Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nákladní vlaky mají nové sdružení Žesnad. Chce rovné podmínky s kamiony

Devět z deseti největších nákladních železničních dopravců v zemi založilo první sdružení, které chce po státu zrovnoprávnění podmínek mezi silnicemi a železnicemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V75í45t 84P16r63č70í79k 9578870284180

Že snad se nám podaří něco někam dopravit... Ač jsem pro železniční dopravu, název Žesnad je hrozný...

0/0
22.5.2016 22:37

J86o72s56e78f 57H16o59n42e30š 7191972210533

Jaké rovné podmínky?Platí se 150Kc/km a pokud má vlak 30 vagonu,tak když to přepočítáte na kamiony tak je to okolo 1,50-2Kč/km na 1 kamion

+1/0
22.5.2016 12:39

T51o98m58a98s 83P76i71l42n74y 9363759545612

Prvni, co me napadlo, kdyz jsem si precetl nadpis, bylo, zesnad dojedete;-D

0/−1
22.5.2016 6:22
Foto

M65i66c55h37a64l 36N71a89j10m86a69n 7739253736180

Jaké rovné podmínky?

Náklady ve firmě poptáváme jak u železničních přepravců, tak i silničních přepravců. Většinou je to v otázce ceny 50/50. Ale v otázce rychlosti a flexibility vychází lépe vždy silniční doprava (a to jsme firma s vlastní vlečkou).

+1/−4
21.5.2016 23:34

A92d40a43m 76B34e40r64n63a21u 6791727213550

To je prave ono, kdyby ty podminky byly srovnatelne, tak by zeleznice byla sice pomalejsi, ale zase vyrazne levnejsi. Ono napr. 15 kamionu + 15 ridicu by jinak tezko mohlo byt levnejsi, nez jeden vlak.

+4/0
21.5.2016 23:44
Foto

M74i21c46h79a34l 95N49a92j86m91a53n 7719493626510

̈V čem jsou železniční dopravci znevýhodněni?

+1/−4
21.5.2016 23:53

T22o88m35a68s 13N63o49v44o92t98n30y 1301114126435

V ničem, jen šotoušci se s tím nemůžou smířit a nechápou základní principy logistiky, protože nikdy v nějaké firmě poptávající dopravu nepracovali.

+2/−5
22.5.2016 0:47

A56d91a25m 25B25e87r50n88a49u 6291337253150

Spotrebni dane plati stejne, ale na rozdil od kamionu plati navic za kazdy ujety km trasy. Kdysi nekdo delal modelove srovnani a vychazelo to, ze vlak zaplati za 1 tunu nakladu az 11x vice Kc/kilometr.

+4/−1
22.5.2016 0:48

T48o88m14a84s 76N23o51v31o54t14n18y 1911354766535

Jo, oni kamiony mýto neplatí? Dnes už prakticky téměř všude (když nepočítám posledních pár kilometrů někde ve městě na cílové místo)?

+1/−4
22.5.2016 0:49

A80d13a74m 48B89e52r44n61a56u 6331477623710

Co takhle si prestat delat z lidi srandu? Zpoplatnenych je stale jen zlomek komunikaci. Museli by zpoplatnit zbytek silnic 1. tridy a take vsechny silnice 2. a 3. tridy + ulice ve mestech a obcich, protoze vlak take plati za koleje vedouci ve mestech. Soucasna sit zpoplatnenych komunikaci (mapa z 1.2.2016) je proti zpoplatneni na zeleznici opravdu smesna.

http://www.mytocz.eu/files/images/maps/MYTOCZ_381_toll_map.gif

+6/0
22.5.2016 1:20

M98i85c49h78a47l 43G95r13e93g45o53r 8876604220122

O čem to kecáte? Všechny silnice jsou zpoplatněné. Každé auto, autobus nebo kamion platí obrovské daně z PHM. Plus DPH při nákupu auta, náhradních dílu a podobně,

0/−1
22.5.2016 9:24

A87d17a33m 88B21e96r17n45a53u 6841357623130

Dalsi co nepochopil o cem se tu celou dobu bavime ?;-D Ty obrovske dane se plati jak na silnici, tak na zeleznici.

Tady je ale rec o tom, co zeleznici znevyhodnuje... coz je platba za uplne kazdy ujety kilometr... to je dalsi platba navic k tem danim.;-)

+3/0
22.5.2016 10:14

A36d57a60m 38B59e78r32n67a63u 6381537913790

Nebo to pro zjednoduseni muzeme zkusit na prikladu. Kolik zaplati 10 kamionu na trase Brno - Hradec Kralove a zpet ? Kdyz je zpoplatneno temer vse, tak to jiste nebude problem vypocitat a vysledek mi staci zaokrouhleny na cele tisice, at mame cislo pro srovnani.;-)

Ja to hodil do mytne kalkulacky a vyslo mi presne 0,- Kc. Ale jelikoz nechapu ty "zakladni principy logistiky", tak nekde asi delam chybu...8-o

+2/0
22.5.2016 10:50

M49a86r67t30i60n 38Č40a41p73e48k 6100581517744

Asi logistiku chápete jako snahu o co nejefektivnější řešení a nikoliv, jak je dnes ve společnosti rozšířeno, o co nejlevnější řešení pro jedince. A hlavně náklady hodit na někoho jiného. Prostě středověký styl trhni co můžeš.:-)

0/0
22.5.2016 11:43

P90a49v94e92l 22S80o91v75i45č83k25a 4376808885432

V tom, že kamionová doprava platí směšné peníze za mýto, které neplatí ani na všech cestách. Oproti tomu železice platí na každé trati, i té nejzapadlejší lokálce.

+2/0
22.5.2016 11:10

M33a77r78e95k 40Š56i30m77o33n 2334957318708

Například platí poplatek za využití dopravní cesty, ale kamiony jen na dálnicích. Stát dálnice stále rozšiřuje, aby se tam kamiony vešly, ale nákladní vlaky smí jezdit jen v oknech mezi osobními vlaky, aby se tam s nimi vešly.

+2/0
22.5.2016 23:41
Foto

B62r18o60n78i18s14l40a28v 68G45a41b21r87y72š 2502829151

Viděl jsem dokument o švýcarské dopravě. Dost poučný, některým bych ho naordinoval nejméně dvakrát denně.

Bylo v něm řečeno, že po převedení kamionové dopravy na železniční se výsledné ceny přepravovaných výrobků zvýšily o necelé 1 %. Je to hodně?

Jak to ti Švýcaři dělají? Ani jim nevedou koleje kamkoliv. Že by to bylo v jejich mentalitě? Chceme se mít jako na západě, ale názory máme pořád ještě východní. :-/

+13/0
21.5.2016 22:38

D33a57v50i97d 49P70e30c61a 1215274701716

Konečně se snad železnice probouzí. Kamiónová doprava je vynikající, ale ne s uhlím na korbě přes celou republiku.

+7/0
21.5.2016 22:30

M71a69r25e58k 30Š23i36m33o45n 2294757588258

No, s uhlím naštěstí u nás kamiony nejezdí, to se děje jen v Číně. Tam jsou schopni otevřít důl dřív než mají dostavenou trať.

0/0
22.5.2016 23:43

P64a42v47e84l 51Ř83a78p93e27k 7102486799725

Držím palce, v tomhle jsme hodně zaspali. Mezitím nám kamionová doprava likviduje prostředí k životu, přepravci inkasují zisky, za přepravu po silnici se platí relativně směšné částky, a to vše proto, že kamionová doprava přenáší náklady a negativní dopady na okolí. To se to podniká, když druhému beztrestně smrdím pod nos, dělám kravál, překážím, ohrožuji, devastuji silnice.

+16/−5
21.5.2016 19:52

J23i47ř39í 26K96o86c69u55r95e75k 6255624675588

Prosaďte novou dvojkolenou trať zkrz ČR v relaci SZ-JV objíždějící pražský uzel. Stoupání do 15 ‰, rychlost neklesá pod 80 km/h, nejlépe stále 120 km/h. :-/

Dobře, pro začátek něco jednoduššího: Přesmyk v Libni by nákladní dopravě na železnici velmi pomohl.

+1/−1
21.5.2016 21:41
Foto

B23r59o68n13i80s91l81a84v 37G82a76b68r42y90š 2762539681

Ono by stačilo, kdyby se vybudovala vysokorychlostní trať na hlavním koridoru. Vlaků na něm by pak ubylo. Ale to by tady někdo musel začít přemýšlet. Jednotlivec má v této zemi bohužel velmi malou sílu něco prosadit.

+4/−1
21.5.2016 22:19

M76a77r56t10i88n 92Č28a31p87e87k 6680671667324

Pro relaci SZ-JV stačí konečně začít s kompletní modernizací (opravou) labské pravobřežní tratě i navazující tratě přes Brod do Brna. Přes Vysočinu je to sice kopec, ale není to nic s čím by si lokomotivy jako TRAXX nebo Vectron neporadily a v pohodě tam drželi aspoň těch 80.

0/0
22.5.2016 11:35

T32o83m34á64š 44D57v95o66ř87á90k 7385196567491

A pro ty z nás, co jezdí s kolečkem navrhuji, sdružení KESMAD. Chceme také rovné podmínky!!! :-)

+3/−3
21.5.2016 19:33

D37a54v78i77d 51P16e47c83a 1205584341656

Kde máte to kolečko?

0/−1
21.5.2016 22:31

K50a80r91e14l 23N26o70v60á54k 8839171353428

To má navíc v hlavě.

+1/0
22.5.2016 7:58

L95u71c20i89a65n 70P78a45p78a93z43i19a89n 5264597831475

Mělo by mít lepší podmínky než kamiony, doprava je ekologičtější.

+11/−1
21.5.2016 18:03

J73i74ř40í 77M17o24r74s82e 7773219482955

Jasně že jo. Nejdřív se to všechno musí naložit na kamion, odvézt kdovíkam na nádraží, vyložit, naložit na vlak, pak to nějakou dobu bloudí na železnici, zase se to vyloží, nakoží na kamion a ten to zaveze tam, kde to člověk potřebuje.

To přece musí by ekologičtější, než kdyby to tam rovnou hodil ten kamion, který dnes musí dodržovat všechny možné ekologické normy... ;-)

Mimochodem, nikdy jsem neviděl nic špinavějšího, než železnici. Nechápu, jak to dělají.

+3/−16
21.5.2016 19:12

J93i53ř46í 52M45o55r44s37e 7933539862545

Čekal jsem, kyterý šotouš dá mínus jako první, Josefe. :-) Prostě se s tím smiřte, jak železnice stále více ztrácí smysl, budete to slyšet častěji a častěji. :-)

+2/−3
21.5.2016 19:18

A29d70a86m 57B94e32r10n21a75u 6161207413940

Ano, bohuzel stale casteji a casteji slysime o vecech, kde zustava rozum stat. Ale ten kocourkov neni jen u nas, ono toho dokazi dost vyplodit i ourednici v EU. ;-D

0/0
21.5.2016 20:05

T63o87m56a45s 16N87o59v40o49t83n49y 1961654546695

A nějaký argument by byl? Nikdo nebude čekat na zboží nebo materiál o týden déle jenom proto, že si to šotouši přejí

0/0
22.5.2016 0:48

A25d55a53m 29B86e84r57n46a37u 6261877543210

O jaky tyden ? Pokud se srovnaji podminky a vlakem to bude tim padem o dost levnejsi, tak si pak kazdy sam zvazi, zda zaplati vice, ale bude to bez cekani, nebo si radeji 1-2 dny pocka.;-)

0/0
22.5.2016 1:27
Foto

B36r29o86n42i14s57l80a66v 86G91a86b65r37y24š 2792859461

Jasně... ztrácí smysl..., pán je vizionář... ;-D

Zato v automobilové dopravě je budoucnost, že? Zácpy, rozbité silnice od přetížených kamionů, podle zdejších diskuzí kamiony řídí neumětelové, nehody se dějí i přesto, že máme v autech moderní techniku. Tak si tu budoucnost užijte. ;-)

+6/0
21.5.2016 22:24

T60o38m76a39s 95N29o62v90o53t19n15y 1511294286285

Opět ti to uniká. Pokud by v automobilové dopravě nebyla budoucnost, zdechne stejně jako železniční. No, neděje se to.

0/0
22.5.2016 0:50
Foto

B42r47o13n29i95s17l91a17v 72G13a37b63r65y63š 2592699771

Autíčkář, aby se zase nevyjádřil k tomu, čemu nerozumí... ;-D A taky koukám, jakou popularitu mají tvoje příspěvky ;-D. Divím se, že tě to pořád baví...

+3/0
22.5.2016 9:17

M59a89r64t58i77n 81Č40a10p34e51k 6600471747244

Kdyby železnice neměla budoucnost nestavěli by nizozemci Betuweroute - čistě nákladní trať z Rotterdamu na hranice s Německem: https://en.wikipedia.org/wiki/Betuweroute

0/0
22.5.2016 11:23

R67o72m68a32n 89P20o59l88á39č68e31k 5146369675

Zase takhle bych to nekategorizoval.

Železnice jako doprava s vyššímy fixnímy náklady má smysl pro větší objemy.

Pokud by Škodovka poslala ke svému prodejci 4 auta, tak je lepší to poslat kamionem. Pokud 100, tak už je vlak rozumnější.

+2/−1
21.5.2016 19:29

V65á95c36l93a48v 37P91o39u63s68t64k65a 3710291712

To asi jak kde, ne? Víte kolik je například v ČR míst, kde lze naložit a složit z vlaku automobily? A kolik je takových v evropě?

+1/0
21.5.2016 19:32

J64i41ř68í 96E87r68b90e96n 1403684596277

Ještě před pětadvaceti lety bylo takových míst v ČR mnoho stovek, možná i přes tisíc. Na každé trati bylo každých pár kilometrů vícekolejné nádraží s nákladovými rampami, sklady, překládací infrastrukturou... a bylo to cíleně likvidováno v rámci tzv. racionalizace a tzv. optimalizace...

+6/−1
21.5.2016 20:18

V69á59c94l37a72v 54P71o44u37s24t65k97a 3470321382

Tak to jednak není tak úplně pravda a druhak je to čtvrt století.

+1/−2
21.5.2016 20:29

J18i10ř66í 33K47o40c27u73r37e61k 6165484985748

Ano z toho autovagonu se skvěle sjíždí na rampu, které je vedle něj. Dokonce tam je tam malá mezera, že kolo automobilu do ní nemá šanci zapadnout. Obzvlášť z horního patra vagonu.

PS: Škodovka v Mladé boleslavi i v Kvasinách by toho ráda vozila vlakem víc. Ale světe div se, po jednokolejce už se toho víc odvozit nedá, ikdyby se to nařídilo.

+2/0
21.5.2016 21:20

M98i95r34o88s19l31a78v 67P41a90v20l10í84č44e50k 7743690595644

Právě proto by se to mělo co nejrychleji změnit.

0/0
21.5.2016 22:03

A40d81a95m 72B45e21r86n52a84u 6671747663160

Ono to muze fungovat zcela jinak. Skoro kazdy vetsi vyrobce ma vlecku, tam pro to zajede vlak primo a par set km jde zbozi po zeleznici do prekladiste, kde se to frkne na kamion, ktery to rozveze jen poslednich par km. Jinak lze na vlak nalozit i cele kamiony, takze lze odbourat i komlikovane prekladani. Pomohlo by to vsem ostatnim ridicum, protoze kamiony jsou vetsinou jen pro zlost a stat by usetril na opravach za silnice. Jenze to by na MD musel nekdo zacit pouzivat hlavu v zajmu obcanu statu a ne v zajmu sve penezenky. Zde je krasne videt, ze kamionova lobby je mocna a tak jde logika i zajmy obyvatel zcela stranou.;-)

+8/−2
21.5.2016 20:00

V72á69c37l28a40v 19P37o10u58s50t67k75a 3220471542

Naopak, vlečky jsou dnes přežitkem, nikdo je nechce a nejsou pro výrobce efektivní, tedy pominu - li giganty...

0/−5
21.5.2016 20:11

J82i33ř61í 90E56r82b67e91n 1123324886767

To, že lidi s vaším myšlením a vaším přístupem k dopravě před pár lety zvítězili, ještě neznamená, že máte pravdu.

+8/0
21.5.2016 20:21

V31á78c92l10a65v 34P14o36u25s16t32k43a 3600311632

Nezvitězili lidi, ale peníze.

0/0
21.5.2016 20:28

A81d40a38m 96B32e73r42n69a61u 6151827193320

Tak zde musim souhlasit. Kamionova lobby je mocna.:-P

+1/0
21.5.2016 22:12

M14a76r35t94i51n 41Č16a31p64e50k 6120501187204

To je jasné, když vlečku si musí podnik postavit a udržovat za své, kdežto silnici mu stát postaví až před vrata a pak ji i udržuje, takže to podnik nic nestojí.

Samozřejmě pro podnik, kde se otočí denně jeden kamion je vlečka zbytečná - tam je nestavěli ani naši předci, ti to odvezli na nejbližší nádraží.

+8/0
21.5.2016 20:23

A39d75a11m 28B40e35r28n85a61u 6731347653130

Nebyly by prezitkem, kdyby platila rovna pravidla. Pokud stat znacne protezuje kamionovou dopravu, tak je jasne, ze vlecka bude pritez, obzvlast, kdyz se o ni musi starat vlastnik na rozdil od silnice, kde vse az k branam podniku plati stat.:-P

Pokud by stat nastavil rovne podminky, nebo by naopak ted 25 let protezoval zeleznici (aby se srovnalo skore), tak by to vypadalo zcela jinak.;-D

0/0
21.5.2016 22:11

T88o18m41a93s 81N25o81v31o48t80n36y 1901294246425

Jak stát protěžuje kamionovou dopravu? Tím že zavedl násobně dražší mýto oproti dálniční známce? A ty silnice jsou jen pro kamiony nebo po nich jezdí třeba takoví jako ty do školy nebo práce?

0/0
22.5.2016 0:53







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.