Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda Auto zvýšila čtvrtletní zisk o třetinu. Ušetřila na materiálech

Provozní zisk mladoboleslavské automobilky Škoda Auto vzrostl v prvním čtvrtletí meziročně o zhruba 30 procent na 315 milionů eur (8,5 miliardy Kč). Plyne to z údajů německého automobilového koncernu Volkswagen, jehož je Škoda součástí. K vyššímu zisku pomohly mimo jiné nižší náklady na materiál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z46d51e86n32ě41k 44H79a30n40z72l 1231326642394

Šetří snad každá značka.Tlačí na dodavatele na co nejnižší cenu.Neznamenáto hořší material.Škodovce se daří v celé evropě,tak to dělá asi dobře.

0/0
31.5.2016 16:39

J49i28n76d21ř59i39c33h 95Š44k77o34p39e82k 4365311840345

samozřejmě znamená. vem si, kam dospěl tlak na cenu u potravin.

U dílů pro auta to bude stejné - nižší kvalita - menší tloušťka, horší povrchová úprava

+2/0
31.5.2016 16:47

Z50d24e30n22ě16k 36H17a62n55z43l 1391896312514

tomu nevěím.Škodovka ted dělá dobrá auta[>-]

0/0
31.5.2016 18:25

M58i30c64h36a21l 10Š84e88v30č89í11k 8733616914

A to si jako myslíte, že by si toho ve Škodě nevšimli, že jim někdo dodává slabší plechy? Každý den se dělají stovky testů svarových a lepených spojů (trhací, lámací a hlavně "jemný výbrus" pod mikroskopem) a nevšimli by si toho? Oni si určují kvalitu a poté hledají toho, kdo ji dokáže dodávat nejlevněji.

0/0
31.5.2016 21:08

O57n18d57ř45e15j 31L98o11š52o32t22h 1205235655251

Tak tloušťky jsou nižší, než dříve, ale dodavatel dodá jen to, co si zákazník objedná. Já třeba pamatuji, že dříve se výfuky na auta dělaly z plechu o tl. 2-3 mm a tlumiče výfuky byly i tříplášťové. Teď nemá snad žádný plech nebo trubka víc než 1 mm, často se pracuje i s 0,8 mm a plášť je jen jeden. To jsou úspory na materiálu celkem zásadní, navíc se dříve používala kvalitnější nerezová ocel. Na druhou stranu je to vyvážené novými výrobními postupy atp., a kvalita ve výsledku horší nebude, je to trend u všech automobilek, bez výjimky.

0/0
31.5.2016 22:45

V10l43a73d92a 28S14i74m56o24n30i10k 3449293333285

Menší tloušťka materiálu nemusí znamenat vůbec nic mimo snížení hmotnosti. Rozhodují jiné vlastnosti, tepelné zpracování. Navíc snižování ceny v průběhu projektu - produktivita - je běžnou součástí každého projektu v autoprůmyslu. Teď je úspora materiálu spíše tím, že celkově klesly ceny komodit. Dodavatele automobilka dotlačila ke slevě ( mnohdy automaticky počítané na bázi tržní ceny komodity), s konečným zákazníkem se o ni nepodělila. To je celé.

0/0
1.6.2016 21:29

M47a54r44t58i54n 96K97o33l67á32ř 1495164969515

mohl by tedy autor článku říci jak se jim podařilo ušetřit na materiálech? jako že tedy používají horší materiály, nebo že je nakoupili levněji? jinak je nadpis článku a článek samotný o ničem....

+2/0
31.5.2016 15:37

V25l96a44d69a 88S86i26m18o54n57i26k 3119923363455

V srovnání s loňskem výrazně poklesly ceny komodit , například oceli, litinových odlitků, hliníku. Dodavatel nakupuje levněji a automobilka to chce promítnout do své nákupní ceny. Automobilka se pak nedělí stejným poměrem s konečným kupujícím.

0/0
1.6.2016 21:31

J69i12ř74í 81K14r77a77m60p68l 4686264756756

poslední dobou mi připadá, že všechna auta jdou s kvalitou dolů, ale cena nějak ne.

Navíc mi začíná vadit ten nevýrazný koncernový design, kde poznáte značku auta jen podle loga na kapotě

0/0
31.5.2016 13:03

M50a52r22t16i33n 40K26a85r39á55s42e17k 9208923958278

Fakt ti prijde ze kvalita jde dolu a cena nahoru?

Kdyz srovnam treba se situaci pred 15 lety, kdy si rodice kupovali fabku kombi - nejzakladnejsi motor a nejzakladnejsi vybava (tj kola volant a sedacky) a cena byla 320 000 kc, v dnesnich cenach (prepocet podle inflace) je to skoro 600 tisic kc (za to mate pekny superb), a kdyby to clovek vztahnul ke mzdam, tak ta tehdejsi fabka v holobytu vysla jak dneska nejake pekne BMW....

+3/0
31.5.2016 13:12

M57i60r69e62k 62G65a57j67e12r 5291726639380

Spise pujde o poslednich par let, kdy setri na tech materialech.

0/0
31.5.2016 14:05

M75i52c22h20a74l 64Š42e50v91č69í75k 8503156244

A na to jste přišel jak, že šetří na materiálech?

0/0
31.5.2016 21:10

J68i66n71d21ř80i59c13h 17Š97k63o23p20e92k 4845191860605

samozřejmě, že kvalita jde dolů. Porovnej si, jak vypadají např. jedničkový oktávky (15 let staré) a novější modely polovičního stáří. Ty novější jsou pomalu větší trosky

0/0
31.5.2016 16:49

Z75d87e20n86ě42k 32H42a54n59z54l 1351866832294

to vám jen připadá.

0/0
31.5.2016 16:41

Z57d48e95n90ě94k 90D47u22f60e31k 2764874988

Není se co divit, místo 4 válců dávají tříválce s litrovým objemem, takže tam je úspora materiálu velká;-);-);-) A příští rok budou dávat do Superbu už jen šlapací pohon s motorem ze sekačky, pro jízdu do kopce a ušetří za materiál ještě více:-P:-P

+3/−1
31.5.2016 12:52

Z10d80e79n33ě63k 41H92a87n39z27l 1801466332264

musejí reagovat na emisní limity dopředu jinak neřežijí.

0/0
31.5.2016 16:42

Z60d35e34n25ě32k 78H16a74n23z12l 1881286482474

ušetřila na platech

+1/0
31.5.2016 12:41

M25a66r42t98i43n 31K60a74r36á90s92e93k 9958883408668

Nevzysovaly se nahodou o nemale castky?

+1/0
31.5.2016 13:13

V59l66a78d39i21m87í45r 97F97i81b34i85g78e89r 5144241931774

I tak berou o mnoho méně než západní spolupracovníci z koncernu. Rezervy stále jsou.

+1/0
31.5.2016 13:23

M31a95r28t47i24n 71K51a34r44á41s31e35k 9888743178628

No nijak zasadni, kdyby brali tolik co treba v nemecku, tak je skoda v solidni ztrate...

0/−1
31.5.2016 13:39

M45a20r87t37i59n 78K67o44l26á18ř 1455814849315

taky mají mnohem menší životní náklady než soudruzi v SRN

0/0
31.5.2016 15:38

Z76d98e25n74ě91k 21H28a45n93z37l 1151766552244

o moc neRv

0/0
31.5.2016 16:42

M71a19r16t26i32n 43P78e26r86o43u97t62k61a 1126393771895

takže čokoláda bez kakaa? ;-D;-D;-D;-D;-D

+5/0
31.5.2016 11:30

M66i13r67o41s15l60a95v 63B88u27č50e82k 6823593131644

Náklady dobré, výrobek dobrý, ceny škaredé. Vedle skanzenu ve Valašském Meziříčí, máme další na silnicích. Jako v tom vtipu za socialismu, havaruje Američan - Němec a Čech s Trabantem - Naříká nejvíce ... "A proč si kupuješ takové drahé auto" !? ... :-)

0/−1
31.5.2016 11:24

P94e35t19r 90N22i48v15n14i88c64k26ý 3212404195887

Jaký skanzen je ve ValMezu?

0/0
31.5.2016 12:21

I66v14a69n12a 19N23e18j21e22d52l37í15k91o95v43á 6368404433673

No já nevím...

Hlavně aby to nemělo vliv na funkci :-P

+3/0
31.5.2016 11:02

V91l47a65d51a 60S97i77m76o88n48i64k 3539983593465

ŽIvočicháře ?

0/0
1.6.2016 21:33

J22a80k50u88b 56F83e22i66f63a16r 7559189706629

Ano, nižší náklady na materiál = nižší kvalita výrobků. Koupí se to nejlacinejší, co je jen trochu použitelné.

Hlavně aby firma maximalizovala zisk.

Děkuji, Škodovku už nechci.

+7/−2
31.5.2016 10:45

J34a82n 53H14r26u50š10k61a 9184137417460

a ony firmy mají jiné poslání, než generovat maximální zisk??

+2/0
31.5.2016 10:56

O28n71d56ř97e37j 54B54u82k62a84r50t85y82k 3229352826582

ano, maji. treba udrzitelny rozvoj

+2/−4
31.5.2016 10:58

D94a52n 37H24e51l15e94k60a36l 6586587832139

To je ale zase jen prostředek pro dosažení maximálního zisku. (Často se jedná jen o PR zaměřené na určitou skupinu spotřebitelů.) Cynický, leč pravdivý pohled.

Není na tom ale zároveň nic špatného.

+3/0
31.5.2016 11:00

J76o19s52e38f 21K65o67p35e60c10k35y 9184762835

Poslani kazde firmy je maximalni zisk. Jinak by ji bylo poslani udrzitelneho rozvoje jaksi k nicemu ;-)

+3/−1
31.5.2016 11:01

J96a69k90u90b 67F50e66i65f75a26r 7939229766959

ano, avšak zisk by neměl být na úkor kvality.

+2/0
31.5.2016 11:22

P71e78t94r 70N78i84v75n97i57c70k56ý 3672564975937

Kvalita je marketingový pojem a každý si ji představuje jinak. Zatímco zisk je exaktní číslo, které každý chápe stejně.

+1/0
31.5.2016 12:22

A26d28a47m 67M18a34l68ý 4450907172271

když to někdo koupí ...

0/0
31.5.2016 13:01

D46a11n 92H57e25l44e69k95a56l 6646397552329

Nižší náklady na materiál nutně nemusí znamenat nižší kvalitu.

Například elektřina je taky vstup a nižší pořizovací cena neznamená nižší kvalitu. U materiálů to klidně může být stejně. A i draze pořízené věci nemusí být kvalitní.

Pokud chcete konkrétní příklad: V hodnocení potravin an iDnesu se nejednou nejlepvnější produkt umístil co do kvality i chuti mnohem lépe než "farmářské biohnusy".

Paušalizace je absolutní nesmysl, tak se prosím nezesměšňujte.

+2/0
31.5.2016 10:58

J11a84k48u97b 44F33e20i52f71a48r 7569789356139

tak si zkuste promluvit s nějakým nákupčím ze Škodovky a pak s někým z výroby, co si o kvalitě materiálů myslí. Zesměšňujete se sám.

0/−1
31.5.2016 11:22

T51o36m35á87š 86S52t42r83a82k49a 9411365861710

Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde že? Když už si Škodovku nikdy nekoupíte, tak tu prosím neobtěžujte. Radši si kupte americké zápalky..určitě jsou lepší než ty naše;-)

0/0
31.5.2016 12:20

J10i42n64d70ř95i45c82h 68Š35k34o22p79e64k 4555971530235

když budeš chtít blatník z tl. plechu třeba 2 mm s povrchovou žárovou zinkovou úpravou, tak od určité ceny prostě není reálné jej vyrobit.

takže se ubere nějaká ta desetina na materiálu, trochu se pošetří na pozinku a je to. Na úkor kvality

0/0
31.5.2016 17:13

V32l21a91d42a 69S68i77m86o23n47i28k 3459173713575

Povrchově ošetřené povrchy jenunto testovat, třeba v solné komoře. Máte dojem, že by díl s tenčím a nekvalitním povrchem vydržel v takové zkušební komoře to, co výrobek podle specifikace vzorku?

0/0
1.6.2016 21:36

J60i19n20d17ř77i59c42h 52Š44k26o12p23e17k 4325961430405

přesně tak, bohužel šetří všichni, tak si nevybereš.

Minulý týden přešly přes nás kroupy. Nová auta (korejci) měla viditelně větší poškození než 20 let stará audina, která stála vedle nich

0/0
31.5.2016 16:47

V68l27a30s43t53i11m41i63l 77F57i57a27l46a 1612621764

A pak zaměstnancům záviďte, že si prosadí zvýšení platu o desetinu.

+2/0
31.5.2016 10:27

P60e70t53r 48N29i92v80n78i76c75k40ý 3552604545887

Zaměstnancům nic není do toho, jaký má firma zisk. Zisk je věcí majitelů (akcionářů). Zaměstnanci mají takové mzdy, jaké si dokážou vyjednat.

+1/−1
31.5.2016 12:24

V78l17a59s27t85i37m13i58l 77F55i38a29l11a 1252161814

Asi zhruba stejně pravdivé je tvrzení, zaměstnancům není nic do ztrát zaměstnavatelů

0/0
31.5.2016 12:39

M62a35r61t46i78n 58K24a46r86á48s53e67k 9238543798198

Coz je taky pravda, ono ztratove firmy musi platit podobne jako ty ziskove, jinak jim tam nikdo delat nebude a vsichni se budou hrnout do te lepe platici...

0/0
31.5.2016 13:14

V87l78a50d67a 28S75i34m72o11n91i96k 3199103903645

Zdá se mi, že jste zamrzl v roce 1991.

0/0
1.6.2016 21:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.