Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlé vlaky v nedohlednu. Správce kolejí zrušil třetí soutěž

V Česku se bude v příštích letech o vysokorychlostních tratích stále jen mluvit a nikoliv je připravovat. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zrušila soutěž na firmu, která měla státu poradit, zda se u nás takové tratě vyplatí. Dává to do souvislosti s policejní razií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25i51ř80í 47H22o75r45á87k 8426732480

Stačí se podívat na mapu, jestli jsme země rozvinutá nebo nerozvinutá. VRT zde chybí. Jde také hodně o zaměstnanost. Ve Franci někteří jezdí do práce i 150km vlakem, protože ten to ujede za 40 minut a jsou v "centru" Paříže. Minulý rok jsem jel vlakem 320 km/h a byla to paráda. cca 400km pod 1,5 hodiny a to část tratě nebyla VRT.

+3/0
27.5.2016 12:23

J44o12s54e76f 25R39ö73s20s94n77e35r 8260579585

Kdo nechápe VRT jako přínos pro celou ekonomiku ČR,nechápe souvislosti.VRT není o spojení Dolní s Horní,ale o spojení severu s jihem.Nejkratší cesta vede přes naši republiku,ale nejrychlejší už ne.Paradox?Ne 21 století v podání našich vlád 27 let po sametové pěrestojce.

+4/0
27.5.2016 8:42

M95i94c77h11a79l 83M25a40l95ý 5982804449313

A kolik lidi "ze severu na jih" jezdi?

0/0
27.5.2016 18:07

V55o35j50t47ě77c31h 55R34o15u11b98a36l 9900833112513

Může mi autor článku upřesnit, kdo je to ten jeho oblíbený "správce kolejí"? Pokud tím míní SŽDC, tak si dovoluji pana autora již poněkolikáté upozornit, že SŽDC má podstatně širší záběr než jen správu kolejí.

Pokud by ani toto vysvětlení nezabralo, zkusím příště nasadit obrázky.

0/0
27.5.2016 4:11

M82i88c35h33a87l 25G79r67e86g61o89r 8326144150552

Na co potřebují experty? Aby někomu nacpali kapsu prachama? Stačí se podívat na mapu. Berlín - Praha - Brno - Vídeň - Bratislava - Budapešť - Bělehrad. Na to nepotřebuji být expert. Dále se dá pokračovat k moři. Jestli se to vyplatí? Trať TGV využívají i normální vlaky, takže by to nebyla jednostranná investice. Zájemců bude dost, například se má budovat nějaký přístav v Řecku coby konkurence Hamburku.

Ale jedno je jasné, tahle trať se měla vytyčit hned po revoluci. Dokud byly volné a levné pozemky. Dnes máme kolem měst průmyslové zóny, satelitní městečka. Nyní to půjde zatraceně těžko a bude to drahé. (Plus máme dobu TUNELOVOU)

+1/0
26.5.2016 20:53

R95a79d17e28k 84J54a39n57a93t12a 9345896934782

A co Mnichov a Norimberk? Do kterého z těchto měst by měla rychlá trať spíše vést, se vedou mezi odborníky pořád spory a těžko to rozseknete jedním příspěvkem v diskuzi ...

+2/0
26.5.2016 21:13

J88a98n 23F87r22o20l55í21k 6436390545814

Poradím jim zadarmo. Nevyplatí.

+1/−14
26.5.2016 17:06

J60o25s41e32f 29S10a55n13d56r 6820652263968

Ale vyplatí. A pro ministerstvo dopravy doporučuji knihu "Rychlá železnice i v ČR" jako povinnou četbu. VRT pomůžou v všem regionům v ČR. A časy Praha - Plzeň nebo Ústí nad Labem pod 30 minut a Praha - Brno pod 60 minut budou velmi lukrativní a výhodnější než auto. A rychlejší to bude kamkoliv do města, nejen od hlavního nádraží k hlavnímu nádraží.

+2/0
27.5.2016 19:27

D53a40v40i30d 62P35e85c87a 1225724901196

Tak a teď tu soutěž udělá Policie. To by na SŽDC koukali, jak jsou zbyteční.

+3/0
26.5.2016 16:48

P26a91v44e49l 67Š73m87í39d71e78k 6419610793158

Tak třeba policajti mají experty na vysokorychlostní tratě;-D

0/0
27.5.2016 6:47

Š89t47ě74p27á15n 42D96o90l68e78ž24a90l 3792141688935

SŽDC čekají takticky na Hyperloop

+2/0
26.5.2016 15:25

M47i52c50h22a13l 18B20r62ň88á19k 6764864357738

Občas si říkám, kde bychom mohli být, kdyby tu existovala fungující státní správa a dlouhodobý plán podpory ekonomiky státu právě rozvojem infrastruktury. Jenže na to je to 4 leté období příliš krátké. Pánové se nechají zvolit a než prosadí vše, co slíbili kamarádům, kteří jim dali peníze na to, aby se zvolit nechali, už musí slibovat dalším kamarádům další protislužby, protože se blíží nové volby...

+7/0
26.5.2016 14:45

L98u78k50á57š 44S47e23d94l66á57č22e34k 1323657357760

Když se tady staví nízko rychlostní tratě za cenu vysokorychlostních, tak není divu, že rychlovlaky jen tak nebudou. Pro zajímavost uvedu některé země, které nás v tomhle už předběhly a neměly v tom tradici, ani zkušenosti. Turecko, Polsko, Řecko, Rusko atd. Možná se tady začne dělat, až budeme poslední v Evropě. ;-D Rv

+15/−1
26.5.2016 14:22

J93a83n 69F77r41o87l21í66k 6126810375224

Na co potřebuje země, která se dá přejet za tři hodiny rychlovlaky? 160 je dost.

+1/−11
26.5.2016 17:07

R38a94d65e19k 65J94a79n45a50t32a 9685306804512

Jenže vy ČR dnes za 3 hodiny nepřejedete. A když se nad tím zamyslíte, tak zjistíte, že nejlevnější varianta, jako toho dosáhnout je právě stavba VRT.

Abyste ČR přejel za 3h 160kou byste musel mít tuto rychlost všude a souvislou. Což v našem terénu a zástavbě bez novostavby nelze udělat. A když už stavíte novou trať, je v 21. století prakticky jedno, zda ji stavíte na 160 nebo na 300. Náklady to ovlivní poměrně málo.

A pro dosažení toho cíle vám stačí těch VRT míň, protože jsou rychlejší. Navíc je provoz po VRT efektivnější. Opět díky rychlosti. Nové tratě pod 250 už se v Evropě proto nestaví.

+10/0
26.5.2016 17:17

V85í92ť10a 77K84r54u36t22i25š 1920264575427

A kolik lidí tu republiku potřebuje za ty 3 hodiny přejet, když beru zhruba ten půl milion přepravených lidí po železnici denně? Ano, VRT je by byla hezká, ale jde o ekonomicky naprosto nenávratnou prestižní investici.

+1/−9
26.5.2016 19:17

R20a66d82e54k 62J20a10n66a70t91a 9125686374842

Lidé volí způsob dopravy i podle toho, jak rychlá je (a s tím jak roste kupní síla, se dokonce toto kritérium stává kritériem hlavním).

Proto nelze usuzovat na poptávku po VRT z toho, kolik jezdí vlakem lidí dnes. Fakt ne. Můžete ovšem usuzovat z počtu aut a autobusů na dálnici D1, například. Navíc rychlé spojení vygeneruje zcela nové cestující.

Například dnes si zajet z Brna do Prahy do divadla je tak zdlouhavá akce, že si to mnoho lidí rozmyslí. S VRT to bude normální, asi tak jako je to dnes normální pro lidi z Berouna.

+6/0
26.5.2016 19:24

M89i35c71h24a49l 96M88a12l28ý 5652334959823

Tak tohle je robustni use case. :)

0/0
27.5.2016 18:11

R84a25d79e71k 92J17a62n69a77t66a 9765156204792

To divadlo? Takových příkladů vymyslíte spoustu. Lidé mají stovky důvodů cestovat.

+1/0
27.5.2016 20:14

M84i24r11o97s18l57a68v 46P85a53v77l76í60č52e17k 7473260305664

Zaplať pánbůh.

0/−7
26.5.2016 13:13

V36a25š50e90k 29P19l60u73s24k21a68l 2937188390261

Bůh nic platit nebude, to zase jen my.

0/−1
26.5.2016 15:14

P13e87t27r 67B24ü48r23g48e39r 4357936267560

Jde o dobře prolobovaný bojkot VRT. Jisté zájmové skupině VRT nevyhovuje, protože by z její výstavby a provozu nic neměla. Tak mi řekněte: je to normální, je to vůbec možné?;-€

+4/0
26.5.2016 13:12

T19o61m40á49š 55T48a82t64í44č32e80k 5880572820538

Která to je? Výrobci aut nebo stavitelé dálnic?

0/0
26.5.2016 13:23

R34a27d58e68k 46J43a48n29a30t58a 9155276234752

Zde se jedná o "boj" mezi dvěma projekčními kancelářemi. SUDOP a CEDOP o pár milionů za studie. Plus je tam snaha SUDOPu nestavět přiliš erychle tratě, aby to zvládaly zaostalé české firmy, kde mají kamarády.

Ovšem brzdí se tím nutný upgrade infrastruktury za desítky až stovky miliard. Který by nám tu klidně mohli dělat Španělé a Francouzi, když se Čechům nechce učit nově věci.

+10/0
26.5.2016 14:12

T20o65m34á91š 13T63a62t80í28č48e68k 5550612680648

Áha, díky. Takže SUDOP je pro zachování současnýho stavu a CEDOP pro výstavbu rychlotratí, ve zkratce řečeno, vidím to správně?

+2/0
26.5.2016 15:34

R45a78d66e64k 68J23a22n76a34t78a 9235696414202

Zachování současného stavu ne. SUDOP a kamarádi nové tratě chtějí, ale nikoliv rychlejší než 200 km/h, aby si zakázky rozdělili kluci, co spolu mluví a nemuseli se volat odborníci za zahraničí.

Pak to vede k takovým studiím: http://ekonomika.idnes.cz/stat-opet-brzdi-s-pripravou-vysokorychlostnich-vlaku-p16-/eko-doprava.aspx?c=A150828_175726_eko-doprava_suj

Nejde jen o stavbu (zářezy, tunely a mosty jsou stavařská práce, to je stejné i u rychlotratě), ale hlavně o dodávky kolejí a zabezpečovacího zařízení, to naši dodavatelé neumí.

+9/0
26.5.2016 16:09

T90o49m31á69š 87T33a66t56í95č53e28k 5900532970208

Jo, tím "současným stavem" jsem myslel stavbu tratí do 160 resp. 200 km/h. Ale díky za upřesnění. To jsem neměl tušení, že naši výrobci nejsou schopní dodávat techniku pro rychlotratě. Hm, už se mně to začíná vyjasňovat...

+1/0
26.5.2016 16:18

M98a90r80t79i64n 83R78u48z62i53c62k97a 1872988236897

Predevsim Skoda - nema vlaky a velke stavebni firmy, nemaji zkusennosti se takovych stavbou trati...

+1/0
26.5.2016 16:31

J93a30n 70S36ů98r47a 4855733453962

Máme tu také výrobce lokomotiv, jehož maximum je 200 km/h.

+4/0
26.5.2016 16:33

T88o81m23á45š 76T69a23t65í34č86e41k 5890762350228

To je taky pravda. A přitom jsou to ty nejdražší lokomotivy na světě! ;-D

+5/0
26.5.2016 16:37

P11a67v25e35l 35Š77m56í82d63e34k 6699810713208

A ty 380 můžou jezdit jen u nás;-DDo něměc, ani do Rakouska je nepustí.

0/0
27.5.2016 6:52

K60r14i17s43t66ý93n95a 34F27o75j91t83l32o74v35á 4578137534441

Bananova republika..

+1/−1
26.5.2016 13:03

P24e96t79r70a 47M20a29l42a98k59o20v17a 1868510540724

kvalitní komunikace jsou základem rozvoje ekonomiky a těžce chybí. Dokud nebude moci člověk dojíždět z ostravy za prací do plzně apod. (tj. bude to časově a cenově zvládnutelné), tak se budeme plácat mezi chudšími zeměmi, rychlovkalky měly být už dávno. bohužel vzhledem ke korupci u nás by to určitě bylo spojeno se zlodějinami a zároveň proti tomu těžce lobují majitelé dopravních firem, protože by jim to vytvořilo konkurenci....

+15/−2
26.5.2016 13:02

P82e33t55r 19N40a25j75d50e48k 7427516553811

Jestli chcete pomoct Ostravákům, tak lobujte za dálnici do Rakouska, ať nemusí jezdit do Vídně po okreskách. ;-D

0/−1
26.5.2016 13:18

K56a15r30e26l 46S56t23r80ž43a68n33o47v61s95k74ý 1168685145

V Jižní Africe dodnes jezdí parní vlaky. A z tohoto skanzenu dokázali udělat turistickou atrakci. Třeba to u nás chtějí udělat taky.

+13/0
26.5.2016 13:00

M41a76r11t52i34n 56C44h14o98v31a39n31e15c 3681726601526

A v Maroku se již vysokorychlostní tratě dokonce staví...

+2/0
26.5.2016 20:01

V50i93l41é91m 48B63a31r70á77k 4286117449796

Ten kdo prosazuje "rychlovlaky" by měl dostatautomaticky 2 roky natvrdo. Je to příprava krádeže velkého rozsahu. Na koncivýstavby bychom zjistili, že 1 km tratě nestojí 1 mld., natož 620 mil jako vNěmecku, ale 2 mld.., nejedou přímo ale klikatě, protože koleje musí vést popozemcích místních šíbrů, vlaky reálně jezdí 120 km za hodinu a musí býtdotované dalšími miliardami. Je to stejný nesmysl, jako kdyby v Sudánu chtělstavět atomovou elektrárnu. Všechno by bylo rozkradené a výsledek nikde.

Kromě toho, nač je slibované (čemuž nevěřím) ušetření 1 hod. nacestě do Prahy? Násobně více ztratím na úřadech (musím obstarávat co jižstát má, nemohu podat kdekoliv, viz přepis auta), v kolonách, kde silnici rozkopekdejaký Kocoukov a potom se 2-3 měsíce nic neděje nebo kvůli malému ťukancipolicie na několik hodin zablokuje dopravu. V součtu tyto ztrátové časymnohonásobně převýší to co bychom teoreticky mohli ušetřit tzv. rychlovlaky.

http://vilembarak.blog.idnes.cz/c/486412/policie-musi-prestat-s-blokovanim-dopravy-pri-nehodach.html

http://vilembarak.blog.idnes.cz/c/466112/opravujeme-silnice-drzte-hubu-a-krok.html

+4/−25
26.5.2016 12:59

T37o19m78á79š 14T80a73t80í42č57e90k 5510222630648

V Súdánu se atomovka stavět bude. Postaví ji Číňani. :-)

+1/0
26.5.2016 13:08

V73i11l53é29m 26B77a63r46á44k 4186137699346

Když se to nechá místním, tak atomovka nebude.

Pokud se Číňani budou chovat jako správná koloniální moc, místní k tomu vůbec, ale vůbe nepustí (včetně vydírajícíh povolovačů, úplatných celníků, vyděračů na kontrolních stanovištích a tyhle všechny prostě rozjezdí tahači), tak by se to mohlo podařit.

V Česku nemožné, takže nemožná je i rychlostní železnice.

0/−2
26.5.2016 14:09

T35o79m29á93š 51T77a58t93í79č47e72k 5250192170468

Asi tak.

0/0
26.5.2016 15:37

J49a49n 36S10ů66r96a 4765743803282

Lepší je rozkrást trať, která projde modernizací z 90 na 100 km/h.

+2/0
26.5.2016 16:35

M11i72c71h43a70l 10Š20t48ě18t16k77a 8715563699852

Zaráží mne, že policie může zabavit dokumenty od právě probíhající soutěže. Nikomu se nemusí zpovídat, nikomu nemusí dát vědět, kdy je vrátí ... To jim nestačí kopie, aby se kvůli jejich podezření nemusela brzdit či zastavovat práce na rozběhnutých projektech?

+5/−1
26.5.2016 12:59

L16u79k31á15š 55Š10l67e55h10o93f68e76r 1693679755589

Pokud se vyšetřování týká také projektu VRT, není asi úplně žádoucí, aby se v projektu až do ukončení vyšetřování pokračovalo... ;-)

+1/0
26.5.2016 13:09

M15a47r75t49i14n 85K59a18r47á62s76e10k 9118683778928

Co vas vede k domnence ze policie muze neco zabavit a nikomu se nezpovida? Nepotrebuje na tohle nahodou povoleni soudu?

0/0
26.5.2016 13:36

J65a24n 60C26e54p68e34k 1274426260

Tak upřímně Praha - Brno za 1 hodinu nebo Praha - Ostrava za 1,5 hodiny zní lákavě? Cestující by to jistě ocenili, je otázkou, zda by se takováto věc vůbec vyplatila, zaplatila?

+1/−5
26.5.2016 12:53

T71o49m12á32š 50T79a42t57í71č33e80k 5290802290298

V rámci republiky je to takové na hraně. Nejčastěji jezdím jako Brňák pochopitelně Praha-Brno a musím říct, že ty dvě a půl hodiny pro mě problém nepředstavují, cestou většinou popracuju. Kdybych jezdil denně, tak by to bylo jinak. Ale představa, že bych byl z Brna za tři hodiny v Berlíně nebo za tři a půl v Mnichově, to už je o něčem jiném.

+2/0
26.5.2016 13:22

J66a92k32u66b 54T41i25m74c20o 5546176588

Až se tady konečně postaví "vysokorychlostní" trať (což bude +-200 km/h), ve světě bude dávno jezdit Hyperloop nebo něco podobného

+13/0
26.5.2016 12:45

J13a45n 22K57l17i86m24a 7200153240212

Neřeknu kdyby takle uvažovala celá evropa ale udělat vysokorychlostní trať v tak malém státě jako je ten náš to jsou fakt vyházené peníze 160 a někde 200 za hodinu bohatě stačí. I když představa že v Chorvatsku u moře by byl člověk za 3 hodiny je krásná ale nerealná , :)

+1/−17
26.5.2016 12:31

L96u67k52á95š 54N22o45v42á40k 4966416112413

nesmysl....VRT se uživí nejen na trase Praha-Brno, ale je potřeba zejména ve směru dál do Vídně a hlavně Drážďany + Norimberk. Pokud nepostavíme, budeme totálně odříznutí a ekonomický následky se brzo dostaví...

+17/−2
26.5.2016 12:32

P94e74t71r 40N33a36j21d94e71k 7827536363201

Už to nehul prosím pěkně. Každého investora, který přijde do ČR zajímá napojení na dálniční síť a ne nějaké podělané VRT. Proto jsou regiony jako Bruntálsko nebo Jesenicko odepsané, protože tam nevede pořádná silnice.

+3/−13
26.5.2016 12:38







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.