- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Aha, takže EU nám přikáže dát dopravné do Francie za stejnou cenu jako po ČR, i když je 8x dražší? Nebo dokonce povinnost mít stránky ve všech jazycích a měnách používaných v EU? Děkuji nechci. Už i na Slovensko to začíná být velký problém něco doručovat. Když Vám pošlou peníze a banka si vezme 225 Kč jako poplatek za příchozí zahraniční platbu
Pro slovenské zákazníky si založte EUR účet u Fio a platby ze Slovenska jsou bez poplatku, slovesnký zákazník posílá peníze vnitrostátně.
Tak fajn, ale to by musela být také ve všech státech EU stejná administrativní zátěž, ekvivalentní náklady a hlavně stejná sazba DPH, jinak to může být zase hodnoceno jako nerovná hospodářská soutěž.
Vypada to jako krasny populisticky zvast. Tak by me zajimalo jestli tedy cena masla v Tesku stoji stejne v cele Unii? Samozrejme ze ne, proto to prirovnani s kamenym obchodem nedava smysl. Mimo zminovane DPH jsou v zemich EU i rozdilne meny, marketingove naklady, naroky na sluzby, mistni legislativa, platebni metody, kupni sila, ceny dopravy, kolikrat i povoleny prodej zbozi od vyrobcu. Toto je totalni nesmysl a lidi z EU co chteji udelat ty zmeny, nemaji nejmensi paru o tom jak takove eshopy doopravdy funguji!
To jako že když dojedete třeba do Drážďan, že vás nenechají nakoupit v kamenném obchodě, protože u vás doma to stojí jinak? Když si můžu koupit zboží z Ameriky nebo Číny přes e-shop, tak proč bych nemohl z EU?
Zajímavé, ale když si chci něco nechat poslat ze zemí mimo EU, tak musím platit výpalné jak státu, tak poště za nic.
naprostý souhlas.. já bych jen řekl (co se týče CZE e-shopu).. ".. kde není žalobce, není ani soudce".. předpokládat, že nějaký Němec či Holandan porozumí českého e-shopu, popisu kategorií, zboží jeho stavu atd.. je opravdu značně iluzorní. Navíc e-shop není povinen mít automaticky podmínky ve všech zemích EU - stačí, když dopravu bude mít pouze pro SR a CR a kde je pak argument, že dodává i do jiných zemí?
nevudete chtit posilat do nejake zeme? no tak si nastavite neuveritelne drahou dopravu do te konkretni zeme a cus bus, EK se muze jit zahrabat. Zase vymejslej kraviny...
Teď jde jen o to, jestli bude pro vás jako zákazníka výhodnější, když vás to přesměruje na český eshop, kde to bude o 20% dražší, než na německém eshopu. O to možná EK jde.
jezis to je zas kravina. kdyz proste neexpeduju pres hranice, presmeruju zakaznika na relevantni shop. pokud se to zakaznikoni nelibi, pujde proste jinam. pokud nema kam, tak proste online nenakoupi. navic kazda zeme ma jinou legislativu a tim, ze nebudu moct zakaznika presmerovat na shop v jeho zemi, ktery splnuje zakonne normy te zeme, riskuju problemy. tak je to, kdyz se do veci montuji lide, kteri o dane problematice nemaji ani paru.
Tak je snad logické, že si prodejce může vybrat zákazníka. Copak i v kamenném obchodě nemůžete někomu říct, že jemu to jednoduše neprodáte a hotovo?
Zkuste například v restauraci neobsloužit cikána. Budete platit odškodné za diskriminaci a ještě vás bude popotahovat Šabatová.