Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Siemens dohání v Česku s lokomotivami Škodu, Vectrony jdou na odbyt

Škoda Transportation ztrácí svůj náskok, který měla s novými lokomotivami 380 u českých železničních dopravců. Trh s novými stroji rychle obsazuje se svým modelem Vectron společnost Siemens.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V92l91a86d85i27m32í15r 45V58o33n27d30r95á22k 5673962194985

Lokomotivu vyfotili na nástupišti v Poříčanech, stejně jako tam točili scénu z Hostelu :-D

0/0
27.6.2016 11:07
Foto

O49n29d40r87e83j 75V63a98l23o55u98s98e74k 4300731227791

Hmm, akorát že Vectron v DC verzi umí jezdit jen 160tkou. V tom je 380tka lepší. Tedy ne, že by to teď hrálo nějakou podstatnou roli, ale třeba někdy bude... :-)

0/0
23.6.2016 22:52

M54i10c89h54a73l 71G50r11i61v16a60l57s63k19ý 8343902317635

Pozor,vedení chystá zase žalobu! S 380 to umí .:-(

+1/0
5.6.2016 9:15

Z78d43e61n13ě12k 19H63r33u90b89ý 5585348511986

Já bych se už ani nedivil, kdyby se náhle objevila smlouva, podle které ČD zaplatí Škodovce pokutu za každého Vectrona, kterého si koupí místo 380 ;-D

+1/0
4.6.2016 21:46

T32o98m86á51š 18M18a94r54e68k 7473826241567

Česká nákladní doprava kdysi dráhy živila. Tehdy i nyní měla však problém v neschopnosti zajistit dodání jednotlivých vagonů s kontejnery na zákazníkem vybrané místo v požadované (dohodnuté) hodině (jistě i dnu). Proto se kontejnery z kontejnerového vlaku rozvážejí z pražské Uhříněvsi do podstatné části republiky, místo, aby se dovezly vlakem do místa pro zákazníka bližšího, kde by mohl kontejner bez čekání hned přeložit na kamion.

+1/0
4.6.2016 8:38

J48a65r90o89s73l83a98v 20Z43o46l91t96á87n 9448192485580

Rozvoz ČD je na dlouhý lokte. Navíc ne každej podnik je zavlečkovanej (spíš jen ty obří). Takže se to dělá spíš jen na větší objemy. Auto je 100x rychlejší a operativnější.

+1/0
23.6.2016 20:05

P20a12v80e18l 57Š41m19í47d48e22k 6549820873928

Vectron může jezdit všude , kdežto a 380 jen u nás.

+2/−3
3.6.2016 21:18

J65a28r94o16s83l35a98v 68D60u67n10d22a 1653502596210

A na Slovensku a v Rakousku a V Maďarsku... A nakonec i v tom Německu ano. Jen to musí DB Netz ještě posvětit kvůli nápravovým tlakům...

+1/0
4.6.2016 14:33

J30i60r45k30a 87D72v22o74ř39á18k 4585790353458

Ty nápravové tlaky nejsou žádná maličkost ale podtatný problém, pokud to má fyzikální podklad a nejde jen o řehtání byrokratického koně.

+1/0
8.6.2016 13:54

J86a64r60o57s98l40a68v 49D12u63n33d21a 1433302506560

To také netvrdím. Ale není fér házet vinu za to na Transportation. ČD v téhle věci má máslo na hlavě.

0/0
8.6.2016 19:04

L29u53k96á88š 10S34v32a52č72i76n55a 9822402542271

Skodovky jsou v porovnani s Vectrony (jsou i modularni!) drazsi (pri zapocteni pokut a dalsich nakladu za opozdene (ne)dodani vyrazne drazsi!).

Navic nemaji ani vsechna povoleni - proste Siemens je jednoznacne lepsi volba nez Skoda. A to nejen pro nakladni dopravu.

+7/−1
3.6.2016 10:12

Š49t87e34f31a23n 56F15r91i59č79a 7602218423656

Jestli to nebude v tom, že žádný klient není zvědavý na záludný a nepoctivý obchod.

+8/−1
2.6.2016 15:15

J64i61ř77í 54K88o60c38u36r38e56k 6855404375148

A manažeři ve škodovce už připravují žalobu u ÚHOS, místo aby se chytili za nos.

+7/−1
2.6.2016 15:00

V36á63c23l65a71v 19N16o70v54o94t28n43ý 6726482146382

Nojo, vrhli všechnu energii do právní bitky s ČD, místo aby se starali o homologace k provozu lokomotiv v Evropě.

+21/−1
2.6.2016 13:26

J29a72n 21J20e16m22e93l14k85a 1655650

Otázkou, zda se někdy dovíme, proč Škoda 109 nebyl schválena pro Německo. Zda to jsou obstrukce (pak to má někdo politicky řešit) nebo opravdu je něco špatně.

+8/0
2.6.2016 13:18

P21a61v94e74l 36H26o76d87r 8339269477

To je ta zásadní otázka, proč nebyli ty 109 schválené.....

+2/0
2.6.2016 14:13

J54a70r56o58s89l33a58v 69D26u65n87d34a 1273662666260

Ale ony schválené jsou.

0/0
4.6.2016 14:34

J93i29r51k28a 61D85v52o49ř59á92k 4105520173558

Jsou a nejsou.

0/0
8.6.2016 13:55

J70a26r15o12s34l65a49v 58D62u13n80d36a 1943492546730

Lokomotivy schválené jsou. Nesplňují jeden z požadavků DB Netz (obdoba naší SŽDC) a ty je nechtějí pustit do provozu. Za tuto část, pokud se nepletu, byly zodpovědné ČD - předpokládám že nepředaly všechny požadavky Transportationu...

0/0
8.6.2016 19:07

J69i57ř68í 58K60o92c13u74r29e91k 6835134185408

Schválená je. Jen ji správce infrastruktury nechce povolit rychlosti nad 120 km/h. Což by pro nákladní vlak až tak nevadilo, ale u EC už to je problém.

+1/0
2.6.2016 14:59

P39a58v27e18l 19S26o18v21i63č41k59a 4546708875252

Poslední co jsem slyšel je, že při jízdě vyšší rychlostí dochází při průjezdu řady 380 se soupravou k rozvibrování nových mostů s tenkou konstrukcí z vysokopevnostního betonu a proto schválení pro Německo bylo vydáno, ale s omezením Vmax na 120 km/h (což je nepoužitelné pro expresní lokomotivu).Údajně je to příliš krátkým rozvorem řady 380. Sranda, že nejpřísnější evropské normy TSI HS to splnilo, schválení od Německého drážního úřadu EBA to má taky, ale vadí to až DB Netz (Německá obdoba SŽDC), které by (dle mě) nemělo do schvalování vozidel vůbec kecat. Ale to už je můj osobníé názor.

+8/0
2.6.2016 15:14

J80i59ř57í 10P14r29ů39š94a 7485962205329

V zásadě máte pravdu,ale k jevu co popisujete nedochází, jen je to jedna z podmínek podle kterých se budou nové mosty teprve projektovat a teprve na nich by teoreticky tento jev mohl vzniknout a to při rychlostech vyšších než 200 km/hod.

0/0
2.6.2016 15:19

P12a37v15e73l 64S54o54v71i50č76k77a 4406448565612

Tak já slyšel, že už jeden takový most na trase je s tímto problém. Ale jak jsem znovu napsal, mám informace jen z doslechu. Za každé upřesnění budu rád. Díky

+1/0
2.6.2016 15:30

M45a14r26t10i48n 41K86o13u21š34a 6555184364

Spíše než most to bude politický vliv Siemensu. Je to velká firma, která opravdu není zvyklá, aby jí po domácích kolejích jezdila konkurence. Prostě německý klientelismus.

A hraje se tu o to, zda na našem území zůstane zachována výroba takových lokomotiv.

+3/0
3.6.2016 7:55

J20a29n 32P69r22i15c85h19y36s36t85a88l 8251438523

Velka firma to je, ale po "domacich" kolejich ji bez problemu jezdi cela rada "konkurence".

+3/0
3.6.2016 20:51

J39a81n 79F68i68s71c77h58e43r 9794205830

Spiklenecké teorie jsou přitažlivé a nejde je často úplně vyloučit, i když zrovna tohle, co píšete není moc logické, protože Siemens má konkurenci.

0/−1
3.6.2016 21:59

L69a49d11i61s39l98a45v 45K40v56a55s70n32i51č74k35a 1763897233585

Má konkurenci na kterou si netroufne a aby se neřeklo, že nemá. Hlavně aby nepřibývala, takže každého nového vtřelce v zárodku pořádně podusit.

+1/0
3.6.2016 22:41
Foto

L26u53k60á80š 52N74o49v66o48t51n72ý 6356417948128

No tak on i ten původní prodej prototypu s příslibem homologizace byl postavený dost na vodě a je s podivem, že Škoda byla schopná vyhrát tu soutěž oproti Siemensem nabízených Taurusů. Tedy ono to není ani tak moc s podivem když víme jak se u nás ve státních podnicích zakázky "vyhrávají". Rv

+10/0
2.6.2016 12:39

J49i85r34k33a 59D26v96o17ř98á34k 4345960463308

Ono to zas tak moc s podivem není, protože Siemens v prvním kole nabídl Taury co tu zjevně jezdit nemohly, a bez nějaké zvláštní ochoty je kvůli tak malé sérii podstatně upravit, ve druhém kole nenabídl nic.

0/0
8.6.2016 13:59

A12n32t65o89n95í34n 52D95o50u80b86e33k 3940779909

siemens je banda profesionalu, skoda banda zlodeju, zkorumpovanych kde to jde kteri sve podvody jen skryvaji za produkty ktere dodaji pozde nebo vubec a kdyz uz ano jsou to smejdy vetsi nez zahranicni stare

+2/−5
2.6.2016 12:33

J15i81n45d90ř55i72c84h 90Š65k88o98p10e55k 4535801270505

no za profíky bych je nepovažoval.

Profíci si ohlídají své dodavatele, pak se nemůže stát to co u vozů pražského metra

+2/−1
2.6.2016 12:52

J51a30n 28V49a50l68o50u98c76h 6962897838520

Jenže se k tomu postavili čelem a problém je vyřešen (na rozdíl od stále stojících škodováckých tramvají 14T, když už jsme u pražského DP...).

0/0
23.6.2016 19:04

A71n91t11o39n17í29n 52D61o54u73b38e46k 3740349169

hura!!

konecne se vybira podle kvality produktu a nekupuji se smejdy od skody jen proto ze skoda je ceska. nechapu ze vubec zastupcum skoda transportation nekdo veri po tech fraskach a aferach. jejich krach by byl to nejlepsi co by cesko potrebovalo a konecne bychom meli moderni vlaky misto prisernych oprav od skody a neustale zpozdovanych smejdu novych ktere vyrabi

+2/−1
2.6.2016 12:30

J35i52n49d96ř98i69c81h 53Š56k72o64p41e75k 4495561950875

jasně, nové místo oprav

Nesmíš si to představovat tak,že ČD chtějí nové lokomotivy a Škoda řekne ne a místo toho jim opraví ty stávající

+1/0
2.6.2016 12:52

M10i80r46e36k 17Z54á23v73o96d97n89ý 7752537200138

Lokomotiva od Škody samozřejmě nejsou žádné šmejdy a jsou naprosto rovnocenými partnery k Vektronům. Bohužel ve vedení Škody jsou hlupáci a tak to dopadá.

+3/0
2.6.2016 15:17

P92e26t91r 51M53a49r85š53á12l19e57k 9815432634209

Snad se Škodě ještě zadaří.

+7/−5
2.6.2016 12:09

M85a15r26t42i58n 74H52o69u97b45a 6943821359718

to jiste ano, maji jeste trolejbusy, primestke jednotky, energetiku (i kdyz v teto oblasti se jim posledni dobou dari produkovat predevsim zmetky). Ale ne s lokomotivami. Obrazne receno - s 380 jim ujel vlak. Trh je obsazeny a nemaji ani co nabidnout. I kdyby se jim nakonec podarilo tu masinu schvalit k provozu v nemecku, bude to uz pozde

+6/−1
2.6.2016 12:16

P83a63v80e29l 53S37o81v32i64č53k44a 4606948925332

Ono Škoda má špičkové elektrické výzbroje a ty dodávají i jako subdodávky jiným velkým firmám. Problémy má naopak v mechanické části (platí pro 380, ale i 13T,14T třeba). Ale na to, že prakticky 20 let nenavrhovali elektrickou lokomotivu dokázali postavit dobrý stroj.

+2/0
2.6.2016 15:18

M96a95r41t39i42n 86H13o69u36b77a 6543281739328

ale nikdo netvrdi, ze ta lokomitva je spatna. ja si take myslim, ze je kvalitni a velmi moderni.

ale k cemu je to dobre, kdyz to neumi ani nemohou prodat.

+1/0
2.6.2016 15:25
Foto

L52u18k53á13š 27N39o35v93o11t24n20ý 6816137828618

No neboj se... Praha nařídila dopravnímu podniku ať koupí 250 škodováckých tramvají za 17 mld. A přitom tolik tramvají DPP by v životě sám od sebe nenakoupil.

+3/0
2.6.2016 12:41

J87a23n 23F57i75s74c47h98e51r 9954395950

Mašina vytvořená pro jediného jistého zákazníka není nic, co by v konkurenci obstálo. To by to musela být lokomotiva vytvořená od začátku tak, aby obstála v konkurenčním "boji".

Raději ať ČD koupí něco lepšího, co má mnohem kratší dobu dodání a smí to jezdit ve všech státech, kde by ji ČD mohly použít.

+1/0
3.6.2016 22:19

M59a21r91t75i82n 63H58o41u10b36a 6173901749928

Skoda nikdy zadny naskook diky 380 nemela. Spis si myslim, ze to je konecna ve vyrobe lokomotiv ve Skode.

+2/−8
2.6.2016 12:02

A70n12t39o24n32í14n 10D86o74u88b40e15k 3250559779

dobre jim tak. penize ktere vymamli z CD nemeli nikdy dostat a kdyz nekdo neco neumi at to nedela a ne abychom to platili zase my vsichni

+1/−1
2.6.2016 12:31

P69ř53e61m31y10s38l 43L89u31k43á98š 2485332300871

kyselé hrozny pro Škodovku, která se rozhodla jít českou cestou, tedy oškubáním (klíčového) zákazníka až na kost. Krátkodobý zisk, bez dlouhodobé perspektivy. Tak ať si to teď vyžerou...R^

+37/−1
2.6.2016 11:51

M86a15r65t11i80n 76S95e21d80l16á90č58e33k 1270859520584

Tak hlavně, že se soudili, dukáti. To se jim fakt vyplatí...;-D;-D;-D8-o8-o8-o

+12/−1
2.6.2016 11:43

V42i85k31y66r 62B39o53h92u41m67i49l 91S87t15r61a62n54s11k52y 9987598546969

Aha, takže ČD konečně uplatnily zdravý rozum (?). Tj. odeberu za pozdější dodávky stroje od českého výrobce, zaplatí mu všechny jím oprávněné (?) pokuty a spol. a pak jej nechají - zcela správně - vykysat. Chtěl moc, nebude mít nic. Stále platí, že se tančí tak, jak platící klient píská. To platilo již za našich pra pra dědků

+15/−1
2.6.2016 11:37

J92a57n 50V49a92c47h84o65u14s56e55k 5897908430

Siemens ma moznal lepsi lokomotivy, ale Skoda ma lepsi pravniky a smluvni pokuty pro zakazniky za jimi nedodane stroje R^

+27/−2
2.6.2016 11:16

F65r30a52n36t56i87š44e37k 70M87o27s84s 8962703729849

Od článku bych čekal nějaké vysvětlení proč tomu tak je (kromě certifikace pro provoz v okolních zemích). Ale to bych chtěl asi moc :-(

+3/0
2.6.2016 11:13

P98e59t82r 40N34i73v15n87i13c98k93ý 3822834875407

Proč je CO? Proč Siemens prodává více?

+1/0
2.6.2016 11:18

D59a70v71i20d 44P32r55a33ž96á19k 6574292782606

však jste si odpověděl

+1/0
2.6.2016 11:22







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.