Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Další německé ojetiny na české koleje. Budou jezdit z Plzně do Mostu

Po českých kolejích začnou od prosince jezdit další dieselové soupravy po německých státních drahách Deutsche Bahn. Do Česka je v pátek přivezla společnost GW Train Regio, u které si chce ministerstvo dopravy od prosince objednat desetiletý provoz rychlíků mezi Plzní a Mostem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L93u16c71i52a81n 87P84a73p10a70z94i47a56n 5874717181335

Pro cestující špatná zpráva. Jsme smetištěm Evropy.

+3/0
2.8.2016 21:59

R39e56n35é 83F70l78á21š20a94r 5204920504

Tohle je hrozná souprava, vůbec bych to na koleje nepustil.

+2/0
24.5.2016 10:58

P60e18t60r 58J21u41r43č83e47k 4949394560

Ano, nevypadá nejlépe, ale pořád je to lepší než náš vlastní šrot. Nezapomeňte, že průměrné stáří českého ženelničního vozového parku je 30 let!!!

0/0
28.8.2016 10:22

R69e46n51é 20F97l24á36š94a78r 5244940934

No nevím, to bych raději zůstal v našem šrotu, než lézt do tohoto...

0/0
28.8.2016 16:32

F65r76a82n21t60i58š40e37k 76S22r50b58e63k 5140721509754

Nic nového pod sluncem. Až na výjimky jsme "skvělým" odbytištěm na západě neprodejných a "již použitých" výrobků. Nejde jen o vlaky, stačí se podívat na některé potraviny. Dobře nám tak, když si to necháme líbit. Jsme sice členským státem EU, ale druhé kategorie!

+3/0
24.5.2016 8:58

J78i75ř68í 19E83r73b71e63n 1843254256957

Ale můžeme si za to sami!

Nepamatujte roky 1990-95, kdy se k nám ze Západu houfně (stovky až tisíce kusů denně) dovážely ojeté a polofunkční nejen osobní automobily, ale i tahače, sklápěčky, traktory? Kdy jsme si tímto šrotem sami zlikvidovali nejen LIAZ, ale mále i Tatru, Zetor a především boleslavskou Škodu, která v roce 1991 na tuzemském trhu prodala jen 27 tisíc aut, zatímco mnohonásobek se tu přeprodal ve šrotu z Německa? Stejná situace ve spotřební elektronice - nač kupovat Teslu, když můžeme mít mnohem starší Grundig/Philips/dosaďcochceš, nebo nějaký levný blikající křáp od Vietnamců!

Tohle všechno si samozřejmě Západ dobře zapamatoval a od té doby se nám skrz média a najaté rychlokvašené manažery vtlačuje myšlenka, že nic nedokážeme...

+3/0
29.5.2016 11:59

Z97d56e93n40ě77k 47J60o82n12á56š 9691819876960

Tyhle soupravy nejsou špatný... i v německu pořád ještě jezdí... i když se pomalu už vyřazují...

+3/0
23.5.2016 17:35

M16i42r78o68s31l45a59v 35Z69i40k31m31u11n91d 6668942647598

Motorové vozy řady 628 DB označené u Česku jako 845 jsou fajnová vozidla, nicméně proti českým vozidlům mají jeden zásadní nedostatek - pokud nebudou dodatečně upravena > neumožňují přepravu vozíčkářů. Nemají rampu, lze nahradit nějakou skládací ...

+2/−1
23.5.2016 14:53

T83o43m45a43s 12F97r80i12c 7255794928890

Budou určitě upravena dle požadavků zadání výběrového řízení, tak že i záchod pro vozíčkáře bude.

+1/0
23.5.2016 17:24

M62i76r15o14s49l27a35v 89Z55i64k76m35u91n48d 6218512947328

Nevím nevím, německé 628/928 existují v různých modernizovaných verzích - minimálně ve třech, s WC jak "ve stanici nelze", tak "ve stanici lze", ale s plošinou pro vozíčkáře nebo dokonce WC pro vozíčkáře jsem nepotkal ...

0/0
24.5.2016 14:59

A28u23g34u48s85t 98F35o40r62m88á38n55e80k 6715929340266

Takže bylo špatné, když si lidé vozili autovraky z Německa, ale vlakové vraky jsou O.K. ?

+1/−1
23.5.2016 12:32

R80a82d65e76k 49J98a82n58a50t96a 9325596124572

Když u nás bude německé jízdné a německé dotace, tak mohou být klidně všechny vlaky nové. Ony totiž nové vlaky stojí všude stejně.

0/0
23.5.2016 14:40

K82v12ě55t54o13s78l36a46v 51V25y21b71í53r27a62l 7403609538184

Němci mají zřejmě dotace na zcela nové vlaky z EU.Nebo ne?A k tomu přihodí za ten šrot co odkoupíme mi a mají novou soupravu?!Tak si to myslím já.A my si myslíme,co nemáme.

0/0
24.5.2016 11:14

A81l43a12n 95Ř48e68p71k37a 4255356

To se jim to nabízí nízkou cenu, když se přitáhnou ojetiny z ciziny ;-D

+1/−5
23.5.2016 8:54

O95l76d56ř59i42c82h 51J11a44n55e81č10e68k 8219216593861

pokud tak byly nastaveny nabídky soutěže, proč by nabízeli nová vozidla?

ČD mají ojetin rozličného stáří a kvality habaděj, ty by ani nic kupovat a dovážet nemusely, taky by tam určitě neposlaly nové vlaky. v tomto určitě znevýhodněny nebyly.

+2/−1
23.5.2016 9:52

P68a32v14e41l 24H87l57a16v19s24a 4399284399778

Počítám, jak je u nás špatným zvykem, že žádné jízdenkové propojení nebude. Takže pokud někdo pojede z Kaznějova do Prahy, tak si bude muset koupit 2 jízdenky?

+3/0
23.5.2016 7:30

J81i59ř89í 91J82o38z29a 3528813160571

Vetsina diskutujicich je zde nastavana tim, ze GW train kupuje ojete vlaky z Nemecka. Me to neprekvapuje, staci se v Budejcich na autobusaku podivat na vozovy park autobusu dcerine spolecnosti GW BUS (drive CSAD Jihotrans)... katastrofa.

+1/0
23.5.2016 5:30

P59e84t95r 69M83u24d36r25y64c39h 7224362777893

Pokud se nepletu tak se hovořilo o tom že na rychlík Most - Plzeň bude podmínkou aspoň částečně nízkopodlažní vozy či jednotky, nu což změna, oprava vše při starém.

0/0
23.5.2016 1:08

V67i41l29d24a 52S73k28a84r65o89l27e39k 5917685767

Nevšiml jsem si zda to je uvedeno v článku, ale pokud by nějaký nadšenec ji chtěl vidět tak souprava stojí na Střekově na nádraží v Ústí nad Labem....

0/0
22.5.2016 22:51

J80a21n 71J28e45m53e13l42k78a 1925580

Státní firma ČD má nakoupený svůj český vlak 843, z r. cca 95, je mladší a půjde do šrotu?. Úžasný nápad, úžasný systém. Občas je pohodlnější, pohodlnější sedačky, než některé moderní stroje. Kdyby tohle nasadil někdo na osobní, místo 81x, tak to beru.

Nevěřím, že se dá jen tak jezdit s polovinou dotací. Buď bude muset být méně personálu, nebo méně placený, nebo dvojnásobek cestujících (což nebude), nebo vyšší jízdné.

Zákazník si koupí nejdřív nějaký lístek Praha Plzeň. Pak jiný lístek Plzeň něco.. Nebude IN 50, IN 100. Win pro zákazníka..

+4/−6
22.5.2016 22:02

J10o15s12e10f 91Š91o57l71t67e85s 8544338950493

Zaměstnanec ČD?

+2/−3
22.5.2016 22:13

J66a42n 55S14ů11r17a 4435253523452

Proč do šrotu? Je x tratí, kde mohou 843 nasadit. Jinak ČD na této trase jezdily do roku 2015 za poloviční cenu, než bude jezdit GWTR.....

+3/0
22.5.2016 22:22

J93a68n 32J44e20m73e82l29k18a 1495730

No proč do šrotu, to jsou rychlíkové jednotky. Na OS se nehodí.

+2/−2
22.5.2016 22:25

J36a92n 18S28ů58r53a 4465453803412

V Libereckém kraji jezdí jako Os běžně. Prakticky všechny Os Liberec - Stará Paka jsou 843.

+2/0
22.5.2016 22:26

J53a39n 72J41e52m95e98l62k49a 1225150

Ale není to jejich silná stránka.

0/−3
22.5.2016 22:59

O46l78d64ř80i27c73h 52J59a45n80e96č13e40k 8489836113661

843 na rychlících, resp. vlacích s delší jízdní dobou patří zakázat. možná mají vhodné jízdní vlastnosti, ale rozhodně nemají vhodný interiér. uspořádání výlučně 2+2 s mrňavým stolečkem u okna a ani nemají 1. třídu - fakt skvělé pro 2- až 3-hodinovou cestu. a ještě je to dražší než návazný spoj na koridoru, protože není žádná konkurence Rv

když na courácích Liberec - Tanvald nahradily 810, byl to hodně velký pokrok. prostoru pro takový pokrok jsou na ČD ještě mraky.

+1/0
23.5.2016 9:59

M65i35r12o71s23l72a62v 26Z36i44k57m33u69n23d 6718702187548

628/928 nemají ani mrňavý stoleček, pokud je v 628/928 1. třída, tak se v podstatě ničím neliší ...

0/0
23.5.2016 14:55

M74a44r75t98i18n 65H48o77u10b14a 6543701749858

ale neee,

rozdil mezi Os a R na takovych tratich je predevsim v tom, ze nestavi na kazde mezi, ale jen ve mestech

+3/0
23.5.2016 0:20

J69a96n 90J35e49m52e29l52k30a 1335920

no právě..

0/0
23.5.2016 20:48

P13a38v86e73l 71Š51m37í95d72e84k 6929100273578

Souhlas na osobáky se nehodí. párkrát jsem s nimi v Německu jel. jsou pohodlné.

0/0
23.5.2016 19:15

J11a66r68e11k 87K39a65l47i65v96o30d70a 7516273871316

Rychlých motorových vozzů je trvalý nedostatek, tak proč do šrotu...

+1/−1
23.5.2016 0:12

M80a40r46t21i43n 92H95o49u14b41a 6693771739688

protoze si nejaky bl... mysli, ze kdyz CD nedostanou nejakou zakazku,tak konici zivot

+1/0
23.5.2016 0:32

J22a94n 34J66e47m64e89l86k81a 1665950

No, ale pak je tu celkově plán soutěžit rychlíky. A půjčovna.. A nahradit za nové právě tyhle motorové vozy. To není jen o téhle soutěži, to je jen začátek.

0/0
23.5.2016 10:16

O81l66d45ř56i83c30h 55J64a35n73e58č16e30k 8189956343981

vzhledem k tomu, jakým tempem to šlo dosud, tak než se to všechno (možná) zrealizuje, budou 843 dávno sešrotované

0/0
23.5.2016 13:04

M32i23r69e53k 51Z41á39v82o16d60n40ý 7152637840578

Proč by šel do šrotu? Jistě poslouží jinde dobře. Třeba by mohl jezdit jako osobák k nám místo šukafóna.

+1/0
23.5.2016 7:52

J78a75n 86J19e74m93e49l15k94a 1295660

Na osobák je dost těžký, mohl by mít lepší zrychlení. Na to jsou dnes určitě lepší stroje.

0/0
23.5.2016 20:51

L48u14k97á98š 67V24e50v30e42r39k34a 1657986600

sólo 843 je hodně svižnej, na něj jen tak něco nemá, přecijen to má 600kW

0/0
5.7.2016 23:02

T83o25m77a65s 70N16o56v96o71t96n54y 1241564296135

Nutil někdo někoho si pořizova IN 100 nebo IN 50?

+1/−2
23.5.2016 8:57

L13u55k31á49š 52S42e71d67l64á40č96e75k 1393297587280

Do Německa z ČR staré křápy nesmí a obráceně mohou. Je otázka, kdo v tom bude jezdit, když i český člověk si dopravu může vybrat. Přece jenom to nejsou rakouské vozy, které koupil Jančura a které ještě na dnešní dobu jsou moderní a komfortní.

Jel jsem nedávno expresem ČD ve zcela modernizovaných vagonech a ty žluté Jančurovy z Rakouska se mi zdály stále o něco pohodlnější. A to podle mě ty žluté jezdí ještě rychleji. ;-)

0/−5
22.5.2016 21:42

P91e70p40a 19B32r42a58t97r56š69o92v89s51k79ý 9645206939971

Tak to se Vám opravdu jen zdálo ;)

+5/−2
22.5.2016 23:35

J92a85r91e92k 40K94a52l28i12v36o50d57a 7376153101666

Pokud to táhne Peršing tak určitě ne, pokud Vectron, tak ten může jet max. 160, jako ČD.

+3/0
23.5.2016 0:15

M45a90r24t69i15n 56H85o38u58b11a 6623161579708

ale z tech rakouskuch vozu zustal jen ram a podvozek, ato vseh tahne persing.

sorry, to nemohlo jet rychleji :)

ale reko se povedlo, kdyz to budi takovy dojem

+3/0
23.5.2016 0:22

L42u13d88v47í35k 27M32a48t52o37u82š81e83k 1301917558124

To je ostuda, tak dlouho se jedná kdo to dostane a přijedou na obstarožních vlacích.

+1/−4
22.5.2016 21:03

R56a97d36e19k 59J63a17n69a43t84a 9385866824342

Jízdné je u nás cca 4x nižší než v Německu. Úhrada od objednavatelů je cca 2-3x nižší. Proč si myslíte, že za tu cenu je možné mít všude nové vlaky? Minimálně část jich prostě musí být ojetá, nejlíp je to vidět u Regiojetu.

Ostatně v silniční dopravě to máte podobné. Ojetá auta se taky spíše dováží z Německa k nám než opačně :-)

+5/0
22.5.2016 21:23

M20a24r23t87i25n 40H15o66u57b38a 6613181409498

to je pravda, tudel jsem jel v D cca 10km vlakem za cca 5€

0/0
23.5.2016 0:27

J22i10ř82í 80J60o74z53a 3568933620711

Nevim kde jste v Nemecku cestoval... ale ja pokud cestuji v Sasku verejnou dopravou vyuzivam tarif VVO (integrovana doprava Horni Polabi)... na uzemi CR stoji jednodenni jizdenka Labe-Elbe VVO platna u vsech dopravcu vyjma vlaku Eurocity na uzemi Saska 250 Kc, v Nemecku pak v prepoctu vyjde na 400 Kc...

0/0
23.5.2016 5:35

R68a13d18e48k 44J96a38n37a24t93a 9665526244342

To je ale identická síťová jízdenka platná na obou stranách hranic.

Zkuste si porovnat třeba 20 km cestu vlakem někde v rámci ČR a někde v rámci Německa a uvidíte. A když to zkusíte třeba ve 3 lidech (ČD mají skupinovou slevu, v Německu ovšem není u krátkých cest obvyklá) uvidíte to ještě lépe.

+2/0
23.5.2016 9:32

P97a73v94e89l 95Š69m46í62d34e88k 6829200843398

No a co žlutý jejich vozy, klobouk nahoru před Leošem , ten aspoň koupil nové.;-D

0/−1
23.5.2016 19:19

P87e71t47r 54H19r79a75b95á18k 6370297242670

Proč vlastně vyrábíme vlaky, když musíme kupovat ojetiny?

0/0
22.5.2016 20:54

R51a86d34e86k 12J19a85n69a78t83a 9195406384822

Protože je evropská ekonomika propojena, cla neexistují.

Českému výrobci železničních vozidel je víceméně jedno, zda ho prodá v ČR nebo v zahraničí, důležité je, aby dostal zaplaceno. A čeští dopravci nemají tolik peněz jako západní, protože u nás máme nízké jízdné a nízké "dotace" (úhrady od objednavatelů za objednanou dopravu).

Vaše otázka je prostě asi na úrovni "proč si lidi v Kolíně kupují ojetá auta, když mají hned za městem automobilku?"

+7/0
22.5.2016 21:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.