Diskuze

První soukromá dálnice v Česku dostala stopku, Slováci je přitom staví

Plány na první dálnici v Česku, která by vznikla zapojením soukromého kapitálu, dostávají další zpoždění. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr na firmu, která měla ministerstvu dopravy radit s dostavbou dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem. Stát má zapojení soukromníků vyjít levněji.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MM

Ono by taky bylo dobre napsat proc je Slovaci stavi.

Na Slovensku je vystavba a nasledni provoz rychlostni komunikace (doposud usek R1) jednim ze zpusobu jak dostat penize ze statni kasy na ucty firem patricich lidem, co platili soudruhu Ficovi predvolebni kampan pred tim, jak se poprve stal premierem.

Jednoduse receno je to tunel podobne jako system vyberu dalnicnich poplatku provozovany soukromou firmou (v SR).

0 1
možnosti
LU

No pán Marcina, teda vy ste rozum sám o sebe.

R1 začala stavať Radičovej vláda, Fico nastúpil do vlády tesne pred kolaudáciou stavby;-D;-D;-D

0 0
možnosti
LP

Zkušenosti ze zahraničí jsou jasné, soukromá dálnice vyjde vždy dráž než když to financuje stát rovnou a přímo. Jen se vytváří kouřová clona a iluze, která následující generaci přijde velmi draho.

0 1
možnosti
RS

Ide o čas. Východné Slovensko sa potrebuje spojiť so Západom. Ukrajina ten región nepotiahne tak, ako Čechy Nemecko.

0 0
možnosti
LU

Čo má na súkromnej diaľnici robiť polícia? Vyberať pokuty za rýchlosť a posielať ich súkromnej firme, a následne zaslať faktúra za výjazd a časovú mzdu?;-D;-D

Štátny hasiči si za každý výjazd učtujú poplatok podľa zásahu, buď štátu, alebo právnickej resp. súkromnej osobe.

Súkromná firma, ktorá má vzťah so štátom vrámci PPP si všetko platí!

0 1
možnosti
MZ

Nicméně na "soukromé" dálnici bude fungovat "státní" dopravní policie a "státní" hasiči. V rámci tržní ekonomiky by za tyto služby měl soukromník platit a to z vybraného mýtného. Žádné "šedé" mýtné ... tedy jakýsi státem poskytovaný paušál ...

0 0
možnosti
VK

no pak bude mýtné vyšší, je to jednoduché anebo stát dojde ke zjištění že kapacity hasičů a policie na to stačí a radši bude platit menší mýtné. Ve státech to taky tak funguje a nejsou žádné problémy.

0 0
možnosti
MV

Tak vime, jak to bude u nas, po 25 letech stat odkoupi znicenou dalnici za vic, nez kdyby ji znova postavil...zadny iluze.

2 1
možnosti
LU

PPP projekt je špecifický tým, že 25 sa diaľnica spláca, vlastník ju po celú dobu udržuje v 100% stave za vlastné, a po 25 rokoch ju prevedie bezplatne štátu v 100% stave so zárukou na 2 roky.

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
1 1
možnosti
KS

Nakonec to dopadne tak, že stát bude pravidelně platit a řidiči budou jezdit 20 let po tankodromu. Než se udělá nějaká analýza stavu, prožene se to soudem tak uběhne 20 let a firma už nebude dávno existovat.

1 1
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
PN

Ťok neumí ani vysoutěžit nové mýto, které už stojí a funguje, přičemž měl DOST času od jeho nástupu na ministerstvo to udělat. Teď chce stavět nové dálnice, což je nesrovnatelně náročnější projekt. Fakt si myslíte, že na to má schopnosti?

5 0
možnosti
PM

Co taky čekat od ministerstva řízeného Ťokem, který nechal ze Skansky odtéct hezké milionky bokem a na MD je nejlepším jeho počinem zrušení nesmyslné vodácké vyhlášky kteoru sám prosadil.. (ještě čekám kdy zruší změnu pravidel silnič. provozu kvůli nesmyslu s předností na kruháči..)

3 1
možnosti
VN

Nevím. Jednou jsem se bavil s kolegy z Polska , kde s tímto jsou velké zkušenosti a všichni mi říkali , že očekávání bylo úplně jiné. Tyto dálnice se v Polsku vyznačují tím, že je na nich super drahé mýto. Respektive každý soukromý subjekt , který do toho půjde na tom bude chtít vydělat ...narozdíl od státu..

0 2
možnosti
LU

To čo píšete nie je PPP projekt ale súkromná diaľnica, a to je podstatný rozdiel.

Ak sa jedná o PPP projekt nikto si to nevšimne, zaplatíte diaľničnú známku a jazdíte.

1 0
možnosti