Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další německé ojetiny na české koleje. Budou jezdit z Plzně do Mostu

Po českých kolejích začnou od prosince jezdit další dieselové soupravy po německých státních drahách Deutsche Bahn. Do Česka je v pátek přivezla společnost GW Train Regio, u které si chce ministerstvo dopravy od prosince objednat desetiletý provoz rychlíků mezi Plzní a Mostem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L10u54c65i51a47n 78P36a48p41a68z10i74a40n 5854877931215

Pro cestující špatná zpráva. Jsme smetištěm Evropy.

+3/0
2.8.2016 21:59

R19e72n76é 51F15l34á14š53a32r 5104190344

Tohle je hrozná souprava, vůbec bych to na koleje nepustil.

+2/0
24.5.2016 10:58

P63e27t43r 70J88u72r67č52e95k 4719454910

Ano, nevypadá nejlépe, ale pořád je to lepší než náš vlastní šrot. Nezapomeňte, že průměrné stáří českého ženelničního vozového parku je 30 let!!!

0/0
28.8.2016 10:22

R56e65n14é 34F62l55á28š33a90r 5374770284

No nevím, to bych raději zůstal v našem šrotu, než lézt do tohoto...

0/0
28.8.2016 16:32

F39r30a94n30t60i97š25e77k 26S23r76b50e65k 5140501229304

Nic nového pod sluncem. Až na výjimky jsme "skvělým" odbytištěm na západě neprodejných a "již použitých" výrobků. Nejde jen o vlaky, stačí se podívat na některé potraviny. Dobře nám tak, když si to necháme líbit. Jsme sice členským státem EU, ale druhé kategorie!

+3/0
24.5.2016 8:58

J50i25ř47í 37E83r93b48e29n 1783894756817

Ale můžeme si za to sami!

Nepamatujte roky 1990-95, kdy se k nám ze Západu houfně (stovky až tisíce kusů denně) dovážely ojeté a polofunkční nejen osobní automobily, ale i tahače, sklápěčky, traktory? Kdy jsme si tímto šrotem sami zlikvidovali nejen LIAZ, ale mále i Tatru, Zetor a především boleslavskou Škodu, která v roce 1991 na tuzemském trhu prodala jen 27 tisíc aut, zatímco mnohonásobek se tu přeprodal ve šrotu z Německa? Stejná situace ve spotřební elektronice - nač kupovat Teslu, když můžeme mít mnohem starší Grundig/Philips/dosaďcochceš, nebo nějaký levný blikající křáp od Vietnamců!

Tohle všechno si samozřejmě Západ dobře zapamatoval a od té doby se nám skrz média a najaté rychlokvašené manažery vtlačuje myšlenka, že nic nedokážeme...

+3/0
29.5.2016 11:59

Z85d43e35n49ě24k 40J68o76n46á90š 9971569666750

Tyhle soupravy nejsou špatný... i v německu pořád ještě jezdí... i když se pomalu už vyřazují...

+3/0
23.5.2016 17:35

M43i88r63o68s58l15a15v 13Z49i22k39m90u54n35d 6568112817178

Motorové vozy řady 628 DB označené u Česku jako 845 jsou fajnová vozidla, nicméně proti českým vozidlům mají jeden zásadní nedostatek - pokud nebudou dodatečně upravena > neumožňují přepravu vozíčkářů. Nemají rampu, lze nahradit nějakou skládací ...

+2/−1
23.5.2016 14:53

T48o95m40a79s 50F10r50i72c 7805444828590

Budou určitě upravena dle požadavků zadání výběrového řízení, tak že i záchod pro vozíčkáře bude.

+1/0
23.5.2016 17:24

M27i90r69o18s60l58a64v 19Z41i70k75m82u92n23d 6208332847438

Nevím nevím, německé 628/928 existují v různých modernizovaných verzích - minimálně ve třech, s WC jak "ve stanici nelze", tak "ve stanici lze", ale s plošinou pro vozíčkáře nebo dokonce WC pro vozíčkáře jsem nepotkal ...

0/0
24.5.2016 14:59

A30u45g19u89s17t 70F44o62r48m62á27n84e33k 6705299890946

Takže bylo špatné, když si lidé vozili autovraky z Německa, ale vlakové vraky jsou O.K. ?

+1/−1
23.5.2016 12:32

R48a30d46e73k 96J45a71n75a77t29a 9575866374892

Když u nás bude německé jízdné a německé dotace, tak mohou být klidně všechny vlaky nové. Ony totiž nové vlaky stojí všude stejně.

0/0
23.5.2016 14:40

K26v86ě47t24o47s49l36a82v 98V72y96b20í11r91a55l 7463159638124

Němci mají zřejmě dotace na zcela nové vlaky z EU.Nebo ne?A k tomu přihodí za ten šrot co odkoupíme mi a mají novou soupravu?!Tak si to myslím já.A my si myslíme,co nemáme.

0/0
24.5.2016 11:14

A27l70a13n 48Ř68e33p98k47a 4235386

To se jim to nabízí nízkou cenu, když se přitáhnou ojetiny z ciziny ;-D

+1/−5
23.5.2016 8:54

O50l86d75ř21i71c11h 97J85a56n80e50č67e64k 8309736753861

pokud tak byly nastaveny nabídky soutěže, proč by nabízeli nová vozidla?

ČD mají ojetin rozličného stáří a kvality habaděj, ty by ani nic kupovat a dovážet nemusely, taky by tam určitě neposlaly nové vlaky. v tomto určitě znevýhodněny nebyly.

+2/−1
23.5.2016 9:52

P43a79v30e41l 24H92l83a19v29s23a 4489774909488

Počítám, jak je u nás špatným zvykem, že žádné jízdenkové propojení nebude. Takže pokud někdo pojede z Kaznějova do Prahy, tak si bude muset koupit 2 jízdenky?

+3/0
23.5.2016 7:30

J12i23ř54í 57J84o31z98a 3388903570591

Vetsina diskutujicich je zde nastavana tim, ze GW train kupuje ojete vlaky z Nemecka. Me to neprekvapuje, staci se v Budejcich na autobusaku podivat na vozovy park autobusu dcerine spolecnosti GW BUS (drive CSAD Jihotrans)... katastrofa.

+1/0
23.5.2016 5:30

P57e82t61r 58M16u81d73r91y45c64h 7664912967363

Pokud se nepletu tak se hovořilo o tom že na rychlík Most - Plzeň bude podmínkou aspoň částečně nízkopodlažní vozy či jednotky, nu což změna, oprava vše při starém.

0/0
23.5.2016 1:08

V93i91l11d52a 86S58k17a65r41o47l54e20k 5727875547

Nevšiml jsem si zda to je uvedeno v článku, ale pokud by nějaký nadšenec ji chtěl vidět tak souprava stojí na Střekově na nádraží v Ústí nad Labem....

0/0
22.5.2016 22:51

J87a15n 88J72e80m65e20l31k60a 1235400

Státní firma ČD má nakoupený svůj český vlak 843, z r. cca 95, je mladší a půjde do šrotu?. Úžasný nápad, úžasný systém. Občas je pohodlnější, pohodlnější sedačky, než některé moderní stroje. Kdyby tohle nasadil někdo na osobní, místo 81x, tak to beru.

Nevěřím, že se dá jen tak jezdit s polovinou dotací. Buď bude muset být méně personálu, nebo méně placený, nebo dvojnásobek cestujících (což nebude), nebo vyšší jízdné.

Zákazník si koupí nejdřív nějaký lístek Praha Plzeň. Pak jiný lístek Plzeň něco.. Nebude IN 50, IN 100. Win pro zákazníka..

+4/−6
22.5.2016 22:02

J73o84s54e83f 44Š30o56l31t90e38s 8964858130973

Zaměstnanec ČD?

+2/−3
22.5.2016 22:13

J52a91n 50S23ů13r94a 4185843463572

Proč do šrotu? Je x tratí, kde mohou 843 nasadit. Jinak ČD na této trase jezdily do roku 2015 za poloviční cenu, než bude jezdit GWTR.....

+3/0
22.5.2016 22:22

J59a77n 29J26e69m82e70l50k39a 1565830

No proč do šrotu, to jsou rychlíkové jednotky. Na OS se nehodí.

+2/−2
22.5.2016 22:25

J31a20n 56S13ů33r62a 4515963263892

V Libereckém kraji jezdí jako Os běžně. Prakticky všechny Os Liberec - Stará Paka jsou 843.

+2/0
22.5.2016 22:26

J28a85n 73J38e73m68e17l56k27a 1315880

Ale není to jejich silná stránka.

0/−3
22.5.2016 22:59

O48l95d34ř65i11c40h 60J18a67n56e55č55e24k 8309816933201

843 na rychlících, resp. vlacích s delší jízdní dobou patří zakázat. možná mají vhodné jízdní vlastnosti, ale rozhodně nemají vhodný interiér. uspořádání výlučně 2+2 s mrňavým stolečkem u okna a ani nemají 1. třídu - fakt skvělé pro 2- až 3-hodinovou cestu. a ještě je to dražší než návazný spoj na koridoru, protože není žádná konkurence Rv

když na courácích Liberec - Tanvald nahradily 810, byl to hodně velký pokrok. prostoru pro takový pokrok jsou na ČD ještě mraky.

+1/0
23.5.2016 9:59

M79i42r66o87s30l67a40v 91Z54i86k95m23u62n92d 6228342947828

628/928 nemají ani mrňavý stoleček, pokud je v 628/928 1. třída, tak se v podstatě ničím neliší ...

0/0
23.5.2016 14:55

M24a32r46t32i31n 89H88o57u42b72a 6393591189908

ale neee,

rozdil mezi Os a R na takovych tratich je predevsim v tom, ze nestavi na kazde mezi, ale jen ve mestech

+3/0
23.5.2016 0:20

J74a96n 76J83e64m10e27l38k93a 1735550

no právě..

0/0
23.5.2016 20:48

P53a64v93e14l 62Š42m30í28d46e66k 6709720563218

Souhlas na osobáky se nehodí. párkrát jsem s nimi v Německu jel. jsou pohodlné.

0/0
23.5.2016 19:15

J75a98r72e34k 66K62a93l78i14v47o65d26a 7376693931656

Rychlých motorových vozzů je trvalý nedostatek, tak proč do šrotu...

+1/−1
23.5.2016 0:12

M85a38r72t75i77n 34H93o53u78b39a 6183411709338

protoze si nejaky bl... mysli, ze kdyz CD nedostanou nejakou zakazku,tak konici zivot

+1/0
23.5.2016 0:32

J14a33n 29J72e87m11e53l13k36a 1215600

No, ale pak je tu celkově plán soutěžit rychlíky. A půjčovna.. A nahradit za nové právě tyhle motorové vozy. To není jen o téhle soutěži, to je jen začátek.

0/0
23.5.2016 10:16

O73l60d56ř47i46c14h 60J33a79n80e42č10e79k 8429516143291

vzhledem k tomu, jakým tempem to šlo dosud, tak než se to všechno (možná) zrealizuje, budou 843 dávno sešrotované

0/0
23.5.2016 13:04

M54i36r53e62k 17Z79á43v42o95d64n81ý 7922217810118

Proč by šel do šrotu? Jistě poslouží jinde dobře. Třeba by mohl jezdit jako osobák k nám místo šukafóna.

+1/0
23.5.2016 7:52

J61a24n 13J72e47m15e42l34k57a 1175890

Na osobák je dost těžký, mohl by mít lepší zrychlení. Na to jsou dnes určitě lepší stroje.

0/0
23.5.2016 20:51

L52u71k33á48š 39V45e96v34e57r98k66a 1977656800

sólo 843 je hodně svižnej, na něj jen tak něco nemá, přecijen to má 600kW

0/0
5.7.2016 23:02

T22o15m49a49s 77N40o68v98o40t48n65y 1381774656245

Nutil někdo někoho si pořizova IN 100 nebo IN 50?

+1/−2
23.5.2016 8:57

L22u11k95á55š 27S37e71d19l56á34č45e94k 1853347127930

Do Německa z ČR staré křápy nesmí a obráceně mohou. Je otázka, kdo v tom bude jezdit, když i český člověk si dopravu může vybrat. Přece jenom to nejsou rakouské vozy, které koupil Jančura a které ještě na dnešní dobu jsou moderní a komfortní.

Jel jsem nedávno expresem ČD ve zcela modernizovaných vagonech a ty žluté Jančurovy z Rakouska se mi zdály stále o něco pohodlnější. A to podle mě ty žluté jezdí ještě rychleji. ;-)

0/−5
22.5.2016 21:42

P26e47p91a 34B98r91a84t78r76š31o52v40s83k82ý 9105676409201

Tak to se Vám opravdu jen zdálo ;)

+5/−2
22.5.2016 23:35

J44a96r70e52k 48K53a50l95i92v25o42d44a 7816733381536

Pokud to táhne Peršing tak určitě ne, pokud Vectron, tak ten může jet max. 160, jako ČD.

+3/0
23.5.2016 0:15

M48a90r85t40i24n 30H26o27u77b94a 6833401349738

ale z tech rakouskuch vozu zustal jen ram a podvozek, ato vseh tahne persing.

sorry, to nemohlo jet rychleji :)

ale reko se povedlo, kdyz to budi takovy dojem

+3/0
23.5.2016 0:22

L33u77d63v75í88k 14M33a73t97o47u83š13e98k 1691467418494

To je ostuda, tak dlouho se jedná kdo to dostane a přijedou na obstarožních vlacích.

+1/−4
22.5.2016 21:03

R78a12d40e44k 19J81a10n95a24t80a 9535736524692

Jízdné je u nás cca 4x nižší než v Německu. Úhrada od objednavatelů je cca 2-3x nižší. Proč si myslíte, že za tu cenu je možné mít všude nové vlaky? Minimálně část jich prostě musí být ojetá, nejlíp je to vidět u Regiojetu.

Ostatně v silniční dopravě to máte podobné. Ojetá auta se taky spíše dováží z Německa k nám než opačně :-)

+5/0
22.5.2016 21:23

M19a70r28t90i63n 79H16o84u34b30a 6733921479568

to je pravda, tudel jsem jel v D cca 10km vlakem za cca 5€

0/0
23.5.2016 0:27

J20i31ř56í 79J46o55z14a 3388933380241

Nevim kde jste v Nemecku cestoval... ale ja pokud cestuji v Sasku verejnou dopravou vyuzivam tarif VVO (integrovana doprava Horni Polabi)... na uzemi CR stoji jednodenni jizdenka Labe-Elbe VVO platna u vsech dopravcu vyjma vlaku Eurocity na uzemi Saska 250 Kc, v Nemecku pak v prepoctu vyjde na 400 Kc...

0/0
23.5.2016 5:35

R94a63d78e74k 33J78a10n54a77t73a 9425796784812

To je ale identická síťová jízdenka platná na obou stranách hranic.

Zkuste si porovnat třeba 20 km cestu vlakem někde v rámci ČR a někde v rámci Německa a uvidíte. A když to zkusíte třeba ve 3 lidech (ČD mají skupinovou slevu, v Německu ovšem není u krátkých cest obvyklá) uvidíte to ještě lépe.

+2/0
23.5.2016 9:32

P60a43v93e77l 19Š69m25í44d53e84k 6929340723368

No a co žlutý jejich vozy, klobouk nahoru před Leošem , ten aspoň koupil nové.;-D

0/−1
23.5.2016 19:19

P96e64t79r 76H89r75a68b25á36k 6190107502730

Proč vlastně vyrábíme vlaky, když musíme kupovat ojetiny?

0/0
22.5.2016 20:54

R47a68d81e77k 50J77a97n84a21t20a 9605836684972

Protože je evropská ekonomika propojena, cla neexistují.

Českému výrobci železničních vozidel je víceméně jedno, zda ho prodá v ČR nebo v zahraničí, důležité je, aby dostal zaplaceno. A čeští dopravci nemají tolik peněz jako západní, protože u nás máme nízké jízdné a nízké "dotace" (úhrady od objednavatelů za objednanou dopravu).

Vaše otázka je prostě asi na úrovni "proč si lidi v Kolíně kupují ojetá auta, když mají hned za městem automobilku?"

+7/0
22.5.2016 21:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.