Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvůdce: Na nejdelší tunel světa se učím už půl roku dvě hodiny denně

Řídit vlak skrz nejdelší tunel světa, který se pod švýcarskými Alpami slavnostně otevřel ve středu, není jen tak. Transalpské rychlíky novým Gotthardským tunelem bude moci vést jen dvě stě pečlivě prozkoušených strojvůdců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K27a59r43e59l 77V91a65c14h10u48t 9413302599503

Silniční tunel Munt la Schera mezi Švýcarskem a Itálií je 2000m dlouhý a po dlouhé roky je to jen jednosměrná "myší díra", ve které když jedete, tak můžete mít dost klaustrofibické pocity... - tunel je docela hodně využívaný a to zejména v zimě, neboť vede do oblíbených italských lyžařských středisek. :-/ ... Dávno by si zasloužil přinejmenším ražbu druhého tubusu, aby provoz v něm nemusel být střídavý. :-(

Prý se k tomu ale Švýcaři nechystají.

0/−1
3.6.2016 10:34

M35i60r80o42s52l79a52v 53Z79i19k36m53u45n84d 6898132537608

Silniční Arlberg má cca 13 km, díra, jíž se jezdí oběma směry, podobně dlouhý je tunel Frejus ... , silniční Gotthard taky jen jedna díra (druhá se dlabe), délka cca 16 km ...

0/0
4.6.2016 12:27

K37a30r52e46l 77V55a25c44h85u62t 9503792749783

Jak se asi bude vyšetřovat Agátě Christie a Arkilu Poirotovi vražda spáchaná ve více jak 50km dlouhém tunelu? :-/

0/0
3.6.2016 10:27

P12e71t46r 25L81u94k59á97š 4405734796335

Hezke, hezke, jen co je pravda....heheh....si tak predstavuju, ze na podobny projekt v ceskem razeni by asi financne nestacil ani rozpocet USA :-D

+5/−3
1.6.2016 22:32

K33a34r55e79l 23N96a94s79t92o38u96p87i82l 3350271180931

s lidmi jako vy jistě ne....

+1/0
2.6.2016 10:18

M89i12r98o43s57l50a73v 48Z74i30k57m11u38n88d 6788662537318

Na českou korunu cca 300 mld Kč, to je cca 1/3 ročního státního rozpočtu

+1/0
2.6.2016 14:08

R89a87d15e48k 52J84a94n85a72t73a 9585416564762

a) Srovnávat to s ročním státním rozpočtem, když stavba trvala 17 let, je nesmysl. Různá čísla. Se ročním rozpočtem můžete srovnávat možná tak roční náklady na provoz.

b) Oni tu stavbu postavili proto, že se jim vyplatí - za svou životnost ušetří mnohem více peněz, než stála. Kolik je roční rozpočet není tolik důležité.

0/0
2.6.2016 17:28

M51i14r50o70s79l89a75v 82Z81i41k48m75u46n78d 6638482287308

Jenže jiný, běžnému člověku srozumitelný srovnávací parametr nemáte ...

Stejně tak je nesmysl psát o tom, že by na to nestačil ani rozpočet USA ...

Když se stavba rozpočtovala, tak se "nějak" muselo zajistit financování stavby na příslušný finanční / kalendářní rok, tedy s výhledem na 17 let, bez ohledu na roční rozpočty ... zkuste to u nás, krom pochybné náhrady církvím není v podstatě žádný výdaj státního rozpočtu v budoucnu pevně garantován ...

O smysluplnosti se nepřu, nicméně ta finanční návratnost je globální, na vlastní peněžence to těžko někdo pozná ... Úspora mezd personálu SBB (1 hodina v každém směru jízdy) těžko vyrovná náklady na provoz tunelu ... jiní dopravci úsporu svých nákladů nepromítnou do nějaké platby, ledaže by se za průjezd tunelem vybíral vyšší poplatek za použití železniční dopravní cesty ...

0/0
3.6.2016 10:15

M38a13r37e29k 88H50r59u24b48y 6707772101888

A co obracene - pokud by Svycari staveli tunel stejne rychle jako my Blanku, trvala by stavba 81 let ;-)

0/−1
3.6.2016 13:52

M42i73r80o58s34l48a18v 85Z63i55k17m16u72n98d 6758472267318

Když obráceně, tak obráceně - 4 km dlouhý jednokolejný tunel s výhybnou uprostřed na trati Luzern - Engelberg - se stavěl cca 10 let ... dobu stavby prodloužilo přerušení stavby po povodni 22. srpna 2005. Původní rozpočet byl cca 69 milionů CHF, skutečné náklady činily cca 177 milionů, tedy nárust cca 250 % ...

Ani ve Švýcarsku není vše zcela dokonalé ...

+1/0
4.6.2016 12:41

P34e55t37r 13N53o49v31o25t10n21y 1641510141

Jo to je "tématické představení". Já myslel, že tam ty holky makaly na čelbě. :-)

0/0
1.6.2016 21:43

M15a81r51t16i12n 64K29o38d10a20t 2437736562307

Jaká je tedy ta extrémní teplota? Buď v článku není uvedena, nebo ksem špatně četl.

+2/0
1.6.2016 21:18

J23i25ř50í 82K75o31c48u53r53e61k 6385294415368

Without ventilation, the temperature inside the mountain reaches 46 °C (115 °F). - Wiki

Nic příjemného, ze sauny se dá kdykoliv odejít. Z tunelu je to půlmaraton.

0/0
2.6.2016 15:34

J19i47ř95í 31E22n51g11l34i30š 1925739825951

Pro ty, kteří mají pochybnosti o správnosti konání Švýcarů doporučuji jen jedno. Zajeďte si tam a pár dnů cestujte vlakem R^

Teprve tam dostává železnice tu správnou dimenzi pro budoucnost i ekologii.

+7/0
1.6.2016 20:51

M92a33r44i92á39n 95B29e18d98n58á38r88i29k 9641611370898

A už mají naplánovanou ochranu proti vstupu imigrantů? Nikde tam ploty ani brány nevidím 8-o

+4/−3
1.6.2016 20:46

J76a82n 33M92o29t61ů23r22e60k 7150282881949

Jit 57 km tunelem?

+4/0
1.6.2016 21:38

A56l18e92š 34J55a29v18ů67r98e32k 2212279190880

no, oni jsou schopni to zkusit .... . Vidina dávek je požene ...

+3/0
2.6.2016 8:33

O67l42d92ř85i49c95h 39J26a89n58e13č72e70k 8319796773901

z Francie do Británie chápu, kdyby tenhle tunel vedl mezi Itálií a Švýcarskem, taky bych to pochopil - ale opravdu nechápu, co by si pomohli cestou z jednoho švýcarského kantonu do jiného ;-D

+1/0
2.6.2016 9:11

P10a29v14e12l 29M94o93r18a41v28e31c 3762599222748

Ať je článek o naprosto jakémkoliv tématu, vždy se v diskuzi pod ním najde iniciativní b...c který začne mluvit o migrantech.RvRvRv

+6/−1
2.6.2016 8:16

F20i72l54i79p 67V28a78l91d64e40r 1288448304824

Všem mudrlantům a expertům zde: Např. letět s letadlem ve dne a v noci jsou naprosto odlišné činnosti.

Analogie s vlakem: Jet na otevřeném koridoru versus v dlouhém tunelu jsou rovněž odlišné věci.

A prim hraje bezpečnost, jak v letadle, tak ve vlaku.

Článek má hlavně splnit PR úlohu, aby se lidi nebáli takto cestovat, ale nejen pro toto. Určitě se klade velký důraz na proškolení bezpečnosti, aby strojvůdci věděli, jak se zachovat při mimořádné události v tak specifické a dosud jinde neexistující dopravní infrastruktuře.

Doporučuji shlédnout dokument na YouTube.

A ještě jednou: Není otázka "jestli se něco stane", otázka je "kdy se to stane". Kdo je připraven, není překvapen.

+19/−1
1.6.2016 19:56

P58e86t87r 31D41v20o97r15a86k 5489468972773

Na vojne za komancu se rikalo "Kdo je pripraven, neni ohrozen"...:)

0/0
1.6.2016 21:24

F17r77a18n49t40i45š38e62k 97M75a10t19ě72j31č37e48k 7713112593731

Přál bych Vám řídit lokomotivu v mlze při viditelnosti pět metrů. Rychlostí sto km za hod. Byl by to pro Vás nezapomenutelný zážitek na celý život. Já to zažil, málem jsem se musel přebalit!

+2/0
1.6.2016 23:14

J35i82ř41í 43K55o28c11u75r14e85k 6165424695508

Francózi to prý dělají tak, že za hustého deště stáhnou roletu přes čelní sklo a vedou TGV jen na přístroje.

0/−1
2.6.2016 15:23

M70a23r55t89i86n 97N91i30t59r20i87a21n67s88k69y 2655253478862

Čo tam robí Makrela???

+4/−9
1.6.2016 19:49
Foto

B33r52o33n46i74s93l22a44v 61G57a21b69r66y49š 2322599231

To samé, co dělá Slovák na české diskuzi. :-)

+10/−4
1.6.2016 19:57

R92a80d23e60k 81J14a32n30a55t43a 9595226164482

Ten tunel zkrátí o 1 hodinu i cesty vlakem ze západu Německa do Itálie ...

+6/0
1.6.2016 19:57

M70a67r55e45k 96V47o76k80á95l 1736634395729

no když jsem to sledoval (celou jízdu skrz tu betonovou rouru), tak to vypadalo dost monotonně ;-D - co na tom studujou ??

+9/−1
1.6.2016 19:25

J48a49k30u71b 45S38e56m72e44r33á35d 2517476111251

asi jak tam neusnout :-)

+9/0
1.6.2016 19:26

T28o59m62á32š 55M19u50s12i21l 5131346229465

půlroku dvě hodiny denně? ;-D;-D;-D;-D;-D tak buď to jsou inženýři z řad migrantů nebo nevím Rv

+10/−14
1.6.2016 19:23

M21a83r49t96i51n 41K83o80ž34í70n 1235836581740

Řekl bych, že nevíš...

+8/0
1.6.2016 21:38

P36a44v29e92l 59H46o60f61f46m21a41n82n 4627960471196

Zatím největší protiatomový kryt na světě.25 hal nemocnice 12 hal ubytování 40 hal pěstování a živočišná výroba.Další jsou vodojemy a vrty s termální vodou 42 stup na topení

0/0
1.6.2016 19:04

J67o20z25e20f 61K59o83s38t98e15l26a44n93s87k48ý 8475952439246

Horiace ubytovne sú nevyhnutný dôsledok tretieho Newtonovho pohybového zákona: Každá akcia vyvoláva rovnako veľkú reakciu - len v opačnom smere. :-)

Čím väčšie je totiž multi-kulti nadšenie a vymývanie mozgov, tým viac rastú aj presne opačné názory a postoje...

Je to znak spoločnosti, ktorá ešte úplne nestratila zdravý rozum - jeden nezmysel je vyvažovaný iným, opačným nezmyslom.

0/−5
1.6.2016 18:40

J67o90z19e74f 75K84o58s47t37e64l68a77n85s42k25ý 8135122679486

Sorry, to bolo k inému článku... :-)

0/0
1.6.2016 18:40

L23u75b59a 90O93b53u29c26h67o57v71á 9925865293827

Zviedla či poplietla Vás ta Merkelová na obrázku, že? Čo tam asi tak robila? Trasovala?

0/0
1.6.2016 18:48

J79o27z58e45f 48K35o12s22t55e72l40a37n39s11k77ý 8845452799566

Ten tunel bude pre potenciálnych teroristov ako magnet. To by bolo asi jediné, čoho by som sa trochu obával.

+1/−1
1.6.2016 18:32

M30a47r17t10i25n 30Š56n67o89b88r 8650712806589

Jestli se na rovně (skoro rovně) vedoucí tunel učili 200 hodin, jak se pak učí na ty klikaté traťě v Alpách? ;-D

+4/−2
1.6.2016 18:31

M13a62r96e53k 66Š28i23m20o62n 2134277628268

Učí se hlavně reakce na mimořádné okolnosti. Na klikatých tratích je venku, tam není co se učit.

+3/−1
1.6.2016 18:38

V88á25c88l71a35v 23S39v98o44b71o27d42a 3241919660210

zajímalo by mě jestli tam umí tunelovat tunely jako u nás :-)

0/0
1.6.2016 18:30

T33o89m11á58š 77H36o47l79i40č 5788604431198

Kilometer stál 100 milionov euro teda niečo okolo 2,7 miliardy. Kolko stál kilometer Blanky?

+1/−1
1.6.2016 18:46

T84o13m82á62š 14M66o52r11a26v39č58í51k 3597686903795

Proč do toho pletete pořád Blanku? Proč to nesrovnáte s kilometrem českého železničního tunelu?

+6/0
1.6.2016 18:55

T20o51m36á56š 98M39o23r25a13v47č62í76k 3187416553615

Náš nejdelší železniční tunel stojí necelou miliardu jeden kilometr. Což je minimálně 2,7krát méně než ten Švýcarský. A teď očekávám jak se všichni jako obvykle budou navážet do Švýcarů jací jsou to korupčníci.

+7/0
1.6.2016 19:00

T95o88m59á67š 43H79o20l35i24č 5208164591528

Povedal som to zo srandy.Je jasné,že železničný tunel v inom podloží zrovnávať nejde s cestným uprostred mesta.

0/0
1.6.2016 19:05

J17a27k67u56b 10S29e37m34e85r19á54d 2897666581651

vzdyt to se absolutne neda srovnavat :-)

0/−1
1.6.2016 19:28

T14o75m91á84š 82M95o55r69a19v32č45í40k 3407106423875

No právě, MĚSTSKÝ a SILNIČNÍ tunel se ŽELEZNIČNÍM. Taky to nechápu;-)

+1/0
1.6.2016 19:31

O33l62d72ř94i30c94h 29J18a21n27e36č19e79k 8149776763301

on ani několikakilometrový tunel vedoucí desítky metrů pod povrchem a pro rychlost 160 km/h se s 57-kilometrovým vedoucím kilometry pod povrchem a pro rychlost 250 km/h nedá srovnávat - i když jsou oba železniční ;-)

0/0
2.6.2016 17:43

T53o31m47á28š 31M75o55r61a56v57č34í63k 3887966333535

A presto to lidi tady na diskuzi delaji.

0/0
2.6.2016 18:07

J31i31ř37í 92K63o45c18u56r82e73k 6655694455898

No ja, ale tomu tunelu u Plzně chybí hned několik věcí - boční přístupové štoly, 7 razících strojů, podzemní záchranná stanice a nepředstavitelně vysoký tlak v hornině daný až 2 km vysokým nadložím.

0/0
2.6.2016 15:31

J14a54n 68M19o85t78ů93r69e11k 7850262431729

Nemohli by novinari vice ozrejmit, co se tak dlouho uci? To dela cely strojvedoucky kurz od nuly?

+23/0
1.6.2016 18:19

P46e93t54r 31M30a12r64e57č82e50k 1823661189228

Merkelová na třetí fotce : " Sem by se ale vešlo uprchlíků ... " :-)

+16/−4
1.6.2016 18:14

T90o45m56á20š 85B25e66d53n79á93r 3787205542590

Škoda, že jsem se nedověděl, co je v tom tunelu tak příšerného, že na to tak urputně trénují. Vedou tam doufám koleje ...

+26/−2
1.6.2016 17:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.