Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jindřichohradecká úzkokolejka je v koncích, vedení nemá peníze na mzdy

Jedna z hlavních turistických atrakcí Jihočeského kraje zabředává do čím dál větších potíží. Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) letos čelily už exekuci, teď chybí peníze na mzdy a majitelé připravují rozdělení firmy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L16u65c63i68a35n 39P95a84p62a51z24i63a66n 5524947661635

Nové vozy mne nezaujaly, není důvod pak cestovat takovou lokálkou.

+1/−1
23.5.2016 22:41

M13i34r23o83s55l58a94v 15Z69i67k56m18u50n10d 6538592517798

Jak je to dlouho, co různí "dopravní odporníci" vychvalovali soukromé dopravce za požadovanou nižní cenu za vlakový km ... Soukromník "bez aparátu zbytečných úředníků" je přeci levnější ... Žádný strom neroste do nebe ...

Navíc JHMD s nikým nesoutěží ...

+5/−1
23.5.2016 15:57

J57a84n 68C54e52p80e82k 1984456640

Chtěl jsem se optat místních poměrů znalých, byly již opraveny alespoň koleje? Byl jsem tam zhruba před asi 7 lety a koleje v lesích byly v příšerném stavu. Rozpadlé pražce, chybějící šrouby držící koleje k pražcům atd. Bál jsem se že to časem musí vykolejit.

+1/0
23.5.2016 11:27

D12a89v31i32d 44V49a19c64l53a57v59e16k 2674620658705

Co se tyce vetve JH-NB, tak tam minimalne v useku Kaproun-NB je to uz par let nove/opravene, novy svrsek. Krome toho to tedy v prisernem stavu nebylo nikdy :-). Sem, tam problemek. Pesmo u koleji se tady v lete pohybuju uz mnoho let.

0/0
24.5.2016 8:17

K48a76r22e51l 69K13ř24i72v47a80n 6940573815424

Věčná škoda úzkokolejky. Znám ji už přes půlstoletí. Co vzít takhle pár dotací pofidérním "neziskovkám" a dát je té železnici ?

+3/0
23.5.2016 10:39

P10a55u23l 40J13a79r46o33s 2723118900

Doufam,ze zase nebudou chtit dotace od statu,jak se tady bezne deje.

0/−1
23.5.2016 9:41
Foto

M87i16c93h29a50l 26N15a88j80m41a16n 7869933936970

Smluvně se zavážou, že budou jezdit za 60 Kč/km a pak chtějí víc?

Založí finanční plán na dotacích, jejichž velikost je nejistá....

Selhání vedení firmy, bohužel.

+10/0
23.5.2016 7:54

V75í58t84ě62z53s61l82a20v 56K13l92o36z58í85k 3341259134207

Byt tam Šatava, tak se tohle zcela jistě neděje... Tohle je trest, a bude hůř...

+13/0
23.5.2016 3:05

J60a80n 96J29i52r95k64a 7890670100

Do pozadi nevidim, ale ze vsech stran slysim, ze za Satavy draha vstala z popela a pod novym managementem to jde <I> ke zdi.

Jak se to vlastne prihodilo, ze se k tomu dostali ty lidi, ktery to maj dneska...? Do pozadi nevidim a docela by mne to zajimalo. Co dneska vlastne Satava dela...?

Doprave nerozumim, ale obecne si myslim, ze jako koncept "osobni prepravy zamestnancu" to nema sanci. Uz za mejch mladejch let jsem jel do Vcelnice lokalkou, jenom kdyz jsem nikam nechvatal. Na stopa to bylo 95 pripadech ze sta rychlejsi.

Ale jako koncept vikendove a letni atrakce by to snad zivotaschopne mohlo byt. Jezdi nam kolem chaty a moc by me mrzelo, kdyby tam zu nikdy za plotem para neprojela. ;-(

Aspon ze dcery se jeste stacily svezt...

+18/0
22.5.2016 21:30

I11v93a68n 29S46o15t 6139864486208

Dotace! Nebrečíte nedostanete! Neziskovka to zachrání!

0/0
23.5.2016 9:15

P56a38u15l 95J46a26r57o88s 2553138560

Presne tak.Novy managemnet.Penize si rozeberou a na provoz nezustane.Tak to tady chodi.

+1/0
23.5.2016 9:44

J26a12n 76Z43e23m11a55n 1156875964636

Bohužel Šatava udělal z JHMD akciovku a akcionáři chtěli dividendy, zatímco Šatava veškerý zisk investoval do oprav tratí. Tak ho na valné hromadě zbavili funkce a od té doby to jde cugrunt.

+1/0
23.5.2016 22:53

D92a82v18i61d 44V73a89c53l81a46v75e92k 2624310758105

Takova ceska klasika - lide zatouzili po penezich .... nekteri po dividendnich, nekteri po firemnich skrz zakazky .... stare vedeni rozpusteno, vystipano

0/0
24.5.2016 8:20

J81a35n 48B74í43l64e53k 7844912914853

Nějak nechápu, proč mají tyto vagony klimatizaci. Zbytečně je pak vše drahé!

+7/−2
22.5.2016 21:23

M33a14r57t80i59n 22H92o45u31b86a 6843811839988

protoze je to podmnka ziskani dotace. protoze nekdo nekde si mysli, ze bez klimi to dnes nejde

+6/0
22.5.2016 23:34
Foto

M12i30c19h49a19l 23N21a46j10m72a79n 7499323296380

Ta klimatizace náklady na provoz nevytrhne. A navíc v nových motorových vozech (Hašibedna) je to letních měsících nutnost jinak by se cestující doslova upekly.

0/−1
23.5.2016 9:12

J38a33n 69D51ě86d 8666499343641

Ono je to hodně o těch hašišbednách. Zahučeli do toho mraky peněz a vytvořili obludnost o kterou těžko bude mít zájem někdo, kdo by se jinak vypravil svézt romantickou lokálkou. Takže vypravit se jako dříve svézt po úzké už nelze. Pokud tak na nostalgii. No a dopravní využití taková trať ve skutečnosti již dávno nemá. I kdyby tisíc šotoušů na jedné hromadě, tak nemá.

+13/−2
22.5.2016 21:10

R26o79m69a84n 53P23o96l53á63č75e41k 5436449445

60 Kč/km mi málo nepřijde... Tak asi je někde chyba u dopravce... Srovnání s ČD je trochu mimo... Ty z těch 100Kč nasypou do lepších vlaků a navíc platí SŽDC, což u JMHD odpadá.

Pokud to je turistická atrakce, tak at zvýší jízdné jako jinde... Na Mallorce jsem taky platil 5 EUR za tramvaj, protože to je turistická atrakce. V Praze se taky platí za historickou tramvaj víc než za běžnou...V ZOO taky platím za vláček 40 Kč za osobu a nikomu to divné nepřijde.

+7/0
22.5.2016 20:09

R81o77m73a85n 13M83a11r19t89í72n17e91k 3623240390958

za páru se v J.Hradci platí podstatně vyšší jizdné nežli je standart, viz cenník. Tudy mysím cesta už nevede..

+4/0
22.5.2016 20:43

J41a61n 95D53ě32d 8396539353921

No, koleje u Hradce celkem sousedí s Gmündskou úzkorozchodkou. Rakušané se svezou párou za 33euro. A nekrachují.

+1/0
22.5.2016 20:55

J86o75s35e84f 55K87u94b93e87š 9875725239804

Jenze JHMD jezdi v zavazku verejne dopravy... Jako CD, ICOM, atd... Tato doprava neni turisticka atrakce, jak tu nekteri trvdi, ale normalne slouzi pro denni dojizdeni!

+7/0
22.5.2016 22:06

M45a50r62t16i89n 95H77o60u59b82a 6243671439788

ale nikoliv ta para. coz je zrejme jedinby duvod, proc to chteji rozdeli nt dve spolecnosti - jedna bude provozovat turisticke vlaky a druha ZDO. Jen jsem se nedoctl, komu zustanou koleje a nadrazi.

0/0
22.5.2016 23:36

J46o89s22e52f 34K47u91b26e18š 9755335439844

Koleje určitě budou u té "výdělečnější" části, potože moc dobře vědí že na infrastrukturu dostanou peníze... Bohužel takto to tam poslední 3 roky funguje.

0/0
23.5.2016 7:26

P22a96u73l 35J65a82r60o25s 2553898250

To proto,ze maji management,ktery si nerozebere zisk a pak nezustane na provoz.V Rakousku vedi co delaji a nejsou tam,takovi podvodnici jako v cesku.

0/0
23.5.2016 9:50

M48a56r57e41k 36Š91i21m27o22n 2184577148758

"Platí SŽDC, couž u JMHD odpadá" - tohle mi přijde jako absurdní argument. JHMD - provoz platí svému oddělení JHMD - trať peníze na údržbu, a modernizaci úplně stejně jako jako ČD platí SŽDC - jen s tím rozdílem, že to nejsou dvě firmy, ale jen jedna.

+6/0
22.5.2016 21:21

R48o75m87a29n 41P86o82l55á21č65e63k 5856569575

Nechcete mi tvrdit, že údržba úzkokolejky vyjde stejně draho jako dráhy se zabezpečovam a rychlostí okolo 80 - 120 km/h;-).

+1/−1
22.5.2016 21:44

J84a82n 62P90r98i95c13h77y89s60t89a25l 8631168303

Vyjde to draz, protoze u uzkokolejky se naklady rozpocitaji na mensi pocet vlaku.

+4/0
22.5.2016 22:18

R75o63m92a97n 90P27o16l71á95č23e13k 5426919455

O to jsou koleje méně opotřebované... Výhybky srdcovky atd.

+1/−1
22.5.2016 22:31

K90a77t50e44ř63i41n39a 55V65ý15b79o41r69n84á 6370399269

Moc se v tom nevyznám, ale údržba trati není jen o opotřebení srdcovek, ale spíše o pochůzkářích a podbíječkách. Znáte nějakou úzkorozchodnou strojní podbíječku nebo se to tam musí dělat všechno ručně?

+2/0
22.5.2016 23:23

J32o75s35e45f 11K69u87b65e39š 9775205669774

Mají úzkorozchodnou podbíječku... I MUVku... Je to normální trať jako každá jiná, jen s úzkým rozchodem

+2/0
23.5.2016 7:27

M94a62r20t42i97n 82H48o79u10b73a 6903301979878

opotrebeni koleji je ta nejmensi polozka, to se resi jednou za 50 let.

jsou jine, podstatne drazsi zalezitosti. napr. nadrazi, jejich stav a denni udrzba, revize apod.

+1/0
22.5.2016 23:40

M27a59r56t31i44n 66H96o80u65b66a 6983881179628

odkaz na jny clanek, ze onech 60Kc je ulet smwrem dolu a 100K pro CD zase ulet smerem nahoru, ze relane cena je nekde uprostred

http://ekonomika.idnes.cz/dalsi-nemecke-ojetiny-na-ceske-koleje-jezdit-budou-z-plzne-do-mostu-1d5-/eko-doprava.aspx?c=A160520_173107_eko-doprava_suj

0/0
23.5.2016 0:05

D78a33v63i29d 88V87a19c26l30a37v86e53k 2894450318125

Nechceme, vyjde to draz :-D

0/0
24.5.2016 8:23

M43i25r13o81s69l16a82v 56Z74i98k80m24u95n52d 6428192757858

JHMD taky něco platí za ŽDC a to za kolejnicovou splítku ...

0/0
23.5.2016 16:00

F11r76a20n71t41i20š77e11k 38M29a44t90ě75j60č58e63k 7333832843341

V POLOVINĚ ROKU 1997 PŘEBÍRALA AKCIOVÁ SPOLEČNOST JINDŘICHOHRADECKÉ MÍSTNÍ DRÁHY (JHMD) PROVOZ NA ÚZKOKOLEJCE Z JINDŘICHOVA HRADCE DO NOVÉ BYSTŘICE, MNOZÍ JÍ PROROKOVALI KRÁTKÝ ŽIVOT. DNES TATO FIRMA PATŘÍ PODLE JINDŘICHOHRADECKÉ POBOČKY JIHOČESKÉ HOSPODÁŘSKÉ KOMORY V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH MEZI NEJÚSPĚŠNĚJŠÍ V REGIONU.

Cesta od začátku provozování lokálky, která byla ve velmi špatném technickém stavu a ještě horší ekonomické situaci, nebyla nijak jednoduchá. Komplikovala ji již samotná jednání o pronájmu trati, na které České dráhy zastavily na počátku roku 1997 veškerý provoz. Nakonec se firmě v lednu 1998 podařilo za symbolickou jednu korunu koupit od státu nejen novobystřickou trať, ale i trať mezi Jindřichovým Hradcem a Obrataní, včetně veškerých budov, technického zázemí i vozidel.

Kdo si umí představit lepší start do podnikání, ne jednu korunu českou?!

Více na: http://www.euro.cz/byznys/take-zeleznice-se-da-provozovat-se-ziskem-869062#utm_medium=selfpromo&utm_source=euro&utm_campaign=copylink

+3/−4
22.5.2016 20:01

M91a71r50t17i53n 88H17o93u29b76a 6943761779138

1Kc za start do pdnikani ale v jejeich pripade znamenal pozadavek na obrovkse invetsice. treba proto, ze trat vedel drive do mrtve zony (pardon - hranicniho pasma s rakouskem) a CD, tehdy CSD potazmi stat na trat od 80.let jednoduse ... nebyla ji venovana zadna pozornost. tzn. cela trat a ostatni infrastruktura byla prakticky v rozkladu

+2/0
22.5.2016 23:43

M43i53r90o71s82l92a13v 68Z76i62k22m83u32n29d 6648412297578

Celá infrastruktura někdejších ČSD byla díky socialistickému šafáření v rozkladu ... Tratě dnešní JHMD na tom byly relativně líp než hlavní tratě s desítkami kilometrů "pomalých jízd"...

+1/0
23.5.2016 16:04

P33e50t93r 38V36e12s27e51l13ý 8835805612336

Závist je sfiňa, co? Víte o tom kulové, ale budete prudit.

+1/0
23.5.2016 7:53

P66e22t72r 27M15a72r60š10á91l30e33k 9945862944699

Ty nový vlaky jsou pěkně hnusný.Rv

+27/−1
22.5.2016 19:50

L65u86d38ě86k 57N46ě53m36e19c 5155261872544

Copak hnusný. Ale kdybyste tou ponorkou jel někdy v parnu, tak byste při vystupování děkoval bohu, že jste jízdu přežil. Je to k zalknutí.

+1/0
22.5.2016 20:41

M40a89r29t86i25n 39Š54v70a59n12c59a68r 5672563

Úzkokolejka je turistickou ikonou kraje. Kraj by ji neměl nechat na holičkách.

+10/0
22.5.2016 19:49

P40a29v69e43l 49S17o56v85i25č54k92a 4146858225842

Problém je, že v dobách, kdy to vedli lidé v čele s panem Šatavou JHMD vzkvétala a rozšiřovala své aktivity. Pak ale přišlo nové vedení a Jindřichohradecké dráhy opět mají existenční problémy jako za dob ČD. Na vině tedy není zlý kraj, ale špatný management firmy.

+25/−1
22.5.2016 19:59

L63u21k87á83š 16Š68m11a11h45e78l 2577494972154

No, v jižních Čechách bohužel obojí, tady o železnici rozhodují moneyžeři z JIKORDu, kteří železnici rozumí méně než průměrný absolvent střední dopravní školy... a své fleky dostali jako politickou trafiku. Tím se problémy násobí. A bude hůř.

+4/0
23.5.2016 9:57

R84o78m27a88n 89P22o17l48á70č76e80k 5966549745

A nebo at to převezme jiná parta šotošů, která to zvládne ufinancovat ;-)

+1/0
22.5.2016 20:11
Foto

P74a93v21e52l 41P85o94k89o71r84n61ý 2866394280342

Tady nejde vždy o peníze, ale o licence k provozu, bez nich to nemůžete provozovat. A než by je nový majitel získal.. Třeba Křetínský, viz odkaz, si také musel koupit s jachtou i firmu, protože on osobně neměl licenci.

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/384687/kauza-panama-papers-v-karibiku-mam-jen-legalni-lod-rika-kretinsky.html

+1/−1
22.5.2016 20:34

R63o91m67a57n 80P39o74l74á24č95e10k 5776259505

Licenci vydává DÚ ne? Pokud firma splní podmínky, tak není co řešit.

+1/0
22.5.2016 21:50
Foto

P21a12v19e24l 36P36o50k67o14r17n22ý 2196944160422

Kdysi se psalo, že licence měl pouze Šabata jako zakladatel, a že s tím mělo to současné vedení problém, aby je také získalo.

To máte jako se stavbou, vy říkáte, že kdo splní podmínky, tak povolení dostane. Stavěl jste někdy? A uvědomte si, že úzkolejka je stavba desítky kilometrů dlouhá.

0/0
23.5.2016 8:52

M37i12r82o87s23l17a83v 23Z48i73k44m98u28n95d 6558412177798

Pan Šatava byl z hlediska zákona od dráhách osobou odborně způsobilou pro "provozování dráhy a drážní dopravy" ... právnická osoba musí mít "k mání" takovou osobu ...

+1/0
23.5.2016 16:07

J49o60s81e51f 71K12u91b82e95š 9865595459704

Uzkokolejku jako takovou me, ale soucasne JHMD at klidne necha padnout na hubu...

+1/−1
22.5.2016 22:08

J44i67ř42í 86J92o26z88a 3118423360881

Ja nevim kdo z diskutujicich je z Jiznich Cech ci se orientuje v dopravni politice Jihoceskeho kraje, presto je nutne zde zduraznit, ze verejna doprava zde a Jihu Cech (vyjma MHD) je na katastrofalni urovni a to jak na zeleznici, tak v regionalni autobusove doprave... tak napriklad na trati z Budejc do Veseli.n. L. (paterni trat na Prahu) jedou jen 6 paru vlaku ve vsedni dny a 4 pary v nepracovni dny. Na trati z Budejc do Ceskych Velenic je interval dokonce 4 hodiny v nepracovni dny! Po 18:30 hod. v nepracovni dny se nedostanete autobusem na paternich linkach z Budejc napr. smer Kaplice. Pokud chce nekdo cestovat na Lipno z Krumlova o vikendu musi cucet na jizdni rad jak tele, nebot jedou jen 2 spoje za sobotu a 2 za nedeli! Jina moznost je to vzit pres Budejce! Zajizdka k neuvereni! Kdo chce pak jezdit verejnou dopravu v Jihoceskem kraji s tak absolutne mizernou nabidkou spojeni? Nedivim se, ze jsou Budejce zacpane auty, kdyz nic jineho lidem nezbyva nez jet prave autem! Vinen je kraj, mel by navysit rozpocet na verejnou dopravu. Mimochodem JHMD zas tak "drahe" nejsou ve srovani s tim, ze kraj chce platit soukromemu dopravci GW train regio na sumavskych lokalkach 80 Kc/km... zjistoval jsem kolik stoji provoz tramvaje. A zjistil jsem to diky kamaradovi z Dopravniho podniku mest Mostu a Litvinova... tramvaj vychazi na 60 Kc na jeden kilometr... tedy stejne jako provoz vlaku spolecnosti JHMD... prijde mi to zvlastni, ze vlak stoji na kilometr stejne jako tramvaj...

+22/−3
22.5.2016 18:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.