Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové zabezpečení tratí spolkne miliardy. Ještě víc pak vybavení vlaků

Správa železniční dopravní cesty chce investovat miliardy korun do zabezpečení ETCS, které by umělo zpomalit příliš rychle jedoucí vlak. Jestliže ale zabezpečení hlavních tratí vyjde na tři miliardy, přes deset miliard si vyžádá vybavení zejména starších vlaků. Hlídací přístroj však často stojí víc než lokomotiva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L70i76b49o24r 84V16e23s93e89l83ý 2989986932302

Taková 810 s ETCS bude terno.;-D

+1/0
31.5.2016 18:33

P87e30t69r 13N80o91v90o10t62n29y 1341610271

810 nechť zhyne. Hlavně ty šukafony od KŽC. Zdržujou rychlíky R3 z Prahy.

0/0
1.6.2016 0:40

J59a84r32e37k 46K64a31l93i25v37o31d85a 7586763721356

Nechte být, bez 810 by mnoho našich regionálních tratí brzy skončilo...

0/0
1.6.2016 4:57

J42a54n 52J98e16m40e57l68k72a 1675180

Podchody žerou na regionálních trati miliardy. Provozně jsou drahé. A nikomu to neva.

Koridor je plný. Někteří strojvůdci asi budou kvůli zpoždění pod stresem. Nákladní soukromí dopravci.. Křížení infrastruktury, vjezd na koridor z navazujících tratí. Zastavování OS. Čím dřív to tam bude, tím líp. V Anglii byly docela nehezké případy přejetí červené. Landbroke 1999, Southall rail crash, 1997

Co je možná ještě horší - zabezpečení jednokojených tratí. Kde se nic moc neplánuje. Kromě Budějovice Plzeň tuším. Ostrava - Frýdek. Osobní doprava + cargo + soukromí. Ostrava Opava - Osobní, rychlíky, ic.. Prostě není možné v 2016 jezdit s vysílačkami, mobily či čím, když jde někdy o sekundy.

0/0
31.5.2016 9:50

J79a79n 76C86e93p60e54k 1944446150

Já jen doufám, že zabezpečovací vybavení do vlaků ČD bude přenositelné. Že to nenamontují do 50 let starých lokomotiv ČD, které dráhy za pár let vymění a nebude se muset do nových montovat zase za plnou částku nové zařízení.

+4/−1
31.5.2016 8:58

M60a70r61t39i97n 92B15o42u81s93k43a 4248370364863

Napad moc dobry, ale bohuzel v soucasne dobe neproveditelny, nedokazu si moc predstavit jak by se dal jednoduse prenaset cely rack vcetne GSM-R, anten a radaru. Jediny co by se snad dalo prenaset je obrazovka z kabiny.

+1/−1
31.5.2016 9:14

J78a18n 28C52e53p74e68k 1724956230

Pak je to ale vyhazování peněz, když do lokomotivy s hodnotou téměř nula dají zabezpečovací zařízení za 10 milionů, aby ho po pár letech vyhodili. SŽDC je také státní firma, tak by měla hospodařit ku prospěchu, ne vyhazovat peníze oknem

+2/0
31.5.2016 9:41

P24e45t60r 44N91o96v31o76t90n37y 1931810461

SZDC lokomotivy neprovozuje a dopravci se muzou rozhodnout, jestli to namontuji do starého šrotu a nebo koupi nove vozidlo už s tím.

+2/0
31.5.2016 9:48

J76a42n 64C63e40p84e23k 1454656490

Pardon, prvotně jsem pochopil, že vybavovat zabezpečovačkou lokomotivy bude SŽDC. Bude to muset udělat dopravce, což ale neřeší problém plýtvání státních financí, nebo to bude do šrotu asi montovat ČD.

0/0
31.5.2016 11:07

P59e17t81r 46N75o90v60o84t12n87y 1421830781

Pokud chceme zavést ETCS (a někdo už asi rozhodl, že ano), tak to holt bude něco stát. A jak píše níže pan Sovička, proč by nešlo z vyřazeného vozidla tu mobilní část vyndat a dát do jiného?

+1/0
31.5.2016 11:33

J68a80n 47C12e46p91e59k 1454596840

Pan Bouška nad námi výše píše, že to asi udělat nejde. Netuším, nerozumím tomu.

0/0
31.5.2016 11:37

P35e81t74r 21N20o14v42o20t98n77y 1791200831

Pan Bouška asi odpovídal na situaci, že by se to přehazovalo mezi dvěma schopnejma vozidlama. Což fakt nepůjde.

+3/0
31.5.2016 11:46

M83a25r84t11i98n 75B18o79u57s44k57a 4848940584473

prehodit ETCS z jedne lokomotivy do druhe je docela slozite, spis nemozne. Nikdy jsem o tom neslysel, ale to neznamena, ze to nekdo uz nezkousel. Kazdy ETCS palubovy system je navrzen pro urcity typ a nekdy i variantu lokomotivy. Hlavne diky nutnosti komunikace mezi lokomotivou a ETCS.

+1/−1
31.5.2016 14:32

M21a98r72t89i24n 57B95o20u93s26k49a 4748970554313

to je druha vec, jestli se to do srotu vubec vyplati montovat...

+1/0
31.5.2016 9:50

P84a11v87e69l 62S27o30v16i58č45k82a 4756558335402

A proč by nemělo jít vybrat z vyřazeného vozidla dané zařízení a namontovat jej jinam?

+4/0
31.5.2016 10:29

M62a34r18t82i72n 86B77o16u30s69k36a 4288740164823

pokud by se jednalo o stejny typ lokomotivy, tak to teoreticky mozne je, ale nevim jestli ma smysl predelavat system z jednoho srotu do druheho. Do jineho typu by to bylo slozitejsi, dily nemusi pasovat a urcite by se musel predelat sofware. Rozhodne stare lokomotivy, ktere budou v prubehu prechodneho obdobi vyrazeny, nema smysl timto systemem vybavovat vubec.

0/−1
31.5.2016 14:38

P42e80t12r 22D72v83o16ř87á84k 5934785669406

Mno. Dle mě po vzoru státního utahování šroubů chtějí za peníze daňových poplatníků vyřadit konkurenci. Žádný systém není spolehlivý 100% (viz. pády výtahů) už z hlediska technického, navíc ho budou montovat, servisovat a spravovat stejně chybující lidé, jak ten fíra.

0/−3
31.5.2016 8:09

P43e73t30r 27N89o49v11o93t86n92y 1971490881

Zajimava konspirační teorie.

+5/0
31.5.2016 8:48

J62i97n20d45ř95i48c90h 91Š39k63o74p60e35k 4485911130765

takže jen proto, že výtahy s bezp. prvky mají poruchovost třeba 1 %, rezignujeme na všdhcny bezpečnostní prvky ve výtazích jako takové ?

+2/0
31.5.2016 8:51

P88e24t26r 86C88u49ř67í95n 1103874771701

Nevím proč musí redaktoři idnesu neustále podsouvat každé informaci nějaký negativní podtón.Investice do čd není levnou ale nutnou investicí. Země ve středu Evropy bez moře potřebuje moderní dálnice a železnice.

+12/−1
31.5.2016 8:00

M14a33r41t59i11n 37V13e31s15e65l18ý 1510818907626

Hned výraz v titulku "spolkne". To vyvolá dojem, že je to šíleně předražené, že jsou to vyhozené peníze. Ale nejde o absolutní částku, která je pochopitelně vysoká, nýbrž o poměr vynaložené investice k výslednému efektu. To se neodvažuju posoudit, ani autoři článku. Obecně však jsou investice do bezpečnosti dopravy nanejvýš důležité.

+4/0
31.5.2016 8:34

P25e87t75r 54N94o88v31o25t10n75y 1451210301

Proc do toho motate Masarycku, když tos vlakovym zabezpecovacem vubec nesouvisi? Pokud ETCS nepovoluje projet stuj, tak by to nepovolil ani na te Masarycce, kde to stuj před koncem kuse koleje je.

+8/0
31.5.2016 7:37

M95i38r52o89s13l60a91v 70Z36i92k88m89u75n73d 6138832577188

EJ 471 která projela na Masaryčce "zarážedlo" je vybavena zařízením AVV, které strojvedoucí omylem vypnul ...

+1/0
31.5.2016 8:53

P45e17t57r 14N80o22v21o32t75n24y 1121260591

Jenže AVV není zabezpečovac. ETCS "omylem" vypnout nepůjde. A stůj na Masarycce neprojede, jak naznačuje autor článku.

+3/0
31.5.2016 9:03

M34a90r91t11i19n 37B64o60u77s39k69a 4538600814653

ETCS opravdu omylem vypnout nejde, neda se bez neho jet, dokonce na tratich vybavenych pouze ETCS urovne 2 zadne signaly ani byt nemusi (Pariz - Strasbourg, nebo Rim - Neapol atd.), takze by strojvedouci nemel podle ceho vest vlak.

+3/0
31.5.2016 9:25

J15o23s56e21f 25H28á37j75e23k 6478330709772

Hned v perexu mě zaujal terminus technicus "Hlídací přístroj" - to je něco jako vlakový zabezpečovač?:-)

0/0
31.5.2016 7:36

V90i37k26t56o34r 76N39á64r83o81ž12n74ý 3299522838

Tento článek je napsán pro dav. 99,9% lidí nemá přehled o železničních zabezpečovacích systémech.

+3/0
31.5.2016 7:51

V38o28j43t36ě60c39h 66R69o10u55b14a43l 9160633252873

O důvod více používat správné názvosloví.

0/0
31.5.2016 8:18

M70i14r93o81s86l11a52v 96Z36i14k35m49u39n73d 6198502977838

Prostý lid rozumí "lidštině", nikoli odborné předpisové terminologii - ̈předpisově správnému názvosloví ...

+2/0
31.5.2016 8:55

J90o83s29e88f 43H27á61j70e56k 6558770729952

Takže návěstidlo budeme v lidštině nazývat: Lampička s několika barevnými světly?:-)

0/−1
31.5.2016 9:03

L58u29k65á24š 13Š25m57a12h51e26l 2897394332344

Sloup s několika zvedacími packami.

0/0
31.5.2016 9:09

J41o29s69e80f 93S91c18h78m34i13d50t 5243597633342

Lidi tomu úplně normálně řikaj semafor... Protože to je... no... semafor. :)

+4/0
31.5.2016 10:17

J40a95r50e58k 41K39a90l20i18v94o46d81a 7356883421136

"Hlídací přístroj" = mobilní část ETCS

0/0
31.5.2016 18:29
Foto

J97a14n93a 36K38o36z85á96k77o13v50á 49V41o20l62r10á97b47o26v84á 9933874745921

Ten ilustrační snímek v kontextu s nadpisem působí, jako kdybychom chtěli zabezpečovat tratě proti přívalům sněhu.

0/0
31.5.2016 7:18

V11a38c59l72a98v 54H35a53j45e69k 3476269559

Hlavně je na tom vlaku slovenská lokomotiva.:-(

0/0
31.5.2016 10:56

J69a96r11e69k 64K60a62l36i50v69o76d83a 7836813371506

Ještě lepší je, že zrovna část těchto slovenských Goril ETSC má....

0/0
31.5.2016 18:25

J25a27r14e26k 29K43a37l97i36v34o78d57a 7246953941506

Pardon, ETCS

0/0
31.5.2016 18:25

J24i83ř51í 77P28r82ů33š32a 7235392745869

Kde pan novinář přišel na to že vlak pod dohledem ECTS by dokázal zopakovat projetí návěstidla a zarážedla jako se stalo na masarykově nádraží? Za prvé ECTS se nedá tak snadno vypnou a je to opravdu zabezpečení jízdy vlaku což naše české AVV opravdu není a za druhé právě při této nehodě vlak jel s vypnutým AVV.

+17/−1
31.5.2016 7:06

V88o95j24t69ě53c25h 93R53o30u22b38a50l 9630733712383

AVV = Automatické Vedení Vlaku a není to zabezpečovací zařízení, pouze si od něj některé informace přebírá.

0/0
31.5.2016 8:19

J36a83n 77S35ů72r80a 4435693973842

Bohužel došlo při krácení textu k vypadnutí věty o tom, že to nebylo ETCS, ale AVV, nyní již doplněno. Za nepřesnost se omlouvám.

+1/0
31.5.2016 11:03

J72a95k43u79b 92K15u14b61a 5208464384645

A neni jednodussi a levnejsi zainvestovat do spolehlivych strojvudcu, kterym se takova vec jako prekroceni rychlosti nestane?

+2/−17
31.5.2016 6:56

Z87d70e80n10ě95k 93F70i22l36i64p 7194611931854

Jako,ze se nestane lidska chyba?to by se muselo zainvestovat do lekaru,ridicu mhd i dalkovych atd. Omlouva vas jen to,ze je brzo rano:-)

+10/0
31.5.2016 7:14

J55o96s60e26f 24M79i10k54i39n 5313564855424

Lidí je dost a jso nezaměstnaní. Proč tedy nejezdí na lokomotivě dva?

0/−4
31.5.2016 7:36

P45e44t58r 22N60o91v97o29t89n63y 1911790471

Ono je dnes málo lidi i na ježdění v jednom.

+8/0
31.5.2016 7:41

O75n36d72ř45e41j 34H27o98r29á58k 8649584301

To taky můžeš chtít investovat do člověka, který nikdy neonemocní.

+1/0
31.5.2016 7:32

J23i83ř86í 25K50o78c48u18r38e76k 6915164955108

Potřebujete 5.000 lidí, z nihž 100 % dokáže najezdit 10 miliónů kilometrů bez nehody, při rychlostech ve kterých není možné zastavit ve vzdálenosti, kam je vidět. A když 100 %, tak sto procent, 99,9 je málo. Díváte se na 20leteého člověka. Jak zjistíte, že během následujích 40 let neudělá jedinou chybu? Taková křiš ́tálová koule by byla drahá, myslím že cylý HDP ČR by na ni nestačil.

0/0
31.5.2016 15:47

L11e87o36p17o95l33d 44P42r34o28k66e84š 8259604247

Tak zase vydají dluhopisy ,uniformy dostanou zaměstnanci do pronájmu a do podzimu vydrží. I ty americký konvoje raději jedou po kolech než s ČD.;-)

+2/−17
31.5.2016 6:38

V45a25c10l56a11v 70H84a45j12e48k 3516109979

Konvoje po silnice a ne železnicí jsou účelovým řešením. Je to hned viditelná demonstrace jednak síly a pak také spolupráce.

0/0
31.5.2016 10:58

J67o96s94e53f 35N37á26d96b41ě31l57a 3625955776502

Prostě další z mnoha systémů, který bere člověku práci.:-(

+1/−19
31.5.2016 6:27

R62a96d83e92k 32P56a24s41t76o15r 3496985406123

To říkali lidi když lampy nahradila žárovka, když koně nahradila železnice....

+10/−1
31.5.2016 6:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.