- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
zase se nám někdo snaží namluvit, že státní podnik nemůže fungovat a jak je super to prodat soukromníkovi... třeba jako vodárny, že?
A zase bude na manažerské odměny, hlavně že máme 50 let staré lomotivy.
Nevidím v tom návrhu přínos ani pro jednu stranu, A už vůbec nechápu proč se teď ztrácí nafta a při provozu Čepra jako nebude? Pokud to tedy funguje všechno v ČD takto, tak se vyse...te na vše a přenechte to soukromníkům jako jsou autobusy. Státní SŽDC budou pronajímat cesty a jeden velký problém bude vyřešen.
Odprodej nádraží jsem ještě chápal, ale tohle už mi přijde dost proti strategickému zájmu firmy.
Stačí mít kolej u čerpačky vedenou jako vlečku (což depa splňují) a libovolný zákazník jejího provozovatele, je závislý na tom, zda-li mu vlečkař povolí přijet k čerpačce (či za jakých podmínek se dohodnou). Pokud je vlečkař provozovatelem čerpačky, má z prodeje nafty ostatním jistý výdělek...
ČSAD v 90. letech také přežilo transformaci na soukromé podniky. Nevidím důvod, proč by se něco podobného nemohlo aplikovat i na ČD - stát nemá vůbec důvod vlastnit provozovatele jednotek. Vlastnit infrastrukturu (koleje, nádraží) to je OK, ale k čemu by mělo být státu aby měl vlaky?
Autobusovou a vlakovou dopravu nelze srovnávat. Vlaky mají násobně delší životnost a tudíž i odpisy, za použití dopravní cesty platí násobek toho co autobusy, na rozdíl od busů u vlaku existuje síťový tarif, přestupní uzly a sledování polohy, u vlaků nelze na rozdíl od busů vypravit víc spojů v jeden čas na tutéž trať a podobně.
Každý s dluhy v podnikatelském hospodaření bojuje různě po svém. ČD jsou největším, ale jak podobné hospodaření praktikují soukromníci Kdo by se měl poučit být lepším hospodářem ČD nebo SA, Leo nebo ......
Krádežím to nezabrání, dohoda s obsluhou je vždy možná.
Nevím, ale čerpačka u nás je pod neustálým kamerovým dohledem, takže pochybuji, že někdo krade zrovna tam
Opravdu mi přijde (jak už zde někdo napsal), že přenechat činnost, bez které nevyjedu jiné firmě, za zvláštní. Každý bývalý autobusový, či kamionovy podnik má svoji malou čerpací stanici, kde naopak ještě nabízí phm veřejnosti, aby si vydělal na režii. ČD jdou proti proudu.
ČD hlavně nikam nejdou. To jen novinář si něco vyfabuloval.
ČD jen dostaly nabídku. Takovou může poslat kdokoliv komukoliv.
A vyjádtřily se neutrálně. Což ani jinak nejde, pokud se to ještě pořádně neprojednalo.
Konečně rozumné řešení a tady všichni "bručí" - když už nic jiného (efekt), tak jak píšou v článku, předejde se rozkrádání!
ČD bych rozprodal celé, nechat jen SŽDC. Do ČD se sype ze všech stran, ale efekt žádný! Stejně bych to udělal i s Českou poštou.
Souhlasím s privatizací, ale tohle je něco jiného.