Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jindřichohradecká úzkokolejka je v koncích, vedení nemá peníze na mzdy

Jedna z hlavních turistických atrakcí Jihočeského kraje zabředává do čím dál větších potíží. Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) letos čelily už exekuci, teď chybí peníze na mzdy a majitelé připravují rozdělení firmy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L76u83c16i39a59n 79P71a74p81a10z48i97a38n 5244107121115

Nové vozy mne nezaujaly, není důvod pak cestovat takovou lokálkou.

+1/−1
23.5.2016 22:41

M42i53r58o62s92l69a53v 13Z72i25k15m82u81n36d 6168362237188

Jak je to dlouho, co různí "dopravní odporníci" vychvalovali soukromé dopravce za požadovanou nižní cenu za vlakový km ... Soukromník "bez aparátu zbytečných úředníků" je přeci levnější ... Žádný strom neroste do nebe ...

Navíc JHMD s nikým nesoutěží ...

+5/−1
23.5.2016 15:57

J88a68n 19C32e73p56e88k 1794816510

Chtěl jsem se optat místních poměrů znalých, byly již opraveny alespoň koleje? Byl jsem tam zhruba před asi 7 lety a koleje v lesích byly v příšerném stavu. Rozpadlé pražce, chybějící šrouby držící koleje k pražcům atd. Bál jsem se že to časem musí vykolejit.

+1/0
23.5.2016 11:27

D88a38v51i37d 43V53a70c51l94a25v83e23k 2614360868645

Co se tyce vetve JH-NB, tak tam minimalne v useku Kaproun-NB je to uz par let nove/opravene, novy svrsek. Krome toho to tedy v prisernem stavu nebylo nikdy :-). Sem, tam problemek. Pesmo u koleji se tady v lete pohybuju uz mnoho let.

0/0
24.5.2016 8:17

K65a91r98e72l 42K70ř25i16v20a43n 6910193795124

Věčná škoda úzkokolejky. Znám ji už přes půlstoletí. Co vzít takhle pár dotací pofidérním "neziskovkám" a dát je té železnici ?

+3/0
23.5.2016 10:39

P72a22u87l 11J24a44r72o77s 2483378650

Doufam,ze zase nebudou chtit dotace od statu,jak se tady bezne deje.

0/−1
23.5.2016 9:41
Foto

M64i41c96h33a75l 16N82a45j19m89a96n 7809183196270

Smluvně se zavážou, že budou jezdit za 60 Kč/km a pak chtějí víc?

Založí finanční plán na dotacích, jejichž velikost je nejistá....

Selhání vedení firmy, bohužel.

+10/0
23.5.2016 7:54

V23í45t26ě10z61s60l71a92v 51K71l35o60z22í52k 3911879534707

Byt tam Šatava, tak se tohle zcela jistě neděje... Tohle je trest, a bude hůř...

+13/0
23.5.2016 3:05

J16a76n 39J27i81r44k36a 7190720690

Do pozadi nevidim, ale ze vsech stran slysim, ze za Satavy draha vstala z popela a pod novym managementem to jde <I> ke zdi.

Jak se to vlastne prihodilo, ze se k tomu dostali ty lidi, ktery to maj dneska...? Do pozadi nevidim a docela by mne to zajimalo. Co dneska vlastne Satava dela...?

Doprave nerozumim, ale obecne si myslim, ze jako koncept "osobni prepravy zamestnancu" to nema sanci. Uz za mejch mladejch let jsem jel do Vcelnice lokalkou, jenom kdyz jsem nikam nechvatal. Na stopa to bylo 95 pripadech ze sta rychlejsi.

Ale jako koncept vikendove a letni atrakce by to snad zivotaschopne mohlo byt. Jezdi nam kolem chaty a moc by me mrzelo, kdyby tam zu nikdy za plotem para neprojela. ;-(

Aspon ze dcery se jeste stacily svezt...

+18/0
22.5.2016 21:30

I21v75a41n 78S90o95t 6309364616478

Dotace! Nebrečíte nedostanete! Neziskovka to zachrání!

0/0
23.5.2016 9:15

P75a14u91l 47J54a61r49o55s 2693928260

Presne tak.Novy managemnet.Penize si rozeberou a na provoz nezustane.Tak to tady chodi.

+1/0
23.5.2016 9:44

J12a53n 19Z11e41m87a94n 1626815734526

Bohužel Šatava udělal z JHMD akciovku a akcionáři chtěli dividendy, zatímco Šatava veškerý zisk investoval do oprav tratí. Tak ho na valné hromadě zbavili funkce a od té doby to jde cugrunt.

+1/0
23.5.2016 22:53

D87a11v80i74d 40V56a68c26l31a64v36e15k 2944120848905

Takova ceska klasika - lide zatouzili po penezich .... nekteri po dividendnich, nekteri po firemnich skrz zakazky .... stare vedeni rozpusteno, vystipano

0/0
24.5.2016 8:20

J71a30n 93B80í48l79e52k 7194322314763

Nějak nechápu, proč mají tyto vagony klimatizaci. Zbytečně je pak vše drahé!

+7/−2
22.5.2016 21:23

M59a17r35t72i78n 73H32o26u89b65a 6793311929868

protoze je to podmnka ziskani dotace. protoze nekdo nekde si mysli, ze bez klimi to dnes nejde

+6/0
22.5.2016 23:34
Foto

M53i71c61h75a47l 23N98a56j96m32a42n 7869923146170

Ta klimatizace náklady na provoz nevytrhne. A navíc v nových motorových vozech (Hašibedna) je to letních měsících nutnost jinak by se cestující doslova upekly.

0/−1
23.5.2016 9:12

J57a71n 52D18ě78d 8196189953901

Ono je to hodně o těch hašišbednách. Zahučeli do toho mraky peněz a vytvořili obludnost o kterou těžko bude mít zájem někdo, kdo by se jinak vypravil svézt romantickou lokálkou. Takže vypravit se jako dříve svézt po úzké už nelze. Pokud tak na nostalgii. No a dopravní využití taková trať ve skutečnosti již dávno nemá. I kdyby tisíc šotoušů na jedné hromadě, tak nemá.

+13/−2
22.5.2016 21:10

R56o41m71a84n 93P34o91l97á11č92e93k 5186909425

60 Kč/km mi málo nepřijde... Tak asi je někde chyba u dopravce... Srovnání s ČD je trochu mimo... Ty z těch 100Kč nasypou do lepších vlaků a navíc platí SŽDC, což u JMHD odpadá.

Pokud to je turistická atrakce, tak at zvýší jízdné jako jinde... Na Mallorce jsem taky platil 5 EUR za tramvaj, protože to je turistická atrakce. V Praze se taky platí za historickou tramvaj víc než za běžnou...V ZOO taky platím za vláček 40 Kč za osobu a nikomu to divné nepřijde.

+7/0
22.5.2016 20:09

R84o18m77a12n 19M12a40r91t79í28n18e41k 3923360230248

za páru se v J.Hradci platí podstatně vyšší jizdné nežli je standart, viz cenník. Tudy mysím cesta už nevede..

+4/0
22.5.2016 20:43

J77a44n 75D69ě28d 8156509233621

No, koleje u Hradce celkem sousedí s Gmündskou úzkorozchodkou. Rakušané se svezou párou za 33euro. A nekrachují.

+1/0
22.5.2016 20:55

J71o40s43e85f 98K19u98b66e38š 9665985119164

Jenze JHMD jezdi v zavazku verejne dopravy... Jako CD, ICOM, atd... Tato doprava neni turisticka atrakce, jak tu nekteri trvdi, ale normalne slouzi pro denni dojizdeni!

+7/0
22.5.2016 22:06

M98a92r60t64i60n 53H76o61u40b64a 6843851259598

ale nikoliv ta para. coz je zrejme jedinby duvod, proc to chteji rozdeli nt dve spolecnosti - jedna bude provozovat turisticke vlaky a druha ZDO. Jen jsem se nedoctl, komu zustanou koleje a nadrazi.

0/0
22.5.2016 23:36

J42o31s24e78f 66K63u48b47e71š 9955165809194

Koleje určitě budou u té "výdělečnější" části, potože moc dobře vědí že na infrastrukturu dostanou peníze... Bohužel takto to tam poslední 3 roky funguje.

0/0
23.5.2016 7:26

P18a74u64l 69J23a23r70o45s 2813188630

To proto,ze maji management,ktery si nerozebere zisk a pak nezustane na provoz.V Rakousku vedi co delaji a nejsou tam,takovi podvodnici jako v cesku.

0/0
23.5.2016 9:50

M53a96r45e11k 40Š74i58m98o82n 2594667448248

"Platí SŽDC, couž u JMHD odpadá" - tohle mi přijde jako absurdní argument. JHMD - provoz platí svému oddělení JHMD - trať peníze na údržbu, a modernizaci úplně stejně jako jako ČD platí SŽDC - jen s tím rozdílem, že to nejsou dvě firmy, ale jen jedna.

+6/0
22.5.2016 21:21

R87o42m46a66n 60P31o63l58á79č44e68k 5856759945

Nechcete mi tvrdit, že údržba úzkokolejky vyjde stejně draho jako dráhy se zabezpečovam a rychlostí okolo 80 - 120 km/h;-).

+1/−1
22.5.2016 21:44

J71a72n 54P23r59i22c59h34y69s27t47a16l 8961478163

Vyjde to draz, protoze u uzkokolejky se naklady rozpocitaji na mensi pocet vlaku.

+4/0
22.5.2016 22:18

R96o58m50a39n 49P80o79l75á13č83e60k 5546159735

O to jsou koleje méně opotřebované... Výhybky srdcovky atd.

+1/−1
22.5.2016 22:31

K61a76t24e64ř78i85n35a 38V45ý17b32o64r62n71á 6280299549

Moc se v tom nevyznám, ale údržba trati není jen o opotřebení srdcovek, ale spíše o pochůzkářích a podbíječkách. Znáte nějakou úzkorozchodnou strojní podbíječku nebo se to tam musí dělat všechno ručně?

+2/0
22.5.2016 23:23

J34o25s51e81f 84K27u55b36e23š 9905955519384

Mají úzkorozchodnou podbíječku... I MUVku... Je to normální trať jako každá jiná, jen s úzkým rozchodem

+2/0
23.5.2016 7:27

M98a67r54t60i17n 50H32o51u27b61a 6803681229438

opotrebeni koleji je ta nejmensi polozka, to se resi jednou za 50 let.

jsou jine, podstatne drazsi zalezitosti. napr. nadrazi, jejich stav a denni udrzba, revize apod.

+1/0
22.5.2016 23:40

M17a84r28t18i57n 82H39o35u38b63a 6903761599688

odkaz na jny clanek, ze onech 60Kc je ulet smwrem dolu a 100K pro CD zase ulet smerem nahoru, ze relane cena je nekde uprostred

http://ekonomika.idnes.cz/dalsi-nemecke-ojetiny-na-ceske-koleje-jezdit-budou-z-plzne-do-mostu-1d5-/eko-doprava.aspx?c=A160520_173107_eko-doprava_suj

0/0
23.5.2016 0:05

D37a64v93i38d 86V17a17c63l20a11v63e77k 2964130168635

Nechceme, vyjde to draz :-D

0/0
24.5.2016 8:23

M70i22r71o82s48l51a94v 82Z48i67k98m72u39n89d 6688402897638

JHMD taky něco platí za ŽDC a to za kolejnicovou splítku ...

0/0
23.5.2016 16:00

F23r62a66n51t81i15š36e52k 74M27a53t79ě85j36č29e73k 7913772143751

V POLOVINĚ ROKU 1997 PŘEBÍRALA AKCIOVÁ SPOLEČNOST JINDŘICHOHRADECKÉ MÍSTNÍ DRÁHY (JHMD) PROVOZ NA ÚZKOKOLEJCE Z JINDŘICHOVA HRADCE DO NOVÉ BYSTŘICE, MNOZÍ JÍ PROROKOVALI KRÁTKÝ ŽIVOT. DNES TATO FIRMA PATŘÍ PODLE JINDŘICHOHRADECKÉ POBOČKY JIHOČESKÉ HOSPODÁŘSKÉ KOMORY V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH MEZI NEJÚSPĚŠNĚJŠÍ V REGIONU.

Cesta od začátku provozování lokálky, která byla ve velmi špatném technickém stavu a ještě horší ekonomické situaci, nebyla nijak jednoduchá. Komplikovala ji již samotná jednání o pronájmu trati, na které České dráhy zastavily na počátku roku 1997 veškerý provoz. Nakonec se firmě v lednu 1998 podařilo za symbolickou jednu korunu koupit od státu nejen novobystřickou trať, ale i trať mezi Jindřichovým Hradcem a Obrataní, včetně veškerých budov, technického zázemí i vozidel.

Kdo si umí představit lepší start do podnikání, ne jednu korunu českou?!

Více na: http://www.euro.cz/byznys/take-zeleznice-se-da-provozovat-se-ziskem-869062#utm_medium=selfpromo&utm_source=euro&utm_campaign=copylink

+3/−4
22.5.2016 20:01

M30a85r69t21i89n 28H18o43u34b29a 6413321869438

1Kc za start do pdnikani ale v jejeich pripade znamenal pozadavek na obrovkse invetsice. treba proto, ze trat vedel drive do mrtve zony (pardon - hranicniho pasma s rakouskem) a CD, tehdy CSD potazmi stat na trat od 80.let jednoduse ... nebyla ji venovana zadna pozornost. tzn. cela trat a ostatni infrastruktura byla prakticky v rozkladu

+2/0
22.5.2016 23:43

M89i52r96o28s39l66a56v 94Z76i76k39m67u80n72d 6528642967908

Celá infrastruktura někdejších ČSD byla díky socialistickému šafáření v rozkladu ... Tratě dnešní JHMD na tom byly relativně líp než hlavní tratě s desítkami kilometrů "pomalých jízd"...

+1/0
23.5.2016 16:04

P36e24t42r 36V92e54s61e62l96ý 8915275542846

Závist je sfiňa, co? Víte o tom kulové, ale budete prudit.

+1/0
23.5.2016 7:53

P30e92t52r 45M76a75r73š47á46l28e34k 9195912814319

Ty nový vlaky jsou pěkně hnusný.Rv

+27/−1
22.5.2016 19:50

L47u44d89ě68k 31N50ě95m71e10c 5625591512654

Copak hnusný. Ale kdybyste tou ponorkou jel někdy v parnu, tak byste při vystupování děkoval bohu, že jste jízdu přežil. Je to k zalknutí.

+1/0
22.5.2016 20:41

M76a68r64t76i31n 91Š18v74a37n36c75a88r 5332523

Úzkokolejka je turistickou ikonou kraje. Kraj by ji neměl nechat na holičkách.

+10/0
22.5.2016 19:49

P88a94v18e26l 11S72o40v25i61č11k58a 4336448345302

Problém je, že v dobách, kdy to vedli lidé v čele s panem Šatavou JHMD vzkvétala a rozšiřovala své aktivity. Pak ale přišlo nové vedení a Jindřichohradecké dráhy opět mají existenční problémy jako za dob ČD. Na vině tedy není zlý kraj, ale špatný management firmy.

+25/−1
22.5.2016 19:59

L52u81k27á33š 18Š70m76a63h56e87l 2987724552194

No, v jižních Čechách bohužel obojí, tady o železnici rozhodují moneyžeři z JIKORDu, kteří železnici rozumí méně než průměrný absolvent střední dopravní školy... a své fleky dostali jako politickou trafiku. Tím se problémy násobí. A bude hůř.

+4/0
23.5.2016 9:57

R18o23m79a96n 97P16o76l90á46č58e78k 5346609175

A nebo at to převezme jiná parta šotošů, která to zvládne ufinancovat ;-)

+1/0
22.5.2016 20:11
Foto

P62a28v96e57l 83P54o84k53o58r64n24ý 2806214410602

Tady nejde vždy o peníze, ale o licence k provozu, bez nich to nemůžete provozovat. A než by je nový majitel získal.. Třeba Křetínský, viz odkaz, si také musel koupit s jachtou i firmu, protože on osobně neměl licenci.

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/384687/kauza-panama-papers-v-karibiku-mam-jen-legalni-lod-rika-kretinsky.html

+1/−1
22.5.2016 20:34

R38o11m10a83n 15P52o86l77á35č45e27k 5536609455

Licenci vydává DÚ ne? Pokud firma splní podmínky, tak není co řešit.

+1/0
22.5.2016 21:50
Foto

P68a54v82e20l 69P10o37k89o51r87n11ý 2346644640252

Kdysi se psalo, že licence měl pouze Šabata jako zakladatel, a že s tím mělo to současné vedení problém, aby je také získalo.

To máte jako se stavbou, vy říkáte, že kdo splní podmínky, tak povolení dostane. Stavěl jste někdy? A uvědomte si, že úzkolejka je stavba desítky kilometrů dlouhá.

0/0
23.5.2016 8:52

M82i27r93o44s39l18a56v 77Z50i55k63m75u50n71d 6218662107338

Pan Šatava byl z hlediska zákona od dráhách osobou odborně způsobilou pro "provozování dráhy a drážní dopravy" ... právnická osoba musí mít "k mání" takovou osobu ...

+1/0
23.5.2016 16:07

J17o89s19e41f 69K51u41b33e47š 9585225819804

Uzkokolejku jako takovou me, ale soucasne JHMD at klidne necha padnout na hubu...

+1/−1
22.5.2016 22:08

J87i32ř62í 52J28o33z18a 3308373210761

Ja nevim kdo z diskutujicich je z Jiznich Cech ci se orientuje v dopravni politice Jihoceskeho kraje, presto je nutne zde zduraznit, ze verejna doprava zde a Jihu Cech (vyjma MHD) je na katastrofalni urovni a to jak na zeleznici, tak v regionalni autobusove doprave... tak napriklad na trati z Budejc do Veseli.n. L. (paterni trat na Prahu) jedou jen 6 paru vlaku ve vsedni dny a 4 pary v nepracovni dny. Na trati z Budejc do Ceskych Velenic je interval dokonce 4 hodiny v nepracovni dny! Po 18:30 hod. v nepracovni dny se nedostanete autobusem na paternich linkach z Budejc napr. smer Kaplice. Pokud chce nekdo cestovat na Lipno z Krumlova o vikendu musi cucet na jizdni rad jak tele, nebot jedou jen 2 spoje za sobotu a 2 za nedeli! Jina moznost je to vzit pres Budejce! Zajizdka k neuvereni! Kdo chce pak jezdit verejnou dopravu v Jihoceskem kraji s tak absolutne mizernou nabidkou spojeni? Nedivim se, ze jsou Budejce zacpane auty, kdyz nic jineho lidem nezbyva nez jet prave autem! Vinen je kraj, mel by navysit rozpocet na verejnou dopravu. Mimochodem JHMD zas tak "drahe" nejsou ve srovani s tim, ze kraj chce platit soukromemu dopravci GW train regio na sumavskych lokalkach 80 Kc/km... zjistoval jsem kolik stoji provoz tramvaje. A zjistil jsem to diky kamaradovi z Dopravniho podniku mest Mostu a Litvinova... tramvaj vychazi na 60 Kc na jeden kilometr... tedy stejne jako provoz vlaku spolecnosti JHMD... prijde mi to zvlastni, ze vlak stoji na kilometr stejne jako tramvaj...

+22/−3
22.5.2016 18:36







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.