Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Siemens dohání v Česku s lokomotivami Škodu, Vectrony jdou na odbyt

Škoda Transportation ztrácí svůj náskok, který měla s novými lokomotivami 380 u českých železničních dopravců. Trh s novými stroji rychle obsazuje se svým modelem Vectron společnost Siemens.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V96l44a27d41i11m26í49r 84V80o68n12d44r90á10k 5573412984355

Lokomotivu vyfotili na nástupišti v Poříčanech, stejně jako tam točili scénu z Hostelu :-D

0/0
27.6.2016 11:07
Foto

O88n98d91r57e38j 94V87a66l86o26u65s69e14k 4510421217781

Hmm, akorát že Vectron v DC verzi umí jezdit jen 160tkou. V tom je 380tka lepší. Tedy ne, že by to teď hrálo nějakou podstatnou roli, ale třeba někdy bude... :-)

0/0
23.6.2016 22:52

M31i73c17h93a41l 96G24r42i35v87a12l64s51k28ý 8653752207745

Pozor,vedení chystá zase žalobu! S 380 to umí .:-(

+1/0
5.6.2016 9:15

Z70d18e14n85ě88k 45H23r59u61b67ý 5255978971916

Já bych se už ani nedivil, kdyby se náhle objevila smlouva, podle které ČD zaplatí Škodovce pokutu za každého Vectrona, kterého si koupí místo 380 ;-D

+1/0
4.6.2016 21:46

T58o87m77á20š 35M28a93r66e94k 7423946681987

Česká nákladní doprava kdysi dráhy živila. Tehdy i nyní měla však problém v neschopnosti zajistit dodání jednotlivých vagonů s kontejnery na zákazníkem vybrané místo v požadované (dohodnuté) hodině (jistě i dnu). Proto se kontejnery z kontejnerového vlaku rozvážejí z pražské Uhříněvsi do podstatné části republiky, místo, aby se dovezly vlakem do místa pro zákazníka bližšího, kde by mohl kontejner bez čekání hned přeložit na kamion.

+1/0
4.6.2016 8:38

J64a32r74o46s14l37a40v 66Z50o70l26t86á28n 9588282465610

Rozvoz ČD je na dlouhý lokte. Navíc ne každej podnik je zavlečkovanej (spíš jen ty obří). Takže se to dělá spíš jen na větší objemy. Auto je 100x rychlejší a operativnější.

+1/0
23.6.2016 20:05

P74a20v88e14l 71Š92m40í86d65e84k 6569750503188

Vectron může jezdit všude , kdežto a 380 jen u nás.

+2/−3
3.6.2016 21:18

J53a93r75o23s94l39a92v 77D93u69n60d91a 1473172926480

A na Slovensku a v Rakousku a V Maďarsku... A nakonec i v tom Německu ano. Jen to musí DB Netz ještě posvětit kvůli nápravovým tlakům...

+1/0
4.6.2016 14:33

J98i45r48k58a 79D30v58o20ř59á59k 4805160263718

Ty nápravové tlaky nejsou žádná maličkost ale podtatný problém, pokud to má fyzikální podklad a nejde jen o řehtání byrokratického koně.

+1/0
8.6.2016 13:54

J55a19r73o29s17l43a34v 82D14u51n32d81a 1413932436200

To také netvrdím. Ale není fér házet vinu za to na Transportation. ČD v téhle věci má máslo na hlavě.

0/0
8.6.2016 19:04

L11u92k78á71š 46S56v40a12č59i72n72a 9262132442781

Skodovky jsou v porovnani s Vectrony (jsou i modularni!) drazsi (pri zapocteni pokut a dalsich nakladu za opozdene (ne)dodani vyrazne drazsi!).

Navic nemaji ani vsechna povoleni - proste Siemens je jednoznacne lepsi volba nez Skoda. A to nejen pro nakladni dopravu.

+7/−1
3.6.2016 10:12

Š21t70e76f97a15n 81F72r87i85č14a 7742628443166

Jestli to nebude v tom, že žádný klient není zvědavý na záludný a nepoctivý obchod.

+8/−1
2.6.2016 15:15

J57i48ř26í 25K26o49c79u23r47e10k 6195614435278

A manažeři ve škodovce už připravují žalobu u ÚHOS, místo aby se chytili za nos.

+7/−1
2.6.2016 15:00

V57á69c60l65a11v 17N53o69v70o26t45n15ý 6286292906842

Nojo, vrhli všechnu energii do právní bitky s ČD, místo aby se starali o homologace k provozu lokomotiv v Evropě.

+21/−1
2.6.2016 13:26

J41a81n 76J67e53m25e34l10k86a 1285390

Otázkou, zda se někdy dovíme, proč Škoda 109 nebyl schválena pro Německo. Zda to jsou obstrukce (pak to má někdo politicky řešit) nebo opravdu je něco špatně.

+8/0
2.6.2016 13:18

P40a56v39e96l 95H29o39d69r 8389449247

To je ta zásadní otázka, proč nebyli ty 109 schválené.....

+2/0
2.6.2016 14:13

J96a42r98o13s77l55a98v 79D43u61n93d55a 1243762796650

Ale ony schválené jsou.

0/0
4.6.2016 14:34

J58i13r54k35a 64D23v87o23ř39á23k 4865470193978

Jsou a nejsou.

0/0
8.6.2016 13:55

J89a30r56o96s66l79a34v 53D21u56n54d87a 1483942786620

Lokomotivy schválené jsou. Nesplňují jeden z požadavků DB Netz (obdoba naší SŽDC) a ty je nechtějí pustit do provozu. Za tuto část, pokud se nepletu, byly zodpovědné ČD - předpokládám že nepředaly všechny požadavky Transportationu...

0/0
8.6.2016 19:07

J83i82ř28í 49K72o21c34u88r88e41k 6285204895488

Schválená je. Jen ji správce infrastruktury nechce povolit rychlosti nad 120 km/h. Což by pro nákladní vlak až tak nevadilo, ale u EC už to je problém.

+1/0
2.6.2016 14:59

P41a21v41e34l 62S13o34v66i79č23k84a 4346588435772

Poslední co jsem slyšel je, že při jízdě vyšší rychlostí dochází při průjezdu řady 380 se soupravou k rozvibrování nových mostů s tenkou konstrukcí z vysokopevnostního betonu a proto schválení pro Německo bylo vydáno, ale s omezením Vmax na 120 km/h (což je nepoužitelné pro expresní lokomotivu).Údajně je to příliš krátkým rozvorem řady 380. Sranda, že nejpřísnější evropské normy TSI HS to splnilo, schválení od Německého drážního úřadu EBA to má taky, ale vadí to až DB Netz (Německá obdoba SŽDC), které by (dle mě) nemělo do schvalování vozidel vůbec kecat. Ale to už je můj osobníé názor.

+8/0
2.6.2016 15:14

J20i35ř49í 28P59r59ů12š64a 7895582275199

V zásadě máte pravdu,ale k jevu co popisujete nedochází, jen je to jedna z podmínek podle kterých se budou nové mosty teprve projektovat a teprve na nich by teoreticky tento jev mohl vzniknout a to při rychlostech vyšších než 200 km/hod.

0/0
2.6.2016 15:19

P32a17v77e48l 15S43o31v18i22č75k16a 4696268595582

Tak já slyšel, že už jeden takový most na trase je s tímto problém. Ale jak jsem znovu napsal, mám informace jen z doslechu. Za každé upřesnění budu rád. Díky

+1/0
2.6.2016 15:30

M25a47r35t86i85n 74K55o20u30š92a 6695704874

Spíše než most to bude politický vliv Siemensu. Je to velká firma, která opravdu není zvyklá, aby jí po domácích kolejích jezdila konkurence. Prostě německý klientelismus.

A hraje se tu o to, zda na našem území zůstane zachována výroba takových lokomotiv.

+3/0
3.6.2016 7:55

J81a19n 76P43r14i85c24h44y72s45t46a28l 8251228693

Velka firma to je, ale po "domacich" kolejich ji bez problemu jezdi cela rada "konkurence".

+3/0
3.6.2016 20:51

J97a59n 43F57i43s10c52h48e52r 9324395320

Spiklenecké teorie jsou přitažlivé a nejde je často úplně vyloučit, i když zrovna tohle, co píšete není moc logické, protože Siemens má konkurenci.

0/−1
3.6.2016 21:59

L57a60d66i27s22l72a59v 29K40v65a39s36n22i72č44k80a 1743897493675

Má konkurenci na kterou si netroufne a aby se neřeklo, že nemá. Hlavně aby nepřibývala, takže každého nového vtřelce v zárodku pořádně podusit.

+1/0
3.6.2016 22:41
Foto

L58u43k49á32š 42N36o23v54o80t65n37ý 6906807558918

No tak on i ten původní prodej prototypu s příslibem homologizace byl postavený dost na vodě a je s podivem, že Škoda byla schopná vyhrát tu soutěž oproti Siemensem nabízených Taurusů. Tedy ono to není ani tak moc s podivem když víme jak se u nás ve státních podnicích zakázky "vyhrávají". Rv

+10/0
2.6.2016 12:39

J86i21r77k29a 15D51v61o49ř67á93k 4145310313378

Ono to zas tak moc s podivem není, protože Siemens v prvním kole nabídl Taury co tu zjevně jezdit nemohly, a bez nějaké zvláštní ochoty je kvůli tak malé sérii podstatně upravit, ve druhém kole nenabídl nic.

0/0
8.6.2016 13:59

A18n66t77o41n89í64n 97D27o27u93b79e46k 3460749589

siemens je banda profesionalu, skoda banda zlodeju, zkorumpovanych kde to jde kteri sve podvody jen skryvaji za produkty ktere dodaji pozde nebo vubec a kdyz uz ano jsou to smejdy vetsi nez zahranicni stare

+2/−5
2.6.2016 12:33

J98i11n44d40ř26i51c93h 62Š22k29o61p16e80k 4985641480325

no za profíky bych je nepovažoval.

Profíci si ohlídají své dodavatele, pak se nemůže stát to co u vozů pražského metra

+2/−1
2.6.2016 12:52

J90a33n 53V57a70l23o49u65c36h 6872927608350

Jenže se k tomu postavili čelem a problém je vyřešen (na rozdíl od stále stojících škodováckých tramvají 14T, když už jsme u pražského DP...).

0/0
23.6.2016 19:04

A35n15t25o74n18í93n 13D85o89u20b65e71k 3240299699

hura!!

konecne se vybira podle kvality produktu a nekupuji se smejdy od skody jen proto ze skoda je ceska. nechapu ze vubec zastupcum skoda transportation nekdo veri po tech fraskach a aferach. jejich krach by byl to nejlepsi co by cesko potrebovalo a konecne bychom meli moderni vlaky misto prisernych oprav od skody a neustale zpozdovanych smejdu novych ktere vyrabi

+2/−1
2.6.2016 12:30

J12i90n45d27ř38i41c24h 54Š51k15o51p39e31k 4905591250155

jasně, nové místo oprav

Nesmíš si to představovat tak,že ČD chtějí nové lokomotivy a Škoda řekne ne a místo toho jim opraví ty stávající

+1/0
2.6.2016 12:52

M68i60r93e35k 11Z65á34v56o54d28n14ý 7422427900978

Lokomotiva od Škody samozřejmě nejsou žádné šmejdy a jsou naprosto rovnocenými partnery k Vektronům. Bohužel ve vedení Škody jsou hlupáci a tak to dopadá.

+3/0
2.6.2016 15:17

P97e29t95r 33M96a56r43š95á93l90e69k 9335122514729

Snad se Škodě ještě zadaří.

+7/−5
2.6.2016 12:09

M64a98r59t50i65n 54H67o74u76b89a 6793921819868

to jiste ano, maji jeste trolejbusy, primestke jednotky, energetiku (i kdyz v teto oblasti se jim posledni dobou dari produkovat predevsim zmetky). Ale ne s lokomotivami. Obrazne receno - s 380 jim ujel vlak. Trh je obsazeny a nemaji ani co nabidnout. I kdyby se jim nakonec podarilo tu masinu schvalit k provozu v nemecku, bude to uz pozde

+6/−1
2.6.2016 12:16

P94a49v18e72l 60S40o32v70i63č90k18a 4226278965412

Ono Škoda má špičkové elektrické výzbroje a ty dodávají i jako subdodávky jiným velkým firmám. Problémy má naopak v mechanické části (platí pro 380, ale i 13T,14T třeba). Ale na to, že prakticky 20 let nenavrhovali elektrickou lokomotivu dokázali postavit dobrý stroj.

+2/0
2.6.2016 15:18

M20a94r10t53i12n 55H49o43u81b50a 6413531609308

ale nikdo netvrdi, ze ta lokomitva je spatna. ja si take myslim, ze je kvalitni a velmi moderni.

ale k cemu je to dobre, kdyz to neumi ani nemohou prodat.

+1/0
2.6.2016 15:25
Foto

L56u17k76á49š 23N17o94v29o25t39n90ý 6416417378958

No neboj se... Praha nařídila dopravnímu podniku ať koupí 250 škodováckých tramvají za 17 mld. A přitom tolik tramvají DPP by v životě sám od sebe nenakoupil.

+3/0
2.6.2016 12:41

J58a57n 42F50i76s44c78h83e91r 9374835490

Mašina vytvořená pro jediného jistého zákazníka není nic, co by v konkurenci obstálo. To by to musela být lokomotiva vytvořená od začátku tak, aby obstála v konkurenčním "boji".

Raději ať ČD koupí něco lepšího, co má mnohem kratší dobu dodání a smí to jezdit ve všech státech, kde by ji ČD mohly použít.

+1/0
3.6.2016 22:19

M10a73r89t19i97n 78H20o42u43b11a 6443761839348

Skoda nikdy zadny naskook diky 380 nemela. Spis si myslim, ze to je konecna ve vyrobe lokomotiv ve Skode.

+2/−8
2.6.2016 12:02

A24n75t84o24n21í23n 17D16o85u90b83e20k 3200529219

dobre jim tak. penize ktere vymamli z CD nemeli nikdy dostat a kdyz nekdo neco neumi at to nedela a ne abychom to platili zase my vsichni

+1/−1
2.6.2016 12:31

P37ř91e57m84y33s55l 28L50u48k80á42š 2625262620251

kyselé hrozny pro Škodovku, která se rozhodla jít českou cestou, tedy oškubáním (klíčového) zákazníka až na kost. Krátkodobý zisk, bez dlouhodobé perspektivy. Tak ať si to teď vyžerou...R^

+37/−1
2.6.2016 11:51

M56a96r72t92i20n 63S18e17d23l71á35č92e67k 1130289240684

Tak hlavně, že se soudili, dukáti. To se jim fakt vyplatí...;-D;-D;-D8-o8-o8-o

+12/−1
2.6.2016 11:43

V10i88k31y72r 52B29o97h10u68m56i44l 75S39t80r53a88n33s75k37y 9237468596119

Aha, takže ČD konečně uplatnily zdravý rozum (?). Tj. odeberu za pozdější dodávky stroje od českého výrobce, zaplatí mu všechny jím oprávněné (?) pokuty a spol. a pak jej nechají - zcela správně - vykysat. Chtěl moc, nebude mít nic. Stále platí, že se tančí tak, jak platící klient píská. To platilo již za našich pra pra dědků

+15/−1
2.6.2016 11:37

J72a83n 49V71a60c30h35o81u45s62e28k 5937268720

Siemens ma moznal lepsi lokomotivy, ale Skoda ma lepsi pravniky a smluvni pokuty pro zakazniky za jimi nedodane stroje R^

+27/−2
2.6.2016 11:16

F92r82a54n52t94i19š94e60k 72M47o41s53s 8482783789529

Od článku bych čekal nějaké vysvětlení proč tomu tak je (kromě certifikace pro provoz v okolních zemích). Ale to bych chtěl asi moc :-(

+3/0
2.6.2016 11:13

P85e55t63r 39N30i98v67n79i35c49k47ý 3312614395767

Proč je CO? Proč Siemens prodává více?

+1/0
2.6.2016 11:18

D61a59v72i60d 81P54r67a92ž64á90k 6774322762346

však jste si odpověděl

+1/0
2.6.2016 11:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.