Diskuze

Rozprodej Českých drah pokračuje. K mání mohou být pumpy po celé republice

České dráhy mohou získat stamiliony na splácení dluhů, ale současně přijít o další majetek. Státní firma Čepro má zájem o desítky čerpacích stanic v lokomotivních depech po celé republice, které slouží hlavně k tankování dieselových jednotek a lokomotiv.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

zase se nám někdo snaží namluvit, že státní podnik nemůže fungovat a jak je super to prodat soukromníkovi... třeba jako vodárny, že?

0 0
možnosti
Foto

A zase bude na manažerské odměny, hlavně že máme 50 let staré lomotivy.

0 0
možnosti

J89i53ř48í 74H76r29b66e76k

26. 5. 2016 19:56

Nevidím v tom návrhu přínos ani pro jednu stranu, A už vůbec nechápu proč se teď ztrácí nafta a při provozu Čepra jako nebude? Pokud to tedy funguje všechno v ČD takto, tak se vyse...te na vše a přenechte to soukromníkům jako jsou autobusy. Státní SŽDC budou pronajímat cesty a jeden velký problém bude vyřešen.

0 0
možnosti

Odprodej nádraží jsem ještě chápal, ale tohle už mi přijde dost proti strategickému zájmu firmy.

3 0
možnosti

P48e56t51r 75M73a31l83ý

26. 5. 2016 12:19

Stačí mít kolej u čerpačky vedenou jako vlečku (což depa splňují) a libovolný zákazník jejího provozovatele, je závislý na tom, zda-li mu vlečkař povolí přijet k čerpačce (či za jakých podmínek se dohodnou). Pokud je vlečkař provozovatelem čerpačky, má z prodeje nafty ostatním jistý výdělek...

0 0
možnosti
Foto

ČSAD v 90. letech také přežilo transformaci na soukromé podniky. Nevidím důvod, proč by se něco podobného nemohlo aplikovat i na ČD - stát nemá vůbec důvod vlastnit provozovatele jednotek. Vlastnit infrastrukturu (koleje, nádraží) to je OK, ale k čemu by mělo být státu aby měl vlaky?

0 3
možnosti
Foto

J76i82ř17í 11E26r55b96e93n

26. 5. 2016 12:12

Autobusovou a vlakovou dopravu nelze srovnávat. Vlaky mají násobně delší životnost a tudíž i odpisy, za použití dopravní cesty platí násobek toho co autobusy, na rozdíl od busů u vlaku existuje síťový tarif, přestupní uzly a sledování polohy, u vlaků nelze na rozdíl od busů vypravit víc spojů v jeden čas na tutéž trať a podobně.

3 0
možnosti

Každý s dluhy v podnikatelském hospodaření bojuje různě po svém. ČD jsou největším, ale jak podobné hospodaření praktikují soukromníci? Kdo by se měl poučit být lepším hospodářem ČD nebo SA, Leo nebo ......!

1 0
možnosti

Krádežím to nezabrání, dohoda s obsluhou je vždy možná.

1 4
možnosti

Nevím, ale čerpačka u nás je pod neustálým kamerovým dohledem, takže pochybuji, že někdo krade zrovna tam:-/

3 0
možnosti

D49a93v26i75d 32P43e60c96a

26. 5. 2016 8:10

Opravdu mi přijde (jak už zde někdo napsal), že přenechat činnost, bez které nevyjedu jiné firmě, za zvláštní. Každý bývalý autobusový, či kamionovy podnik má svoji malou čerpací stanici, kde naopak ještě nabízí phm veřejnosti, aby si vydělal na režii. ČD jdou proti proudu.

16 0
možnosti

ČD hlavně nikam nejdou. To jen novinář si něco vyfabuloval.

ČD jen dostaly nabídku. Takovou může poslat kdokoliv komukoliv.

A vyjádtřily se neutrálně. Což ani jinak nejde, pokud se to ještě pořádně neprojednalo.

1 0
možnosti

Konečně rozumné řešení a tady všichni "bručí" - když už nic jiného (efekt), tak jak píšou v článku, předejde se rozkrádání!

ČD bych rozprodal celé, nechat jen SŽDC. Do ČD se sype ze všech stran, ale efekt žádný! Stejně bych to udělal i s Českou poštou.

0 15
možnosti

D13a56v49i31d 46P13e14c92a

26. 5. 2016 8:11

Souhlasím s privatizací, ale tohle je něco jiného.

1 1
možnosti