Diskuze

Nákladní vlaky mají nové sdružení Žesnad. Chce rovné podmínky s kamiony

Devět z deseti největších nákladních železničních dopravců v zemi založilo první sdružení, které chce po státu zrovnoprávnění podmínek mezi silnicemi a železnicemi.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V33í24t 58P90r53č52í28k

22. 5. 2016 22:37

Že snad se nám podaří něco někam dopravit... Ač jsem pro železniční dopravu, název Žesnad je hrozný...

0 0
možnosti

J24o65s28e95f 18H65o48n49e63š

22. 5. 2016 12:39

Jaké rovné podmínky?Platí se 150Kc/km a pokud má vlak 30 vagonu,tak když to přepočítáte na kamiony tak je to okolo 1,50-2Kč/km na 1 kamion

1 0
možnosti

Prvni, co me napadlo, kdyz jsem si precetl nadpis, bylo, zesnad dojedete;-D

0 1
možnosti

Jaké rovné podmínky?

Náklady ve firmě poptáváme jak u železničních přepravců, tak i silničních přepravců. Většinou je to v otázce ceny 50/50. Ale v otázce rychlosti a flexibility vychází lépe vždy silniční doprava (a to jsme firma s vlastní vlečkou).

1 4
možnosti

A58d13a51m 65B11e96r21n72a41u

21. 5. 2016 23:44

To je prave ono, kdyby ty podminky byly srovnatelne, tak by zeleznice byla sice pomalejsi, ale zase vyrazne levnejsi. Ono napr. 15 kamionu + 15 ridicu by jinak tezko mohlo byt levnejsi, nez jeden vlak.

4 0
možnosti

Viděl jsem dokument o švýcarské dopravě. Dost poučný, některým bych ho naordinoval nejméně dvakrát denně.

Bylo v něm řečeno, že po převedení kamionové dopravy na železniční se výsledné ceny přepravovaných výrobků zvýšily o necelé 1 %. Je to hodně?

Jak to ti Švýcaři dělají? Ani jim nevedou koleje kamkoliv. Že by to bylo v jejich mentalitě? Chceme se mít jako na západě, ale názory máme pořád ještě východní. :-/

13 0
možnosti

D44a25v31i81d 76P78e51c21a

21. 5. 2016 22:30

Konečně se snad železnice probouzí. Kamiónová doprava je vynikající, ale ne s uhlím na korbě přes celou republiku.

7 0
možnosti

M67a29r80e63k 51Š49i65m28o73n

22. 5. 2016 23:43

No, s uhlím naštěstí u nás kamiony nejezdí, to se děje jen v Číně. Tam jsou schopni otevřít důl dřív než mají dostavenou trať.

0 0
možnosti

P76a20v47e18l 96Ř50a33p24e25k

21. 5. 2016 19:52

Držím palce, v tomhle jsme hodně zaspali. Mezitím nám kamionová doprava likviduje prostředí k životu, přepravci inkasují zisky, za přepravu po silnici se platí relativně směšné částky, a to vše proto, že kamionová doprava přenáší náklady a negativní dopady na okolí. To se to podniká, když druhému beztrestně smrdím pod nos, dělám kravál, překážím, ohrožuji, devastuji silnice.

16 5
možnosti

Prosaďte novou dvojkolenou trať zkrz ČR v relaci SZ-JV objíždějící pražský uzel. Stoupání do 15 ‰, rychlost neklesá pod 80 km/h, nejlépe stále 120 km/h. :-/

Dobře, pro začátek něco jednoduššího: Přesmyk v Libni by nákladní dopravě na železnici velmi pomohl.

1 1
možnosti

A pro ty z nás, co jezdí s kolečkem navrhuji, sdružení KESMAD. Chceme také rovné podmínky!!! :-)

3 3
možnosti

D95a56v80i98d 67P13e12c96a

21. 5. 2016 22:31

Kde máte to kolečko?

0 1
možnosti

Mělo by mít lepší podmínky než kamiony, doprava je ekologičtější.

11 1
možnosti

J71i71ř90í 36M83o86r53s71e

21. 5. 2016 19:12

Jasně že jo. Nejdřív se to všechno musí naložit na kamion, odvézt kdovíkam na nádraží, vyložit, naložit na vlak, pak to nějakou dobu bloudí na železnici, zase se to vyloží, nakoží na kamion a ten to zaveze tam, kde to člověk potřebuje.

To přece musí by ekologičtější, než kdyby to tam rovnou hodil ten kamion, který dnes musí dodržovat všechny možné ekologické normy... ;-)

Mimochodem, nikdy jsem neviděl nic špinavějšího, než železnici. Nechápu, jak to dělají.

3 16
možnosti

Tak jsem trochu googlil :-).

Za 1 km lokomotovy +30 plných uhláků se platí SŽDC 166Kč/km na hlavní trati.

Za 1 km diesel + 5 vagonů na regionální trati platí 40 Kčm/km.

Takže on ten rozdíl oproti kamionům úplně zavratný není a zabijí to hlavně možnost kam s vlakem zajet...

2 0
možnosti

K tomu rozdílu napište, kolik platí ten kamion na vedlejší silnici.

9 0
možnosti