- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Samozrejmne cim vice spojeni tim lepe. Ale doufam, ze se CSA jednou opet vzmuzou na lety pres Atlantik.
Proč bych kdykoliv jezdil do Prahy po D1 když můžu být zBrna za hodinu plus ve Vídni. Pevně věřím, že tento rozdíl udělá z Brna důležitějštíměsto než je Praha.
Tak tady se někteří snaží srovnávat Vídeň a Prahu. Vídeň je o 500.000 obyvatel větší. Historicky to vždy byl letecký uzel na rozdíl od komunistické Prahy, tak že těžko všichni přestanou létat do Vídně a začnou do Prahy. A ona je také Vídeň daleko lépe dálničně spojena třeba s Bratislavou, Budapeští nebo Zábřehem, kdežto do nás do Vídně nevede dodnes ani dálnice. Tak jak jí pak Praha má konkurovat. Další věcí je to, že dost našich firem nebo firem působících v ČR dá radši zaměstnanci auto, aby do bližších míst dojel autem než tam letěl. I přes toto všechno hraje Praha důstojné místo na letecké mapě a jsem rád za to málo, co sem létá.
že má Vídeň o 0,5 milionu obyvatel víc než Praha je asi to poslední důležité. ale jak sám píšete - to potenciální spádové území je mnohem větší (pokud vím, tak i řada Moravanů dává Vídni před Prahou přednost - celkem logicky). a o dost bohatší. a co je možná vůbec nejdůležitější, sídlí tam řada nadnárodních firem a institucí, které potřebují své lidi hodně posílat po cestách. last but not least, Vídeň je i významný uzel mezi 'západem' a 'východem' - na západ má tradičně silné spojení a na východ (Balkán...) v poslední době právě i díky rakouským firmám, které tímto směrem hodně expandovaly.
Jakarta, Singapore, Hanoi, arabsky poloostrov, Montreal, NewYork, Havana ... psssst! to se nesmi rikat, to totiz vladli krveziznivi komunisti a litali s ruskou technikou
...Kdyby to komunisti nebrzdili, tak ČSA mohli létat mnohem více linek a se západními letadly.
Paráda. Na Ruzyni (Václava Havla) to poslední dobou nějak jede! Pravidelně: A380 Emirates, B777 Korean, A330 Czech A., A330 Hainan, B767 Delta, B767 Canada, B747 China cargo, A330 Qatar cargo, B777 Swiss (dočasně), A330 Air Transat a pak další jako B757/767 nákladní UPS
No to je tedy nářez, na milionové hlavní město desetimilionové země, tolik velkých letadel. Jak jen je ale možné, že konkurenční letiště mají takových hned celé násobky...
Pamatuji dobu, kdy do Kanady a USA létaly pravidelně ČSA...
ČSA jsou typická ukázka státního hospodaření. Měly by vejít do učebnic ekonomie.
Když letím do Toronta, tak jedině přímým letem z Vídně Austrian Airlines, v čemž budu pokračovat. Jednak to bylo protivné přestupovat v Mnichově či Frankfurtu, plus jídlo a obsluha v Austrian Airlines jsou o hodně lepší než v Air Canada. Na druhé straně, pokud tam nejedete služebně, Air Transat je levnější a celkem pohodlná alternativa.
Austrian a jejich vídeňský hub jsou někde úplně jinde než ČSA a jejich pražský hub. Já bych ale řekl, že ještě větší problém než tato medializovaná propojení se zaoceánskými destinacemi je intenzita letů s evropskými metropolemi. Pokud mám z Prahy do Curychu denně nějaké 3 lety, zatímco z Vídně je jich snad až 10 (a podobný poměr je skoro všude), pak je to docela zásadní. Ale tohle pochopí jen ten, kdo pravidelně pracovně létá a nemá rád, když ztratí zbytečně mnoho času nesmyslně dlouhými přestupy nebo dokonce nutností někde přenocovat.
Dokud budou tyhle přímé lety dražší než ty s přestupem, tak žádnou díru do světa neudělají...
To je věc názoru. Já bych třeba s přestupem nikdy neletěl pokud by ta možnost byla, ale když to někoho baví je to samozřejmě jeho věc. Já už jsem si takových přestupů ,,užil,, až moc a jsem rád za každou přímou linku. A nemyslím si, že bych byl zrovna nějakou vyjímkou.