Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Definitivně potvrzeno. Většina nádraží dostane nového majitele

Správa železniční dopravní cesty bude od 1. července majitelem drtivé většiny nádražních budov v Česku. Složitou transakci, o které se mluvilo téměř pět let, schválil Řídicí výbor Českých drah. Cena transakce je 3,31 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T57o40m30á90š 77K21i82r82o81v 1345828955247

Vážená redakce. Myslím, že jste mohli použít jiné ilustrační foto, než zrovna výdejnu jízdenek Karlovarského horního nádraží, které navíc, v této podobě, už nestojí (staví se totiž nová odbavovací hala);-)

0/0
28.5.2016 8:10
Foto

J87a36r85o38m11í98r 49P14r29a80u88s 9617617770956

A nový tunel je na světě. Rv Ještě stále je co rozkrádat.

0/0
26.5.2016 20:03

R93i75c14h41a36r12d 79V92a83c89e58k 7171231786786

Ví někdo kolik stojí ročně top a střední management, administrativa ? Včetně padáků, benefitů?

Soukromí dopravci to umí a stát roční miliardové ztráty.

Stejné to je s autobusovou dopravou, dotace, dotace a znovu dotace.

Jistě, babička říkávala blbý kdo dává a blbější kdo nebere, ale tenhle stát není schopen se bez dotací postarat o nic. Nic bez dotací nepostaví, neopraví. Tolik vybírá na daních a stále málo.

Za první republiky všechny státní výdaje stály daňové poplatníky=den daňové svobody 18. února. Letos (+/- tj. za posl. 15 let stejné) 20.června a nic nového nepostaví, neopraví a lékaři, učitelé, úředníci, soudci, policie, armády, kultura všichni další státní zaměstnanci mají MÁÁLO. Neříkám nemají, ale je jich moc.

Bez dotací z EU potažmo z Německa nemáme téměř na nic.

O českou hrdost nemá smysl mluvit, ale že nikomu nevadí ten obrovský parazitující byrokratický moloch to nechápu.

Nikoliv, že podnikatelé a živnostníci mají platit na daních více a progresivně, ale zaměstnanci mají na daních platit méně!!!

Také se musí dát lidem více svobody, rozhodovat se bez úředníků, čímž jich bude potřeba méně včetně byrokracie papírů atd.

Vláda, hejtmanství, kraje, města, obce, všude úředníci. Všichni chtějí rozdělovat peníze a žádný je vytvářet. Vymlouvají se na byrokratické zákony, které musí byrokraticky dodržovat a sami jsou rádi, že z toho mají práci.

No a výsledek? Každý rok jsme ve ztrátě 70 více miliard a to přes všechny dotace z EU.

+1/−4
25.5.2016 12:12

M77i37l79a94n 98M59a93j27e90r44č67í87k 1530200484116

v základu souhlasím, ale nemohu souhlasit s někým, který pravdivou věc odůvodňuje nepravdou/nesmyslem = HEJTMANSTVÍ (minimálně samostatně) neexistuje - je to jen jiný výraz pro kraje, které (tak jako obce) mají dva významy/funkce:

1.) samosprávu - volené zástupce občanů určitého územního celku

2.) úředníky - kteří v určitém územním celku:

a) slouží jeho samosprávě

b) vykonávají v něm přenesenou působnost státní správy

0/0
25.5.2016 12:32

R26i58c14h85a87r58d 78V63a87c85e55k 7911531206496

O žádný nesmysl nejde, je to jen zkratka, už tak mne systém hlásil dlouhý příspěvek. Ale de facto je to ve výsledku stejné. Ministři a jejich úředníci, samospráva a na jejich úrovni úředníci atd. od horní patra až do dolního jdou si vzájemně na ruku, zadlužují města, kraje, stát, všichni špatně hospodaří a to nemluvě o všech ústavech, organizacích zřízených pod jednotlivými resorty, státními podniky apod. teplé místa pro papíry.

0/−1
25.5.2016 12:55

M41i90l50a12n 21M34a81j82e95r43č81í86k 1500900444906

Právě při psaní zkratky JE NESMYSLNÉ hned dvakrát duplikovat názvy pro jednu organizaci/složku státu:

kraj = (nepřesně) hejtmanství

každé město je obcí (ovšem ne každá obec je městem, protože jen některé obce mají statut města či, pár let opět také, městyse)

= SMYSL BY DALO "...Stát, kraje, obce a jimi zřízené organizace - plné úředníků. ... "

0/0
25.5.2016 20:17

A49n72t50o57n90í63n 73S91c88h78i11n40d21l73e47r 8343467335279

A cože teda jsou ty Český dráhy dneska? Nemají koleje, nemají budovy, nákladní vlaky jsou také mimo, lokomotivy a vagony jsou často pronajaté, ne...? takže zbývají jen zaměstnanci?

0/−3
25.5.2016 11:49

M55i61l69a46n 88M90a76j31e89r54č75í90k 1230950514636

Lokomotivy a vagóny pro osobní dopravu JSOU MAJETKEM ČD, byť koupené za půjčené finance, které se mají v následujících letech průběžně vracet svým majitelům ze zisku ČD (případně jak se v posledních letech děje - z tzv. přefinancování pro ČD výhodnějšími půjčkami, protože zisk ČD se používá na část stále potřebné výměny další části vozového parku)!!

A ČD JSOU 100% MAJITELEM své tzv. dceřiné společnosti ČD CARGO, která zase sama vlastní kolejová vozidla pro provoz nákladní dopravy!!

PS: Sice jsou úvahy (a to i na Ministerstvu dopravy), že by ČD již vozidla pro osobní dopravu kupovat neměla - měl by si je koupit sám stát a dopravcům je pronajímat (cca na 10let), ale vedení ČD se toto samozřejmě nemůže zamlouvat, protože toto řešení by snižovalo význam a (v neposlední řadě i) hodnotu ČD.

+3/−1
25.5.2016 12:24

O51n80d69ř90e49j 36Z75e20m31a54n 5800514838689

Konečně, to to trvalo...

+1/0
25.5.2016 11:37

J43a62n 13J66e26m44e86l12k14a 1685980

Stejně otázka, jak to bude s nádražníma plochama kolem nádraží- zda to bude součástí převodu, nebude.

Ve velké části EU státu slouží pro parkování. Buď zdarma nebo za rozumný poplatek automatu, kdy z toho mají aspoň nějaké peníze.

A u nás to končí, buď jako nově v Ostrava-Svinov - zákazová značka, nově plot - majetek ČD. https://ulozto.cz/xeYTVvNM/svinov2-jpg

Nebo prodané (někde už to stihli prodat). Nebo pokus o prodej - Nový Jičin.

Prostě si tím dočasně navyšují zisk, hlava nehlava. Jestli bude kde parkovat a drážní doprava bude konkurenceschopná ČD zdá se příliš nezajímá.

Státním organizacím typu ČD, SŽDC, České lesy by bylo nejlépe zakázat prodávat majetek na soukromé osoby. Jen po schválení vládou.

0/−1
25.5.2016 11:21

M86i51l12a44n 12M19a26j25e32r82č81í65k 1630360164356

Souhlasím, ale jen pokud návrh potřeby souhlasu vlády s prodejem majetku organizací/firem (spolu)vlastněných státem se týká majetku nemovitého = pozemků a budov. Protože zatěžovat prodejem majetku spotřebního/provozního vládu je nesmysl, který by vytvářel nesmyslnost vedení/oddělení od státu výkonu dané činnosti.

+1/0
25.5.2016 12:39

P92a36v66e45l 94K78r15a84l 4428389209382

Nechápu to, vždyť většinovým majitelem ČD je stát. Majitelem SŽDC je také stát. Proč se píše, že nádraží dostanou nového majitele? Kdo mi to prosím vysvětlí?

+1/−1
25.5.2016 10:37

A35d28a64m 77B65e32r49n48a33u 6181857523700

Pravne je majitelem dana organizace, takze v tom rozpor nevidim.;-)

+1/0
25.5.2016 10:58

M34i68r46o59s79l46a13v 89Z38i61k18m76u11n62d 6918722957598

Stát není majitelem ČD a.s. Stát je pouze majitelem akcií ČD ... Na stejném principu funguje železniční společnost DB AG v Německu nebo SBB AG ve Švýcarsku ...

SŽDC s.o. je zákonem zřízená instituce, která se jménem státu stará o železniční infrastrukturu ve vlastnictví státu ...

+3/0
25.5.2016 14:42

P69e80t16r 85V95i63n27a86ř 6973133653857

Super, třeba konečně ta nádraží budou k něčemu vypadat!

Teď ještě ČD zprivatizovat a odpojit od státních peněz, ať mají trochu motivaci posunout své služby z 50. let minulého století..

+2/−22
25.5.2016 10:27

M68a27r79t92i34n 54N45o47v81o57t73n35ý 3446896121684

Co myslíte tím "odpojit od státních peněz"? Že jim přestanou zase platit za objednané služby, jako tomu bylo v minulosti?

+9/0
25.5.2016 11:39

M87i31l86a56d60a 21V36i82l88í28m81k49o95v61á 6584156857726

Nejdříve za státní peníze opravit a pak prodat. Nemusím jezdit daleko. Zrenovovaná nádraží v Uherském Hradišti a nový terminál v Uherském Brodě.

+2/−20
25.5.2016 10:13

P69e66t27r 59T21y86č32k42a 6605602739242

Vždyť se to převádí na SŽDC. Nikdo nic fakticky neprodává.

+11/0
25.5.2016 10:19

M28a19r81t77i38n 18Š16u53l20c 2447359620965

Státní organizace to prodává jiné státní organizaci, v čem vidíte problém?

0/0
25.5.2016 11:17

P85e94t24r 29T58y26č37k29a 6385102269882

Jý nějak nechápu kterého inteliganta napadlo při dělení majetku nechat nádraží v majetku ČD.

+13/0
25.5.2016 10:11

P42e60t24r 94N65o85v31o87t31n47y 1401940141

Odboráře?

0/−4
25.5.2016 10:26

J93i45ř40í 52P75r59ů32š91a 7965232115379

A v parlamentu který rozhodoval a vydal zákon který prošel senátem a podepsal prezident sedí odboráři?

+6/0
25.5.2016 10:40

A28d40a12m 57B86e97r80n80a61u 6491747543380

Nejspis politiky...

+1/0
25.5.2016 10:29

J24o77s49e41f 18V63o57l82f34í54k 4318905879843

Tak ČD, nebo tedy ještě ČSD během padesáti let dostalo, nebo mělo nádraží od státu zadarmo a teď je prodá a dostane miliardy. Není někde chyba v logice?

+1/−7
25.5.2016 10:09

P33e66t66r 50T63y10č93k38a 6675892859732

Chyba v logice není. ČD vlastní stát a stát do nově vzniklé společnosti jako majitel ten majetek vložil.

+9/0
25.5.2016 10:12

M59a42r24t32i42n 95Š65u96l47c 2447549520645

No chyba to není podle zákonů, ale logické to moc není.

Stát něco vlastní (něco, s čím je víc starostí než prospěchu), vloží to do jedné státní společnosti (ta s tím má také většinou jen starosti a zatěžuje jí to) a po čase si to od ní jiná státní společnost za státní peníze odkoupí.

Logičtějším řešením by bylo, vzít nádraží z ČD, bezplatně je převést na SŽDC a snížit o cenu nádraží základní kapitál ČD. Ale to by asi nebylo úplně podle zákonů a navíc by ČD nedostaly ty 3 mld., o které tu jde:-)

0/−3
25.5.2016 11:24

M14i46l78a44n 16M57a35j95e19r94č56í93k 1820330904376

Jenže snížení základního kapitálu by ČD poškodilo - zejména v možnosti za výhodných podmínek získat/půjčit si kapitál na urychlenou obnovu vozového parku, kterou požadují zákazníci/cestující ČD (zejména občané ČR). Tento požadavek je naprosto oprávněný, protože v určitém/nemalém období během minulosti (zejména v a okolo 90. let minulého století) neprobíhala jeho potřebná průběžná obnova.

+4/0
25.5.2016 11:53

J30a48r80o50s32l89a96v 50J19o31s88e93f 5312860850324

Státní podpora prodělečnému státnímu podniku. Obcházení Unijních zákonů po česku.

0/−21
25.5.2016 10:03

J21i97ř97í 94B56á59r32t82ů 7372484639323

Spíš hloupost diskutujícího.

+9/0
25.5.2016 11:14

M28a74r48t23i42n 16Š19u23l15c 2707239810565

Jestli se nepletu, tak za tuhle cenu s tím Brusel souhlasil. Původně to mělo být kolem 8 mld., ale EK souhlasila se 3 mld.

+4/0
25.5.2016 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.