Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda Auto zvýšila čtvrtletní zisk o třetinu. Ušetřila na materiálech

Provozní zisk mladoboleslavské automobilky Škoda Auto vzrostl v prvním čtvrtletí meziročně o zhruba 30 procent na 315 milionů eur (8,5 miliardy Kč). Plyne to z údajů německého automobilového koncernu Volkswagen, jehož je Škoda součástí. K vyššímu zisku pomohly mimo jiné nižší náklady na materiál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z73d79e14n97ě23k 44H71a30n50z10l 1531796222924

Šetří snad každá značka.Tlačí na dodavatele na co nejnižší cenu.Neznamenáto hořší material.Škodovce se daří v celé evropě,tak to dělá asi dobře.

0/0
31.5.2016 16:39

J18i23n19d33ř21i32c59h 24Š66k30o95p27e52k 4925571600135

samozřejmě znamená. vem si, kam dospěl tlak na cenu u potravin.

U dílů pro auta to bude stejné - nižší kvalita - menší tloušťka, horší povrchová úprava

+2/0
31.5.2016 16:47

Z69d60e45n42ě17k 51H29a97n60z50l 1661306492394

tomu nevěím.Škodovka ted dělá dobrá auta[>-]

0/0
31.5.2016 18:25

M88i87c55h36a62l 34Š31e85v52č66í59k 8223826114

A to si jako myslíte, že by si toho ve Škodě nevšimli, že jim někdo dodává slabší plechy? Každý den se dělají stovky testů svarových a lepených spojů (trhací, lámací a hlavně "jemný výbrus" pod mikroskopem) a nevšimli by si toho? Oni si určují kvalitu a poté hledají toho, kdo ji dokáže dodávat nejlevněji.

0/0
31.5.2016 21:08

O95n91d78ř72e89j 95L82o28š76o60t10h 1715895345591

Tak tloušťky jsou nižší, než dříve, ale dodavatel dodá jen to, co si zákazník objedná. Já třeba pamatuji, že dříve se výfuky na auta dělaly z plechu o tl. 2-3 mm a tlumiče výfuky byly i tříplášťové. Teď nemá snad žádný plech nebo trubka víc než 1 mm, často se pracuje i s 0,8 mm a plášť je jen jeden. To jsou úspory na materiálu celkem zásadní, navíc se dříve používala kvalitnější nerezová ocel. Na druhou stranu je to vyvážené novými výrobními postupy atp., a kvalita ve výsledku horší nebude, je to trend u všech automobilek, bez výjimky.

0/0
31.5.2016 22:45

V80l91a92d27a 90S17i39m95o65n93i36k 3819823183775

Menší tloušťka materiálu nemusí znamenat vůbec nic mimo snížení hmotnosti. Rozhodují jiné vlastnosti, tepelné zpracování. Navíc snižování ceny v průběhu projektu - produktivita - je běžnou součástí každého projektu v autoprůmyslu. Teď je úspora materiálu spíše tím, že celkově klesly ceny komodit. Dodavatele automobilka dotlačila ke slevě ( mnohdy automaticky počítané na bázi tržní ceny komodity), s konečným zákazníkem se o ni nepodělila. To je celé.

0/0
1.6.2016 21:29

M81a93r67t27i12n 67K71o92l40á52ř 1555704209945

mohl by tedy autor článku říci jak se jim podařilo ušetřit na materiálech? jako že tedy používají horší materiály, nebo že je nakoupili levněji? jinak je nadpis článku a článek samotný o ničem....

+2/0
31.5.2016 15:37

V36l90a43d96a 36S70i73m66o94n91i93k 3659943223785

V srovnání s loňskem výrazně poklesly ceny komodit , například oceli, litinových odlitků, hliníku. Dodavatel nakupuje levněji a automobilka to chce promítnout do své nákupní ceny. Automobilka se pak nedělí stejným poměrem s konečným kupujícím.

0/0
1.6.2016 21:31

J63i24ř98í 20K97r77a15m14p71l 4316904186976

poslední dobou mi připadá, že všechna auta jdou s kvalitou dolů, ale cena nějak ne.

Navíc mi začíná vadit ten nevýrazný koncernový design, kde poznáte značku auta jen podle loga na kapotě

0/0
31.5.2016 13:03

M62a73r44t46i28n 11K39a13r91á83s56e47k 9148253978748

Fakt ti prijde ze kvalita jde dolu a cena nahoru?

Kdyz srovnam treba se situaci pred 15 lety, kdy si rodice kupovali fabku kombi - nejzakladnejsi motor a nejzakladnejsi vybava (tj kola volant a sedacky) a cena byla 320 000 kc, v dnesnich cenach (prepocet podle inflace) je to skoro 600 tisic kc (za to mate pekny superb), a kdyby to clovek vztahnul ke mzdam, tak ta tehdejsi fabka v holobytu vysla jak dneska nejake pekne BMW....

+3/0
31.5.2016 13:12

M33i45r72e59k 24G76a37j56e59r 5221266309850

Spise pujde o poslednich par let, kdy setri na tech materialech.

0/0
31.5.2016 14:05

M71i74c44h61a74l 13Š31e57v57č47í92k 8813756704

A na to jste přišel jak, že šetří na materiálech?

0/0
31.5.2016 21:10

J39i52n72d93ř61i16c38h 47Š85k28o58p83e84k 4455871850165

samozřejmě, že kvalita jde dolů. Porovnej si, jak vypadají např. jedničkový oktávky (15 let staré) a novější modely polovičního stáří. Ty novější jsou pomalu větší trosky

0/0
31.5.2016 16:49

Z83d18e26n29ě19k 21H84a38n22z76l 1271756972784

to vám jen připadá.

0/0
31.5.2016 16:41

Z76d48e15n96ě14k 86D28u64f24e57k 2334884268

Není se co divit, místo 4 válců dávají tříválce s litrovým objemem, takže tam je úspora materiálu velká;-);-);-) A příští rok budou dávat do Superbu už jen šlapací pohon s motorem ze sekačky, pro jízdu do kopce a ušetří za materiál ještě více:-P:-P

+3/−1
31.5.2016 12:52

Z13d90e27n84ě68k 70H41a18n72z58l 1511306402864

musejí reagovat na emisní limity dopředu jinak neřežijí.

0/0
31.5.2016 16:42

Z64d49e38n20ě71k 86H48a80n44z79l 1481826972874

ušetřila na platech

+1/0
31.5.2016 12:41

M29a93r68t94i30n 94K81a46r93á91s57e14k 9668693148888

Nevzysovaly se nahodou o nemale castky?

+1/0
31.5.2016 13:13

V62l76a73d10i62m24í84r 46F61i11b77i31g56e47r 5464851721524

I tak berou o mnoho méně než západní spolupracovníci z koncernu. Rezervy stále jsou.

+1/0
31.5.2016 13:23

M88a78r89t55i10n 45K15a28r55á46s62e67k 9308773768548

No nijak zasadni, kdyby brali tolik co treba v nemecku, tak je skoda v solidni ztrate...

0/−1
31.5.2016 13:39

M26a70r19t97i35n 15K19o31l43á28ř 1265594899555

taky mají mnohem menší životní náklady než soudruzi v SRN

0/0
31.5.2016 15:38

Z55d71e41n23ě80k 34H98a16n76z37l 1941436682484

o moc neRv

0/0
31.5.2016 16:42

M83a92r80t98i54n 11P30e74r75o73u27t82k69a 1676223801285

takže čokoláda bez kakaa? ;-D;-D;-D;-D;-D

+5/0
31.5.2016 11:30

M54i38r98o89s89l36a16v 96B51u55č19e93k 6803133901454

Náklady dobré, výrobek dobrý, ceny škaredé. Vedle skanzenu ve Valašském Meziříčí, máme další na silnicích. Jako v tom vtipu za socialismu, havaruje Američan - Němec a Čech s Trabantem - Naříká nejvíce ... "A proč si kupuješ takové drahé auto" !? ... :-)

0/−1
31.5.2016 11:24

P69e47t49r 47N27i15v87n35i79c94k66ý 3952964645407

Jaký skanzen je ve ValMezu?

0/0
31.5.2016 12:21

I93v95a19n49a 15N68e57j92e66d73l12í12k54o20v80á 6938704363473

No já nevím...

Hlavně aby to nemělo vliv na funkci :-P

+3/0
31.5.2016 11:02

V98l29a71d43a 10S48i49m72o20n94i68k 3209983853245

ŽIvočicháře ?

0/0
1.6.2016 21:33

J25a97k71u62b 84F76e22i54f82a72r 7259139436259

Ano, nižší náklady na materiál = nižší kvalita výrobků. Koupí se to nejlacinejší, co je jen trochu použitelné.

Hlavně aby firma maximalizovala zisk.

Děkuji, Škodovku už nechci.

+7/−2
31.5.2016 10:45

J98a10n 94H68r59u65š20k32a 9614187117650

a ony firmy mají jiné poslání, než generovat maximální zisk??

+2/0
31.5.2016 10:56

O94n47d97ř96e63j 12B25u39k94a82r32t18y50k 3699852746872

ano, maji. treba udrzitelny rozvoj

+2/−4
31.5.2016 10:58

D69a84n 45H16e57l20e93k73a50l 6496307142919

To je ale zase jen prostředek pro dosažení maximálního zisku. (Často se jedná jen o PR zaměřené na určitou skupinu spotřebitelů.) Cynický, leč pravdivý pohled.

Není na tom ale zároveň nic špatného.

+3/0
31.5.2016 11:00

J45o62s61e29f 80K73o56p85e19c22k86y 9134292255

Poslani kazde firmy je maximalni zisk. Jinak by ji bylo poslani udrzitelneho rozvoje jaksi k nicemu ;-)

+3/−1
31.5.2016 11:01

J77a86k28u88b 78F45e43i91f33a64r 7589469366139

ano, avšak zisk by neměl být na úkor kvality.

+2/0
31.5.2016 11:22

P33e22t62r 94N35i12v47n69i55c30k88ý 3222274125607

Kvalita je marketingový pojem a každý si ji představuje jinak. Zatímco zisk je exaktní číslo, které každý chápe stejně.

+1/0
31.5.2016 12:22

A71d57a12m 38M94a26l86ý 4320597502671

když to někdo koupí ...

0/0
31.5.2016 13:01

D58a52n 38H96e69l43e47k52a61l 6966597912769

Nižší náklady na materiál nutně nemusí znamenat nižší kvalitu.

Například elektřina je taky vstup a nižší pořizovací cena neznamená nižší kvalitu. U materiálů to klidně může být stejně. A i draze pořízené věci nemusí být kvalitní.

Pokud chcete konkrétní příklad: V hodnocení potravin an iDnesu se nejednou nejlepvnější produkt umístil co do kvality i chuti mnohem lépe než "farmářské biohnusy".

Paušalizace je absolutní nesmysl, tak se prosím nezesměšňujte.

+2/0
31.5.2016 10:58

J27a77k17u40b 96F10e66i28f40a41r 7619169556189

tak si zkuste promluvit s nějakým nákupčím ze Škodovky a pak s někým z výroby, co si o kvalitě materiálů myslí. Zesměšňujete se sám.

0/−1
31.5.2016 11:22

T41o86m46á88š 13S53t67r53a93k40a 9581595541730

Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde že? Když už si Škodovku nikdy nekoupíte, tak tu prosím neobtěžujte. Radši si kupte americké zápalky..určitě jsou lepší než ty naše;-)

0/0
31.5.2016 12:20

J73i49n62d22ř65i35c20h 26Š18k55o35p58e83k 4485271210765

když budeš chtít blatník z tl. plechu třeba 2 mm s povrchovou žárovou zinkovou úpravou, tak od určité ceny prostě není reálné jej vyrobit.

takže se ubere nějaká ta desetina na materiálu, trochu se pošetří na pozinku a je to. Na úkor kvality

0/0
31.5.2016 17:13

V89l23a34d15a 64S25i17m55o48n18i73k 3829763813465

Povrchově ošetřené povrchy jenunto testovat, třeba v solné komoře. Máte dojem, že by díl s tenčím a nekvalitním povrchem vydržel v takové zkušební komoře to, co výrobek podle specifikace vzorku?

0/0
1.6.2016 21:36

J54i91n53d90ř77i49c49h 30Š97k25o78p89e63k 4535691290365

přesně tak, bohužel šetří všichni, tak si nevybereš.

Minulý týden přešly přes nás kroupy. Nová auta (korejci) měla viditelně větší poškození než 20 let stará audina, která stála vedle nich

0/0
31.5.2016 16:47

V82l63a67s45t29i68m18i33l 55F65i27a26l46a 1432411734

A pak zaměstnancům záviďte, že si prosadí zvýšení platu o desetinu.

+2/0
31.5.2016 10:27

P87e13t90r 93N35i42v37n49i92c36k89ý 3852354535127

Zaměstnancům nic není do toho, jaký má firma zisk. Zisk je věcí majitelů (akcionářů). Zaměstnanci mají takové mzdy, jaké si dokážou vyjednat.

+1/−1
31.5.2016 12:24

V77l88a47s98t23i23m10i35l 33F45i66a32l82a 1322141604

Asi zhruba stejně pravdivé je tvrzení, zaměstnancům není nic do ztrát zaměstnavatelů

0/0
31.5.2016 12:39

M81a47r26t74i49n 77K34a10r50á35s28e52k 9918773328978

Coz je taky pravda, ono ztratove firmy musi platit podobne jako ty ziskove, jinak jim tam nikdo delat nebude a vsichni se budou hrnout do te lepe platici...

0/0
31.5.2016 13:14

V11l62a48d36a 98S43i28m59o87n77i66k 3589683193535

Zdá se mi, že jste zamrzl v roce 1991.

0/0
1.6.2016 21:37







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.