Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Definitivně potvrzeno. Většina nádraží dostane nového majitele

Správa železniční dopravní cesty bude od 1. července majitelem drtivé většiny nádražních budov v Česku. Složitou transakci, o které se mluvilo téměř pět let, schválil Řídicí výbor Českých drah. Cena transakce je 3,31 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T66o57m56á37š 90K81i28r47o89v 1115778385517

Vážená redakce. Myslím, že jste mohli použít jiné ilustrační foto, než zrovna výdejnu jízdenek Karlovarského horního nádraží, které navíc, v této podobě, už nestojí (staví se totiž nová odbavovací hala);-)

0/0
28.5.2016 8:10
Foto

J85a20r36o34m66í90r 71P24r63a65u48s 9437747720436

A nový tunel je na světě. Rv Ještě stále je co rozkrádat.

0/0
26.5.2016 20:03

R72i77c76h52a91r94d 51V48a85c35e98k 7241191386106

Ví někdo kolik stojí ročně top a střední management, administrativa ? Včetně padáků, benefitů?

Soukromí dopravci to umí a stát roční miliardové ztráty.

Stejné to je s autobusovou dopravou, dotace, dotace a znovu dotace.

Jistě, babička říkávala blbý kdo dává a blbější kdo nebere, ale tenhle stát není schopen se bez dotací postarat o nic. Nic bez dotací nepostaví, neopraví. Tolik vybírá na daních a stále málo.

Za první republiky všechny státní výdaje stály daňové poplatníky=den daňové svobody 18. února. Letos (+/- tj. za posl. 15 let stejné) 20.června a nic nového nepostaví, neopraví a lékaři, učitelé, úředníci, soudci, policie, armády, kultura všichni další státní zaměstnanci mají MÁÁLO. Neříkám nemají, ale je jich moc.

Bez dotací z EU potažmo z Německa nemáme téměř na nic.

O českou hrdost nemá smysl mluvit, ale že nikomu nevadí ten obrovský parazitující byrokratický moloch to nechápu.

Nikoliv, že podnikatelé a živnostníci mají platit na daních více a progresivně, ale zaměstnanci mají na daních platit méně!!!

Také se musí dát lidem více svobody, rozhodovat se bez úředníků, čímž jich bude potřeba méně včetně byrokracie papírů atd.

Vláda, hejtmanství, kraje, města, obce, všude úředníci. Všichni chtějí rozdělovat peníze a žádný je vytvářet. Vymlouvají se na byrokratické zákony, které musí byrokraticky dodržovat a sami jsou rádi, že z toho mají práci.

No a výsledek? Každý rok jsme ve ztrátě 70 více miliard a to přes všechny dotace z EU.

+1/−4
25.5.2016 12:12

M57i27l36a76n 80M75a30j48e39r78č63í79k 1330820834926

v základu souhlasím, ale nemohu souhlasit s někým, který pravdivou věc odůvodňuje nepravdou/nesmyslem = HEJTMANSTVÍ (minimálně samostatně) neexistuje - je to jen jiný výraz pro kraje, které (tak jako obce) mají dva významy/funkce:

1.) samosprávu - volené zástupce občanů určitého územního celku

2.) úředníky - kteří v určitém územním celku:

a) slouží jeho samosprávě

b) vykonávají v něm přenesenou působnost státní správy

0/0
25.5.2016 12:32

R28i14c51h93a97r15d 35V89a64c59e20k 7211251376906

O žádný nesmysl nejde, je to jen zkratka, už tak mne systém hlásil dlouhý příspěvek. Ale de facto je to ve výsledku stejné. Ministři a jejich úředníci, samospráva a na jejich úrovni úředníci atd. od horní patra až do dolního jdou si vzájemně na ruku, zadlužují města, kraje, stát, všichni špatně hospodaří a to nemluvě o všech ústavech, organizacích zřízených pod jednotlivými resorty, státními podniky apod. teplé místa pro papíry.

0/−1
25.5.2016 12:55

M23i95l36a87n 67M67a53j33e14r93č24í95k 1290190214586

Právě při psaní zkratky JE NESMYSLNÉ hned dvakrát duplikovat názvy pro jednu organizaci/složku státu:

kraj = (nepřesně) hejtmanství

každé město je obcí (ovšem ne každá obec je městem, protože jen některé obce mají statut města či, pár let opět také, městyse)

= SMYSL BY DALO "...Stát, kraje, obce a jimi zřízené organizace - plné úředníků. ... "

0/0
25.5.2016 20:17

A29n81t83o15n25í14n 12S20c92h67i25n64d64l47e38r 8343427515749

A cože teda jsou ty Český dráhy dneska? Nemají koleje, nemají budovy, nákladní vlaky jsou také mimo, lokomotivy a vagony jsou často pronajaté, ne...? takže zbývají jen zaměstnanci?

0/−3
25.5.2016 11:49

M22i64l38a59n 87M34a88j54e73r88č92í76k 1690810754156

Lokomotivy a vagóny pro osobní dopravu JSOU MAJETKEM ČD, byť koupené za půjčené finance, které se mají v následujících letech průběžně vracet svým majitelům ze zisku ČD (případně jak se v posledních letech děje - z tzv. přefinancování pro ČD výhodnějšími půjčkami, protože zisk ČD se používá na část stále potřebné výměny další části vozového parku)!!

A ČD JSOU 100% MAJITELEM své tzv. dceřiné společnosti ČD CARGO, která zase sama vlastní kolejová vozidla pro provoz nákladní dopravy!!

PS: Sice jsou úvahy (a to i na Ministerstvu dopravy), že by ČD již vozidla pro osobní dopravu kupovat neměla - měl by si je koupit sám stát a dopravcům je pronajímat (cca na 10let), ale vedení ČD se toto samozřejmě nemůže zamlouvat, protože toto řešení by snižovalo význam a (v neposlední řadě i) hodnotu ČD.

+3/−1
25.5.2016 12:24

O95n20d34ř80e30j 38Z20e32m12a30n 5240984718519

Konečně, to to trvalo...

+1/0
25.5.2016 11:37

J48a83n 64J79e61m69e94l92k38a 1405360

Stejně otázka, jak to bude s nádražníma plochama kolem nádraží- zda to bude součástí převodu, nebude.

Ve velké části EU státu slouží pro parkování. Buď zdarma nebo za rozumný poplatek automatu, kdy z toho mají aspoň nějaké peníze.

A u nás to končí, buď jako nově v Ostrava-Svinov - zákazová značka, nově plot - majetek ČD. https://ulozto.cz/xeYTVvNM/svinov2-jpg

Nebo prodané (někde už to stihli prodat). Nebo pokus o prodej - Nový Jičin.

Prostě si tím dočasně navyšují zisk, hlava nehlava. Jestli bude kde parkovat a drážní doprava bude konkurenceschopná ČD zdá se příliš nezajímá.

Státním organizacím typu ČD, SŽDC, České lesy by bylo nejlépe zakázat prodávat majetek na soukromé osoby. Jen po schválení vládou.

0/−1
25.5.2016 11:21

M20i35l49a20n 90M20a68j54e22r57č14í14k 1400510204446

Souhlasím, ale jen pokud návrh potřeby souhlasu vlády s prodejem majetku organizací/firem (spolu)vlastněných státem se týká majetku nemovitého = pozemků a budov. Protože zatěžovat prodejem majetku spotřebního/provozního vládu je nesmysl, který by vytvářel nesmyslnost vedení/oddělení od státu výkonu dané činnosti.

+1/0
25.5.2016 12:39

P23a60v26e81l 49K69r19a18l 4418169749882

Nechápu to, vždyť většinovým majitelem ČD je stát. Majitelem SŽDC je také stát. Proč se píše, že nádraží dostanou nového majitele? Kdo mi to prosím vysvětlí?

+1/−1
25.5.2016 10:37

A46d73a68m 10B98e40r19n46a10u 6621567173660

Pravne je majitelem dana organizace, takze v tom rozpor nevidim.;-)

+1/0
25.5.2016 10:58

M93i66r20o95s72l29a66v 11Z52i23k52m68u31n27d 6788282747318

Stát není majitelem ČD a.s. Stát je pouze majitelem akcií ČD ... Na stejném principu funguje železniční společnost DB AG v Německu nebo SBB AG ve Švýcarsku ...

SŽDC s.o. je zákonem zřízená instituce, která se jménem státu stará o železniční infrastrukturu ve vlastnictví státu ...

+3/0
25.5.2016 14:42

P54e46t10r 54V23i26n93a66ř 6403883623377

Super, třeba konečně ta nádraží budou k něčemu vypadat!

Teď ještě ČD zprivatizovat a odpojit od státních peněz, ať mají trochu motivaci posunout své služby z 50. let minulého století..

+2/−22
25.5.2016 10:27

M56a65r58t70i52n 95N88o51v40o62t60n45ý 3776526501304

Co myslíte tím "odpojit od státních peněz"? Že jim přestanou zase platit za objednané služby, jako tomu bylo v minulosti?

+9/0
25.5.2016 11:39

M79i64l87a91d62a 62V12i92l49í98m98k78o17v20á 6914196447926

Nejdříve za státní peníze opravit a pak prodat. Nemusím jezdit daleko. Zrenovovaná nádraží v Uherském Hradišti a nový terminál v Uherském Brodě.

+2/−20
25.5.2016 10:13

P98e71t41r 75T48y64č23k84a 6765922589332

Vždyť se to převádí na SŽDC. Nikdo nic fakticky neprodává.

+11/0
25.5.2016 10:19

M43a61r16t74i76n 35Š59u43l16c 2657599910445

Státní organizace to prodává jiné státní organizaci, v čem vidíte problém?

0/0
25.5.2016 11:17

P85e95t41r 94T68y19č46k16a 6205742819242

Jý nějak nechápu kterého inteliganta napadlo při dělení majetku nechat nádraží v majetku ČD.

+13/0
25.5.2016 10:11

P51e13t24r 69N13o78v59o87t92n34y 1111800591

Odboráře?

0/−4
25.5.2016 10:26

J58i13ř78í 43P59r63ů84š44a 7435522945139

A v parlamentu který rozhodoval a vydal zákon který prošel senátem a podepsal prezident sedí odboráři?

+6/0
25.5.2016 10:40

A48d70a81m 82B50e28r20n12a59u 6171317793830

Nejspis politiky...

+1/0
25.5.2016 10:29

J28o71s34e89f 63V35o47l38f26í35k 4598815309743

Tak ČD, nebo tedy ještě ČSD během padesáti let dostalo, nebo mělo nádraží od státu zadarmo a teď je prodá a dostane miliardy. Není někde chyba v logice?

+1/−7
25.5.2016 10:09

P41e39t28r 47T64y53č86k29a 6385402779902

Chyba v logice není. ČD vlastní stát a stát do nově vzniklé společnosti jako majitel ten majetek vložil.

+9/0
25.5.2016 10:12

M73a93r59t78i73n 83Š16u18l68c 2107599960145

No chyba to není podle zákonů, ale logické to moc není.

Stát něco vlastní (něco, s čím je víc starostí než prospěchu), vloží to do jedné státní společnosti (ta s tím má také většinou jen starosti a zatěžuje jí to) a po čase si to od ní jiná státní společnost za státní peníze odkoupí.

Logičtějším řešením by bylo, vzít nádraží z ČD, bezplatně je převést na SŽDC a snížit o cenu nádraží základní kapitál ČD. Ale to by asi nebylo úplně podle zákonů a navíc by ČD nedostaly ty 3 mld., o které tu jde:-)

0/−3
25.5.2016 11:24

M35i69l53a65n 50M17a51j20e10r71č47í15k 1300110514536

Jenže snížení základního kapitálu by ČD poškodilo - zejména v možnosti za výhodných podmínek získat/půjčit si kapitál na urychlenou obnovu vozového parku, kterou požadují zákazníci/cestující ČD (zejména občané ČR). Tento požadavek je naprosto oprávněný, protože v určitém/nemalém období během minulosti (zejména v a okolo 90. let minulého století) neprobíhala jeho potřebná průběžná obnova.

+4/0
25.5.2016 11:53

J50a80r60o94s13l55a72v 54J20o26s89e80f 5692770360134

Státní podpora prodělečnému státnímu podniku. Obcházení Unijních zákonů po česku.

0/−21
25.5.2016 10:03

J57i92ř97í 13B79á77r27t39ů 7152524679733

Spíš hloupost diskutujícího.

+9/0
25.5.2016 11:14

M57a37r30t43i34n 57Š73u96l13c 2337599250535

Jestli se nepletu, tak za tuhle cenu s tím Brusel souhlasil. Původně to mělo být kolem 8 mld., ale EK souhlasila se 3 mld.

+4/0
25.5.2016 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.