Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové zabezpečení tratí spolkne miliardy. Ještě víc pak vybavení vlaků

Správa železniční dopravní cesty chce investovat miliardy korun do zabezpečení ETCS, které by umělo zpomalit příliš rychle jedoucí vlak. Jestliže ale zabezpečení hlavních tratí vyjde na tři miliardy, přes deset miliard si vyžádá vybavení zejména starších vlaků. Hlídací přístroj však často stojí víc než lokomotiva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L55i58b59o84r 41V73e34s44e41l64ý 2379876932272

Taková 810 s ETCS bude terno.;-D

+1/0
31.5.2016 18:33

P76e71t67r 69N87o14v93o32t10n46y 1501220801

810 nechť zhyne. Hlavně ty šukafony od KŽC. Zdržujou rychlíky R3 z Prahy.

0/0
1.6.2016 0:40

J23a38r41e62k 86K45a68l41i88v89o22d88a 7726223381526

Nechte být, bez 810 by mnoho našich regionálních tratí brzy skončilo...

0/0
1.6.2016 4:57

J71a71n 47J36e61m35e65l36k89a 1905900

Podchody žerou na regionálních trati miliardy. Provozně jsou drahé. A nikomu to neva.

Koridor je plný. Někteří strojvůdci asi budou kvůli zpoždění pod stresem. Nákladní soukromí dopravci.. Křížení infrastruktury, vjezd na koridor z navazujících tratí. Zastavování OS. Čím dřív to tam bude, tím líp. V Anglii byly docela nehezké případy přejetí červené. Landbroke 1999, Southall rail crash, 1997

Co je možná ještě horší - zabezpečení jednokojených tratí. Kde se nic moc neplánuje. Kromě Budějovice Plzeň tuším. Ostrava - Frýdek. Osobní doprava + cargo + soukromí. Ostrava Opava - Osobní, rychlíky, ic.. Prostě není možné v 2016 jezdit s vysílačkami, mobily či čím, když jde někdy o sekundy.

0/0
31.5.2016 9:50

J60a33n 57C23e44p28e92k 1214156980

Já jen doufám, že zabezpečovací vybavení do vlaků ČD bude přenositelné. Že to nenamontují do 50 let starých lokomotiv ČD, které dráhy za pár let vymění a nebude se muset do nových montovat zase za plnou částku nové zařízení.

+4/−1
31.5.2016 8:58

M52a35r85t87i80n 54B79o24u91s64k78a 4388730124853

Napad moc dobry, ale bohuzel v soucasne dobe neproveditelny, nedokazu si moc predstavit jak by se dal jednoduse prenaset cely rack vcetne GSM-R, anten a radaru. Jediny co by se snad dalo prenaset je obrazovka z kabiny.

+1/−1
31.5.2016 9:14

J29a87n 72C15e72p95e54k 1174176400

Pak je to ale vyhazování peněz, když do lokomotivy s hodnotou téměř nula dají zabezpečovací zařízení za 10 milionů, aby ho po pár letech vyhodili. SŽDC je také státní firma, tak by měla hospodařit ku prospěchu, ne vyhazovat peníze oknem

+2/0
31.5.2016 9:41

P76e77t70r 79N11o33v53o69t32n93y 1101740461

SZDC lokomotivy neprovozuje a dopravci se muzou rozhodnout, jestli to namontuji do starého šrotu a nebo koupi nove vozidlo už s tím.

+2/0
31.5.2016 9:48

J83a80n 19C75e97p95e53k 1284486410

Pardon, prvotně jsem pochopil, že vybavovat zabezpečovačkou lokomotivy bude SŽDC. Bude to muset udělat dopravce, což ale neřeší problém plýtvání státních financí, nebo to bude do šrotu asi montovat ČD.

0/0
31.5.2016 11:07

P42e73t32r 41N93o38v53o97t27n78y 1561130761

Pokud chceme zavést ETCS (a někdo už asi rozhodl, že ano), tak to holt bude něco stát. A jak píše níže pan Sovička, proč by nešlo z vyřazeného vozidla tu mobilní část vyndat a dát do jiného?

+1/0
31.5.2016 11:33

J19a44n 89C40e35p68e51k 1184846530

Pan Bouška nad námi výše píše, že to asi udělat nejde. Netuším, nerozumím tomu.

0/0
31.5.2016 11:37

P51e87t33r 63N29o55v21o62t21n38y 1451380151

Pan Bouška asi odpovídal na situaci, že by se to přehazovalo mezi dvěma schopnejma vozidlama. Což fakt nepůjde.

+3/0
31.5.2016 11:46

M77a90r58t41i78n 94B81o95u88s79k14a 4108410184643

prehodit ETCS z jedne lokomotivy do druhe je docela slozite, spis nemozne. Nikdy jsem o tom neslysel, ale to neznamena, ze to nekdo uz nezkousel. Kazdy ETCS palubovy system je navrzen pro urcity typ a nekdy i variantu lokomotivy. Hlavne diky nutnosti komunikace mezi lokomotivou a ETCS.

+1/−1
31.5.2016 14:32

M28a59r95t33i56n 29B80o52u69s74k33a 4528160254443

to je druha vec, jestli se to do srotu vubec vyplati montovat...

+1/0
31.5.2016 9:50

P74a40v79e38l 22S48o75v36i72č22k13a 4576618185292

A proč by nemělo jít vybrat z vyřazeného vozidla dané zařízení a namontovat jej jinam?

+4/0
31.5.2016 10:29

M62a86r47t55i43n 61B41o22u80s85k95a 4488880664543

pokud by se jednalo o stejny typ lokomotivy, tak to teoreticky mozne je, ale nevim jestli ma smysl predelavat system z jednoho srotu do druheho. Do jineho typu by to bylo slozitejsi, dily nemusi pasovat a urcite by se musel predelat sofware. Rozhodne stare lokomotivy, ktere budou v prubehu prechodneho obdobi vyrazeny, nema smysl timto systemem vybavovat vubec.

0/−1
31.5.2016 14:38

P52e75t79r 54D15v72o29ř13á94k 5264525339336

Mno. Dle mě po vzoru státního utahování šroubů chtějí za peníze daňových poplatníků vyřadit konkurenci. Žádný systém není spolehlivý 100% (viz. pády výtahů) už z hlediska technického, navíc ho budou montovat, servisovat a spravovat stejně chybující lidé, jak ten fíra.

0/−3
31.5.2016 8:09

P20e53t70r 29N44o50v21o46t15n60y 1801820431

Zajimava konspirační teorie.

+5/0
31.5.2016 8:48

J28i98n52d25ř10i86c69h 28Š68k36o77p17e12k 4555421830515

takže jen proto, že výtahy s bezp. prvky mají poruchovost třeba 1 %, rezignujeme na všdhcny bezpečnostní prvky ve výtazích jako takové ?

+2/0
31.5.2016 8:51

P39e90t38r 18C11u37ř24í76n 1133474541181

Nevím proč musí redaktoři idnesu neustále podsouvat každé informaci nějaký negativní podtón.Investice do čd není levnou ale nutnou investicí. Země ve středu Evropy bez moře potřebuje moderní dálnice a železnice.

+12/−1
31.5.2016 8:00

M25a97r70t70i54n 30V60e79s26e64l62ý 1150508267926

Hned výraz v titulku "spolkne". To vyvolá dojem, že je to šíleně předražené, že jsou to vyhozené peníze. Ale nejde o absolutní částku, která je pochopitelně vysoká, nýbrž o poměr vynaložené investice k výslednému efektu. To se neodvažuju posoudit, ani autoři článku. Obecně však jsou investice do bezpečnosti dopravy nanejvýš důležité.

+4/0
31.5.2016 8:34

P22e41t93r 77N61o62v31o89t54n35y 1261700371

Proc do toho motate Masarycku, když tos vlakovym zabezpecovacem vubec nesouvisi? Pokud ETCS nepovoluje projet stuj, tak by to nepovolil ani na te Masarycce, kde to stuj před koncem kuse koleje je.

+8/0
31.5.2016 7:37

M48i95r48o25s19l31a21v 78Z45i41k11m22u33n71d 6228352747128

EJ 471 která projela na Masaryčce "zarážedlo" je vybavena zařízením AVV, které strojvedoucí omylem vypnul ...

+1/0
31.5.2016 8:53

P59e21t31r 64N71o52v75o55t83n92y 1181260451

Jenže AVV není zabezpečovac. ETCS "omylem" vypnout nepůjde. A stůj na Masarycce neprojede, jak naznačuje autor článku.

+3/0
31.5.2016 9:03

M37a58r32t41i29n 26B47o94u29s14k23a 4758100924643

ETCS opravdu omylem vypnout nejde, neda se bez neho jet, dokonce na tratich vybavenych pouze ETCS urovne 2 zadne signaly ani byt nemusi (Pariz - Strasbourg, nebo Rim - Neapol atd.), takze by strojvedouci nemel podle ceho vest vlak.

+3/0
31.5.2016 9:25

J38o90s18e63f 78H32á65j59e16k 6828340959482

Hned v perexu mě zaujal terminus technicus "Hlídací přístroj" - to je něco jako vlakový zabezpečovač?:-)

0/0
31.5.2016 7:36

V62i47k27t70o29r 94N72á62r10o40ž92n19ý 3379172408

Tento článek je napsán pro dav. 99,9% lidí nemá přehled o železničních zabezpečovacích systémech.

+3/0
31.5.2016 7:51

V70o98j26t57ě94c29h 98R41o81u85b52a55l 9150293112373

O důvod více používat správné názvosloví.

0/0
31.5.2016 8:18

M60i25r53o51s24l35a53v 98Z93i62k45m37u45n54d 6428262827808

Prostý lid rozumí "lidštině", nikoli odborné předpisové terminologii - ̈předpisově správnému názvosloví ...

+2/0
31.5.2016 8:55

J11o63s83e81f 96H88á38j74e58k 6298630429652

Takže návěstidlo budeme v lidštině nazývat: Lampička s několika barevnými světly?:-)

0/−1
31.5.2016 9:03

L39u19k89á41š 69Š10m93a97h45e54l 2267624412834

Sloup s několika zvedacími packami.

0/0
31.5.2016 9:09

J70o95s37e53f 36S72c34h27m47i52d77t 5273647223492

Lidi tomu úplně normálně řikaj semafor... Protože to je... no... semafor. :)

+4/0
31.5.2016 10:17

J75a33r44e61k 96K16a28l55i22v71o25d87a 7816653191666

"Hlídací přístroj" = mobilní část ETCS

0/0
31.5.2016 18:29
Foto

J29a65n15a 66K78o31z75á37k68o41v21á 70V46o63l52r45á80b58o69v31á 9813104435761

Ten ilustrační snímek v kontextu s nadpisem působí, jako kdybychom chtěli zabezpečovat tratě proti přívalům sněhu.

0/0
31.5.2016 7:18

V52a50c24l80a20v 83H51a61j37e85k 3576619589

Hlavně je na tom vlaku slovenská lokomotiva.:-(

0/0
31.5.2016 10:56

J55a70r53e57k 16K91a65l93i56v18o57d29a 7796163331946

Ještě lepší je, že zrovna část těchto slovenských Goril ETSC má....

0/0
31.5.2016 18:25

J86a84r28e31k 37K23a38l16i94v26o84d88a 7586433601156

Pardon, ETCS

0/0
31.5.2016 18:25

J90i85ř35í 87P25r73ů74š17a 7775812955419

Kde pan novinář přišel na to že vlak pod dohledem ECTS by dokázal zopakovat projetí návěstidla a zarážedla jako se stalo na masarykově nádraží? Za prvé ECTS se nedá tak snadno vypnou a je to opravdu zabezpečení jízdy vlaku což naše české AVV opravdu není a za druhé právě při této nehodě vlak jel s vypnutým AVV.

+17/−1
31.5.2016 7:06

V66o60j40t77ě27c65h 49R10o39u39b30a41l 9420473622883

AVV = Automatické Vedení Vlaku a není to zabezpečovací zařízení, pouze si od něj některé informace přebírá.

0/0
31.5.2016 8:19

J17a75n 45S23ů57r52a 4385923803452

Bohužel došlo při krácení textu k vypadnutí věty o tom, že to nebylo ETCS, ale AVV, nyní již doplněno. Za nepřesnost se omlouvám.

+1/0
31.5.2016 11:03

J79a23k19u21b 52K55u27b95a 5498434854175

A neni jednodussi a levnejsi zainvestovat do spolehlivych strojvudcu, kterym se takova vec jako prekroceni rychlosti nestane?

+2/−17
31.5.2016 6:56

Z71d91e92n59ě75k 60F65i92l55i76p 7214841101114

Jako,ze se nestane lidska chyba?to by se muselo zainvestovat do lekaru,ridicu mhd i dalkovych atd. Omlouva vas jen to,ze je brzo rano:-)

+10/0
31.5.2016 7:14

J82o83s23e31f 46M95i81k85i36n 5903284865744

Lidí je dost a jso nezaměstnaní. Proč tedy nejezdí na lokomotivě dva?

0/−4
31.5.2016 7:36

P24e45t96r 28N13o10v14o52t29n96y 1751770371

Ono je dnes málo lidi i na ježdění v jednom.

+8/0
31.5.2016 7:41

O86n89d12ř12e33j 20H50o18r43á22k 8359214491

To taky můžeš chtít investovat do člověka, který nikdy neonemocní.

+1/0
31.5.2016 7:32

J20i88ř16í 66K67o57c73u90r77e19k 6795914815988

Potřebujete 5.000 lidí, z nihž 100 % dokáže najezdit 10 miliónů kilometrů bez nehody, při rychlostech ve kterých není možné zastavit ve vzdálenosti, kam je vidět. A když 100 %, tak sto procent, 99,9 je málo. Díváte se na 20leteého člověka. Jak zjistíte, že během následujích 40 let neudělá jedinou chybu? Taková křiš ́tálová koule by byla drahá, myslím že cylý HDP ČR by na ni nestačil.

0/0
31.5.2016 15:47

L96e93o62p85o47l53d 18P18r91o82k33e67š 8179454657

Tak zase vydají dluhopisy ,uniformy dostanou zaměstnanci do pronájmu a do podzimu vydrží. I ty americký konvoje raději jedou po kolech než s ČD.;-)

+2/−17
31.5.2016 6:38

V80a32c70l16a62v 89H25a46j62e39k 3286139469

Konvoje po silnice a ne železnicí jsou účelovým řešením. Je to hned viditelná demonstrace jednak síly a pak také spolupráce.

0/0
31.5.2016 10:58

J19o79s32e20f 50N20á53d24b79ě36l87a 3675405116962

Prostě další z mnoha systémů, který bere člověku práci.:-(

+1/−19
31.5.2016 6:27

R32a42d10e50k 38P34a96s85t18o84r 3296195816563

To říkali lidi když lampy nahradila žárovka, když koně nahradila železnice....

+10/−1
31.5.2016 6:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.