Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlé vlaky v nedohlednu. Správce kolejí zrušil třetí soutěž

V Česku se bude v příštích letech o vysokorychlostních tratích stále jen mluvit a nikoliv je připravovat. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zrušila soutěž na firmu, která měla státu poradit, zda se u nás takové tratě vyplatí. Dává to do souvislosti s policejní razií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28i80ř41í 23H96o24r84á57k 8586562210

Stačí se podívat na mapu, jestli jsme země rozvinutá nebo nerozvinutá. VRT zde chybí. Jde také hodně o zaměstnanost. Ve Franci někteří jezdí do práce i 150km vlakem, protože ten to ujede za 40 minut a jsou v "centru" Paříže. Minulý rok jsem jel vlakem 320 km/h a byla to paráda. cca 400km pod 1,5 hodiny a to část tratě nebyla VRT.

+3/0
27.5.2016 12:23

J15o58s28e77f 23R66ö75s91s74n14e73r 8810139305

Kdo nechápe VRT jako přínos pro celou ekonomiku ČR,nechápe souvislosti.VRT není o spojení Dolní s Horní,ale o spojení severu s jihem.Nejkratší cesta vede přes naši republiku,ale nejrychlejší už ne.Paradox?Ne 21 století v podání našich vlád 27 let po sametové pěrestojce.

+4/0
27.5.2016 8:42

M92i52c47h28a96l 61M95a10l39ý 5322164319143

A kolik lidi "ze severu na jih" jezdi?

0/0
27.5.2016 18:07

V95o87j96t76ě46c39h 19R15o74u22b94a52l 9930883132913

Může mi autor článku upřesnit, kdo je to ten jeho oblíbený "správce kolejí"? Pokud tím míní SŽDC, tak si dovoluji pana autora již poněkolikáté upozornit, že SŽDC má podstatně širší záběr než jen správu kolejí.

Pokud by ani toto vysvětlení nezabralo, zkusím příště nasadit obrázky.

0/0
27.5.2016 4:11

M40i96c86h88a75l 77G27r32e60g57o26r 8876974370242

Na co potřebují experty? Aby někomu nacpali kapsu prachama? Stačí se podívat na mapu. Berlín - Praha - Brno - Vídeň - Bratislava - Budapešť - Bělehrad. Na to nepotřebuji být expert. Dále se dá pokračovat k moři. Jestli se to vyplatí? Trať TGV využívají i normální vlaky, takže by to nebyla jednostranná investice. Zájemců bude dost, například se má budovat nějaký přístav v Řecku coby konkurence Hamburku.

Ale jedno je jasné, tahle trať se měla vytyčit hned po revoluci. Dokud byly volné a levné pozemky. Dnes máme kolem měst průmyslové zóny, satelitní městečka. Nyní to půjde zatraceně těžko a bude to drahé. (Plus máme dobu TUNELOVOU)

+1/0
26.5.2016 20:53

R81a35d69e97k 55J44a93n68a16t89a 9345506574572

A co Mnichov a Norimberk? Do kterého z těchto měst by měla rychlá trať spíše vést, se vedou mezi odborníky pořád spory a těžko to rozseknete jedním příspěvkem v diskuzi ...

+2/0
26.5.2016 21:13

J25a14n 31F98r22o50l56í37k 6136800445394

Poradím jim zadarmo. Nevyplatí.

+1/−14
26.5.2016 17:06

J79o87s48e12f 94S32a49n51d96r 6960592933448

Ale vyplatí. A pro ministerstvo dopravy doporučuji knihu "Rychlá železnice i v ČR" jako povinnou četbu. VRT pomůžou v všem regionům v ČR. A časy Praha - Plzeň nebo Ústí nad Labem pod 30 minut a Praha - Brno pod 60 minut budou velmi lukrativní a výhodnější než auto. A rychlejší to bude kamkoliv do města, nejen od hlavního nádraží k hlavnímu nádraží.

+2/0
27.5.2016 19:27

D84a49v71i46d 41P27e62c22a 1115604441756

Tak a teď tu soutěž udělá Policie. To by na SŽDC koukali, jak jsou zbyteční.

+3/0
26.5.2016 16:48

P41a69v33e42l 46Š94m88í20d17e41k 6989450663488

Tak třeba policajti mají experty na vysokorychlostní tratě;-D

0/0
27.5.2016 6:47

Š37t52ě97p63á79n 29D80o36l75e19ž38a74l 3902791828935

SŽDC čekají takticky na Hyperloop

+2/0
26.5.2016 15:25

M14i55c77h78a61l 85B54r61ň85á89k 6274934977288

Občas si říkám, kde bychom mohli být, kdyby tu existovala fungující státní správa a dlouhodobý plán podpory ekonomiky státu právě rozvojem infrastruktury. Jenže na to je to 4 leté období příliš krátké. Pánové se nechají zvolit a než prosadí vše, co slíbili kamarádům, kteří jim dali peníze na to, aby se zvolit nechali, už musí slibovat dalším kamarádům další protislužby, protože se blíží nové volby...

+7/0
26.5.2016 14:45

L11u43k92á42š 63S81e92d29l34á68č65e12k 1943417627620

Když se tady staví nízko rychlostní tratě za cenu vysokorychlostních, tak není divu, že rychlovlaky jen tak nebudou. Pro zajímavost uvedu některé země, které nás v tomhle už předběhly a neměly v tom tradici, ani zkušenosti. Turecko, Polsko, Řecko, Rusko atd. Možná se tady začne dělat, až budeme poslední v Evropě. ;-D Rv

+15/−1
26.5.2016 14:22

J10a84n 63F38r61o47l59í21k 6856510615794

Na co potřebuje země, která se dá přejet za tři hodiny rychlovlaky? 160 je dost.

+1/−11
26.5.2016 17:07

R68a81d10e79k 92J81a75n74a91t97a 9595586354472

Jenže vy ČR dnes za 3 hodiny nepřejedete. A když se nad tím zamyslíte, tak zjistíte, že nejlevnější varianta, jako toho dosáhnout je právě stavba VRT.

Abyste ČR přejel za 3h 160kou byste musel mít tuto rychlost všude a souvislou. Což v našem terénu a zástavbě bez novostavby nelze udělat. A když už stavíte novou trať, je v 21. století prakticky jedno, zda ji stavíte na 160 nebo na 300. Náklady to ovlivní poměrně málo.

A pro dosažení toho cíle vám stačí těch VRT míň, protože jsou rychlejší. Navíc je provoz po VRT efektivnější. Opět díky rychlosti. Nové tratě pod 250 už se v Evropě proto nestaví.

+10/0
26.5.2016 17:17

V52í81ť47a 97K32r54u76t31i60š 1640564485177

A kolik lidí tu republiku potřebuje za ty 3 hodiny přejet, když beru zhruba ten půl milion přepravených lidí po železnici denně? Ano, VRT je by byla hezká, ale jde o ekonomicky naprosto nenávratnou prestižní investici.

+1/−9
26.5.2016 19:17

R25a91d40e62k 94J10a91n49a40t85a 9895376134432

Lidé volí způsob dopravy i podle toho, jak rychlá je (a s tím jak roste kupní síla, se dokonce toto kritérium stává kritériem hlavním).

Proto nelze usuzovat na poptávku po VRT z toho, kolik jezdí vlakem lidí dnes. Fakt ne. Můžete ovšem usuzovat z počtu aut a autobusů na dálnici D1, například. Navíc rychlé spojení vygeneruje zcela nové cestující.

Například dnes si zajet z Brna do Prahy do divadla je tak zdlouhavá akce, že si to mnoho lidí rozmyslí. S VRT to bude normální, asi tak jako je to dnes normální pro lidi z Berouna.

+6/0
26.5.2016 19:24

M13i13c73h47a20l 56M24a49l36ý 5652184299113

Tak tohle je robustni use case. :)

0/0
27.5.2016 18:11

R24a21d42e92k 64J10a50n23a78t90a 9155206284482

To divadlo? Takových příkladů vymyslíte spoustu. Lidé mají stovky důvodů cestovat.

+1/0
27.5.2016 20:14

M56i25r77o14s94l29a79v 39P20a13v50l17í21č50e16k 7723390475824

Zaplať pánbůh.

0/−7
26.5.2016 13:13

V67a98š84e40k 45P76l57u21s37k91a84l 2357898940771

Bůh nic platit nebude, to zase jen my.

0/−1
26.5.2016 15:14

P20e53t17r 85B78ü18r96g73e14r 4317516577370

Jde o dobře prolobovaný bojkot VRT. Jisté zájmové skupině VRT nevyhovuje, protože by z její výstavby a provozu nic neměla. Tak mi řekněte: je to normální, je to vůbec možné?;-€

+4/0
26.5.2016 13:12

T21o74m95á33š 16T35a86t13í79č66e65k 5760122430548

Která to je? Výrobci aut nebo stavitelé dálnic?

0/0
26.5.2016 13:23

R48a25d35e40k 62J14a64n36a63t41a 9725776454562

Zde se jedná o "boj" mezi dvěma projekčními kancelářemi. SUDOP a CEDOP o pár milionů za studie. Plus je tam snaha SUDOPu nestavět přiliš erychle tratě, aby to zvládaly zaostalé české firmy, kde mají kamarády.

Ovšem brzdí se tím nutný upgrade infrastruktury za desítky až stovky miliard. Který by nám tu klidně mohli dělat Španělé a Francouzi, když se Čechům nechce učit nově věci.

+10/0
26.5.2016 14:12

T36o12m34á11š 60T87a30t66í96č31e20k 5370212420508

Áha, díky. Takže SUDOP je pro zachování současnýho stavu a CEDOP pro výstavbu rychlotratí, ve zkratce řečeno, vidím to správně?

+2/0
26.5.2016 15:34

R72a40d40e91k 71J43a51n26a86t31a 9725786114282

Zachování současného stavu ne. SUDOP a kamarádi nové tratě chtějí, ale nikoliv rychlejší než 200 km/h, aby si zakázky rozdělili kluci, co spolu mluví a nemuseli se volat odborníci za zahraničí.

Pak to vede k takovým studiím: http://ekonomika.idnes.cz/stat-opet-brzdi-s-pripravou-vysokorychlostnich-vlaku-p16-/eko-doprava.aspx?c=A150828_175726_eko-doprava_suj

Nejde jen o stavbu (zářezy, tunely a mosty jsou stavařská práce, to je stejné i u rychlotratě), ale hlavně o dodávky kolejí a zabezpečovacího zařízení, to naši dodavatelé neumí.

+9/0
26.5.2016 16:09

T86o59m98á83š 78T77a15t77í55č45e45k 5330382860238

Jo, tím "současným stavem" jsem myslel stavbu tratí do 160 resp. 200 km/h. Ale díky za upřesnění. To jsem neměl tušení, že naši výrobci nejsou schopní dodávat techniku pro rychlotratě. Hm, už se mně to začíná vyjasňovat...

+1/0
26.5.2016 16:18

M96a21r40t33i95n 70R69u39z35i29c68k15a 1392558106427

Predevsim Skoda - nema vlaky a velke stavebni firmy, nemaji zkusennosti se takovych stavbou trati...

+1/0
26.5.2016 16:31

J10a70n 67S23ů52r41a 4315433863152

Máme tu také výrobce lokomotiv, jehož maximum je 200 km/h.

+4/0
26.5.2016 16:33

T37o17m11á15š 58T46a40t85í62č34e11k 5180702910678

To je taky pravda. A přitom jsou to ty nejdražší lokomotivy na světě! ;-D

+5/0
26.5.2016 16:37

P89a93v54e32l 77Š71m76í83d77e32k 6799960653798

A ty 380 můžou jezdit jen u nás;-DDo něměc, ani do Rakouska je nepustí.

0/0
27.5.2016 6:52

K19r16i13s26t93ý65n21a 92F94o42j16t79l37o46v38á 4508427804731

Bananova republika..

+1/−1
26.5.2016 13:03

P67e29t62r58a 65M12a36l14a37k14o48v78a 1368330820464

kvalitní komunikace jsou základem rozvoje ekonomiky a těžce chybí. Dokud nebude moci člověk dojíždět z ostravy za prací do plzně apod. (tj. bude to časově a cenově zvládnutelné), tak se budeme plácat mezi chudšími zeměmi, rychlovkalky měly být už dávno. bohužel vzhledem ke korupci u nás by to určitě bylo spojeno se zlodějinami a zároveň proti tomu těžce lobují majitelé dopravních firem, protože by jim to vytvořilo konkurenci....

+15/−2
26.5.2016 13:02

P39e44t96r 77N95a34j82d23e26k 7857496313441

Jestli chcete pomoct Ostravákům, tak lobujte za dálnici do Rakouska, ať nemusí jezdit do Vídně po okreskách. ;-D

0/−1
26.5.2016 13:18

K13a14r63e59l 43S16t23r17ž78a97n88o89v27s42k66ý 1708595695

V Jižní Africe dodnes jezdí parní vlaky. A z tohoto skanzenu dokázali udělat turistickou atrakci. Třeba to u nás chtějí udělat taky.

+13/0
26.5.2016 13:00

M49a92r49t59i54n 17C96h59o51v43a22n37e31c 3981326491766

A v Maroku se již vysokorychlostní tratě dokonce staví...

+2/0
26.5.2016 20:01

V69i42l64é28m 54B83a56r49á27k 4646207349746

Ten kdo prosazuje "rychlovlaky" by měl dostatautomaticky 2 roky natvrdo. Je to příprava krádeže velkého rozsahu. Na koncivýstavby bychom zjistili, že 1 km tratě nestojí 1 mld., natož 620 mil jako vNěmecku, ale 2 mld.., nejedou přímo ale klikatě, protože koleje musí vést popozemcích místních šíbrů, vlaky reálně jezdí 120 km za hodinu a musí býtdotované dalšími miliardami. Je to stejný nesmysl, jako kdyby v Sudánu chtělstavět atomovou elektrárnu. Všechno by bylo rozkradené a výsledek nikde.

Kromě toho, nač je slibované (čemuž nevěřím) ušetření 1 hod. nacestě do Prahy? Násobně více ztratím na úřadech (musím obstarávat co jižstát má, nemohu podat kdekoliv, viz přepis auta), v kolonách, kde silnici rozkopekdejaký Kocoukov a potom se 2-3 měsíce nic neděje nebo kvůli malému ťukancipolicie na několik hodin zablokuje dopravu. V součtu tyto ztrátové časymnohonásobně převýší to co bychom teoreticky mohli ušetřit tzv. rychlovlaky.

http://vilembarak.blog.idnes.cz/c/486412/policie-musi-prestat-s-blokovanim-dopravy-pri-nehodach.html

http://vilembarak.blog.idnes.cz/c/466112/opravujeme-silnice-drzte-hubu-a-krok.html

+4/−25
26.5.2016 12:59

T23o73m33á45š 88T75a36t15í54č22e25k 5310772910188

V Súdánu se atomovka stavět bude. Postaví ji Číňani. :-)

+1/0
26.5.2016 13:08

V56i58l21é30m 83B76a47r26á74k 4226107749846

Když se to nechá místním, tak atomovka nebude.

Pokud se Číňani budou chovat jako správná koloniální moc, místní k tomu vůbec, ale vůbe nepustí (včetně vydírajícíh povolovačů, úplatných celníků, vyděračů na kontrolních stanovištích a tyhle všechny prostě rozjezdí tahači), tak by se to mohlo podařit.

V Česku nemožné, takže nemožná je i rychlostní železnice.

0/−2
26.5.2016 14:09

T48o30m41á82š 84T28a96t32í61č93e92k 5770362600488

Asi tak.

0/0
26.5.2016 15:37

J63a72n 20S97ů35r44a 4295433863722

Lepší je rozkrást trať, která projde modernizací z 90 na 100 km/h.

+2/0
26.5.2016 16:35

M17i10c11h73a57l 60Š50t55ě93t31k68a 8935273979262

Zaráží mne, že policie může zabavit dokumenty od právě probíhající soutěže. Nikomu se nemusí zpovídat, nikomu nemusí dát vědět, kdy je vrátí ... To jim nestačí kopie, aby se kvůli jejich podezření nemusela brzdit či zastavovat práce na rozběhnutých projektech?

+5/−1
26.5.2016 12:59

L96u24k78á31š 60Š80l29e14h37o28f48e76r 1793419965759

Pokud se vyšetřování týká také projektu VRT, není asi úplně žádoucí, aby se v projektu až do ukončení vyšetřování pokračovalo... ;-)

+1/0
26.5.2016 13:09

M22a41r81t21i69n 46K81a16r98á70s18e42k 9428503478748

Co vas vede k domnence ze policie muze neco zabavit a nikomu se nezpovida? Nepotrebuje na tohle nahodou povoleni soudu?

0/0
26.5.2016 13:36

J94a29n 14C83e47p23e82k 1444886600

Tak upřímně Praha - Brno za 1 hodinu nebo Praha - Ostrava za 1,5 hodiny zní lákavě? Cestující by to jistě ocenili, je otázkou, zda by se takováto věc vůbec vyplatila, zaplatila?

+1/−5
26.5.2016 12:53

T33o92m26á63š 73T42a62t49í57č33e80k 5250202970528

V rámci republiky je to takové na hraně. Nejčastěji jezdím jako Brňák pochopitelně Praha-Brno a musím říct, že ty dvě a půl hodiny pro mě problém nepředstavují, cestou většinou popracuju. Kdybych jezdil denně, tak by to bylo jinak. Ale představa, že bych byl z Brna za tři hodiny v Berlíně nebo za tři a půl v Mnichově, to už je o něčem jiném.

+2/0
26.5.2016 13:22

J69a88k27u40b 81T38i41m98c44o 5916426278

Až se tady konečně postaví "vysokorychlostní" trať (což bude +-200 km/h), ve světě bude dávno jezdit Hyperloop nebo něco podobného

+13/0
26.5.2016 12:45

J24a41n 32K80l57i28m53a 7820183720462

Neřeknu kdyby takle uvažovala celá evropa ale udělat vysokorychlostní trať v tak malém státě jako je ten náš to jsou fakt vyházené peníze 160 a někde 200 za hodinu bohatě stačí. I když představa že v Chorvatsku u moře by byl člověk za 3 hodiny je krásná ale nerealná , :)

+1/−17
26.5.2016 12:31

L31u60k18á61š 34N37o75v51á58k 4256666162413

nesmysl....VRT se uživí nejen na trase Praha-Brno, ale je potřeba zejména ve směru dál do Vídně a hlavně Drážďany + Norimberk. Pokud nepostavíme, budeme totálně odříznutí a ekonomický následky se brzo dostaví...

+17/−2
26.5.2016 12:32

P53e13t89r 25N40a59j97d48e41k 7207816903381

Už to nehul prosím pěkně. Každého investora, který přijde do ČR zajímá napojení na dálniční síť a ne nějaké podělané VRT. Proto jsou regiony jako Bruntálsko nebo Jesenicko odepsané, protože tam nevede pořádná silnice.

+3/−13
26.5.2016 12:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.