Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvůdce: Na nejdelší tunel světa se učím už půl roku dvě hodiny denně

Řídit vlak skrz nejdelší tunel světa, který se pod švýcarskými Alpami slavnostně otevřel ve středu, není jen tak. Transalpské rychlíky novým Gotthardským tunelem bude moci vést jen dvě stě pečlivě prozkoušených strojvůdců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K20a94r73e80l 67V84a54c80h69u49t 9813302139343

Silniční tunel Munt la Schera mezi Švýcarskem a Itálií je 2000m dlouhý a po dlouhé roky je to jen jednosměrná "myší díra", ve které když jedete, tak můžete mít dost klaustrofibické pocity... - tunel je docela hodně využívaný a to zejména v zimě, neboť vede do oblíbených italských lyžařských středisek. :-/ ... Dávno by si zasloužil přinejmenším ražbu druhého tubusu, aby provoz v něm nemusel být střídavý. :-(

Prý se k tomu ale Švýcaři nechystají.

0/−1
3.6.2016 10:34

M96i70r26o83s47l43a16v 74Z40i87k14m98u11n82d 6888352567888

Silniční Arlberg má cca 13 km, díra, jíž se jezdí oběma směry, podobně dlouhý je tunel Frejus ... , silniční Gotthard taky jen jedna díra (druhá se dlabe), délka cca 16 km ...

0/0
4.6.2016 12:27

K49a72r59e50l 47V73a33c50h20u35t 9623732229583

Jak se asi bude vyšetřovat Agátě Christie a Arkilu Poirotovi vražda spáchaná ve více jak 50km dlouhém tunelu? :-/

0/0
3.6.2016 10:27

P42e74t34r 85L38u85k74á93š 4255164946715

Hezke, hezke, jen co je pravda....heheh....si tak predstavuju, ze na podobny projekt v ceskem razeni by asi financne nestacil ani rozpocet USA :-D

+5/−3
1.6.2016 22:32

K97a78r59e96l 90N30a76s31t79o65u60p73i30l 3160581840681

s lidmi jako vy jistě ne....

+1/0
2.6.2016 10:18

M93i26r97o23s78l23a71v 95Z23i40k41m82u53n10d 6618702867758

Na českou korunu cca 300 mld Kč, to je cca 1/3 ročního státního rozpočtu

+1/0
2.6.2016 14:08

R41a29d43e13k 81J18a60n83a22t68a 9745106694912

a) Srovnávat to s ročním státním rozpočtem, když stavba trvala 17 let, je nesmysl. Různá čísla. Se ročním rozpočtem můžete srovnávat možná tak roční náklady na provoz.

b) Oni tu stavbu postavili proto, že se jim vyplatí - za svou životnost ušetří mnohem více peněz, než stála. Kolik je roční rozpočet není tolik důležité.

0/0
2.6.2016 17:28

M58i95r12o36s80l98a11v 64Z28i65k18m76u75n69d 6198772837418

Jenže jiný, běžnému člověku srozumitelný srovnávací parametr nemáte ...

Stejně tak je nesmysl psát o tom, že by na to nestačil ani rozpočet USA ...

Když se stavba rozpočtovala, tak se "nějak" muselo zajistit financování stavby na příslušný finanční / kalendářní rok, tedy s výhledem na 17 let, bez ohledu na roční rozpočty ... zkuste to u nás, krom pochybné náhrady církvím není v podstatě žádný výdaj státního rozpočtu v budoucnu pevně garantován ...

O smysluplnosti se nepřu, nicméně ta finanční návratnost je globální, na vlastní peněžence to těžko někdo pozná ... Úspora mezd personálu SBB (1 hodina v každém směru jízdy) těžko vyrovná náklady na provoz tunelu ... jiní dopravci úsporu svých nákladů nepromítnou do nějaké platby, ledaže by se za průjezd tunelem vybíral vyšší poplatek za použití železniční dopravní cesty ...

0/0
3.6.2016 10:15

M10a71r55e12k 60H42r41u85b53y 6137222121138

A co obracene - pokud by Svycari staveli tunel stejne rychle jako my Blanku, trvala by stavba 81 let ;-)

0/−1
3.6.2016 13:52

M64i44r38o55s71l10a59v 15Z68i20k33m52u67n43d 6728392757528

Když obráceně, tak obráceně - 4 km dlouhý jednokolejný tunel s výhybnou uprostřed na trati Luzern - Engelberg - se stavěl cca 10 let ... dobu stavby prodloužilo přerušení stavby po povodni 22. srpna 2005. Původní rozpočet byl cca 69 milionů CHF, skutečné náklady činily cca 177 milionů, tedy nárust cca 250 % ...

Ani ve Švýcarsku není vše zcela dokonalé ...

+1/0
4.6.2016 12:41

P21e96t29r 97N19o59v26o19t57n33y 1671960971

Jo to je "tématické představení". Já myslel, že tam ty holky makaly na čelbě. :-)

0/0
1.6.2016 21:43

M10a83r36t61i14n 74K20o13d19a73t 2187576132227

Jaká je tedy ta extrémní teplota? Buď v článku není uvedena, nebo ksem špatně četl.

+2/0
1.6.2016 21:18

J39i30ř66í 88K74o56c83u24r91e53k 6475344795328

Without ventilation, the temperature inside the mountain reaches 46 °C (115 °F). - Wiki

Nic příjemného, ze sauny se dá kdykoliv odejít. Z tunelu je to půlmaraton.

0/0
2.6.2016 15:34

J13i13ř61í 15E83n82g70l47i91š 1325689305111

Pro ty, kteří mají pochybnosti o správnosti konání Švýcarů doporučuji jen jedno. Zajeďte si tam a pár dnů cestujte vlakem R^

Teprve tam dostává železnice tu správnou dimenzi pro budoucnost i ekologii.

+7/0
1.6.2016 20:51

M44a62r92i17á67n 87B92e37d44n10á49r53i14k 9531611590558

A už mají naplánovanou ochranu proti vstupu imigrantů? Nikde tam ploty ani brány nevidím 8-o

+4/−3
1.6.2016 20:46

J39a10n 71M57o96t35ů90r46e19k 7200882691109

Jit 57 km tunelem?

+4/0
1.6.2016 21:38

A64l54e21š 63J75a55v14ů60r20e88k 2792829590970

no, oni jsou schopni to zkusit .... . Vidina dávek je požene ...

+3/0
2.6.2016 8:33

O17l52d33ř36i40c47h 30J74a70n93e20č96e52k 8819276973871

z Francie do Británie chápu, kdyby tenhle tunel vedl mezi Itálií a Švýcarskem, taky bych to pochopil - ale opravdu nechápu, co by si pomohli cestou z jednoho švýcarského kantonu do jiného ;-D

+1/0
2.6.2016 9:11

P37a82v32e46l 72M96o10r92a51v69e75c 3562509722508

Ať je článek o naprosto jakémkoliv tématu, vždy se v diskuzi pod ním najde iniciativní b...c který začne mluvit o migrantech.RvRvRv

+6/−1
2.6.2016 8:16

F53i11l64i16p 71V89a24l97d15e54r 1568688814584

Všem mudrlantům a expertům zde: Např. letět s letadlem ve dne a v noci jsou naprosto odlišné činnosti.

Analogie s vlakem: Jet na otevřeném koridoru versus v dlouhém tunelu jsou rovněž odlišné věci.

A prim hraje bezpečnost, jak v letadle, tak ve vlaku.

Článek má hlavně splnit PR úlohu, aby se lidi nebáli takto cestovat, ale nejen pro toto. Určitě se klade velký důraz na proškolení bezpečnosti, aby strojvůdci věděli, jak se zachovat při mimořádné události v tak specifické a dosud jinde neexistující dopravní infrastruktuře.

Doporučuji shlédnout dokument na YouTube.

A ještě jednou: Není otázka "jestli se něco stane", otázka je "kdy se to stane". Kdo je připraven, není překvapen.

+19/−1
1.6.2016 19:56

P57e25t32r 37D66v43o20r61a97k 5239118632593

Na vojne za komancu se rikalo "Kdo je pripraven, neni ohrozen"...:)

0/0
1.6.2016 21:24

F83r96a56n33t27i92š54e90k 79M90a13t98ě81j82č35e63k 7633232493831

Přál bych Vám řídit lokomotivu v mlze při viditelnosti pět metrů. Rychlostí sto km za hod. Byl by to pro Vás nezapomenutelný zážitek na celý život. Já to zažil, málem jsem se musel přebalit!

+2/0
1.6.2016 23:14

J69i23ř13í 42K46o87c74u36r52e47k 6145314745438

Francózi to prý dělají tak, že za hustého deště stáhnou roletu přes čelní sklo a vedou TGV jen na přístroje.

0/−1
2.6.2016 15:23

M90a80r22t98i65n 87N89i54t57r42i49a11n13s78k95y 2225233538862

Čo tam robí Makrela???

+4/−9
1.6.2016 19:49
Foto

B60r27o46n18i80s95l73a55v 50G68a15b57r22y27š 2692839681

To samé, co dělá Slovák na české diskuzi. :-)

+10/−4
1.6.2016 19:57

R74a73d67e90k 51J30a21n10a63t50a 9745616824642

Ten tunel zkrátí o 1 hodinu i cesty vlakem ze západu Německa do Itálie ...

+6/0
1.6.2016 19:57

M85a86r83e65k 61V93o16k65á57l 1966824425429

no když jsem to sledoval (celou jízdu skrz tu betonovou rouru), tak to vypadalo dost monotonně ;-D - co na tom studujou ??

+9/−1
1.6.2016 19:25

J39a71k64u42b 37S14e37m30e70r32á74d 2597636951421

asi jak tam neusnout :-)

+9/0
1.6.2016 19:26

T28o23m19á68š 62M83u48s94i27l 5211146359715

půlroku dvě hodiny denně? ;-D;-D;-D;-D;-D tak buď to jsou inženýři z řad migrantů nebo nevím Rv

+10/−14
1.6.2016 19:23

M91a41r35t60i78n 64K78o71ž58í23n 1545896591880

Řekl bych, že nevíš...

+8/0
1.6.2016 21:38

P35a33v87e32l 43H80o95f96f93m22a44n46n 4247280671386

Zatím největší protiatomový kryt na světě.25 hal nemocnice 12 hal ubytování 40 hal pěstování a živočišná výroba.Další jsou vodojemy a vrty s termální vodou 42 stup na topení

0/0
1.6.2016 19:04

J70o45z72e11f 68K91o66s95t87e14l82a87n37s62k30ý 8425392959256

Horiace ubytovne sú nevyhnutný dôsledok tretieho Newtonovho pohybového zákona: Každá akcia vyvoláva rovnako veľkú reakciu - len v opačnom smere. :-)

Čím väčšie je totiž multi-kulti nadšenie a vymývanie mozgov, tým viac rastú aj presne opačné názory a postoje...

Je to znak spoločnosti, ktorá ešte úplne nestratila zdravý rozum - jeden nezmysel je vyvažovaný iným, opačným nezmyslom.

0/−5
1.6.2016 18:40

J61o46z24e16f 40K58o57s93t20e42l20a36n18s36k84ý 8215842969916

Sorry, to bolo k inému článku... :-)

0/0
1.6.2016 18:40

L91u47b28a 14O44b15u28c75h63o64v26á 9285845773147

Zviedla či poplietla Vás ta Merkelová na obrázku, že? Čo tam asi tak robila? Trasovala?

0/0
1.6.2016 18:48

J61o97z21e86f 77K90o36s81t40e86l60a28n71s13k39ý 8695372939216

Ten tunel bude pre potenciálnych teroristov ako magnet. To by bolo asi jediné, čoho by som sa trochu obával.

+1/−1
1.6.2016 18:32

M90a80r55t27i47n 52Š75n41o38b19r 8410372586379

Jestli se na rovně (skoro rovně) vedoucí tunel učili 200 hodin, jak se pak učí na ty klikaté traťě v Alpách? ;-D

+4/−2
1.6.2016 18:31

M95a48r17e29k 57Š25i60m14o86n 2984427408748

Učí se hlavně reakce na mimořádné okolnosti. Na klikatých tratích je venku, tam není co se učit.

+3/−1
1.6.2016 18:38

V57á47c69l53a35v 47S39v60o65b19o31d78a 3581689590970

zajímalo by mě jestli tam umí tunelovat tunely jako u nás :-)

0/0
1.6.2016 18:30

T33o12m90á21š 21H51o54l24i18č 5328174211588

Kilometer stál 100 milionov euro teda niečo okolo 2,7 miliardy. Kolko stál kilometer Blanky?

+1/−1
1.6.2016 18:46

T49o79m69á98š 82M31o16r90a79v80č71í49k 3157266893485

Proč do toho pletete pořád Blanku? Proč to nesrovnáte s kilometrem českého železničního tunelu?

+6/0
1.6.2016 18:55

T69o58m91á57š 23M74o87r89a84v60č48í25k 3617426763965

Náš nejdelší železniční tunel stojí necelou miliardu jeden kilometr. Což je minimálně 2,7krát méně než ten Švýcarský. A teď očekávám jak se všichni jako obvykle budou navážet do Švýcarů jací jsou to korupčníci.

+7/0
1.6.2016 19:00

T58o90m65á36š 10H71o67l88i77č 5368834961738

Povedal som to zo srandy.Je jasné,že železničný tunel v inom podloží zrovnávať nejde s cestným uprostred mesta.

0/0
1.6.2016 19:05

J30a72k80u94b 32S59e18m41e33r67á63d 2297306831301

vzdyt to se absolutne neda srovnavat :-)

0/−1
1.6.2016 19:28

T88o39m92á31š 89M15o23r15a54v32č59í90k 3327186603495

No právě, MĚSTSKÝ a SILNIČNÍ tunel se ŽELEZNIČNÍM. Taky to nechápu;-)

+1/0
1.6.2016 19:31

O53l24d18ř88i38c88h 16J29a19n18e43č38e69k 8819156203411

on ani několikakilometrový tunel vedoucí desítky metrů pod povrchem a pro rychlost 160 km/h se s 57-kilometrovým vedoucím kilometry pod povrchem a pro rychlost 250 km/h nedá srovnávat - i když jsou oba železniční ;-)

0/0
2.6.2016 17:43

T73o67m87á30š 69M90o29r97a23v89č72í23k 3977686863185

A presto to lidi tady na diskuzi delaji.

0/0
2.6.2016 18:07

J58i73ř90í 40K76o10c79u31r59e91k 6295334175948

No ja, ale tomu tunelu u Plzně chybí hned několik věcí - boční přístupové štoly, 7 razících strojů, podzemní záchranná stanice a nepředstavitelně vysoký tlak v hornině daný až 2 km vysokým nadložím.

0/0
2.6.2016 15:31

J22a57n 91M12o11t47ů69r30e55k 7110282261249

Nemohli by novinari vice ozrejmit, co se tak dlouho uci? To dela cely strojvedoucky kurz od nuly?

+23/0
1.6.2016 18:19

P89e47t42r 10M59a68r47e38č14e15k 1393201249748

Merkelová na třetí fotce : " Sem by se ale vešlo uprchlíků ... " :-)

+16/−4
1.6.2016 18:14

T68o96m62á94š 16B49e31d86n70á75r 3387485412160

Škoda, že jsem se nedověděl, co je v tom tunelu tak příšerného, že na to tak urputně trénují. Vedou tam doufám koleje ...

+26/−2
1.6.2016 17:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.