.2016 9:17

M50a98r16t26i83n 85Č68a24p20e96k 6630911837394

Kdyby železnice neměla budoucnost nestavěli by nizozemci Betuweroute - čistě nákladní trať z Rotterdamu na hranice s Německem: https://en.wikipedia.org/wiki/Betuweroute

0/0
22.5.2016 11:23

R96o58m56a17n 94P27o46l28á93č49e70k 5126219225

Zase takhle bych to nekategorizoval.

Železnice jako doprava s vyššímy fixnímy náklady má smysl pro větší objemy.

Pokud by Škodovka poslala ke svému prodejci 4 auta, tak je lepší to poslat kamionem. Pokud 100, tak už je vlak rozumnější.

+2/−1
21.5.2016 19:29

V10á12c58l56a79v 13P79o40u81s13t79k70a 3820101322

To asi jak kde, ne? Víte kolik je například v ČR míst, kde lze naložit a složit z vlaku automobily? A kolik je takových v evropě?

+1/0
21.5.2016 19:32

J86i53ř13í 69E79r18b34e48n 1193824376487

Ještě před pětadvaceti lety bylo takových míst v ČR mnoho stovek, možná i přes tisíc. Na každé trati bylo každých pár kilometrů vícekolejné nádraží s nákladovými rampami, sklady, překládací infrastrukturou... a bylo to cíleně likvidováno v rámci tzv. racionalizace a tzv. optimalizace...

+6/−1
21.5.2016 20:18

V31á14c66l54a81v 74P55o23u18s48t17k22a 3790591652

Tak to jednak není tak úplně pravda a druhak je to čtvrt století.

+1/−2
21.5.2016 20:29

J76i53ř37í 33K44o46c94u17r94e66k 6415404135758

Ano z toho autovagonu se skvěle sjíždí na rampu, které je vedle něj. Dokonce tam je tam malá mezera, že kolo automobilu do ní nemá šanci zapadnout. Obzvlášť z horního patra vagonu.

PS: Škodovka v Mladé boleslavi i v Kvasinách by toho ráda vozila vlakem víc. Ale světe div se, po jednokolejce už se toho víc odvozit nedá, ikdyby se to nařídilo.

+2/0
21.5.2016 21:20

M62i49r72o51s64l57a35v 25P57a96v95l36í85č24e47k 7463890895304

Právě proto by se to mělo co nejrychleji změnit.

0/0
21.5.2016 22:03

A51d57a94m 80B58e92r12n35a96u 6701867493430

Ono to muze fungovat zcela jinak. Skoro kazdy vetsi vyrobce ma vlecku, tam pro to zajede vlak primo a par set km jde zbozi po zeleznici do prekladiste, kde se to frkne na kamion, ktery to rozveze jen poslednich par km. Jinak lze na vlak nalozit i cele kamiony, takze lze odbourat i komlikovane prekladani. Pomohlo by to vsem ostatnim ridicum, protoze kamiony jsou vetsinou jen pro zlost a stat by usetril na opravach za silnice. Jenze to by na MD musel nekdo zacit pouzivat hlavu v zajmu obcanu statu a ne v zajmu sve penezenky. Zde je krasne videt, ze kamionova lobby je mocna a tak jde logika i zajmy obyvatel zcela stranou.;-)

+8/−2
21.5.2016 20:00

V52á47c55l98a43v 70P25o12u40s61t94k40a 3370171592

Naopak, vlečky jsou dnes přežitkem, nikdo je nechce a nejsou pro výrobce efektivní, tedy pominu - li giganty...

0/−5
21.5.2016 20:11

J80i68ř58í 76E51r20b60e28n 1663674246577

To, že lidi s vaším myšlením a vaším přístupem k dopravě před pár lety zvítězili, ještě neznamená, že máte pravdu.

+8/0
21.5.2016 20:21

V62á32c38l54a69v 56P61o83u47s68t48k13a 3290731282

Nezvitězili lidi, ale peníze.

0/0
21.5.2016 20:28

A21d94a10m 49B31e85r51n54a38u 6211207973330

Tak zde musim souhlasit. Kamionova lobby je mocna.:-P

+1/0
21.5.2016 22:12

M90a29r87t40i29n 22Č62a79p12e17k 6340821757324

To je jasné, když vlečku si musí podnik postavit a udržovat za své, kdežto silnici mu stát postaví až před vrata a pak ji i udržuje, takže to podnik nic nestojí.

Samozřejmě pro podnik, kde se otočí denně jeden kamion je vlečka zbytečná - tam je nestavěli ani naši předci, ti to odvezli na nejbližší nádraží.

+8/0
21.5.2016 20:23

A21d21a29m 54B56e76r91n49a32u 6661287923700

Nebyly by prezitkem, kdyby platila rovna pravidla. Pokud stat znacne protezuje kamionovou dopravu, tak je jasne, ze vlecka bude pritez, obzvlast, kdyz se o ni musi starat vlastnik na rozdil od silnice, kde vse az k branam podniku plati stat.:-P

Pokud by stat nastavil rovne podminky, nebo by naopak ted 25 let protezoval zeleznici (aby se srovnalo skore), tak by to vypadalo zcela jinak.;-D

0/0
21.5.2016 22:11

T20o76m98a42s 58N58o37v92o28t79n18y 1831164216485

Jak stát protěžuje kamionovou dopravu? Tím že zavedl násobně dražší mýto oproti dálniční známce? A ty silnice jsou jen pro kamiony nebo po nich jezdí třeba takoví jako ty do školy nebo práce?

0/0
22.5.2016 0:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.